Η τετραγωνική ρίζα των μη αρνητικών αριθμών στην Α΄ Λυκείου
- Πρωτοπαπάς Λευτέρης
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 2937
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 14, 2009 12:20 am
- Τοποθεσία: Πετρούπολη, Αθήνα
- Επικοινωνία:
Η τετραγωνική ρίζα των μη αρνητικών αριθμών στην Α΄ Λυκείου
Στο συνημμένο αρχείο θα βρείτε την περίληψη της εργασίας μας όπως δημοσιεύθηκε στο βιβλίο των περιλήψεων του συνεδρίου που ολοκληρώθηκε σήμερα στους Δελφούς και διοργανώθηκε από την Πολύτροπη Αρμονία. Αργότερα θα ανεβάσουμε την παρουσίαση και μέσα στον Μάιο το κείμενο της εργασίας μας που θα δημοσιευθεί στα πρακτικά του συνεδρίου. Στο link
viewtopic.php?f=28&t=51937
θα βρείτε και τα αντίστοιχα δομημένης μορφής φύλλα εργασίας.
viewtopic.php?f=28&t=51937
θα βρείτε και τα αντίστοιχα δομημένης μορφής φύλλα εργασίας.
- Συνημμένα
-
- abstract_kyriazhs_protopapas.pdf
- (46.87 KiB) Μεταφορτώθηκε 103 φορές
Κάθε πρόβλημα έχει μία τουλάχιστον λύση!!!
- chris_gatos
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 6962
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
- Τοποθεσία: Ανθούπολη
Re: Η τετραγωνική ρίζα των μη αρνητικών αριθμών στην Α΄ Λυκε
Στο παρακάτω link η παρουσίαση που έγινε στις στους Δελφούς.
https://drive.google.com/file/d/0B1Yzbk ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1Yzbk ... sp=sharing
Χρήστος Κυριαζής
-
- Δημοσιεύσεις: 85
- Εγγραφή: Πέμ Σεπ 24, 2015 8:49 am
Re: Η τετραγωνική ρίζα των μη αρνητικών αριθμών στην Α΄ Λυκε
Θέλω να κάνω μια ερώτηση που έτσι με την πρώτη ματιά μου κάνει εντύπωση.
Είχα παρακολουθήσει και το άλλο θέμα όπου διατυπώνετε την γνώμη σας περί διδακτικής.
Βλέπουμε στον πίνακα της ερώτησης "νιώσατε αδυναμία να ανταπεξέλθετε στην διαδικασία;" ποσοστό 75% να απαντά όχι.
Γράφετε ότι φτάσανε μέχρι την ερώτηση 11 σε μία ώρα διδασκαλίας. Μάλιστα γράφετε ότι το τμήμα είναι σχετικά καλό.
Το συζητήσατε καθόλου αυτό το κομμάτι; Δηλαδή ότι δεν ανταπεξέλθηκαν στο όποιο αναμενόμενο και ταυτοχρόνως διατήρησαν την εντύπωση πως δεν συνάντησαν δυσκολία;
Είχα παρακολουθήσει και το άλλο θέμα όπου διατυπώνετε την γνώμη σας περί διδακτικής.
Βλέπουμε στον πίνακα της ερώτησης "νιώσατε αδυναμία να ανταπεξέλθετε στην διαδικασία;" ποσοστό 75% να απαντά όχι.
Γράφετε ότι φτάσανε μέχρι την ερώτηση 11 σε μία ώρα διδασκαλίας. Μάλιστα γράφετε ότι το τμήμα είναι σχετικά καλό.
Το συζητήσατε καθόλου αυτό το κομμάτι; Δηλαδή ότι δεν ανταπεξέλθηκαν στο όποιο αναμενόμενο και ταυτοχρόνως διατήρησαν την εντύπωση πως δεν συνάντησαν δυσκολία;
- Πρωτοπαπάς Λευτέρης
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 2937
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 14, 2009 12:20 am
- Τοποθεσία: Πετρούπολη, Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Η τετραγωνική ρίζα των μη αρνητικών αριθμών στην Α΄ Λυκε
Λόγοι:Α.Αποστόλου έγραψε:Θέλω να κάνω μια ερώτηση που έτσι με την πρώτη ματιά μου κάνει εντύπωση.
Είχα παρακολουθήσει και το άλλο θέμα όπου διατυπώνετε την γνώμη σας περί διδακτικής.
Βλέπουμε στον πίνακα της ερώτησης "νιώσατε αδυναμία να ανταπεξέλθετε στην διαδικασία;" ποσοστό 75% να απαντά όχι.
Γράφετε ότι φτάσανε μέχρι την ερώτηση 11 σε μία ώρα διδασκαλίας. Μάλιστα γράφετε ότι το τμήμα είναι σχετικά καλό.
Το συζητήσατε καθόλου αυτό το κομμάτι; Δηλαδή ότι δεν ανταπεξέλθηκαν στο όποιο αναμενόμενο και ταυτοχρόνως διατήρησαν την εντύπωση πως δεν συνάντησαν δυσκολία;
1) Οι μαθητές ήρθαν για πρώτη φορά σε επαφή με αυτή τη διαδικασία, άρα είναι λογικό να υπήρχε καθυστέρηση.
2) Η σύνθεση των ομάδων κατά τη γνώμη μου ήταν επίσης ένα θέμα. Θυμίζω ότι οι ομάδες ήταν χωρισμένες ανάλογα με τις παρέες τους. Για παράδειγμα υπήρχε ομάδα με μέλη 3 μαθήτριες του 20. Αυτή η ομάδα δούλευε στο φουλ. Όμως η διαδικασία που διδαχθήκαμε περιγράφει ότι οι ομάδες αλληλοβοηθιούνται και ο καθηγητής δεν παρεμβαίνει. Οπότε μαθητής οφείλει να εξηγεί σε μαθητή.
3) Επίσης η διαδικασία προβλέπει ότι όλοι μαζί κινούμαστε για να πάμε στην επόμενη ερώτηση. Επομένως για να πάμε στην ερώτηση 5 για παράδειγμα, έπρεπε και οι 7 ομάδες μου (χωρίς δική μου συμμετοχή) να έχουν ολοκληρώσει την 4. Δεν αναφέρομαι τυχαία στην 4 διότι εκεί σκάλωσαν οι περισσότερες ομάδες.
Επομένως είναι λογικό ότι οι μαθητές δεν αισθάνθηκαν αδυναμία να ανταπεξέλθουν, αφού υπήρχε βοήθεια από κάποια άλλη ομάδα (π.χ. εξήγηση, απάντηση) και όχι από εμένα...
Επίσης το αναμενόμενο στα δικά μου μάτια ήταν να υπήρχε μια μικρή καθυστέρηση σε σχέση με το χρόνο διδασκαλίας σε άλλες μέρες. Στο μυαλό μου είχα το 20%. Προφανώς έπεσα εντελώς έξω...
Δυστυχώς η διδακτική δεν λαμβάνει υπόψη της τον χρόνο. Κατά τη γνώμη μου αν τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών ήταν διαφορετικά τέτοιες τεχνικές θα είχαν ευεγερτικές επιπτώσεις.
Κάθε πρόβλημα έχει μία τουλάχιστον λύση!!!
-
- Δημοσιεύσεις: 85
- Εγγραφή: Πέμ Σεπ 24, 2015 8:49 am
Re: Η τετραγωνική ρίζα των μη αρνητικών αριθμών στην Α΄ Λυκε
Με αφορμή σημερινό άρθρο, στο οποίο ο υπουργός Παιδείας δήλωσε την διάθεση του να αλλάξει
η βαθμολογική κλίμακα και να μετατραπεί σε περιγραφική αξιολόγηση (χωρίς να εξηγηθεί τι σημαίνει, πως θα γίνει κτλ),
σε συνέχεια του προηγούμενου, δηλαδή η ολοκλήρωση του όποιου αναμενόμενου
μου γεννιέται επίσης η σκέψη, φαντάζομαι και σε εσάς, πως σε κάθε μη βαθμολογούμενη διαδικασία η στάση μάλλον ευνοϊκή θα είναι.
Δεν έχει κάποια στάθμιση το αποτέλεσμα, αφού γνωρίζουν ότι ούτε η επιτυχής ούτε η ανεπιτυχής ολοκλήρωση του σηματοδοτεί κάτι.
Το πνεύμα εδώ δεν είναι να πω πως έπρεπε ή δεν έπρεπε να προκύψει βαθμός, αλλά ότι μαζί με αυτό που λέτε για τον χρόνο που απαιτούν
τέτοιες προσεγγίσεις -που κακά τα ψέμματα έρχονται από δυτικά συστήματα- δεν έχουν ένα βασικό χαρακτηριστικό, το οποίο γενικότερα
η σύγχρονη αντίληψη τείνει να εξαλείψει.
Θα ήθελα το σχόλιο σας επ'αυτού και σε φυσικά σε όποιον παρακολουθεί την συζήτηση.
Δεύτερο σημείο, το κυρίως σώμα των ασκήσεων αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης της Β' Γυμνασίου. Με αυτή την παρατήρηση θα πρέπει να παραδεχτούμε ίσως πως το φυλλάδιο -σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα που ακολουθούμε- είναι πολύ εύκολο για μαθητές της Α' Λυκείου ή ότι είναι "εξωπραγματικά" δύσκολα τα μαθηματικά που διδάσκουμε στο Γυμνάσιο με αποτέλεσμα να είναι αναγκαστική η επαναδιδασκαλία τους.
η βαθμολογική κλίμακα και να μετατραπεί σε περιγραφική αξιολόγηση (χωρίς να εξηγηθεί τι σημαίνει, πως θα γίνει κτλ),
σε συνέχεια του προηγούμενου, δηλαδή η ολοκλήρωση του όποιου αναμενόμενου
μου γεννιέται επίσης η σκέψη, φαντάζομαι και σε εσάς, πως σε κάθε μη βαθμολογούμενη διαδικασία η στάση μάλλον ευνοϊκή θα είναι.
Δεν έχει κάποια στάθμιση το αποτέλεσμα, αφού γνωρίζουν ότι ούτε η επιτυχής ούτε η ανεπιτυχής ολοκλήρωση του σηματοδοτεί κάτι.
Το πνεύμα εδώ δεν είναι να πω πως έπρεπε ή δεν έπρεπε να προκύψει βαθμός, αλλά ότι μαζί με αυτό που λέτε για τον χρόνο που απαιτούν
τέτοιες προσεγγίσεις -που κακά τα ψέμματα έρχονται από δυτικά συστήματα- δεν έχουν ένα βασικό χαρακτηριστικό, το οποίο γενικότερα
η σύγχρονη αντίληψη τείνει να εξαλείψει.
Θα ήθελα το σχόλιο σας επ'αυτού και σε φυσικά σε όποιον παρακολουθεί την συζήτηση.
Δεύτερο σημείο, το κυρίως σώμα των ασκήσεων αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης της Β' Γυμνασίου. Με αυτή την παρατήρηση θα πρέπει να παραδεχτούμε ίσως πως το φυλλάδιο -σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα που ακολουθούμε- είναι πολύ εύκολο για μαθητές της Α' Λυκείου ή ότι είναι "εξωπραγματικά" δύσκολα τα μαθηματικά που διδάσκουμε στο Γυμνάσιο με αποτέλεσμα να είναι αναγκαστική η επαναδιδασκαλία τους.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες