Γενικές Απόψεις για τα θέματα Κατεύθυνσης 2015
- Κώστας Παππέλης
- Δημοσιεύσεις: 261
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 24, 2009 4:17 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2015
Να εκφράσω και τη δική μου ταπεινή γνώμη. Ένας άριστος μαθητής (δηλαδή αυτός που θα χτύπαγε κατοστάρι σε εύκολα θέματα) θα έπρεπε να φτάσει μέχρι το 18 ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ στο διαγώνισμα αυτό. Το παραπάνω θα το επιτύχουν μόνο πιο ταλαντούχοι στα μαθηματικά μαθητές. Αυτό δεν είναι κακό. Στις πανελλήνιες εξετάσεις μετράει η ΣΕΙΡΑ των υποψηφίων όχι η απόλυτη τιμή του βαθμού τους. Τα θέματα ως ποιότητα ήταν καλούτσικα όχι άριστα αλλά καλύτερα από άλλες χρονιές. Στο 4το έλειψε ευτυχώς αυτό το αρρωστημένο 'χρησιμοποιώ αυτούσιο το προηγούμενο ερώτημα'. Χρειάστηκε και λίγη αυτενέργεια. Καλή επιτυχία και ας μην ξεχνάμε ότι μετράει η ΚΑΤΑΤΑΞΗ όχι η απόλυτη τιμή.
τελευταία επεξεργασία από Κώστας Παππέλης σε Τρί Μάιος 26, 2015 1:26 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
- chris_gatos
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 6962
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
- Τοποθεσία: Ανθούπολη
Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2015
Χαράλαμπε καλημέρα. Μιας κι όπως μας λέτε ανήκετε στους μαθητές δεν είναι καλύτεροΧαράλαμπος Φιλιππάτος έγραψε:Πρώτα απ'όλα για να διευκρηνίσω : Η συνάφεια ενός ερωτήματος με ένα άλλο δεν το κάνει αυτομάτως και επιλύσιμο. Η βασική δομή ή μεθοδολογία μπορεί να αρκείται στον ίδιο τρόπο μεταξύ γνωστών και άγνωστων ασκήσεων, όμως οι τεχνικές και η ικανότητα για να προχωρήσεις στην επίλυση διαφέρει. Και αυτο συνέβη χθες. Δεν είπα ότι μας βάλανε κάτι που δεν είχα δει στη ζωή μου (π.χ. τανυστες), νομίζω παρερμηνεύτηκαν τα λόγια μου. Απλά ως Χάρης, πιστεύω ότι το επίπεδο των τεχνικών και ικανοτήτων που απαιτούταν μετά τη βασική σκέψη (εφαρμογή βασικών μεθόδων), κρινόταν πολύ μεγάλης δυσκολίας και έκρυβε λεπτομέρειες. Και δε νομίζω οτι μπορεί κάποιος να το αμφισβιτήσει αυτό. Τέλοσπαντων, είναι λογικό ο καθένας να έχει διαφορετική άποψη, πάντως πιστεύω (σα μαθητής και ακόμη υποψήφιος) ότι δεν έχει νόημα να κουβεντίαζουμε άλλο (ή κουβεντιάζουν άλλοι σε άλλους χώρους) για το επίπεδο. Νταξ, ότι έγινε έγινε, κουράγιο σε καθηγητές και μαθητές που προσπαθούμε ακόμα να τα πάμε καλά στα τελευταία δύο μαθήματα, αφού ουτοσιάλλως δεδομένης της βίαιης πτώσης των βάσεων, τίποτα δεν έχει τελειώσει. Συγκέντρωση, ψυχραιμία και πάνω απ όλα υγεία και ψυχολογία καλή, για να πάμε δυνατά Τετάρτη και Παρασκευή και να τελειώσουμε !
Όσο για τα θέματα περί ασθενοφόρων, κλαμμάτων, κρίσεων κλπ, επειδή ως μαθητής τα έχω ζήσει απο φίλους και βλέπω τι γίνεται, φταίνε :
1) Το σκληρά πιεστικό κλίμα των πανελληνίων.
2) Αρκετοί παράλογοι γονείς που είναι άκρως πιεστικοί ή αγχωτικοί (ίσως και το σοβαρότερο πρόβλημα).
3) Αυστηροί καθηγητές που δεν πλησιάζουν τους μαθητές.
4) Το σύστημα και κάθε σύστημα ευρύτερα όπως και γενικότερα το πρόβλημα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, καθώς μην ξεχνάμε ότι τέτοια φαινόμενα έχουμε και σε άλλες τάξεις, απλά σε μικρότερο βαθμό (παραπαιδεία, διχόνιες μεταξύ μαθητών, αντιπαλότητες, εξωπραγματικά πρότυπα).
5) Η ευρύτερη νοοτροπία του κόσμου που οδηγούν αρκετούς απο εμάς (τους μαθητές) να θεωρούμε τον εαυτό μας ως τον πρωταθλητή της αποτυχίας κάθε φορά που δεν πετυχαίνουμε σε μια εξέταση.
6) Την ευρύτερη κοινωνία που γενικώς αδιαφορεί για την παιδεία
7) Το γεγονός ότι πάρα πολλοί απο εμάς, δε μάθαμε ως μαθητές ότι το σημαντικό πρώτα απ όλα είναι η ανάπτυξη παιδείας, ηθικής κλπ, ΕΠΕΙΤΑ οι γνώσεις και το τονίζω ΓΝΩΣΕΙΣ, και τέλος ένα χαρτί που πάει για βαθμολόγηση και πάνω απ'όλα η ΥΓΕΙΑ μας παιδιά, η ΥΓΕΙΑ μας.
να ασχοληθείτε με το διάβασμα των επόμενων μαθημάτων σας; Βάλτε μία άνω τελεία κι εδώ είμαστε. Άντε, καλό διάβασμα να έχετε.
Χρήστος Κυριαζής
-
- Δημοσιεύσεις: 8
- Εγγραφή: Κυρ Σεπ 21, 2014 7:39 pm
Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2015
.
τελευταία επεξεργασία από Χαράλαμπος Φιλιππάτος σε Τρί Μάιος 26, 2015 8:35 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2015
Από κάποιον γραφτηκε παραπάνω:
"Αντικειμενικός σκοπός βεβαία των πανελληνίων δεν είναι ανάδειξη της ομορφιάς της μαθηματικής επιστήμης αλλά απλά ο διαχωρισμός των διαγωνιζομένων μαθητών σε διάρκεια ενός 3ωρου, για την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια. Στο πλαίσιο αυτού του σκοπού καλό θα ήταν κάποια στιγμή να κοιτάζαμε και το θέμα της διασύνδεσης των θεμάτων και της νοοτροπίας των πανελληνίων στα μαθηματικά, με το μετέπειτα γνωστικό αντικείμενο των πανεπιστημίων στα μαθηματικά.
Συγγενεύει - χρησιμεύει δηλ. πουθενά η μαθηματική οπτική των πανελληνίων με την πανεπιστημιακή μαθηματική οπτική και μάλιστα ανά πανεπιστήμια (ΕΜΠ, φυσικό, χημικό, μαθηματικό, ΠΑΠΕΙ, ΤΕΙ κλπ) ή απλά υφίσταται μόνο στο να διαχωρίσει τους διαγωνιζόμενους και εν συνεχεία να "εγκαταλειφθεί" ?"
Απλά θα προσυπογράψω. Τα θέμα τα ήταν απλά ανούσια φτιάγμένα από "μαθηματικούς" που δεν έχουν έχουν συναισθηση του τι συμβαίνει στον κόσμο. Ισως να ηταν ενδιαφέροντα για ένα μαθηματικο διαγωνισμό αλλά ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΧΡΗΣΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΡΙΑΝΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ή οποιδήποτε φοιτητή θετικών επιστημών. Ηταν εκτός πνεύματος σχολικού βιβλιου και προφανώς εμπνευσμενα από άρρωστα μυαλά. Απλά λυπάμαι. Τι νοήμα έχουν άραγε όλες αυτές οι ανοησίες που ζητήθηκαν όταν ακόμη και για τα όρια δεν διδάσκεται η έννοια του σημείου συσσώρευσης; Θα μπορούσα να αναφέρω χιλιάδες άλλα. Απλά Λυπαμαι για λογαριασμό των ανόητηων που για μια ακόμη φορά έβαλαν θέματα εξετάσεων. ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ.
Και για αποφυγή παρεξηγήσεων είμαι συνάδελφος
"Αντικειμενικός σκοπός βεβαία των πανελληνίων δεν είναι ανάδειξη της ομορφιάς της μαθηματικής επιστήμης αλλά απλά ο διαχωρισμός των διαγωνιζομένων μαθητών σε διάρκεια ενός 3ωρου, για την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια. Στο πλαίσιο αυτού του σκοπού καλό θα ήταν κάποια στιγμή να κοιτάζαμε και το θέμα της διασύνδεσης των θεμάτων και της νοοτροπίας των πανελληνίων στα μαθηματικά, με το μετέπειτα γνωστικό αντικείμενο των πανεπιστημίων στα μαθηματικά.
Συγγενεύει - χρησιμεύει δηλ. πουθενά η μαθηματική οπτική των πανελληνίων με την πανεπιστημιακή μαθηματική οπτική και μάλιστα ανά πανεπιστήμια (ΕΜΠ, φυσικό, χημικό, μαθηματικό, ΠΑΠΕΙ, ΤΕΙ κλπ) ή απλά υφίσταται μόνο στο να διαχωρίσει τους διαγωνιζόμενους και εν συνεχεία να "εγκαταλειφθεί" ?"
Απλά θα προσυπογράψω. Τα θέμα τα ήταν απλά ανούσια φτιάγμένα από "μαθηματικούς" που δεν έχουν έχουν συναισθηση του τι συμβαίνει στον κόσμο. Ισως να ηταν ενδιαφέροντα για ένα μαθηματικο διαγωνισμό αλλά ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΧΡΗΣΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΡΙΑΝΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ή οποιδήποτε φοιτητή θετικών επιστημών. Ηταν εκτός πνεύματος σχολικού βιβλιου και προφανώς εμπνευσμενα από άρρωστα μυαλά. Απλά λυπάμαι. Τι νοήμα έχουν άραγε όλες αυτές οι ανοησίες που ζητήθηκαν όταν ακόμη και για τα όρια δεν διδάσκεται η έννοια του σημείου συσσώρευσης; Θα μπορούσα να αναφέρω χιλιάδες άλλα. Απλά Λυπαμαι για λογαριασμό των ανόητηων που για μια ακόμη φορά έβαλαν θέματα εξετάσεων. ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ.
Και για αποφυγή παρεξηγήσεων είμαι συνάδελφος
τελευταία επεξεργασία από panos1971 σε Τρί Μάιος 26, 2015 2:00 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
-
- Δημοσιεύσεις: 8
- Εγγραφή: Κυρ Σεπ 21, 2014 7:39 pm
Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2015
Παρεπιπτόντως, μια ερώτηση. Κατά πόσο είναι σωστό να σου δημοσιεύουν τα πράματα που γράφεις ;; Κοιτάχτε εδώ, έχει το κείμενο μου απ'εχθές που συζητάγαμε για τα θέματα : http://www.ipaideia.gr/panelinies-2015- ... atikon.htm
Δε το ρωτάω επιθετικά, απλά θέλω να ξέρω, γιατί ξαφνιάστηκα βλέποντας κάτι που έγραψα σε μια συζήτηση ξαφνικά να βγαίνει σε ιστοσελίδες.
Δε το ρωτάω επιθετικά, απλά θέλω να ξέρω, γιατί ξαφνιάστηκα βλέποντας κάτι που έγραψα σε μια συζήτηση ξαφνικά να βγαίνει σε ιστοσελίδες.
Μαθηματικά κατεύθυνσης 2015
Η λύση σου είναι ολόσωστη, μάλιστα αυτή η μέθοδος αντιμετώπισης συμπεριλαμβάνεται στο αρχείο (στην κατηγορία "Άλλες λύσεις") που έδωσε η Επιτροπή Θεμάτων μερικές δημοσιεύσεις πιο πάνω.MaR1oC έγραψε:Καλησπέρα,
μόλις έγραψα το μάθημα εχθές ως μαθητής
Πρότεινα μια ξεχωριστή λύση για το Δ1 και θέλω να ρωτήσω κατα πόσο θεωρείται σωστή:
και μετά την αντικατάσταση της
Α.Σ. προκύπτει .
επομένως η σχέση της υπόθεσης μετατρέπεται στην ισοδύναμη σχέση (αφού βρήκαμε το c) (1). Ορίζουμε τώρα μια νέα συνάρτηση παραγωγίσιμη με παράγωγο άρα h γνησίως αύξουσα άρα και άρα 1-1.
Υπολογίζουμε τώρα με πράξεις το και έπειτα απο μερικές πράξεις και παραγοντοποίηση προκύπτει ότι . Επομένως η (1) γράφεται ισοδύναμα οπότε με τη χρήση της 1-1 ιδιότητας προκύπτει το ζητούμενο.
Το σκεπτικό είναι παρόμοιο με μια άσκηση που είχε αναρτηθεί (Θ33 / 2010) στην τράπεζα επαναληπτικών θεμάτων της ΕΜΕ και ο λύτης υπεδείκνυε αυτόν τον τρόπο.
Ευχαριστώ
Εφόσον είναι δημόσια συζήτηση ο καθένας μπορεί να αντιγράψει δημοσιεύσεις της, αναφέροντας όμως την πηγή, πράγμα που έκανε ο αρθρογράφος στην προκειμένη περίπτωση.Χαράλαμπος Φιλιππάτος έγραψε:Παρεπιπτόντως, μια ερώτηση. Κατά πόσο είναι σωστό να σου δημοσιεύουν τα πράματα που γράφεις ;; Κοιτάχτε εδώ, έχει το κείμενο μου απ'εχθές που συζητάγαμε για τα θέματα : http://www.ipaideia.gr/panelinies-2015- ... atikon.htm
Δε το ρωτάω επιθετικά, απλά θέλω να ξέρω, γιατί ξαφνιάστηκα βλέποντας κάτι που έγραψα σε μια συζήτηση ξαφνικά να βγαίνει σε ιστοσελίδες.
Φιλικά.
-
- Δημοσιεύσεις: 101
- Εγγραφή: Κυρ Μάιος 02, 2010 9:05 pm
- Τοποθεσία: Γερμανία
Μαθηματικά κατεύθυνσης 2015
Για άλλη μια φορά τα θέματα ήταν εύκολα.... Για άλλη μια φορά στις top σχολές του πολυτεχνείου θα ξεχωρίσουν αυτοί που γράφουν καλά την άχρηστη έκθεση...
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 13278
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2015
Αυτή η άχρηστη έκθεση είναι η γλώσσα μας και θα έπρεπε να έχει συντελεστή βαρύτητας σε όλες τις κατευθύνσεις. Έχουμε γεμίσει με ανορθόγραφους "επιστήμονες", που δεν μπορούν να εκφραστούν, που δεν ξέρουν να χειριστούν στοιχειωδώς την ελληνική γλώσσα και που το λεξιλόγιό τους εξαντλείται στις 200 λέξεις.Energy Engineer έγραψε:Για άλλη μια φορά τα θέματα ήταν εύκολα.... Για άλλη μια φορά στις top σχολές του πολυτεχνείου θα ξεχωρίσουν αυτοί που γράφουν καλά την άχρηστη έκθεση...
Ας είμαστε λίγο προσεκτικοί όταν μιλούμε για την ελληνική γλώσσα. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι σε όλες τις πολιτισμένες χώρες του κόσμου διδάσκουν αρχαίους Έλληνες συγγραφείς, ούτε μπορεί να αμφισβητηθεί η συνεισφορά της ελληνικής γλώσσας παγκοσμίως.
-
- Δημοσιεύσεις: 101
- Εγγραφή: Κυρ Μάιος 02, 2010 9:05 pm
- Τοποθεσία: Γερμανία
Γενικές Απόψεις για τα θέματα Κατεύθυνσης 2015
Διαφωνώ κάθετα. Η ελληνική γλώσσα πρέπει να φύγει τελείως από τις εξετάσεις εισαγωγής σε θετικές - τεχνολογικές σχολές και τη θέση της πρέπει να πάρει η αγγλική γλώσσα. Καλή είναι η ελληνική γλώσσα για να μιλάμε στην καθημερινότητα, για να γλεντάμε κτλ, αλλά στους επιστήμονες είναι τελείως άχρηστη... Ειδικά οι αμπελοφιλοσοφίες των Ελλήνων φιλολόγων είναι παντελώς άχρηστες και απλά σου κουράζουν το μυαλό.george visvikis έγραψε:Αυτή η άχρηστη έκθεση είναι η γλώσσα μας και θα έπρεπε να έχει συντελεστή βαρύτητας σε όλες τις κατευθύνσεις. Έχουμε γεμίσει με ανορθόγραφους "επιστήμονες", που δεν μπορούν να εκφραστούν, που δεν ξέρουν να χειριστούν στοιχειωδώς την ελληνική γλώσσα και που το λεξιλόγιό τους εξαντλείται στις 200 λέξεις.Energy Engineer έγραψε:Για άλλη μια φορά τα θέματα ήταν εύκολα.... Για άλλη μια φορά στις top σχολές του πολυτεχνείου θα ξεχωρίσουν αυτοί που γράφουν καλά την άχρηστη έκθεση...
Ας είμαστε λίγο προσεκτικοί όταν μιλούμε για την ελληνική γλώσσα. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι σε όλες τις πολιτισμένες χώρες του κόσμου διδάσκουν αρχαίους Έλληνες συγγραφείς, ούτε μπορεί να αμφισβητηθεί η συνεισφορά της ελληνικής γλώσσας παγκοσμίως.
Για θετικές και τεχνολογικές σχολές, οι μαθητές - μελλοντικοί φοιτητές πρέπει να εξετάζονται σε λεξιλόγιο, ωρολογία, γραμματική και συντακτικό της επιστημονικής αγγλικής γλώσσας. Άμα κοιμόμαστε εμείς σε συντηρητικές απόψεις και η ανθρωπότητα προχωράει, τα πράγματα δε θα είναι καλά σύντομα.
Και σε κάθε περίπτωση τα αγγλικά είναι πιο κοντά στα αρχαία ελληνικά, από ότι τα μοντέρνα ελληνικά του 2015.
-
- Δημοσιεύσεις: 12
- Εγγραφή: Δευ Ιουν 02, 2014 10:25 am
Μαθηματικά κατεύθυνσης 2015
Έχοντας ήδη σχολιάσει σε άλλο χώρο τα θέματα και μετά από το εύστοχο σχόλιο του nikoszan θα πω το εξής.
Ενδιαφέρον θα είχε να δίναμε κι εμείς οι καθηγητές μαθηματικών - δημοσίου και ιδιωτικού- τα θέματα των Πανελληνίων το πρωί μαζί με τα παιδιά, σε ένα 3ωρο, με πλήρη διατύπωση και να περιμέναμε τις βαθμολογίες μας..
Ενδιαφέρον θα είχε να δίναμε κι εμείς οι καθηγητές μαθηματικών - δημοσίου και ιδιωτικού- τα θέματα των Πανελληνίων το πρωί μαζί με τα παιδιά, σε ένα 3ωρο, με πλήρη διατύπωση και να περιμέναμε τις βαθμολογίες μας..
-
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 14, 2011 11:44 pm
Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2015
Συμφωνώ με την τοποθέτηση. Οι έξυπνες ιδέες είναι καλές για θέματα μαθηματικών, αλλά οι πολλές πράξεις καλό είναι να αποφεύγονται, λαμβάνοντας υπόψιν το είδος της εξέτασης και τη χρονική διάρκειά τους.χρηστος ευαγγελινος έγραψε:Αρκετά δύσκολα θέματα κατά τη γνώμη μου.
Η δυσκολία τους πάντως δεν έγκειται στις ιδέες που χρειαζόταν αλλά στις πολλές πράξεις οπότε ποιοτικά θα τα χαρακτήριζα χαμηλού επιπέδου.
Απ την άλλη μεριά θα πρέπει κάθε φορά να ξεχωρίζουν οι άριστοι από τους πολύ καλούς και ταυτόχρονα να μπορούν οι καλά διαβασμένοι να πιάνουν έναν αξιοπρεπή βαθμό.
Συμφωνώ λοιπόν με τις προθέσεις των θεματοδοτων αλλά όχι με την εφαρμογή των προθέσεων τους.και λυπάμαι πραγματικά για αυτό διότι όπως έχει αποδείξει η μαθηματική κοινότητα στη χώρα μας,και ειδικά αυτός εδώ ο ισοτόπος, υπάρχουν πολύ όμορφα θεματα σε αυτό το μάθημα.
Κρίμα. Ελπίζω κάποτε να βγάζουμε μαθητές με αληθινη μαθηματικη ωριμότητα και όχι απλώς λύτες ασκησεων με δαιδαλώδη δομή.
Επίσης οι καλά διαβασμένοι πολύ σωστά επισημάνθηκε οτι πρέπει να παίρνουν έναν αξιοπρεπή βαθμό! Νομίζω το δικαιούνται όσοι ξόδεψαν πάρα πολλές ώρες αυτή τη χρονιά για το συγκεκριμένο μάθημα!
Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2015
george visvikis έγραψε:Αυτή η άχρηστη έκθεση είναι η γλώσσα μας και θα έπρεπε να έχει συντελεστή βαρύτητας σε όλες τις κατευθύνσεις. Έχουμε γεμίσει με ανορθόγραφους "επιστήμονες", που δεν μπορούν να εκφραστούν, που δεν ξέρουν να χειριστούν στοιχειωδώς την ελληνική γλώσσα και που το λεξιλόγιό τους εξαντλείται στις 200 λέξεις.Energy Engineer έγραψε:Για άλλη μια φορά τα θέματα ήταν εύκολα.... Για άλλη μια φορά στις top σχολές του πολυτεχνείου θα ξεχωρίσουν αυτοί που γράφουν καλά την άχρηστη έκθεση...
Ας είμαστε λίγο προσεκτικοί όταν μιλούμε για την ελληνική γλώσσα. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι σε όλες τις πολιτισμένες χώρες του κόσμου διδάσκουν αρχαίους Έλληνες συγγραφείς, ούτε μπορεί να αμφισβητηθεί η συνεισφορά της ελληνικής γλώσσας παγκοσμίως.
Κύριε Γιώργο
Κ όσο για τα θέματα που αναφέρει ο "energy engineer" εύκολα δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν θέματα στα οποία άριστοι μαθητές θα κυμανθούν γύρω στο 16-17. Γνώμη μου πάντα.
1. Δεν διδάσκουμε με αυτό που λέμε και κάνουμε. Διδάσκουμε με αυτό που είμαστε.
2. Ο μέτριος δάσκαλος περιγράφει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο σωστός δάσκαλος αποδεικνύει. Ο σπουδαίος δάσκαλος εμπνέει. ( Γουίλιαμ Γουάρντ)
2. Ο μέτριος δάσκαλος περιγράφει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο σωστός δάσκαλος αποδεικνύει. Ο σπουδαίος δάσκαλος εμπνέει. ( Γουίλιαμ Γουάρντ)
Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2015
Καλησπερίζω την κοινότητα.
Θέλω και εγώ να καταθέσω την άποψή μου αφού έχουν περάσει 2 μέρες οπότε έχω όπως και οι περισσότεροι, μία πιο ξεκάθαρη εικόνα.
Όταν αναρτήθηκαν τα θέματα με την 1η ματιά που έριξα τα θεώρησα βατά. Όταν ξεκίνησα να τα λύνω κατάλαβα πόσο δύσκολα και απαιτητικά ήταν.
Οφείλω να παραδεχτώ ότι δεν κατάφερα να λύσω το Δ3, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν ζορίστηκα πχ στο γ4. Ξέρω ότι δεν με τιμά η αδυναμία μου στο Δ3 αλλά δεν μπορώ να πω και ψέματα.
Θεωρώ ότι τα συγκεκριμένα θέματα ευνόησαν τους μαθητές που δεν είχαν καμία προσδοκία από τα μαθηματικά. Τους μαθητές που κυνηγούσαν απλά βαθμολογία μεταξύ 5-8.
Θα μειωθεί πάρα πολύ η διαφορά των πολύ καλών μαθητών και των <= μετρίων.
Επειδή αναφέρθηκε από αρκετούς συναδέλφους ότι σημασία έχει ο βαθμός συγκριτικά με τους υπόλοιπους μαθητές, θέλω να πω ότι διαφωνώ. Όχι πως δεν ισχύει αυτό αλλά, εκτός από το φαινόμενο που ανέφερα πιο πάνω, τα μαθηματικά είναι το 3ο μάθημα από τα 5 ή 6. Επηρεάζει πάρα πολύ την ψυχολογία των μαθητών και το βλέπω αυτές τις μέρες στην προετοιμασία τους για τα υπόλοιπα μαθήματα.
Δεν θα σας κουράσω άλλο. Ευχαριστώ για το χρόνο και το βήμα.
Καλή συνέχεια στα παιδιά αλλά και στους βαθμολογητές.
Θα περιμένω με αγωνία τα στατιστικά αποτελέσματα των βαθμολογιών.
Προσθήκη μηνύματος:
Δεν πρόσεξα ότι υπάρχουν 2 θέματα με τον ίδιο τίτλο.
Θέλω και εγώ να καταθέσω την άποψή μου αφού έχουν περάσει 2 μέρες οπότε έχω όπως και οι περισσότεροι, μία πιο ξεκάθαρη εικόνα.
Όταν αναρτήθηκαν τα θέματα με την 1η ματιά που έριξα τα θεώρησα βατά. Όταν ξεκίνησα να τα λύνω κατάλαβα πόσο δύσκολα και απαιτητικά ήταν.
Οφείλω να παραδεχτώ ότι δεν κατάφερα να λύσω το Δ3, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν ζορίστηκα πχ στο γ4. Ξέρω ότι δεν με τιμά η αδυναμία μου στο Δ3 αλλά δεν μπορώ να πω και ψέματα.
Θεωρώ ότι τα συγκεκριμένα θέματα ευνόησαν τους μαθητές που δεν είχαν καμία προσδοκία από τα μαθηματικά. Τους μαθητές που κυνηγούσαν απλά βαθμολογία μεταξύ 5-8.
Θα μειωθεί πάρα πολύ η διαφορά των πολύ καλών μαθητών και των <= μετρίων.
Επειδή αναφέρθηκε από αρκετούς συναδέλφους ότι σημασία έχει ο βαθμός συγκριτικά με τους υπόλοιπους μαθητές, θέλω να πω ότι διαφωνώ. Όχι πως δεν ισχύει αυτό αλλά, εκτός από το φαινόμενο που ανέφερα πιο πάνω, τα μαθηματικά είναι το 3ο μάθημα από τα 5 ή 6. Επηρεάζει πάρα πολύ την ψυχολογία των μαθητών και το βλέπω αυτές τις μέρες στην προετοιμασία τους για τα υπόλοιπα μαθήματα.
Δεν θα σας κουράσω άλλο. Ευχαριστώ για το χρόνο και το βήμα.
Καλή συνέχεια στα παιδιά αλλά και στους βαθμολογητές.
Θα περιμένω με αγωνία τα στατιστικά αποτελέσματα των βαθμολογιών.
Προσθήκη μηνύματος:
Δεν πρόσεξα ότι υπάρχουν 2 θέματα με τον ίδιο τίτλο.
- Στέλιος Μαρίνης
- Δημοσιεύσεις: 536
- Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 9:45 pm
- Τοποθεσία: Νέα Σμύρνη, Αθήνα
- Επικοινωνία:
Μαθηματικά κατεύθυνσης 2015
Περιληπτικά, εξηγώ γιατί θεωρώ ότι το διαγώνισμα ήταν απαράδεκτο. Το διαγώνισμα κι όχι τα επιμέρους θέματα. Ως μεμονωμένο θέματα, υπάρχουν και καλύτερα, υπάρχουν και χειρότερα κι ίσως είναι και θέμα προσωπικών προτιμήσεων. Όμως το διαγώνισμα στο σύνολό του πρέπει, κατά τη γνώμη μου, να μην ελέγχει άλλες ικανότητες των μαθητών πλην εκείνων που αφορούν τη μελέτη τους και το επίπεδο κατανόησης-εμβάθυνσης στο εξεταζόμενο μάθημα, και ασφαλώς να μην υπεισέρχεται έντονα ο παράγοντας "τύχη". Έφταναν αυτά; Όχι ως εργασία στο σπίτι, αλλά σε ένα συγκεκριμένο τρίωρο που δεν το διάλεξε ο υποψήφιος.
Όταν σε ένα διαγώνισμα τριών ωρών χρειάζεται κάποιο τέχνασμα ή, έστω, κάποια ευφυής σκέψη σε περισσότερα από ένα ή δύο ερωτήματα, το διαγώνισμα δεν τηρεί αυτές τις προϋποθέσεις. Κάτι να πάει στραβά σε μια ιδέα που εφαρμόζει ο μαθητής, ακόμη κι ένα απλό λάθος σε κάποια πράξη που τον αναγκάζει να χάσει χρόνο, του αυξάνει το άγχος όταν διαπιστώσει ότι ίδιες δυσκολίες θα αντιμετωπίσει και στα άλλα ερωτήματα, αφού ελάχιστα νιώθει ότι "τα έχει". Ένα τέτοιο διαγώνισμα απαιτεί ατσάλινα νεύρα κάτι που δεν έχουμε όλοι, χωρίς αυτό να εμποδίζει για εξαιρετικές ακαδημαϊκές και επαγγελματικές επιτυχίες, εκτός αν είσαι αεροπόρος ας πούμε.
ΥΓ. Αν προσθέσω και τον παράγοντα της κοινωνικής δικαιοσύνης, θα έπρεπε να μη χρειάζεται άλλη βοήθεια εκτός σχολείου, αλλά αυτό είναι άλλου επιπέδου συζήτηση.
Όταν σε ένα διαγώνισμα τριών ωρών χρειάζεται κάποιο τέχνασμα ή, έστω, κάποια ευφυής σκέψη σε περισσότερα από ένα ή δύο ερωτήματα, το διαγώνισμα δεν τηρεί αυτές τις προϋποθέσεις. Κάτι να πάει στραβά σε μια ιδέα που εφαρμόζει ο μαθητής, ακόμη κι ένα απλό λάθος σε κάποια πράξη που τον αναγκάζει να χάσει χρόνο, του αυξάνει το άγχος όταν διαπιστώσει ότι ίδιες δυσκολίες θα αντιμετωπίσει και στα άλλα ερωτήματα, αφού ελάχιστα νιώθει ότι "τα έχει". Ένα τέτοιο διαγώνισμα απαιτεί ατσάλινα νεύρα κάτι που δεν έχουμε όλοι, χωρίς αυτό να εμποδίζει για εξαιρετικές ακαδημαϊκές και επαγγελματικές επιτυχίες, εκτός αν είσαι αεροπόρος ας πούμε.
ΥΓ. Αν προσθέσω και τον παράγοντα της κοινωνικής δικαιοσύνης, θα έπρεπε να μη χρειάζεται άλλη βοήθεια εκτός σχολείου, αλλά αυτό είναι άλλου επιπέδου συζήτηση.
Κάποτε οι καμπύλες των γραφικών παραστάσεων ζωντανεύουν, είναι διαφορίσιμες γιατί είναι λείες κι όμορφες, έχουν ακρότατες τιμές γιατί αρνούνται τη μονοτονία, δεν έχουν όριο πραγματικό, αλλά μπορείς και τις φαντάζεσαι στο άπειρο και η ασύμπτωτη ευθεία είναι το καράβι που σε ταξιδεύει πλάι τους.
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 13278
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2015
Η ελληνική γλώσσα που προηγήθηκε της αγγλικής τουλάχιστον 1000 χρόνια, είναι μόνο για να γλεντάμε. Ασχολίαστο!Energy Engineer έγραψε: Διαφωνώ κάθετα. Η ελληνική γλώσσα πρέπει να φύγει τελείως από τις εξετάσεις εισαγωγής σε θετικές - τεχνολογικές σχολές και τη θέση της πρέπει να πάρει η αγγλική γλώσσα. Καλή είναι η ελληνική γλώσσα για να μιλάμε στην καθημερινότητα, για να γλεντάμε κτλ, αλλά στους επιστήμονες είναι τελείως άχρηστη... Ειδικά οι αμπελοφιλοσοφίες των Ελλήνων φιλολόγων είναι παντελώς άχρηστες και απλά σου κουράζουν το μυαλό.
Την εποχή που ο Αρχιμήδης είχε συλλάβει την ιδέα του ολοκληρώματος και ο Πλάτωνας μιλούσε για κανονικά πολύεδρα, πού ήταν αλήθεια τότε οι αντίστοιχοι Άγγλοι επιστήμονες και ποιοι ήταν; Έχετε υπόψη σας ότι τα στοιχεία του Ευκλείδη διδάσκονται στο εξωτερικό έχοντας αριστερά της σελίδας το πρωτότυπο κείμενο και δεξιά τη μετάφραση; (εδώ). Για ποια επιστημονική γλώσσα μιλάμε λοιπόν; Γλώσσα με τεχνικούς όρους το δέχομαι, αλλά όχι επιστημονική. Όλες οι επιστημονικές λέξεις έχουν ελληνικές ρίζες.
Τέλος λίγος σεβασμός στους Έλληνες Φιλόλογους που μας έμαθαν να διαβάζουμε, να γράφουμε και να είμαστε σε θέση να εκφράζουμε τις απόψεις μας με λόγια και όχι με μουγκρητά, δεν βλάπτει.
Η λέξη ορολογία δεν προέρχεται από την ώρα, αλλά από τον όρο και γι'αυτό γράφεται με όμικρον και όχι με ωμέγα. Η αντίστοιχη αγγλική λέξη είναι terminology (term = όρος). Μήπως η κατάληξη -logy έχει ελληνικές ρίζες; Όσο για την αγγλική γραμματική, όπου κανένα όνομα και κανένα ρήμα δεν κλίνεται, αποτελούν μαζί με το ανύπαρκτο συντακτικό τη φτωχότερη γλώσσα παγκοσμίως.Energy Engineer έγραψε:Για θετικές και τεχνολογικές σχολές, οι μαθητές - μελλοντικοί φοιτητές πρέπει να εξετάζονται σε λεξιλόγιο, ωρολογία, γραμματική και συντακτικό της επιστημονικής αγγλικής γλώσσας. Άμα κοιμόμαστε εμείς σε συντηρητικές απόψεις και η ανθρωπότητα προχωράει, τα πράγματα δε θα είναι καλά σύντομα.
Το επόμενο βήμα είναι να αναρτήσουμε στον Παρθενώνα ένα πανό που να γράφει: ΑΓΓΛΙΚΗ ΑΠΟΙΚΙΑ, ή καλύτερα να το γράψουμε στα αγγλικά για να το καταλάβουν όλοι.Energy Engineer έγραψε:Και σε κάθε περίπτωση τα αγγλικά είναι πιο κοντά στα αρχαία ελληνικά, από ότι τα μοντέρνα ελληνικά του 2015.
Re: Γενικές Απόψεις για τα θέματα Κατεύθυνσης 2015
Είμαι οff topic, το γνωρίζω... αλλά δεν μπορώ να μην απαντήσω !
Νομίζω ότι η άποψη του κυρίου Energy Engineer, δεν αντέχει σε κριτική.
Όντως αν διαβάσει κάποιος εκθέσεις ( reports ελληνιστί ), ειδικά μηχανικών, θα αντιληφθεί ότι η λεξιπενία και η φτώχεια στην έκφραση δυστυχώς "βγάζουν μάτι" !
Όπως φυσικά και στον κλάδο μας. Η έκθεση καλώς υπάρχει ως εξεταζόμενο μάθημα. Άλλωστε δεν πρωτοτυπούμε σε αυτό !
Η γλώσσα εκτός των άλλων είναι και εργαλείο του μυαλού ! Η πολυπλοκότητά της το εξασκεί ! Έτσι νομίζω, χωρίς να είμαι και ειδικός, μπορούν να αιτιολογηθούν πολλά από τα "στραβά" που παρατηρούμε στους μαθητές μας αλλά και σε μεγαλύτερούς τους.
Νομίζω ότι η άποψη του κυρίου Energy Engineer, δεν αντέχει σε κριτική.
Όντως αν διαβάσει κάποιος εκθέσεις ( reports ελληνιστί ), ειδικά μηχανικών, θα αντιληφθεί ότι η λεξιπενία και η φτώχεια στην έκφραση δυστυχώς "βγάζουν μάτι" !
Όπως φυσικά και στον κλάδο μας. Η έκθεση καλώς υπάρχει ως εξεταζόμενο μάθημα. Άλλωστε δεν πρωτοτυπούμε σε αυτό !
Η γλώσσα εκτός των άλλων είναι και εργαλείο του μυαλού ! Η πολυπλοκότητά της το εξασκεί ! Έτσι νομίζω, χωρίς να είμαι και ειδικός, μπορούν να αιτιολογηθούν πολλά από τα "στραβά" που παρατηρούμε στους μαθητές μας αλλά και σε μεγαλύτερούς τους.
- Γενικοί Συντονιστές
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 511
- Εγγραφή: Κυρ Σεπ 13, 2009 12:52 am
Re: Γενικές Απόψεις για τα θέματα Κατεύθυνσης 2015
Το μέλος Χαράλαμπος Φιλιππάτος διέγραψε δημοσιεύεις του με αποτέλεσμα δημοσιεύσεις μελών που απαντούν σε αυτόν να φαίνονται μετέωρες. Για αυτή την προσβλητική έναντι των μελών μας ενέργεια αποφασίστηκε ο οριστικός αποκλεισμός του από το mathematica.
Οι Γενικοί Συντονιστές του mathematica
-
- Δημοσιεύσεις: 101
- Εγγραφή: Κυρ Μάιος 02, 2010 9:05 pm
- Τοποθεσία: Γερμανία
Re: Γενικές Απόψεις για τα θέματα Κατεύθυνσης 2015
Θα πω κάποια πράγματα. Σε κάθε περίπτωση δεν καταλαβαίνω το ύφος και την ειρωνία κάποιων προς το μέρος μου, τη στιγμή που εγώ γράφω, ή τουλάχιστον προσπαθώ να γράφω με ένα ουδέτερο και όχι προσβλητικό ύφος.
Γενικά το θέμα είναι πως βλέπει τα πράγματα ο καθένας μας. Εγώ πιστεύω ότι για να αντέξει μια χώρα - ένας πολιτισμός - μια κουλτούρα - ένα έθνος στις επόμενες δεκαετίες - αιώνες, θα πρέπει να είναι πρωτότυπος και στην κορυφή της εξέλιξης, όχι συντηρητικός και στην ουρά της εξέλιξης. Πιστεύω ότι για να αντέξεις πρέπει να προσαρμοστείς στο σύστημα, στις καταστάσεις και να πρωτοτυπήσεις. Το σύστημα δεν πρόκειται να αλλάξει για εσένα, ούτε θα κάτσει να σε περιμένει στις παλιομοδίτικες απόψεις σου. Κάποιοι άλλοι πιστεύουν άλλα ή αντίθετα πράγματα... Εγώ απλά λέω τη γνώμη μου... Και σε κάθε περίπτωση δεν είμαι εγώ υπεύθυνος που η ανθρωπότητα μιλάει αγγλικά το 2015.
Θα σας πω ένα παράδειγμα:
Στους Ηλεκτρολόγους του ΕΜΠ που ήμουν, ένας συνάδελφος ετοίμασε μια δημοσίευση σε ένα περιοδικό πάνω στην επιστήμη υπολογιστών στην αγγλική γλώσσα. Αυτή θα ήταν και η διπλωματική του, αλλά στο ΕΜΠ δε δέχονται διπλωματικές στα αγγλικά οπότε έπρεπε να την ετοιμάσει στα ελληνικά. Ξεκίνησε τη μετάφραση. Σε κάθε σελίδα υπήρχαν περίπου 20 - 30 αγγλικές λέξεις που δεν έβρισκε αντίστοιχες στα ελληνικά, όσο και να έψαχνε. Κάποιες τις έφτιαχνε μόνος του, και κάποιες άλλες τις άφηνε στα αγγλικά. Τελικά έφτιαξε μια διπλωματική στην οποία προθέσεις, άρθρα και τα πολύ βασικά ήταν στα ελληνικά, ενώ όλα τα υπόλοιπα ήταν στην πλειοψηφία τους αγγλικά. Και σας ρωτάω, έχει λογική αυτό;
Σε όλα τα πανεπιστήμια, όλου του σοβαρού κόσμου, υπάρχουν full-english speaking programs, και προπτυχιακά και μεταπτυχιακά. Εδώ γιατί έχουμε κολλήσει σε συντηρητικές απόψεις; Ας πούμε οι Εβραίοι στο Ισραήλ, έχουν τα εβραϊκά για την καθημερινότητά τους, για να μελετάνε τη Βίβλο κτλ, αλλά στις θετικο-τεχνολογικές επιστήμες χρησιμοποιούν καθαρά αγγλικά.
Εν ολίγοις αυτό που θέλω να πω είναι ότι πλέον πρέπει οι θετικό-τεχνολογικές επιστήμες να κολλήσουν 100% με τα αγγλικά... Και τα ελληνικά να μείνουν για άλλα θέματα. Ίσως έτσι και η ελληνική γλώσσα παραμείνει σταθερή, χωρίς αλλοιώσεις και επιρροές από τα αγγλικά... Το wifi είναι αγγλικά, η αστρονομία είναι ελληνικά, το astronomy είναι μια καλή επιρροή της ελληνικής γλώσσας στην αγγλική, αλλά το γουάιφάι είναι μια κακή επιρροή της αγγλικής γλώσσας στην ελληνική. Δηλαδή από όλες τις απόψεις θα είναι καλό να ταυτίσουμε πλέον τις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες με τα αγγλικά. Αυτό που κάνει η βόρεια Ευρώπη, η Κορέα, το Ισραήλ κτλ...
Γενικά το θέμα είναι πως βλέπει τα πράγματα ο καθένας μας. Εγώ πιστεύω ότι για να αντέξει μια χώρα - ένας πολιτισμός - μια κουλτούρα - ένα έθνος στις επόμενες δεκαετίες - αιώνες, θα πρέπει να είναι πρωτότυπος και στην κορυφή της εξέλιξης, όχι συντηρητικός και στην ουρά της εξέλιξης. Πιστεύω ότι για να αντέξεις πρέπει να προσαρμοστείς στο σύστημα, στις καταστάσεις και να πρωτοτυπήσεις. Το σύστημα δεν πρόκειται να αλλάξει για εσένα, ούτε θα κάτσει να σε περιμένει στις παλιομοδίτικες απόψεις σου. Κάποιοι άλλοι πιστεύουν άλλα ή αντίθετα πράγματα... Εγώ απλά λέω τη γνώμη μου... Και σε κάθε περίπτωση δεν είμαι εγώ υπεύθυνος που η ανθρωπότητα μιλάει αγγλικά το 2015.
Θα σας πω ένα παράδειγμα:
Στους Ηλεκτρολόγους του ΕΜΠ που ήμουν, ένας συνάδελφος ετοίμασε μια δημοσίευση σε ένα περιοδικό πάνω στην επιστήμη υπολογιστών στην αγγλική γλώσσα. Αυτή θα ήταν και η διπλωματική του, αλλά στο ΕΜΠ δε δέχονται διπλωματικές στα αγγλικά οπότε έπρεπε να την ετοιμάσει στα ελληνικά. Ξεκίνησε τη μετάφραση. Σε κάθε σελίδα υπήρχαν περίπου 20 - 30 αγγλικές λέξεις που δεν έβρισκε αντίστοιχες στα ελληνικά, όσο και να έψαχνε. Κάποιες τις έφτιαχνε μόνος του, και κάποιες άλλες τις άφηνε στα αγγλικά. Τελικά έφτιαξε μια διπλωματική στην οποία προθέσεις, άρθρα και τα πολύ βασικά ήταν στα ελληνικά, ενώ όλα τα υπόλοιπα ήταν στην πλειοψηφία τους αγγλικά. Και σας ρωτάω, έχει λογική αυτό;
Σε όλα τα πανεπιστήμια, όλου του σοβαρού κόσμου, υπάρχουν full-english speaking programs, και προπτυχιακά και μεταπτυχιακά. Εδώ γιατί έχουμε κολλήσει σε συντηρητικές απόψεις; Ας πούμε οι Εβραίοι στο Ισραήλ, έχουν τα εβραϊκά για την καθημερινότητά τους, για να μελετάνε τη Βίβλο κτλ, αλλά στις θετικο-τεχνολογικές επιστήμες χρησιμοποιούν καθαρά αγγλικά.
Εν ολίγοις αυτό που θέλω να πω είναι ότι πλέον πρέπει οι θετικό-τεχνολογικές επιστήμες να κολλήσουν 100% με τα αγγλικά... Και τα ελληνικά να μείνουν για άλλα θέματα. Ίσως έτσι και η ελληνική γλώσσα παραμείνει σταθερή, χωρίς αλλοιώσεις και επιρροές από τα αγγλικά... Το wifi είναι αγγλικά, η αστρονομία είναι ελληνικά, το astronomy είναι μια καλή επιρροή της ελληνικής γλώσσας στην αγγλική, αλλά το γουάιφάι είναι μια κακή επιρροή της αγγλικής γλώσσας στην ελληνική. Δηλαδή από όλες τις απόψεις θα είναι καλό να ταυτίσουμε πλέον τις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες με τα αγγλικά. Αυτό που κάνει η βόρεια Ευρώπη, η Κορέα, το Ισραήλ κτλ...
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες