Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
EΤΣΙ ΑΠΛΑ.....
Στις 20/5 οι μαθητές της Γ λυκείου διαγωνίστηκαν στο μάθημα επιλογής τους ένα από τα οποία είναι τα μαθηματικά γενικής το πιο δημοφιλές για τους θετικοτεχνολογικούς .
Τα θέματα εξαιρετικά ( απολαυστικά !!! ) , πολύ συνδυαστικά , κάλυπταν όλα τα κεφάλαια της Γ και απαιτούσαν πολύ καλή γνώση των μαθηματικών της Α και Β λυκείου, πολλά σε ποσότητα ,απαιτητικά, χωρίς διαβάθμιση δυσκολίας .
Το Γ3 που μπορούσαν να το διαχειριστούν λίγοι ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ( οι λύσεις ήρθαν μετά από 4 ώρες χειρόγραφες και στο Γ3 είχε δοθεί περίεργη λύση με σταθμικό μέσο !!! ενώ στο διαδίκτυο κυκλοφορούν λύσεις πολύπλοκες και ασαφείς .)
Στα σχολεία επικράτησε πανικός . Άριστοι μαθητές δεν έγραφαν το αναμενόμενο, είχαμε κλάματα, νεύρα , απογοήτευση για πολλούς .
Αντίθετα όσοι είχαν επιλέξει ΒΙΟΛΟΓΙΑ ή ΦΥΣΙΚΗ τα θέματα ΒΑΤΑ ,ΕΥΚΟΛΑ , ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ , το ΑΡΙΣΤΑ στο τσεπάκι.
Αν αυτό δεν είναι η ΑΠΟΛΥΤΗ Α∆ΙΚΙΑ τι είναι;
Η επιτροπή των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ( δεν γνωρίζω ακριβώς τον λόγο, ίσως από «ψώνιο» όπως ακούγεται...) αποφάσισε να βάλει τα δυσκολότερα και πιο πολλά θέματα απ αρχής των πανελλαδικών σ ένα μάθημα επιλογής και να διαπράξει την μεγαλύτερη αδικία απέναντι στους μαθητές που μας έκαναν την τιμή να διαλέξουν ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ για να σκέφτονται και όχι να παπαγαλίζουν... κι έτσι τώρα οι συμμαθητές τους που επέλεξαν ΒΙΟΛΟΓΙΑ ή ΦΥΣΙΚΗ θα έχουν σαφώς περισσότερα μόρια για να διεκδικήσουντιςίδιεςσχολές!!! Ναβάλετεδύσκολαναβάλετεότιθέλετεαλλάνα κάνουν το ίδιο και οι ΒΙΟΛΟΓΟΙ και οι ΦΥΣΙΚΟΙ. Πιστεύετε ότι του χρόνου θα υπάρχουν μαθητές ( εκτός κατανάγκη από αυτούς που θα πάρουν 50 επιστημονικό πεδίο ) που θα πάρουν ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ; Εσείς αν είχατε παιδί θα το αφήνατε; Εγώ ΟΧΙ !!! Ισως η αναβάθμιση των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ να ήταν ο σκοπός σας ( αν και τα περσινά θέματα ήταν εξαιρετικά καλά, απλά φέτος ξεπεράσατε κάθε όριο αδικίας ) αυτό όμως που κατά την ταπεινή μου άποψη ( και πολλών άλλων συναδέλφων ) καταφέρατε είναι να απομακρύνετε τους μαθητές από τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ και να τους ΧΑΡΙΣΕΤΕ στην ΒΙΟΛΟΓΙΑ. Τους θυμώσατε τους αδικήσατε... ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ ... ΑΦΑΝΙΣΑΤΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ...Τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ θα είναι πλέον αναγκαστική επιλογή του 5ου πεδίου και τότε θα βάζετε θέματα για πολύ λίγους για ελάχιστους !!! Αν αυτό θέλατε ΜΠΡΑΒΟ !!
Στις 20/5 οι μαθητές της Γ λυκείου διαγωνίστηκαν στο μάθημα επιλογής τους ένα από τα οποία είναι τα μαθηματικά γενικής το πιο δημοφιλές για τους θετικοτεχνολογικούς .
Τα θέματα εξαιρετικά ( απολαυστικά !!! ) , πολύ συνδυαστικά , κάλυπταν όλα τα κεφάλαια της Γ και απαιτούσαν πολύ καλή γνώση των μαθηματικών της Α και Β λυκείου, πολλά σε ποσότητα ,απαιτητικά, χωρίς διαβάθμιση δυσκολίας .
Το Γ3 που μπορούσαν να το διαχειριστούν λίγοι ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ( οι λύσεις ήρθαν μετά από 4 ώρες χειρόγραφες και στο Γ3 είχε δοθεί περίεργη λύση με σταθμικό μέσο !!! ενώ στο διαδίκτυο κυκλοφορούν λύσεις πολύπλοκες και ασαφείς .)
Στα σχολεία επικράτησε πανικός . Άριστοι μαθητές δεν έγραφαν το αναμενόμενο, είχαμε κλάματα, νεύρα , απογοήτευση για πολλούς .
Αντίθετα όσοι είχαν επιλέξει ΒΙΟΛΟΓΙΑ ή ΦΥΣΙΚΗ τα θέματα ΒΑΤΑ ,ΕΥΚΟΛΑ , ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ , το ΑΡΙΣΤΑ στο τσεπάκι.
Αν αυτό δεν είναι η ΑΠΟΛΥΤΗ Α∆ΙΚΙΑ τι είναι;
Η επιτροπή των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ( δεν γνωρίζω ακριβώς τον λόγο, ίσως από «ψώνιο» όπως ακούγεται...) αποφάσισε να βάλει τα δυσκολότερα και πιο πολλά θέματα απ αρχής των πανελλαδικών σ ένα μάθημα επιλογής και να διαπράξει την μεγαλύτερη αδικία απέναντι στους μαθητές που μας έκαναν την τιμή να διαλέξουν ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ για να σκέφτονται και όχι να παπαγαλίζουν... κι έτσι τώρα οι συμμαθητές τους που επέλεξαν ΒΙΟΛΟΓΙΑ ή ΦΥΣΙΚΗ θα έχουν σαφώς περισσότερα μόρια για να διεκδικήσουντιςίδιεςσχολές!!! Ναβάλετεδύσκολαναβάλετεότιθέλετεαλλάνα κάνουν το ίδιο και οι ΒΙΟΛΟΓΟΙ και οι ΦΥΣΙΚΟΙ. Πιστεύετε ότι του χρόνου θα υπάρχουν μαθητές ( εκτός κατανάγκη από αυτούς που θα πάρουν 50 επιστημονικό πεδίο ) που θα πάρουν ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ; Εσείς αν είχατε παιδί θα το αφήνατε; Εγώ ΟΧΙ !!! Ισως η αναβάθμιση των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ να ήταν ο σκοπός σας ( αν και τα περσινά θέματα ήταν εξαιρετικά καλά, απλά φέτος ξεπεράσατε κάθε όριο αδικίας ) αυτό όμως που κατά την ταπεινή μου άποψη ( και πολλών άλλων συναδέλφων ) καταφέρατε είναι να απομακρύνετε τους μαθητές από τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ και να τους ΧΑΡΙΣΕΤΕ στην ΒΙΟΛΟΓΙΑ. Τους θυμώσατε τους αδικήσατε... ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ ... ΑΦΑΝΙΣΑΤΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ...Τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ θα είναι πλέον αναγκαστική επιλογή του 5ου πεδίου και τότε θα βάζετε θέματα για πολύ λίγους για ελάχιστους !!! Αν αυτό θέλατε ΜΠΡΑΒΟ !!
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Τι περίεργο έχει η λύση με σταθμικό μέσο;
Κι εμένα αυτή μου ήρθε πρώτη, είναι 1 γραμμή και κανονικά εντός ύλης.
Κι εμένα αυτή μου ήρθε πρώτη, είναι 1 γραμμή και κανονικά εντός ύλης.
Νίκος Σιώμος
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Συμφωνώ ότι υπήρξε αδικία αλλά όντως οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι τα θέματα ήταν πολύ ομόρφα και αυτό δεν έιναι μόνο δική μου άποψη αλλά και συμμαθητών μου.Ως προς αυτό που αναφέρατε ότι του χρόνου πολλά παιδιά θα επιλέξουν βιολογία αντί για μαθηματικά έχω κάποιους ενδιασμούς.Πιστεύω μάλιστα ότι όταν κανείς αγαπά τα μαθηματικά βλέπει τα δύσκολα θέματα ως μια πρόκληση(δεν νομίζω οτι ο βαθμός δυσκολίας τους ήταν πια ΤΟΣΟ μεγάλος όσο παρουσιάζεται.Ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής πιστεύω οτι μπορουσε άνετα να φτασει το 16-17).Vivimaths έγραψε:EΤΣΙ ΑΠΛΑ.....
Στις 20/5 οι μαθητές της Γ λυκείου διαγωνίστηκαν στο μάθημα επιλογής τους ένα από τα οποία είναι τα μαθηματικά γενικής το πιο δημοφιλές για τους θετικοτεχνολογικούς .
Τα θέματα εξαιρετικά ( απολαυστικά !!! ) , πολύ συνδυαστικά , κάλυπταν όλα τα κεφάλαια της Γ και απαιτούσαν πολύ καλή γνώση των μαθηματικών της Α και Β λυκείου, πολλά σε ποσότητα ,απαιτητικά, χωρίς διαβάθμιση δυσκολίας .
Το Γ3 που μπορούσαν να το διαχειριστούν λίγοι ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ( οι λύσεις ήρθαν μετά από 4 ώρες χειρόγραφες και στο Γ3 είχε δοθεί περίεργη λύση με σταθμικό μέσο !!! ενώ στο διαδίκτυο κυκλοφορούν λύσεις πολύπλοκες και ασαφείς .)
Στα σχολεία επικράτησε πανικός . Άριστοι μαθητές δεν έγραφαν το αναμενόμενο, είχαμε κλάματα, νεύρα , απογοήτευση για πολλούς .
Αντίθετα όσοι είχαν επιλέξει ΒΙΟΛΟΓΙΑ ή ΦΥΣΙΚΗ τα θέματα ΒΑΤΑ ,ΕΥΚΟΛΑ , ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ , το ΑΡΙΣΤΑ στο τσεπάκι.
Αν αυτό δεν είναι η ΑΠΟΛΥΤΗ Α∆ΙΚΙΑ τι είναι;
Η επιτροπή των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ( δεν γνωρίζω ακριβώς τον λόγο, ίσως από «ψώνιο» όπως ακούγεται...) αποφάσισε να βάλει τα δυσκολότερα και πιο πολλά θέματα απ αρχής των πανελλαδικών σ ένα μάθημα επιλογής και να διαπράξει την μεγαλύτερη αδικία απέναντι στους μαθητές που μας έκαναν την τιμή να διαλέξουν ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ για να σκέφτονται και όχι να παπαγαλίζουν... κι έτσι τώρα οι συμμαθητές τους που επέλεξαν ΒΙΟΛΟΓΙΑ ή ΦΥΣΙΚΗ θα έχουν σαφώς περισσότερα μόρια για να διεκδικήσουντιςίδιεςσχολές!!! Ναβάλετεδύσκολαναβάλετεότιθέλετεαλλάνα κάνουν το ίδιο και οι ΒΙΟΛΟΓΟΙ και οι ΦΥΣΙΚΟΙ. Πιστεύετε ότι του χρόνου θα υπάρχουν μαθητές ( εκτός κατανάγκη από αυτούς που θα πάρουν 50 επιστημονικό πεδίο ) που θα πάρουν ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ; Εσείς αν είχατε παιδί θα το αφήνατε; Εγώ ΟΧΙ !!! Ισως η αναβάθμιση των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ να ήταν ο σκοπός σας ( αν και τα περσινά θέματα ήταν εξαιρετικά καλά, απλά φέτος ξεπεράσατε κάθε όριο αδικίας ) αυτό όμως που κατά την ταπεινή μου άποψη ( και πολλών άλλων συναδέλφων ) καταφέρατε είναι να απομακρύνετε τους μαθητές από τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ και να τους ΧΑΡΙΣΕΤΕ στην ΒΙΟΛΟΓΙΑ. Τους θυμώσατε τους αδικήσατε... ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ ... ΑΦΑΝΙΣΑΤΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ...Τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ θα είναι πλέον αναγκαστική επιλογή του 5ου πεδίου και τότε θα βάζετε θέματα για πολύ λίγους για ελάχιστους !!! Αν αυτό θέλατε ΜΠΡΑΒΟ !!
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Και στην περίπτωση που κάποιος έλυσε στο καθαρό το σύστημα 4χ4 με πλήρη δικαιολόγηση και ξέχασε να συμπληρώσει τον πίνακα , είναι λογικό να πάρει μόνο 2 μονάδες !kb666 έγραψε:Πολύς λόγος έγινε για το Γ2, νομίζω ότι τα πράγματα είναι απλά.
Τι απαιτούσε το Γ2;
Η διατύπωση είναι< Να μεταφέρετε στο τετράδιό σας τον παρακάτω πίνακα συμπληρωμένο σωστά>
Η άποψή μου είναι ότι η διατύπωση δεν είναι καλή... μια εναλλακτική θα μπορούσε να ήταν<Να υπολογιστούν τα στοιχεία του πίνακα και να μεταφερθεί στο τετράδιο συμπληρωμένος>.
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 1
Αν κάποιος μαθήτης βρήκε τις σχετικές συχνότητες και μετέφερε στο τετράδιο και τον πίνακα και τους υπολογισμούς πολύ καλά έκανε, και πρέπει να πάρει όλα τα μόρια.
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2
Αν κάποιος μαθητής έκανε τους υπολογισμους στο πρόχειρο και μετέφερε στο τετραδιο μονο τον πίνακα. Αυτός λοιπόν έκανε ακριβώς ότι του ζητήθηκε, και δεν βλέπω το λόγο να του αφαιρεθούν 2 μόρια.
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 3
Αν κάποιος μαθητής δεν έκατσε καν να υπολογίσει τις σχετικές συχνότητες και τα συμπλήρωσε από τα δεδομένα του ερωτήματος Γ3.
Και αυτός έκανε ακριβώς ότι του ζητούσε το ερώτημα, οπότε πρέπει να πάρει όλα τα μόρια. Σ'αυτή τη περίπτωση και εγώ θα ήθελα να του κόψω κάποια μόρια, αλλά δεν νομίζω ότι με βάση την διατύπωση έχω το δικαίωμα.
Τέλος επειδή το πρόχειρο δεν μπορεί να ελεγθεί και έτσι να διαπιστωθεί ποιός μαθητής υπολόγισε τις σχετικές συχνότητες και ποιός όχι, κατά τη γνώμη μου πρέπει να πάρουν και οι 3 περιπτώσεις τα 8 μόρια.
Εν κατακλείδι πιστεύω ότι η διόρθωση κάθε θέματος πρέπει να γίνεται με βάση τη διατύπωση και όχι με βάση, πως την ερμηνεύει ο καθένας.
ΥΓ. Ζητώ συγνώμμη για τυχόντα ορθογραφικα λάθη.
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Με συγχωρείτε αλλά κάνετε λάθος. Εγώ προσωπικά σπατάλησα αρκετή ώρα σε αυτό το ερώτημα (λόγω αφέλειας μου προσπαθούσα με Θαλή και Πολύγωνο Αθροιστικών Συχνοτήτων τρομάρα μου) αλλά και πάλι για να πάρω μόνο 2 παραπάνω μόρια απο κάποιον που συμπλήρωσε απλά τον πίνακα. Απλά χάλασα τον χρόνο μου που μπορούσα να τον διαθέσω για να ξανακοιτάξω και να μην κάνω λάθη απο αριθμητικά.Λυπάμαι πολύ για τις απόψεις σας.Christos.N έγραψε:Μιχάλη σου λέω το εξής, είμαι στην σχολική επιτροπή μαζί με συνάδελφο μαθηματικό, λύσαμε τα θέματα και στο επίμαχο αφού συζητήσαμε την εκφώνηση υπερίσχυσε η παρακάτω άποψη.1=object? έγραψε: Η Πρότασή μου λοιπόν είναι η εξής:
Κάθε σχολική Επιτροπή να περιλαμβάνει ένα τουλάχιστον καλά καταρτισμένο: Μαθηματικό , Φυσικό και Φιλόλογο. Πράγμα που μέχρι τώρα δε γίνεται...
Όσο για το "καλά καταρτισμένο" μπορούν να συνδράμουν και οι σχολικοί σύμβουλοι της κάθε ειδικότητας.
Μπούτης Μιχάλης
Μπαίνοντας στην ψυχολογία ενός έφηβου μαθητή που προσπαθεί να απαντήσει με σαφήνεια σε ένα γραπτό απρόσωπο με απρόσωπο θεματοδότη σε έναν απρόσωπο βαθμολογητή, κατέληξα στο εξής:
Ότι μου λέει πρέπει να κάνω.
Αν έλεγε συμπληρώστε αιτιολογώντας θα εννοούσε κάτι άλλο, δεν το είπε όμως. Αν έλεγε αποδείξτε ότι ...και στην συνέχεια συμπληρώστε τον πίνακα θα εννοούσε επίσης κάτι άλλο ,ούτε αυτό το είπε όμως. Η εμπειρία μας προϋποθέτει ότι όταν βάζουμε ένα θέμα λάθος δεχόμαστε και τις συνέπειες του, κανόνας δεοντολογίας μεταξύ δημοκρατικών πολιτών και τελικά μαθηματικών νομίζω,στην συγκεκριμένη περίπτωση το λάθος ήταν η κακή χρήση της γλώσσας που άφηνε την απάντηση ανοικτή. Οι προθέσεις του θεματοδότη δεν ήταν φανερές -να ένα πολύ εύκολο ερώτημα είπα από μέσα μου- ώστε να υπάρχει ένσταση.
Έγινε τόση συζήτηση για 8 μονάδες που έπρεπε να ξεχωρίσουν τον μαθητή που μπήκε στην διαδικασία να αποδείξει με τον μαθητή που λειτούργησε <<πονηρά>>- λες και έφταιγε αυτός που λειτούργησε έτσι- δηλαδή αν το ερώτημα ήταν διατυπωμένο κλειστά <<επιλέξτε την σωστή απάντηση>> δεν θα υπήρχε ένσταση, γιατί τόσο κανιβαλισμός;
Εν κατακλείδι σημειώνω για άλλη μια φορά ότι καταπίνουμε την κάμηλο, λες και όλα τα υπόλοιπα ερωτήματα πραγματικά ξεχώριζαν τον άριστο- πολύ καλό -μέτριο -αδύναμο- μαθητή;;;
Δεν είναι προσωπικό το μήνυμα αυτό σε εσένα Μιχάλη ,μου έδωσες όμως την αφορμή να διατυπώσω τις σκέψεις μου.
Καλή συνέχεια σε όλους μας.
Ένας μαθητής της τεχνολογικής.
ΥΓ. Σε καμία περίπτωση δεν συνυπογράφω της άποψη ότι όλο το κακό το επέφερε αυτό το ερώτημα όμως νιώθω κάπως για όλο αυτο. Επίσης δεν έχω διάθεση να κατηγορήσω κανέναν απλά εκφράζω τα ειλικρινή συναισθήματα μου.
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Η έμπνευση (απο διαγώνισμα του αξεπέραστου Νίκου Ζανταρίδη το 2012):
και η εκτέλεση (παραλλαγμένη και πιο απλή, σε μορφή γενικής παιδείας το 2013):
Υγ πάντα μιλάμε για υπόθεση εργασίας. Κάθε ομοιότητα με πραγματικά γεγονότα δεν έχει βάση....
τελευταία επεξεργασία από erxmer σε Κυρ Μάιος 26, 2013 1:56 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
nick41
καλή επιτυχία στα υπόλοιπα (αν κατάλαβα καλά είσαι μαθητής)!
Ασφαλώς ο καθένας δικαιούται σεβαστής άποψης, ειδικά όταν είναι και άμεσα εμπλεκόμενος.
Συμφωνώ με αρκετά από αυτά που γράφεις, αλλά επέτρεψέ μου να διαφωνήσω ως προς την "ομορφιά" των θεμάτων.
Ας δεχτώ ότι το να βρεις μέση τιμή σε μέρος του δείγματος (Γ3) έχει κάποια Μαθηματική χρησιμότητα.
(Μια (επίκαιρη!) εφαρμογή του μπορεί να ήταν ο υπολογισμός του νέου μέσου μισθού των εν ενεργεία υπαλλήλων, αφού πάρουν σύνταξη όλοι όσοι είναι στην τελευταία κλάση.)
Το να βάλεις πεπερασμένο δ.χ. με απλό ενδεχόμενο που είναι αδύνατο, είναι εντός ύλης μεν, αλλά από μαθηματική σκοπιά, άχρηστο.
Σε οποιαδήποτε τέτοια περίπτωση που πιθανώς προκύψει στην πράξη, απλά ορίζεις το δ.χ. χωρίς το στοιχείο αυτό.
Αλλά και έτσι να μην είναι, το συνδυάζεις με άσχετο όριο και ρυθμό μεταβολής;
Και σα να μην φτάνει αυτό, το ξανακάνεις στο Δ4;
Και ΞΑΝΑ συνδυασμός από άσχετα πράγματα στο Δ3;
Πολύ μπάμιες με καρπούζι αδερφέ μου...
Θες να συνδυάσεις κεφάλαια για να γίνει πιο δύσκολο το θέμα και να καλύψεις στο ίδιο ερώτημα μεγαλύτερο κομμάτι της ύλης;
Βάλε πιθανότητα αντί για σχετική συχνότητα σε θέμα στατιστικής.
Βάλε μελέτη ακροτάτων σε κάποιο στατιστικό μέτρο ή πιθανότητα.
Και ένα τελευταίο σχόλιο: Αν είναι να δυσκολέψεις το μάθημα για να μπαίνουν "δυνατοί" στα Μαθηματικά στις οικονομικές σχολές, είναι δυνατόν να έχεις το κεφάλαιο του διαφορικού λογισμού στην ύλη και να μην βάζεις ποτέ ένα ΠΡΟΒΛΗΜΑ;;;
Αυτοί που σκέφτονται τέτοια θέματα, έχουν καμία ιδέα από τις εφαρμογές των κεφαλαίων που εξετάζουν;
καλή επιτυχία στα υπόλοιπα (αν κατάλαβα καλά είσαι μαθητής)!
Ασφαλώς ο καθένας δικαιούται σεβαστής άποψης, ειδικά όταν είναι και άμεσα εμπλεκόμενος.
Συμφωνώ με αρκετά από αυτά που γράφεις, αλλά επέτρεψέ μου να διαφωνήσω ως προς την "ομορφιά" των θεμάτων.
Ας δεχτώ ότι το να βρεις μέση τιμή σε μέρος του δείγματος (Γ3) έχει κάποια Μαθηματική χρησιμότητα.
(Μια (επίκαιρη!) εφαρμογή του μπορεί να ήταν ο υπολογισμός του νέου μέσου μισθού των εν ενεργεία υπαλλήλων, αφού πάρουν σύνταξη όλοι όσοι είναι στην τελευταία κλάση.)
Το να βάλεις πεπερασμένο δ.χ. με απλό ενδεχόμενο που είναι αδύνατο, είναι εντός ύλης μεν, αλλά από μαθηματική σκοπιά, άχρηστο.
Σε οποιαδήποτε τέτοια περίπτωση που πιθανώς προκύψει στην πράξη, απλά ορίζεις το δ.χ. χωρίς το στοιχείο αυτό.
Αλλά και έτσι να μην είναι, το συνδυάζεις με άσχετο όριο και ρυθμό μεταβολής;
Και σα να μην φτάνει αυτό, το ξανακάνεις στο Δ4;
Και ΞΑΝΑ συνδυασμός από άσχετα πράγματα στο Δ3;
Πολύ μπάμιες με καρπούζι αδερφέ μου...
Θες να συνδυάσεις κεφάλαια για να γίνει πιο δύσκολο το θέμα και να καλύψεις στο ίδιο ερώτημα μεγαλύτερο κομμάτι της ύλης;
Βάλε πιθανότητα αντί για σχετική συχνότητα σε θέμα στατιστικής.
Βάλε μελέτη ακροτάτων σε κάποιο στατιστικό μέτρο ή πιθανότητα.
Και ένα τελευταίο σχόλιο: Αν είναι να δυσκολέψεις το μάθημα για να μπαίνουν "δυνατοί" στα Μαθηματικά στις οικονομικές σχολές, είναι δυνατόν να έχεις το κεφάλαιο του διαφορικού λογισμού στην ύλη και να μην βάζεις ποτέ ένα ΠΡΟΒΛΗΜΑ;;;
Αυτοί που σκέφτονται τέτοια θέματα, έχουν καμία ιδέα από τις εφαρμογές των κεφαλαίων που εξετάζουν;
Νίκος Σιώμος
-
- Δημοσιεύσεις: 711
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 05, 2011 9:13 pm
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Σε ποιο μάθημα εξετάζονται κεφάλαια που εφαρμόζονται στην πράξη?siobaras έγραψε:nick41
καλή επιτυχία στα υπόλοιπα (αν κατάλαβα καλά είσαι μαθητής)!
Ασφαλώς ο καθένας δικαιούται σεβαστής άποψης, ειδικά όταν είναι και άμεσα εμπλεκόμενος.
Συμφωνώ με αρκετά από αυτά που γράφεις, αλλά επέτρεψέ μου να διαφωνήσω ως προς την "ομορφιά" των θεμάτων.
Ας δεχτώ ότι το να βρεις μέση τιμή σε μέρος του δείγματος (Γ3) έχει κάποια Μαθηματική χρησιμότητα.
(Μια (επίκαιρη!) εφαρμογή του μπορεί να ήταν ο υπολογισμός του νέου μέσου μισθού των εν ενεργεία υπαλλήλων, αφού πάρουν σύνταξη όλοι όσοι είναι στην τελευταία κλάση.)
Το να βάλεις πεπερασμένο δ.χ. με απλό ενδεχόμενο που είναι αδύνατο, είναι εντός ύλης μεν, αλλά από μαθηματική σκοπιά, άχρηστο.
Σε οποιαδήποτε τέτοια περίπτωση που πιθανώς προκύψει στην πράξη, απλά ορίζεις το δ.χ. χωρίς το στοιχείο αυτό.
Αλλά και έτσι να μην είναι, το συνδυάζεις με άσχετο όριο και ρυθμό μεταβολής;
Και σα να μην φτάνει αυτό, το ξανακάνεις στο Δ4;
Και ΞΑΝΑ συνδυασμός από άσχετα πράγματα στο Δ3;
Πολύ μπάμιες με καρπούζι αδερφέ μου...
Θες να συνδυάσεις κεφάλαια για να γίνει πιο δύσκολο το θέμα και να καλύψεις στο ίδιο ερώτημα μεγαλύτερο κομμάτι της ύλης;
Βάλε πιθανότητα αντί για σχετική συχνότητα σε θέμα στατιστικής.
Βάλε μελέτη ακροτάτων σε κάποιο στατιστικό μέτρο ή πιθανότητα.
Και ένα τελευταίο σχόλιο: Αν είναι να δυσκολέψεις το μάθημα για να μπαίνουν "δυνατοί" στα Μαθηματικά στις οικονομικές σχολές, είναι δυνατόν να έχεις το κεφάλαιο του διαφορικού λογισμού στην ύλη και να μην βάζεις ποτέ ένα ΠΡΟΒΛΗΜΑ;;;
Αυτοί που σκέφτονται τέτοια θέματα, έχουν καμία ιδέα από τις εφαρμογές των κεφαλαίων που εξετάζουν;
Στη φυσική, που λύνουμε ασκήσεις με ένα σωρό παραδοχές?
Στον προγραμματισμό, που η γλώσσα προγραμματισμού που μαθαίνουμε δεν χρησιμοποιείται πουθενά?
Και εμείς χτυπιόμαστε επειδή μια πιθανότητα βγήκε ίση με το μηδέν, που δεν είναι και απίθανο στην πράξη...
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Στον προγραμματισμό, μιας και το ανέφερες, τα πάντα εφαρμόζονται στην πράξη και αν έχεις ασχοληθεί με προγραμματισμό θα ξέρεις ότι η μεταφορά σε άλλη γλώσσα προγραμματισμού είναι άμεση. Ο αλγόριθμος είναι που μετράει και οι αλγόριθμοι ταξινόμησης, σύγκρισης, αντικατάστασης, συγχώνευσης, κλπ που συζητούνται στο σχολικό μάθημα και εξετάζονται, είναι μια χαρά.sokratis lyras έγραψε: Σε ποιο μάθημα εξετάζονται κεφάλαια που εφαρμόζονται στην πράξη?
Στη φυσική, που λύνουμε ασκήσεις με ένα σωρό παραδοχές?
Στον προγραμματισμό, που η γλώσσα προγραμματισμού που μαθαίνουμε δεν χρησιμοποιείται πουθενά?
Στη Φυσική, αν και δεν είμαι ειδικός, σε οποιαδήποτε πανεπιστημιακή προέκταση, πάλι υπάρχουν αντίστοιχες παραδοχές.
Αρχικά, δεν "χτυπιέμαι", γράφω την προσωπική μου άποψη.sokratis lyras έγραψε: Και εμείς χτυπιόμαστε επειδή μια πιθανότητα βγήκε ίση με το μηδέν, που δεν είναι και απίθανο στην πράξη...
Επίσης, εστιάζεις σε μια γραμμή από το κείμενό μου και απαντάς με λίγο προσβλητικό ύφος, χωρίς κάποιο σημαντικό επιχείρημα.
Ξαναδιάβασε το μήνυμά μου ΟΛΟΚΛΗΡΟ και πες μας την άποψή σου, αν επιθυμείς.
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, οι μαθητές μου πήγαν πολύ καλά.
Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι ήταν "όμορφα" θέματα.
Νίκος Σιώμος
- nsmavrogiannis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 4455
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Επαναφέρω την προτροπή του Σωτήρη Λουρίδα. Από το πρωί της περασμένης Δευτέρας στο βαθμολογικό κέντρο όπου προσφέρω τις υπηρεσίες μου μας απασχολούν ζητήματα βαθμολόγησης των θεμάτων. Οι απόψεις έχουν αποκρυσταλλωθεί και οι βαθμολογητές μοχθούν να αποτιμήσουν όσο καλλίτερα μπορούν τα γραπτά των παιδιών. Και αυτό ανεξάρτητα από την γνώμη που έχουν για την ποιότητα των θεμάτων που συνέταξαν οι μετέχοντες στην ΚΕΕ. Είμαι βέβαιος ότι το ίδιο συμβαίνει και στα υπόλοιπα 28 βαθμολογικά κέντρα της χώρας.S.E.Louridas έγραψε:Απλά καταθέτω μία σκέψη σε στύλ ερώτησης φίλοι:
Μήπως θα έπρεπε να σταματήσουμε να αναφερόμαστε στο θέμα αυτό τουλάχιστον μέχρι την Δευτέρα (μεθαύριο);
Παράλληλα οι μαθητές αύριο πρόκειται να διαγωνισθούν στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης και (λογικά) θα είναι αφοσιωμένοι στο μάθημα που δίνουν αύριο.
Νομίζω ότι αυτά τα δύο δεδομένα είναι ενισχυτικά της άποψης ότι η συζήτηση από ένα σημείο και μετά δεν προσφέρει κάτι.
Η γνώμη μου είναι ότι συζητήσεις σε ζητήματα εξετάσεων είναι συνήθως χρήσιμες στις εξής περιόδους
α) Μόλις δοθεί το μάθημα και πριν ξεκινήσει η βαθμολόγηση όπου μπορεί να δοθεί η δυνατότητα να αναπτυχθούν απόψεις, να εκτιμηθούν τα θέματα και να βρεθεί η βέλτιστη πορεία για την βαθμολόγηση.
β) Μετά το πέρας των εξετάσεων όπου μπορεί να γίνει μια πιο ψύχραιμη και εμπεριστατωμένη αποτίμηση.
Καλή συνέχεια σε όλους
Μαυρογιάννης
μετά τις εξετάσεις
Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος
Ηράκλειτος
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Μην ξεχνάς την ερώτηση... Δυστυχώς αν ξέχασε να συμπληρώσει τον πίνακα, την αγνόησε.thete έγραψε:Και στην περίπτωση που κάποιος έλυσε στο καθαρό το σύστημα 4χ4 με πλήρη δικαιολόγηση και ξέχασε να συμπληρώσει τον πίνακα , είναι λογικό να πάρει μόνο 2 μονάδες !kb666 έγραψε:Πολύς λόγος έγινε για το Γ2, νομίζω ότι τα πράγματα είναι απλά.
Τι απαιτούσε το Γ2;
Η διατύπωση είναι< Να μεταφέρετε στο τετράδιό σας τον παρακάτω πίνακα συμπληρωμένο σωστά>
Η άποψή μου είναι ότι η διατύπωση δεν είναι καλή... μια εναλλακτική θα μπορούσε να ήταν<Να υπολογιστούν τα στοιχεία του πίνακα και να μεταφερθεί στο τετράδιο συμπληρωμένος>.
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 1
Αν κάποιος μαθήτης βρήκε τις σχετικές συχνότητες και μετέφερε στο τετράδιο και τον πίνακα και τους υπολογισμούς πολύ καλά έκανε, και πρέπει να πάρει όλα τα μόρια.
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2
Αν κάποιος μαθητής έκανε τους υπολογισμους στο πρόχειρο και μετέφερε στο τετραδιο μονο τον πίνακα. Αυτός λοιπόν έκανε ακριβώς ότι του ζητήθηκε, και δεν βλέπω το λόγο να του αφαιρεθούν 2 μόρια.
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 3
Αν κάποιος μαθητής δεν έκατσε καν να υπολογίσει τις σχετικές συχνότητες και τα συμπλήρωσε από τα δεδομένα του ερωτήματος Γ3.
Και αυτός έκανε ακριβώς ότι του ζητούσε το ερώτημα, οπότε πρέπει να πάρει όλα τα μόρια. Σ'αυτή τη περίπτωση και εγώ θα ήθελα να του κόψω κάποια μόρια, αλλά δεν νομίζω ότι με βάση την διατύπωση έχω το δικαίωμα.
Τέλος επειδή το πρόχειρο δεν μπορεί να ελεγθεί και έτσι να διαπιστωθεί ποιός μαθητής υπολόγισε τις σχετικές συχνότητες και ποιός όχι, κατά τη γνώμη μου πρέπει να πάρουν και οι 3 περιπτώσεις τα 8 μόρια.
Εν κατακλείδι πιστεύω ότι η διόρθωση κάθε θέματος πρέπει να γίνεται με βάση τη διατύπωση και όχι με βάση, πως την ερμηνεύει ο καθένας.
ΥΓ. Ζητώ συγνώμμη για τυχόντα ορθογραφικα λάθη.
-
- Δημοσιεύσεις: 711
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 05, 2011 9:13 pm
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Φυσικά και το ύφος μου δεν είναι προσβλητικό, δεν ξέρω από που το συμπεράνατε αυτό.siobaras έγραψε:Στον προγραμματισμό, μιας και το ανέφερες, τα πάντα εφαρμόζονται στην πράξη και αν έχεις ασχοληθεί με προγραμματισμό θα ξέρεις ότι η μεταφορά σε άλλη γλώσσα προγραμματισμού είναι άμεση. Ο αλγόριθμος είναι που μετράει και οι αλγόριθμοι ταξινόμησης, σύγκρισης, αντικατάστασης, συγχώνευσης, κλπ που συζητούνται στο σχολικό μάθημα και εξετάζονται, είναι μια χαρά.sokratis lyras έγραψε: Σε ποιο μάθημα εξετάζονται κεφάλαια που εφαρμόζονται στην πράξη?
Στη φυσική, που λύνουμε ασκήσεις με ένα σωρό παραδοχές?
Στον προγραμματισμό, που η γλώσσα προγραμματισμού που μαθαίνουμε δεν χρησιμοποιείται πουθενά?
Στη Φυσική, αν και δεν είμαι ειδικός, σε οποιαδήποτε πανεπιστημιακή προέκταση, πάλι υπάρχουν αντίστοιχες παραδοχές.
Αρχικά, δεν "χτυπιέμαι", γράφω την προσωπική μου άποψη.sokratis lyras έγραψε: Και εμείς χτυπιόμαστε επειδή μια πιθανότητα βγήκε ίση με το μηδέν, που δεν είναι και απίθανο στην πράξη...
Επίσης, εστιάζεις σε μια γραμμή από το κείμενό μου και απαντάς με λίγο προσβλητικό ύφος, χωρίς κάποιο σημαντικό επιχείρημα.
Ξαναδιάβασε το μήνυμά μου ΟΛΟΚΛΗΡΟ και πες μας την άποψή σου, αν επιθυμείς.
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, οι μαθητές μου πήγαν πολύ καλά.
Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι ήταν "όμορφα" θέματα.
Επίσης,εστίασα την προσοχή μου σε αυτό το σημείο του μηνύματος, καθώς συμφωνώ απόλυτα στο υπόλοιπο μήνυμα ( περί ακαταλληλότητας των θεμάτων κλπ).
Απλώς ήθελα να επισημάνω ότι σε πολλά μαθήματα, οι γνώσεις που λαμβάνουμε συχνά είναι αδύνατον να εφαρμοστούν στην πράξη (πράγμα που κατ'εμέ δεν είναι κάτι αρνητικό βέβαια),άρα γιατί το θεωρούμε ως κάτι 'απαράδεκτο' επειδή συνέβη στα μαθηματικά τα οποία μάλιστα είναι πρακτική αλλά και θεωρητική επιστήμη?
Το 'χτυπιόμαστε' (εξού και το α πληθυντικό) πήγαινε στο γεγονός ότι έχουμε δώσει τεράστιες διαστάσεις στο (όλοι μας,όχι εσείς), ενώ είναι το μοναδικό ζήτημα που είναι κάθε άλλο παρά παράλογο, στο διαγώνισμα της περασμένης Δευτέρας.Απλώς ένα ενδεχόμενο είναι αδύνατο να συμβεί..γιατί αυτό να θεωρείται παράλογο?
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Δεν ξέρω αν πρόκειται για πραγματικές εκτιμήσεις ή για "Ράδιο Αρβύλα" αλλά σήμερα στο ραδιόφωνο άκουσα ότι παρότι στα άλλα μαθήματα οι βαθμοί αναμένεται να βελτιωθούν σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια,στα μαθηματικά γενικής παιδείας το 70% των μαθητών έχει γράψει κάτω από τη βάση(!!).Υπάρχει περίπτωση να ισχύει κάτι τέτοιο;;
*Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να αναπαράγω ψεύτικες φήμες ή να αγχώσω περισσότερο τους υποψηφίους αλλά μου φαίνεται πολύ περίεργο αυτό που άκουσα.
**Καλή επιτυχία αύριο.
*Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να αναπαράγω ψεύτικες φήμες ή να αγχώσω περισσότερο τους υποψηφίους αλλά μου φαίνεται πολύ περίεργο αυτό που άκουσα.
**Καλή επιτυχία αύριο.
Γιώργος Γαβριλόπουλος
-
- Δημοσιεύσεις: 551
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:46 pm
- Τοποθεσία: Κόρινθος
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Το πιο σωστό είναι να μην αναπαράγουμε τέτοιες φήμες που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.gavrilos έγραψε:Δεν ξέρω αν πρόκειται για πραγματικές εκτιμήσεις ή για "Ράδιο Αρβύλα" αλλά σήμερα στο ραδιόφωνο άκουσα ότι παρότι στα άλλα μαθήματα οι βαθμοί αναμένεται να βελτιωθούν σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια,στα μαθηματικά γενικής παιδείας το 70% των μαθητών έχει γράψει κάτω από τη βάση(!!).Υπάρχει περίπτωση να ισχύει κάτι τέτοιο;;
*Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να αναπαράγω ψεύτικες φήμες ή να αγχώσω περισσότερο τους υποψηφίους αλλά μου φαίνεται πολύ περίεργο αυτό που άκουσα.
**Καλή επιτυχία αύριο.
Ακόμα συμφωνώντας με τους Σωτήρη Λουρίδα και Νίκο Μαυρογιάννη πιστεύω ότι η συνέχεια αυτής της συζήτησης μόνο κακό κάνει.
Σ τ α ύ ρ ο ς Σ τ α υ ρ ό π ο υ λ ο ς
-
- Δημοσιεύσεις: 14
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:34 pm
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Από τα λίγα πακέτα που διόρθωσα, διαπίστωσα ακριβώς το αντίθετο, ότι δηλ. περίπου το 70% έχει γράψει πάνω από τη βάση, αλλά τα άριστα είναι ελάχιστα. Φυσικά, αυτό είναι είναι ενδεικτικό της συγκεκριμένης περιοχής από την οποία προέρχονται τα γραπτά.
- parmenides51
- Δημοσιεύσεις: 6239
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 23, 2009 9:13 pm
- Τοποθεσία: Πεύκη
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
αντιγράφω από εδώ το σημείο που είδα και ήθελα να σχολιάσω αλλά το ξέχασα
υπερβολές, επέτρεψε μου να διαφωνήσωVivimaths έγραψε:Το Γ3 που μπορούσαν να το διαχειριστούν λίγοι ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
- parmenides51
- Δημοσιεύσεις: 6239
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 23, 2009 9:13 pm
- Τοποθεσία: Πεύκη
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
η έκφραση το μέγεθος είναι το πολύ σημαίνειkillbill έγραψε:κανείς κανένα σχόλιο σε αυτό;killbill έγραψε:Γ4.
Θέλω να κάνω μια παρατήρηση στη διατύπωση του Γ4 που με προβλημάτισε κατα την εξεταση προφορικά εξεταζόμενου μαθητή, ο οποίος ήταν πολύ διαβασμένος έγραψε πολύ καλά, αλλά μας διατύπωσε την εξής σκέψη:
όταν η άσκηση λέει ότι το είναι το πολύ δεν σημαίνει απαραίτητα ότι , αφού θα μπορούσε να είναι και μια τιμή μικρότερη του . Αν δεχτούμε ότι η άσκηση εννοεί ότι το είναι από την τιμή και κάτω, τότε μπορούμε να γράψουμε την παραπάνω ισότητα αλλιώς χρειάζεται ανίσωση.
Ανατρέχοντας σε παλαιότερα αντίστοιχα ερωτήματα πανελλαδικών, διαπίστωσα ότι αυτό έχει διατυπωθεί κατα καιρούς και με τους δύο τρόπους ("το πολύ.." & "από την τιμή και κάτω")
αντίστοιχη είναι η σκέψη για το "τουλάχιστον": σύμφωνα με τον μαθητή η άσκηση θα έπρεπε να λέει από την τιμή και πάνω.
Θα ήθελα το σχόλιό σας σε αυτό.
ενώ η έκφραση το μέγεθος είναι τουλάχιστον σημαίνει
δεν καταλαβαίνω τι σε προβληματίζει
όταν η άσκηση λέει ότι ''το είναι το πολύ '' σημαίνει απαραίτητα ότι ,
γιατί εαν μπορούσε να είναι και μια τιμή μικρότερη του πχ. το θα το διατύπωνε ως ''το είναι το πολύ ''
Υ.Γ.1. Το εαν ο μαθητής που έκανε την ερώτηση ήταν πολύ διαβασμένος ή έγραψε πολύ καλά είναι άσχετο δεδομένο.
Δεν κρίνουμε μια ερώτηση με βάση το ποιος την ρωτάει αλλά με βάση το περιεχόμενο της.
Υ.Γ.2. Για να φαίνεται το ποσοστό στο Latex το γράφουμε ως \%
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Αν ήταν τότε στο θα είχαμε επιπλέον ποσοστό παρατηρήσεων, οπότε τελικά στο θα είχαμε παραπάνω από .
Αυτά.
Αυτά.
Νίκος Σιώμος
-
- Δημοσιεύσεις: 15
- Εγγραφή: Τετ Μάιος 29, 2013 11:40 pm
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
1. Οι προσωπικές μου απαντήσεις Μαθηματικών Γενικής ευρίσκονται αναρτημένες εδώ:
http://neaflorina.blogspot.gr/2013/05/b ... _1292.html
2. Έχω ήδη επισημάνει ότι οι προσωπικές μου απαντήσεις Μαθηματικών Κατεύθυνσης ευρίσκονται εδώ:
http://neaflorina.blogspot.gr/2013/05/b ... _9272.html
Παρακαλώ για την ανελέητη κριτική σας.
http://neaflorina.blogspot.gr/2013/05/b ... _1292.html
2. Έχω ήδη επισημάνει ότι οι προσωπικές μου απαντήσεις Μαθηματικών Κατεύθυνσης ευρίσκονται εδώ:
http://neaflorina.blogspot.gr/2013/05/b ... _9272.html
Παρακαλώ για την ανελέητη κριτική σας.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες