Ρεαλιστικό σενάριο
Συντονιστής: Γιώργος Ρίζος
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5283
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Ρεαλιστικό σενάριο
Κυριακή σήμερα, χαλαρή διάθεση, ας κάνουμε κάτι αντίστροφα.
Δεν θα δώσω την εκφώνηση. Θα δώσω τη μαθηματική σχέση που προκύπτει από το σενάριο κι ένα βοηθητικό σχήμα (σε απόκρυψη, για όποιον δυσκολεύεται να φανταστεί ένα κατάλληλο σενάριο...). Ζητάμε, βεβαίως, κατάλληλο σενάριο για διδασκαλία σε τάξη.
Οι επιμελείς διδάσκοντες σε Α΄ Λυκείου σίγουρα θα το αναγνωρίσουν
Δίνεται: (h: ώρες)
Θα ήθελα τα σχόλια και τις γνώμες σας.
Δεν θα δώσω την εκφώνηση. Θα δώσω τη μαθηματική σχέση που προκύπτει από το σενάριο κι ένα βοηθητικό σχήμα (σε απόκρυψη, για όποιον δυσκολεύεται να φανταστεί ένα κατάλληλο σενάριο...). Ζητάμε, βεβαίως, κατάλληλο σενάριο για διδασκαλία σε τάξη.
Οι επιμελείς διδάσκοντες σε Α΄ Λυκείου σίγουρα θα το αναγνωρίσουν
Δίνεται: (h: ώρες)
Θα ήθελα τα σχόλια και τις γνώμες σας.
Λέξεις Κλειδιά:
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 15740
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am
Re: Ρεαλιστικό σενάριο
Γιώργο, παρατηρώ ότι το ρολόι στην εικόνα έχει ξύπνημα στις έξι παρά.
Όντως ρεαλιστικό το σενάριο.
Όντως ρεαλιστικό το σενάριο.
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5283
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Re: Ρεαλιστικό σενάριο
Καλησπέρα σε όλους.
Στις οδηγίες διδασκαλίας των μαθηματικών Α΄ Λυκείου (Αρ. Πρωτ. 163561/Δ2/2-10-2017) στη σελίδα 6 προτείνεται να δοθεί προτεραιότητα στη μοντελοποίηση προβλημάτων με χρήση ανισώσεων 1ου βαθμού, και δίνεται μια ενδεικτική ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
Η Ειρήνη παρατηρεί ότι κάθε φορά που ο σκύλος της γαβγίζει τη νύχτα ξυπνάει και χάνει 15 λεπτά ύπνου. Το προηγούμενο βράδυ κοιμήθηκε λιγότερο από 5 ώρες, ενώ συνήθως (αν δεν γαβγίσει ο σκύλος) κοιμάται 8 ώρες το βράδυ.
α) Πόσες φορές μπορεί να ξύπνησε το προηγούμενο βράδυ η Ειρήνη;
β) Μπορεί να την ξύπνησε το γάβγισμα 33 φορές; Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.
Το κολάζ της αρχικής ανάρτησής μου είναι εμπνευσμένο από αυτό το "σενάριο".
Ο κίνδυνος γελοιοποίησης της διδασκαλίας ελλοχεύει, αν η τάξη ασχοληθεί με το περιεχόμενο του σεναρίου. Απ' τη μια είναι ο σκύλος που έχει προφανώς προηγούμενα με την καημένη την κοπέλα και την ξυπνά πάνω από έως το πολύ φορές μέσα στην ίδια νύχτα. Απ' την άλλη η κοπέλα έχει κάτι σαν χρονοδιακόπτη και ξαγρυπνά ακριβώς (!) λεπτά κάθε φορά.
Άποψή μου είναι ότι υπάρχουν πιο κατάλληλα και πιο ρεαλιστικά σενάρια για τον στόχο που αναφέρουν οι οδηγίες.(*)
Τέλος, είτε χάνουν οι λέξεις τη σημασία τους είτε δεν έχω κατανοήσει τι σημαίνει ο όρος ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ. Είχα την εντύπωση ότι αφορά πιο σύνθετες καταστάσεις κι όχι απλές, ως προς το μαθηματικό περιεχόμενο, ασκήσεις όπως αυτή.
(*) Μια πρόταση με μερικά, ρεαλιστικά, νομίζω προβλήματα, είχα καταθέσει σε έναν θυελώδη , αλλά άκρως ενδιαφέροντα διάλογο ΕΔΩ.
Στις οδηγίες διδασκαλίας των μαθηματικών Α΄ Λυκείου (Αρ. Πρωτ. 163561/Δ2/2-10-2017) στη σελίδα 6 προτείνεται να δοθεί προτεραιότητα στη μοντελοποίηση προβλημάτων με χρήση ανισώσεων 1ου βαθμού, και δίνεται μια ενδεικτική ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
Η Ειρήνη παρατηρεί ότι κάθε φορά που ο σκύλος της γαβγίζει τη νύχτα ξυπνάει και χάνει 15 λεπτά ύπνου. Το προηγούμενο βράδυ κοιμήθηκε λιγότερο από 5 ώρες, ενώ συνήθως (αν δεν γαβγίσει ο σκύλος) κοιμάται 8 ώρες το βράδυ.
α) Πόσες φορές μπορεί να ξύπνησε το προηγούμενο βράδυ η Ειρήνη;
β) Μπορεί να την ξύπνησε το γάβγισμα 33 φορές; Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.
Το κολάζ της αρχικής ανάρτησής μου είναι εμπνευσμένο από αυτό το "σενάριο".
Ο κίνδυνος γελοιοποίησης της διδασκαλίας ελλοχεύει, αν η τάξη ασχοληθεί με το περιεχόμενο του σεναρίου. Απ' τη μια είναι ο σκύλος που έχει προφανώς προηγούμενα με την καημένη την κοπέλα και την ξυπνά πάνω από έως το πολύ φορές μέσα στην ίδια νύχτα. Απ' την άλλη η κοπέλα έχει κάτι σαν χρονοδιακόπτη και ξαγρυπνά ακριβώς (!) λεπτά κάθε φορά.
Άποψή μου είναι ότι υπάρχουν πιο κατάλληλα και πιο ρεαλιστικά σενάρια για τον στόχο που αναφέρουν οι οδηγίες.(*)
Τέλος, είτε χάνουν οι λέξεις τη σημασία τους είτε δεν έχω κατανοήσει τι σημαίνει ο όρος ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ. Είχα την εντύπωση ότι αφορά πιο σύνθετες καταστάσεις κι όχι απλές, ως προς το μαθηματικό περιεχόμενο, ασκήσεις όπως αυτή.
(*) Μια πρόταση με μερικά, ρεαλιστικά, νομίζω προβλήματα, είχα καταθέσει σε έναν θυελώδη , αλλά άκρως ενδιαφέροντα διάλογο ΕΔΩ.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 7 επισκέπτες