Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Συντονιστής: Καρδαμίτσης Σπύρος

Άβαταρ μέλους
Α.Κυριακόπουλος
Δημοσιεύσεις: 988
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 9:49 am
Τοποθεσία: ΧΟΛΑΡΓΟΣ

Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #1 από Α.Κυριακόπουλος » Τρί Αύγ 04, 2009 12:52 pm

Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ
του Αντώνη Κυριακόπουλου

• Θα μου επιτρέψετε, από την πενηντάχρονη πείρα μου, να διατυπώσω τον δεκάλογο του καλού δασκάλου. Λοιπόν, κατά τη γνώμη μου,
ο καλός δάσκαλος:

1) Ποτέ δεν μπαίνει στην τάξη απροετοίμαστος και ποτέ δεν λύνει μια άσκηση στον πίνακα , χωρίς να ρωτάει σταδιακά τους μαθητές για την συνέχεια της λύσης.
2) Ποτέ δεν προσπαθεί να λύσει μια δύσκολη άσκηση, που του είναι άγνωστη, μπροστά στους μαθητές .
3) Ποτέ δεν "μαλώνει", αλλά ούτε και "χαϊδεύει" τους μαθητές .
4) Ποτέ δεν επιτρέπει στους μαθητές να τον φωνάζουν με το μικρό του όνομα. (*)
5) Ποτέ δεν απογοητεύει τους αρχάριους μαθητές, λέγοντάς τους ότι: «Τα μαθηματικά είναι δύσκολα».
6) Ποτέ δεν λέει σε ένα μαθητή: «Εσύ δεν πρόκειται να μάθεις ποτέ μαθηματικά».
7) Επιβραβεύει κάθε προσπάθεια που κάνουν οι μαθητές για να λύσουν μία άσκηση.
8) Ενθαρρύνει τους μέτριους μαθητές και προωθεί τους προχωρημένους.
9) Αν δεν ξέρει μια ερώτηση που θα του κάνουν οι μαθητές, δεν προσπαθεί να τα «μπαλώσει», αλλά τους λέει: « Θα σας απαντήσω στο επόμενο μάθημα».
10) Ποτέ δεν δίνει θέματα S.O.S. στους μαθητές.


.................................
(*) Γιατί θα έλθει στιγμή που θα τον πουν μ…α


Αντώνης Κυριακόπουλος
•Ο έξυπνος παραδέχεται •Ο πονηρός δικαιολογείται •Ο βλάκας επιμένει
Άβαταρ μέλους
mathxl
Δημοσιεύσεις: 6738
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 3:49 pm
Τοποθεσία: Σιδηρόκαστρο
Επικοινωνία:

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #2 από mathxl » Τρί Αύγ 04, 2009 3:11 pm

Κύριε Αντώνη, γιατί ποτέ το 2?Όχι ότι το συνηθίζω, αλλά το έχω κάνει, εφόσον υπάρχει διαθέσιμος χρόνος στο τέλος της ώρας. Νομίζω ότι οι μαθητές μας είναι αρκετά έξυπνοι και αν έχουμε ειλικρινή σχέση μαζί τους μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το 9 χωρίς να χάσουμε τίποτα από το κύρος μας. Το να "φαίνεται" ότι τα ξέρουμε όλα είναι λίγο "υποκριτικό" και οι καλοί μαθητές ξέρουν ότι δεν τα ξέρουμε όλα. Προφανώς κάτι δεν καταλαβαίνω ή κάτι αγνοώ

Με εκτίμηση και σεβασμό Βασίλης. Περιμένω συμβουλή μέσα από την εμπειρία σου


Ποτε δεν κάνω λάθος! Μια φορά νομιζα πως είχα κάνει, αλλά τελικά έκανα λάθος!
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ' ευχές η παρακάλια. Κ. Βάρναλης
Aπέναντι στις αξίες σου να είσαι ανυποχώρητος

Ενεργό μέλος από 23-12-2008 ως και 17-8-2014 (δεν θα απαντήσω σε πμ)
k-ser
Δημοσιεύσεις: 870
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 10:22 am
Τοποθεσία: Μουζάκι Καρδίτσας
Επικοινωνία:

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #3 από k-ser » Τρί Αύγ 04, 2009 6:06 pm

Ο Αντώνης περιγράφει πολύ καλά ορισμένα σημαντικά χαρακτηριστικά ενός "καλού δασκάλου".

Δεν γνωρίζω όμως, κατά πόσο ένας δάσκαλος μπορεί να γίνει καλός ακολουθώντας κανόνες και "πρέπει".

Θα ευχόμουν πάντως, σε κάθε δάσκαλο, να μπορεί να είναι -πάντα- ένας καλός μαθητής μέσα σε μια τάξη μαθητών.


Κώστας Σερίφης
Άβαταρ μέλους
Α.Κυριακόπουλος
Δημοσιεύσεις: 988
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 9:49 am
Τοποθεσία: ΧΟΛΑΡΓΟΣ

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #4 από Α.Κυριακόπουλος » Τρί Αύγ 04, 2009 9:28 pm

Αγαπητέ Βασίλη (Μαυροφρύδη).
• Θα σου απαντήσω από το χωριό που θα πάω αύριο, γιατί τώρα πρέπει να
ετοιμαστώ. Είναι αρκετά αυτά που θέλω να σου πω


k-ser έγραψε:Ο Αντώνης περιγράφει πολύ καλά ορισμένα σημαντικά χαρακτηριστικά ενός "καλού δασκάλου".

Δεν γνωρίζω όμως, κατά πόσο ένας δάσκαλος μπορεί να γίνει καλός ακολουθώντας κανόνες και "πρέπει".

Θα ευχόμουν πάντως, σε κάθε δάσκαλο, να μπορεί να είναι -πάντα- ένας καλός μαθητής μέσα σε μια τάξη μαθητών.

Αγαπητέ Κώστα (Σερίφη).
• Είπα «πρέπει» και όχι «πρέπει και αρκεί».
• Για τη δεύτερη παράγραφό σου, σου παραθέτω τις πρώτες γραμμές του μηνύματος που έστειλα στην mathma (« Γενικά Θέματα», « Συμβουλή για νέο ξεκίνημα»):
«Αγαπητή mathma.
Αν αγαπάς το διάβασμα και το επάγγελμα του δασκάλου ,όλα θα πάνε καλά. Όλα τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους. Μην ψάχνεις για συνταγές. Ο καθένας διαμορφώνει σιγά -σιγά το δικό του στιλ.
………………………………………………………………………………»
• Οι ρόλοι του μαθητή και του δασκάλου είναι διακριτοί. Δεν μπορεί ο ένας να πάρει τη θέση του άλλου. Αν εννοείς ότι ο δάσκαλος πρέπει να κατανοεί τους μαθητές, είναι όχι μόνο σωστό, αλλά είναι και το πρώτο που πρέπει να μάθει ο δάσκαλος.


Αντώνης Κυριακόπουλος
•Ο έξυπνος παραδέχεται •Ο πονηρός δικαιολογείται •Ο βλάκας επιμένει
Άβαταρ μέλους
A.Spyridakis
Δημοσιεύσεις: 495
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 11:47 am
Τοποθεσία: Εδώ

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #5 από A.Spyridakis » Τετ Αύγ 05, 2009 12:10 am

Α ρε Βασίλη! Τώρα συνειδητοποίησα τη διάρκεια ενός νανοδευτερολέπτου: Είναι ο χρόνος μεταξύ της χρονικής στιγμής που μου δημιουργήθηκε το ερώτημα και εκείνης που το είδα ήδη διατυπωμένο (από σένα) :).
Περιμένω κι εγώ την απάντηση του κ. Κυριακόπουλου, όντας αμετανόητος κασκαντέρ αυτοπροκλήσεων.
Α


ΚΩΣΤΑΣ Ι
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Τετ Ιουν 24, 2009 7:31 am

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #6 από ΚΩΣΤΑΣ Ι » Τετ Αύγ 05, 2009 5:03 am

Α.Κυριακόπουλος έγραψε: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ
του Αντώνη Κυριακόπουλου

• Θα μου επιτρέψετε, από την πενηντάχρονη πείρα μου, να διατυπώσω τον δεκάλογο του καλού δασκάλου. Λοιπόν, κατά τη γνώμη μου,
ο καλός δάσκαλος:

1) Ποτέ δεν μπαίνει στην τάξη απροετοίμαστος και ποτέ δεν λύνει μια άσκηση στον πίνακα , χωρίς να ρωτάει σταδιακά τους μαθητές για την συνέχεια της λύσης.
2) Ποτέ δεν προσπαθεί να λύσει μια δύσκολη άσκηση, που του είναι άγνωστη, μπροστά στους μαθητές .
3) Ποτέ δεν "μαλώνει", αλλά ούτε και "χαϊδεύει" τους μαθητές .
4) Ποτέ δεν επιτρέπει στους μαθητές να τον φωνάζουν με το μικρό του όνομα. (*)
5) Ποτέ δεν απογοητεύει τους αρχάριους μαθητές, λέγοντάς τους ότι: «Τα μαθηματικά είναι δύσκολα».
6) Ποτέ δεν λέει σε ένα μαθητή: «Εσύ δεν πρόκειται να μάθεις ποτέ μαθηματικά».
7) Επιβραβεύει κάθε προσπάθεια που κάνουν οι μαθητές για να λύσουν μία άσκηση.
8) Ενθαρρύνει τους μέτριους μαθητές και προωθεί τους προχωρημένους.
9) Αν δεν ξέρει μια ερώτηση που θα του κάνουν οι μαθητές, δεν προσπαθεί να τα «μπαλώσει», αλλά τους λέει: « Θα σας απαντήσω στο επόμενο μάθημα».
10) Ποτέ δεν δίνει θέματα S.O.S. στους μαθητές.

Θα μου επέτρεπες να προσθέσω
11) Ποτέ δεν ειρωνεύεται τους μαθητές του
12) Ποτέ δεν ασκεί έντεχνα ψυχική βία
13) Ποτέ δεν ξεχωρίζει την τάξη του σε καλούς μέτριους και κακούς
14) Προσπαθεί να κερδίση τον σεβασμό σεβόμενος και όχι με εκβιασμούς, εκφοβισμούς και απειλές
15) Πάνω από όλα σε εποχές άνυδρες διδάσκει αξιοπρέπεια, αγάπη και σεβασμό για το συνάνθρωπο, εκτίμηση.
.................................
(*) Γιατί θα έλθει στιγμή που θα τον πουν μ…α


Άβαταρ μέλους
Στέλιος Μαρίνης
Δημοσιεύσεις: 522
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 9:45 pm
Τοποθεσία: Νέα Σμύρνη, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #7 από Στέλιος Μαρίνης » Τετ Αύγ 05, 2009 10:27 am

Ένας διαφορετικός δεκάλογος
(που δε διεκδικεί την αξία μανιφέστου)

1. Δε θεωρεί ότι έχει καλύτερο μυαλό από τους μαθητές του. Ίσως να μάθει απ’ αυτούς.
2. Δε φοβάται να πει στους μαθητές του «δεν το ξέρω αυτό». Όχι μόνο δε χάνει από μια τέτοια δήλωση, αλλά τους δίνει θάρρος και ελπίδα ότι κι αυτοί μπορούν να καλύψουν τα κενά τους.
3. Όταν οι μαθητές του αποτυγχάνουν, αναρωτιέται ποια είναι η δική του ευθύνη.
4. Προσπαθεί να προσαρμόσει το μάθημά του με βάση τις ιδιαιτερότητες των εκάστοτε μαθητών του.
5. Δε μένει στο γνωστικό μέρος του μαθήματος. Βρίσκει αφορμές για να συνδέσει τη γνώση με τη ζωή.
6. Ξέρει ότι όσα ξέρει είναι ελάχιστα μπροστά σε όσα δεν ξέρει και στην επιστήμη του και στη διδακτική του μέθοδο. Δε μελετάει μόνο την επιστήμη του. Μελετάει, για παράδειγμα, κοινωνικές επιστήμες που θα του αποκαλύψουν αιτίες που είναι υπεύθυνες για την αναποτελεσματικότητα του μαθήματός του.
7. Ξέρει ότι μεγαλύτερη σημασία από τις γνώσεις έχει η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών και η σωματική και πνευματική υγεία τους. Δεν τους εξουθενώνει συνεπώς με κατεβατά εργασιών.
8. Διδάσκει με την συνολική στάση του μέσα και έξω από την αίθουσα διδασκαλίας.
9. Ξέρει ότι η προετοιμασία για εξετάσεις δεν είναι διδασκαλία αλλά προπόνηση.
10. Ξέρει ότι δεν υπάρχει καλός δάσκαλος σε ένα κακό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά προσπαθεί να γίνει καλύτερος.


Κάποτε οι καμπύλες των γραφικών παραστάσεων ζωντανεύουν, είναι διαφορίσιμες γιατί είναι λείες κι όμορφες, έχουν ακρότατες τιμές γιατί αρνούνται τη μονοτονία, δεν έχουν όριο πραγματικό, αλλά μπορείς και τις φαντάζεσαι στο άπειρο και η ασύμπτωτη ευθεία είναι το καράβι που σε ταξιδεύει πλάι τους.
Άβαταρ μέλους
Α.Κυριακόπουλος
Δημοσιεύσεις: 988
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 9:49 am
Τοποθεσία: ΧΟΛΑΡΓΟΣ

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #8 από Α.Κυριακόπουλος » Πέμ Αύγ 06, 2009 3:25 pm

Αγαπητοί συνάδελφοι.
Έχω την εντύπωση ότι μερικά από αυτά που έχω γράψει στον δεκάλογο του «Καλού δασκάλου» έχουν παρερμηνευτεί.
1) Από αυτά που γράφω εκεί, από πουθενά δεν προκύπτει ότι ο δάσκαλος πρέπει στα μάτια των μαθητών να φαίνεται ότι είναι «πάνσοφος» και ότι «τα ξέρει όλα». Αντιθέτως, στο 2) ουσιαστικά λέω ότι : «Αν ένας μαθητής του δώσει να λύσει μία άσκηση, η οποία δεν είναι τετριμμένη ή δεν την έχει υπόψη του και καταλάβει ότι είναι δύσκολη, να του πει ότι θα την δω και θα τα πούμε στο επόμενο μάθημα». Αυτό σημαίνει πράγματι ότι ο δάσκαλος παραδέχεται ότι «δεν τα ξέρει όλα», όπως το ίδιο παραδέχεται και στο 9). Αυτή, κατά τη γνώμη μου είναι η σωστή, η σοβαρή, η υπεύθυνη, η αξιοπρεπής ενέργεια. Αν ο δάσκαλος επιχειρήσει να την λύσει επί τόπου, χωρίς να είναι σίγουρος ότι θα την λύση, δεν είναι μία εγωιστική στάση; Δεν είναι σαν να του λέει: «Εγώ λύνω όλες τις ασκήσεις και θα λύσω και αυτή;» Άσχετα αν τελικά τα καταφέρει ή όχι; Αυτό και αν είναι «εγωιστικό» και «υποκριτικό». Το έχω ξανά γράψει:
«Ο ΕΓΩΙΣΜΟΣ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΌΤΕΡΑ ΕΝΟΣ ΕΠΙΣΤΉΜΟΝΑ,
ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΩΣ ΑΝΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΤΟΥ»
.
2) Οι λόγοι που, κατά τη γνώμη μου, ο δάσκαλος πρέπει να κάνει αυτό που λέω παραπάνω, είναι οι εξής:
α )Όταν ένας προσπαθεί να λύση μία άσκηση και τον παρακολουθούν άλλοι και μάλιστα
όταν αυτοί οι άλλοι είναι μαθητές του, οι ψυχολόγοι λένε ότι , άθελά του, έχει άγχος και
εκνευρισμό και ότι μειώνεται η μαθηματική του ικανότητα τουλάχιστο κατά 30%.
β) Αν τελικά δεν λύσει την άσκηση, πόσοι από τους μαθητές του θα εκτιμήσουν την
προσπάθεία του; Το 50%; Το 60%; Οι υπόλοιποι θα αρχίσουν τα «κρυφά χαμόγελα»
και τον «χαβαλέ», όσο ειλικρινή σχέση και αν έχει ο δάσκαλος μαζί τους. Δεν είναι όλα
τα παιδιά τα ίδια. Υποθέτω ότι ενδιαφερόμαστε για όλους τους μαθητές
γ) Αν στο τέλος της ώρας ο δάσκαλος έχει διαθέσιμο χρόνο (μου φαίνεται λίγο περίεργο,
γιατί όλοι λένε ότι δεν προφθάνουν να τελειώσουν την ύλη), κατά τη γνώμη μου, θα
ωφεληθούν περισσότερο, αν τους βάλει μία άσκηση, που την ξέρει και τους καθοδηγεί
σταδιακά, αν χρειαστεί.
3) Αν η ανθρωπότητα έχει προοδεύσει είναι γιατί, σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν μαθητές με καλύτερο μυαλό από τους δασκάλους τους. Δεν νομίζω ότι υπάρχει δάσκαλος που να πιστεύει το αντίθετο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι την συγκεκριμένη χρονική στιγμή, οι μαθητές αυτοί έχουν περισσότερες γνώσεις από τους δασκάλους τους.
4) Άλλο είναι να πει ο δάσκαλος στους μαθητές του: «Δεν το ξέρω αυτό, θα το κοιτάξω και θα σας απαντήσω στο επόμενο μάθημα», και άλλο είναι, αν δεν το ξέρει, να προσπαθεί να απαντήσει επί τόπου, πράγμα που δεν συνιστώ. Όχι γιατί, αν δεν την λύσει, θα «πέσει» στα μάτια των μαθητών του (αν και σε μερικούς μαθητές αυτό θα συμβεί, όσο ειλικρινή σχέση και αν έχει ο δάσκαλος μαζί τους),αλλά κυρίως γιατί, όπως είπα και παραπάνω, το θεωρώ εγωιστικό και μη υπεύθυνη στάση.
5) Και στο χειρότερο εκπαιδευτικό σύστημα, υπάρχουν καλοί δάσκαλοι, που κάνουν σωστά τη δουλειά τους και υπάρχουν και κακοί δάσκαλοι που συνεχώς δικαιολογούνται και τα ρίχνουν όλα στο «κακό σύστημα» (πιστεύω ότι δεν ισχύει αναγκαίως και το αντίστροφο).
● Τελειώνοντας θα ήθελα να πω ότι, καμία «διδακτική μέθοδος» και γενικότερα, καμία «συμπεριφορά» του δασκάλου, όσο καλοπροαίρετη και αν είναι, δεν μπορεί να υποκαταστήσει τις γνώσεις που πρέπει να έχει ο δάσκαλος στο γνωστικό του αντικείμενο.

Υ.Γ. Το παρακάτω απόσπασμα από το βιβλίο: «ΟΔΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ» του Χρ. Γούδη (σελίδα 271) δεν είναι άσχετο με το θέμα που συζητάμε.Το αναφέρω γιατί είναι ενδεικτικό μιας άλλης διάστασης του ίδιου θέματος:
«Τα κομουνιστικά κόμματα βλέπουν την εκπαίδευση, όλων των βαθμίδων, σαν χώρους σποράς ιδεών που στοχεύουν στην ανατροπή του σημερινού συστήματος διακυβέρνησης. Αρνούνται να δουν την εκπαίδευση σαν χώρους παροχής γνώσεων και προώθησης της επιστήμης».


Αντώνης Κυριακόπουλος
•Ο έξυπνος παραδέχεται •Ο πονηρός δικαιολογείται •Ο βλάκας επιμένει
de.ef
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 06, 2009 3:07 pm

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #9 από de.ef » Πέμ Αύγ 06, 2009 3:32 pm

κυριε..μπορειτε να μου πειτε γιατι δεν υπαρχουν τετοιοι καθηγητες στο δημοσιο ενω ολοι που υπαρχουν ειμαι σχεδον σιγουρος οτι θα συμφωνουσαν μαζι σας;;; ομωσ κανεις δεν τηρει σχεδον τις προδιαγραφες [εστω 2] αυτες...
με ολο το σεβασμο....


μαθητης γ..
δε.εφ


Άβαταρ μέλους
Στέλιος Μαρίνης
Δημοσιεύσεις: 522
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 9:45 pm
Τοποθεσία: Νέα Σμύρνη, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #10 από Στέλιος Μαρίνης » Πέμ Αύγ 06, 2009 7:06 pm

Φίλε Αντώνη, φαίνεται ότι κι εσύ και ο κ. Γούδης έχετε ξεκαθαρίσει τι είναι γνώση και πιστεύετε ότι η προώθηση της επιστήμης είναι μονοδρομική. Για το πρώτο θα σου ήμουν υπόχρεος να μου δώσεις τον ορισμό να τον μάθω κι εγώ. Για το δεύτερο θα ήθελα να μου πεις αν η επιστήμη εξελίσσεται προς κατευθύνσεις που είναι άσχετες με τις επιδιώξεις όλων των άλλων πλην των ιδίων των επιστημόνων.


Κάποτε οι καμπύλες των γραφικών παραστάσεων ζωντανεύουν, είναι διαφορίσιμες γιατί είναι λείες κι όμορφες, έχουν ακρότατες τιμές γιατί αρνούνται τη μονοτονία, δεν έχουν όριο πραγματικό, αλλά μπορείς και τις φαντάζεσαι στο άπειρο και η ασύμπτωτη ευθεία είναι το καράβι που σε ταξιδεύει πλάι τους.
Άβαταρ μέλους
rek2
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 1377
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 12:13 am

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #11 από rek2 » Πέμ Αύγ 06, 2009 9:37 pm

Ο Αντώνης άνοιξε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, σε ένα μύνημα με ποιοτικά χαρακτηριστικά. Ας μη βιαστούμε να αντιπαρατεθούμε σε απόσταγμα 50 ετών πείρας. ( σε άρθρο του τελευταίου Focus αναφέρεται ότι οι εξπέρ γίνονται μετά από 10 000 ώρες ή 10 χρόνια σκληρής δουλειάς, εδώ έχουμε 50)
Επί τη ευκαιρία, έχω στην διάθεσή σας κατά παραγγελία έρευνα για τον ποιόν θεωρούν κακό ή καλό καθηγητή οι μαθητές. Θα αναβάσω τα κυριότερα σημεία της όταν κλείσει αυτή η συζήτηση.


Νῆφε καί μέμνασο ἀπιστεῖν˙ ἄρθρα ταῦτα γάρ φρενῶν
Νοῦς ὁρᾷ καί Νοῦς ἀκούει˙ τἆλλα κωφά καί τυφλά.
...
Ρεκούμης Κωνσταντίνος
Άβαταρ μέλους
Α.Κυριακόπουλος
Δημοσιεύσεις: 988
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 9:49 am
Τοποθεσία: ΧΟΛΑΡΓΟΣ

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #12 από Α.Κυριακόπουλος » Πέμ Αύγ 06, 2009 9:51 pm

de.ef έγραψε:κυριε..μπορειτε να μου πειτε γιατι δεν υπαρχουν τετοιοι καθηγητες στο δημοσιο ενω ολοι που υπαρχουν ειμαι σχεδον σιγουρος οτι θα συμφωνουσαν μαζι σας;;; ομωσ κανεις δεν τηρει σχεδον τις προδιαγραφες [εστω 2] αυτες...
με ολο το σεβασμο....


μαθητης γ..
δε.εφ

Αγαπητέ μου de-ef.
Υπάρχουν τέτοιοι καθηγητές και στο δημόσιο και αλλού. Προσπάθησε να τους ξεχωρίσεις.


Αντώνης Κυριακόπουλος
•Ο έξυπνος παραδέχεται •Ο πονηρός δικαιολογείται •Ο βλάκας επιμένει
Άβαταρ μέλους
Στέλιος Μαρίνης
Δημοσιεύσεις: 522
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 9:45 pm
Τοποθεσία: Νέα Σμύρνη, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #13 από Στέλιος Μαρίνης » Πέμ Αύγ 06, 2009 10:00 pm

rek2 έγραψε:Ο Αντώνης άνοιξε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, σε ένα μύνημα με ποιοτικά χαρακτηριστικά. Ας μη βιαστούμε να αντιπαρατεθούμε σε απόσταγμα 50 ετών πείρας. ( σε άρθρο του τελευταίου Focus αναφέρεται ότι οι εξπέρ γίνονται μετά από 10 000 ώρες ή 10 χρόνια σκληρής δουλειάς, εδώ έχουμε 50)
Επί τη ευκαιρία, έχω στην διάθεσή σας κατά παραγγελία έρευνα για τον ποιόν θεωρούν κακό ή καλό καθηγητή οι μαθητές. Θα αναβάσω τα κυριότερα σημεία της όταν κλείσει αυτή η συζήτηση.


Η συζήτηση δε θα είναι ενδιαφέρουσα αν δεν υπάρξουν αντιπαραθέσεις. "Πόλεμος πατήρ πάντων". Σέβομαι τον Αντώνη και του χρωστώ ευγνωμοσύνη για όσα έμαθα από το βιβλίο του για τη Μαθηματική Λογική στα πρώτα μου διδακτικά βήματα. Δε νομίζω ότι αυτό έχει καμία σχέση με την ανταλλαγή αντίθετων απόψεων. Κι ένα αστείο: Σχετικά με το απόσταγμα 50 χρόνων εμπειρίας, σε διαβεβαιώ ότι τις ίδιες απόψεις είχε και πριν από 20 περίπου χρόνια που είχαμε συνεργαστεί. Άρα είναι απόσταγμα τριαντάχρονης εμπειρίας. Εγώ είμαι φρονστιστής από φοιτητής, άρα έχω 40 χρόναι εμπειρίας. χαχαχα

ΥΓ Αντώνη, σε χαιρετώ και χαίρομαι που παραμένεις ακούραστος κι ας διαφωνούμε.


Κάποτε οι καμπύλες των γραφικών παραστάσεων ζωντανεύουν, είναι διαφορίσιμες γιατί είναι λείες κι όμορφες, έχουν ακρότατες τιμές γιατί αρνούνται τη μονοτονία, δεν έχουν όριο πραγματικό, αλλά μπορείς και τις φαντάζεσαι στο άπειρο και η ασύμπτωτη ευθεία είναι το καράβι που σε ταξιδεύει πλάι τους.
sorfan
Δημοσιεύσεις: 206
Εγγραφή: Δευ Μαρ 09, 2009 8:47 pm

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #14 από sorfan » Παρ Αύγ 07, 2009 1:02 pm

Αγαπητέ Αντώνη
Εύχομαι να περνάς καλά στις διακοπές σου.
Θα ήθελα όμως να μου επιτρέψεις να κάνω ένα σχόλιο για όσα έγραψες σχετικά με τον καλό δάσκαλο.
Καταρχήν, συμφωνώ με το δεκάλογο του καλού δασκαλου που δημοσίευσες, όμως θα διαφωνήσω με την προσέγγιση της άλλης διάστασης του θέματος με βάση το απόσπασμα από το βιβλίο του Χρ. Γούδη.
Αν θέσουμε όπου κομμουνιστικά, αστικά και όπου ανατροπή, διατήρηση, τότε έχουμε τη σημερινή κατάταση της εκπαίδευσης. Μόνο αυτό, γιατί ο συγκεκριμένος χώρος είναι για τα μαθηματικά.

Σπύρος


Σπύρος
Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 3752
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #15 από Γιώργος Ρίζος » Παρ Αύγ 07, 2009 11:52 pm

Α.Κυριακόπουλος έγραψε:Υ.Γ. Το παρακάτω απόσπασμα από το βιβλίο: «ΟΔΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ» του Χρ. Γούδη (σελίδα 271) δεν είναι άσχετο με το θέμα που συζητάμε.Το αναφέρω γιατί είναι ενδεικτικό μιας άλλης διάστασης του ίδιου θέματος:
«Τα κομουνιστικά κόμματα βλέπουν την εκπαίδευση, όλων των βαθμίδων, σαν χώρους σποράς ιδεών που στοχεύουν στην ανατροπή του σημερινού συστήματος διακυβέρνησης. Αρνούνται να δουν την εκπαίδευση σαν χώρους παροχής γνώσεων και προώθησης της επιστήμης».


Συγχωρήστε μου την καθυστερημένη χρονικά, ατελή και περιστασιακή παρέμβαση, αλλά η σύνδεσή μου επαφίεται στην ακούσια "φιλοξενία" κάποιων γειτόνων με ξεκλείδωτο ασύρματο δίκτυο, στο δροσερό μπαλκόνι μας στην Παναγία της Θάσου.

Επιδιώκοντας την επαναφορά μας σε μαθηματικούς δρόμους, αναρωτιέμαι:
Το απόσπασμα είναι ΠΡΟΤΑΣΗ (οπότε είτε αληθής είτε ψευδής) ή απλή έκφραση γνώμης;

Αν ισχύει το δεύτερο, ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΟΩ τι εξυπηρετεί, δεν βλέπω πώς προκλήθηκε αυτή η διατύπωση γνώμης και τι θέση έχει εδώ. Υπάρχουν καφενεία, σωματεία και χώροι φιλόξενοι για την αντιπαράθεση απόψεων και την ανάδειξη των ΔΙΑΦΟΡΩΝ μας.
Εδώ νομίζω ότι προκρίνουμε τα κοινά μας ενδιαφέροντα.
Οπότε, νομίζω ότι το απόσπασμα είναι άσχετο με τα παραπάνω (με τα οποία συμφωνώ, αν και με επιφύλαξη (κατά περίπτωση) στο 2ο... Ποιος είναι τόσο δυνατός να μην υποκύψει στην αμεσότητα της πρόκλησης μιας δύσκολης άσκησης στην τάξη (σχολική ή φροντιστηριακή) και στην "άγρια" χαρά να μοιραστείς την επιτυχία σου με το ακροατήριο, που βέβαια πάντα καραδοκεί να σε ρίξει στο λάκο των λεόντων...

Θα προσπαθήσω να αποδείξω ότι το απόσπασμα δεν είναι ΠΡΟΤΑΣΗ.
Έστω ότι ισχύει. Τότε (αντιθετοαντίστροφα) αν τα αστικά κόμματα βλέπουν την εκπαίδευση σαν χώρους παροχής γνώσεων και προώθησης της επιστήμης, άρα, εφόσον αυτά κυβερνούν από παλιά, ΠΑΜΕ ΚΑΛΑ...
Επαφίεται στην κρίση κάθε αναγνώστη αν το συμπέρασμα ισχύει...
Αν ούτε αυτά τη βλέπουν με καλό μάτι, τότε άστα να πάνε.

Πιστεύω ότι ο συγγραφέας (αλήθεια πότε γράφτηκε το βιβλίο;) είχε υπόψη του κάποιες περιπτώσεις δασκάλων, που τον οδήγησαν στη διατύπωση άποψης. Όμως από το ειδικό δεν μπορούμε να οδηγηθούμε στο ΓΕΝΙΚΟ και να κατηγορούμε τους πάντες (έχοντες μιαν ιδεολογία) ότι είναι υπονομευτές της παιδείας και επίτηδες τυφλώνουν τα παιδιά μας. Εκτός αν ήταν προκατειλημμένος (υπάρχουν και τέτοιοι άνθρωποι). Υπάρχουν στο βιβλίο αποδείξεις που τεκμηριώνουν τη γνώμη του; Δεν έχω δει επίσημο ντοκουμένο που να καταγράφει κάτι τέτοιο.

Και κάτι που δεν είναι άσχετο με το θέμα που συζητάμε.Το αναφέρω γιατί είναι ενδεικτικό μιας άλλης διάστασης του ίδιου θέματος:
Πριν λίγες μέρες συζητούσαμε στη Νάουσα με εκλεκτούς συναδέλφους για τα παλιά χρόνια της Μαθηματικής Εταιρείας και ήλθε η κουβέντα στον Δάσκαλο Γ. Τσάμη και τους αδελφούς Κισκύρα (τον Νίκο Κισκύρα είχα την τιμή να τον γνωρίσω από κοντά).
Έχει κανείς (από όσους ξέρουν την προσφορά τους) τη γνώμη ότι "αρνούνταν να δουν την εκπαίδευση σαν χώρους παροχής γνώσεων και προώθησης της επιστήμης";

Γιώργος Ρίζος


Άβαταρ μέλους
Στέλιος Μαρίνης
Δημοσιεύσεις: 522
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 9:45 pm
Τοποθεσία: Νέα Σμύρνη, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #16 από Στέλιος Μαρίνης » Σάβ Αύγ 08, 2009 12:30 am

Γεια σου Γιώργο. Ο κ. Χρίστος Γούδης, καθηγητής αστρονομίας, εξέδωσε το βιβλίο του το 2006. Δε μιλάει για καθηγητές, αλλά για κόμματα και δε στηρίζεται σε προσωπικές εμπειρίες του από τα μαθητικά του χρόνια. Την περίοδο που έγραψε το βιβλίο αυτό ήταν εκπρόσωπος τύπου του κόμματος ΛΑΟΣ και η επιχειρηματολογία του εδράζεται στις απόψεις του συγκεκριμένου πολιτικού χώρου. Πιστεύω όμως ότι αυτό δεν έχει καμία σημασία. Εξακολουθω να δίνω μεγαλύτερη σημασία στον ορισμό της έννοιας της γνώσης, η οποία αντιμετωπίζεται ουδέτερα, σαν κάτι εξ ουρανού σχεδόν. Το θέμα, με αυτή την οπτική, είναι επιστημονικό, άρα έχει θέση σ' αυτό το βήμα διαλόγου. Ελπίζω ότι μετά τις διακοπές μπορούμε να ανταλλάξουμε και για τέτοια ζητήματα απόψεις ήρεμα, ψύχραιμα και δημιουργικά.
Να περνάς καλά.


Κάποτε οι καμπύλες των γραφικών παραστάσεων ζωντανεύουν, είναι διαφορίσιμες γιατί είναι λείες κι όμορφες, έχουν ακρότατες τιμές γιατί αρνούνται τη μονοτονία, δεν έχουν όριο πραγματικό, αλλά μπορείς και τις φαντάζεσαι στο άπειρο και η ασύμπτωτη ευθεία είναι το καράβι που σε ταξιδεύει πλάι τους.
de.ef
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 06, 2009 3:07 pm

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #17 από de.ef » Σάβ Αύγ 08, 2009 3:36 pm

κυριε κυριακοπουλε ισως εχετε δικιο αλλα πολυ μαθητες ειναι ΄΄προστατευμενοι΄΄ απο καθηγητες... :!:
αλλοι εχουν μια εκτενεστερη επαφη με καποιους καθηγητες...μια σχεση πιο ευνο'ι'κη....πολλα γινονται..χωρις καποιος να τους τους ελεγχει...απορω αν υπαρχει η αν θα υπαρξει ποτε βελτιωση των εκπαιδευτικων δρομενων


χρηστος ευαγγελινος
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: Τρί Απρ 14, 2009 1:17 pm

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #18 από χρηστος ευαγγελινος » Πέμ Αύγ 13, 2009 10:11 pm

ο καλος δασκαλος δεν υπακουει σε κανονες κατα τη γνωμη μου.εκτιθεται μπροστα στους μαθητες χωρις φοβο.κανει λαθη,οπως ολοι οι ανθρωποι στη δουλεια τους και τα διορθωνει με τη βοηθεια της ταξης.τα λογια του κ.κυριακοπουλου ειναι απολυτως σωστα αλλα ακουγονται σαν προεκλογικες δεσμευσεις που μετα σχεδον παντα ξεχνιουνται.

και στην τελικη τι νοημα εχει να μου πει καποιος πως πρεπει να ειμαι την ωρα που διδασκω ενω ειναι πολυ καλυτερο να το καταλαβαω μονος μου με τον καιρο? οταν καποιος εξελισεται με τα χρονια πανω στη δουλεια του δε γινεται να προσφερει σε εναν νεο συναδελφο τον τροπο για να κοψει δρομο.μονο με την εμπειρια βελτιωνεται ενας καθηγητης νομιζω.επομενως ο κυριος κυριακοπουλος παλι εχει δικιο με εναν ομως τετριμενο τροπο.

τελος το θεωρω ανουσιο να ψαξουμε να βρουμε εναν ορισμο για την εννοια "καλος δασκαλος".διοτι απλουσατα δεν υπαρχει καλος δασκαλος,δηλαδη καποιος που να θεωρειται απο το πληθος των μαθητων του καλος.


εστω ε<0
parpen
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 20, 2010 10:37 am

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #19 από parpen » Σάβ Νοέμ 27, 2010 10:20 am

Μετά από 1,5 περίπου χρόνο, "ξεθάβω" το θέμα.
Οι βασικές μου διαφωνίες είναι 3.
Η πρώτη συνίσταται στα "ποτέ". Για μένα δεν υπάρχει το "ποτέ", αλλά υπάρχει το "συνήθως", υπάρχει το "προσπαθεί", υπάρχει το "να προσπαθεί", υπάρχει το "να αποφεύγει". Αλλά το "ποτέ", δεν υπάρχει.

Η δεύτερη συνίσταται στο Νο 4.
Δηλαδή είναι τόσο σημαντικός παράγοντας αποτροπής, τόσο κυρίαρχος έναντι πιθανών λοιπών άλλων, η μη προσφώνισή μου με το μικρό μου όνομα, ώστε να μην με αποκαλέσουν κάποτε Μ..κα?
Είναι επιπλέον τόσο σημαντικό, τόσο κρίσιμο, τόσο θεμελειώδες να μην με αποκαλέσουν κάποιοι Μ..κα?
Ο σεβασμός δεν επιβάλλεται με "επιτηδευμένες τέτοιου τύπου" συμπεριφορές και "αγκυλώσεις", αλλά με πολύ διαφορετικές προσεγγίσεις.

Η τρίτη συνίσταται στο Νο 2.

Ζητάμε από τους μαθητές μας , εντός της τάξης να αντιμετωπίσουν ασκήσεις και προβλήματα που δεν ξέρουν. Τους ζητάμε να εκτεθούν έναντι των λοιπών συμμαθητών τους. Ωστόσο εμείς, ποτέ δεν πρέπει να το κάνουμε. Εμείς ποτέ δεν πρέπει να εκτιθέμεθα με τέτοιο τρόπο, γιατί εμείς είμαστε οι δάσκαλοι.
Διαφωνώ με κάθε τρόπο.
Όπως ζητώ από τον μαθητή μου να "ματώσει", να σκεφτεί, να ελίσσεται μεταξύ των σκέψεών του, να βάζει τις σκέψεις σε σειρά, να τις τακτοποιεί, να εγκαταλείπει τις αδιέξοδες και κάτω από όλες τις πιέσεις (χρονικές, περιβάλοντος κ.α) να προσπαθήσει να φτάσει στη λύση, το ίδιο θα του δείξω και εγώ. Μου είναι αδιανόητο να προσπαθώ να δείξω δρόμους που εγώ τους αποφεύγω. Καλός δάσκαλος είναι αυτός που πράτει αυτά που διδάσκει. Ναι..και με κρύο και με ζέστη...και με χιόνι και με χαλάζι...προτιμώ να είμαι εκεί, ανεξάρτητα του αποτελέσματος. Στη μάχη και ας έχω ενάντια τις πιθανότητες και ας τελικά ψυθιρίζουν οι μισοί και ας τελικά μικρίνω στα μάτια τους. Ίσως έτσι να αποκτήσω και την σωστή μου "μικρή" διάσταση, έναντι της "fake" μεγάλης.

Ευχαριστώ.


Άβαταρ μέλους
spege
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: Δευ Απρ 27, 2009 10:24 pm

Re: Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #20 από spege » Σάβ Νοέμ 27, 2010 10:53 am

κ Αντώνη

Έχω τις παρακάτω διαφωνίες
Στο πρώτο , μετά από 20 χρόνια τα ίδια και τα ίδια ,θέλει προετοιμασία; Με συγκινεί λίγο και το πρωτότυπο , το ελεύθερο ,το αναπάντεχο. Στην αρχή της χρονιάς θα έλεγα ναι να γίνει ή όταν υπάρχουν αλλαγές.

Στο δεύτερο , δεν χρειάζεται κάπου –κάπου να αφήνουμε και ένα θέμα αναπάντητο σκόπιμα για αναστοχασμό ,από μέρους των μαθητών και ας είναι και μια δύσκολη άσκηση;

Στο ένατο ,σημαίνει ότι υπολείπεται του γνωστικού αντικειμένου και υστερεί σε ψυχολογία. Συνήθως αυτά συμβαίνουν σε νέους, αλλά πάλι κάποια απάντηση θα δοθεί , εκτός ακραίων περιπτώσεων που πάλι δεν είναι κακό να πει ότι δεν το γνωρίζω το θέμα. Πολύ σπάνια θεωρώ ότι μπορεί να συμβεί στον καθένα μας

Στο δέκατο , αν αλλάξουμε την λέξη SOS με πολύ σημαντικό , το έχω κάνει πολλές φορές
Σπύρος
τελευταία επεξεργασία από spege σε Κυρ Νοέμ 28, 2010 8:27 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.



Επιστροφή σε “Παιδαγωγικά Θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης