Το καλό διαγώνισμα !

Συντονιστής: Καρδαμίτσης Σπύρος

Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5194
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #1 από Μπάμπης Στεργίου » Δευ Δεκ 07, 2009 10:08 am

Με αφορμή τις σκέψεις σας και το διάλογο που κάναμε τελευταία γύρω από θέματα διαγωνισμάτων, έγραψα ένα ...νέο δεκάλογο του καλού διαγωνίσματος. Όλες οι ''' εντολές '' διατυπώθηκαν πολύ γρήγορα.Δεν πρόκειται για καμιά .... διδακτορική μελέτη , αλλά για μια γρήγορη καταγραφή ορισμένων ενεργειών που θα μπορούσαν να αποτρέψουν αρνητική εξέλιξη σε ένα διαγώνισμα του σχολείου.

Περιμένω τις παρατηρήσεις σας , ώστε να δώσω την τελική μορφή και να αναρτήσουμε το δεκάλογο στο σχετικό φάκελο, για να μην τον ψάχνουμε συνάχεια.
Δεν μπορώ για παράδειγμα να βρω που έχουμε βάλει τον παλιό δεκάλογο που είχαμε κουβεντιάσει παλαιότερα.Βάζω το κείμενο και συνημμένο.

Μπάμπης

Ο δεκάλογος του καλού διαγωνίσματος

1 . Να επιλέξεις λογικής έκτασης ύλη(μια καλή και πλήρης διδακτική ενότητα ή ένα βασικό κεφάλαιο είναι αρκετά) και να τη δώσεις έγκαιρα σε όλους τους μαθητές, προσδιορίζοντας με σαφήνεια την ημερομηνία και την ώρα διεξαγωγής της δοκιμασίας.

2 . Να εξηγήσεις στους μαθητές τη δομή του διαγωνίσματος(αν θα έχεις απόδειξη θεωρήματος , άλλες θεωρητικές ερωτήσεις ,ερωτήσεις νέου τύπου κλπ ή μόνο ασκήσεις).

3. Να χωρίσεις , αν γίνεται , τους μαθητές σε δύο ομάδες, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε τα θέματα να είναι ισοδύναμα.

4. Να βάλεις ερωτήσεις όλων των βαθμών δυσκολίες , ξεκινώντας από πολύ απλά. Τα περισσότερα ερωτήματα να είναι παρόμοια με αυτά που δίδαξες ! Δύο τουλάχιστον από τους μαθητές σου πρέπει να μπορούν να γράψουν 17 και πάνω.

5. Να έχεις τέτοια θέματα που σχεδόν κανένας μαθητής σου να μη γράψει περισσότερο από τον προφορικό βαθμό που έχεις εκτιμήσει ότι θα έχει στο τρίμηνο – τετράμηνο.

6. Να προσπαθήσεις ώστε τα θέματα να μπορούν να απαντηθούν στον καθαρό χρόνο που θα έχουν οι μαθητές στη διάθεσή τους(συνήθως 40 λεπτά).Με το χτύπημα του κουδουνιού τα γραπτά να μαζεύονται αμέσως.

7. Ετοίμασε τα θέματα όσο πιο έγκαιρα μπορείς. Δες αν όλα τα ερωτήματα είναι από την ύλη που έχεις ορίσει. Την επόμενη μέρα να κάνεις άλλη μια φορά τις λύσεις. Δώσε την οριστική μορφή στα θέματα και γράψε δίπλα στο κάθε ερώτημα τις μονάδες που αντιστοιχούν.

8. Βγάλε φωτοτυπία τα θέματα από την προηγούμενη μέρα και φύλλαξέ τα καλά στο γραφείο ή την τσάντα σου.

9. Δώσε τα θέματα μαζί με μια κόλα χαρτί στους μαθητές , σχεδόν με το χτύπημα του κουδουνιού. Ο χρόνος είναι πολύ περιορισμένος.

10. Να επιτηρήσεις καλά τη διεξαγωγή του διαγωνίσματος και αν κρίνεις απαραίτητο άλλαξε θέση σε ορισμένους μαθητές , πριν την έναρξη του διαγωνίσματος.

Καλή επιτυχία !!!!!!!!!!!!
Συνημμένα
Ο δεκάλογος του καλού διαγωνίσματος.pdf
(61.94 KiB) Μεταφορτώθηκε 223 φορές


Άβαταρ μέλους
nkatsipis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 744
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 10:26 am
Τοποθεσία: Σαντορίνη
Επικοινωνία:

Re: Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #2 από nkatsipis » Δευ Δεκ 07, 2009 10:16 am

Καλημέρα σας!
Εδώ είναι ο δεκάλογος του καλού Δασκάλου από τον κύριο Κυριακόπουλο!

Νίκος Κατσίπης


Άβαταρ μέλους
Μάκης Χατζόπουλος
Δημοσιεύσεις: 2456
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 4:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #3 από Μάκης Χατζόπουλος » Δευ Δεκ 07, 2009 10:40 am

11. Να είναι διορθωμένα το συντομότερο δυνατό, το ιδανικότερο την επόμενη φορά που θα έχει μάθημα με το τμήμα, έτσι ώστε οι μαθητές να μην έχουν ξεχάσει που έχουν γράψει και τι έχουν γράψει...


(1) verba volant, scripta manent = τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
mathxl
Δημοσιεύσεις: 6738
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 3:49 pm
Τοποθεσία: Σιδηρόκαστρο
Επικοινωνία:

Re: Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #4 από mathxl » Δευ Δεκ 07, 2009 11:00 am

12. Να αναρτήσεις μετά το πέρας του διαγωνίσματος ενδεικτικές λύσεις σε εμφανές μέρος (΄πχ πίνακας ανακοινώσεων-η οικονομική λύση) ή να φωτοτυπήσεις τις απαντήσεις και να τους τις δώσεις. Αυτό βοηθά στα 3,4,5,6,7 και σε προφυλάσσει από "κακοτοπιές"" και είναι επίσης ωφέλιμο για τους μαθητές.


Ποτε δεν κάνω λάθος! Μια φορά νομιζα πως είχα κάνει, αλλά τελικά έκανα λάθος!
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ' ευχές η παρακάλια. Κ. Βάρναλης
Aπέναντι στις αξίες σου να είσαι ανυποχώρητος

Ενεργό μέλος από 23-12-2008 ως και 17-8-2014 (δεν θα απαντήσω σε πμ)
Άβαταρ μέλους
GiannisL
Δημοσιεύσεις: 74
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:29 am
Τοποθεσία: Σέρρες

Re: Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #5 από GiannisL » Δευ Δεκ 07, 2009 11:00 am

Οπως τον διαμορφωσαμε στο παλιο mathematica
Συνημμένα
Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΟΣ.doc
(24 KiB) Μεταφορτώθηκε 199 φορές


Γιάννης
Άβαταρ μέλους
Μάκης Χατζόπουλος
Δημοσιεύσεις: 2456
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 4:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #6 από Μάκης Χατζόπουλος » Δευ Δεκ 07, 2009 11:08 am

mathxl έγραψε:12. Να αναρτήσεις μετά το πέρας του διαγωνίσματος ενδεικτικές λύσεις σε εμφανές μέρος (΄πχ πίνακας ανακοινώσεων-η οικονομική λύση) ή να φωτοτυπήσεις τις απαντήσεις και να τους τις δώσεις. Αυτό βοηθά στα 3,4,5,6,7 και σε προφυλάσσει από "κακοτοπιές"" και είναι επίσης ωφέλιμο για τους μαθητές.

Βασίλη το σκέφτηκα και εγώ αλλά το διαγώνισμα δεν θα ξαναλυθεί όλο μέσα στην τάξη; Αλλά επειδή παίρνει πολύ ώρα λες να συζητηθούν μόνο τα πιο σημαντικά θέματα του διαγωνίσματος και τα άλλα να δωθούν σε φωτοτυπία;


(1) verba volant, scripta manent = τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν
Εικόνα
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5194
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #7 από Μπάμπης Στεργίου » Δευ Δεκ 07, 2009 11:21 am

Μάκης Χατζόπουλος έγραψε:11. Να είναι διορθωμένα το συντομότερο δυνατό, το ιδανικότερο την επόμενη φορά που θα έχει μάθημα με το τμήμα, έτσι ώστε οι μαθητές να μην έχουν ξεχάσει που έχουν γράψει και τι έχουν γράψει...


Μάκη, το σκέφτηκα και γω, αλλά αυτά όλα αφορρούν συμπληρωματικές σκέψεις , που θα δώσουμε πέρα από το διαγώνισμα.
Ο ίδιος προσπαθώ την επόμενη αμέσως φορά που θα μπω στο τμήμα να έχω διορθωμένο το διαγώνισμα !
Σπάνια αφήνω διαγώνισμα αδιόρθωτο για την άλλη μέρα ! Αν το αφήσεις, δεν σου πάει η καρδιά να το ξαναπιάσεις για διόρθωση !

Πάω για διόρθωση !!!!!!!!!!!!!!!!!

Μπάμπης


Άβαταρ μέλους
mathxl
Δημοσιεύσεις: 6738
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 3:49 pm
Τοποθεσία: Σιδηρόκαστρο
Επικοινωνία:

Re: Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #8 από mathxl » Δευ Δεκ 07, 2009 11:29 am

Μάκη δεν λύνω ποτέ το διαγώνισμα μέσα στην τάξη . Ωστόσο μετά την μελέτη των απαντήσεων από μέρους τους, τους λέω ότι είμαι στην διάθεση τους για οποιαδήποτε απορία σε διάλειμμα ή κενό


Ποτε δεν κάνω λάθος! Μια φορά νομιζα πως είχα κάνει, αλλά τελικά έκανα λάθος!
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ' ευχές η παρακάλια. Κ. Βάρναλης
Aπέναντι στις αξίες σου να είσαι ανυποχώρητος

Ενεργό μέλος από 23-12-2008 ως και 17-8-2014 (δεν θα απαντήσω σε πμ)
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5194
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #9 από Μπάμπης Στεργίου » Δευ Δεκ 07, 2009 11:42 am

GiannisL έγραψε:Οπως τον διαμορφωσαμε στο παλιο mathematica



Γιάννη, αυτός ο δεκάλογος δεν ήταν ο αρχικός που είχαμε θέσει και συζητήσει. Ωστόσο κάποιος συνάδελφος θεώρησε καλό να συντάξει από μόνος του τον δεκάλογο και να επιλέξει από όσα κουβεντιάσαμε κάποια σημεία.
Με εξαίρεση το τελαυταίο άρθρο, τα άλλα απεικονίζουν το πνεύμα του δεκαλόγου που στέλνω.
Για το τελευταίο άρθρο (το 10 ) είμαι κάθετα αντίθετος , για λόγους που σίγουρα κατανοείς και έτσι δεν μπορώ να συμφωνήσω σε μια δημόσια κατάθεσή του.Το ποση αλήθεια κρύβει το συγκεκριμένο άρθρο 10 είναι αλλη υπόθεση και δεν είναι ο κατάλληλος χώρος να το αναλύσουμε.Αυτά ας μείνουν σε προσωπικό επίπεδο.

Μπάμπης


Άβαταρ μέλους
chris_gatos
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 6740
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
Τοποθεσία: Πειραιάς

Re: Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #10 από chris_gatos » Δευ Δεκ 07, 2009 11:50 am

Kαλημέρα! Βρε Γιάννη μου, πως σου(σας) ήρθε αυτό το ''νιώθει μειονεκτικά απέναντι στους εκτός σχολείου συναδέλφους'';;
Ως προς τι νιώθει μειονεκτικά; Θα ήθελα αν δε σου κάνει κόπο να το προσδιορίσεις!!
Μου έκανε τρομερή εντύπωση και παρότι είμαι φρέσκος στο δημόσιο δε μπορώ να το καταλάβω.Ειδικά όταν φέρνω μπροστά στα μάτια μου το παρελθόν!


Χρήστος Κυριαζής
Άβαταρ μέλους
nsmavrogiannis
Γενικός Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 4125
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #11 από nsmavrogiannis » Δευ Δεκ 07, 2009 12:29 pm

Μπάμπη θα ζήσεις πολλά χρόνια. Μετά απότο θέμα που έστειλε ο Μάκης (viewtopic.php?f=35&t=4012) σκεφτόμουνα σήμερα πόσο επίκαιρο είναι το κείμενο σου. Ο δεκάλογος που ανέβασες μου αρέσει και δεν θα προσέθετα τίποτε.
Όσον αφορά τον άλλο δεκάλογο που ανέβασε ο Γιάννης, αν θυμάμαι, είχε προκύψει μετά από πολλές προσθήκες από τον διάλογο που είχε ανεβάσει ο Μπάμπης. Κάπου, στην πορεία, κάποιος θεώρησε καλόν να βάλει και μερικές παραγράφους που αντικατόπτριζαν την ψυχολογική του διάθεση. Είχαμε και τότε διαφωνήσει γιαυτές τις προσθήκες. Ισώς όμως., για να μην πετάμε τίποτα, αυτό ο διάλογος να χρησιμεύσει σε όποιον "νιώθει αίσθημα μειονεκτικότητας απέναντι στους εκτός κρατικών σχολείων καθηγητές". Για εμάς τους υπόλοιπους που δεν έχουμε τέτοιο πρόβλημα ο διάλογο που κατέθεσε ο Μπάμπης νομίζω είναι μια χαρά.
Μαυρογιάννης


Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος
Άβαταρ μέλους
GiannisL
Δημοσιεύσεις: 74
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:29 am
Τοποθεσία: Σέρρες

Re: Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #12 από GiannisL » Δευ Δεκ 07, 2009 4:53 pm

Μπάμπη έχεις δίκιο το κείμενο αυτό δεν είναι το αρχικό κείμενο που ανέβασες στο παλιό Mathematica. Είναι το κείμενο που προέκυψε μετά από τις τροποποιήσεις που έγιναν στο αρχικό κείμενο από αρκετά μέλη του τότε club και το έχω αποθηκευμένο στον υπολογιστή μου. Δεν μπόρεσα να βρω το αρχικό μήνυμα στο mathematica του pathfinder πιθανότατα έχει διαγραφεί.
Το δημοσίευσα όπως το έχω αποθηκευμένο για να θυμίσω τι γράφτηκε τότε.
Θέλω να τονίσω επίσης ότι δεν έχω κανένα πρόβλημα προσωπικά με κανένα φροντιστή . Μετά από 28 χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση και 2 χρόνια στην ιδιωτική δεν έχω να χωρίσω τίποτε με κανένα ούτε και να αποδείξω τίποτε σε κανένα.
Και κάτι ακόμη-(Δεν με αφορά προσωπικά, το θέμα το έχω λύσει εδώ και πολλά χρόνια) - αν κάποιοι εδώ μέσα πιστεύουν ότι οι σχέσεις ανάμεσα σε διορισμένους , σε φροντιστές και σε ιδιαιτεράδες είναι οι καλύτερες ή είναι σχέσεις συνεργασίας και όχι αντιπαλότητας μάλλον εθελοτυφλούν.
Όσο για το επίμαχο σημείο μπορείς να το διαγράψεις εφόσον ενοχλεί τόσο πολύ δεν παύει όμως να είναι μια - δυστυχώς- πικρή αλήθεια

Γιάννης Λέφας
Μαθηματικός - Σέρρες


Γιάννης
Άβαταρ μέλους
Μάκης Χατζόπουλος
Δημοσιεύσεις: 2456
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 4:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #13 από Μάκης Χατζόπουλος » Δευ Δεκ 07, 2009 5:41 pm

Φίλε Γιάννη η νέα γενιά δεν το βλέπει καθόλου έτσι, αφού πρόσφατα ήταν σε αυτά τα στέκια και δεν σου κρύβω και κάποιοι παραμένουν! Η παραπαιδεία όπως λέγεται, τους έχει δώσει ψωμί όπως και το δημόσιο σχολείο "συν" την εξασφάλιση. Απλά έχουν, πιστεύω, διευρυμένο οπτικό πεδίο και αντικειμενική ματιά από τους καθηγητές που βρίσκονται χρόνια στο δημόσιο σχολείο ή τους φροντιστές που δεν έχουν δοκιμάσει το δημόσιο σχολείο, ο φόβος να σε πάρει η μπάλα είναι εύκολο απλά να μην ξεχνάς από που ξεκίνησες και με τι φιλοδοξίες... φοβάμαι ότι λόγω κούρασης η γραμμή τερματισμού για τους καθηγητές οποιαδήποτε κλάδου αλλάζει... Το Σάββατο μίλαγα με μία κοπέλα που δουλεύει στο φροντιστήριο και το είχε απαξιώσει τελείως, και μου δήλωνε ρητώς ότι δεν θέλει να ασχοληθεί με το σχολείο, από ότι καταλαβαίνεις είχαμε μεγάλη συζήτηση. Την επόμενη ημέρα έγινε το αντίθετο σκηνικό, μίλαγα με ένα καθηγητή δημόσιου σχολείο για την παραπαιδεία που την στόλιζε κανονικά και εκεί υπήρχε παρόμοια συζήτηση. Που θέλω να καταλήξω;; Ότι ο καθένας πρέπει να κάνει σωστά την δουλειά του όπου και να βρίσκεται και να μην παρακαλάει να "ψοφήσει η κατσίκα του άλλου αφού έχασε την δική του". Η σύνθεση δυνάμεων φέρνει θετικά αποτελέσματα και σε αυτό θα προσπαθήσω να συνεισφέρω.

Τουλάχιστον καθημερινά μέσα στο :logo: βλέπουν πολλούς συναδέλφους από διαφορετικά μετερίζια να βοηθάνε το εκπαιδευτικό έργο, να προβληματίζονται, να αναζητούν και να προτείνουν... Νομίζω ότι έχουμε αλλάξει ρότα, το θέμα είναι να διατηρηθεί το αυτό το σκηνικό!


(1) verba volant, scripta manent = τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν
Εικόνα
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5194
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #14 από Μπάμπης Στεργίου » Δευ Δεκ 07, 2009 6:10 pm

GiannisL έγραψε:Μπάμπη έχεις δίκιο το κείμενο αυτό δεν είναι το αρχικό κείμενο που ανέβασες στο παλιό Mathematica. Είναι το κείμενο που προέκυψε μετά από τις τροποποιήσεις που έγιναν στο αρχικό κείμενο από αρκετά μέλη του τότε club και το έχω αποθηκευμένο στον υπολογιστή μου. Δεν μπόρεσα να βρω το αρχικό μήνυμα στο mathematica του pathfinder πιθανότατα έχει διαγραφεί.

......................................................................................................

Όσο για το επίμαχο σημείο μπορείς να το διαγράψεις εφόσον ενοχλεί τόσο πολύ δεν παύει όμως να είναι μια - δυστυχώς- πικρή αλήθεια

Γιάννης Λέφας
Μαθηματικός - Σέρρες


Γιάννη, μετά από αυτή την παρέμβαση δεν έχω να διαγράψω τίποτα . Αφού δεν έχεις γράψει εσύ το κείμενο , είτε συμφωνείς είτε διαφωνείς με το περιεχόμενο , δεν έχω λόγο να αποσύρω το αρχείο , πόσο μάλλον τη στιγμή που το ζήτησα !
Απλά δεν ήθελα να σου χρεωθεί κάτι το οποίο δεν έγραψες ο ίδιος.
Για τις άλλες σκέψεις σου δεν έχω να προσθέσω τίποτα. Όλοι στην .... Ιερουσαλήμ παροικούμε και βλέπουμε !Αλλά αλοίμονο αν αφήσουμε το κλαμπ να ολισθήσει σε μια τέτοια κουβέντα !
Βασίζομαι στη συνεργασία σου και σε ευχαριστώ ξανά για τη βοήθειά σου.

Μπάμπης


Άβαταρ μέλους
Στέλιος Μαρίνης
Δημοσιεύσεις: 522
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 9:45 pm
Τοποθεσία: Νέα Σμύρνη, Αθήνα
Επικοινωνία:

Μήπως κάτι μας διαφεύγει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #15 από Στέλιος Μαρίνης » Δευ Δεκ 07, 2009 7:07 pm

Δεν έχω πρόβλημα να συμφωνήσω με ολόκληρο το δεκάλογο, αν μου πεις ποιος είναι ο στόχος του διαγωνίσματος.


Κάποτε οι καμπύλες των γραφικών παραστάσεων ζωντανεύουν, είναι διαφορίσιμες γιατί είναι λείες κι όμορφες, έχουν ακρότατες τιμές γιατί αρνούνται τη μονοτονία, δεν έχουν όριο πραγματικό, αλλά μπορείς και τις φαντάζεσαι στο άπειρο και η ασύμπτωτη ευθεία είναι το καράβι που σε ταξιδεύει πλάι τους.
Άβαταρ μέλους
polysot
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2444
Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
Επικοινωνία:

Re: Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #16 από polysot » Δευ Δεκ 07, 2009 9:15 pm

... έγραψε:..."νιώθει αίσθημα μειονεκτικότητας απέναντι στους εκτός κρατικών σχολείων καθηγητές". ...


Νομίζω ότι όσοι έχουμε περάσει και από τα δύο πόστα γνωρίζουμε πολύ καλά πώς έχει η κατάσταση και από τις δύο πλευρές. Επίσης, έχουμε τη δυνατότητα να νιώθουμε την αμοιβαία εκτίμηση με όσους το εκτιμούν επίσης.


Σωτήρης Δ. Χασάπης

Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Άβαταρ μέλους
polysot
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2444
Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
Επικοινωνία:

Re: Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #17 από polysot » Δευ Δεκ 07, 2009 9:25 pm

Μπάμπης Στεργίου έγραψε:
Ο δεκάλογος του καλού διαγωνίσματος


5. Να έχεις τέτοια θέματα που σχεδόν κανένας μαθητής σου να μη γράψει περισσότερο από τον προφορικό βαθμό που έχεις εκτιμήσει ότι θα έχει στο τρίμηνο – τετράμηνο.

Συμφωνώ στα περισσότερα από αυτά :

Νομίζω ότι εφόσον είναι σωστά διαβαθμισμένα τα θέματα, αυτό είναι περιττό. Θα συμβεί μόνο του και επιπλέον θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις πιθανή λανθασμένη εκτίμηση για κάποιο μαθητή - που όσο καλά κι αν τους γνωρίζεις πάντα υπάρχει το μικρό ενδεχόμενο να έχεις λάθος -.

Όσον αφορά την κλιμάκωση των βαθμών αν δεχθούμε ότι έχουμε ένα περίπου κανονικά κατανεμημένο τμήμα ως προς την ικανότητα των μαθητών στα μαθηματικά, τότε αυτό θα πρέπει να απεικονίζεται ως περίπου κανονική κατανομή και των βαθμών. Η κορυφή αυτής μπορεί να προκύπτει ανάλογα και με κάποιο διαγνωστικό τεστ που έχουμε κάνει στην αρχή της περιόδου ή ακόμα από προηγούμενο διαγώνισμα ή τεστ.

Εγώ προσωπικά έχω μία βάση διαγωνισμάτων, τα οποία συντηρώ και τηρώ αρχείο βαθμολογιών για καθένα από αυτά. Ακόμη κι όταν δε χρησιμοποιώ αυτούσιο κάποιο από αυτά τα διαγωνίσματα έχω εικόνα για τη μέση απόδοση ενός τέτοιου ή παρομοίου μεγέθους διαγωνίσματος. Τουλάχιστον εμένα με έχει βοηθήσει σημαντικά στη διάρκεια του χρόνου να μην έχω τάξεις με πλήρη αποτυχία ή πολύ υψηλούς βαθμούς όταν δεν το επιθυμώ.


Σωτήρης Δ. Χασάπης

Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
fmak65
Δημοσιεύσεις: 573
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 01, 2009 6:59 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
Επικοινωνία:

Re: Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #18 από fmak65 » Δευ Δεκ 07, 2009 9:39 pm

εγω δοκιμαζω τα διαγωνισματα ή τα τεστ στα παιδια μου γιατι συνηθως εχω αυτες τις ταξεις και προσθετω καποιο εξτρα χρονο για να μπορουν να τα λυσουν ή να προλαβουν ολοι οι μαθητες.
Αν ειναι τεστ λυνω στο υπολοιπο της ωρας τα θεματα (προτιμω να σηκωσω μαθητη να τα λυσει) και επειδη οταν γραφουν γυριζω απο πανω τους και βλεπω καποια λαθη τους τα επισημαινω.
Αν ειναι διαγωνισμα στο επομενο μαθημα λυνω τα θεματα με καποιο μαθητη στον πινακα και επισημαινω τα λαθη που εχουν κανει χωρις να αναφερομαι σε συγκεκρημενο μαθητη , αν και τις περισσοτερες φορες οι ιδιοι το λενε μεσα στην ταξη με χαρα οτι αυτοι εκαναν αυτο το λαθος.


Μαραντιδης Φωτης
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5194
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Το καλό διαγώνισμα !

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #19 από Μπάμπης Στεργίου » Σάβ Δεκ 12, 2009 12:18 pm

polysot έγραψε:
Μπάμπης Στεργίου έγραψε:
Ο δεκάλογος του καλού διαγωνίσματος


5. Να έχεις τέτοια θέματα που σχεδόν κανένας μαθητής σου να μη γράψει περισσότερο από τον προφορικό βαθμό που έχεις εκτιμήσει ότι θα έχει στο τρίμηνο – τετράμηνο.

Συμφωνώ στα περισσότερα από αυτά :

Νομίζω ότι εφόσον είναι σωστά διαβαθμισμένα τα θέματα, αυτό είναι περιττό. Θα συμβεί μόνο του και επιπλέον θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις πιθανή λανθασμένη εκτίμηση για κάποιο μαθητή - που όσο καλά κι αν τους γνωρίζεις πάντα υπάρχει το μικρό ενδεχόμενο να έχεις λάθος -.



Συμφωνώ απόλυτα. Έβαλα όμως σκόπιμα αυτό το άρθρο για να τονίσω στους νέους συναδέλφους και κυρίως αυτούς που έρχονται ως ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές και έχουν πιο ...έντονη τη διάθεση να βοηθήσουν τους μαθητές, μια και το φθινόπωρο δεν θα είναι εκεί για να τους εξετάσουν οι ίδιοι αν μείνουν , ότι με τα πολύ εύκολα και ομοιόμορφα θέματα τελικά θα βρεθούν οι ίδιοι σε δύσκολη θέση .
Μπορεί οι πολύ αδύνατοι μαθητές που θα γράψουν 16 να είναι ευχαριστημένοι, θα δυσαρεστηθούν όμως οι άλλοι , οι καλύτεροι ! Άντε μετά να εξηγείς στους γονείς το σκεπτικό σου. Εκτός αυτού και οι ίδιοι οι μαθητές θα πουν '' αυτός δεν ξέρει να βαθμολογεί ''.
Δεν θέλω τώρα να σας πω πώς ένοιωσα όταν μια χρονιά που μια ''ασχετη'' μαθήτρια που δεν έγραφε για δύο χρόνια πάνω από 3, ήρθε περιχαρής και μου είπε :

'' Κύριε σε σας έγραφα πολύ άσχημα. Φέτος όμως στα μαθηματικά γενικής παιδείας έγραψα 18 ! Εϊναι πολύ καλός ο Κύριος ....Δημήτρης , διότι μας είπε και την προηγούμενη τα θέματα!''.
'' Μπράβο της είπα ! Χαίρομαι που πας πολύ καλύτερα ! ''.
Αλλά αυτό ήταν μια κοροϊδία .
Σκεφτείτε τώρα το συνάδελφο του άλλου τμήματος που ξεκινάει με 10 τη βαθμολογία ,όταν στο τμήμα του '' καλού '' ξεκινάει από 17 !

Η αξιολόγηση είναι λοιπόν πολύ σοβαρό ζήτημα . Η πολύ επιείκεια όπως και η υπερβολική αυστηρότητα δεν προσφέρουν τίποτα . Η προφορική βαθμολογία πρέπει να απεικονίζει περίπου την εικόνα του μαθητή.
Συχνά όμως , εμείς οι ίδιοι, για να αποφεύγουμε ενοχλήσεις - ξέρετε τι εννοώ - αποκοιμήζουμε μαθητές γονείς και περιβάλλον με μεγάλους βαθμούς !
Όλοι είναι έτσι ευχαριστημένοι και η ζωή συνεχίζεται !

Μπάμπης



Επιστροφή σε “Παιδαγωγικά Θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης