Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 5948
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Ας μου επιτραπεί και μόνο για λόγους πλουραλισμού μία στοιχειώδη διαπραγμάτευση για την τελευταία ανισότητα που επιχείρησα, με κάθε επιφύλαξη λόγω κάποιων πράξεων και λίγου χρόνου.
Παρατηρούμε ότι με Λαμβάνοντας υπόψη ότι καθότι αρκεί να αποδείξουμε ότι αρκεί τελικά που διαπιστώνουμε εύκολα ότι ισχύει λόγω των περιορισμών των που δίνουν και τους δύο παράγοντες θετικούς.
Παρατηρούμε ότι με Λαμβάνοντας υπόψη ότι καθότι αρκεί να αποδείξουμε ότι αρκεί τελικά που διαπιστώνουμε εύκολα ότι ισχύει λόγω των περιορισμών των που δίνουν και τους δύο παράγοντες θετικούς.
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Αγαπητοί συνάδελφοι, έχει γίνει αρκετή συζήτηση για τις εναλλακτικές λύσεις των θεμάτων. Το ζήτημα δεν είναι αν τα θέματα είναι πιο δύσκολα από τα περσινά ( που σαφώς είναι ) ή λίγο πιο εύκολα από κάποια άλλη χρονιά.
Φοβάμαι ότι η ΕΜΕ και γενικότερα ο κλάδος μας ΖΟΥΜΕ στο κόσμο μας!!
Εκτός και αν δεν έχουμε καμία επαφή με την τάξη και ιδιαίτερα το δημόσιο σχολείο. Τα τελευταία 4-5 χρόνια το μάθημά μας, δεν το δίνει κανείς.
Κάνουμε μάθημα σε τμήματα που από τους 25 - 30 μαθητές, το δηλώνουν ως μάθημα επιλογής 3 έως 4. Και αυτοί γιατί τους ανοίγει το 5ο πεδίο.
Κανείς συνάδελφος δεν θέλει να διδάξει αυτό το ( υπέροχο ) μάθημα. Είναι βασανιστικό να απευθύνεσαι σε ένα ακροατήριο που σκέφτεται την Βιολογία, την Φυσική ή την Ιστορία.
Κάθε χρόνο στο τέλος Ιούνη δίνω "μάχη" να πείσω καλούς μαθητές μου να πάρουν κάποιο άλλο μάθημα, ενώ αυτοί οι "κακόμοιροι" επιμένουν ότι τους αρέσουν τα Μαθυματικά!!!!.
Στο Σχολείο μου τα παιδιά δύο εξαιρετικών συναδέλφων Μαθηματικών έδωσαν Βιολογία και Φυσική Γενικής αντίστοιχα ( και έπραξαν ΑΡΙΣΤΑ!! ). Η απόλυτη απαξίωση.
Το σημερινό μάθημα είναι ένα μάθημα Γενικής Παιδείας.
Λυπάμαι τους μαθητές μου και όλα τα παιδιά που έκαναν το τραγικό λάθος ( ίσως από αγάπη για τα μαθηματικά ) να επιλέξουν αυτό το μάθημα ως μάθημα επιλογής. Οι βαθμογογίες που θα αποκομίσουν δεν έχουν καμία σχέση με αυτούς της Βιολογίας , Φυσικής ή Ιστορίας. Είναι πραγματικά άδικο.
Είμαι πολύ θυμωμένος! Έχουμε μεγάλη ευθύνη για αυτό.
Φοβάμαι ότι η ΕΜΕ και γενικότερα ο κλάδος μας ΖΟΥΜΕ στο κόσμο μας!!
Εκτός και αν δεν έχουμε καμία επαφή με την τάξη και ιδιαίτερα το δημόσιο σχολείο. Τα τελευταία 4-5 χρόνια το μάθημά μας, δεν το δίνει κανείς.
Κάνουμε μάθημα σε τμήματα που από τους 25 - 30 μαθητές, το δηλώνουν ως μάθημα επιλογής 3 έως 4. Και αυτοί γιατί τους ανοίγει το 5ο πεδίο.
Κανείς συνάδελφος δεν θέλει να διδάξει αυτό το ( υπέροχο ) μάθημα. Είναι βασανιστικό να απευθύνεσαι σε ένα ακροατήριο που σκέφτεται την Βιολογία, την Φυσική ή την Ιστορία.
Κάθε χρόνο στο τέλος Ιούνη δίνω "μάχη" να πείσω καλούς μαθητές μου να πάρουν κάποιο άλλο μάθημα, ενώ αυτοί οι "κακόμοιροι" επιμένουν ότι τους αρέσουν τα Μαθυματικά!!!!.
Στο Σχολείο μου τα παιδιά δύο εξαιρετικών συναδέλφων Μαθηματικών έδωσαν Βιολογία και Φυσική Γενικής αντίστοιχα ( και έπραξαν ΑΡΙΣΤΑ!! ). Η απόλυτη απαξίωση.
Το σημερινό μάθημα είναι ένα μάθημα Γενικής Παιδείας.
Λυπάμαι τους μαθητές μου και όλα τα παιδιά που έκαναν το τραγικό λάθος ( ίσως από αγάπη για τα μαθηματικά ) να επιλέξουν αυτό το μάθημα ως μάθημα επιλογής. Οι βαθμογογίες που θα αποκομίσουν δεν έχουν καμία σχέση με αυτούς της Βιολογίας , Φυσικής ή Ιστορίας. Είναι πραγματικά άδικο.
Είμαι πολύ θυμωμένος! Έχουμε μεγάλη ευθύνη για αυτό.
ΠΑΠΑΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
-
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 14, 2011 11:44 pm
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Κι εγώ συμφωνώ απόλυτα, καθώς με το υπάρχον σύστημα ο βασικός στόχος των μαθητών είναι ο βαθμός και όχι η απόκτηση γνώσης στο αντικείμενο που τους ενδιαφέρει. Υπό αυτό το πρίσμα πολύ καλώς έπραξαν όσοι επέλεξαν τη σιγουριά της Βιολογίας, Ιστορίας κλπ και απέφυγαν την αβεβαιότητα των Μαθηματικών Γενικής, όταν και η παραμικρή απώλεια μορίων είναι κρίσιμη!
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Από το βιβλίο Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας, Μπάρλα,Ελληνοεκδοτική,2003 Άσκηση 69 σελ. 192.
Καλή επιτυχία σ'όλα τα παιδιά!
Καλή επιτυχία σ'όλα τα παιδιά!
- Συνημμένα
-
- μπαρλασ.jpg (39.73 KiB) Προβλήθηκε 9828 φορές
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Φίλε pap65 συμφωνώ μαζί σου εκτός από ένα σημείο. Την μοναδική ευθύνη την φέρουν τα μέλη των επιτροπών που βγάζουν
τα θέματα .Αν θέλουν να δείξουν ότι ξέρουν να βγάζουν ''ωραία'' , ''πονηρά'', ''έξυπνα'' κτλ θέματα ας μαζευτούν όλοι αυτοί και
ας κάνουν ένα διαγωνισμό και ας δώσουν στον καλύτερο και ένα βραβείο. Όταν όμως μαζεύονται για να βγάλουν θέματα για
πανελλήνιες εξετάσεις ας έχουν υπόψην τους
α) ότι τα θέματα απευθύνονται σε μαθητές όλων των κατευθύνσεων(μάθημα γενικής παιδείας), όλων των δυνατοτήτων και όχι σε μαθηματικούς
β) το επίπεδο του σχολικού βιβλίου με το οποίο το κράτος έχει εφοδιάσει τους μαθητές ώστε αυτοί να προετοιμαστούν
για να αντιμετωπίσουν τα θέματα των πανελληνίων εξετάσεων.
τα θέματα .Αν θέλουν να δείξουν ότι ξέρουν να βγάζουν ''ωραία'' , ''πονηρά'', ''έξυπνα'' κτλ θέματα ας μαζευτούν όλοι αυτοί και
ας κάνουν ένα διαγωνισμό και ας δώσουν στον καλύτερο και ένα βραβείο. Όταν όμως μαζεύονται για να βγάλουν θέματα για
πανελλήνιες εξετάσεις ας έχουν υπόψην τους
α) ότι τα θέματα απευθύνονται σε μαθητές όλων των κατευθύνσεων(μάθημα γενικής παιδείας), όλων των δυνατοτήτων και όχι σε μαθηματικούς
β) το επίπεδο του σχολικού βιβλίου με το οποίο το κράτος έχει εφοδιάσει τους μαθητές ώστε αυτοί να προετοιμαστούν
για να αντιμετωπίσουν τα θέματα των πανελληνίων εξετάσεων.
MARGK
- chris_gatos
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 6962
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
- Τοποθεσία: Ανθούπολη
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
γ) Και το είδος των σχολών που στοχεύουν, όσοι στοχεύουν, το πρόγραμμα σπουδών τους και το ελάχιστο επίπεδο γνώσεων που θα έχειmargk έγραψε:Φίλε pap65 συμφωνώ μαζί σου εκτός από ένα σημείο. Την μοναδική ευθύνη την φέρουν τα μέλη των επιτροπών που βγάζουν
τα θέματα .Αν θέλουν να δείξουν ότι ξέρουν να βγάζουν ''ωραία'' , ''πονηρά'', ''έξυπνα'' κτλ θέματα ας μαζευτούν όλοι αυτοί και
ας κάνουν ένα διαγωνισμό και ας δώσουν στον καλύτερο και ένα βραβείο. Όταν όμως μαζεύονται για να βγάλουν θέματα για
πανελλήνιες εξετάσεις ας έχουν υπόψην τους
α) ότι τα θέματα απευθύνονται σε μαθητές όλων των κατευθύνσεων(μάθημα γενικής παιδείας), όλων των δυνατοτήτων και όχι σε μαθηματικούς
β) το επίπεδο του σχολικού βιβλίου με το οποίο το κράτος έχει εφοδιάσει τους μαθητές ώστε αυτοί να προετοιμαστούν
για να αντιμετωπίσουν τα θέματα των πανελληνίων εξετάσεων.
ένας φοιτητής αυτών των σχολών. Κάνω το συνήγορο του διαβόλου γιατί κάποιος πρέπει να μιλήσει και για την ταμπακιέρα. Αναμένουμε τις προτάσεις
αξιολόγησης που έχετε για να εισαχθούν στις ανάλογες σχολές οι φοιτητές των σχολών αυτών. Καλή η κριτική αλλά πρέπει να υπάρχουν και τα
κατάλληλα επιχειρήματα.
Χρήστος Κυριαζής
- polysot
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 2583
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
- Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Γιατί δεν χρειάζεται DE l'Hospital είναι απλά ο ορισμός της παραγώγου.Ανδρέας Πούλος έγραψε:Όπως τόνισε ο Νίκος Μαυρογιάννης για τη χρήση του κανόνα de L' Hospital στον υπολογισμό ορίων,
ο προβληματισμός έχει εξαντληθεί στα Βαθμολογικά Κέντρα εδώ και αρκετά χρόνια.
Είναι δυνατή η χρήση του κανόνα και στο μάθημα των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας,
όπως και η χρήση του τύπου εξίσωσης εφαπτομένης καμπύλης (άλλο "αγαπημένο" θέμα συζήτησης).
Το ζήτημα γιατί η Επιτροπή έβαλε τέτοιο υπολογισμό ορίου είναι άλλου είδους ερώτημα.
Ανδρέας Πούλος
Σωτήρης Δ. Χασάπης
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
-
- Δημοσιεύσεις: 148
- Εγγραφή: Πέμ Ιουν 03, 2010 2:43 pm
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Η άσκηση του Γ3. ερωτήματος δεν μπορεί να θεωρηθεί ίδια με αυτήν που δείχνεις. Άν τώρα εννοείς οτι έχει την ίδια ιδέα τότε αυτή η άσκηση του Μπάρλα είναι ίδια με την άσκηση 2 σελ 103 του σχολικού βιβλίου.karalias έγραψε:Από το βιβλίο Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας, Μπάρλα,Ελληνοεκδοτική,2003 Άσκηση 69 σελ. 192.
Καλή επιτυχία σ'όλα τα παιδιά!
επίσης η επόμενη είναι πάλι άσκηση του σχολικού 4 σελ 103 και πιστεύω οτι θα την βρούμε σε παρα πολλά βοηθήματα
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Στο Δ3 μπορούμε να σπάσουμε σε δύο κλασματάκια το όριο και να βγει πιο γρήγορα.
Συμπλήρωσα την λύση στο αρχείο και θα το ανεβάσω
Συμπλήρωσα την λύση στο αρχείο και θα το ανεβάσω
Γιατί πάντα αριθμόν έχοντι. Άνευ τούτου ουδέν νοητόν και γνωστόν.
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Περίμενα τουλάχιστον ένα σχόλιο για το δεύτερο θέμα. Η άσκηση αυτή είναι (πια) προς εξέταση στην Α' Λυκείου.
Με αφορμή ότι δεν συμμερίζομαι την άποψη περί δυσκολίας των θεμάτων, αντιθέτως βλέπω μια καλή διαβάθμιση ώστε να μην πολτοποιούνται οι καλοί μαθητές,
διατυπώνω εναλλακτική επίλυση του ερωτήματος
Δ2.
Οι ακτίνες ΟΑ,ΟΒ,ΟΓ,ΟΔ ορίζουν τα τρίγωνα τρίγωνα ΑΟΒ, ΒΟΓ, ΓΟΔ, ΑΟΔ,
τα οποία είναι ισεμβαδικά. (παραλείπω την διατύπωση, είναι το θεώρημα 3 της παραγράφου 10.5 απο το βιβλίο της γεωμετρίας)
Ισχύει ότι
το γινόμενο γίνεται μέγιστο για , δηλαδή όταν
Οπότε ... αντικατάσταση και (1)
Όμως το ΑΒΓΔ είναι ορθογώνιο, με κάθετες διαγωνίους άρα και ρόμβος, επομένως είναι τετράγωνο.
άρα ισχύει (2)
Απο (1), (2) έχουμε
Με αφορμή ότι δεν συμμερίζομαι την άποψη περί δυσκολίας των θεμάτων, αντιθέτως βλέπω μια καλή διαβάθμιση ώστε να μην πολτοποιούνται οι καλοί μαθητές,
διατυπώνω εναλλακτική επίλυση του ερωτήματος
Δ2.
Οι ακτίνες ΟΑ,ΟΒ,ΟΓ,ΟΔ ορίζουν τα τρίγωνα τρίγωνα ΑΟΒ, ΒΟΓ, ΓΟΔ, ΑΟΔ,
τα οποία είναι ισεμβαδικά. (παραλείπω την διατύπωση, είναι το θεώρημα 3 της παραγράφου 10.5 απο το βιβλίο της γεωμετρίας)
Ισχύει ότι
το γινόμενο γίνεται μέγιστο για , δηλαδή όταν
Οπότε ... αντικατάσταση και (1)
Όμως το ΑΒΓΔ είναι ορθογώνιο, με κάθετες διαγωνίους άρα και ρόμβος, επομένως είναι τετράγωνο.
άρα ισχύει (2)
Απο (1), (2) έχουμε
- Πρωτοπαπάς Λευτέρης
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 2936
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 14, 2009 12:20 am
- Τοποθεσία: Πετρούπολη, Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Το Γ4 ως γνωστό είναι κλασική πρόταση της στατιστικής. Ως εκ τούτου θα βρεθεί σε πολλά βοηθήματα. Εγώ που την έχω στο φυλλάδιο του σχολείο να θεωρήσω ότι έπιασα το θέμα;;;;
ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ ...
ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ ...
Κάθε πρόβλημα έχει μία τουλάχιστον λύση!!!
-
- Δημοσιεύσεις: 8
- Εγγραφή: Τετ Μάιος 20, 2015 9:51 am
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Αγαπητές/τοί φίλοι,
Παρακάτω βρίσκεται η 2η έκδοση των λύσεων των Θεμάτων στο μάθημα "Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής" του 2015 που επιμελήθηκε η Επιτροπή Θεμάτων 2015 του mathematica.gr.
Ας σημειωθεί ότι έγινε προσπάθεια ώστε οι απαντήσεις να είναι άρτιες από Μαθηματική άποψη.
Edit: Ανεβάζουμε τη 2η ανανεωμένη έκδοση των απαντήσεων με μερικές βελτιώσεις και προσθήκες νέων εναλλακτικών απαντήσεων.
Παρακάτω βρίσκεται η 2η έκδοση των λύσεων των Θεμάτων στο μάθημα "Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής" του 2015 που επιμελήθηκε η Επιτροπή Θεμάτων 2015 του mathematica.gr.
Ας σημειωθεί ότι έγινε προσπάθεια ώστε οι απαντήσεις να είναι άρτιες από Μαθηματική άποψη.
Edit: Ανεβάζουμε τη 2η ανανεωμένη έκδοση των απαντήσεων με μερικές βελτιώσεις και προσθήκες νέων εναλλακτικών απαντήσεων.
Επιτροπή Θεμάτων 2015
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 5948
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Καλημέρα.
Καταρχάς θα ήθελα να εκφράσω την ικανοποίηση μου για το απόλυτα άρτιο των λύσεων των θεμάτων από την επιτροπή λύσεων του mathematica. Είναι άρτιες, λιτές, αυστηρές. Τώρα επειδή είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να δούμε εφαρμοσμένο στην πράξη το δόγμα " Μετά από κάποιες μέρες ποιος θα θυμάται τι έγινε" προσωπικά θεωρώ ότι το τεράστιο υπαρκτό πρόβλημα στη Μαθηματική εκπαίδευση λόγω κεντρικού σχεδιασμού, πολυπληθών τάξεων, παράξενων προγραμμάτων που προάγουν την κλήρωση ως κριτήριο επιλογής αριστείας και όλων τελικά των γνωστών προβλημάτων, είναι μέρος του γενικότερου προβλήματος που απορρέει από την πιθανή ενασχόληση υπευθύνων με παντελή έλλειψη αντίστοιχων δειγμάτων γραφής. Θεωρώ ότι το πρόβλημα της Εκπαίδευσης δεν επιλύεται με μεταρρυθμίσεις κατά το δοκούν, που είναι περισσότερες από τις αντίστοιχες κυβερνήσεις. Τέλος όταν λέμε καλό Μαθηματικό θέμα εννοούμε να είναι απόλυτα συμβατό με την διδαγμένη θεωρία και και μεθοδολογία και να είναι Μαθηματικά και Λεκτικά απόλυτα ακριβές και συμβατό με την λογική, ώστε να "ανιχνεύει" με επιτυχία την ύπαρξη ουσιαστικής αφομοίωσης σε αντιδιαστολή με την "παπαγαλία", να ανιχνεύει το ταλέντο αλλά και τα αντανακλαστικά του λύτη, ακόμα και την δυνατότητα του να ελέγχει κατά μεγάλο ποσοστό τον φυσιολογικό φόβο που αισθάνεται λόγω της φύσης των εξετάσεων, αλλά και την πιθανή και επίσης φυσιολογική ανασφάλεια λόγω της ηλικίας του διαγωνιζόμενου. Το στήσιμο του θέματος που χαρακτηρίζεται καλό θα πρέπει να είναι τέτοιο που να βοηθά επίσης στο να μειώνεται ο φυσιολογικός φόβος και η φυσιολογική ανασφάλεια του λύτη.
Καταρχάς θα ήθελα να εκφράσω την ικανοποίηση μου για το απόλυτα άρτιο των λύσεων των θεμάτων από την επιτροπή λύσεων του mathematica. Είναι άρτιες, λιτές, αυστηρές. Τώρα επειδή είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να δούμε εφαρμοσμένο στην πράξη το δόγμα " Μετά από κάποιες μέρες ποιος θα θυμάται τι έγινε" προσωπικά θεωρώ ότι το τεράστιο υπαρκτό πρόβλημα στη Μαθηματική εκπαίδευση λόγω κεντρικού σχεδιασμού, πολυπληθών τάξεων, παράξενων προγραμμάτων που προάγουν την κλήρωση ως κριτήριο επιλογής αριστείας και όλων τελικά των γνωστών προβλημάτων, είναι μέρος του γενικότερου προβλήματος που απορρέει από την πιθανή ενασχόληση υπευθύνων με παντελή έλλειψη αντίστοιχων δειγμάτων γραφής. Θεωρώ ότι το πρόβλημα της Εκπαίδευσης δεν επιλύεται με μεταρρυθμίσεις κατά το δοκούν, που είναι περισσότερες από τις αντίστοιχες κυβερνήσεις. Τέλος όταν λέμε καλό Μαθηματικό θέμα εννοούμε να είναι απόλυτα συμβατό με την διδαγμένη θεωρία και και μεθοδολογία και να είναι Μαθηματικά και Λεκτικά απόλυτα ακριβές και συμβατό με την λογική, ώστε να "ανιχνεύει" με επιτυχία την ύπαρξη ουσιαστικής αφομοίωσης σε αντιδιαστολή με την "παπαγαλία", να ανιχνεύει το ταλέντο αλλά και τα αντανακλαστικά του λύτη, ακόμα και την δυνατότητα του να ελέγχει κατά μεγάλο ποσοστό τον φυσιολογικό φόβο που αισθάνεται λόγω της φύσης των εξετάσεων, αλλά και την πιθανή και επίσης φυσιολογική ανασφάλεια λόγω της ηλικίας του διαγωνιζόμενου. Το στήσιμο του θέματος που χαρακτηρίζεται καλό θα πρέπει να είναι τέτοιο που να βοηθά επίσης στο να μειώνεται ο φυσιολογικός φόβος και η φυσιολογική ανασφάλεια του λύτη.
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
-
- Δημοσιεύσεις: 12
- Εγγραφή: Κυρ Νοέμ 22, 2009 10:12 pm
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Πάντως οφείλουμε να επισημάνουμε ότι από του χρόνου (και για πόσο;;;) το μάθημα θα απευθύνεται μόνο σε μαθητές της θεωρητικής. Αυτό λογικά(;) θα αλλάξει το ύφος των θεμάτων. Τα φετινά πάντως δεν απευθύνονταν σε μαθητές της θεωρητικής...
-
- Δημοσιεύσεις: 1
- Εγγραφή: Τρί Μάιος 28, 2013 12:52 am
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Εάν κάποιος δεν δικαολογήσει στο Δ1 ότι η διαγώνιος του ορθογωνίου είναι διάμετρος του κύκλου πόσα μόρια από τα 4 (!!!) θα του κόψουν; Είναι σίγουρο ότι θα του κόψουν;
- Πρωτοπαπάς Λευτέρης
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 2936
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 14, 2009 12:20 am
- Τοποθεσία: Πετρούπολη, Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Φίλε αυτή τη στιγμή δεν ξέρουμε.pns karafo έγραψε:Εάν κάποιος δεν δικαολογήσει στο Δ1 ότι η διαγώνιος του ορθογωνίου είναι διάμετρος του κύκλου πόσα μόρια από τα 4 (!!!) θα του κόψουν; Είναι σίγουρο ότι θα του κόψουν;
Το πρόβλημα που θέτεις είναι υπαρκτό. Αφού το θέμα αξιολογείτε μόνο με 4 μόρια, πως θα κατανεμηθούν;
Άγνωστο ...
Το βραδάκι θα ξέρουμε περισσότερα.
Κάθε πρόβλημα έχει μία τουλάχιστον λύση!!!
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
πάντως όταν εξετάζαμε φυσικώς αδυνάτους στο βαθμολογικό δεν κόβαμε κανένα μόριο
Παύλος Σταυρόπουλος
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Αγαπητά μέλη του , αγαπητή επιτροπή εξετάσεων,
Θα ήθελα να καταθέσω κι εγώ την άποψη μου, για τα φετινά θέματα.
Θέμα Α:. Τετριμμένες ερωτήσεις, με (προσωπικά) όμορφη επιλογή του ορισμού του σταθμικού μέσου.
Θέμα Β: Όμορφο θέμα πιθανοτήτων, αφού εμπεριέχει όλες τις "σκληρές" για τους μαθητές πιθανότητες. Αν αυτό εσείς το θεωρείται θέμα Β, τότε σηκώνω τα χέρια ψηλά.
Θέμα Γ: Σκληρό θέμα στατιστικής, μέσα στα πλαίσια της μεθοδολογίας που διδάσκουν τα φροντιστίρια, αλλά όχι τα σχολικά βιβλία. Ειδικότερα, θεωρώ, πως το ερώτημα Γ4 ήταν αρκετά εκτός φιλοσοφίας στατιστικής γενικής παιδείας.
Θέμα Δ: Και πάμε στο τελευταίο θέμα, το πιο σκληρό του διαγωνίσματος. Ξεκινώντας, στο Δ1, η εύρεση συνάρτησης πραγματοποιείται, από το γνωστό σε όλους τους μαθητές, που πρόσεχαν τα προηγούμενα χρόνια στο μάθημα της ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ και διάβαζαν μαθηματικά συνεχώς, Πυθαγόρειο θεώρημα. Και θα πείτε, τώρα, μα καλά ποιος μαθητής δεν ξέρει το πυθαγόρειο θεώρημα. Η αλήθεια είναι πως λίγοι μαθητές δεν το γνωρίζουν, αρκετοί όμως είναι αυτοί που ΔΕΝ ξέρουν να το εφαρμόσουν ορθά διεισδύοντας βαθιά στο πρόβλημα της άσκησης. Επομένως, το μήνυμα από το ερώτημα Δ1, είχε ως απώτερο στόχο, να ενεργοποιήσει τη φαντασία των μαθητών, πώς θα γίνει μέσα σε ένα περιβάλλον απίστευτου άγχους και στρες δεν ξέρω, αλλά και να τους μυήσει στην μαγεία του συνδυασμού των γνώσεων. Όλα αυτά είναι εξαιρετικά, και μάλιστα πολλές ασκήσεις σε βοηθήματα έχουν αυτή την νοοτροπία, ΟΜΩΣ δεν πρέπει να ξεχνάμε πως στο μάθημα της γενικής παιδείας δίνουν και άτομα ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ κατεύθυνσης, τα οποία δεν έχουν την ίδια ευχέρεια στην αντιμετώπιση θεμάτων σαν και αυτό. Συνεχίζοντας, στο ερώτημα Δ3, όπου οι γνώμες των μαθητών για το όριο είναι ότι ήταν αρκετά δύσκολο. Μάλλον τυχαίο, έτσι δεν είναι; ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ. Σαφέστατα, το όριο ήταν στο μεταίχμιο της γενικής με της κατεύθυνσης. Πολλοί, λοιπόν, φυσικά δεν κατάφεραν να το λύσουν. Όσον αφορά, την άποψη του στιλ "Μπορεί να χρησιμοποιηθούν οι κανόνες De'L'Hospital" είμαι περήφανος που μόνο στην Ελλάδα, μπορούν να θεωρηθούν αποδεκτές λύσεις που δεν αναφέρονται μέσα στα σχολικά βιβλία. Προσωπικά, θεωρώ, ότι είναι σαν να ζητούμε από τους μαθητές στην κατεύθυνση να επιλύσουν μιγαδικές ανισώσεις μέσω Cauchy-Schwarz. Κλείνοντας, το ερώτημα Δ4 είχε το περισσότερο νομίζω ενδιαφέρον. Εδώ έγινε το "έλα να δεις". Αποκρουστικό, σκληρό, ανούσιο (προσωπικά) για ένα μάθημα γενικής παιδείας, που αναγκάζει όλο και περισσότερα παιδιά να εγκαταλείψουν αυτό το μάθημα.
Εν ολίγοις, έχει καταντήσει να ακούν τα παιδιά, "μαθηματικά γενικής παιδείας" και να φοβούνται. Ας επανεξετάσουμε, λοιπόν, τι ζητάμε σαν κοινωνία, σαν εκπαιδευτικές πηγές, τα σχολεία σε συνάρτηση με το κράτος από τους μαθητές. Θέλουμε να εξετάζουμε μόνο μαθητές κατεύθυνσης και να παραγκωνίσουμε τελείως το μάθημα της γενικής παιδείας, ή να κατεβάσουμε, επιτέλους, το επίπεδο των θεμάτων ενισχύοντας την θέληση για μάθηση και γνώση. ΕΙΝΑΙ, λοιπόν, πρόδηλο, πως μέσω θεμάτων που τίθενται από ανθρώπους που δεν έχουν έρθει ποτέ σε επαφή με μαθητές λυκείου, μέσα σε μια τάξη, αλλά είναι αποσβολωμένοι σε ένα πανεπιστημιακό μάθημα, χάνουμε το δάσος για το δέντρο, κάτι που ως έθνος μας πηγαίνει χρόνια πίσω, διαβρώνοντας μας σταδιακά.
Ευχαριστώ.
Θα ήθελα να καταθέσω κι εγώ την άποψη μου, για τα φετινά θέματα.
Θέμα Α:. Τετριμμένες ερωτήσεις, με (προσωπικά) όμορφη επιλογή του ορισμού του σταθμικού μέσου.
Θέμα Β: Όμορφο θέμα πιθανοτήτων, αφού εμπεριέχει όλες τις "σκληρές" για τους μαθητές πιθανότητες. Αν αυτό εσείς το θεωρείται θέμα Β, τότε σηκώνω τα χέρια ψηλά.
Θέμα Γ: Σκληρό θέμα στατιστικής, μέσα στα πλαίσια της μεθοδολογίας που διδάσκουν τα φροντιστίρια, αλλά όχι τα σχολικά βιβλία. Ειδικότερα, θεωρώ, πως το ερώτημα Γ4 ήταν αρκετά εκτός φιλοσοφίας στατιστικής γενικής παιδείας.
Θέμα Δ: Και πάμε στο τελευταίο θέμα, το πιο σκληρό του διαγωνίσματος. Ξεκινώντας, στο Δ1, η εύρεση συνάρτησης πραγματοποιείται, από το γνωστό σε όλους τους μαθητές, που πρόσεχαν τα προηγούμενα χρόνια στο μάθημα της ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ και διάβαζαν μαθηματικά συνεχώς, Πυθαγόρειο θεώρημα. Και θα πείτε, τώρα, μα καλά ποιος μαθητής δεν ξέρει το πυθαγόρειο θεώρημα. Η αλήθεια είναι πως λίγοι μαθητές δεν το γνωρίζουν, αρκετοί όμως είναι αυτοί που ΔΕΝ ξέρουν να το εφαρμόσουν ορθά διεισδύοντας βαθιά στο πρόβλημα της άσκησης. Επομένως, το μήνυμα από το ερώτημα Δ1, είχε ως απώτερο στόχο, να ενεργοποιήσει τη φαντασία των μαθητών, πώς θα γίνει μέσα σε ένα περιβάλλον απίστευτου άγχους και στρες δεν ξέρω, αλλά και να τους μυήσει στην μαγεία του συνδυασμού των γνώσεων. Όλα αυτά είναι εξαιρετικά, και μάλιστα πολλές ασκήσεις σε βοηθήματα έχουν αυτή την νοοτροπία, ΟΜΩΣ δεν πρέπει να ξεχνάμε πως στο μάθημα της γενικής παιδείας δίνουν και άτομα ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ κατεύθυνσης, τα οποία δεν έχουν την ίδια ευχέρεια στην αντιμετώπιση θεμάτων σαν και αυτό. Συνεχίζοντας, στο ερώτημα Δ3, όπου οι γνώμες των μαθητών για το όριο είναι ότι ήταν αρκετά δύσκολο. Μάλλον τυχαίο, έτσι δεν είναι; ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ. Σαφέστατα, το όριο ήταν στο μεταίχμιο της γενικής με της κατεύθυνσης. Πολλοί, λοιπόν, φυσικά δεν κατάφεραν να το λύσουν. Όσον αφορά, την άποψη του στιλ "Μπορεί να χρησιμοποιηθούν οι κανόνες De'L'Hospital" είμαι περήφανος που μόνο στην Ελλάδα, μπορούν να θεωρηθούν αποδεκτές λύσεις που δεν αναφέρονται μέσα στα σχολικά βιβλία. Προσωπικά, θεωρώ, ότι είναι σαν να ζητούμε από τους μαθητές στην κατεύθυνση να επιλύσουν μιγαδικές ανισώσεις μέσω Cauchy-Schwarz. Κλείνοντας, το ερώτημα Δ4 είχε το περισσότερο νομίζω ενδιαφέρον. Εδώ έγινε το "έλα να δεις". Αποκρουστικό, σκληρό, ανούσιο (προσωπικά) για ένα μάθημα γενικής παιδείας, που αναγκάζει όλο και περισσότερα παιδιά να εγκαταλείψουν αυτό το μάθημα.
Εν ολίγοις, έχει καταντήσει να ακούν τα παιδιά, "μαθηματικά γενικής παιδείας" και να φοβούνται. Ας επανεξετάσουμε, λοιπόν, τι ζητάμε σαν κοινωνία, σαν εκπαιδευτικές πηγές, τα σχολεία σε συνάρτηση με το κράτος από τους μαθητές. Θέλουμε να εξετάζουμε μόνο μαθητές κατεύθυνσης και να παραγκωνίσουμε τελείως το μάθημα της γενικής παιδείας, ή να κατεβάσουμε, επιτέλους, το επίπεδο των θεμάτων ενισχύοντας την θέληση για μάθηση και γνώση. ΕΙΝΑΙ, λοιπόν, πρόδηλο, πως μέσω θεμάτων που τίθενται από ανθρώπους που δεν έχουν έρθει ποτέ σε επαφή με μαθητές λυκείου, μέσα σε μια τάξη, αλλά είναι αποσβολωμένοι σε ένα πανεπιστημιακό μάθημα, χάνουμε το δάσος για το δέντρο, κάτι που ως έθνος μας πηγαίνει χρόνια πίσω, διαβρώνοντας μας σταδιακά.
Ευχαριστώ.
Είναι αυταπάτη ότι η νεότητα είναι ευτυχισμένη, μια αυταπάτη αυτών που την έχουν χάσει. W. Somerset Maugham
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015
Οι πανελλήνιες εξετάσεις αποτελούν το τρόπο κατάταξης των υποψηφίων για τις σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Εξ'όρισμού δεν έχουν καμία παιδαγωγική διάσταση. Εάν δεν το χωνέψει κάποιος αυτό δημιουργεί παρερμηνείες, πολλές εκ τις οποίες μεταφέρει και στους μαθητές.
Κυνικό μπορεί να είναι αλλά είναι η πραγματικότητα.
Όπως επίσης είναι πραγματικότητα ότι κανένας που δεν συμπάθησε τα μαθηματικά στα σχολικά του χρόνια, επηρεάστηκε από το επίπεδο δυσκολίας των εξετάσεων (στην Γ').
Έχουμε να κάνουμε με μια κατάσταση όπου εξετάζουμε το σύμπτωμα και θεωρούμε ότι βλέπουμε το αίτιο.
Το σύστημα είναι καλό ή κακό ανεξαρτήτως θεμάτων (εξαιρούνται οι περιπτώσεις όπου τίθεται μη ορθό επιστημονικά ζήτημα ).
Τίθεται ως θέμα και ως επιχείρημα ότι για να κάνεις μαθηματικά (ανεξαρτήτου τάξεως) θα πρέπει να γνωρίζεις την ύλη προηγούμενων χρόνων; Αυτά τα λέμε αλήθεια τώρα;
Υπό αυτό το πρίσμα να μην μπαίνουν πράξεις, διότι πολλά παιδιά είναι αδύναμα στην διαίρεση και δεν την έμαθαν καλά στο δημοτικό. Λέμε αλήθεια ότι η φυσική ροπή (ή η έλλειψη αυτής) προς κάποιο αντικείμενο θα πρέπει να αποτυπωθεί και στην βαθμολογία του αντικειμένου;
Δεν μπορώ να αντιληφθώ πως με δεδομένο ότι στο ίδιο αντικείμενο ανταγωνίζονται (επίτηδες η χρήση του ρήματος)
υποψήφιοι με διαφορετικές σπουδές, μπορούν να λάβουν ίδια μεταχείριση. Φύσει αδύνατο αφού δεν ακολουθούν το ίδιο αναλυτικό πρόγραμμα για δύο χρόνια. Επιπροσθέτως, για τις ίδιες θέσεις, γίνεται κατάταξη μέσω διαφορετικών μαθημάτων. Ειδικότερα για τα ΑΤΕΙ που γίνεται το πάρτι, η απύθμενη τρύπα του συστήματος; Έχουμε την εντύπωση πως το επίπεδο των θεμάτων εξέτασης θα λύσει το οξύμωρο του ζητήματος; Κοπτόμεθα για την ισονομία των μαθητών όταν τα ΕΠΑΛ δίνουν ισότιμο απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με συγχωρείτε αλλά θα το θεωρήσω το λιγότερο ως σαρκασμό.
Εξ'όρισμού δεν έχουν καμία παιδαγωγική διάσταση. Εάν δεν το χωνέψει κάποιος αυτό δημιουργεί παρερμηνείες, πολλές εκ τις οποίες μεταφέρει και στους μαθητές.
Κυνικό μπορεί να είναι αλλά είναι η πραγματικότητα.
Όπως επίσης είναι πραγματικότητα ότι κανένας που δεν συμπάθησε τα μαθηματικά στα σχολικά του χρόνια, επηρεάστηκε από το επίπεδο δυσκολίας των εξετάσεων (στην Γ').
Έχουμε να κάνουμε με μια κατάσταση όπου εξετάζουμε το σύμπτωμα και θεωρούμε ότι βλέπουμε το αίτιο.
Το σύστημα είναι καλό ή κακό ανεξαρτήτως θεμάτων (εξαιρούνται οι περιπτώσεις όπου τίθεται μη ορθό επιστημονικά ζήτημα ).
Τίθεται ως θέμα και ως επιχείρημα ότι για να κάνεις μαθηματικά (ανεξαρτήτου τάξεως) θα πρέπει να γνωρίζεις την ύλη προηγούμενων χρόνων; Αυτά τα λέμε αλήθεια τώρα;
Υπό αυτό το πρίσμα να μην μπαίνουν πράξεις, διότι πολλά παιδιά είναι αδύναμα στην διαίρεση και δεν την έμαθαν καλά στο δημοτικό. Λέμε αλήθεια ότι η φυσική ροπή (ή η έλλειψη αυτής) προς κάποιο αντικείμενο θα πρέπει να αποτυπωθεί και στην βαθμολογία του αντικειμένου;
Δεν μπορώ να αντιληφθώ πως με δεδομένο ότι στο ίδιο αντικείμενο ανταγωνίζονται (επίτηδες η χρήση του ρήματος)
υποψήφιοι με διαφορετικές σπουδές, μπορούν να λάβουν ίδια μεταχείριση. Φύσει αδύνατο αφού δεν ακολουθούν το ίδιο αναλυτικό πρόγραμμα για δύο χρόνια. Επιπροσθέτως, για τις ίδιες θέσεις, γίνεται κατάταξη μέσω διαφορετικών μαθημάτων. Ειδικότερα για τα ΑΤΕΙ που γίνεται το πάρτι, η απύθμενη τρύπα του συστήματος; Έχουμε την εντύπωση πως το επίπεδο των θεμάτων εξέτασης θα λύσει το οξύμωρο του ζητήματος; Κοπτόμεθα για την ισονομία των μαθητών όταν τα ΕΠΑΛ δίνουν ισότιμο απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με συγχωρείτε αλλά θα το θεωρήσω το λιγότερο ως σαρκασμό.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες