Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
-
- Δημοσιεύσεις: 12
- Εγγραφή: Κυρ Νοέμ 22, 2009 10:12 pm
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Θα συμφωνήσω με πολλούς από τους συναδέλφους. Τα θέματα είναι κατά βάση εκτός πνεύματος μιας εξέτασης η οποία είναι παράλληλα και για εισαγωγή σε ΑΕΙ - ΤΕΙ και για απολυτήριο λυκείου. Απαιτητικά εξ 'αρχής και χωρίς την κλιμάκωση παλαιοτέρων ετων, σίγουρα εκμηδενίζουν την προσπάθεια του μέτριου υποψηφίου.
Μια εξέταση όμως δεν απευθύνεται στους "καλούς" μαθητές αλλά στο σύνολο τους.
Και φυσικά τέτοια θέματα "καταργούν" το σχολείο καθώς οι υποψήφιοι που στηρίζονται μόνο σε αυτό και το σχολικό βιβλίο -που λόγω κρίσης είναι περισσότεροι από άλλες χρονιές - είναι απλά καταδικασμένοι.
Καλή συνέχεια στα παιδιά. Να θυμάστε ότι οι πανελλήνιες είναι μαραθώνιος 6 ή 7 στάσεων και όχι σπριντ...
Μια εξέταση όμως δεν απευθύνεται στους "καλούς" μαθητές αλλά στο σύνολο τους.
Και φυσικά τέτοια θέματα "καταργούν" το σχολείο καθώς οι υποψήφιοι που στηρίζονται μόνο σε αυτό και το σχολικό βιβλίο -που λόγω κρίσης είναι περισσότεροι από άλλες χρονιές - είναι απλά καταδικασμένοι.
Καλή συνέχεια στα παιδιά. Να θυμάστε ότι οι πανελλήνιες είναι μαραθώνιος 6 ή 7 στάσεων και όχι σπριντ...
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Δηλαδή οι βαθμολογητές θα ελέγξουν αν ο πίνακας είναι συμπληρωμένος με τις σωστές τιμές ή αν ο τρόπος υπολογισμού των τιμών είναι σωστός; Φαντάζομαι να καταλαβαίνεις ότι είναι δύο εντελώς διαφορετικά θέματα. Προφανώς οι σοφοί ήθελαν το δεύτερο. Έλα όμως που έμπλεξαν γιατί από τη διατύπωση της άσκησης ζητάνε το πρώτο!!siobaras έγραψε:Αντιλαμβάνομαι ότι ίσως σε ενόχλησε το ύφος μου;epim έγραψε:Συνάδελφοι καλησπέρα σας!
Αν κάποιος βρει το κύρος των εξετάσεων παίρνει
Γιατί;
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι φετινές εξετάσεις δεν έγιναν με ίσους όρους για όλους τους διαγωνιζόμενους:
Ανάμεσα σε δυο μαθητές με τους ίδιους στόχους και δυνατότητες ευνοήθηκε εμφανώς αυτός που επέλεξε ή βιολογία ή φυσική ή ιστορία, τυχαίο
Οι μαθητές της θεωρητικής αποκλείονται από το 5ο πεδίο , τυχαίο
Οι "θεματοδότες" "ξέχασαν" ότι το μάθημα είναι γενικής παιδείας, τυχαίο:?:
Οι "θεματοδότες" πρέπει να γνωρίζουν και την ελληνική γλώσσα εκτός από μαθηματικά:
Θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τι οδηγίες θα δώσουν στα βαθμολογικά για τη βαθμολόγηση του Γ2. Γλωσσικά η ερώτηση είναι σαφής και κακώς μερικοί συνάδελφοι ανέφεραν προηγουμένως, ότι η απόδειξη "ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ" ότι πρέπει να γραφεί. Σε αυτό το επίπεδο "εννοείται" ότι είναι γραμμένο στα θέματα που έχουν οι διαγωνιζόμενοι μπροστά τους και όχι ότι έχουν οι "θεματοδότες" στο μυαλό τους. Αυτό που είχαν μπροστά τους ΗΤΑΝ ΣΑΦΕΣ, έλεγε ότι πρέπει να μεταφέρουν συμπληρωμένο τον πίνακα και όχι να τον υπολογίσουν (αιτιολογήσουν). ΑΣ ΠΡΟΣΕΧΑΝ ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ Ή ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ("που δεν τους το είπαν", σύμφωνα με συνάδελφο). Έπρεπε να είχαν έγκαιρα ανακαλύψει την ασάφεια και να την είχαν διορθώσει με το σωστό ρήμα. Τώρα ας μαζεύουν τις προσφυγές, γιατί υπάρχουν πολλοί που ενώ τα υπολόγισαν στο πρόχειρο για να κερδίσουν χρόνο έκαναν αυτό που τους έλεγε η εκφώνηση της άσκησης.
Ασφαλώς πρέπει να το λέει ο καθηγητής αυτό, ακόμα και για θέματα που ΕΙΝΑΙ αυτονόητα.
Το συγκεκριμένο, όχι μόνο δεν ήταν αυτονόητο, αλλά ήθελε και κάποια δουλειά για να βγουν τα , γι'αυτό και δίνει τόσα μόρια.
Το θέμα έλεγε να μεταφέρουν ΣΩΣΤΑ συμπληρωμένο τον πίνακα.
Αλήθεια στο παρελθόν σε επίπεδο πανελλαδικών υπήρχαν αντίστοιχοι πίνακες, για τους οποίους δεν ζητήθηκε αιτιολόγηση;
Τώρα τι άλλαξε;
Επειδή το "μαρτύρησαν" με το Γ3;
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Σέβομαι την άποψη σου φίλε epim. Και δεν το γράφω για να φανώ καλός συνομιλητής, εννοώ ότι καταλαβαίνω το σκεπτικό σου.
Εγώ εξακολουθώ να το βλέπω διαφορετικά.
Διαβάζοντας, όμως το μήνυμα του κ.Μπάμπη παραπάνω, αντιλαμβάνομαι ότι ίσως κακώς σχολιάζω, όσο ακόμα τα παιδιά γράφουν εξετάσεις.
Είναι καλύτερο να συνεχίσουμε την κουβέντα μας όταν έχει τελειώσει ο μαραθώνιος...
Εγώ εξακολουθώ να το βλέπω διαφορετικά.
Διαβάζοντας, όμως το μήνυμα του κ.Μπάμπη παραπάνω, αντιλαμβάνομαι ότι ίσως κακώς σχολιάζω, όσο ακόμα τα παιδιά γράφουν εξετάσεις.
Είναι καλύτερο να συνεχίσουμε την κουβέντα μας όταν έχει τελειώσει ο μαραθώνιος...
Νίκος Σιώμος
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Είναι νομίζω λάθος που στο Γ3 δόθηκε,χωρίς να υπάρχει κανένας λόγος, η απάντηση (το 200/3)
τελευταία επεξεργασία από kostianis σε Δευ Μάιος 20, 2013 10:36 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
-
- Δημοσιεύσεις: 47
- Εγγραφή: Τρί Δεκ 30, 2008 11:41 pm
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Τα προηγούμενα χρόνια πάντως σε ανάλογη εκφώνηση (δηλαδή να μεταφέρετε τον πίνακα συμπληρωμένο) δίνονταν όλα τα μόρια στον μαθητή που απλά συμπλήρωνε τον πίνακα Διορθώστε με αν κάνω λάθος.
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Σκέψεις για το Β2.
Επειδή
άρα και
Αν ονομάσω τότε
είναι το άρα και
γιατί και είναι ξένα μεταξύ τους.
Συνεπώς
Επειδή
άρα και
Αν ονομάσω τότε
είναι το άρα και
γιατί και είναι ξένα μεταξύ τους.
Συνεπώς
τελευταία επεξεργασία από laztheo σε Δευ Μάιος 20, 2013 10:46 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
- polysot
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 2583
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
- Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Αφου αναφέρω καταρχήν ότι τα θέματα ήταν όντως πολλά και απαιτούσαν βάθος σε γνώσεις μαθηματικών λυκείου,
ας πω κι εγώ μερικές σκέψεις μου :
α) Ας μην γκρινιάζουμε, αν δεν έπιασαν οι «συνταγές - μεθοδολογίες» για να γράψει και ο κάθε άσχετος με το αντικείμενο 100 !!!+
γ) Για σκεφτείτε συνάδελφοι όσοι λέτε για ισοτιμία κλπ κλπ ένας της θεωρητικής δίνει : Αρχαία, Νέα(2 φορές), Λατινικά, Οικονομία και Μαθηματικά Γενικής για να περάσει 5ο πεδίο και ένας της θετικής αντίστοιχα : Μαθηματικά κατ., Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Νέα, Οικονομία και Μαθηματικα γενικής και πάει να συναγωνιστεί ισάξια την θεωρητική !!! Δηλαδή, στο μόνο μάθημα που μπορεί να μην είναι ΜΟΝΟ ΠΑΠΑΓΑΛΙΑ (άντε και τα αρχαία) : τα μαθηματικά γενικής, να μην υπάρχει τίποτα που να χρειάζεται λίγο θετική σκέψη για το υποψήφιο Οικονομολόγο, αλλά να είναι όλα συνταγές. Ας μην συζητήσω τη σχετική δυσκολία : Αρχαία - Μ.Κ., Λατινικά - Φυσική, Νέα - Χημεία, Ιστορία - Βιολογία κατεύθυνσης...
δ) κατά τη δική μου γνώμη και οι παιδαγωγικές σχολές (δάσκαλοι) θα έπρεπε να επιλέγονται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από το 5ο πεδίο με το υπάρχον σύστημα.
ε) Κατά τη γνώμη μου ΤΙΠΟΤΑ που γράφεται σε ένα τετράδιο πανελληνίων δεν πρέπει να μένει αναιτιολόγητο! Είναι προφανές και στη φύση των μαθηματικών, ότι δεν ενδιαφέρει το αποτέλεσμα (μόνο), αλλά και η διαδικασία (κυρίως). Διαφορετικά στην εκφώνηση : Να λυθεί η εξίσωση η απάντηση θα ήταν πλήρης, που όμως ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ. Πάντως σε αρκετές περιπτώσεις στις πανελλήνιες έχουν διορθωθεί πίνακες απλά και μόνο με τη λογική αν είναι σωστά συμπληρωμένοι ή όχι. Θα γίνει συζήτηση στα βαθμολογικά αύριο και θα διορθώσουν όλοι με τον ίδιο τρόπο, όπως θα έχουν συνεννοηθεί οι συντονιστές τους. Ενδεχομένως να έδωσαν τη λύση στο επόμενο ερώτημα για να «αναγκάσουν» μαθητές και βαθμολογητές να χρειαστεί να αιτιολογήσουν.
στ) ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ πρέπει να καταργηθεί ΑΜΕΣΑ! Δεν είναι του θέματος να εξηγήσω το πώς θα αντικατασταθεί.
ζ) Καλοί μας μαθητές, αυτό το μάθημα ήταν μόλις 1 από τα 6-7 (άλλα 5-6) που γράφετε! Αν πήγατε καλά ή λιγότερα καλά ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ. Ό,τι μπορεί να χάσατε εδώ θα σας «δοθεί» αλλού. Ο κόπος που έχετε κάνει όλη τη χρονιά θα βρει τόπο και θα έχετε αυτό που σας αξίζει σύμφωνα με το υπάρχον σύστημα εξετάσεων. Απλά συγκεντρωθείτε για το επόμενο κάθε φορά μάθημα και το ταμείο θα γίνει στο τέλος(τον Αύγουστο, ανάλογα και με το τι έχουν γράψει οι υπόλοιποι συμμαθητές σας, αφού αυτό εξετάζει το σύστημα).
ας πω κι εγώ μερικές σκέψεις μου :
α) Ας μην γκρινιάζουμε, αν δεν έπιασαν οι «συνταγές - μεθοδολογίες» για να γράψει και ο κάθε άσχετος με το αντικείμενο 100 !!!+
β) τα παιδιά της θεωρητικής πρέπει να μάθουν να ασχολούνται με τα μαθηματικά και στις προηγούμενες τάξεις, αν θέλουν οικονομικές σχολές !!! Αν και διαφωνώ πλήρως με το υπάρχον σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστημία και το κακό που κάνει αυτό στη σχολική εκπαίδευση, σε αυτήν την περίπτωση τολμώ να πω ότι θα ωθήσει προς μία αυτονόητη ανάγκη : Με συνταγές και μόνο και χωρίς άλλο μέτρο δεν πας για οικονομικά...Nikolas13 έγραψε:...
α) Απέκλεισαν τα παιδιά της θεωρητικής κατεύθυνσης απο το 5ο πεδίο "νυν και αεί", γιατί δε νομίζω να επιλέξουν πολλά παιδιά μαθηματικά όσο ισχύει αυτό το σύστημα...
γ) Για σκεφτείτε συνάδελφοι όσοι λέτε για ισοτιμία κλπ κλπ ένας της θεωρητικής δίνει : Αρχαία, Νέα(2 φορές), Λατινικά, Οικονομία και Μαθηματικά Γενικής για να περάσει 5ο πεδίο και ένας της θετικής αντίστοιχα : Μαθηματικά κατ., Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Νέα, Οικονομία και Μαθηματικα γενικής και πάει να συναγωνιστεί ισάξια την θεωρητική !!! Δηλαδή, στο μόνο μάθημα που μπορεί να μην είναι ΜΟΝΟ ΠΑΠΑΓΑΛΙΑ (άντε και τα αρχαία) : τα μαθηματικά γενικής, να μην υπάρχει τίποτα που να χρειάζεται λίγο θετική σκέψη για το υποψήφιο Οικονομολόγο, αλλά να είναι όλα συνταγές. Ας μην συζητήσω τη σχετική δυσκολία : Αρχαία - Μ.Κ., Λατινικά - Φυσική, Νέα - Χημεία, Ιστορία - Βιολογία κατεύθυνσης...
δ) κατά τη δική μου γνώμη και οι παιδαγωγικές σχολές (δάσκαλοι) θα έπρεπε να επιλέγονται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από το 5ο πεδίο με το υπάρχον σύστημα.
ε) Κατά τη γνώμη μου ΤΙΠΟΤΑ που γράφεται σε ένα τετράδιο πανελληνίων δεν πρέπει να μένει αναιτιολόγητο! Είναι προφανές και στη φύση των μαθηματικών, ότι δεν ενδιαφέρει το αποτέλεσμα (μόνο), αλλά και η διαδικασία (κυρίως). Διαφορετικά στην εκφώνηση : Να λυθεί η εξίσωση η απάντηση θα ήταν πλήρης, που όμως ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ. Πάντως σε αρκετές περιπτώσεις στις πανελλήνιες έχουν διορθωθεί πίνακες απλά και μόνο με τη λογική αν είναι σωστά συμπληρωμένοι ή όχι. Θα γίνει συζήτηση στα βαθμολογικά αύριο και θα διορθώσουν όλοι με τον ίδιο τρόπο, όπως θα έχουν συνεννοηθεί οι συντονιστές τους. Ενδεχομένως να έδωσαν τη λύση στο επόμενο ερώτημα για να «αναγκάσουν» μαθητές και βαθμολογητές να χρειαστεί να αιτιολογήσουν.
στ) ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ πρέπει να καταργηθεί ΑΜΕΣΑ! Δεν είναι του θέματος να εξηγήσω το πώς θα αντικατασταθεί.
ζ) Καλοί μας μαθητές, αυτό το μάθημα ήταν μόλις 1 από τα 6-7 (άλλα 5-6) που γράφετε! Αν πήγατε καλά ή λιγότερα καλά ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ. Ό,τι μπορεί να χάσατε εδώ θα σας «δοθεί» αλλού. Ο κόπος που έχετε κάνει όλη τη χρονιά θα βρει τόπο και θα έχετε αυτό που σας αξίζει σύμφωνα με το υπάρχον σύστημα εξετάσεων. Απλά συγκεντρωθείτε για το επόμενο κάθε φορά μάθημα και το ταμείο θα γίνει στο τέλος(τον Αύγουστο, ανάλογα και με το τι έχουν γράψει οι υπόλοιποι συμμαθητές σας, αφού αυτό εξετάζει το σύστημα).
Σωτήρης Δ. Χασάπης
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Τα παιδιά της Θετικής που δώσαν σήμερα Βιολογία Γενικής Παιδείας είναι σε πλεονεκτική θέση σε σχέση μ' αυτά που δώσαν Μαθηματικά Γ.Π
- thanasis kopadis
- Δημοσιεύσεις: 149
- Εγγραφή: Παρ Μαρ 22, 2013 9:51 pm
- Τοποθεσία: Πειραιάς - Αττική
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Καλησπέρα. Μήπως γνωρίζει κάποιος συνάδελφος τι ύλη θα έχουν τα μαθηματικά γενικής την επόμενη χρονιά; Θα είναι μέσα οι πιθανότητες (δεδομένου ότι διδάχθηκαν στην α λυκείου); Το βιβλίο πρόκειται να αλλάξει; Έχω διαβάσει όλη τη συζήτηση, ελπίζω να μην έχει αναφερθεί και μου ξέφυγε... Και η δική μου γνώμη για τα φετινά θέματα είναι όπως των περισσοτέρων. Απαιτητικά, μεγάλης έκτασης, με δύο ασάφειες που δικαιολογημένα έχουν ανάψει τη συζήτηση. Θα υπάρξει συσσώρευση χαμηλών και μεσαίων βαθμολογιών κάτι όμως που δεν αντιστοιχεί στην εξαγγελία του υπουργείου για αύξηση του αριθμού εισακτέων σε πανεπιστήμια και πολυτεχνεία και μείωση στα ΤΕΙ. Καλή συνέχεια και καλή δύναμη σε όλους μας!
«Τι είναι το μηδέν, Μπαμπά ;»
«Ο αριθμός των φτερωτών ελεφάντων που στέκονται δίπλα σου.»
«Οι ροζ ή οι άσπροι;»
«Ο αριθμός των φτερωτών ελεφάντων που στέκονται δίπλα σου.»
«Οι ροζ ή οι άσπροι;»
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5283
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
O συνάδελφος και φίλος Λεωνίδας Θαρραλίδης διατύπωνε την παρακάτω άποψη στη 2η Μαθηματική Εβδομάδα της Θεσσαλονίκης το 2008:
"ΜΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ"
Στα πλαίσια της διδασκαλίας των μαθηματικών στο λύκειο, η θεματοδοσία των εξετάσεων αποτελεί κομβικό σημείο. Συνδέεται τόσο με το πριν (σχολικό βιβλίο και εκπαιδευτική διαδικασία) όσο και με το μετά (βαθμολόγηση των γραπτών αλλά και διδασκαλία των επόμενων ετών).
Μία επιλογή θεμάτων θεωρείται επιτυχής όταν:
1. Καλύπτει ένα μεγάλο τμήμα της εξεταστέας ύλης
2. Κλιμακώνει τα θέματα σε βαθμό δυσκολίας αλλά και επιτρέπει τη διαπραγμάτευση από τους μαθητές στο χρονικό διάστημα των τριών ωρών
3. Δικαιώνει το σχολικό βιβλίο και τη διδασκαλία στο σχολείο
4. Αξιολογεί την αφομοίωση εννοιών και λογιστικών διαδικασιών αλλά και την κριτική ικανότητα των μαθητών και τη δυνατότητα εκτέλεσης λογικών βημάτων – καμιά φορά και αλμάτων!
5. Αυτονόητη προσθήκη: τα θέματα πρέπει να είναι σωστά, σαφή, συμβατά με το σχολικό βιβλίο και να επιτρέπουν την ομοιόμορφη βαθμολόγηση σε όλα τα βαθμολογικά κέντρα της χώρας. Ακόμη, θα πρέπει ταυτόχρονα να αποφευχθεί η επιλογή ίδιου ή παρόμοιου θέματος με κάποιο που συναντάμε στην εκτενέστατη φροντιστηριακή βιβλιογραφία.
Λόγω των πολλών περιορισμών, καμία θεματοδοσία δεν είναι απόλυτα επιτυχής, πόσο μάλλον που ο συντελεστής βαρύτητας για τα παραπάνω κριτήρια διαφέρει για τον καθένα από μας.
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Τον 1ο στόχο πρέπει να το παλέψεις για να μην τον πετύχεις στη Γενική Παιδεία, λόγω του ελάχιστου όγκου της ύλης.
Κρίνω ότι το 2ο και το 3ο κριτήριο δεν ήταν σε καμιά περίπτωση στους στόχους των θεματοδοτών. Αγνοώ αν αυτό συνέβη σκόπιμα (με ποιον άραγε απώτερο στόχο;) ή λόγω άγνοιας της πραγματικότητας.
Όπως και να έχει, γεγονός είναι η ανισότητα που προκύπτει εις βάρος των υποψηφίων που το επέλεξαν ως μάθημα έναντι των υποψηφίων που επέλεξαν Φυσική ή Βιολογία.
Η ηχώ του σημερινού θορύβου θα ακουστεί τον επόμενο χρόνο στις επιλογές των μαθητών με –καθόλου αμελητέα– παράπλευρη απώλεια των εκατοντάδων ή και χιλιάδων ωρών μαθηματικών που θα χαθούν με τα τμήματα που δεν θα δημιουργηθούν!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ των ΘΕΜΑΤΩΝ
Μάς αρέσουν και απολαμβάνουμε τα έξυπνα θέματα που πατούν σε μια ιδέα και ξετυλίγουν λίγο λίγο αλλεπάλληλα ερωτήματα με μια συνάφεια και "αξιολογούν την αφομοίωση εννοιών και λογιστικών διαδικασιών αλλά και την κριτική ικανότητα των μαθητών και τη δυνατότητα εκτέλεσης λογικών βημάτων – καμιά φορά και αλμάτων".
Όμως, η πικρή γεύση που μού αφήνουν τα θέματα είναι ότι είναι τεχνητά συγκολλημένα δεδομένα κι ερωτήματα με διαφορετικές αφετηρίες με μόνο σκοπό να δυσκολέψουν όσο πάει τους υποψηφίους. Δεν έχουν δηλαδή τη σπιρτάδα και τη δροσιά ενός πρωτότυπου ευφυούς θέματος.
Οι μαθητές, έστω κι αν ξέρουν, έστω κι αν είναι καλά προετοιμασμένοι, πρέπει να γράφουν χωρίς ανάσα και πάλι δεν θα προλαβαίνουν.
ΕΚΛΕΙΣΕ Ο ΚΥΚΛΟΣ των ΧΑΜΕΝΩΝ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΩΝ
Οι Πιθανότητες και η Στατιστική είναι θεωρίες εφαρμοσμένες κι εφαρμόσιμες σε πλήθος επιστημονικούς τομείς της οικονομίας, της ιατρικής, της έρευνας, της καθημερινότητας. Εκεί βρίσκεται η αξία τους και για αυτό διδάσκονται στο Λύκειο. Δεν έχουν τη δομή και τα πλεονεκτήματα άλλων κλάδων των μαθηματικών, όπως π.χ. η αποδεικτική διαδικασία η επαγωγική σκέψη, η γεωμετρική φαντασία κ.α.
Συνδέονται, όμως άμεσα με πλήθος εφαρμογών. Κι όμως, οι θεματοδότες κατάφεραν να κρύψουν εντελώς το περιεχόμενό τους αυτό. Πέτυχαν να αποκόψουν εντελώς τους κλάδους αυτούς από την πραγματικότητα. Συγκόλλησαν αταίριαστα, τεχνητά κατασκευασμένα υποερωτήματα με μόνο στόχο να πρωτοτυπήσουν δυσάρεστα και να φέρουν προ εκπλήξεως τους υποψηφίους, ισοπεδώνοντας προς τα κάτω τις επιδόσεις τους. Αν ο στόχος τους ήταν να αποδείξουν ότι το μάθημα αυτό έκλεισε τον κύκλο του και πρέπει να καταργηθεί, τότε τον πέτυχαν. Και μάλιστα στην καρδιά!
Γιατί οι όποιες αλλαγές πρέπει να γίνονται όχι τεχνητά ως απόηχος της αποτυχίας στις εξετάσεις, αλλά με πρόγραμμα, με διάλογο και κυρίως με σεβασμό στο μαθητή, όπως ο φίλος Γιώργος (hsiodos) εύστοχα έγραψε παραπάνω.
Αυτό που τώρα περιμένουμε είναι η ΑΛΛΑΓΗ πορείας στο μάθημα ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ, ώστε να μπορούν να καλυφθούν οι προϋποθέσεις "ΚΑΛΗΣ ΘΕΜΑΤΟΔΟΣΙΑΣ" που περιγράφει παραπάνω ο Λεωνίδας.
Περιμένουμε από τους υπεύθυνους να αναλάβουν τις ευθύνες τους!
ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ σε όλους. Κυρίως στους μαθητές που αγωνίζονται με συνέπεια για το μέλλον τους!
"ΜΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ"
Στα πλαίσια της διδασκαλίας των μαθηματικών στο λύκειο, η θεματοδοσία των εξετάσεων αποτελεί κομβικό σημείο. Συνδέεται τόσο με το πριν (σχολικό βιβλίο και εκπαιδευτική διαδικασία) όσο και με το μετά (βαθμολόγηση των γραπτών αλλά και διδασκαλία των επόμενων ετών).
Μία επιλογή θεμάτων θεωρείται επιτυχής όταν:
1. Καλύπτει ένα μεγάλο τμήμα της εξεταστέας ύλης
2. Κλιμακώνει τα θέματα σε βαθμό δυσκολίας αλλά και επιτρέπει τη διαπραγμάτευση από τους μαθητές στο χρονικό διάστημα των τριών ωρών
3. Δικαιώνει το σχολικό βιβλίο και τη διδασκαλία στο σχολείο
4. Αξιολογεί την αφομοίωση εννοιών και λογιστικών διαδικασιών αλλά και την κριτική ικανότητα των μαθητών και τη δυνατότητα εκτέλεσης λογικών βημάτων – καμιά φορά και αλμάτων!
5. Αυτονόητη προσθήκη: τα θέματα πρέπει να είναι σωστά, σαφή, συμβατά με το σχολικό βιβλίο και να επιτρέπουν την ομοιόμορφη βαθμολόγηση σε όλα τα βαθμολογικά κέντρα της χώρας. Ακόμη, θα πρέπει ταυτόχρονα να αποφευχθεί η επιλογή ίδιου ή παρόμοιου θέματος με κάποιο που συναντάμε στην εκτενέστατη φροντιστηριακή βιβλιογραφία.
Λόγω των πολλών περιορισμών, καμία θεματοδοσία δεν είναι απόλυτα επιτυχής, πόσο μάλλον που ο συντελεστής βαρύτητας για τα παραπάνω κριτήρια διαφέρει για τον καθένα από μας.
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Τον 1ο στόχο πρέπει να το παλέψεις για να μην τον πετύχεις στη Γενική Παιδεία, λόγω του ελάχιστου όγκου της ύλης.
Κρίνω ότι το 2ο και το 3ο κριτήριο δεν ήταν σε καμιά περίπτωση στους στόχους των θεματοδοτών. Αγνοώ αν αυτό συνέβη σκόπιμα (με ποιον άραγε απώτερο στόχο;) ή λόγω άγνοιας της πραγματικότητας.
Όπως και να έχει, γεγονός είναι η ανισότητα που προκύπτει εις βάρος των υποψηφίων που το επέλεξαν ως μάθημα έναντι των υποψηφίων που επέλεξαν Φυσική ή Βιολογία.
Η ηχώ του σημερινού θορύβου θα ακουστεί τον επόμενο χρόνο στις επιλογές των μαθητών με –καθόλου αμελητέα– παράπλευρη απώλεια των εκατοντάδων ή και χιλιάδων ωρών μαθηματικών που θα χαθούν με τα τμήματα που δεν θα δημιουργηθούν!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ των ΘΕΜΑΤΩΝ
Μάς αρέσουν και απολαμβάνουμε τα έξυπνα θέματα που πατούν σε μια ιδέα και ξετυλίγουν λίγο λίγο αλλεπάλληλα ερωτήματα με μια συνάφεια και "αξιολογούν την αφομοίωση εννοιών και λογιστικών διαδικασιών αλλά και την κριτική ικανότητα των μαθητών και τη δυνατότητα εκτέλεσης λογικών βημάτων – καμιά φορά και αλμάτων".
Όμως, η πικρή γεύση που μού αφήνουν τα θέματα είναι ότι είναι τεχνητά συγκολλημένα δεδομένα κι ερωτήματα με διαφορετικές αφετηρίες με μόνο σκοπό να δυσκολέψουν όσο πάει τους υποψηφίους. Δεν έχουν δηλαδή τη σπιρτάδα και τη δροσιά ενός πρωτότυπου ευφυούς θέματος.
Οι μαθητές, έστω κι αν ξέρουν, έστω κι αν είναι καλά προετοιμασμένοι, πρέπει να γράφουν χωρίς ανάσα και πάλι δεν θα προλαβαίνουν.
ΕΚΛΕΙΣΕ Ο ΚΥΚΛΟΣ των ΧΑΜΕΝΩΝ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΩΝ
Οι Πιθανότητες και η Στατιστική είναι θεωρίες εφαρμοσμένες κι εφαρμόσιμες σε πλήθος επιστημονικούς τομείς της οικονομίας, της ιατρικής, της έρευνας, της καθημερινότητας. Εκεί βρίσκεται η αξία τους και για αυτό διδάσκονται στο Λύκειο. Δεν έχουν τη δομή και τα πλεονεκτήματα άλλων κλάδων των μαθηματικών, όπως π.χ. η αποδεικτική διαδικασία η επαγωγική σκέψη, η γεωμετρική φαντασία κ.α.
Συνδέονται, όμως άμεσα με πλήθος εφαρμογών. Κι όμως, οι θεματοδότες κατάφεραν να κρύψουν εντελώς το περιεχόμενό τους αυτό. Πέτυχαν να αποκόψουν εντελώς τους κλάδους αυτούς από την πραγματικότητα. Συγκόλλησαν αταίριαστα, τεχνητά κατασκευασμένα υποερωτήματα με μόνο στόχο να πρωτοτυπήσουν δυσάρεστα και να φέρουν προ εκπλήξεως τους υποψηφίους, ισοπεδώνοντας προς τα κάτω τις επιδόσεις τους. Αν ο στόχος τους ήταν να αποδείξουν ότι το μάθημα αυτό έκλεισε τον κύκλο του και πρέπει να καταργηθεί, τότε τον πέτυχαν. Και μάλιστα στην καρδιά!
Γιατί οι όποιες αλλαγές πρέπει να γίνονται όχι τεχνητά ως απόηχος της αποτυχίας στις εξετάσεις, αλλά με πρόγραμμα, με διάλογο και κυρίως με σεβασμό στο μαθητή, όπως ο φίλος Γιώργος (hsiodos) εύστοχα έγραψε παραπάνω.
Αυτό που τώρα περιμένουμε είναι η ΑΛΛΑΓΗ πορείας στο μάθημα ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ, ώστε να μπορούν να καλυφθούν οι προϋποθέσεις "ΚΑΛΗΣ ΘΕΜΑΤΟΔΟΣΙΑΣ" που περιγράφει παραπάνω ο Λεωνίδας.
Περιμένουμε από τους υπεύθυνους να αναλάβουν τις ευθύνες τους!
ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ σε όλους. Κυρίως στους μαθητές που αγωνίζονται με συνέπεια για το μέλλον τους!
- exdx
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 1733
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 6:00 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
plat_man έγραψε:Στο ερώτημα Δ3 των Ημερησίων, υπάρχουν τέτοιοι ; Μια σκέψη με αφορμή το Δ3 των Εσπερινών
Ναι, υπάρχουν:
οι εξισώσεις
(1)
(2)
και (3),
για παράδειγμα έχουν λύσεις , αντίστοιχα με
που ικανοποιούν τη δοθείσα.
Φιλικά,
Αχιλλέας
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Επανέρχομαι (μετά την καθιερωμένη ποδηλασία) για να δώσω μια τελευταία απάντηση για ένα Θέμα που νομίζω ότι εξαντλήθηκε και κούρασε αρκετά.siobaras έγραψε:Αντιλαμβάνομαι ότι ίσως σε ενόχλησε το ύφος μου;epim έγραψε:Συνάδελφοι καλησπέρα σας!
Αν κάποιος βρει το κύρος των εξετάσεων παίρνει
Γιατί;
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι φετινές εξετάσεις δεν έγιναν με ίσους όρους για όλους τους διαγωνιζόμενους:
Ανάμεσα σε δυο μαθητές με τους ίδιους στόχους και δυνατότητες ευνοήθηκε εμφανώς αυτός που επέλεξε ή βιολογία ή φυσική ή ιστορία, τυχαίο
Οι μαθητές της θεωρητικής αποκλείονται από το 5ο πεδίο , τυχαίο
Οι "θεματοδότες" "ξέχασαν" ότι το μάθημα είναι γενικής παιδείας, τυχαίο:?:
Οι "θεματοδότες" πρέπει να γνωρίζουν και την ελληνική γλώσσα εκτός από μαθηματικά:
Θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τι οδηγίες θα δώσουν στα βαθμολογικά για τη βαθμολόγηση του Γ2. Γλωσσικά η ερώτηση είναι σαφής και κακώς μερικοί συνάδελφοι ανέφεραν προηγουμένως, ότι η απόδειξη "ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ" ότι πρέπει να γραφεί. Σε αυτό το επίπεδο "εννοείται" ότι είναι γραμμένο στα θέματα που έχουν οι διαγωνιζόμενοι μπροστά τους και όχι ότι έχουν οι "θεματοδότες" στο μυαλό τους. Αυτό που είχαν μπροστά τους ΗΤΑΝ ΣΑΦΕΣ, έλεγε ότι πρέπει να μεταφέρουν συμπληρωμένο τον πίνακα και όχι να τον υπολογίσουν (αιτιολογήσουν). ΑΣ ΠΡΟΣΕΧΑΝ ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ Ή ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ("που δεν τους το είπαν", σύμφωνα με συνάδελφο). Έπρεπε να είχαν έγκαιρα ανακαλύψει την ασάφεια και να την είχαν διορθώσει με το σωστό ρήμα. Τώρα ας μαζεύουν τις προσφυγές, γιατί υπάρχουν πολλοί που ενώ τα υπολόγισαν στο πρόχειρο για να κερδίσουν χρόνο έκαναν αυτό που τους έλεγε η εκφώνηση της άσκησης.
Ασφαλώς πρέπει να το λέει ο καθηγητής αυτό, ακόμα και για θέματα που ΕΙΝΑΙ αυτονόητα.
Το συγκεκριμένο, όχι μόνο δεν ήταν αυτονόητο, αλλά ήθελε και κάποια δουλειά για να βγουν τα , γι'αυτό και δίνει τόσα μόρια.
Το θέμα έλεγε να μεταφέρουν ΣΩΣΤΑ συμπληρωμένο τον πίνακα.
Διαφωνώ με τις απόψεις των αξιότιμων συναδέλφων siobaras και parmenides51 (αλλά γι' αυτό άλλωστε είμαστε εδώ σε ένα παραγωγικό διάλογο) στα εξής:
1. Το ίδιο σωστά συμπληρωμένο ήθελαν να μεταφέρουν οι μαθητές στα θέματα: 2012 Β2 , 2010 Γ2, 2005 ΘΕΜΑ 2.α. , 2004 ΘΕΜΑ 3α, κλπ. Στα νέα Ελληνικά δηλ. η λέξη "σωστά" παίζει το ρόλο της απόδειξης ή του υπολογισμού; Αν είναι έτσι τα πράγματα γιατί οι ενδεικτικές απαντήσεις που έρχονται στα εξεταστικά και το σύνολο των φροντιστηρίων έδωσαν σε όλα αυτά τα θέματα ως απαντήσεις απλά τους πίνακες συμπληρωμένους; Μήπως και τα φροντιστήρια αυτά όπως κι οι καθηγητές που τα απαρτίζουν είναι τόσο απρόσεκτοι; ( Ίσως εδώ θα έπρεπε εμείς να είμασταν λίγο πιο προσεχτικοί με τους χαρακτηρισμούς που αποδίδουμε σε συναδέλφους, που αρκετά προβλήματα έχουν ήδη στο κεφάλι τους τον τελευταίο καιρό...)
2. Διαβάζοντας ένας μαθητής ένα Θέμα Γ2, ποιος είναι αυτός που εξασφαλίζει ότι θα διαβάσει το Γ3; (Απίθανο θα μου πείτε αλλά πολλά παιδιά στη σημερινή εξέταση δεν εφτασαν ούτε στο Δ.)
3. Συμφωνώ με τη σκέψη: "όταν σε μια τυχαία εξίσωση λέμε ''να βρείτε το {x}'' , ζητάμε αυτονόητα και τον τρόπο εύρεσης του" γι' αυτό άλλωστε επιμένω ότι στο θέμα αυτό που δεν ζητούσε να βρείτε αλλά να "συμπληρώσετε" δεν ήταν αναγκαία η απόδειξη εκτός πάλι αν πιστεύετε ότι το "να βρείτε" και "να συμπληρώσετε" έχουν το ίδιο νόημα. Σύμφωνα με τους φιλόλογους ( με τους οποίους συνομίλησα απόψε) η απάντηση είναι ξεκάθαρη. ΟΧΙ.
Και 4. Στο πρακτικό του θέματος: ένας μαθητής έχει κάνει όλη τη διαδικασία στο πρόχειρο μεταφέρει στο καλό ΣΩΣΤΑ συμπληρωμένο τον πίνακα. Θα παρακαλούσα να δώσουμε στα παιδιά μια υπεύθυνη απάντηση (εφόσον γνωρίζουμε), για το πως θα βαθμολογηθούν.
Ευχαριστώ προκαταβολικά όλους όσους διαφωνούν ή συμφωνούν ώστε ο διάλογος να παραμένει εποικοδομητικός.
τελευταία επεξεργασία από 1=object? σε Τρί Μάιος 21, 2013 3:39 am, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.
-
- Δημοσιεύσεις: 1753
- Εγγραφή: Σάβ Φεβ 25, 2012 10:19 pm
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
ΠΕΡΙΤΤΑ
τελευταία επεξεργασία από orestisgotsis σε Κυρ Φεβ 25, 2024 6:33 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Και τα θέματα των Εσπερινών σε Word
- Συνημμένα
-
- Μαθηματικα_Γενικης_Εσπερινα_2013.doc
- (87 KiB) Μεταφορτώθηκε 242 φορές
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Στο Δ3 των εσπερινών με γελούν τα μάτια μου ή οι θεματοδότες δεν ξέρουν τι γράφουν?
Το ερώτημα Α4 (γ)
Σχετικά με το (γ) ερώτημα του Α4 θέματος των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας: «Το ραβδόγραμμα χρησιμοποιείται για την γραφική παράσταση των τιμών μιας ποσοτικής μεταβλητής» μερικά ερωτήματα:
Αποτελεί μαθηματική πρόταση ή απλό ισχυρισμό των συγγραφέων του σχολικού βιβλίου;
Μήπως δεν είναι καλώς ορισμένο ως θέμα;
Γιατί δεν μπορεί παρασταθεί με ραβδόγραμμα η περίπτωση του προβλήματος της διακριτής ποσοτικής μεταβλητής του παραδείγματος «αριθμός αδελφών» που καταχωρίζεται στην σελίδα 69 του σχολικού βιβλίου;
Μήπως, αφού εν τέλει επελέγη ως ερώτημα, θα έπρεπε να δοθεί ως εξής: « Το ραβδόγραμμα χρησιμοποιείται για την γραφική παράσταση των τιμών κάθε ποσοτικής μεταβλητής»; (Με απάντηση προφανώς «Λάθος»)
Αποτελεί μαθηματική πρόταση ή απλό ισχυρισμό των συγγραφέων του σχολικού βιβλίου;
Μήπως δεν είναι καλώς ορισμένο ως θέμα;
Γιατί δεν μπορεί παρασταθεί με ραβδόγραμμα η περίπτωση του προβλήματος της διακριτής ποσοτικής μεταβλητής του παραδείγματος «αριθμός αδελφών» που καταχωρίζεται στην σελίδα 69 του σχολικού βιβλίου;
Μήπως, αφού εν τέλει επελέγη ως ερώτημα, θα έπρεπε να δοθεί ως εξής: « Το ραβδόγραμμα χρησιμοποιείται για την γραφική παράσταση των τιμών κάθε ποσοτικής μεταβλητής»; (Με απάντηση προφανώς «Λάθος»)
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Ποιος επέλεξε την επιτροπή θεμάτων;
Ποια είναι η επιτροπή;
Γιατί δεν βγαίνει κάποιος να εξηγήσει το πώς και το γιατί ;
Να μάθω και εγώ πως γίνεται η αξιολόγηση ,από πού αρχίζει ,και ποιους στοχεύει .
Τους μαθητές ,τους γονείς τους εκπαιδευτικούς τους συγγραφείς των βιβλίων ,το σχολείο;
Που είναι όλοι αυτοί που πριν λίγες μέρες στενοχωριόταν για την απεργία και δεν θα γίνουν δήθεν ομαλά οι εξετάσεις.
Δεν θα ξαναπροτείνω σε μαθητές και μέτριους να επιλέξουν Μαθ/κα Γενικής από εδώ και πέρα.
Πολύ δύσκολα θα το προτείνω σε καλούς μαθητές.
Δεν θα ξαναδιδάξω αυτό το μάθημα
Σπύρος
Ποια είναι η επιτροπή;
Γιατί δεν βγαίνει κάποιος να εξηγήσει το πώς και το γιατί ;
Να μάθω και εγώ πως γίνεται η αξιολόγηση ,από πού αρχίζει ,και ποιους στοχεύει .
Τους μαθητές ,τους γονείς τους εκπαιδευτικούς τους συγγραφείς των βιβλίων ,το σχολείο;
Που είναι όλοι αυτοί που πριν λίγες μέρες στενοχωριόταν για την απεργία και δεν θα γίνουν δήθεν ομαλά οι εξετάσεις.
Δεν θα ξαναπροτείνω σε μαθητές και μέτριους να επιλέξουν Μαθ/κα Γενικής από εδώ και πέρα.
Πολύ δύσκολα θα το προτείνω σε καλούς μαθητές.
Δεν θα ξαναδιδάξω αυτό το μάθημα
Σπύρος
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 4768
- Εγγραφή: Τρί Αύγ 31, 2010 10:37 pm
- Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
orestisgotsis έγραψε:Το μάθημα της Στατιστικής, έχω τη γνώμη, ότι δεν αναπτύσσει την κριτική σκέψη.
Ας λάβουν υπόψη τους οι υπεύθυνοι ότι πρέπει να αντικατασταθεί με ένα εξεταζόμενο από όλους μάθημα γενικής παιδείας, που να έχει το ποιο πάνω χαρακτηριστικό. Αυτό το μάθημα είναι μόνο η ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
Υ.Γ.: Δείτε την ποικιλία λύσεων ενός Γεωμετρικού προβλήματος και ενός της Στατιστικής.
Συμφωνώ απόλυτα Ορέστη.
- parmenides51
- Δημοσιεύσεις: 6239
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 23, 2009 9:13 pm
- Τοποθεσία: Πεύκη
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
ενημερωτικά έκανα μια σημαντική συμπλήρωση στην λύση μου στο Γ3 εδώ
γιατί φαινόταν λίγο ξεκάρφωτος ο τύπος που χρησιμοποίησα εξαρχής
γιατί φαινόταν λίγο ξεκάρφωτος ο τύπος που χρησιμοποίησα εξαρχής
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες