Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Επαυξάνω. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί τους κρύβουν λες και είναι εγκληματίες.
Παντούλας Περικλής
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Συνάδελφοι κάποια στιγμή πρέπει να ξεφύγουμε από τη μικροπρέπεια της λογικής της ασκησιολαγνείας και να επικεντρωθούμε σε πιο ουσιαστικά θέματα.Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων δεν απευθύνομαι σε κανέναν προσωπικά αλλά σε μια τάση συνεχώς αυξανόμενη και ατέρμονη άνευ νοήματος.
Τα θέματα ήταν άστοχα χωρίς συνοχή , χωρίς κλιμάκωση και με ασάφειες. Παρ' όλα αυτά οι <<πολύ καλοί>> έγραψαν αλλά δυστυχώς οι <<μέτριοι>> συμπιέστηκαν με τους <<καλούς>>.
Το θέμα Α ήταν αρκετά εύκολο (συνηθισμένη πια η λογική της εύκολης θεωρίας σε συνδυασμό με το <<τσεκούρωμα>> στις ασκήσεις ) με αστοχία στο Α4δ.
Το θέμα Β δεν ήταν δύσκολο , αλλά απαιτούσε αρκετό χρόνο και δημιουργούσε στους μαθητές την απορία αν έχουν βρει σωστά την πιθανότητα του ω4. Τι νόημα έχει ένα απλό ενδεχόμενο να έχει πιθανότητα 0. Η ουσιαστική έννοια του κενού έχει νόημα για ασυμβίβαστα ενδεχόμενα . Μπορεί άραγε ένα στοιχείο να είναι σύνολο του δειγματικού χώρου και ταυτόχρονα να μην πραγματοποιείται ποτέ !!! Δηλαδή θα γράφαμε ποτέ Ω={1,2,3,κενο} !!!!
Προσοχή στο θέμα Γ όπου υπάρχει λάθος στο δεδομένο ότι η μικρότερη παρατήρηση είναι 50.Καταρχάς έπρεπε να διευκρινίζεται αν η μικρότερη παρατήρηση αφορά πριν ή μετά την ομαδοποίηση. Στην περίπτωση που αφορά πριν την ομαδοποίηση δεν μας βοηθά σε τίποτα εκτός αν αναφερόταν επιπροσθέτως ότι δεν πραγματοποιήθηκε στρογγυλοποίηση. Στην περίπτωση που αναφέρεται μετά την ομαδοποίηση τότε λυπάμαι αλλά το πλάτος είναι 35/3 διότι σε κάθε κλάση οι παρατηρήσεις αντιπροσωπεύονται από την κεντρική τιμή!Άλλο μικρότερη παρατήρηση και άλλο αριστερό άκρο της πρώτης κλάσης.
Όσον αφορά το ερώτημα Γ2 θα διαφωνήσω με τους περισσότερους συναδέλφους.Εννοείται ότι θα πρέπει να υπάρχει δικαιολόγηση στη συμπλήρωση ενός πίνακα (βέβαια το ΣΩΣΤΑ που δώσανε στην εκφώνηση είναι περιττό).Με έχει κουράσει κάθε χρόνο η ίδια ερώτηση από τους μαθητές μου <<Κύριε πρέπει να γράφουμε πώς συμπληρώθηκε ο πίνακας , γιατί στο σχολείο τον συμπληρώνουμε κατευθείαν;>> . Φυσικά και δεν ρίχνω το μπαλάκι στους καθηγητές του σχολείου , διότι οι άνθρωποι έχουν να κάνουν αγώνα με το διαθέσιμο διδακτικό χρόνο !
Τα ερωτήματα Γ2 και Γ3 ήταν ανούσια και δείχνουν ότι στέρεψαν οι ιδέες της επιτροπής , διότι όποιος δεν πελάγωνε και κοίταγε τις απαντήσεις που έδιναν οι εκφωνήσεις τα έλυνε <<πονηρά>> σκεπτόμενος σε χρόνο dt .
Το Γ4 το είχαμε προβλέψει όλοι μιας και είχε καιρό να μπει η κανονική κατανομή , αλλά δεν περιμέναμε να το σνομπάρουν τόσο.
Το θέμα Δ είναι εντελώς ασύνδετο ! Το Δ2 ήταν συμπαθητικό , χωρίς λόγο ύπαρξης του Δ2 α .
Τα Δ1 , Δ3 και Δ4 ήταν καθαρά κατευθυνσιακά με λόγο ύπαρξης την εξόντωση της θεωρητικής κατεύθυνσης (ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΑΠΛΩΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ 5 ΠΕΔΙΟ!!!).
Να θυμίσω ότι το ενδεχόμενο Α στο θέμα Δ4 χρησιμοποιεί έκφραση από τη διερεύνηση της ευθείας στο βιβλίο της Α Λυκείου!
Αν θέλουμε να επανέλθουμε στα χρόνια των Δεσμών , με θέματα παγίδες και παραπλανητικά , καλό θα είναι πρώτα να μειωθεί ο αριθμός των μαθημάτων που εξετάζονται οι υποψήφιοι και να φροντίσουμε πρώτα για την αντιστροφή της φθίνουσας πορείας του επιπέδου των μαθητών , για την οποία σίγουρα δεν ευθύνονται οι ίδιοι οι μαθητές !!!
Δεν θέλω να επεκταθώ στο κατά πόσο πάσχει το σχολικό βιβλίο (όπως γνησίως μονότονη με πρωτη παράγωγο που περιλαμβάνει και ρίζα , τύπους de morgan , γνήσια υποσύνολα , ανοιχτά διαστήματα σε κανονική κατανομή και πάει λέγοντας ) , ούτε επίσης στο γιατί ο αριθμός των μαθημάτων ανέβηκε από τα 4 τον αριθμό που ήταν παλαιότερα !!!
Φιλικά Κωστούλας Ανδρέας .
Τα θέματα ήταν άστοχα χωρίς συνοχή , χωρίς κλιμάκωση και με ασάφειες. Παρ' όλα αυτά οι <<πολύ καλοί>> έγραψαν αλλά δυστυχώς οι <<μέτριοι>> συμπιέστηκαν με τους <<καλούς>>.
Το θέμα Α ήταν αρκετά εύκολο (συνηθισμένη πια η λογική της εύκολης θεωρίας σε συνδυασμό με το <<τσεκούρωμα>> στις ασκήσεις ) με αστοχία στο Α4δ.
Το θέμα Β δεν ήταν δύσκολο , αλλά απαιτούσε αρκετό χρόνο και δημιουργούσε στους μαθητές την απορία αν έχουν βρει σωστά την πιθανότητα του ω4. Τι νόημα έχει ένα απλό ενδεχόμενο να έχει πιθανότητα 0. Η ουσιαστική έννοια του κενού έχει νόημα για ασυμβίβαστα ενδεχόμενα . Μπορεί άραγε ένα στοιχείο να είναι σύνολο του δειγματικού χώρου και ταυτόχρονα να μην πραγματοποιείται ποτέ !!! Δηλαδή θα γράφαμε ποτέ Ω={1,2,3,κενο} !!!!
Προσοχή στο θέμα Γ όπου υπάρχει λάθος στο δεδομένο ότι η μικρότερη παρατήρηση είναι 50.Καταρχάς έπρεπε να διευκρινίζεται αν η μικρότερη παρατήρηση αφορά πριν ή μετά την ομαδοποίηση. Στην περίπτωση που αφορά πριν την ομαδοποίηση δεν μας βοηθά σε τίποτα εκτός αν αναφερόταν επιπροσθέτως ότι δεν πραγματοποιήθηκε στρογγυλοποίηση. Στην περίπτωση που αναφέρεται μετά την ομαδοποίηση τότε λυπάμαι αλλά το πλάτος είναι 35/3 διότι σε κάθε κλάση οι παρατηρήσεις αντιπροσωπεύονται από την κεντρική τιμή!Άλλο μικρότερη παρατήρηση και άλλο αριστερό άκρο της πρώτης κλάσης.
Όσον αφορά το ερώτημα Γ2 θα διαφωνήσω με τους περισσότερους συναδέλφους.Εννοείται ότι θα πρέπει να υπάρχει δικαιολόγηση στη συμπλήρωση ενός πίνακα (βέβαια το ΣΩΣΤΑ που δώσανε στην εκφώνηση είναι περιττό).Με έχει κουράσει κάθε χρόνο η ίδια ερώτηση από τους μαθητές μου <<Κύριε πρέπει να γράφουμε πώς συμπληρώθηκε ο πίνακας , γιατί στο σχολείο τον συμπληρώνουμε κατευθείαν;>> . Φυσικά και δεν ρίχνω το μπαλάκι στους καθηγητές του σχολείου , διότι οι άνθρωποι έχουν να κάνουν αγώνα με το διαθέσιμο διδακτικό χρόνο !
Τα ερωτήματα Γ2 και Γ3 ήταν ανούσια και δείχνουν ότι στέρεψαν οι ιδέες της επιτροπής , διότι όποιος δεν πελάγωνε και κοίταγε τις απαντήσεις που έδιναν οι εκφωνήσεις τα έλυνε <<πονηρά>> σκεπτόμενος σε χρόνο dt .
Το Γ4 το είχαμε προβλέψει όλοι μιας και είχε καιρό να μπει η κανονική κατανομή , αλλά δεν περιμέναμε να το σνομπάρουν τόσο.
Το θέμα Δ είναι εντελώς ασύνδετο ! Το Δ2 ήταν συμπαθητικό , χωρίς λόγο ύπαρξης του Δ2 α .
Τα Δ1 , Δ3 και Δ4 ήταν καθαρά κατευθυνσιακά με λόγο ύπαρξης την εξόντωση της θεωρητικής κατεύθυνσης (ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΑΠΛΩΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ 5 ΠΕΔΙΟ!!!).
Να θυμίσω ότι το ενδεχόμενο Α στο θέμα Δ4 χρησιμοποιεί έκφραση από τη διερεύνηση της ευθείας στο βιβλίο της Α Λυκείου!
Αν θέλουμε να επανέλθουμε στα χρόνια των Δεσμών , με θέματα παγίδες και παραπλανητικά , καλό θα είναι πρώτα να μειωθεί ο αριθμός των μαθημάτων που εξετάζονται οι υποψήφιοι και να φροντίσουμε πρώτα για την αντιστροφή της φθίνουσας πορείας του επιπέδου των μαθητών , για την οποία σίγουρα δεν ευθύνονται οι ίδιοι οι μαθητές !!!
Δεν θέλω να επεκταθώ στο κατά πόσο πάσχει το σχολικό βιβλίο (όπως γνησίως μονότονη με πρωτη παράγωγο που περιλαμβάνει και ρίζα , τύπους de morgan , γνήσια υποσύνολα , ανοιχτά διαστήματα σε κανονική κατανομή και πάει λέγοντας ) , ούτε επίσης στο γιατί ο αριθμός των μαθημάτων ανέβηκε από τα 4 τον αριθμό που ήταν παλαιότερα !!!
Φιλικά Κωστούλας Ανδρέας .
- bilstef
- Δημοσιεύσεις: 1391
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 11:45 pm
- Τοποθεσία: Χαλάνδρι - Κομοτηνή
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Γνωρίζετε που μαζεύονται οι υπογραφές ;parmenides51 έγραψε:http://www.alfavita.gr/arthra/%CE%B5%CF ... F%8E%CE%BD
Μπορούμε ως mathematica να συνδράμουμε ;
Η ζωή είναι Ωραία,ας την χαρούμε.Εν οίδα ότι ουδέν οίδα!Γηράσκω αεί διδασκόμενος!
Η γη δεν μας ανήκει της ανήκουμε !
Βασίλης Στεφανίδης
Η γη δεν μας ανήκει της ανήκουμε !
Βασίλης Στεφανίδης
- Christos75
- Δημοσιεύσεις: 422
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 02, 2009 9:41 pm
- Τοποθεσία: Athens
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
nikolaos p. έγραψε:Γιατί έχω μία υποψία οτι θα χτυπήσει στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης??Christos75 έγραψε:Δίχως να θέλω να δημιουργήσω διάφορα συναισθήματα και σε αναφορά με την άνιση μεταχείρηση που είχαν οι μαθητές στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα Μαθηματικά Γ.Π. όπως επίσης Βιολογία Γ.Π. καθώς επίσης και Ιστορία Γ.Π., προτείνω να κάνουμε υπομονή διότι φοβάμαι ότι η επιτροπή θεμάτων όλο και σε κάποιο άλλο μάθημα θα "χτυπήσει"... Μένει να δούμε σε ποιο...αν μη τι άλλο για να αντισταθμίσει την εν λόγω χθεσινή αδικία. Εύχομαι να βγω ψεύτης...
Δεν είμαι και πολύ σίγουρος. Εξάλλου σήμερα στη φυσική τα θέματα ήταν αρκετά και παρουσίαζαν δυσκολίες σε αρκετά ερωτήματα.
Μένει να δούμε τι σόι προφήτες θα γίνουμε, εάν γίνουμε. Ωστόσο και πάλι το γράφω, ψεύτης να βγω!!!
Χρήστος Λοΐζος
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Είναι πιο εκκωφαντικό τα τελευταία τρία χρόνια, το "στρίβειν" δια της βιολογίας για 2-4 πεδίο.maths-!!! έγραψε:
Μία παράδοση που έγινε θεσμός: το «στρίβειν» δια της θεωρητικής.
-
- Δημοσιεύσεις: 623
- Εγγραφή: Πέμ Οκτ 21, 2010 10:12 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα-Βόλος
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Μήπως τελικά είναι; Δεν είμαι συνωμοσιολόγος, αλλά μπορεί να πιστέψει κανείς ότι "ξέφυγε" από επιτροπή (που αποτελείται και από πανεπιστημιακούς) το γεγονός ότι δεν υπάρχουν τρεις αριθμοί μεταξύ του 0 και 1 που να έχουν άθροισμα τετραγώνων 6? Αυτό το πράγμα φαίνεται με γυμνό μάτι. Δεν είναι π.χ. αντίστοιχο με το περσινό λάθος στην Φυσική, το οποίο θα μπορούσε κάποιος να το θεωρήσει λεπτομέρεια και έπρεπε να προχωρήσεις την άσκηση για να βρεθείς στο πρόβλημα ή ας πούμε κάτι ανάλογο με το πολύκροτο λάθος του 2003.perpant έγραψε:Επαυξάνω. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί τους κρύβουν λες και είναι εγκληματίες.
Έχουν γίνει λάθη και λάθη, αλλά το συγκεκριμένο δεν έχει προηγούμενο. Εδώ μιλάμε για κάτι τελείως στοιχειώδες που το βλέπει και ο μαθητής του γυμνασίου...
Για μένα ή επίτηδες έγινε το λάθος (δεν ξέρω με τι σκοπό) ή για να...πρωτοτυπήσουν έβαλαν φέτος καθηγητές άλλων ειδικοτήτων να βγάλουν τα θέματα των Μαθηματικών.
To ξέρω ότι ακούγεται υπερβολικό, αλλά ακόμα πιο υπερβολικό μου φαίνεται να πέρασε τέτοιο λάθος από επιτροπή μαθηματικών...
"Το να έχεις συνείδηση της άγνοιάς σου, είναι ένα μεγάλο βήμα προς τη γνώση" , Benjamin Disraeli
"Η αλήθεια ενός θεωρήματος, βρίσκεται στο μυαλό σου, όχι στα μάτια σου" , Άλμπερτ Αϊνστάιν
"Η αλήθεια ενός θεωρήματος, βρίσκεται στο μυαλό σου, όχι στα μάτια σου" , Άλμπερτ Αϊνστάιν
- Demetres
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 8989
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
- Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Επαναφέρω κάτι που είχα πει πέρσι τον ίδιο περίπου καιρό.
Demetres έγραψε: Ίσως να μην είναι της ώρας, αλλά το πρόβλημα κατ' εμένα δεν είναι ότι γίνονται λάθη, τα οποία μπορούν να συμβούν στον καθένα από εμάς αλλά το ότι γίνονται κατ' επανάληψη που σημαίνει ότι δεν λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα για να αποφευχθούν.
Ένα τέτοιο μέτρο θα ήταν η επιτροπή θεμάτων να απαρτίζεται από δύο υποεπιτροπές. Μια που θα βγάζει τα θέματα και τις επίσημες λύσεις και μια που θα τα λύνει (εννοείται χωρίς να έχει μπροστά της βιβλία και επίσημες λύσεις) και μετά θα συγκρίνει με τα επίσημα και θα κάνει τις όποιες παρατηρήσεις της.
- polysot
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 2583
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
- Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
- Επικοινωνία:
Γ1 Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Το ερώτημα που - μπροστά σε όλα τ'άλλα χάθηκε :
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩkostas_zervos έγραψε:Από το Σχολικό βιβλίο Μαθηματικά και στοιχεία Στατιστικής (σελ. 72) (η υπογράμμιση δική μου):
Το επόμενο βήμα είναι η κατασκευή των κλάσεων. Ξεκινώντας από την μικρότερη παρατήρηση, ή για πρακτικούς λόγους λίγο πιο κάτω από την μικρότερη παρατήρηση, και προσθέτοντας κάθε φορά το πλάτος δημιουργούμε τις κλάσεις.
Από το Θέμα Γ των Πανελληνίων:
Θεωρούμε ένα δείγμα παρατηρήσεων μιας συνεχούς ποσοτικής μεταβλητής , τις οποίες ομαδοποιούμε σε 4 ισοπλατείς κλάσεις.
Δίνεται ότι:
• η μικρότερη παρατήρηση είναι 50
• η κεντρική τιμή της τέταρτης κλάσης είναι
............
Γ1. Να αποδείξετε ότι το πλάτος είναι .
Τι έχετε να πείτε γι' αυτό:
Έστω το αριστερό άκρο της 1ης κλάσης και το πλάτος της. Τότε .
Άρα οι κλάσεις είναι : , , , . Η κεντρική τιμή της τέταρτης κλάσης είναι η , άρα με και μετά....;
τελευταία επεξεργασία από polysot σε Τετ Μάιος 22, 2013 10:57 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Σωτήρης Δ. Χασάπης
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
- parmenides51
- Δημοσιεύσεις: 6239
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 23, 2009 9:13 pm
- Τοποθεσία: Πεύκη
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
ας θυμίσω σε όσους δεν το πρόσεξαν τότε για την μέρα που έτριξαν τα κόκκαλα του Cauchy
γιατί περνάνε συνήθως στα ψιλά γράμματα οι επαναληπτικές εξετάσεις των εσπερινών λυκείων
γκάφα έκαναν λοιπόν οι θεματοδότες και πριν δυο χρόνια , το 2011,
όταν ζητήθηκε να αποδειχθεί στο ερώτημα Β5 πως η συνάρτηση είναι γνησίως αύξουσα στο πεδίο ορισμού της
για την ιστορία το θέμα αποσύρθηκε αθόρυβα τότε (σχετικά)
καλό είναι να θυμόμαστε
γιατί περνάνε συνήθως στα ψιλά γράμματα οι επαναληπτικές εξετάσεις των εσπερινών λυκείων
γκάφα έκαναν λοιπόν οι θεματοδότες και πριν δυο χρόνια , το 2011,
όταν ζητήθηκε να αποδειχθεί στο ερώτημα Β5 πως η συνάρτηση είναι γνησίως αύξουσα στο πεδίο ορισμού της
για την ιστορία το θέμα αποσύρθηκε αθόρυβα τότε (σχετικά)
καλό είναι να θυμόμαστε
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Υπάρχουν πολλοί άξιοι ΔΑΣΚΑΛΟΙ και σπουδαίοι ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ σαν τον κ. Μπουνάκη και κ. Δοξιάδη, που βρίσκονται σε θέσεις όπου υπάρχει ... μια μικρή ελπίδα να ακουστούν. Πρέπει όμως με κάποιον τρόπο -αν όχι να τους βοηθήσουμε-τουλάχιστον να τους συμπαρασταθούμε έμπρακτα. Καταλαβαίνω, υπάρχει φόβος, εκβιασμός κ.α. Αλλά αν δεν γίνει τώρα είναι το τέλος νομίζω της εκπαίδευσης και των σχολείων μας. Κοροϊδέψαν εμάς (καλά κάνανε αφού το επιτρέψαμε), αλλά δεν πρέπει να τους επιτρέψουμε να εμπαίζουν και τους μαθητές - παιδιά μας. Γιατί φοβόμαστε να πούμε ότι υπάρχει σχέδιο και μάλιστα ξεδιάντροπο; Για να μη κατηγορηθούμε ότι συνομωσιολογούμε; Ε και; Ένα μικρό λάθος θα κάνουμε. Η ΚΕΕ θα το δικαιολογήσει ως "μία ασύμβατη υπόθεση".
τελευταία επεξεργασία από Nikolas13 σε Πέμ Μάιος 23, 2013 10:12 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
- polysot
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 2583
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
- Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
- Επικοινωνία:
Θέμα Γ1 Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Μέσα στην «αντάρα» των υπολοίπων (μεγαλύτερων) προβλημάτων των θεμάτων αυτό το παραβλέψαμε :
kostas_zervos έγραψε:Από το Σχολικό βιβλίο Μαθηματικά και στοιχεία Στατιστικής (σελ. 72) (η υπογράμμιση δική μου):
Το επόμενο βήμα είναι η κατασκευή των κλάσεων. Ξεκινώντας από την μικρότερη παρατήρηση, ή για πρακτικούς λόγους λίγο πιο κάτω από την μικρότερη παρατήρηση, και προσθέτοντας κάθε φορά το πλάτος δημιουργούμε τις κλάσεις.
Από το Θέμα Γ των Πανελληνίων:
Θεωρούμε ένα δείγμα παρατηρήσεων μιας συνεχούς ποσοτικής μεταβλητής , τις οποίες ομαδοποιούμε σε 4 ισοπλατείς κλάσεις.
Δίνεται ότι:
• η μικρότερη παρατήρηση είναι 50
• η κεντρική τιμή της τέταρτης κλάσης είναι
............
Γ1. Να αποδείξετε ότι το πλάτος είναι .
Τι έχετε να πείτε γι' αυτό:
Έστω το αριστερό άκρο της 1ης κλάσης και το πλάτος της. Τότε .
Άρα οι κλάσεις είναι : , , , . Η κεντρική τιμή της τέταρτης κλάσης είναι η , άρα με και μετά....;
Σωτήρης Δ. Χασάπης
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
- polysot
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 2583
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
- Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
- Επικοινωνία:
Re: Θέμα Γ1 Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Κι όμως λύνεται, αν χρησιμοποιήσουμε επιπλέον τον προσδιορισμό της διαμέσου από το πολύγωνο αθροιστικών συχνοτήτων!!!
Καταρχήν έχουμε τις εξής σχέσεις από τα δεδομένα :
Αν το αριστερό άκρο της 1ης κλάσης και το πλάτος αντίστοιχα έχουμε :
Και από το πολύγωνο αθροιστικών με όμοια τρίγωνα έχουμε, διακρίνοντας περιπτώσεις για το που «πέφτει»το 0,5 :
ή
ή
ως σχέση (6)
Το παραπάνω σύστημα, χρησιμοποιώντας ως 6η σχέση :
την 6a δίνει :
την 6b δίνει :
που απορρίπτεται γιατί δεν περιλαμβάνει τη μικρότερη παρατήρηση.
την 6c δίνει δύο λύσεις :
που συγνώμη, αλλά βαριέμαι να ψάξω αν και γιατί απορρίπτονται.
ΕΡώτηση κρίσεως : Μήπως οι θεματοδότες ζητούσαν αυτήν τη λύση, ώστε να δυσκολέψουν λίγο τους μαθητές...
Καταρχήν έχουμε τις εξής σχέσεις από τα δεδομένα :
Αν το αριστερό άκρο της 1ης κλάσης και το πλάτος αντίστοιχα έχουμε :
Και από το πολύγωνο αθροιστικών με όμοια τρίγωνα έχουμε, διακρίνοντας περιπτώσεις για το που «πέφτει»το 0,5 :
ή
ή
ως σχέση (6)
Το παραπάνω σύστημα, χρησιμοποιώντας ως 6η σχέση :
την 6a δίνει :
την 6b δίνει :
που απορρίπτεται γιατί δεν περιλαμβάνει τη μικρότερη παρατήρηση.
την 6c δίνει δύο λύσεις :
που συγνώμη, αλλά βαριέμαι να ψάξω αν και γιατί απορρίπτονται.
ΕΡώτηση κρίσεως : Μήπως οι θεματοδότες ζητούσαν αυτήν τη λύση, ώστε να δυσκολέψουν λίγο τους μαθητές...
Σωτήρης Δ. Χασάπης
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 4770
- Εγγραφή: Τρί Αύγ 31, 2010 10:37 pm
- Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
S.E.Louridas έγραψε:Και για να κλείνουμε αυτόν τον κύκλο της συζήτησης που έτσι και αλλιώς θα κλείσει απότομα και από μόνη της μετά (το πολύ σε μία βδομάδα) από το πέρας των εξετάσεων ώστε να ανοίξει και πάλι του χρόνου θα ήθελα να κάνω μία πρόταση πού θα πρέπει να πιέσουμε σταθερά, ώστε να υλοποιηθεί ή δυνατόν και από τα επόμενα διαγωνίσματα:
Μετά το πέρας των εξετάσεων να ανακοινώνονται τα ονόματα των μελλών της επιτροπής της αντίστοιχης Κ.Ε.Γ.Ε. και των εισηγητών των αντίστοιχων θεμάτων.
Αυτό κάποτε γινόταν. Δεν έχει κανείς παρά να το δει τόσο σε παλαιά τεύχη του ΕΥΚΛΕΙΔΗ της Ε.Μ.Ε., όσο και στο δελτίο των θεμάτων που εξέδιδαν τα τότε Φροντιστήρια του Πάλλα.
(*) Εδώ πλέον γνωρίζουν και τις στοιχειώδεις Οικονομίες που πιθανόν έχουμε καταθέσει σε κάποια τράπεζα και μάλιστα αν χρωστάμε κανά φράγκο μας το αφαιρούν αυτόματα από αυτές (βάζουν στα ίσα χέρι) χωρίς να μας ρωτήσουν και θα μας προβάλλουν τα απόρρητα της Μιχαλούς;
edit: Συμπλήρωση του (*).
Ναί Σωτήρη. Αν ανακοινώνονταν τα ονόματα της επιτροπής, τότε όλοι θα πρόσεχαν να μην περάσουν απαρατήρητα τα λάθη που είναι φυσικό να εμφανιστούν μέσα σε ένα τόσο μεγάλο πλήθος θεμάτων. Και τι θα ¨κοστίσει¨να γίνει και αυτό που προτείνει ο Δημήτρης (Demetres); Να γίνουν δηλαδή δύο υποεπιτροπές, όπου η μία θα προτείνει και θα δίνει ενδεικτικές λύσεις και η άλλη θα λύνει, μέ τους ίδιους όρους που λύνουν οι υποψήφιοι όλα τα θέματα, ώστε να εντοπίζονται οι ατέλειες και τα λάθη. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!!!
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Συνάδελφοι, παρακολουθώ λεπτομερειακά το διάλογο που αναπτύσσεται στην έγκριτη ιστοσελίδα μας. Είχα σκοπό να παρέμβω μετά τις εξετάσεις για τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, όμως αφότου διάβασα την κραυγή αγωνίας ενός παιδιού στο mathematica που μας λέει:
«…..Ως υποψήφιος…….. ερωτώ, τους εισηγητές των σημερινών θεμάτων: Ήταν θέματα αυτά επιπέδου ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ; Έχουμε πουθενά οι υποψήφιοι καμία ταμπέλα που να λέει ΠΕ03;……..».
Συγκλονίστηκα. Αυτό το παιδί, με λίγες λέξεις, είπε τόσα όσα δεν μπορούν να πουν οι περισπούδαστες μελέτες μας.
Απαντώντας σ’ αυτό το "παιδί-συνείδησή μας" έχω να του ‘πω τα εξής:
α) νεαρέ μου, προ πέντε ετών κατάρτισα μια εργασία σχετικά με το θέμα των Πανελλαδικών, στην οποία κατέληγα στο συμπέρασμα πως οι Πανελλαδικές, η ύλη και το απόστημα της θεματοδοσίας, είναι καθαρά πολιτικό πρόβλημα στα χέρια της εκάστοτε κυβέρνησης, προκειμένου να οδηγήσει τα εκπαιδευτικά πράγματα προς την επιδιωκόμενη κατεύθυνση. Για ποιο λόγο κάθε χρόνο τα θέματα είναι ασύμμετρα προς τον σκοπό για τον οποίο προορίζονται ή κάποια λαθεμένα; Είναι πολύ βολικό κάθε φορά να φωνάζουμε και να τα βάζουμε με τους "κακούς" θεματοδότες. Είναι η άριστη συνταγή για εκτόνωση και του χρόνου πάλι τα ίδια.
Πρέπει να ανοιχτεί ένας δημόσιος διάλογος σχετικά με την πολιτική (όχι κομματική) διάσταση του θέματος.
Προσωπικά, δεν ισχυρίζομαι πως οι θεματοδότες είναι όργανα της εκάστοτε κυβέρνησης, μπορώ όμως να ισχυριστώ με βεβαιότητα πως 1) η κατάσταση της εκπαίδευσης (αναλυτικά προγράμματα, ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, αντί διορισμών στέλλουν στην ανεργία και τους αναπληρωτές,συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και τμημάτων,.....), 2) η αδικαιολόγητη κριψίνοια του υπουργείου και 3) η ευρέως διαδεδομένη άποψη περί "ημετεροκρατίας", είναι οι συνθήκες που γεννούν το φαινόμενο
β) νεαρέ μου, σε κείνη την εργασία, την οποία κοινοποίησα και στο γραφείο του τότε υπουργού Παιδείας (είναι άγνωστη η τύχη της), υποστήριζα την άποψη πως, μόλις τα παιδιά τελειώσουν με τις Πανελλαδικές, αμέσως μετά το υπουργείο να δίνει στη δημοσιότητα:
i) τα στοιχεία των μελών όλων των επιτροπών,
ii) ποιος έβαλε το κάθε θέμα,
iii) μια αιτιολογική αναφορά του κάθε θεματοδότη για το συγκεκριμένο θέμα, iv) ποιοι και με ποια κριτήρια εξέλεξαν τους θεματοδότες,
v) θέματα άσχετα για το σκοπό που μπήκαν, ασαφή ή λαθεμένα πρέπει να είναι αιτία επιβολής ποινής στον θεματοδότη. Μέχρι σήμερα τιμωρήθηκε κάποιος γι’ αυτή την ύβρη; Γιατί όταν, με τις ανεπάρκειές και την ανευθυνότητά του βάζει σε δοκιμασία τα νεύρα και το νου του υποψήφιου, ε! αυτό είναι βαριά ύβρις προς το παιδί και το κοινωνικό σύνολο.
γ) νεαρέ μου, το συγκεκριμένο θέμα της θεματοδοσίας είναι διαχρονικό. Αρκεί να σου αναφέρω πως το 1972 δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ μια επιστολή του Αριστείδη Πάλλα, ενός φροντιστή της εποχής, που είχε γίνει ο βραχνάς του υπουργείου Παιδείας. Ο Α. Πάλλας έγραφε μεταξύ των άλλων
«…Νομίζομεν, ότι η επιτροπή αυτή είναι ανάγκη, όχι μόνον να ανακοινούται εις το ελληνικόν κοινόν προ των εξετάσεων, αλλά και να ανακοινούνται δημοσίως ποία εκ των μελών αυτής καθορίζουν τα θέματα των εισαγωγικών εξετάεων εις έκαστον μάθημα, ώστε τα μέλη αυτά να επωμίζονται τας ευθύνας του ορθού των θεμάτων, του ότι τα θέματα αυτά είναι εντός της υπό του Αναλυτικού Προγράμματος καθοριζομένης ύλης….»
Εμείς δεν συμφωνούμε με το "…προ των εξετάσεων…"
Συνάδελφοι, προσοχή!! λοιπόν, όχι εκτονωτικές κραυγές και άντε τα ίδια του χρόνου!
με εκτίμηση
Γιάννης Κερασαρίδης
Υ.Γ. Με ικανοποίηση διαβάσαμε την ανακοίνωση της ΕΜΕ για το λάθος θέμα Δ3. Επιτέλους, έστω και με καθυστέρηση 30 ετών, κατάφερε να αρθρώσει αυτή την ανακοίνωση. Μετά από 30 χρόνια ξεφωνητού της από τους συναδέλφους, φαίνεται πως έχουμε κάποιο αποτέλεσμα
«…..Ως υποψήφιος…….. ερωτώ, τους εισηγητές των σημερινών θεμάτων: Ήταν θέματα αυτά επιπέδου ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ; Έχουμε πουθενά οι υποψήφιοι καμία ταμπέλα που να λέει ΠΕ03;……..».
Συγκλονίστηκα. Αυτό το παιδί, με λίγες λέξεις, είπε τόσα όσα δεν μπορούν να πουν οι περισπούδαστες μελέτες μας.
Απαντώντας σ’ αυτό το "παιδί-συνείδησή μας" έχω να του ‘πω τα εξής:
α) νεαρέ μου, προ πέντε ετών κατάρτισα μια εργασία σχετικά με το θέμα των Πανελλαδικών, στην οποία κατέληγα στο συμπέρασμα πως οι Πανελλαδικές, η ύλη και το απόστημα της θεματοδοσίας, είναι καθαρά πολιτικό πρόβλημα στα χέρια της εκάστοτε κυβέρνησης, προκειμένου να οδηγήσει τα εκπαιδευτικά πράγματα προς την επιδιωκόμενη κατεύθυνση. Για ποιο λόγο κάθε χρόνο τα θέματα είναι ασύμμετρα προς τον σκοπό για τον οποίο προορίζονται ή κάποια λαθεμένα; Είναι πολύ βολικό κάθε φορά να φωνάζουμε και να τα βάζουμε με τους "κακούς" θεματοδότες. Είναι η άριστη συνταγή για εκτόνωση και του χρόνου πάλι τα ίδια.
Πρέπει να ανοιχτεί ένας δημόσιος διάλογος σχετικά με την πολιτική (όχι κομματική) διάσταση του θέματος.
Προσωπικά, δεν ισχυρίζομαι πως οι θεματοδότες είναι όργανα της εκάστοτε κυβέρνησης, μπορώ όμως να ισχυριστώ με βεβαιότητα πως 1) η κατάσταση της εκπαίδευσης (αναλυτικά προγράμματα, ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, αντί διορισμών στέλλουν στην ανεργία και τους αναπληρωτές,συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και τμημάτων,.....), 2) η αδικαιολόγητη κριψίνοια του υπουργείου και 3) η ευρέως διαδεδομένη άποψη περί "ημετεροκρατίας", είναι οι συνθήκες που γεννούν το φαινόμενο
β) νεαρέ μου, σε κείνη την εργασία, την οποία κοινοποίησα και στο γραφείο του τότε υπουργού Παιδείας (είναι άγνωστη η τύχη της), υποστήριζα την άποψη πως, μόλις τα παιδιά τελειώσουν με τις Πανελλαδικές, αμέσως μετά το υπουργείο να δίνει στη δημοσιότητα:
i) τα στοιχεία των μελών όλων των επιτροπών,
ii) ποιος έβαλε το κάθε θέμα,
iii) μια αιτιολογική αναφορά του κάθε θεματοδότη για το συγκεκριμένο θέμα, iv) ποιοι και με ποια κριτήρια εξέλεξαν τους θεματοδότες,
v) θέματα άσχετα για το σκοπό που μπήκαν, ασαφή ή λαθεμένα πρέπει να είναι αιτία επιβολής ποινής στον θεματοδότη. Μέχρι σήμερα τιμωρήθηκε κάποιος γι’ αυτή την ύβρη; Γιατί όταν, με τις ανεπάρκειές και την ανευθυνότητά του βάζει σε δοκιμασία τα νεύρα και το νου του υποψήφιου, ε! αυτό είναι βαριά ύβρις προς το παιδί και το κοινωνικό σύνολο.
γ) νεαρέ μου, το συγκεκριμένο θέμα της θεματοδοσίας είναι διαχρονικό. Αρκεί να σου αναφέρω πως το 1972 δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ μια επιστολή του Αριστείδη Πάλλα, ενός φροντιστή της εποχής, που είχε γίνει ο βραχνάς του υπουργείου Παιδείας. Ο Α. Πάλλας έγραφε μεταξύ των άλλων
«…Νομίζομεν, ότι η επιτροπή αυτή είναι ανάγκη, όχι μόνον να ανακοινούται εις το ελληνικόν κοινόν προ των εξετάσεων, αλλά και να ανακοινούνται δημοσίως ποία εκ των μελών αυτής καθορίζουν τα θέματα των εισαγωγικών εξετάεων εις έκαστον μάθημα, ώστε τα μέλη αυτά να επωμίζονται τας ευθύνας του ορθού των θεμάτων, του ότι τα θέματα αυτά είναι εντός της υπό του Αναλυτικού Προγράμματος καθοριζομένης ύλης….»
Εμείς δεν συμφωνούμε με το "…προ των εξετάσεων…"
Συνάδελφοι, προσοχή!! λοιπόν, όχι εκτονωτικές κραυγές και άντε τα ίδια του χρόνου!
με εκτίμηση
Γιάννης Κερασαρίδης
Υ.Γ. Με ικανοποίηση διαβάσαμε την ανακοίνωση της ΕΜΕ για το λάθος θέμα Δ3. Επιτέλους, έστω και με καθυστέρηση 30 ετών, κατάφερε να αρθρώσει αυτή την ανακοίνωση. Μετά από 30 χρόνια ξεφωνητού της από τους συναδέλφους, φαίνεται πως έχουμε κάποιο αποτέλεσμα
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 4770
- Εγγραφή: Τρί Αύγ 31, 2010 10:37 pm
- Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Eπειδή δεν θεωρώ ότι οι συνάδελφοι οι οποίοι απαρτίζουν την επιτροπή για τα θέματα, είναι τόσο αναίσθητοι ώστε να αδιαφορούν για τα ενδεχόμενα λάθη και ατέλειες, μπορώ να φανταστώ ότι εκείνο που για εκείνους προέχει, είναι να ελέγξουν όλα τα βιβλία , τις εφημερίδες και το διαδίκτυο, μήπως κάποιο προτεινόμενο θέμα, είναι παρόμοιο με κάποιο προτεινόμενο σε αυτά τα μέσα. Άρα, που να βρεθεί χρόνος για τον πλήρη έλεγχο των θεμάτων;. Μήπως πρέπει να βρεθεί τρόπος, ώστε να σπάσει αυτό το ταμπού;;;; Το μόνο νομίζω που θα πρέπει να εξασφαλισθεί, είναι το να μην προτείνει κάποιος θέμα που να έχει σχέση με δικό του βιβλίο ή με δική του ιστοσελίδα. Έτσι είναι απαραίτητο και το να ανακοινώνονται τα μέλη των επιτροπών. Και τότε δεν θα είναι εύκολο να γίνει δόλος.
- parmenides51
- Δημοσιεύσεις: 6239
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 23, 2009 9:13 pm
- Τοποθεσία: Πεύκη
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
και για το λάθος ερώτημα του 2011, επαναληπτικές εσπερινών μαθηματικών γενικής το είχε σχολιάσει η ΕΜΕ τότε (σχετικά)ykerasar έγραψε:Υ.Γ. Με ικανοποίηση διαβάσαμε την ανακοίνωση της ΕΜΕ για το λάθος θέμα Δ3. Επιτέλους, έστω και με καθυστέρηση 30 ετών, κατάφερε να αρθρώσει αυτή την ανακοίνωση. Μετά από 30 χρόνια ξεφωνητού της από τους συναδέλφους, φαίνεται πως έχουμε κάποιο αποτέλεσμα
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Έχω μέρες θυμό ο οποίος δεν λέει να κοπάσει γιατί δεν μπορούσα να δώσω μία απάντηση στους μαθητές μου στην εξής απλή ερώτηση γιατί αδικηθήκαμε;
δεν μπορούσα να πω τίποτα το μόνο που είπα ήταν κομματική επιλογή ώστε να προλάβουν για τις επόμενες χρονιές την συσσώρευση πολλών ατόμων στις στρατιωτικές σχολές που όλο θα είναι και αυξανόμενη η ζήτηση δηλαδη δημιουργούν το 6 πεδίο εμμέσως ώστε ο μαθητής να έχει διαφορετικές επιλογές.
δεν μπορούσα να πω τίποτα το μόνο που είπα ήταν κομματική επιλογή ώστε να προλάβουν για τις επόμενες χρονιές την συσσώρευση πολλών ατόμων στις στρατιωτικές σχολές που όλο θα είναι και αυξανόμενη η ζήτηση δηλαδη δημιουργούν το 6 πεδίο εμμέσως ώστε ο μαθητής να έχει διαφορετικές επιλογές.
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Συνάδελφε, είχα αποφασίσει μετά το τέλος των εξετάσεων να ασχοληθώ σοβαρά με το θέμα επιλογής Βιολογίας-Μαθηματικών γενικής παιδείας απο τους μαθητές. Πράγματι βρήκα αρκετά πράγματα, απίστευτα για μένα. Διαβάζοντας αυτό που γράφεις απογοητεύτηκα και θα πω επιγραμματικά ότι εντόπισα και παύω να ασχολούμαι:ΔΗΜΗΤΡΗΣ έγραψε:Eπειδή δεν θεωρώ ότι οι συνάδελφοι οι οποίοι απαρτίζουν την επιτροπή για τα θέματα, είναι τόσο αναίσθητοι ώστε να αδιαφορούν για τα ενδεχόμενα λάθη και ατέλειες, μπορώ να φανταστώ ότι εκείνο που για εκείνους προέχει, είναι να ελέγξουν όλα τα βιβλία , τις εφημερίδες και το διαδίκτυο, μήπως κάποιο προτεινόμενο θέμα, είναι παρόμοιο με κάποιο προτεινόμενο σε αυτά τα μέσα. Άρα, που να βρεθεί χρόνος για τον πλήρη έλεγχο των θεμάτων;. .................................................................... Και τότε δεν θα είναι εύκολο να γίνει δόλος.
Κάντε μια απλή περιήγηση σε όλα τα μεγάλα φροντιστήρια : Έδιναν σαν sos θεματα τα στάδια ανοσοβιολογικής απόκρισης (3ο θέμα πανελλαδικών 2013) με διαγράμματα πιο πολύπλοκα απο αυτό του θέματος, το φυλογενετικό δένδρο και την κατάταξη οργανισμών με το τυπολογικό κριτήριο ( 4ο θέμα πανελλαδικών 2013), τη θεωρία φυσικής επιλογής (4ο θέμα πανελλαδικών 2013),κύκλο νερού, φαινόμενο θερμοκηπίου, ευτροφισμός κτλ ( όλα θέματα θέματα πανελλαδικών 2013). Δηλαδή το 80% των θεμάτων προτείνονταν απο τα φροντιστήρια και η επιτροπή δεν τους χάλασε χατίρι. Το υπόλοιπο 20% των θεμάτων το απαντάει ένας μέτριος μαθητής της Γ' Γυμνασίου, μέχρι και τα φροντιστήρια ντράπηκαν να τα προτείνουν. Αν κάποιος συνάδελφος είναι σε γυμνάσιο ας δώσει σε ένα μέτριο μαθητή Γ' Γυμνασίου το 1ο θέμα (25 μον) και σε 5min θα πάρει τις σωστές απαντήσεις.
Ένας άριστος μαθητής της θετικής (συνάφεια) θα χρειαζόταν περίπου 4 με 5 μέρες διαβάσματος για να γράψει 20. Νομίζω ότι η μαγάλη τους αγάπη για τα μαθηματικά θα υπερνικηθεί απο την ανάγκη να μην χάνουν μόριο. Θεωρώ απίθανο να δουν τα μάτια των βαθμολογητών ξανά γραπτά θετικής.
Πως είπες πριν,η επιτροπή των μαθηματικών τι ακριβώς ψάχνει;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 4770
- Εγγραφή: Τρί Αύγ 31, 2010 10:37 pm
- Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Πιστεύετε ότι θα μπορούσε κάποιος να προτείνει θέματα, που να μην υπάρχουν παρόμοια σε κάποια φυλλάδια από φροντιστήρια ή σε κάποια βιβλία;;;epim έγραψε:Συνάδελφε, είχα αποφασίσει μετά το τέλος των εξετάσεων να ασχοληθώ σοβαρά με το θέμα επιλογής Βιολογίας-Μαθηματικών γενικής παιδείας απο τους μαθητές. Πράγματι βρήκα αρκετά πράγματα, απίστευτα για μένα. Διαβάζοντας αυτό που γράφεις απογοητεύτηκα και θα πω επιγραμματικά ότι εντόπισα και παύω να ασχολούμαι:ΔΗΜΗΤΡΗΣ έγραψε:Eπειδή δεν θεωρώ ότι οι συνάδελφοι οι οποίοι απαρτίζουν την επιτροπή για τα θέματα, είναι τόσο αναίσθητοι ώστε να αδιαφορούν για τα ενδεχόμενα λάθη και ατέλειες, μπορώ να φανταστώ ότι εκείνο που για εκείνους προέχει, είναι να ελέγξουν όλα τα βιβλία , τις εφημερίδες και το διαδίκτυο, μήπως κάποιο προτεινόμενο θέμα, είναι παρόμοιο με κάποιο προτεινόμενο σε αυτά τα μέσα. Άρα, που να βρεθεί χρόνος για τον πλήρη έλεγχο των θεμάτων;. .................................................................... Και τότε δεν θα είναι εύκολο να γίνει δόλος.
Κάντε μια απλή περιήγηση σε όλα τα μεγάλα φροντιστήρια : Έδιναν σαν sos θεματα τα στάδια ανοσοβιολογικής απόκρισης (3ο θέμα πανελλαδικών 2013) με διαγράμματα πιο πολύπλοκα απο αυτό του θέματος, το φυλογενετικό δένδρο και την κατάταξη οργανισμών με το τυπολογικό κριτήριο ( 4ο θέμα πανελλαδικών 2013), τη θεωρία φυσικής επιλογής (4ο θέμα πανελλαδικών 2013),κύκλο νερού, φαινόμενο θερμοκηπίου, ευτροφισμός κτλ ( όλα θέματα θέματα πανελλαδικών 2013). Δηλαδή το 80% των θεμάτων προτείνονταν απο τα φροντιστήρια και η επιτροπή δεν τους χάλασε χατίρι. Το υπόλοιπο 20% των θεμάτων το απαντάει ένας μέτριος μαθητής της Γ' Γυμνασίου, μέχρι και τα φροντιστήρια ντράπηκαν να τα προτείνουν. Αν κάποιος συνάδελφος είναι σε γυμνάσιο ας δώσει σε ένα μέτριο μαθητή Γ' Γυμνασίου το 1ο θέμα (25 μον) και σε 5min θα πάρει τις σωστές απαντήσεις.
Ένας άριστος μαθητής της θετικής (συνάφεια) θα χρειαζόταν περίπου 4 με 5 μέρες διαβάσματος για να γράψει 20. Νομίζω ότι η μαγάλη τους αγάπη για τα μαθηματικά θα υπερνικηθεί απο την ανάγκη να μην χάνουν μόριο. Θεωρώ απίθανο να δουν τα μάτια των βαθμολογητών ξανά γραπτά θετικής.
Πως είπες πριν,η επιτροπή των μαθηματικών τι ακριβώς ψάχνει;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Αυτό είναι πρακτικά σχεδόν αδύνατο. Άρα είναι χάσιμο χρόνου και εις βάρος της ποιότητας των θεμάτων.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 11 επισκέπτες