Εμβαδό

Συντονιστής: Παύλος Μαραγκουδάκης

Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5285
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Εμβαδό

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Ρίζος » Κυρ Μαρ 12, 2017 11:40 am

Να υπολογίσετε το εμβαδό του ABC στο παρακάτω σχήμα (AB = 8, AC = 6 και το ύψος AD = 5).
12-03-2017 B'  Γυμνασίου.jpg
12-03-2017 B' Γυμνασίου.jpg (11.09 KiB) Προβλήθηκε 1192 φορές



Λέξεις Κλειδιά:
Άβαταρ μέλους
Doloros
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 9855
Εγγραφή: Τρί Αύγ 07, 2012 4:09 am
Τοποθεσία: Ιεράπετρα Κρήτης

Re: Εμβαδό

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Doloros » Κυρ Μαρ 12, 2017 2:50 pm

Γιώργος Ρίζος έγραψε:Να υπολογίσετε το εμβαδό του ABC στο παρακάτω σχήμα (AB = 8, AC = 6 και το ύψος AD = 5).

12-03-2017 B' Γυμνασίου.jpg
Εμβαδόν_Ρίζου.png
Εμβαδόν_Ρίζου.png (14.6 KiB) Προβλήθηκε 1159 φορές
Είναι :

\left\{ \begin{gathered} 
  \sin B = \frac{5}{8} \hfill \\ 
  \sin C = \frac{5}{6} \hfill \\  
\end{gathered}  \right. \Rightarrow \left\{ \begin{gathered} 
  \cos B = \frac{{\sqrt {39} }}{8} \hfill \\ 
  \cos C = \frac{{\sqrt {11} }}{6} \hfill \\  
\end{gathered}  \right. \Rightarrow DB + DC = \sqrt {39}  + \sqrt {11} και άρα

\boxed{(ABC) = \frac{5}{2}(\sqrt {39}  + \sqrt {11} )}


Προφανώς με Π. Θ. είναι η πιο λογική λύση . Αλλά αφού στο Γιώργο αρέσει η τριγωνομετρία ...


Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5285
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Re: Εμβαδό

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Ρίζος » Κυρ Μαρ 12, 2017 6:22 pm

Νίκο καλησπέρα κι ευχαριστώ! (Πάντως με Πυθαγόρειο το έλυσα...).

Φαντάζομαι καταλαβαίνετε για ποιο λόγο το ανάρτησα.

Υπήρχε σε συλλογή "ασκήσεων για το σπίτι", με αντιγραφή από τον πίνακα, (προφανώς βιαστικά γραμμένη), όπου στη γωνία A υπήρχε το σύμβολο της ορθής. Υποψιάζομαι ότι η αναμενόμενη "λύση" ήταν: Εφαρμογή Πυθαγορείου Θεωρήματος στο ABC, οπότε BC = 10, άρα \displaystyle (ABC) = \frac{10 \cdot 5}{2}=25.

Η αξιοποίηση τέτοιων σφαλμάτων έχει διδακτική αξία.
Αφού αφήσουμε τους μαθητές να πέσουν (λόγω βιασύνης και συνήθειας) στο λάθος,
θα μπορούσαμε π.χ. σε μαθητές της Β΄ Γυμνασίου να ζητήσουμε να σχεδιάσουν το σχήμα με ακρίβεια χιλιοστού και κατόπιν να υπολογίσουν αλγεβρικά το ύψος στην υποτείνουσα. Ακόμα σε μαθητές Γ΄ Γυμνασίου να προσδιορίσουν τη μέγιστη τιμή του ύψους στην υποτείνουσα τυχαίου ορθογωνίου τριγώνου.


Απάντηση

Επιστροφή σε “B ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες