Βελτίωση Διδασκαλίας Μαθηματικών

Συντονιστής: spyros

Mihalis_Lambrou
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 9403
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am

Βελτίωση Διδασκαλίας Μαθηματικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #1 από Mihalis_Lambrou » Παρ Μάιος 06, 2011 4:10 pm

Έλαβα από το Ε.Μ.Π. το ακόλουθο και τα επισυναπτόμενα. Πρόκειται για τις προτάσεις τους για βελτίωση της διδασκαλίας των Μαθηματικών στην Δευτεροβάθμια καθώς και πρόσκληση για συνάντηση εργασίας.

Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισες,

Κατά τα μέσα Μαρτίου, και μετά τις υπουργικές εξαγγελίες για το "Νέο Λύκειο", ο Τομέας Μαθηματικών του Ε. Μ. Πολυτεχνείου αποφάσισε να καταγράψει τις απαιτήσεις μας ως προς τις απαιτούμενες γνώσεις στα Μαθηματικά των εισερχομένων φοιτητών. Το θέμα απασχόλησε την Επιτροπή Προπτυχιακών Σπουδών του Τομέα, και εξελίχτηκε σε μία γενική διατύπωση θέσεων για τη διδασκαλία των Μαθηματικών, με εξειδίκευση σε προτάσεις.
Πρόκειται για μια συλλογική δουλειά, στην οποία μετείχαν ενεργά πάνω από δέκα συνάδελφοι, και που συνάντησε την ομοθυμία των μελών του Τομέα - επισυνάπτεται (2ο συνημμένο)
Βεβαίως, έχουμε επίγνωση ότι η δική μας η σκοπιά είναι ατελής, γιατί δεν γνωρίζουμε από τα μέσα τα προβλήματα που υπάρχουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Έτσι, το πρόγραμμα διδασκαλίας που προτείνουμε δεν μπορεί να είναι παρά ενδεικτικό. Το όλο κείμενο ας θεωρηθεί ως συμβολή στον προβληματισμό της μαθηματικής κοινότητας η οποία δεν επιτρέπεται, κατά τη γνώμη μας, να μείνει απαθής μπροστά στις αλλαγές που κυοφορούνται.
Επομένως, ο Τομέας καταθέτει προς συζήτηση αυτή του τη συμβολή, και απευθύνει πρόσκληση προς κάθε ενδιαφερόμενο, φορείς, ομάδες ή άτομα, να συμμετάσχουν σε συνάντηση εργασίας στις 20 Μαΐου (βλ. συνημμένο 1). Για την γόνιμη διεξαγωγή αυτής της συνάντησης καθώς και για να έχει συνέχεια, αναλάβαμε προσωπικά ο καθένας να ειδοποιήσουμε κόσμο. Οπότε αφενός ζητάμε συγγνώμη τόσο για διπλές αποστολές όσο και για παραλείψεις, αλλά αφετέρου σας καλούμε, εφόσον συμφωνείτε, να συμβάλλετε κι εσείς στην επιτυχία της συνάντησης δημοσιοποιώντας την ή/και διατυπώνοντας τις παρατηρήσεις σας (κάθε γραπτή συμβολή ας στέλνεται στον διευθυντή του Τομέα Α. Φελλούρη [afellou@math.ntua.gr] ή στον συντονιστή της συντακτικής ομάδας Δ. Γκιντίδη [dgindi@math.ntua.gr] ).
Φιλικά,
βενιος αγγελοπουλος
Συνημμένα
Protasi beltiosis mathimatikon DE.pdf
(258.44 KiB) Μεταφορτώθηκε 480 φορές
prosklisi.pdf
(116.84 KiB) Μεταφορτώθηκε 252 φορές


fmak65
Δημοσιεύσεις: 577
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 01, 2009 6:59 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
Επικοινωνία:

Re: Βελτίωση Διδασκαλίας Μαθηματικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #2 από fmak65 » Παρ Μάιος 06, 2011 4:44 pm

Όντως πολύ καλή πρόταση. Μακάρι και κάθε τμήμα αντίστοιχο άλλου πανεπιστημίου να κάνει τις δικές του προτάσεις και μέσα από έναν τέτοιο διάλογο προτάσεων να έβγαινε το καλύτερο αποτέλεσμα.Επίσης καλό θα ήταν το κάθε τμήμα να έκανε πρόταση για τις προαπαιτούμενες γνώσεις που θέλει σε κάθε γνωστικό πεδίο. Ισως αυτά ακούγονται ουτοπικά, αλλά αφού έγινε από κάποιους γιατί να μην ελπίζουμε ότι θα γίνει και από άλλους


Μαραντιδης Φωτης
Άβαταρ μέλους
S.E.Louridas
Δημοσιεύσεις: 5048
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
Τοποθεσία: Aegaleo.
Επικοινωνία:

Re: Βελτίωση Διδασκαλίας Μαθηματικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #3 από S.E.Louridas » Παρ Μάιος 06, 2011 10:13 pm

Μπράβο ειλικρινή, πολλά Μπράβο.
Όμορφα πράγματα με μεράκι και βέβαια με την ελπίδα να πάψη η ίδια η ελπίδα να παίζει τον μόνο πρωταγωνιστικό ρόλο.
Είμαστε αισιόδοξοι μόνο για ένα βασικό λόγο:
Επειδή αυτά τα λένε επιστήμονες και μάλιστα θετικοί.
Γιατί από όμορφες λέξεις στις μέρες μας έχουμε χορτάσει. Από εκθέσεις ιδεών επίσης και υλοποιείται παρά ποτέ η άποψη του Ζαν Πώλ Σάρτρ στο έργο του «Ναυτία» που πήρε Νόμπελ Λογοτεχνίας και που καταλήγει με την φράση «Τελικά… οι λέξεις είναι Ανθρωπισμός».
Πάντως για να μην αποτύχει το σοβαρό αυτό εγχείρημα ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ θα πρέπει:
● Να μην ξεκινήσει από πάνω προς τα κάτω, δηλαδή να προτάξουν τα αντίστοιχα Πανεπιστήμια κόκκινες γραμμές στην ύλη σαν minimum που η προπανεπιστημιακή εκπαίδευση με την υπάρχουσα δομή της δεν μπορεί να φτάσει σαν maximum.
● Να ΑΚΟΥΣΤΟΥΝ ΠΡΩΤΑ οι μάχιμοι συνάδελφοι από το Δημοτικό έως και το Λύκειο και μετά να διαμορφωθούν «πλατφόρμες συζήτησης»
● Στις επιτροπές που θα ασχοληθούν με την υλοποίηση των θεμάτων αυτών να υπάρχουν μέλη καθ’ ύλη αρμόδιοι επί της ουσίας και όχι ημέτεροι που φυτεύτηκαν - ορίστηκαν χωρίς κανένα αξιόπιστο στοιχείο μέχρι τότε και μάλιστα με χαμηλές κιόλας επιδόσεις στο αντικείμενο.
● ΚΑΙ το σπουδαιότερο: Να υπάρξει σοβαρή ΣΥΝΕΧΗΣ πορεία από το Νηπιαγωγείο έως και το Πανεπιστήμιο σε επίπεδο κρίκων αλυσίδας της ύλης με τις πρέπουσες τομές από τάξη σε τάξη ώστε να παράγεται αύξουσα ποιοτικά και ποσοτικά η γνώση.
● Τα Μαθηματικά βιβλία να είναι Γραμμένα, απαρέγκλιτα, σε αμφιμονότιμη αντιστοιχία με το παραπάνω 4) και από συγγραφείς που να έχουν πάρει χαμπάρι από το αντικείμενο που θα συγγράψουν και αυτό με Επιστημονικά διαπιστευτήρια και όχι των ημετέρων.
● Κατά την άποψή μου θα πρέπει να αναβαθμιστούν οι Μαθηματικοί διαγωνισμοί ώστε να αποτελούν και ένα είδος ιδεολογικού φάρου .
Με την έννοια, αφού υπάρχουν και αποτελούν (καλώς κατά την άποψη μου) δεδομένο για να εισάγεται κανείς σε οποιαδήποτε Σχολή που τα Μαθηματικά είναι Μάθημα κατεύθυνσης να δίνονται προς τους διαγωνιζόμενους ανά την Ελλάδα ΠΕΡΙΠΟΥ οι ίδιες προπονητικές προϋποθέσεις δηλαδή χωρίς προνομιούχους και μη.
Εχω την αίσθηση ότι ο Πρόεδρος κος Φελούρης, θα συγκροτήσει και μέσω των Παραρτημάτων της Ε.Μ.Ε., ανά την επικράτεια, επιτροπές ικανού πλήθους μελών που η αξία τους να είναι πιστοποιημένη από την Μαθηματική κοινότητα (να είναι δηλαδή αποδεκτοί) και που θα εργαστούν προς τη κατεύθυνση αυτή .
Όπως επίσης έχω την αίσθηση οτι η Αίγλη του Ε.Μ.Π. θα αποτελέσει την εγγύηση ώστε μεγάλο μέρος από τις προτάσεις που θα προκύψουν από την εκπληκτική αυτή πρωτοβουλία να υλοποιηθούν.

Και πάλι συγχαρητήρια στο Ε.Μ.Π. για την πρωτοβουλία του αυτή

Σ. Ε. Λουρίδας


S.E.Louridas

1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
komi
Δημοσιεύσεις: 84
Εγγραφή: Τετ Μαρ 09, 2011 5:40 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Βελτίωση Διδασκαλίας Μαθηματικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #4 από komi » Παρ Μάιος 06, 2011 11:05 pm

S.E.Louridas έγραψε:[color=#0040FF] του Ζαν Πώλ Σάρτρ στο έργο του «Ναυτία» που πήρε Νόμπελ Λογοτεχνίας
.

Ο ίδιος το αρνήθηκε...


kalafatis_kon
Δημοσιεύσεις: 110
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 19, 2009 8:49 pm

Προτάσεις του Τομέα Μαθηματικών του ΕΜΠ για το νέο Λύκειο

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #5 από kalafatis_kon » Κυρ Μάιος 08, 2011 1:11 am

Σας στέλνω με δύο συνημμένα την πρόταση του τομέα Μαθηματικών του ΕΜΠ για τις αλλαγές στο Λύκειο και την πρόσκληση για συνάντηση εργασίας στις 20 Μαίου. Προσωπικά κρίνω πολύ σοβαρή την πρόταση και ως μια βάση συζήτησης για ουσιαστικές αλλαγές στη Μαθηματική παιδεία της χώρας μας που τόσο πολύ έχει κακοποιηθεί τα τελευταία χρόνια με τη συμμετοχή και της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας...
download/file.php?id=12534
download/file.php?id=12533


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5194
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Βελτίωση Διδασκαλίας Μαθηματικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #6 από Μπάμπης Στεργίου » Κυρ Μάιος 08, 2011 9:11 am

Μόνο με τέτοιες ουσιώδεις προτάσεις που θα έχουν συνέχεια μπορεί να γίνει κάτι σημαντικό και να κλείσει για τα επόμενα 20 χρόνια το θέμα της ύλης.
Πάνω σε ένα καλό σχεδιασμό , πιο αναλυτικό και ορθολογικά ισορροπημένο, μπορούν να γραφούν νέα βιβλία,ένα ή πολλά δεν έχει σημασία, απλά και κατανοητά, αλλά με συνοχή, ακρίβεια και πληρότητα.
Είναι εύλογο στη συνέχεια να περάσουμε και σε μια άλλου είδους εξέταση στις πανελλαδικές που να βασίζεται πάνω σε όλη την ύλη και όχι μόνο στην ύλη της γ΄λυκείου.
Αυτό γίνονταν και γίνεται ήδη σε πολλές χώρες.
Αλλά το θέμα των εξετάσεων και ποια ύλη θα εξετάζουν είναι για άλλη στιγμή.
Σημασία έχει να ολοκληρωθεί η προσπάθεια !

Μπ.


kalafatis_kon
Δημοσιεύσεις: 110
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 19, 2009 8:49 pm

Re: Βελτίωση Διδασκαλίας Μαθηματικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #7 από kalafatis_kon » Κυρ Μάιος 08, 2011 11:22 am

Μιχάλη με πρόλαβες... ναι είναι τα ίδια απλά δεν είχα δεί ότι το
είχες στείλει και εσύ και είχα ανοίξει καινούργιο θέμα και οι συντονιστές το έβαλαν σαν απάντηση στο δικό σου.
Μομίζω οτι η πρόταση αυτή πρέπει να συζητηθεί σοβαρά . Στην κατάρρευση της χώρας μας μεγάλο ρόλο έχει παίξει και η υποβάθμιση της μαθηματικής παιδείας που περιγράφεται στην πρόταση αυτή. Πρέπει όλοι εμείς που τόσα χρόνια τα λέμε όλα αυτά και προσπαθούμε ενάντια σε αυτή τη λογική της υποβάθμισης να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο δυνατό τέτοιες σοβαρές προτάσεις.
Κ.Κ.


Άβαταρ μέλους
S.E.Louridas
Δημοσιεύσεις: 5048
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
Τοποθεσία: Aegaleo.
Επικοινωνία:

Re: Βελτίωση Διδασκαλίας Μαθηματικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #8 από S.E.Louridas » Κυρ Μάιος 08, 2011 11:34 am

ΑΠΛΑ,
Θα ήθελα να μου επιτραπεί να επισημάνω ότι είναι αναγκαίο, σέ όλη αυτή την Εκπληκτική Παρέμβαση του Ε.Μ.Π., να προστεθεί και το πεδίο γιά απόψεις ουσίας γιά τα Μαθηματικά θεμέλια πάνω στα οποία εκ των πραγμάτων γίνεται το κτίσιμο του Μαθηματικού οικοδομήματος και που το πεδίο αυτό θα πρέπει να είναι:
Διαμόρφωση της ύλης των Μαθηματικών και στην Α-βάθμια έκπαίδευση.

Σ.Ε.Λουρίδας


S.E.Louridas

1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Άβαταρ μέλους
nsmavrogiannis
Γενικός Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 4128
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Βελτίωση Διδασκαλίας Μαθηματικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #9 από nsmavrogiannis » Παρ Ιουν 03, 2011 1:42 am

Tώρα που η δουλειά μας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις τελειώνει και επίσης όπου νάναι τελειώνουν και οι ενδοσχολικές εξετάσεις νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να δούμε και να συζητήσουμε τις
Προτάσεις Βελτίωσης της Διδασκαλίας των Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
που έχουν εκπονηθεί από τον
Τομέα Μαθηματικών της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου
Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι σημαντική για τους ακόλουθους λόγους:

1) Βρισκόμαστε σε μία καμπή για πολλά ζητήματα ανάμεσα τους και τα της εκπαίδευσης και φυσικά η διδασκαλία των Μαθηματικών. Ειδικά για αυτά βιώνουμε την προχειρότητα (η έκφραση είναι εξαιρετικά επιεικής), τις παλινωδίες και την ανυπαρξία άποψης και στόχου. Τα Μαθηματικά σημαντικό κομμάτι της Επιστήμης και του Πολιτισμού εξωθούνται στο περιθώριο με την συνεχή απονεύρωση τους, την καταστροφή της λογικής τους δομής και την μετατροπή τους σε κοφτερό εξεταστικό εργαλείο για τους μεγαλύτερους μαθητές και σε ένα σαχλό χάπενιγκ για τους μικρότερους όπου η καλλίτερη μαθηματική προοπτική είναι να λογαριάζει κανείς στο περίπου στο σούπερ μάρκετ. Μία κουστωδία διδακτιτζήδων, ψυχολόγων, θεωρητικών της μάθησης, ψυχοθεραπευτών στα μέλαθρα του γκουβέρνου (που φθάνουν να βάζουν χέρι σε προγράμματα, ύλη, επιμορφώσεις) δίνει τον τόνο. Και τα διανοητικά τους πονήματα είναι ήδη ορατά. Το κείμενο της ΣΕΜΦΕ αν μη τι άλλο είναι κείμενο από επαγγελματίες μαθηματικούς. 'Οχι και μαθηματικούς ή μαθηματικούς σε περιεκτικότητα 50%, 30%, 10% και πάει (μην αμφιβάλετε φίλοι μου: πάει) λέγοντας.

2) Υπάρχει ένα σοβαρό κενό στην εκπροσώπηση των μαθηματικών της πατρίδας μας. Ο υποτιθέμενος αρμόδιος φορέας γιαυτό δηλαδή η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία δεν μπορεί (ελπίζω για την ώρα) να ανταποκριθεί σε αυτό τον ρόλο. Παρά τις αξιόλογες δυνάμεις που συγκεντρώνει στις τάξεις της παραμένει δέσμια μίας ομάδας ατόμων που είναι κατώτερα των περιστάσεων (των οποιωνδήποτε περιστάσεων). Έχοντας πετύχει να βάλουν την σφραγίδα τους στο Διοικητικό Συμβούλιο, ακυρώνοντας έτσι μερικούς καλούς συναδέλφους που βρίσκονται σε αυτό συνεχίζουν να κάνουν το μόνο πράγμα που γνωρίζουν καλά: να κρατούν την Εταιρεία στον θλιβερό ρόλο του παραγιού της κεντρικής εξουσίας.

3) Για να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε ως χώρα και ως κοινωνία χρειάζεται να επιστρατεύσουμε όλες τις δυνάμεις μας σε πολιτικό, οικονομικό, επιστημονικό, γνωστικό αλλά και συναισθηματικό επίπεδο. Τα Μαθηματικά από μόνα τους είναι δύναμη: κατανόησης, ερμηνείας, αλλαγής. Γιαυτό τα έπαιρναν τόσο σοβαρά τόσο διαφορετικοί πολιτισμοί: Από τις Αθηναϊκές Σχολές της κλασικής αρχαιότητας ως το Μουσείο των Ελληνιστικών Χρόνων και από το quadrivium των Μεσαιωνικών Πανεπιστημίων, την Εγκυκλοπαιδεία του Διαφωτισμού ως σήμερα.

Το προϊόν της πρωτοβουλίας, δηλαδή η πρόταση, αποτελεί μία πολύ καλή βάση συζήτησης τόσο στα γενικά σημεία της όσο και στις λεπτομέρειες της. Το γεγονός ότι υπεισέρχεται σε λεπτομέρειες (μέχρι και κατανομή ορών) καθιστά την πρόταση εφαρμόσιμη "εδώ και τώρα". Είναι σχεδόν ένα έτοιμο αναλυτικό πρόγραμμα.
Θα ήθελα να αναδείξω μερικά ενδιαφέροντα σημεία που θίγονται στην πρόταση και τα οποία προσυπογράφω:

1) Επισημαίνεται στην πρόταση ο διττός χαρακτήρας των Μαθηματικών ως επιστήμης με εσωτερική συνοχή και στόχους αλλά και ως επιστήμης που υποβαστάζει τις άλλες επιστήμες: Το κλασικό "βασίλισσα και υπηρέτρια". Η πρόταση της ΣΕΜΦΕ λέει ότι και οι δύο ρόλοι πρέπει να μαθαίνονται εξ΄απαλών ονύχων και καλά. Με διαλεγμένα κομμάτια ύλης που εξυπηρετούν την σκέψη και όχι ανούσιες και παραπειστικές τεχνικές ή "προβλήματα" που μόνο γέλωτα μπορούν να προκαλέσουν.

2) Επισημαίνεται στην πρόταση η ανάγκη της αυτοτέλειας αυτών που διδάσκονται με όσο γίνεται μεγαλύτερη συνοχή και ισχυρό αποδεικτικό λόγο. Κάποιοι άνθρωποι (ανάμεσα τους και εγώ) δεν κουράζονται να λένε ότι Μαθηματικά=Απόδειξη και πως οι αφαιρέσεις μειώσεις συντομεύσεις που κάνουν κατά καιρούς οι διάφορες Επιτροπές της Αμάθειας δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με την προώθηση της διδασκαλίας των Μαθηματικών. Οι περιστασιακές δίκην ακρωτηριασμού αφαιρέσεις ύλης δεν προάγουν την μάθηση. Απλώς προξενούν αναπηρίες.

3) Αναγνωρίζεται ο ρόλος της Γεωμετρίας (και όταν λέμε Γεωμετρία εννοούμε και τον χώρο ας μην ξεχνιόμαστε) ως βασικό πεδίο διδασκαλίας των Μαθηματικών και μαζί της και το άλλο ανεκτίμητο πετράδι: Η Θεωρία Αριθμών. Πρόκειται για δύο κλάδους των Μαθηματικών που οι έννοιες τους είναι εύκολα κατανοητές και σε αυτούς μπορούν οι μαθητές απρόσκοπτα να δουν την αρχιτεκτονική ενός μαθηματικού κλάδου, να ασκηθούν στις αποδείξεις και να αντιμετωπίσουν από ενδιαφέροντα ως ερεθιστικά προβλήματα.

Μαυρογιάννης


Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος
Άβαταρ μέλους
S.E.Louridas
Δημοσιεύσεις: 5048
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
Τοποθεσία: Aegaleo.
Επικοινωνία:

Re: Βελτίωση Διδασκαλίας Μαθηματικών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #10 από S.E.Louridas » Παρ Ιουν 03, 2011 10:04 am

Θα ήθελα να εκφράσω την απόλυτη συμφωνία μου σε πολλές από τις επισημάνσεις του Νίκου Μαυρογιάννη.
Ας μου επιτραπεί, όμως, να αναφερθώ σε κάποια πολύ σημαντικά πράγματα, πέρα από τον απόηχο των εντυπωσιακών πράγματι αυτών κινήσεων. Προχθές παρακολούθησα την αντίστοιχη παρέμβαση της Ε. Μ. Ε., στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας.
Δυστυχώς πέρασε Απαρατήρητη και αυτό είναι ενα όχι καλό γεγονός.
Υποτίθεται ότι η Ε. Μ. Ε. είναι η συνισταμένη άποψη Σύγκλισης των Συνιστωσών απόψεων που αφορούν στα Μαθηματικά από και το Δημοτικό έως και το Πανεπιστήμιο αλλά και τα Μεταπτυχιακά. Θα έπρεπε να συγκεντρώνει απόψεις και να συνθέτει προτάσεις και να οργανώνει τα δέον επί του πρακτέου γίγνεσθαι και όχι του γίγνεσθαι σε ένα θεωρητικό ιδανικό και πιθανά μη υπαρκτό περιβάλλον. Καλλίτερα λιγότερα αλλά σωστά παρά πολλά και στο στυλ του πολυτεχνίτη και ερημοσπίτη. Η Ε. Μ. Ε. θα πρέπει να κατανοήσει ότι είναι υποχρεωμένη να περιφρουρήσει τα 13.500 μέλη της που αισθάνονται περήφανα για αυτό και που αποτελούνται από όλες τις κλάσεις, Δάσκαλοι, Καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης, Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι.
Άρα μόνο εκεί στην Ε. Μ. Ε. θα μπορούσε και θα έπρεπε να γίνει σύγκληση Επιστημονικών Μαθηματικών απόψεων.
Ναι άριστη η πρωτοβουλία του Ε. Μ. Π. με την έννοια ότι την συμπερασματολογία θα την κατέθετε στην Ε. Μ. Ε. που μαζί με άλλες τέτοιες πρωτοβουλίες από όλους τους Επιστημονικούς Φορείς (γιατί όχι και από άλλα Ιδρύματα, την ΕΛΜΕ, την ΟΛΜΕ κ.τ.λ.) και από εκεί να γινόταν η πίεση για πραγματικές αλλαγές ουσίας και όχι διακριτές. Δηλαδή αν γραφτεί για παράδειγμα ένα τέλειο βιβλίο Γεωμετρίας από όλες τις απόψεις δεν θα αποδώσει αν δεν είναι στο αντίστοιχο ευρύτερο περιβάλλον ποιότητας συγγραφής. Μάλιστα μπορεί να κάνει και μεγάλο κακό αν είναι το μοναδικό τέλειο βιβλίο. Κατά την άποψή μου η Ε. Μ. Ε. θα πρέπει να κάνει κινήσεις ουσίας, δυναμικές κινήσεις που θα την κάνουν υπολογίσιμη. Τι θα πει δεν την καλεί το Υπουργείο; Δεν θα έπρεπε να περάσει καν από το μυαλό τών ιθυνόντων του Υπουργείου να μην έχουν την Ε.Μ.Ε. σαν εισηγητή θεμάτων επί των Μαθηματικών.
Θα πρέπει οι συνάδελφοι του Δ.Σ. της Ε. Μ. Ε. να κατανοήσουν ότι η Ε. Μ. Ε. ανήκει στα μέλη της και ως εκ τούτου να υλοποιούνται οράματα αυτών των μελών, ΠΩΣ;
Μα με ΑΝΟΙΚΤΕΣ διαρκείς επί της ουσίας επιτροπές από Μάχιμους Συναδέλφους διαμόρφωσης απόψεων και ανά την επικράτεια.
Δηλαδή οι επιτροπές που αφορούν στην διαμόρφωση προτάσεων για την διδασκαλία των Μαθηματικών θα πρέπει να είναι διαρκείς και ανοιχτές.
Λένε για παράδειγμα για την σημασία της διδασκαλίας της Ευκλείδειας Γεωμετρίας.
Η πραγματικότητα; Από ένα σημείο και μετά (λόγω του έτους εισαγωγής στους στα Α. Ε. Ι., της Νέας δηλαδή γενιάς) υπάρχουν συνάδελφοι που ούτε την διδάχτηκαν ουσιαστικά ούτε την διδάσκουν αφού είναι υποβαθμισμένη και θα πρέπει εμείς ξαφνικά (η γνωστή ως choc method) να πούμε στον καθένα από αυτούς: μπες στην τάξη δίδαξε την Γεωμετρία αναμένοντες ταυτόχρονα να μείνει και η άχλη της μύησης από την διδασκαλία αυτή προς την κατεύθυνση της διαμόρφωσης Μαθηματικής σκέψης.
Επιτρέψτε μου αλλά αυτά δεν γίνονται και όπου επιχειρούνται στο στυλ αυτό δίνουν την αίσθηση της κοροϊδίας που βέβαια δεν αρμόζει προς την επιστημονική κοινότητα.
Η πρόταση που έκανα στην ημερίδα της Ε. Μ. Ε. είναι η Ε. Μ. Ε να ξεκινήσει σεμινάρια επιμόρφωσης στην Ευκλείδεια Γεωμετρία για νέους Συναδέλφους.
Η Μεγάλη Απούσα από αυτές τις Διαδικασίες;
Η Α-βάθμια ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ που είναι και τα θεμέλια.
Μέγα λάθος η μή ύπαρξη (στην ατζέντα των ημερίδων αυτών) αντίστοιχων μελετών και προτάσεων γιά την Α-βάθμια, ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ μέγα λάθος!!
Θα πρέπει να γίνει Άμεσα διορθωτική κίνηση, πρός την κατεύθυνση αυτή.

Σ.Ε.Λουρίδας


S.E.Louridas

1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.

Επιστροφή σε “Γενικά Μηνύματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες