8Α-Σύνολα

Συντονιστής: stranton

Άβαταρ μέλους
Α.Κυριακόπουλος
Δημοσιεύσεις: 988
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 9:49 am
Τοποθεσία: ΧΟΛΑΡΓΟΣ

8Α-Σύνολα

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Α.Κυριακόπουλος » Δευ Σεπ 12, 2011 7:29 pm

Να γράψετε υπό μορφή διαστήματος του \mathbb R κάθε ένα από τα σύνολα:

\displaystyle{\begin{array}{l} 
 {\rm A} = \left\{ {x \in \mathbb R|\Upsilon \pi \dot \alpha \rho \chi \varepsilon \iota \,\, {\rm{ }}\nu  \in {{\rm N}^ * },\,x \le \frac{1}{\nu }} \right\} \\ 
  \\  
 {\rm B} = \left\{ {x \in \mathbb R|\Gamma \iota \alpha\,\, {\rm{ }}\kappa \dot \alpha \theta \varepsilon \,\, {\rm{ }}\nu  \in {{\rm N}^ * },\,x \le \frac{1}{\nu }} \right\} \\  
 \end{array}}


Αντώνης Κυριακόπουλος
•Ο έξυπνος παραδέχεται •Ο πονηρός δικαιολογείται •Ο βλάκας επιμένει
kostas136
Δημοσιεύσεις: 631
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 01, 2009 6:47 pm
Τοποθεσία: Αθήνα, Ν. Αττικής
Επικοινωνία:

Re: 8Α-Σύνολα

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από kostas136 » Δευ Σεπ 12, 2011 11:47 pm

Κάποιες παρατηρήσεις που ρίχνουν φώς για την απάντηση. Και για τα δύο σύνολα επιτρέπονται οι αρνητικοί πραγματικοί αφού \displaystyle \frac{1}{n}>0, \forall n\in N.
Επίσης και για τα δύο σύνολα δεν μπορούμε να επιτρέψουμε τους αριθμούς μεγαλύτερους της μονάδας διότι:
\displaystyle \forall n\in N: n\geq 1\Rightarrow \frac{1}{n}\leq 1
Τώρα για το πρώτο διάστημα μπορούμε να επιτρέψουμε και τους \displaystyle 0\leq x\leq 1 αφού τότε αρκεί ως \displaystyle n\in N να θεωρήσουμε την μονάδα.
Άρα \displaystyle A=(-\infty, 1].
Αλλά για το δεύτερο διάστημα δεν μπορούμε να επιτρέψουμε τους \displaystyle 0<x\leq 1 διότι τότε θα υπάρχει ένας φυσικός, ο \displaystyle n=[\frac{1}{x}]+1 για τον οποίο θα ισχύει:
\displaystyle \frac{1}{n}<x αφού \displaystyle \frac{1}{[\frac{1}{x}]+1}<x\Leftrightarrow \frac{1}{x}<[\frac{1}{x}]+1.
Άρα \displaystyle B=(-\infty, 0].


Life is like a box of chocolates. You never know what you might find inside!
To be the Black Swan, to be perfect!
Κώστας Καπένης
Άβαταρ μέλους
Α.Κυριακόπουλος
Δημοσιεύσεις: 988
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 9:49 am
Τοποθεσία: ΧΟΛΑΡΓΟΣ

Re: 8Α-Σύνολα

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Α.Κυριακόπουλος » Τρί Σεπ 13, 2011 11:29 am

Α.Κυριακόπουλος έγραψε:Να γράψετε υπό μορφή διαστήματος του \mathbb R κάθε ένα από τα σύνολα:

\displaystyle{\begin{array}{l} 
 {\rm A} = \left\{ {x \in \mathbb R|\Upsilon \pi \dot \alpha \rho \chi \varepsilon \iota \,\, {\rm{ }}\nu  \in {{\rm N}^ * },\,x \le \frac{1}{\nu }} \right\} \\ 
  \\  
 {\rm B} = \left\{ {x \in \mathbb R|\Gamma \iota \alpha\,\, {\rm{ }}\kappa \dot \alpha \theta \varepsilon \,\, {\rm{ }}\nu  \in {{\rm N}^ * },\,x \le \frac{1}{\nu }} \right\} \\  
 \end{array}}
ΛΥΣΗ.
1) • Έστω ότι x \in {\rm A}. Τότεx \in R και υπάρχει \nu  \in {{\rm N}^ * } με x \le \frac{1}{\nu }. Και επειδή \frac{1}{\nu } \le 1, έπεται ότι x \le 1 και συνεπώς x \in \left( { - \infty ,1} \right]. Άρα: {\rm A} \subseteq \left( { - \infty .1} \right] (1).
Έστω ότι x \in \left( { - \infty ,1} \right]. Τότε x \le 1. Έτσι, τότε, υπάρχει \nu  \in {{\rm N}^ * } με x \le \frac{1}{\nu } (το \nu  = 1) και συνεπώς x \in {\rm A}. Άρα \left( { - \infty .1} \right] \subseteq {\rm A} (2).
--Από τις (1) και (2) έπεται ότι: {\rm A} = \left( { - \infty .1} \right].
2) • Έστω ότι x \in {\rm A} Τότεx \in R και για κάθε \nu  \in {{\rm N}^ * } ισχύει x \le \frac{1}{\nu }. Έτσι, αν x > 0, θα είχαμε \nu  \le \frac{1}{x}, για κάθε \nu  \in {{\rm N}^ * }, άτοπο ( γιατί δεν υπάρχει πραγματικός αριθμός που να είναι μεγαλύτερος όλων των φυσικών αριθμών). Άρα x \le 0 και συνεπώς x \in \left( { - \infty ,0} \right].
Άρα: {\rm A} \subseteq \left( { - \infty .0} \right] (3).
• Έστω ότι x \in \left( { - \infty ,0} \right]. Τότε x \le 0. Έτσι, τότε, για κάθε \nu  \in {{\rm N}^ * } έχουμε: x \le 0 < \frac{1}{\nu } και συνεπώς x \le \frac{1}{\nu }, οπότε x \in {\rm A}
Άρα \left( { - \infty .0} \right] \subseteq {\rm A} (4)
--Από τις (3) και (4) έπεται ότι{\rm A} = \left( { - \infty .0} \right].
ΣΧΟΛΙΟ .Η άσκηση είναι πολύ απλή στο μαθηματικό της μέρος. Η δυσκολία της συνίσταται στη λογική διαδικασία της λύσης. Αλλά από μικροί οι μαθητές πρέπει να κατανοήσουν και να μάθουν να χειρίζονται τις έννοιες ( ποσοδείκτες) : «υπάρχει» και « για κάθε». Οι έννοιες αυτές, όπως είναι γνωστό, είναι κυρίαρχες σε όλα ανεξαιρέτως τα μαθηματικά . Ξέρω ότι είναι δύσκολο ένας μαθητής να την λύσει. Όμως αμφιβάλλει κανένας ότι διαβάζοντας ένας μαθητής την (σωστή, αναλυτική, κατανοητή) λύση έχει να κερδίσει πολλά; (από τη λύση, εκτός των άλλων, του δίνεται ευκαιρία να μάθει ότι το σύνολο των φυσικών αριθμών δεν είναι άνω φραγμένο, κάτι που ίσως το διαισθανόταν). Πιστεύω ότι αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να διδάξουμε στους μαθητές τις διάφορες θεμελιώδεις έννοιας των μαθηματικών.


Αντώνης Κυριακόπουλος
•Ο έξυπνος παραδέχεται •Ο πονηρός δικαιολογείται •Ο βλάκας επιμένει
Atemlos
Δημοσιεύσεις: 587
Εγγραφή: Τετ Αύγ 17, 2011 6:11 am
Τοποθεσία: North

Re: 8Α-Σύνολα

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Atemlos » Τρί Σεπ 13, 2011 12:47 pm

Πολύ όμορφο και διδακτικό το θέμα κ.Αντώνη.


Απάντηση

Επιστροφή σε “ΑΛΓΕΒΡΑ Α'”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 12 επισκέπτες