Περιφραστική ερμηνεία λόγου

Συντονιστής: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ

Grosrouvre
Δημοσιεύσεις: 296
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 15, 2014 11:37 pm

Περιφραστική ερμηνεία λόγου

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Grosrouvre » Σάβ Νοέμ 05, 2016 9:44 pm

Υποθέστε ότι σε ένα μαγαζί βρίσκουμε κάποιο κουτί που κοστίζει 5 ευρώ και περιέχει 3 κιλά ενός αγαθού.

α) Τι σημαίνει ο λόγος \displaystyle{ \frac{5}{3};

β) Έχει νόημα ο λόγος \displaystyle{ \frac{3}{5}; Εάν ο λόγος αυτός στερείται νοήματος, να ερμηνεύσετε το γιατί. Εάν ο λόγος αυτός έχει νόημα, να το περιγράψετε.



Λέξεις Κλειδιά:
Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5283
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Re: Περιφραστική ερμηνεία λόγου

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Ρίζος » Σάβ Νοέμ 05, 2016 10:24 pm

Grosrouvre έγραψε:Υποθέστε ότι σε ένα μαγαζί βρίσκουμε κάποιο κουτί που κοστίζει 5 ευρώ και περιέχει 3 κιλά ενός αγαθού.

α) Τι σημαίνει ο λόγος \displaystyle{ \frac{5}{3};

β) Έχει νόημα ο λόγος \displaystyle{ \frac{3}{5}; Εάν ο λόγος αυτός στερείται νοήματος, να ερμηνεύσετε το γιατί. Εάν ο λόγος αυτός έχει νόημα, να το περιγράψετε.
Καλησπέρα!

Βρίσκω την ερώτηση αρκετά ενδιαφέρουσα.

Θα έλεγα το εξής:
Ας πούμε ότι μιλάμε για φακές χύμα.
α) Ένας πελάτης ρωτά των μαγαζάτορα: "Πόσο κοστίζουν το κιλό οι φακές;" 1,67 ευρώ" του λέει ο μπακάλης.
β) Ένα άλλος ψάχνει στις τσέπες του και μετά, χαμηλόφωνα, με μια κάποια θλίψη, ρωτά: "Πόσες φακές θα μού δώσεις με ένα ευρώ;". "600 γραμμάρια παίρνεις μ' ένα ευρώ, αλλά πάρε τώρα ένα κιλό και τα βρίσκουμε όταν πάρεις τη σύνταξή σου...".


ΣΧΟΛΙΟ: Η υποβάθμιση της έννοιας της ΑΝΑΛΟΓΙΑΣ στη διδακτέα ύλη του Γυμνασίου με προβληματίζει έντονα. Τα λάθη, οι παρανοήσεις και η καταχρηστική (λανθασμένη) εφαρμογή των ιδιοτήτων των αναλογιών είναι ένας βραχνάς της μαθηματικής μας εκπαίδευσης που πρέπει να τον αντιμετωπίσουμε. Διεθνώς η σχετική βιβλιογαφία είναι αρκετά πλούσια (proportional reasoning). Θα χαιρόμουν να ακούσω τις απόψεις σας και πληροφορηθώ για τη δική μας σχετική βιβλιογραφία.
τελευταία επεξεργασία από Γιώργος Ρίζος σε Σάβ Νοέμ 05, 2016 10:33 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.


Άβαταρ μέλους
Γιώργος Απόκης
Διευθύνον Μέλος
Δημοσιεύσεις: 5092
Εγγραφή: Δευ Μάιος 16, 2011 7:56 pm
Τοποθεσία: Πάτρα
Επικοινωνία:

Re: Περιφραστική ερμηνεία λόγου

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Απόκης » Σάβ Νοέμ 05, 2016 10:27 pm

Γιώργος Ρίζος έγραψε:
Grosrouvre έγραψε:Υποθέστε ότι σε ένα μαγαζί βρίσκουμε κάποιο κουτί που κοστίζει 5 ευρώ και περιέχει 3 κιλά ενός αγαθού.

α) Τι σημαίνει ο λόγος \displaystyle{ \frac{5}{3};

β) Έχει νόημα ο λόγος \displaystyle{ \frac{3}{5}; Εάν ο λόγος αυτός στερείται νοήματος, να ερμηνεύσετε το γιατί. Εάν ο λόγος αυτός έχει νόημα, να το περιγράψετε.
Καλησπέρα!

Βρίσκω την ερώτηση αρκετά ενδιαφέρουσα.

Θα έλεγα το εξής:
Ας πούμε ότι μιλάμε για φακές χύμα.
α) Ένας πελάτης ρωτά των μαγαζάτορα: "Πόσο κοστίζουν κιλό οι φακές;" 1,67 ευρώ" του λέει ο μπακάλης.
β) Ένα άλλος ψάνχει στις τσέπες του και μετά, χαμηλόφωνα, με μια κάποια θλίψη, ρωτά: "Πόσες φακές θα μού δώσεις με ένα ευρώ;". "600 γραμμάρια παίρνεις μ' ένα ευρώ, αλλά πάρε τώρα ένα κιλό και τα βρίσκουμε όταν πάρεις τη σύνταξή σου...".
Με πρόλαβε ο Γιώργος στο μαθηματικό κομμάτι... εξαιρετικός ο εμπλουτισμός της απάντησης! :-)


Γιώργος
Grosrouvre
Δημοσιεύσεις: 296
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 15, 2014 11:37 pm

Re: Περιφραστική ερμηνεία λόγου

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Grosrouvre » Κυρ Νοέμ 06, 2016 2:36 pm

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας!

Σχόλιο:

Οι συγκεκριμένοι λόγοι, δείχνουν ποια ποσότητα του αριθμητή αντιστοιχεί στη μοναδιαία ποσότητα του παρονομαστή.


Απάντηση

Επιστροφή σε “Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες