Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Έχει καταντήσει θα έλεγα γραφική η επιστράτευση μιας επιχειρηματολογίας που διαχωρίζει τους μαθητές σε μαθητές "θεωρητικής" (και άρα δεν ξέρουν μαθηματικά ; ) και μαθητές "θετικοτεχνολογικής" (και άρα ξέρουν μαθηματικά ; ) η οποία σκοπό έχει να μας πείσει ότι θα πρέπει να μπαίνουν τετριμμένα θέματα σε ένα μάθημα το οποίο αποτελεί υποχρεωτική επιλογή και για άτομα τα οποία εισάγονται σε οικονομικές σχολές (!!). Αν δεν κάνω λάθος ο τίτλος του μαθήματος είναι "Μαθηματικά Και Στοιχεία Στατιστικής" και όχι "Παραγώγιση, Όριο και φτιάχνω και ένα πινακάκι για να περάσει η ώρα". Σε αυτό το μάθημα επέλεξαν(και τονίζω το επέλεξαν) να εξεταστούν και οι μεν και οι δε και το μάθημα έχει απαιτήσεις. Το γεγονός και μόνο ότι υπάρχει η λέξη μαθηματικά στον τίτλο με κάνει να απογοητεύομαι πλήρως όταν κοιτάμε τη χρήση του Πυθαγορείου Θεωρήματος σαν κάτι εξωγήινο που είναι εκτός ύλης(;;;). Αν κάποιος μαθητής έχει πρόβλημα με τη χρήση του σημαίνει ότι εξ ορισμού δεν ξέρει τα πιο βασικά μαθηματικά γυμνασίου και άρα καλώς θα χάσει όλο το ερώτημα.Θα κάνουμε εμείς οι ίδιοι κακό στο μαθητή (ειδικά αν στοχεύει σε θετική ή οικονομική σχολή) αν του πούμε ότι το πυθαγόρειο ήταν εκτός ύλης και άρα δεν πειράζει που δεν το έγραψε.
Επίσης ακούγονται κάθε χρόνο και διάφορες υπερβολές όπως ότι "είναι θέματα για μαθηματικούς" και ότι "οι πανελλήνιες δεν είναι διαγωνισμός". Αυτά είναι υποκριτικοί ψευτορομαντισμοί οι οποίοι αυτοαναιρούνται από τους ίδιους τους μαθητές και τους βαθμούς τους. Πέρυσι μόνο, στο μάθημα αυτό έγραψε πάνω από 15 το 50% των μαθητών και ο 1/4 (το 25%) έγραψε πάνω από 90! Ή έχουμε τα λαμπρότερα μυαλά του κόσμου και ο 1/4 είναι ήδη μαθηματικός ή κάτι πάει στραβά με τη συγκριτική αξιολόγηση αυτού του 25%(που είναι χιλιάδες μαθητές) και όχι μόνο.Σας παρακαλώ να δείτε τους αντίστοιχους βαθμούς και τα αντίστοιχα ποσοστά και φέτος που είμαι σίγουρος ότι ελάχιστα θα διαφέρουν. Από την άλλη μεριά οι πανελλήνιες είναι σίγουρα διαγωνισμός και μάλιστα διεπιστημονικός που θα κρίνει ποιος μαθητής θα περάσει σε ποια σχολή. Άρα όχι μόνο είναι αναγκαία αλλά επιτακτική η ανάγκη για σωστή βαθμολογική κατηγοριοποίηση που μόνο τα σωστά διαβαθμισμένα θέματα μπορούν να επιφέρουν με το παρόν σύστημα(και φυσικά η ανάλογη δυσκολία ή ευκολία σε κάποια σημεία τους αλλιώς μόλις τσουβαλιάσαμε το 1/4 των υποψηφίων στην άνω κλίμακα και ενδεχομένως και το άλλο 1/4 στην κάτω). Τέλος να μη ξεχνάμε ότι οι βάσεις δεν είναι προκαθορισμένες. Αυτές θα κρίνουν ποιος θα περάσει που και ΟΧΙ τα θέματα. Άρα η καραμέλα πρέπει κάποια στιγμή να λιώσει. Τα παραπάνω θέματα έχουν διδαχτεί από όλους και σε όλους 100% μέσα στη χρονιά. Δεν υπάρχει ούτε ένα θέμα που να μη βρεθεί αντίστοιχό του σε φυλλάδιο ή βιβλίο με διαφορετικά νούμερα. Όταν περάσει αυτή η ανεμοθύελλα κατηγοριών και αναθεματισμών και βγουν οι βαθμοί και οι βάσεις, το μόνο που θα μας μείνει στο τέλος θα είναι τα αποτελέσματα των παιδιών που δυστυχώς πολλά από αυτά θα έχουν την ίδια βαθμολογία με κάποιον που ξέρει "λιγότερα" μαθηματικά αλλά θα περάσει σε "καλύτερη" σχολή ή σχολή της επιλογής του. Αυτό μόνο αποτροπιασμό μου δημιουργεί!
Ευχαριστώ και εγώ.
Επίσης ακούγονται κάθε χρόνο και διάφορες υπερβολές όπως ότι "είναι θέματα για μαθηματικούς" και ότι "οι πανελλήνιες δεν είναι διαγωνισμός". Αυτά είναι υποκριτικοί ψευτορομαντισμοί οι οποίοι αυτοαναιρούνται από τους ίδιους τους μαθητές και τους βαθμούς τους. Πέρυσι μόνο, στο μάθημα αυτό έγραψε πάνω από 15 το 50% των μαθητών και ο 1/4 (το 25%) έγραψε πάνω από 90! Ή έχουμε τα λαμπρότερα μυαλά του κόσμου και ο 1/4 είναι ήδη μαθηματικός ή κάτι πάει στραβά με τη συγκριτική αξιολόγηση αυτού του 25%(που είναι χιλιάδες μαθητές) και όχι μόνο.Σας παρακαλώ να δείτε τους αντίστοιχους βαθμούς και τα αντίστοιχα ποσοστά και φέτος που είμαι σίγουρος ότι ελάχιστα θα διαφέρουν. Από την άλλη μεριά οι πανελλήνιες είναι σίγουρα διαγωνισμός και μάλιστα διεπιστημονικός που θα κρίνει ποιος μαθητής θα περάσει σε ποια σχολή. Άρα όχι μόνο είναι αναγκαία αλλά επιτακτική η ανάγκη για σωστή βαθμολογική κατηγοριοποίηση που μόνο τα σωστά διαβαθμισμένα θέματα μπορούν να επιφέρουν με το παρόν σύστημα(και φυσικά η ανάλογη δυσκολία ή ευκολία σε κάποια σημεία τους αλλιώς μόλις τσουβαλιάσαμε το 1/4 των υποψηφίων στην άνω κλίμακα και ενδεχομένως και το άλλο 1/4 στην κάτω). Τέλος να μη ξεχνάμε ότι οι βάσεις δεν είναι προκαθορισμένες. Αυτές θα κρίνουν ποιος θα περάσει που και ΟΧΙ τα θέματα. Άρα η καραμέλα πρέπει κάποια στιγμή να λιώσει. Τα παραπάνω θέματα έχουν διδαχτεί από όλους και σε όλους 100% μέσα στη χρονιά. Δεν υπάρχει ούτε ένα θέμα που να μη βρεθεί αντίστοιχό του σε φυλλάδιο ή βιβλίο με διαφορετικά νούμερα. Όταν περάσει αυτή η ανεμοθύελλα κατηγοριών και αναθεματισμών και βγουν οι βαθμοί και οι βάσεις, το μόνο που θα μας μείνει στο τέλος θα είναι τα αποτελέσματα των παιδιών που δυστυχώς πολλά από αυτά θα έχουν την ίδια βαθμολογία με κάποιον που ξέρει "λιγότερα" μαθηματικά αλλά θα περάσει σε "καλύτερη" σχολή ή σχολή της επιλογής του. Αυτό μόνο αποτροπιασμό μου δημιουργεί!
Ευχαριστώ και εγώ.
Στραγάλης Χρήστος
- Πρωτοπαπάς Λευτέρης
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 2937
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 14, 2009 12:20 am
- Τοποθεσία: Πετρούπολη, Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου δεν είναι το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων.
Είναι το επίπεδο των θεμάτων σε σχέση με Βιολογία γενικής και Φυσική γενικής.
Όταν όλα αυτά τα χρόνια η Βιολογία είναι ένα μάθημα, στο οποίο τα θέματα που θέτονται χαρακτηρίζονται ευκολότερα,
τότε είναι δεδομένο ότι οι μαθητές που δεν ενδιαφέρονται για Οικονομικά θα επιλέξουν Βιολογία.
"Αυτομάτως" αυτοί έχουν πλεονέκτημα. Και εξηγώ.
Ο Λάκης και ο Μάκης είναι εξαιρετικοί μαθητές και υποψήφιοι φοιτητές για το Πολυτεχνείο.
Ο Λάκης έχει την ικανότητα της αποστήθισης σε άριστο βαθμό και επιλέγει Βιολογία, ενώ ο Μάκης δεν έχει την ικανότητα αυτή ανεπτυγμένη και επιλέγει Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής.
Από την αφετηρία (και αυτό επιβεβαιώνεται κάθε χρόνο) ο Λάκης έχει πλεονέκτημα: Τα θέματα της Βιολογίας είναι ευκολότερα, οπότε ο Λάκης είναι πιθανότερο να πάρει την τελευταία θέση στο Πολυτεχνείο αφού θα έχει γράψει καλύτερα στη Βιολογία.
Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι οι οικονομικές σχολές, αλλά όλες οι υπόλοιπες που αφορούν θετική και τεχνολογική.
Όλα τα υπόλοιπα είναι απλά για να κουβεντιάζουμε.
Συμφωνώ ότι αν ο μαθητής της θεωρητικής θέλει να μπει σε οικονομικό τμήμα πρέπει να ξέρει μαθηματικά. Δηλαδή, τι περιμένει ο υποψήφιος της θεωρητικής ότι θα περάσει στο οικονομικό και εκεί δεν θα έχει μαθηματικά ... Μάλλον απίθανο!!!
Είναι το επίπεδο των θεμάτων σε σχέση με Βιολογία γενικής και Φυσική γενικής.
Όταν όλα αυτά τα χρόνια η Βιολογία είναι ένα μάθημα, στο οποίο τα θέματα που θέτονται χαρακτηρίζονται ευκολότερα,
τότε είναι δεδομένο ότι οι μαθητές που δεν ενδιαφέρονται για Οικονομικά θα επιλέξουν Βιολογία.
"Αυτομάτως" αυτοί έχουν πλεονέκτημα. Και εξηγώ.
Ο Λάκης και ο Μάκης είναι εξαιρετικοί μαθητές και υποψήφιοι φοιτητές για το Πολυτεχνείο.
Ο Λάκης έχει την ικανότητα της αποστήθισης σε άριστο βαθμό και επιλέγει Βιολογία, ενώ ο Μάκης δεν έχει την ικανότητα αυτή ανεπτυγμένη και επιλέγει Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής.
Από την αφετηρία (και αυτό επιβεβαιώνεται κάθε χρόνο) ο Λάκης έχει πλεονέκτημα: Τα θέματα της Βιολογίας είναι ευκολότερα, οπότε ο Λάκης είναι πιθανότερο να πάρει την τελευταία θέση στο Πολυτεχνείο αφού θα έχει γράψει καλύτερα στη Βιολογία.
Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι οι οικονομικές σχολές, αλλά όλες οι υπόλοιπες που αφορούν θετική και τεχνολογική.
Όλα τα υπόλοιπα είναι απλά για να κουβεντιάζουμε.
Συμφωνώ ότι αν ο μαθητής της θεωρητικής θέλει να μπει σε οικονομικό τμήμα πρέπει να ξέρει μαθηματικά. Δηλαδή, τι περιμένει ο υποψήφιος της θεωρητικής ότι θα περάσει στο οικονομικό και εκεί δεν θα έχει μαθηματικά ... Μάλλον απίθανο!!!
Κάθε πρόβλημα έχει μία τουλάχιστον λύση!!!
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Όχι δεν είναι σίγουρο. Πιστεύω ότι εναπόκειται στο διορθωτή. Μια προσωπική εκτίμηση για την κατανομή των μορίων στο ερώτημα Δ1 είναι: 1 μόριο η δικαιολόγηση ότι η διαγώνιος είναι διάμετρος του κύκλου, 2 μόρια το Π.Θ. και 1 μόριο το εμβαδό του ορθογωνίου.pns karafo έγραψε:Εάν κάποιος δεν δικαολογήσει στο Δ1 ότι η διαγώνιος του ορθογωνίου είναι διάμετρος του κύκλου πόσα μόρια από τα 4 (!!!) θα του κόψουν; Είναι σίγουρο ότι θα του κόψουν;
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Λευτέρη και ακόμα καλύτερα, αν ο ΛΑΚΗΣ επιλέξει φυσική γενικής με τα θέματα που έβαλαν(κάτι ξέρουν οι Φυσικοί) θα γράψει 21 με άριστα το 20.Πρωτοπαπάς Λευτέρης έγραψε:Το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου δεν είναι το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων.
Είναι το επίπεδο των θεμάτων σε σχέση με Βιολογία γενικής και Φυσική γενικής.
Όταν όλα αυτά τα χρόνια η Βιολογία είναι ένα μάθημα, στο οποίο τα θέματα που θέτονται χαρακτηρίζονται ευκολότερα,
τότε είναι δεδομένο ότι οι μαθητές που δεν ενδιαφέρονται για Οικονομικά θα επιλέξουν Βιολογία.
"Αυτομάτως" αυτοί έχουν πλεονέκτημα. Και εξηγώ.
Ο Λάκης και ο Μάκης είναι εξαιρετικοί μαθητές και υποψήφιοι φοιτητές για το Πολυτεχνείο.
Ο Λάκης έχει την ικανότητα της αποστήθισης σε άριστο βαθμό και επιλέγει Βιολογία, ενώ ο Μάκης δεν έχει την ικανότητα αυτή ανεπτυγμένη και επιλέγει Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής.
Από την αφετηρία (και αυτό επιβεβαιώνεται κάθε χρόνο) ο Λάκης έχει πλεονέκτημα: Τα θέματα της Βιολογίας είναι ευκολότερα, οπότε ο Λάκης είναι πιθανότερο να πάρει την τελευταία θέση στο Πολυτεχνείο αφού θα έχει γράψει καλύτερα στη Βιολογία.
Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι οι οικονομικές σχολές, αλλά όλες οι υπόλοιπες που αφορούν θετική και τεχνολογική.
Όλα τα υπόλοιπα είναι απλά για να κουβεντιάζουμε.
Συμφωνώ ότι αν ο μαθητής της θεωρητικής θέλει να μπει σε οικονομικό τμήμα πρέπει να ξέρει μαθηματικά. Δηλαδή, τι περιμένει ο υποψήφιος της θεωρητικής ότι θα περάσει στο οικονομικό και εκεί δεν θα έχει μαθηματικά ... Μάλλον απίθανο!!!
Γιατί πάντα αριθμόν έχοντι. Άνευ τούτου ουδέν νοητόν και γνωστόν.
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Καλησπέρα σε όλους θέτω το εξής ερώτημα με την ελπίδα να απαντηθεί (οχι μόνο απο Μαθηματικούς )
Γιατί Βιολογία και Φυσική Γενικής παιδείας είναι ευκολα τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων ;;; πολλά χρόνια τώρα....με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ΑΔΙΚΙΕΣ στην βαθμολογία
Γιάννης
Γιατί Βιολογία και Φυσική Γενικής παιδείας είναι ευκολα τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων ;;; πολλά χρόνια τώρα....με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ΑΔΙΚΙΕΣ στην βαθμολογία
Γιάννης
α. Η δυσκολία με κάνει δυνατότερο.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
- Αρχιμήδης 6
- Δημοσιεύσεις: 1205
- Εγγραφή: Παρ Αύγ 27, 2010 11:27 pm
- Τοποθεσία: ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Εγώ δεν μπορώ να πω με σιγουριά ότι είναι πιο δύσκολα...Κατά την γνώμη μου η δομή των μαθηματικών επιτρέπει πιο σύνθετα θέματα από την Βιολογία και νομίζω ότι αυτό το γνωρίζουν και οι μαθητές.
Το δύσκολο είναι σχετικό.
Μήπως το δύσκολο είναι μια πυξίδα που μας οδηγεί στο να γίνουμε καλύτεροι σε αυτό που χαρακτηρίζουμε δύσκολο;
Το δύσκολο είναι σχετικό.
Μήπως το δύσκολο είναι μια πυξίδα που μας οδηγεί στο να γίνουμε καλύτεροι σε αυτό που χαρακτηρίζουμε δύσκολο;
Λάθε βιώσας-Επίκουρος
Κανακάρης Δημήτριος.
Κανακάρης Δημήτριος.
-
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 14, 2011 11:44 pm
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Το θέμα είναι απλό, οι ίδιοι οι μαθητές, αν νομίζουν οτι τα Μαθηματικά Γενικής θα τους δυσκολέψουν (που ισχύει σε μεγάλο βαθμό), μπορούν να επιλέξουν Φυσική, Βιολογία ή Ιστορία και να προχωρήσουν έτσι στις εξετάσεις. Αρκεί εμείς οι μεγάλοι, ως εκπαιδευτικοί ή γονείς να μην προσπαθούμε να επηρεάσουμε την επιλογή του μαθήματος, για διάφορους δικούς μας λόγους....
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Ας επιχειρήσω να απαντήσω. Κάθε παρατήρηση θα μας κάνει καλύτερους.STOPJOHN έγραψε:Καλησπέρα σε όλους θέτω το εξής ερώτημα με την ελπίδα να απαντηθεί (οχι μόνο απο Μαθηματικούς )
Γιατί Βιολογία και Φυσική Γενικής παιδείας είναι ευκολα τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων ;;; πολλά χρόνια τώρα....με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ΑΔΙΚΙΕΣ στην βαθμολογία
Γιάννης
Ας υποθέσουμε ότι ο Μάκης και ο Λάκης του κυρίου Πρωτόπαπα, (40 χρόνια εκεί βάζω τον τόνο) διαβάζουν τα 2 μαθήματα ακριβώς με το ίδιο πλήθος ωρών. Καμία, ή 10, ή 100, κ.ο.κ Όλοι γνωρίζουμε ποιος από τους δύο θα γράψει καλύτερα, δεδομένου φυσικά του ότι αποφοίτησε από τις προηγούμενες τάξεις "ευδοκίμως". Πως η συμπαθής τάξη των ...συναδέλφων αποφάσισε να αντιμετωπίσει το δυσεπίλυτο αυτό πρόβλημα; Όλοι γνωρίζουμε πως, οι Οικονομικές και παραϊατρικές σχολές γεμίζουν με θεωρητικούς σπουδαστές με τις γνωστές επιπτώσεις στην κοινωνία. Η μήπως αυτό το πάρε δώσε μεταξύ των ειδικοτήτων δεν συμβαίνει οποτεδήποτε αναδιαρθρώνονται τα σχολικά προγράμματα; Τέλος, όλοι μπορούμε να υπερηφανευόμαστε ότι τα τελευταία 16 χρόνια, τα Μαθηματικά κρατήσανε όσο πιο ψηλά μπόρεσαν την σημαία των αδιάβλητων και ακριβοδίκαιων εξετάσεων, εργαλείο για μια πιο δίκαιη και δημοκρατική κοινωνία. Όποτε πάντως επιχειρώ να ανοίξω τέτοιες κουβέντες, αντιμετωπίζω σιγή ασυρμάτου.
- Λάμπρος Μπαλός
- Δημοσιεύσεις: 984
- Εγγραφή: Τρί Αύγ 13, 2013 12:21 pm
- Τοποθεσία: Τρίκαλα
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Το "δύσκολο" είναι μία ποιότητα υποκειμενική.
Εξαρτάται από αυτόν που το λέει και από αυτόν που το ακούει, ή καλύτερα, θέλει να το ακούσει.
Προσωπική μου θέση : "μια χαρά θέματα ήταν".
Εξαρτάται από αυτόν που το λέει και από αυτόν που το ακούει, ή καλύτερα, θέλει να το ακούσει.
Προσωπική μου θέση : "μια χαρά θέματα ήταν".
Λάμπρος Μπαλός
lamprosbalos81@gmail.com
lamprosbalos81@gmail.com
-
- Δημοσιεύσεις: 38
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 11, 2013 3:02 am
- Τοποθεσία: Ρέθυμνο
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Λάμπρος Μπαλός έγραψε:Το "δύσκολο" είναι μία ποιότητα υποκειμενική.
Εξαρτάται από αυτόν που το λέει και από αυτόν που το ακούει, ή καλύτερα, θέλει να το ακούσει.
Προσωπική μου θέση : "μια χαρά θέματα ήταν".
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Καλησπέρα και ευχαριστώ για τα ωραία σχόλια . Θα απαντήσω γιατί δεν είμαι...με τη σιγή του ασύρματουmodestos έγραψε:Ας επιχειρήσω να απαντήσω. Κάθε παρατήρηση θα μας κάνει καλύτερους.STOPJOHN έγραψε:Καλησπέρα σε όλους θέτω το εξής ερώτημα με την ελπίδα να απαντηθεί (οχι μόνο απο Μαθηματικούς )
Γιατί Βιολογία και Φυσική Γενικής παιδείας είναι ευκολα τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων ;;; πολλά χρόνια τώρα....με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ΑΔΙΚΙΕΣ στην βαθμολογία
Γιάννης
Ας υποθέσουμε ότι ο Μάκης και ο Λάκης του κυρίου Πρωτόπαπα, (40 χρόνια εκεί βάζω τον τόνο) διαβάζουν τα 2 μαθήματα ακριβώς με το ίδιο πλήθος ωρών. Καμία, ή 10, ή 100, κ.ο.κ Όλοι γνωρίζουμε ποιος από τους δύο θα γράψει καλύτερα, δεδομένου φυσικά του ότι αποφοίτησε από τις προηγούμενες τάξεις "ευδοκίμως". Πως η συμπαθής τάξη των ...συναδέλφων αποφάσισε να αντιμετωπίσει το δυσεπίλυτο αυτό πρόβλημα; Όλοι γνωρίζουμε πως, οι Οικονομικές και παραϊατρικές σχολές γεμίζουν με θεωρητικούς σπουδαστές με τις γνωστές επιπτώσεις στην κοινωνία. Η μήπως αυτό το πάρε δώσε μεταξύ των ειδικοτήτων δεν συμβαίνει οποτεδήποτε αναδιαρθρώνονται τα σχολικά προγράμματα; Τέλος, όλοι μπορούμε να υπερηφανευόμαστε ότι τα τελευταία 16 χρόνια, τα Μαθηματικά κρατήσανε όσο πιο ψηλά μπόρεσαν την σημαία των αδιάβλητων και ακριβοδίκαιων εξετάσεων, εργαλείο για μια πιο δίκαιη και δημοκρατική κοινωνία. Όποτε πάντως επιχειρώ να ανοίξω τέτοιες κουβέντες, αντιμετωπίζω σιγή ασυρμάτου.
Τα Μαθηματικά βάζουν ψηλά τον πύχη και στις εξετάσεις Γενικής Παιδείας και δείχνουν το δρόμο στους Βιολόγους και Φυσικούς να ακολουθήσουν ...αλλά μην πάμε ανάποδα δηλαδη με την όπισθεν και μας παρασύρουνε προς τα κάτω είναι επικύνδυνο και καταστροφικό για όλους.....Τα Θέματα μια χαρά είναι .....θα επανέλθω.
Γιάννης
α. Η δυσκολία με κάνει δυνατότερο.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Του χρόνου να δείτε τι πλάκα θα έχει. Τα μαθηματικά γενικής θα τα δίνουν μόνο όσοι από τη θεωρητική θέλουν παιδαγωγικά , σωστά ;
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Καλησπέρα σε όλους .
το Γ4 (η αλήθεια είναι ότι η επιτροπή σε αυτό το σύστημα 2001-2015 δεν το συνήθιζε) έβαλε ένα ανεξάρτητο ερώτημά που υπάρχει ως αναφορά στην επίλυση άσκησης του σχολικού στη 2.3 Στο βιβλίο λύσεων αναφέρεται ακριβώς, σελ. 58
τα Δ1 και Δ2 είναι ακριβώς η άσκηση 5, του σχολικού βιβλίου , 1.4 σελ. 46 αλλά χωρίς να δίνεται συγκεκριμένη τιμή στην ακτίνα.
όσον αφορά το Β θέμα, ήταν μεγάλο αλλά έχω την αίσθηση ότι μπήκε ως Β , διότι οι μαθητές στο κεφάλαιο των πιθανοτήτων αλγεβρικά μαθαίνουν να υπολογίζουν 9 συγκεκριμένες πιθανότητες και έβαλαν τις περισσότερες από αυτές.
Για το Γ2, ήταν καθαρά μια υπολογιστική άσκηση εύρεσης διακύμανσης. Στο σχολικό βιβλίο οι ασκήσεις που αναφέρονται στη διακύμανση αναφέρονται κυρίως στον υπολογισμό της και μάλιστα με δύσκολα νούμερα.
Τα Δ3 και Δ4, όντως είναι αυξημένης δυσκολίας (αλλά αναμενόμενο)....
Μερικές απλές παρατηρήσεις ήθελα να διατυπώσω....
Καλή δύναμη σε όλους.
το Γ4 (η αλήθεια είναι ότι η επιτροπή σε αυτό το σύστημα 2001-2015 δεν το συνήθιζε) έβαλε ένα ανεξάρτητο ερώτημά που υπάρχει ως αναφορά στην επίλυση άσκησης του σχολικού στη 2.3 Στο βιβλίο λύσεων αναφέρεται ακριβώς, σελ. 58
τα Δ1 και Δ2 είναι ακριβώς η άσκηση 5, του σχολικού βιβλίου , 1.4 σελ. 46 αλλά χωρίς να δίνεται συγκεκριμένη τιμή στην ακτίνα.
όσον αφορά το Β θέμα, ήταν μεγάλο αλλά έχω την αίσθηση ότι μπήκε ως Β , διότι οι μαθητές στο κεφάλαιο των πιθανοτήτων αλγεβρικά μαθαίνουν να υπολογίζουν 9 συγκεκριμένες πιθανότητες και έβαλαν τις περισσότερες από αυτές.
Για το Γ2, ήταν καθαρά μια υπολογιστική άσκηση εύρεσης διακύμανσης. Στο σχολικό βιβλίο οι ασκήσεις που αναφέρονται στη διακύμανση αναφέρονται κυρίως στον υπολογισμό της και μάλιστα με δύσκολα νούμερα.
Τα Δ3 και Δ4, όντως είναι αυξημένης δυσκολίας (αλλά αναμενόμενο)....
Μερικές απλές παρατηρήσεις ήθελα να διατυπώσω....
Καλή δύναμη σε όλους.
τελευταία επεξεργασία από askourke σε Παρ Μάιος 22, 2015 12:47 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Επειδή , κατά κάποιο τρόπο ''προκάλεσα'' αυτή τη συζήτηση ,
μπορώ πια να πω με ανακούφιση, ότι όλα είναι μια χαρά.
Οι μαθητές δεν έχουν κανένα λόγο να μην επιλέγουν το μάθημά μας.
( Εξάλλου μπορούν να χρησιμοποιούν de l' hospital , de morgan κλπ. μην είναι και αχάριστοι!!! )
μπορώ πια να πω με ανακούφιση, ότι όλα είναι μια χαρά.
Οι μαθητές δεν έχουν κανένα λόγο να μην επιλέγουν το μάθημά μας.
( Εξάλλου μπορούν να χρησιμοποιούν de l' hospital , de morgan κλπ. μην είναι και αχάριστοι!!! )
ΠΑΠΑΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
-
- Δημοσιεύσεις: 8
- Εγγραφή: Τετ Μάιος 20, 2015 9:51 am
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Στο σύνδεσμο εδώ βρίσκεται η 2η έκδοση των απαντήσεων στα Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής.
Η νέα έκδοση περιλαμβάνει μερικές βελτιώσεις και προσθήκες νέων εναλλακτικών απαντήσεων σε ορισμένα ερωτήματα.
Η νέα έκδοση περιλαμβάνει μερικές βελτιώσεις και προσθήκες νέων εναλλακτικών απαντήσεων σε ορισμένα ερωτήματα.
Επιτροπή Θεμάτων 2015
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Καλησπέρα, είμαι υποψήφιος φέτος και θα ήθελα να ρωτήσω αν η απάντησή μου στο γ3 θα είναι σωστή.
Απάντησα ότι αφού το τότε ισχύει από την σχολική εφαρμογή ότι και (όπου οι μέσες τιμές των παρατηρήσεων α,β αντίστοιχα)
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Απάντησα ότι αφού το τότε ισχύει από την σχολική εφαρμογή ότι και (όπου οι μέσες τιμές των παρατηρήσεων α,β αντίστοιχα)
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
τελευταία επεξεργασία από matha σε Κυρ Μάιος 24, 2015 5:10 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: Τονισμός κειμένου και διόρθωση LaTeX!
Λόγος: Τονισμός κειμένου και διόρθωση LaTeX!
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Αν στην απόδειξη με την παράγωγο του αθροίσματος , κάνουμε την επεξεργασία που κάνει το βιβλίο μέσα στο όριο ,πειράζει?
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 5956
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Απλά θα ήθελα να επισημάνω ότι το ερώτημα Δ2 επιλύεται και στοιχειωδώς (όπως και το Δ4, στο οποίο αρκεί να γνωρίζουμε απλά ότι ). Μάλιστα ένας υποψήφιος που είναι μυημένος στα «διαγωνιστικά Μαθηματικά» πιθανόν να «προτιμούσε» ένα τέτοιο τρόπο. Για το ερώτημα Δ2 λοιπόν θα είχαμε και την εξής διαπραγμάτευση:
Αν οπότε με παίρνουμε
Για να έχει η τουλάχιστον μία πραγματική λύση θα πρέπει Άρα το γίνεται μέγιστο αν πάρει την τιμή που δίνει ως διπλή λύση την Αλλά τότε εύκολα έχουμε και
Ερώτημα: Τέτοια θέματα με "πεπλατυσμένη " γκάμα επιλύσεων ως προς την επιλογή της θεωρητικής βάσης είναι άραγε συνειδητά στην " φαρέτρα " των θεμάτων των θεματοδοτών; ... Ίδωμεν.
Αν οπότε με παίρνουμε
Για να έχει η τουλάχιστον μία πραγματική λύση θα πρέπει Άρα το γίνεται μέγιστο αν πάρει την τιμή που δίνει ως διπλή λύση την Αλλά τότε εύκολα έχουμε και
Ερώτημα: Τέτοια θέματα με "πεπλατυσμένη " γκάμα επιλύσεων ως προς την επιλογή της θεωρητικής βάσης είναι άραγε συνειδητά στην " φαρέτρα " των θεμάτων των θεματοδοτών; ... Ίδωμεν.
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 5956
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Θα ήθελα απλά να δηλώσω ότι συμφωνώ με τον συνάδελφο erxmer, απλά εξέφρασα την άποψή μου "Σιβυλλικά" λόγω των εξετάσεων που είναι σε εξέλιξη.
Εδώ θα ήθελα να μου επιτραπεί να επαναλάβω την άποψη μου:
Εδώ θα ήθελα να μου επιτραπεί να επαναλάβω την άποψη μου:
S.E.Louridas έγραψε:... Τέλος όταν λέμε καλό Μαθηματικό θέμα εννοούμε να είναι απόλυτα συμβατό με την διδαγμένη θεωρία και μεθοδολογία και να είναι Μαθηματικά και Λεκτικά απόλυτα ακριβές και συμβατό με την λογική, ώστε να "ανιχνεύει" με επιτυχία την ύπαρξη ουσιαστικής αφομοίωσης σε αντιδιαστολή με την "παπαγαλία", να ανιχνεύει το ταλέντο αλλά και τα αντανακλαστικά του λύτη, ακόμα και την δυνατότητα του να ελέγχει κατά μεγάλο ποσοστό τον φυσιολογικό φόβο που αισθάνεται λόγω της φύσης των εξετάσεων, αλλά και την πιθανή και επίσης φυσιολογική ανασφάλεια λόγω της ηλικίας του διαγωνιζόμενου. Δηλαδή εκτός των άλλων το στήσιμο του θέματος που χαρακτηρίζεται καλό θα πρέπει να είναι τέτοιο που να βοηθά επίσης στο να μειώνεται ο φυσιολογικός φόβος και η φυσιολογική ανασφάλεια του λύτη.
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες