Πώς θα το δικαιολογούσατε;
Συντονιστής: Γιώργος Ρίζος
- Tolaso J Kos
- Δημοσιεύσεις: 5227
- Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
- Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη
- Επικοινωνία:
Πώς θα το δικαιολογούσατε;
Πώς θα δικαιολογούσατε σε ένα μαθητή της Γ' Γυμνασίου ότι η παράσταση όπου δε μπορεί να παραγοντοποιηθεί πάνω από τον !!
Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
Λέξεις Κλειδιά:
- Γιώργος Απόκης
- Διευθύνον Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 5092
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 16, 2011 7:56 pm
- Τοποθεσία: Πάτρα
- Επικοινωνία:
Re: Πώς θα το δικαιολογούσατε;
Καλημέρα. Ένας τρόπος είναι να δούμε την παράσταση ως τριώνυμο του (οι συντελεστές είναι : ).
Τότε η διακρίνουσα είναι : .
Επομένως, αν έχουμε άρα το τριώνυμο δεν παραγοντοποιείται
Τότε η διακρίνουσα είναι : .
Επομένως, αν έχουμε άρα το τριώνυμο δεν παραγοντοποιείται
Γιώργος
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 13278
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
Re: Πώς θα το δικαιολογούσατε;
Καλημέρα!
Νομίζω ότι δεν μπορούμε να το δικαιολογήσουμε. Αυτό που γράφει ο Γιώργος είναι μια λύση που δεν μας καλύπτει γιατί καταλήγουμε σε φαύλο κύκλο. Όταν το τριώνυμο δεν παραγοντοποιείται επειδή ακριβώς μετατρέπεται σε άθροισμα τετραγώνων. Αυτό όμως είναι που ζητάμε τελικά.
Νομίζω ότι δεν μπορούμε να το δικαιολογήσουμε. Αυτό που γράφει ο Γιώργος είναι μια λύση που δεν μας καλύπτει γιατί καταλήγουμε σε φαύλο κύκλο. Όταν το τριώνυμο δεν παραγοντοποιείται επειδή ακριβώς μετατρέπεται σε άθροισμα τετραγώνων. Αυτό όμως είναι που ζητάμε τελικά.
- Tolaso J Kos
- Δημοσιεύσεις: 5227
- Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
- Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη
- Επικοινωνία:
Re: Πώς θα το δικαιολογούσατε;
Καλημέρα σας. Το τριώνυμο και η επίλυση αυτού βρίσκεται στη παράγραφο συνεπώς δε μπορώ να το επικαλεστώ στην ενότητα των ταυτοτήτων που είναι στην . Αλλά και αλλιώς να ήταν θα κάναμε φαύλο κύκλο όπως λέει και ο Γιώργος.
Πάμε σε κάτι άλλο τώρα. Αφού δέχθηκε ο μαθητής ότι όντως η παράσταση με δε γράφεται ως γινόμενο παραγόντων, τι θα απαντάσουμε σε ενδεχόμενη ερώτηση:
Πάμε σε κάτι άλλο τώρα. Αφού δέχθηκε ο μαθητής ότι όντως η παράσταση με δε γράφεται ως γινόμενο παραγόντων, τι θα απαντάσουμε σε ενδεχόμενη ερώτηση:
Η ταυτότητα Lagrange αναφέρεται στο σχολικό βιβλίο σελίδα 47 ως εφαρμογή.Γιατί η ταυτότητα Lagrange
γράφεται ως γινόμενο δύο παραγόντων ; Tι διαφορά έχει με το πάνω;
Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
- Γιώργος Απόκης
- Διευθύνον Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 5092
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 16, 2011 7:56 pm
- Τοποθεσία: Πάτρα
- Επικοινωνία:
Re: Πώς θα το δικαιολογούσατε;
george visvikis έγραψε:Καλημέρα!
Νομίζω ότι δεν μπορούμε να το δικαιολογήσουμε. Αυτό που γράφει ο Γιώργος είναι μια λύση που δεν μας καλύπτει γιατί καταλήγουμε σε φαύλο κύκλο. Όταν το τριώνυμο δεν παραγοντοποιείται επειδή ακριβώς μετατρέπεται σε άθροισμα τετραγώνων. Αυτό όμως είναι που ζητάμε τελικά.
Έχετε δίκιο!Tolaso J Kos έγραψε:Καλημέρα σας. Το τριώνυμο και η επίλυση αυτού βρίσκεται στη παράγραφο συνεπώς δε μπορώ να το επικαλεστώ στην ενότητα των ταυτοτήτων που είναι στην . Αλλά και αλλιώς να ήταν θα κάναμε φαύλο κύκλο όπως λέει και ο Γιώργος.
Γιώργος
-
- Δημοσιεύσεις: 303
- Εγγραφή: Κυρ Απρ 12, 2009 1:06 am
- Τοποθεσία: ΖΑΚΥΝΘΟΣ
- Επικοινωνία:
Re: Πώς θα το δικαιολογούσατε;
Tolaso J Kos έγραψε:Πώς θα δικαιολογούσατε σε ένα μαθητή της Γ' Γυμνασίου ότι η παράσταση όπου δε μπορεί να παραγοντοποιηθεί πάνω από τον !!
-
- Δημοσιεύσεις: 3600
- Εγγραφή: Πέμ Φεβ 27, 2014 9:05 am
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ- ΑΘΗΝΑ-ΚΡΗΤΗ
Re: Πώς θα το δικαιολογούσατε;
καλοοοοο!NIZ έγραψε:Tolaso J Kos έγραψε:Πώς θα δικαιολογούσατε σε ένα μαθητή της Γ' Γυμνασίου ότι η παράσταση όπου δε μπορεί να παραγοντοποιηθεί πάνω από τον !!
- Γιώργος Απόκης
- Διευθύνον Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 5092
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 16, 2011 7:56 pm
- Τοποθεσία: Πάτρα
- Επικοινωνία:
Re: Πώς θα το δικαιολογούσατε;
NIZ έγραψε:Tolaso J Kos έγραψε:Πώς θα δικαιολογούσατε σε ένα μαθητή της Γ' Γυμνασίου ότι η παράσταση όπου δε μπορεί να παραγοντοποιηθεί πάνω από τον !!
Γιώργος
- Al.Koutsouridis
- Δημοσιεύσεις: 1798
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Πώς θα το δικαιολογούσατε;
Το παραπάνω ερώτημα φάντάζομαι υπονοεί να παραγονοποιηθεί η παράσταση σε πολυώνυμα.Tolaso J Kos έγραψε:Πώς θα δικαιολογούσατε σε ένα μαθητή της Γ' Γυμνασίου ότι η παράσταση όπου δε μπορεί να παραγοντοποιηθεί πάνω από τον !!
Έστω ότι το πολυώνυμο παραγονποιείται σε πολυώνυμα κατά μη τετριμμένο τρόπο. Τότε θα πρέπει να έχει την μορφή
, για κάποια
με να μην είναι ταυτόχρονα και τα δύο μηδέν καθώς και να μην είναι και τα δυο μηδέν. Εξετάζουμε την εξίσωση
η οποία έχει λύσεις αν ή . Αφού τα δεν είναι και τα δυο μηδέν, έστω το , τότε θα είναι .
Δηλαδή υπάρχουν άπειρες λύσεις της εξίσωσης (τα σημεία της ευθείας ). Ομοίως και για τον παράγοντα . Από την στιγμή που τα και είναι ταυτοτικά ίσα θα πρέπει να έχουν και το ίδιο σύνολο λύσεων. Όμως η εξίσωση έχει μοναδική λύση και έτσι καταλήγουμε σε άτοπο. Άρα δεν υπάρχει τέτοιας μορφής παραγοντοποίηση.
Εύκολα μπορούμε να δούμε ότι δεν υπάρχει παραγοντοποίηση ούτε της μορφής . Ολοκληρώνοντας έτσι τις μη τετριμμένες περιπτώσεις.
Βέβαια ως "γνωστόν" κάθε πολυώνυμο μεγαλύτερο ή ίσο του τρίτου βαθμού μπορεί να αναλυθεί σε γινόμενο παραγόντων πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων όρων. Οπότε αν κάνουμε, για παράδειγμα, την αλλαγή μεταβλητής μπορούμε να ανάγουμε το δευτεροβάθμιο πολυώνυμό μας σε ένα μεγαλύτερου βαθμού και από την στιγμή που αυτό παραγοντοποιείται να βρούμε μια παραγοντοποίηση του (όχι απαραίτητα σε πολυώνυμα όμως). Όπως στο παράδειγμα παραγοντοποίησης που δόθηκε σε προηγούμενη ανάρτηση ("ξέρουμε" ότι το παραγοντοποιείται).
Ομοίως μπορούμε να εργαστούμε και για το .
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 13 επισκέπτες