Σύνολο τιμών
Συντονιστής: m.pαpαgrigorakis
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 5956
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Σύνολο τιμών
Προσδιορίστε τον πραγματικό αριθμό , ώστε η συνάρτηση με τύπο
να έχει σύνολο τιμών το .
να έχει σύνολο τιμών το .
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Re: Σύνολο τιμών
Με πολλές επιφυλάξεις και επειδή από τα λάθη μας μαθαίνουμε , μια ιδέα:
Για να ορίζεται η θα πρέπει να είναι
άρα ή και
ή και
Aν ,
Για είναι
Αν , τότε προκύπτει , δηλαδή και το ανήκει στο ζητούμενο σύνολο τιμών.
Αν τώρα ,θα πρέπει να υπάρχουν τιμές του που να ανήκουν στο πεδίο ορισμού της ώστε να ισχύει η (1) άρα θα πρέπει για την (1) να είναι
(2)
Για να έχει η σύνολο τιμών το θα πρέπει η (2) να ισχύει για όλα τα πραγματικά δηλαδή να ισχύει
και
(4)
Με συναλήθευση των (3), (4) προκύπτει ότι πρέπει
EDIΤ: Θα την ξανακοιτάξω έπειτα από προτροπή του κυρίου Λουρίδα.
Για να ορίζεται η θα πρέπει να είναι
άρα ή και
ή και
Aν ,
Για είναι
Αν , τότε προκύπτει , δηλαδή και το ανήκει στο ζητούμενο σύνολο τιμών.
Αν τώρα ,θα πρέπει να υπάρχουν τιμές του που να ανήκουν στο πεδίο ορισμού της ώστε να ισχύει η (1) άρα θα πρέπει για την (1) να είναι
(2)
Για να έχει η σύνολο τιμών το θα πρέπει η (2) να ισχύει για όλα τα πραγματικά δηλαδή να ισχύει
και
(4)
Με συναλήθευση των (3), (4) προκύπτει ότι πρέπει
EDIΤ: Θα την ξανακοιτάξω έπειτα από προτροπή του κυρίου Λουρίδα.
τελευταία επεξεργασία από pito σε Παρ Ιούλ 06, 2012 12:06 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
1. Δεν διδάσκουμε με αυτό που λέμε και κάνουμε. Διδάσκουμε με αυτό που είμαστε.
2. Ο μέτριος δάσκαλος περιγράφει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο σωστός δάσκαλος αποδεικνύει. Ο σπουδαίος δάσκαλος εμπνέει. ( Γουίλιαμ Γουάρντ)
2. Ο μέτριος δάσκαλος περιγράφει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο σωστός δάσκαλος αποδεικνύει. Ο σπουδαίος δάσκαλος εμπνέει. ( Γουίλιαμ Γουάρντ)
- Α.Κυριακόπουλος
- Δημοσιεύσεις: 988
- Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 9:49 am
- Τοποθεσία: ΧΟΛΑΡΓΟΣ
Re: Σύνολο τιμών
Μυρτώ, θα μου επιτρέψεις να επισημάνω τα εξής:pito έγραψε:Με πολλές επιφυλάξεις και επειδή από τα λάθη μας μαθαίνουμε , μια ιδέα:
Για να ορίζεται η θα πρέπει να είναι
άρα ή και
ή και
Για είναι
Αν , τότε προκύπτει , δηλαδή και το ανήκει στο ζητούμενο σύνολο τιμών.
Αν τώρα ,θα πρέπει να υπάρχουν τιμές του που να ανήκουν στο πεδίο ορισμού της ώστε να ισχύει η (1) άρα θα πρέπει για την (1) να είναι
(2)
Για να έχει η σύνολο τιμών το θα πρέπει η (2) να ισχύει για όλα τα πραγματικά δηλαδή να ισχύει
και
(4)
Με συναλήθευση των (3), (4) προκύπτει ότι πρέπει
1) Η δεύτερη ισοδυναμία που γράφεις ισχύει πάντοτε;
2) Ζητάμε να βρούμε ένα μαθηματικό αντικείμενο, συγκεκριμένα τον πραγματικό αριθμό . Αφού εργάζεσαι με συνεπαγωγές (πρέπει), θα πρέπει να εξετάσεις και το αντίστροφο.
3) Είναι βέβαιο ότι η εξίσωση (1) είναι δεύτερου βαθμού και σχηματίζεις την διακρίνουσα ( αν );
Φιλικά.
Αντώνης Κυριακόπουλος
•Ο έξυπνος παραδέχεται •Ο πονηρός δικαιολογείται •Ο βλάκας επιμένει
•Ο έξυπνος παραδέχεται •Ο πονηρός δικαιολογείται •Ο βλάκας επιμένει
Re: Σύνολο τιμών
Οι περιορισμοί για την παράμετρο μπορεί να προκύψουν και με την εξής σκέψη. Αφού θέλουμε για την το να είναι το πρέπει να παίρνει και την τιμή μηδέν, που αυτό γίνεται αν και . Πρέπει λοιπόν . Στην περίπτωση που είναι και (για δεν βγαίνει κάποιος περιορισμός για το ). Οπότε
Όμως αν υπάρχει που να επαληθεύει την (2) τότε υποχρεωτικά θα έχουμε διότι διαφορετικά από την (1) θα ήταν και δηλαδή αριθμητής και παρονομαστής θα είχαν κοινή ρίζα πράγμα όμως που δεν συμβαίνει αφού (για η εξίσωση είναι αδύνατη στο πεδίο ορισμού δηλαδή το δεν είναι το ). Άρα από την (2) πρέπει και αρκεί δηλαδή .
Από την θεωρία του τριωνύμου θα πρέπει δηλαδή . ΤΕΛΙΚΑ
Η περίπτωση μπορεί να εξεταστεί ξεχωριστά , τότε όμως διαπιστώνουμε ότι το το δεν είναι το (κοίτα σχήμα)
Όμως αν υπάρχει που να επαληθεύει την (2) τότε υποχρεωτικά θα έχουμε διότι διαφορετικά από την (1) θα ήταν και δηλαδή αριθμητής και παρονομαστής θα είχαν κοινή ρίζα πράγμα όμως που δεν συμβαίνει αφού (για η εξίσωση είναι αδύνατη στο πεδίο ορισμού δηλαδή το δεν είναι το ). Άρα από την (2) πρέπει και αρκεί δηλαδή .
Από την θεωρία του τριωνύμου θα πρέπει δηλαδή . ΤΕΛΙΚΑ
Η περίπτωση μπορεί να εξεταστεί ξεχωριστά , τότε όμως διαπιστώνουμε ότι το το δεν είναι το (κοίτα σχήμα)
- Συνημμένα
-
- Clipboard01.png (22.46 KiB) Προβλήθηκε 789 φορές
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 5956
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: Σύνολο τιμών
Ευχαριστώντας τον Α. Κυριακόπουλο την Μυρτώ (pito) και τον Σπύρο (spyros), " καταθέτω " την ημέτερη διαπραγμάτευση:
Θεωρούμε την εξίσωση ως προς
,
για την οποία θα προσδιορίσουμε την παράμετρο , ώστε αυτή η εξίσωση να έχει λύση για κάθε πραγματικό , με
Για παίρνουμε
με όταν .
Για , θεωρούμε την διακρίνουσα της σχέσης θετική ή μηδέν, οπότε παίρνουμε για κάθε , με την σχέση να ισχύει και για , οπότε θα πρέπει
Για η διακρίνουσα του τριωνύμου
είναι , οπότε έχουμε σαν ρίζες της εξίσωσης , άρα έχουμε .
Παρατηρούμε (πράξεις) ότι και
, αν και μόνο αν .
Τελικά όταν έχουμε , ισχύει η σχέση που σημαίνει, ότι το σύνολο ορισμού της συνάρτησης μας είναι το σύνολο και το σύνολο τιμών της είναι το σύνολο των πραγματικών αριθμών .
Θεωρούμε την εξίσωση ως προς
,
για την οποία θα προσδιορίσουμε την παράμετρο , ώστε αυτή η εξίσωση να έχει λύση για κάθε πραγματικό , με
Για παίρνουμε
με όταν .
Για , θεωρούμε την διακρίνουσα της σχέσης θετική ή μηδέν, οπότε παίρνουμε για κάθε , με την σχέση να ισχύει και για , οπότε θα πρέπει
Για η διακρίνουσα του τριωνύμου
είναι , οπότε έχουμε σαν ρίζες της εξίσωσης , άρα έχουμε .
Παρατηρούμε (πράξεις) ότι και
, αν και μόνο αν .
Τελικά όταν έχουμε , ισχύει η σχέση που σημαίνει, ότι το σύνολο ορισμού της συνάρτησης μας είναι το σύνολο και το σύνολο τιμών της είναι το σύνολο των πραγματικών αριθμών .
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 7 επισκέπτες