Αγαπητοί φίλοι επισυνάπτω το κείμενο της ομιλίας που έδωσα χθες στα πλαίσια της 8ης Μαθηματικής Εβδομάδας με θέμα:
"Η σημασία των αποδείξεων θεωρίας του σχολικού βιβλίου της Γ’ Λυκείου στην επίλυση ασκήσεων, η επίδρασή τους στα θέματα των Πανελληνίων εξετάσεων και η επιρροή των παλαιότερων σχολικών βιβλίων"
καθώς επίσης και την περίληψη της εργασίας ώστε να γνωρίζει κάποιος που θα την ανοίξει, το τι ακριβώς διαπραγματεύεται.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους οργανωτές της 8ης Μ.Ε. για τη φιλοξενία τους, τους ανθρώπους που παρακολούθησαν την ομιλία, τον Φώτη το Μαραντίδη που είχε το γενικό πρόσταγμα της Μ.Ε. και κουράστηκε για να είναι όλα άψογα, τους φίλους και συναδέλφους Ανδρέα Πούλο και Γιάννη Θωμαΐδη με τους οποίους είχαμε ωραίες συζητήσεις στα περιθώρια της Μ.Ε. Ειδικότερα ο Γιάννης έκανε ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις για το κείμενο της ομιλίας μου και μου έδωσε μερικά επιπλέον χρήσιμα στοιχεία.
Τέλος, να ευχαριστήσω το δικό μας Νίκο Μαυρογιάννη που είχε την καλοσύνη να διαβάσει νωρίτερα το κείμενο της ομιλίας και να μου στείλει τις χρήσιμες παρατηρήσεις του.
Φυσικά κάθε παρατήρηση για την εργασία είναι δεκτή.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Σε θέματα των Πανελληνίων εξετάσεων αλλά και σε θέματα που κυκλοφορούν σε εξωσχολικά βιβλία μαθηματικών, παρατηρούμε κατά καιρούς την εμφάνιση ασκήσεων που η λύση τους στηρίζεται σε κάποιες τεχνικές και τεχνάσματα δύσκολα να επινοηθούν από ένα μαθητή κατά τη διάρκεια των εξετάσεων.
Αρκετές φορές τα τεχνάσματα αυτά στηρίζονται σε τεχνικές που είτε υπάρχουν στο σχολικό εγχειρίδιο σε αποδείξεις θεωρημάτων που η απόδειξή τους είναι εκτός εξεταστέας ύλης, είτε σε αποδείξεις θεωρημάτων που υπήρχαν σε παλαιότερα σχολικά βιβλία και έχουν επηρεάσει την εξωσχολική βιβλιογραφία.
Είναι φυσιολογικό λοιπόν σε κάθε αλλαγή του σχολικού βιβλίου ή της ύλης, ασκήσεις που άλλοτε μπορούσαν να επιλυθούν με τη βοήθεια θεωρημάτων του σχολικού βιβλίου ή τεχνικών που υπήρχαν αυτούσιες σε αποδείξεις θεωρημάτων που ήταν στην εξεταστέα ύλη, να διατηρούνται και να προσαρμόζονται στη νέα ύλη και να ονομάζονται δύσκολες λόγω του τεχνάσματος που περιέχουν. Έτσι εμπλουτίζεται η τράπεζα θεμάτων των ασκήσεων που απαιτούν ειδικές τεχνικές. Το πρόβλημα ξεκινάει όταν τα θέματα αυτά τίθενται σε Πανελλήνιες Εξετάσεις.
Στην παρούσα εργασία τονίζεται η σημασία της θεωρίας και η ανάγκη απόδειξης ακόμη και προτάσεων που βρίσκονται εκτός εξεταστέας ύλης (υπό τη μορφή ασκήσεων) λόγω της χρήσιμης (σε ασκήσεις) τεχνικής που χρησιμοποιούν.
Edit (6-4-2016): Προστέθηκε το συνημμένο ξανά διότι δεν εμφανιζόταν κάποια μαθηματικά σύμβολα σωστά.
- Αρχική σελίδα Αρχική Σελίδα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Μαθηματικά Κείμενα-Μελέτες
- Αναζήτηση
-
- Τώρα είναι Παρ Απρ 19, 2024 3:02 am
- Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+03:00
Ομιλία στην 8η Μαθηματική Εβδομάδα
- cretanman
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 4097
- Εγγραφή: Πέμ Δεκ 18, 2008 12:35 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
- Επικοινωνία:
Ομιλία στην 8η Μαθηματική Εβδομάδα
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από cretanman » Κυρ Απρ 03, 2016 11:39 am
- Συνημμένα
-
- Η σημασία των αποδείξεων θεωρίας του σχολικού βιβλίου της Γ’ Λυκείου στην επίλυση ασκήσεων (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ).pdf
- (885.78 KiB) Μεταφορτώθηκε 311 φορές
Αλέξανδρος Συγκελάκης
Επιστροφή σε “Μαθηματικά Κείμενα-Μελέτες”
Μετάβαση σε
- Γενικά Μηνύματα
- ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ MATHEMATICA.GR
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
- ↳ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ↳ B ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ↳ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ΛΥΚΕΙΟ
- ↳ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ
- ↳ ΑΛΓΕΒΡΑ Α'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Άλγεβρα A
- ↳ ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Γεωμετρία A
- ↳ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ
- ↳ ΑΛΓΕΒΡΑ Β'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Άλγεβρα Β
- ↳ ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Γεωμετρία Β
- ↳ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Β'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Μαθηματικά Θετικού Προσανατολισμού Β
- ↳ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ
- ↳ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Γ'
- ↳ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Γ'
- ↳ ΜΙΓΑΔΙΚΟΙ
- ↳ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ - ΟΡΙΑ - ΣΥΝΕΧΕΙΑ
- ↳ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
- ↳ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
- ↳ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΥΛΗ Γ'
- ↳ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ Γ'
- ΕΠΑ.Λ.
- ΔΗΜΟΤΙΚΟ
- Ασκήσεις ΜΟΝΟ για μαθητές
- ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
- ↳ Πανελλήνιες Εξετάσεις
- ↳ Εξετάσεις Σχολών
- ↳ Εξετάσεις Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων
- ↳ Διάφορα άλλα θέματα εξετάσεων
- ↳ Εξετάσεις Δεσμών
- ↳ Α' Δέσμη
- ↳ Δ' Δέσμη
- Ο ΦΑΚΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
- ↳ Άλγεβρα
- ↳ Ανάλυση
- ↳ Γεωμετρία
- ↳ Στατιστική-Πιθανότητες
- ↳ Γενικά
- ↳ Μαθηματική απόδειξη & Λογική
- ↳ Σχολικά Βιβλία, Οδηγίες κ.α.
- ↳ Σχολικά Βιβλία του ΟΕΔΒ και Βιβλία Καθηγητή
- ↳ Βιβλία του Κέντρου Εκπαιδευτικής 'Ερευνας
- ↳ Οδηγίες Διδασκαλίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ.α.
- ↳ Οδηγίες Διδασκαλίας από Σχολικούς Συμβούλους κ.α.
- ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Α.Σ.Ε.Π.
- ↳ Γενική Συζήτηση - Σχόλια
- ↳ Προτεινόμενα Θέματα Μαθηματικών
- Α.Ε.Ι.
- ↳ ΑΝΑΛΥΣΗ
- ↳ ΑΛΓΕΒΡΑ
- ↳ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
- ↳ ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΙΘΜΩΝ
- ↳ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ-ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ
- ↳ ΤΟΠΟΛΟΓΙΑ
- ↳ ΑΝΩΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- ↳ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- ↳ Μαθηματική Λογική & Θεμέλια Μαθηματικών
- ↳ Ασκήσεις ΜΟΝΟ για φοιτητές
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΔΕΣ
- ↳ Βασικά Θεωρήματα, Τεχνικές και Προτάσεις
- ↳ Άλγεβρα
- ↳ Γεωμετρία
- ↳ Θεωρία Αριθμών
- ↳ Συνδυαστική
- ↳ Θέματα για Γυμνάσιο - Juniors
- ↳ Άλγεβρα - Θεωρία Αριθμών - Συνδυαστική (Juniors) - Παλαιότερες Συζητήσεις
- ↳ Γεωμετρία (Juniors) - Παλαιότερες Συζητήσεις
- ↳ Άλγεβρα - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Juniors)
- ↳ Γεωμετρία - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Juniors)
- ↳ Γενικά - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Juniors)
- ↳ Άλγεβρα - Προχωρημένο Επίπεδο (Juniors)
- ↳ Γεωμετρία - Προχωρημένο Επίπεδο (Juniors)
- ↳ Θεωρία Αριθμών - Προχωρημένο Επίπεδο (Juniors)
- ↳ Συνδυαστική - Προχωρημένο Επίπεδο (Juniors)
- ↳ Θέματα για Λύκειο - Seniors
- ↳ Άλγεβρα - Θεωρία Αριθμών - Συνδυαστική (Seniors) - Παλαιότερες Συζητήσεις
- ↳ Γεωμετρία (Seniors) - Παλαιότερες Συζητήσεις
- ↳ Άλγεβρα - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Seniors)
- ↳ Γεωμετρία - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Seniors)
- ↳ Γενικά - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Seniors)
- ↳ Άλγεβρα - Επίπεδο Αρχιμήδη (Seniors)
- ↳ Γεωμετρία - Επίπεδο Αρχιμήδη (Seniors)
- ↳ Θεωρία Αριθμών - Επίπεδο Αρχιμήδη (Seniors)
- ↳ Συνδυαστική - Επίπεδο Αρχιμήδη (Seniors)
- ↳ Άλγεβρα - Προχωρημένο Επίπεδο (Seniors)
- ↳ Γεωμετρία - Προχωρημένο Επίπεδο (Seniors)
- ↳ Θεωρία Αριθμών - Προχωρημένο Επίπεδο (Seniors)
- ↳ Συνδυαστική - Προχωρημένο Επίπεδο (Seniors)
- ↳ Διαγωνισμοί για φοιτητές
- ↳ Βασικά Θεωρήματα, Τεχνικές και Προτάσεις (Φοιτητές)
- ↳ Άλγεβρα (Φοιτητές)
- ↳ Ανάλυση (Φοιτητές)
- ↳ Γεωμετρία (Φοιτητές)
- ↳ Θεωρία Αριθμών (Φοιτητές)
- ↳ Συνδυαστική-Πιθανότητες (Φοιτητές)
- ↳ Θέματα διαγωνισμών (ΕΜΕ, ΚΥΜΕ, BMO, JBMO, IMO, Kangaroo κλπ)
- ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
- Ιστορία των Μαθηματικών
- Διδακτική των Μαθηματικών
- ↳ Διαδραστικοί & σχέδια μαθημάτων με λογισμικό
- ↳ Ερευνητικές εργασίες (project)
- Μαθηματικά Κείμενα-Μελέτες
- Εκπαιδευτικά Θέματα
- Παιδαγωγικά Θέματα
- Διασκεδαστικά Μαθηματικά
- Άρθρα αρχικής σελίδας
- Ευρετήρια θεμάτων mathematica.gr
- ΟΔΗΓΙΕΣ LaTeX - ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ - ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ - EBOOKS - ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ
- ↳ Οδηγίες για γραφή με TeX
- ↳ Πακέτα και γραφή σε TeX-κειμενογράφο
- ↳ Δοκιμές γραφής με TeX
- ↳ Χρήσιμες Μαθηματικές Ιστοσελίδες
- ↳ Χρήσιμες Ιστοσελίδες (μη μαθηματικού περιεχομένου)
- ↳ Ελεύθερα ηλεκτρονικά Βιβλία (free e-books)
- ↳ Μαθηματικό Λογισμικό
- ↳ Μαθηματικά & Τεχνολογία
- ↳ Νέες Προσθήκες
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες