Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
-
- Δημοσιεύσεις: 5
- Εγγραφή: Σάβ Απρ 06, 2013 8:48 pm
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Μία Ερώτηση προς Μαθηματικούς του σάιτ....έλυσα τα πάντα στα Μαθηματικά γενικής και στο Δ3 όπου και ζητούσε το Εύρος εγώ από απροσεξία βρήκα διάμεσο...όμως τη διαδικασία της μονοτονίας του ελ εν και τη διάταξη κατά αύξοντα αριθμό των παρατηρήσεων την έκανα...υπάρχει πιθανότητα κάτι να πάρω???Επίσης στο Γ4 βρήκα μέση τιμή και τυπική απόκλιση και ξέχασα να βρώ το σε βε για να αποδείξω αν είναι ομοιογενές το δείγμα ή όχι???Ευχαριστώ.
- Δημήτρης Μυρογιάννης
- Δημοσιεύσεις: 862
- Εγγραφή: Τετ Ιούλ 22, 2009 11:30 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Την άνιση μεταχείριση που υφίστανται, κάθε χρόνο μέχρι σήμερα, οι μαθητές της τεχνολογικής αλλά και της θετικής όσον αφορά την πρόσβαση στο 5ο πεδίο ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΕΞΕΙ ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΙΣ?????
Έχετε ποτέ ακούσει για «άλυτα» θέματα στα αρχαία ή στα λατινικά???
Μία παράδοση που έγινε θεσμός: το «στρίβειν» δια της θεωρητικής.
Τι να πω το δικό μου μυαλό σταματάει εδώ.
Έχετε ποτέ ακούσει για «άλυτα» θέματα στα αρχαία ή στα λατινικά???
Μία παράδοση που έγινε θεσμός: το «στρίβειν» δια της θεωρητικής.
Τι να πω το δικό μου μυαλό σταματάει εδώ.
-
- Δημοσιεύσεις: 303
- Εγγραφή: Κυρ Απρ 12, 2009 1:06 am
- Τοποθεσία: ΖΑΚΥΝΘΟΣ
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Θα ήθελα να δώσω μια “συμβουλή” - αν είμαι σε θέση να κάνω κάτι τέτοιο – σε όλους τους μαθητές που με αγωνία απευθύνουν ερωτήματα της μορφής “ πόσο θα μου κόψουν γι αυτό το λάθος ;” ή “τι θα πάρω γι αυτή τη λύση;”
Είναι απόλυτα κατανοητή η αγωνία σας για το πώς γράψατε. Αλλά αυτό τελείωσε. Μαθηματικά Γεν. Παιδείας γράψατε. Έχετε άλλα μαθήματα μπροστά σας. Ασχοληθείτε μ' αυτά. Μη χάνετε το χρόνο σας με το λάθος ή τα λάθη που μπορεί να κάνατε. Εξετάζεστε σε αρκετά μαθήματα και ελάχιστοι θα καταφέρουν να αποφύγουν τα λάθη, μικρά ή μεγάλα. Κάποιοι θα κάνουν λάθος σε ένα μάθημα, κάποιοι άλλοι σε κάποιο άλλο. Γι αυτό ασχοληθείτε με τα επόμενα μαθήματα. Όλα τα άλλα αφήστε τα για μετά τις εξετάσεις.
Καλή δύναμη σε όλους και καλή επιτυχία.
Υ.Γ. Δεν θεωρώ σωστό να κάνουμε εκτιμήσεις για την πιθανή βαθμολογία ενός γραπτού για δύο λόγους.
ι) Γιατί δεν το έχουμε δει και
ιι) Γιατί δεν βαθμολογούν όλοι με τον ίδιο τρόπο.
Είναι απόλυτα κατανοητή η αγωνία σας για το πώς γράψατε. Αλλά αυτό τελείωσε. Μαθηματικά Γεν. Παιδείας γράψατε. Έχετε άλλα μαθήματα μπροστά σας. Ασχοληθείτε μ' αυτά. Μη χάνετε το χρόνο σας με το λάθος ή τα λάθη που μπορεί να κάνατε. Εξετάζεστε σε αρκετά μαθήματα και ελάχιστοι θα καταφέρουν να αποφύγουν τα λάθη, μικρά ή μεγάλα. Κάποιοι θα κάνουν λάθος σε ένα μάθημα, κάποιοι άλλοι σε κάποιο άλλο. Γι αυτό ασχοληθείτε με τα επόμενα μαθήματα. Όλα τα άλλα αφήστε τα για μετά τις εξετάσεις.
Καλή δύναμη σε όλους και καλή επιτυχία.
Υ.Γ. Δεν θεωρώ σωστό να κάνουμε εκτιμήσεις για την πιθανή βαθμολογία ενός γραπτού για δύο λόγους.
ι) Γιατί δεν το έχουμε δει και
ιι) Γιατί δεν βαθμολογούν όλοι με τον ίδιο τρόπο.
-
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 14, 2011 11:44 pm
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Γιατί έχω μία υποψία οτι θα χτυπήσει στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης??Christos75 έγραψε:Δίχως να θέλω να δημιουργήσω διάφορα συναισθήματα και σε αναφορά με την άνιση μεταχείρηση που είχαν οι μαθητές στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα Μαθηματικά Γ.Π. όπως επίσης Βιολογία Γ.Π. καθώς επίσης και Ιστορία Γ.Π., προτείνω να κάνουμε υπομονή διότι φοβάμαι ότι η επιτροπή θεμάτων όλο και σε κάποιο άλλο μάθημα θα "χτυπήσει"... Μένει να δούμε σε ποιο...αν μη τι άλλο για να αντισταθμίσει την εν λόγω χθεσινή αδικία. Εύχομαι να βγω ψεύτης...
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5561
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Σπύρο, δε σου κρύβω ότι το ίδιο μήνυμα ικανοποίησης και σύμπλευσης έστειλα και γω μέσω γνωστού στον κύριο Μπουνάκη. Εκφράζω λοιπόν και από εδώ τα συγχαρητήριά μου για τη θέση του, διότι είναι άλλο να ασκεί κριτική κάποιος με ψευδώνυμο ή όντας ένας απλός εκπαιδευτικός όπως εμείς και άλλο ένας Σχολικός Σύμβουλος που έχει θεσμικό ρόλο .spege έγραψε:Θέλω να συγχαρώ τον Σχ.Συμ. κ. Μπουνάκη που με τον θεσμικό του ρόλο βγήκε και εξέφρασε δημόσια την γνώμη του.
Θα αποτελεί πυξίδα για μένα στα επόμενα.
Από του χρόνου βλέπω να παίρνουν σχεδόν όλα τα παιδιά Βιολογία με αποτέλεσμα να εισέρχονται π.χ. στο πολυτεχνείο
χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις των μαθηματικών γενικής Τότε να δούμε τους πανεπιστημιακούς που μας φωνάζουν ότι δεν
τα μαθαίνουμε στο λύκειο μαθηματικά τι θα λένε.
Σπύρος
Φίλοι μου η πατρίδα έχει ανθρώπους να την υπηρετήσουν και να την τιμήσουν, πρέπει όμως να μιλήσουν κάποια στιγμή !
Αυτό πρέπει να γίνεται από εδώ και πέρα, όμως με σεβασμό και τη δέουσα ευγένεια προς κάθε κατεύθυνση.Ο εκπαιδευτικός οφείλει να διαχέει ανθρωπισμό και πνευματικότητα .Αυτή είναι η δύμαμή του.
Μπάμπης
τελευταία επεξεργασία από Μπάμπης Στεργίου σε Τετ Μάιος 22, 2013 12:53 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
- chris_gatos
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 6962
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
- Τοποθεσία: Ανθούπολη
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Μία παρέμβαση του Απόστολου Δοξιάδη σχετικά με το λανθασμένο θέμα των εσπερινών
http://eisatopon.blogspot.gr/2013/05/bl ... l?spref=fb
Αξίζει να τη διαβάσετε νομίζω.
Πηγή: http://eisatopon.blogspot.gr/ του Σωκράτη Ρωμανίδη.
http://eisatopon.blogspot.gr/2013/05/bl ... l?spref=fb
Αξίζει να τη διαβάσετε νομίζω.
Πηγή: http://eisatopon.blogspot.gr/ του Σωκράτη Ρωμανίδη.
Χρήστος Κυριαζής
-
- Δημοσιεύσεις: 371
- Εγγραφή: Κυρ Σεπ 25, 2011 9:23 pm
- Τοποθεσία: Βόλος Μαγνησίας
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Απλά στον κ. Δοξιάδη...
Δυστυχώς ο ποιοτικός έλεγχος στην Χώρα, δε σπανίζει... είναι απλά ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΣ...
Καλό Βράδυ σε όλους...
Φιλικά
Θωμάς
Δυστυχώς ο ποιοτικός έλεγχος στην Χώρα, δε σπανίζει... είναι απλά ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΣ...
Καλό Βράδυ σε όλους...
Φιλικά
Θωμάς
Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις,
αν δεν τους κουβανείς μες την ψυχή σου,
αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου
(ΙΘΑΚΗ - Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ)
τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις,
αν δεν τους κουβανείς μες την ψυχή σου,
αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου
(ΙΘΑΚΗ - Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ)
- ΑΛΕΞΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ
- Δημοσιεύσεις: 87
- Εγγραφή: Τετ Απρ 01, 2009 7:12 pm
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Μπάμπης Στεργίου έγραψε:Σπύρο, δε σου κρύβω ότι το ίδιο μήνυμα ικανοποίησης και σύμπλευσης έστειλα και γω μέσω γνωστού στον κύριο Μπουνάκη. Εκφράζω λοιπόν και από εδώ τα συγχαρητήριά μου για τη θέση του, διότι είναι άλλο να ασκεί κριτική κάποιος με ψευδώνυμο ή όντας ένας απλός εκπαιδευτικός όπως εμείς και άλλο ένας Σχολικός Σύμβουλος που έχει θεσμικό ρόλο .spege έγραψε:Θέλω να συγχαρώ τον Σχ.Συμ. κ. Μπουνάκη που με τον θεσμικό του ρόλο βγήκε και εξέφρασε δημόσια την γνώμη του.
Θα αποτελεί πυξίδα για μένα στα επόμενα.
Από του χρόνου βλέπω να παίρνουν σχεδόν όλα τα παιδιά Βιολογία με αποτέλεσμα να εισέρχονται π.χ. στο πολυτεχνείο
χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις των μαθηματικών γενικής Τότε να δούμε τους πανεπιστημιακούς που μας φωνάζουν ότι δεν
τα μαθαίνουμε στο λύκειο μαθηματικά τι θα λένε.
Σπύρος
Φίλοι μου η πατρίδα έχει ανθρώπους να την υπηρετήσουν και να την τιμήσουν, πρέπει όμως να μιλήσουν κάποια στιγμή !
Αυτό πρέπει να γίνεται από εδώ και πέρα, όμως με σεβασμό και τη δέουσα ευγένεια προς κάθε κατεύθυνση.Ο εκπαιδευτικός οφείλει να διαχέει ανθρωπισμό και πνευματικότητα .Αυτή είναι η δύμαμή του.
Μπάμπης
Φίλε Μπάμπη,
πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσουμε να δίνουμε συγχαρητήρια και να μένουμε ΜΟΝΟ σε αυτό. Θεωρώ ότι εμείς οι ίδιοι επιτρέπουμε να γίνονται όλα αυτά με την απραξία μας. Να μου το θυμηθείς ότι το έργο θα έχει ως εξής :
1η σκηνή : Ένα λάθος ή παράλογο Θέμα (Το είδαμε και το βλέπουμε κάθε χρόνο )
2η σκηνή : Κάποιος γενναίος το καταγγέλλει δημόσια ( Το είδαμε )
3η σκηνή : Κάποιοι επιβραβεύουν τη γενναιότητα αυτή ( Το είδαμε )
4η σκηνή : Οι παραπάνω σκηνές θα ξεχαστούν ( έρχεται και το καλοκαίρι βλέπεις )
Να μαντέψω τη 5η σκηνή; Τα παραπάνω, την επόμενη χρονιά θα επαναληφθούν.
Δυστυχώς, αυτοί που πρέπει να βγουν μπροστά,....., κάθονται πιο πίσω!
Καλό βράδυ και καλή συνέχεια!!!
Γ. Αλεξίου
Μην προσπερνάς το προφανές!
( Αϊνστάιν )
Μην προσπερνάς το προφανές!
( Αϊνστάιν )
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Αυτό είναι το θέμα η καρέκλαΑΛΕΞΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ έγραψε:
Δυστυχώς, αυτοί που πρέπει να βγουν μπροστά,..., κάθονται πιο πίσω!
Αποστόλης
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
κανείς κανένα σχόλιο σε αυτό;killbill έγραψε:Γ4.
Θέλω να κάνω μια παρατήρηση στη διατύπωση του Γ4 που με προβλημάτισε κατα την εξεταση προφορικά εξεταζόμενου μαθητή, ο οποίος ήταν πολύ διαβασμένος έγραψε πολύ καλά, αλλά μας διατύπωσε την εξής σκέψη:
όταν η άσκηση λέει ότι το είναι το πολύ δεν σημαίνει απαραίτητα ότι , αφού θα μπορούσε να είναι και μια τιμή μικρότερη του . Αν δεχτούμε ότι η άσκηση εννοεί ότι το είναι από την τιμή και κάτω, τότε μπορούμε να γράψουμε την παραπάνω ισότητα αλλιώς χρειάζεται ανίσωση.
Ανατρέχοντας σε παλαιότερα αντίστοιχα ερωτήματα πανελλαδικών, διαπίστωσα ότι αυτό έχει διατυπωθεί κατα καιρούς και με τους δύο τρόπους ("το πολύ.." & "από την τιμή και κάτω")
αντίστοιχη είναι η σκέψη για το "τουλάχιστον": σύμφωνα με τον μαθητή η άσκηση θα έπρεπε να λέει από την τιμή και πάνω.
Θα ήθελα το σχόλιό σας σε αυτό.
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
ΜπάμπηΜπάμπης Στεργίου έγραψε:Σπύρο, δε σου κρύβω ότι το ίδιο μήνυμα ικανοποίησης και σύμπλευσης έστειλα και γω μέσω γνωστού στον κύριο Μπουνάκη. Εκφράζω λοιπόν και από εδώ τα συγχαρητήριά μου για τη θέση του, διότι είναι άλλο να ασκεί κριτική κάποιος με ψευδώνυμο ή όντας ένας απλός εκπαιδευτικός όπως εμείς και άλλο ένας Σχολικός Σύμβουλος που έχει θεσμικό ρόλο .spege έγραψε:Θέλω να συγχαρώ τον Σχ.Συμ. κ. Μπουνάκη που με τον θεσμικό του ρόλο βγήκε και εξέφρασε δημόσια την γνώμη του.
Θα αποτελεί πυξίδα για μένα στα επόμενα.
Από του χρόνου βλέπω να παίρνουν σχεδόν όλα τα παιδιά Βιολογία με αποτέλεσμα να εισέρχονται π.χ. στο πολυτεχνείο
χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις των μαθηματικών γενικής Τότε να δούμε τους πανεπιστημιακούς που μας φωνάζουν ότι δεν
τα μαθαίνουμε στο λύκειο μαθηματικά τι θα λένε.
Σπύρος
Φίλοι μου η πατρίδα έχει ανθρώπους να την υπηρετήσουν και να την τιμήσουν, πρέπει όμως να μιλήσουν κάποια στιγμή !
Αυτό πρέπει να γίνεται από εδώ και πέρα, όμως με σεβασμό και τη δέουσα ευγένεια προς κάθε κατεύθυνση.Ο εκπαιδευτικός οφείλει να διαχέει ανθρωπισμό και πνευματικότητα .Αυτή είναι η δύμαμή του.
Μπάμπης
Συνάδελφοι σαν τον κ. Μπουνάκη γίνονται άμεσα αποδεκτοί και αποτελούν σημαιοφόρους του μαθήματος ,όχι μόνο από την ανακοίνωση αλλά γενικότερα για το έργο του, το οποίο παρακολουθώ.
Γιατί να μην ήταν και πρόεδρος ή έστω ο υπεύθυνος του μαθήματος των εξετάσεων;
Ποιος νοιάζεται για τα παιδιά και τις εξετάσεις άραγε; Μήπως έπεσαν οι μάσκες ;
Σπύρος
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5561
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Στο mathematica προσπαθήσαμε πολλές φορές να εστιάσουμε σωστά το ζήτημα Θέματα Πανελληνίων.Μια προσπάθεια έγινε και στο
viewtopic.php?f=6&t=1183&p=6996&hilit=% ... E%95#p6996
όπου εκθέσαμε αρκετές απόψεις. Για λόγους που όλοι ξέρουμε , τα θέματα των Πανελληνίων είναι το μεγάλο και δυστυχώς το μοναδικό ζητούμενο σε αυτή τη χώρα, στην υπόθεση Παιδεία. Τα πράγματα έχουν οριοθετηθεί κάπως έτσι :
Για το απολυτήριο είναι το Σχολείο και για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο το Φροντιστήριο!!!.
Αυτή είναι η άποψη όλων των Ελλήνων που διαμορφώθηκε μέσα σε συνθήκες ευμάρειας αλλά αφροσύνης και κάθε προσπάθεια του Σχολείου να κάνει κάτι διαφορετικό βρίσκει αντίθετους γονείς και μαθητές .Υπάρχουν περιπτώσεις που γονείς κατήγγειλαν συναδέλφους στη Διεύθυνση, επειδή έβαλαν δίωρο επαναληπτικό διαγώνισμα στο σχολείο μόνο και μόνο επειδή το παιδί τους δεν έγραψε 20 και από το φόβο μήπως ο προφορικός δεν είναι 20.
Από την άλλη μεριά, κάθε φορά που περνάω Κυριακές από κεντρικό δρόμο της πόλης βλέπω τσούρμο από μαθητές να περιμένουν στις 7 το πρωί να γράψουν τρίωρο διαγώνισμα.
Ας μη μείνω όμως σε αυτό το σημείο. Περνάω απευθείας στην ουσία.Και η ουσία είναι ότι πρέπει η κατάσταση με τα θέματα και τις Πανελληνιες να μπει κάποια στιγμή σε τάξη.
Όσα είχα γράψει στο Στείλλε Μήνυμα στην ΚΕΓΕ δεν είναι τυχαία. Είχε προηγηθεί ατόπημα, είχαν γίνει έρευνες και στο Υπουργείο και το θέμα είχε κλείσει πολύ έντεχνα.Δεν δόθηκε από τότε η ευκαιρία να ανοίξουμε ξανά αυτό το θέμα, σκόπιμα δεν το έκανα και γω.
Τώρα που βλέπω την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα, στο μήνυμά μου προς την ΚΕΕ θα συμπλήρωνα και τούτο :
Οι συνάδελφοι που είναι θεματοδότες στην ΚΕΕ , πρέπει, εκτός των άλλων γενικών αρχών , να επιλέγουν θέματα που :
- Να μπορούν να απαντηθούν τουλάχιστον μέχρι το 17 από το μαθητή που έχει με επιμέλεια μελετήσει το σχολικό βιβλίο σε θεωρία και ασκήσεις.
- Να μην είναι συρραφή ετερόκλητων και ενίοτε άσχημων ασκήσεων , χωρίς μαθηματικό ενδιαφέρον και ουσία .
- Δεν οφείλουν να χαρακτηρίζονται υποχρεωτικά από πρωτοτυπία(δεν πρόκειται για ολυμπιάδα μαθηματικών), οφείλουν όμως να είναι σαφή , κατανοητά και να αποπνέουν μια αίσθηση ομορφιάς και ωραιότητας, κάτι που χαρακτηρίζει κάθε καλό μαθηματικό πρόβλημα, ανεξάρτητα από τη δυσκολία του.
- Δεν είναι απαραίτητο να μοιάζουν ή να διαφέρουν από ασκήσεις που γνωρίζει η μαθηματική κοινότητα και που χρησιμοποιεί στις καθημερινές διδακτικές της ανάγκες, αλλά να είναι θέματα που να αξιολογούν τους βασικούς στόχους του μαθήματος και να εκπληρώνουν το σκοπό τους να δώσουν στον κάθε υποψήφιο τη σχολή που αξίζει.
Είναι και άλλα,όλοι μπορούν να προσθέσουν κάτι , αλλά νομίζω ότι με αυτές τις επιπλέον σκέψεις στο μυαλό του ο συνάδελφος- θεματοδότης δεν θα έχει το άγχος μήπως δεν ...πρωτοτυπίσει ή μήπως του ...πιάσουν τα θέματα ή μήπως γράψουν όλοι 20 -πράγμα που δε γίνεται ποτέ , όσο εύκολα θέματα και να τεθούν .Το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να σκέφτεται το τμήμα που διδάσκει !
Τα θέματα έχουν ένα απώτερο σκοπό και όποιος θεματοδότης έχει στο μυαλό του αυτά τα σημεία, θα αποφύγει κακοτοπιές. Τη δική μας ευθύνη και τη συνειδητή ή όχι διαρκή και πολύπλευρη πίεση που ασκούμε στην ΚΕΕ για να επηρρεάσουμε ή να κατευθύνουμε τα πράγματα, θα τα αναλύσω άλλη φορά.Η ΚΕΕ όμως πρέπει να παραμένει προσηλωμένη στο καθήκον της που είναι σαφές και συγκεκριμένο.
Η Δευτέρα είναι κοντά και υπάρχει χρόνος ώστε οι έμπειροι συνάδελφοι-θεματοδότες να τιμήσουν το θεσμό και την εκπαιδευτική κοινότητα , σκεπτόμενοι ήρεμα , λογικά και με άξονα στο νου τους ότι εξετάζουν μαθητές και όχι μαθηματικούς !Ίσως αυτό επιφέρει μια ισσοροπία στην τεταμένη κατάσταση των ημερών . Αν έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε ένα δύσκολο και κακό ερώτημα και σε ένα μέσο αλλά καλό ερώτημα, διάλεξε το δεύτερο !
Δεν μου αρέσει να κρίνω τα λάθη ,όταν έχουν γίνει, αλλά να προλαβαίνω τα λάθη ! Μόνο με αυτό το σκεπτικό έγραψα τις παραπάνω σκέψεις.
Εύχομαι καλή επιτυχία και μέχρι τότε θα απέχω από ανάλογες συζητήσεις για ευνόητους λόγους .
Μπάμπης
viewtopic.php?f=6&t=1183&p=6996&hilit=% ... E%95#p6996
όπου εκθέσαμε αρκετές απόψεις. Για λόγους που όλοι ξέρουμε , τα θέματα των Πανελληνίων είναι το μεγάλο και δυστυχώς το μοναδικό ζητούμενο σε αυτή τη χώρα, στην υπόθεση Παιδεία. Τα πράγματα έχουν οριοθετηθεί κάπως έτσι :
Για το απολυτήριο είναι το Σχολείο και για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο το Φροντιστήριο!!!.
Αυτή είναι η άποψη όλων των Ελλήνων που διαμορφώθηκε μέσα σε συνθήκες ευμάρειας αλλά αφροσύνης και κάθε προσπάθεια του Σχολείου να κάνει κάτι διαφορετικό βρίσκει αντίθετους γονείς και μαθητές .Υπάρχουν περιπτώσεις που γονείς κατήγγειλαν συναδέλφους στη Διεύθυνση, επειδή έβαλαν δίωρο επαναληπτικό διαγώνισμα στο σχολείο μόνο και μόνο επειδή το παιδί τους δεν έγραψε 20 και από το φόβο μήπως ο προφορικός δεν είναι 20.
Από την άλλη μεριά, κάθε φορά που περνάω Κυριακές από κεντρικό δρόμο της πόλης βλέπω τσούρμο από μαθητές να περιμένουν στις 7 το πρωί να γράψουν τρίωρο διαγώνισμα.
Ας μη μείνω όμως σε αυτό το σημείο. Περνάω απευθείας στην ουσία.Και η ουσία είναι ότι πρέπει η κατάσταση με τα θέματα και τις Πανελληνιες να μπει κάποια στιγμή σε τάξη.
Όσα είχα γράψει στο Στείλλε Μήνυμα στην ΚΕΓΕ δεν είναι τυχαία. Είχε προηγηθεί ατόπημα, είχαν γίνει έρευνες και στο Υπουργείο και το θέμα είχε κλείσει πολύ έντεχνα.Δεν δόθηκε από τότε η ευκαιρία να ανοίξουμε ξανά αυτό το θέμα, σκόπιμα δεν το έκανα και γω.
Τώρα που βλέπω την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα, στο μήνυμά μου προς την ΚΕΕ θα συμπλήρωνα και τούτο :
Οι συνάδελφοι που είναι θεματοδότες στην ΚΕΕ , πρέπει, εκτός των άλλων γενικών αρχών , να επιλέγουν θέματα που :
- Να μπορούν να απαντηθούν τουλάχιστον μέχρι το 17 από το μαθητή που έχει με επιμέλεια μελετήσει το σχολικό βιβλίο σε θεωρία και ασκήσεις.
- Να μην είναι συρραφή ετερόκλητων και ενίοτε άσχημων ασκήσεων , χωρίς μαθηματικό ενδιαφέρον και ουσία .
- Δεν οφείλουν να χαρακτηρίζονται υποχρεωτικά από πρωτοτυπία(δεν πρόκειται για ολυμπιάδα μαθηματικών), οφείλουν όμως να είναι σαφή , κατανοητά και να αποπνέουν μια αίσθηση ομορφιάς και ωραιότητας, κάτι που χαρακτηρίζει κάθε καλό μαθηματικό πρόβλημα, ανεξάρτητα από τη δυσκολία του.
- Δεν είναι απαραίτητο να μοιάζουν ή να διαφέρουν από ασκήσεις που γνωρίζει η μαθηματική κοινότητα και που χρησιμοποιεί στις καθημερινές διδακτικές της ανάγκες, αλλά να είναι θέματα που να αξιολογούν τους βασικούς στόχους του μαθήματος και να εκπληρώνουν το σκοπό τους να δώσουν στον κάθε υποψήφιο τη σχολή που αξίζει.
Είναι και άλλα,όλοι μπορούν να προσθέσουν κάτι , αλλά νομίζω ότι με αυτές τις επιπλέον σκέψεις στο μυαλό του ο συνάδελφος- θεματοδότης δεν θα έχει το άγχος μήπως δεν ...πρωτοτυπίσει ή μήπως του ...πιάσουν τα θέματα ή μήπως γράψουν όλοι 20 -πράγμα που δε γίνεται ποτέ , όσο εύκολα θέματα και να τεθούν .Το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να σκέφτεται το τμήμα που διδάσκει !
Τα θέματα έχουν ένα απώτερο σκοπό και όποιος θεματοδότης έχει στο μυαλό του αυτά τα σημεία, θα αποφύγει κακοτοπιές. Τη δική μας ευθύνη και τη συνειδητή ή όχι διαρκή και πολύπλευρη πίεση που ασκούμε στην ΚΕΕ για να επηρρεάσουμε ή να κατευθύνουμε τα πράγματα, θα τα αναλύσω άλλη φορά.Η ΚΕΕ όμως πρέπει να παραμένει προσηλωμένη στο καθήκον της που είναι σαφές και συγκεκριμένο.
Η Δευτέρα είναι κοντά και υπάρχει χρόνος ώστε οι έμπειροι συνάδελφοι-θεματοδότες να τιμήσουν το θεσμό και την εκπαιδευτική κοινότητα , σκεπτόμενοι ήρεμα , λογικά και με άξονα στο νου τους ότι εξετάζουν μαθητές και όχι μαθηματικούς !Ίσως αυτό επιφέρει μια ισσοροπία στην τεταμένη κατάσταση των ημερών . Αν έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε ένα δύσκολο και κακό ερώτημα και σε ένα μέσο αλλά καλό ερώτημα, διάλεξε το δεύτερο !
Δεν μου αρέσει να κρίνω τα λάθη ,όταν έχουν γίνει, αλλά να προλαβαίνω τα λάθη ! Μόνο με αυτό το σκεπτικό έγραψα τις παραπάνω σκέψεις.
Εύχομαι καλή επιτυχία και μέχρι τότε θα απέχω από ανάλογες συζητήσεις για ευνόητους λόγους .
Μπάμπης
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 5956
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Μετά την απόλυτα σωστή παρέμβαση του Μπάμπη αισθάνομαι την ανάγκη να επαναλάβω εν όψει της Δευτέρας (μεθαύριο):
Θα ήταν λάθος κατά την άποψη μου τα πράγματι "θύραθεν" για τον συγκεκριμένο αυτό σκοπό θέματα (τα της Γενικής Παιδείας και των εσπερινών) να επηρεάσουν την ποιότητα των θεμάτων των Μαθηματικών της κατεύθυνσης την προσεχή Δευτέρα (θα είναι λάθος balance).
Γενικά οι άξιοι εισηγητές των θεμάτων του επιπέδου αυτού θα πρέπει να επενδύουν την Μαθηματική και διδακτική τους προσωπικότητα πάνω στην επιλογή σωστών και με στόχο θεμάτων (όπως έγινε σε άμεσα προηγούμενες χρονιές, κύρια επί των θεμάτων της κατεύθυνσης). Θα είναι επομένως σοφό να αποφύγουν να αντλήσουν «κύρος» από «παράξενης δυσκολίας» θέματα.
Το πράγμα θέλει πολύ μα πάρα πολύ προσοχή.
Καλή επιτυχία στα υπόλοιπα Μαθήματα. Προχωράμε μπροστά.
Θα ήταν λάθος κατά την άποψη μου τα πράγματι "θύραθεν" για τον συγκεκριμένο αυτό σκοπό θέματα (τα της Γενικής Παιδείας και των εσπερινών) να επηρεάσουν την ποιότητα των θεμάτων των Μαθηματικών της κατεύθυνσης την προσεχή Δευτέρα (θα είναι λάθος balance).
Γενικά οι άξιοι εισηγητές των θεμάτων του επιπέδου αυτού θα πρέπει να επενδύουν την Μαθηματική και διδακτική τους προσωπικότητα πάνω στην επιλογή σωστών και με στόχο θεμάτων (όπως έγινε σε άμεσα προηγούμενες χρονιές, κύρια επί των θεμάτων της κατεύθυνσης). Θα είναι επομένως σοφό να αποφύγουν να αντλήσουν «κύρος» από «παράξενης δυσκολίας» θέματα.
Το πράγμα θέλει πολύ μα πάρα πολύ προσοχή.
Καλή επιτυχία στα υπόλοιπα Μαθήματα. Προχωράμε μπροστά.
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
- Χρήστος Λαζαρίδης
- Δημοσιεύσεις: 656
- Εγγραφή: Παρ Ιαν 09, 2009 10:48 am
- Τοποθεσία: Παλαιό Φάληρο
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Φαίνεται ότι το κλίμα άλλαξε.
Νομίζω ότι είναι η κατάλληλη ευκαιρία, για ουσιαστικές αλλαγές στις γερασμένες Πανελλήνιες.
Το είδος των θεμάτων των Μαθηματικών γενικής παιδείας άνοιξε το δρόμο.
Δεν αναφέρομαι στο όπου "ηχηρά" και μη ονόματα, με εύστοχες παρατηρήσεις εξάντλησαν το θέμα.
Η ΕΜΕ ανακοίνωσε ότι υπάρχει λάθος θέμα!
Η απάντηση στο σχόλιο της ΕΜΕ ήταν ότι υπήρχε μία ασύμβατη υπόθεση.
Πρόκειτα για θαύμα! Είναι η πρώτη φορά που η ΕΜΕ, κρυστάλινα, παραδέχεται λάθος.
Η απάντηση της επιτροπής εξετάσεων δεν σχολιάζεται. Σας παραπέμπω στην πολική αρκούδα του κυρίου Δοξιάδη.
Ο σχολικός σύμβουλος κύριος Μπουνάκης διατύπωσε τη γνώμη του, η οποία ενισχύει τις εκαντοντάδες παρόμοιες απόψεις.
Δεν είναι θέμα δικό μου να υποδείξω τακτικές.
Αν όμως ακολουθήσουν και άλλοι σχολικοί σύμβουλοι και εκφράσουν δημόσια διαμαρτυρία προς το υπουργείο,
δεν νομίζετε ότι ο υπουργός είναι υποχρεωμένος να ακούσει.
Φιλικά Χρήστος
Νομίζω ότι είναι η κατάλληλη ευκαιρία, για ουσιαστικές αλλαγές στις γερασμένες Πανελλήνιες.
Το είδος των θεμάτων των Μαθηματικών γενικής παιδείας άνοιξε το δρόμο.
Δεν αναφέρομαι στο όπου "ηχηρά" και μη ονόματα, με εύστοχες παρατηρήσεις εξάντλησαν το θέμα.
Η ΕΜΕ ανακοίνωσε ότι υπάρχει λάθος θέμα!
Η απάντηση στο σχόλιο της ΕΜΕ ήταν ότι υπήρχε μία ασύμβατη υπόθεση.
Πρόκειτα για θαύμα! Είναι η πρώτη φορά που η ΕΜΕ, κρυστάλινα, παραδέχεται λάθος.
Η απάντηση της επιτροπής εξετάσεων δεν σχολιάζεται. Σας παραπέμπω στην πολική αρκούδα του κυρίου Δοξιάδη.
Ο σχολικός σύμβουλος κύριος Μπουνάκης διατύπωσε τη γνώμη του, η οποία ενισχύει τις εκαντοντάδες παρόμοιες απόψεις.
Δεν είναι θέμα δικό μου να υποδείξω τακτικές.
Αν όμως ακολουθήσουν και άλλοι σχολικοί σύμβουλοι και εκφράσουν δημόσια διαμαρτυρία προς το υπουργείο,
δεν νομίζετε ότι ο υπουργός είναι υποχρεωμένος να ακούσει.
Φιλικά Χρήστος
Ο ηλίθιος είναι αήττητος
- parmenides51
- Δημοσιεύσεις: 6239
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 23, 2009 9:13 pm
- Τοποθεσία: Πεύκη
- Επικοινωνία:
-
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 14, 2011 11:44 pm
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Συμφωνώ απόλυτα με τα όσα αναφέρονται στην επιστολή!
(@ parmenides ευχαριστούμε για το link)
(@ parmenides ευχαριστούμε για το link)
-
- Δημοσιεύσεις: 533
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 3:29 pm
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Δυστυχώς, Χρήστο, θα είμαι απαισιόδοξος για το συγκεκριμένο θέμα... Οι φωνές, θα πρέπει να ακουστούν άμεσα !!! Όταν λέω άμεσα, εννοώ, αμέσως μετά τις εξετάσεις.Χρήστος Λαζαρίδης έγραψε:Φαίνεται ότι το κλίμα άλλαξε.
Νομίζω ότι είναι η κατάλληλη ευκαιρία, για ουσιαστικές αλλαγές στις γερασμένες Πανελλήνιες.
Το είδος των θεμάτων των Μαθηματικών γενικής παιδείας άνοιξε το δρόμο.
Δεν αναφέρομαι στο όπου "ηχηρά" και μη ονόματα, με εύστοχες παρατηρήσεις εξάντλησαν το θέμα.
Η ΕΜΕ ανακοίνωσε ότι υπάρχει λάθος θέμα!
Η απάντηση στο σχόλιο της ΕΜΕ ήταν ότι υπήρχε μία ασύμβατη υπόθεση.
Πρόκειτα για θαύμα! Είναι η πρώτη φορά που η ΕΜΕ, κρυστάλινα, παραδέχεται λάθος.
Η απάντηση της επιτροπής εξετάσεων δεν σχολιάζεται. Σας παραπέμπω στην πολική αρκούδα του κυρίου Δοξιάδη.
Ο σχολικός σύμβουλος κύριος Μπουνάκης διατύπωσε τη γνώμη του, η οποία ενισχύει τις εκαντοντάδες παρόμοιες απόψεις.
Δεν είναι θέμα δικό μου να υποδείξω τακτικές.
Αν όμως ακολουθήσουν και άλλοι σχολικοί σύμβουλοι και εκφράσουν δημόσια διαμαρτυρία προς το υπουργείο,
δεν νομίζετε ότι ο υπουργός είναι υποχρεωμένος να ακούσει.
Φιλικά Χρήστος
Μας θίγει, ο τρόπος και η σκέψη συναδέλφων που έπρεπε να είναι περισσότερο προσεκτικοί και υπεύθυνοι στα θέματα τα οποία επιλέγουν να εξεταστούν τα παιδιά μας.
Ζυγούρης Κώστας
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Κατά την γνώμη μου οι πανελλήνιες στα μαθηματικά έχουν καταντήσει ένας άτυπος "πόλεμος", όπου οι εισηγητές των θεμάτων προσπαθούν να αιφνιδιάσουν & να εντυπωσιάσουν τους υπόλοιπους συναδέλφους καθηγητές (για τους μαθητές ούτε σκέψη), με θέματα που να τους την "σπάσουν" θέλοντας να τους πιάσουν "αδιάβαστους" και "απροετοίμαστους". Η ικανοποίησή τους είναι όταν μαθαίνουν ότι το 99% των καθηγητών Μαθηματικών δεν είχε κάνει κάποια παρόμοια άσκηση στους μαθητές!
Φαίνεται όταν βγάζουν τα θέματα στο μυαλό τους δεν έχουν το "πως να αξιολογήσουμε τους μαθητές αν έχουν κατανοήσει το μάθημα" αλλά "τι να βάλουμε που να μην έχει περάσει από το μυαλό κανενός καθηγητή!"
Εύγε!! κερδίσατε και πάλι! όμως φάγατε μια ήττα στα Εσπερινά στο Δ3!!
Φαίνεται όταν βγάζουν τα θέματα στο μυαλό τους δεν έχουν το "πως να αξιολογήσουμε τους μαθητές αν έχουν κατανοήσει το μάθημα" αλλά "τι να βάλουμε που να μην έχει περάσει από το μυαλό κανενός καθηγητή!"
Εύγε!! κερδίσατε και πάλι! όμως φάγατε μια ήττα στα Εσπερινά στο Δ3!!
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 5956
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Και για να κλείνουμε αυτόν τον κύκλο της συζήτησης που έτσι και αλλιώς θα κλείσει απότομα και από μόνη της μετά (το πολύ σε μία βδομάδα) από το πέρας των εξετάσεων ώστε να ανοίξει και πάλι του χρόνου θα ήθελα να κάνω μία πρόταση πού θα πρέπει να πιέσουμε σταθερά, ώστε να υλοποιηθεί ή δυνατόν και από τα επόμενα διαγωνίσματα:
Μετά το πέρας των εξετάσεων να ανακοινώνονται τα ονόματα των μελλών της επιτροπής της αντίστοιχης Κ.Ε.Γ.Ε. και των εισηγητών των αντίστοιχων θεμάτων.
Αυτό κάποτε γινόταν. Δεν έχει κανείς παρά να το δει τόσο σε παλαιά τεύχη του ΕΥΚΛΕΙΔΗ της Ε.Μ.Ε., όσο και στο δελτίο των θεμάτων που εξέδιδαν τα τότε Φροντιστήρια του Πάλλα.
(*) Εδώ πλέον γνωρίζουν και τις στοιχειώδεις Οικονομίες που πιθανόν έχουμε καταθέσει σε κάποια τράπεζα και μάλιστα αν χρωστάμε κανά φράγκο μας το αφαιρούν αυτόματα από αυτές (βάζουν στα ίσα χέρι) χωρίς να μας ρωτήσουν και θα μας προβάλλουν τα απόρρητα της Μιχαλούς;
edit: Συμπλήρωση του (*).
Μετά το πέρας των εξετάσεων να ανακοινώνονται τα ονόματα των μελλών της επιτροπής της αντίστοιχης Κ.Ε.Γ.Ε. και των εισηγητών των αντίστοιχων θεμάτων.
Αυτό κάποτε γινόταν. Δεν έχει κανείς παρά να το δει τόσο σε παλαιά τεύχη του ΕΥΚΛΕΙΔΗ της Ε.Μ.Ε., όσο και στο δελτίο των θεμάτων που εξέδιδαν τα τότε Φροντιστήρια του Πάλλα.
(*) Εδώ πλέον γνωρίζουν και τις στοιχειώδεις Οικονομίες που πιθανόν έχουμε καταθέσει σε κάποια τράπεζα και μάλιστα αν χρωστάμε κανά φράγκο μας το αφαιρούν αυτόματα από αυτές (βάζουν στα ίσα χέρι) χωρίς να μας ρωτήσουν και θα μας προβάλλουν τα απόρρητα της Μιχαλούς;
edit: Συμπλήρωση του (*).
τελευταία επεξεργασία από S.E.Louridas σε Τετ Μάιος 22, 2013 6:05 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
- nkatsipis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 778
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 10:26 am
- Τοποθεσία: Σαντορίνη
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής παιδείας 2013
Συμφωνώ απόλυτα!!!S.E.Louridas έγραψε:Και για να κλείνουμε αυτόν τον κύκλο της συζήτησης που έτσι και αλλιώς θα κλείσει απότομα και από μόνη της μετά (το πολύ σε μία βδομάδα) από το πέρας των εξετάσεων ώστε να ανοίξει και πάλι του χρόνου θα ήθελα να κάνω μία πρόταση που πού θα πρέπει να πιέσουμε σταθερά, ώστε να υλοποιηθεί:
Μετά το πέρας των εξετάσεων να ανακοινώνονται τα ονόματα των μελλών της επιτροπής της αντίστοιχης Κ.Ε.Γ.Ε. και των εισηγητών των αντίστοιχων θεμάτων.
Αυτό κάποτε γινόταν. Δεν έχει κανείς παρά να το δει τόσο σε παλαιά τεύχη του ΕΥΚΛΕΙΔΗ της Ε.Μ.Ε., όσο και στο δελτίο των θεμάτων που εξέδιδαν τα τότε Φροντιστήρια του Πάλλα.
Νίκος
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες