Απροσδιόριστες μορφές (Γ' Λυκείου)
Συντονιστής: Καρδαμίτσης Σπύρος
-
- Δημοσιεύσεις: 296
- Εγγραφή: Τρί Ιούλ 15, 2014 11:37 pm
Απροσδιόριστες μορφές (Γ' Λυκείου)
Καλησπέρα σας!
Θα με ενδιέφερε η διδακτική προσέγγιση που ακολουθείτε για την ερμηνεία των απροσδιόριστων μορφών του σχολικού βιβλίου, σε μαθητές Γ' Λυκείου (ή και μικρότερους).
Προσωπικά, για την , επικαλούμαι την γνωστή τους αόριστη (απροσδιόριστη) εξίσωση . Οι και είναι άμεσα εξαγόμενα.
Θα με ενδιέφερε η διδακτική προσέγγιση που ακολουθείτε για την ερμηνεία των απροσδιόριστων μορφών του σχολικού βιβλίου, σε μαθητές Γ' Λυκείου (ή και μικρότερους).
Προσωπικά, για την , επικαλούμαι την γνωστή τους αόριστη (απροσδιόριστη) εξίσωση . Οι και είναι άμεσα εξαγόμενα.
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 15762
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am
Re: Απροσδιόριστες μορφές (Γ' Λυκείου)
Προσωπικά δεν μου αρέσει καθόλου αυτός ο τρόπος. Το είναι μία συντομογραφία κάποιας περίπτωσης ορίου, και όχι σύμβολο των Μαθηματικών. Άρα το να κάνουμε πράξεις με αυτό, κατ' αναλογία με το , μόνο περιπλέκει τα πράγματα. Δίνει στους μαθητές την εντύπωση ότι στα Μαθηματικά έχουμε ασάφειες, μπερδεύοντας τα σωστά με τα νεφελώδη.Grosrouvre έγραψε: Προσωπικά, για την , επικαλούμαι την γνωστή τους αόριστη (απροσδιόριστη) εξίσωση .
Θα πρότεινα να δει ο μαθητής χειροποιαστά παραδείγματα όπως κλπ, που όλα είναι της λεγόμενης μορφής αλλά δίνουν διαφορετικές απαντήσεις. Μπορούμε ακόμα να φροντίσουμε το όριο να είναι ή να μην υπάρχει (π.χ. )
-
- Δημοσιεύσεις: 296
- Εγγραφή: Τρί Ιούλ 15, 2014 11:37 pm
Re: Απροσδιόριστες μορφές (Γ' Λυκείου)
Σας ευχαριστώ πολύ για το σχολιασμό. Αναγνωρίζω τις μαθηματικές ανακρίβειες που έχει το παράδειγμά μου.Mihalis_Lambrou έγραψε:Προσωπικά δεν μου αρέσει καθόλου αυτός ο τρόπος. Το είναι μία συντομογραφία κάποιας περίπτωσης ορίου, και όχι σύμβολο των Μαθηματικών. Άρα το να κάνουμε πράξεις με αυτό, κατ' αναλογία με το , μόνο περιπλέκει τα πράγματα. Δίνει στους μαθητές την εντύπωση ότι στα Μαθηματικά έχουμε ασάφειες, μπερδεύοντας τα σωστά με τα νεφελώδη.Grosrouvre έγραψε: Προσωπικά, για την , επικαλούμαι την γνωστή τους αόριστη (απροσδιόριστη) εξίσωση .
Θα πρότεινα να δει ο μαθητής χειροποιαστά παραδείγματα όπως κλπ, που όλα είναι της λεγόμενης μορφής αλλά δίνουν διαφορετικές απαντήσεις. Μπορούμε ακόμα να φροντίσουμε το όριο να είναι ή να μην υπάρχει (π.χ. )
Όταν διδάχθηκα για πρώτη φορά αυτή την απροσδιοριστία, κατασκεύασα μόνος μου αυτό το παράδειγμα, ώστε να το αποδεχθώ. Παρόλα αυτά, σε όσους το παρουσίασα μετέπειτα, δείχνουν ικανοποίηση.
Φυσικά, τα δικά σας χειροπιαστά παραδείγματα, είναι προς την ορθή κατεύθυνση.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 7 επισκέπτες