Αγαπητοί Γενικοί Συντονιστές
Μερικές παρατηρήσεις σχετικά με το κείμενο που ανακοινώσατε:
Α) Υπηρετούμε μια επιστήμη που για χιλιετίες είναι δομικό κομμάτι της κοινωνίας αλλά και του όποιου εκπαιδευτικού συστήματος έχει χρησιμοποιηθεί σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα. Δεν μπορώ να καταλάβω τι κύρος έχει να δώσει στην επιστήμη μας η επίκληση αναγκών της καθημερινής ζωής όπως η χρήση υπολογιστή και κινητών. Όπως θα έχετε καταλάβει και από την εμπειρία σας η χρήση αυτών των συσκευών δεν απαιτεί καμιά ιδιαίτερη Μαθηματική δεξιότητα. Όλες αυτές οι συσκευές έχουν μπει τόσο έντονα στην ζωή των νέων με αποτέλεσμα να μπορούν να τις χειρίζονται ακόμα και παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Β) Ποιος θα αποφασίσει ποια θα είναι η ύλη; Ο καθένας μπορεί να επικαλεστεί (και να έχει δίκιο) ότι το τάδε ή το δείνα πρέπει οπωσδήποτε να είναι στην ύλη. Μα μπορούμε να διδάξουμε όλη την Μαθηματική παραγωγή όλων αυτών των χιλιετιών; Το θέμα δεν είναι ποσοτικό! Σε κάθε εποχή με λιγότερη ύλη με λιγότερα μέσα αναδείχτηκαν σπουδαία μυαλά και φωτισμένοι δάσκαλοι πώς έγινε αυτό; Ακόμα και εδώ είναι συνάδελφοι που μας εμπνέουν με τις αναρτήσεις τους αλλά στην δευτεροβάθμια δεν διδάχθηκαν στατιστική, διακριτά Μαθηματικά ή ακόμα και ανάλυση. Τους εμπόδισε αυτό να γίνουν αυτό που έγιναν; Η δική μου πρόταση είναι η ύλη να καθοριστεί από ιστορικά δεδομένα έτσι ώστε να μπορέσει αυτό που θα διδάσκεται να γίνεται κατανοητό και ουσιαστικά αυτό το ίδιο να προσδιορίζει τον τρόπο μάθησης. Αν ο μαθητής το κατακτήσει αυτό στην ζωή του, θα είναι ενεργός και θα ξέρει τον τρόπο που πρέπει να ακολουθεί, για να μάθει και περισσότερα.
Γ) Τα Μαθηματικά είναι μια θεωρητική επιστήμη. Όμως από τους μαθητές μας αλλά και από την κοινωνία γενικότερα "αναγνωρίζονται" ως υπόβαθρο του σύγχρονου υλικοτεχνικού πολιτισμού. Στο σημείο αυτό πρέπει να υπάρξει η δική μας παρέμβαση. Τα Μαθηματικά υπήρχαν και ήταν σπουδαία πριν ο άνθρωπος φτιάξει πυρηνικά, πριν πάει στο φεγγάρι, πριν τα κινητά κλπ. Τα Μαθηματικά δεν είναι σπουδαία, γιατί ανακαλύφθηκαν όλα αυτά. Είναι σπουδαία, γιατί αποτελούν μια πνευματική τροφή αναντικατάστατη. Είναι μια αγωγή που δίνει στον νέο αξίες και κρίση με τα οποία μπορεί να παλέψει και να τα βγάλει πέρα μέσα στον κυκεώνα της ζωής. Όσο τα Μαθηματικά υποβαθμίζονται από το εκπαιδευτικό μας σύστημα, τόσο περισσότερο οι νέοι μας θα είναι ευάλωτοι στον αγώνα αυτής της ζωής. Ευάλωτοι στο να υιοθετούν ψεύτικες ιδέες, να εγκλωβίζονται σε ψεύτικα όνειρα στον τετριμμένο υλικό κόσμο.
Δ) Η λογική σύνταξης αναφορών προς τους θεσμούς της πολιτείας έχει δοκιμαστεί ανεπιτυχώς στο παρελθόν, θα συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο; Μάλλον τα προβλήματα έχουν ξεπεράσει τις μεθόδους αυτές. Πρέπει να βρούμε τον τρόπο να διδάξουμε καθημερινά τα παιδιά Μαθηματικά, χωρίς να τα απογοητεύουμε χωρίς να τα απομακρύνουμε, χωρίς να τα αποθαρρύνουμε, χωρίς να τα κάνουμε πελάτες της ψευτιάς.
Θα κλείσω με μία αναφορά από τον Ιάμβλιχο για τα Μαθηματικά που μπορεί να αποτελέσει οδηγό για τον τρόπο αντιμετώπισής τους και ως σχολικού μαθήματος.
«κάλλει τε καί τάξει και ἀκριβείᾳ προέχοντα τῶν ὀρατῶν, ἀπολειπόμενα δέ τῶν νοητῶν, συμμετρίᾳ τε ὡσαύτως καί ὁμολογίᾳ μέσῃ χρώμενα, δύναμίν τε ἒχοντα διαπορθεύειν καί διαβιβάζειν ἐπί τά ἀμέριστα εἲδη ἅτε συγγενῆ πρός αὐτά ὑπάρχοντα».
- Αρχική σελίδα Αρχική Σελίδα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Γενικά Μηνύματα
- Αναζήτηση
-
- Τώρα είναι Παρ Απρ 19, 2024 11:03 pm
- Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+03:00
Τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο-Σχόλια στην ανακοίνωση
Συντονιστής: spyros
-
- Δημοσιεύσεις: 135
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 19, 2009 8:49 pm
Τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο-Σχόλια στην ανακοίνωση
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από kalafatis_kon » Δευ Ιούλ 10, 2017 10:19 am
Λέξεις Κλειδιά:
Επιστροφή σε “Γενικά Μηνύματα”
Μετάβαση σε
- Γενικά Μηνύματα
- ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ MATHEMATICA.GR
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
- ↳ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ↳ B ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ↳ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ΛΥΚΕΙΟ
- ↳ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ
- ↳ ΑΛΓΕΒΡΑ Α'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Άλγεβρα A
- ↳ ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Γεωμετρία A
- ↳ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ
- ↳ ΑΛΓΕΒΡΑ Β'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Άλγεβρα Β
- ↳ ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Γεωμετρία Β
- ↳ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Β'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Μαθηματικά Θετικού Προσανατολισμού Β
- ↳ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ
- ↳ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Γ'
- ↳ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Γ'
- ↳ ΜΙΓΑΔΙΚΟΙ
- ↳ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ - ΟΡΙΑ - ΣΥΝΕΧΕΙΑ
- ↳ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
- ↳ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
- ↳ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΥΛΗ Γ'
- ↳ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ Γ'
- ΕΠΑ.Λ.
- ΔΗΜΟΤΙΚΟ
- Ασκήσεις ΜΟΝΟ για μαθητές
- ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
- ↳ Πανελλήνιες Εξετάσεις
- ↳ Εξετάσεις Σχολών
- ↳ Εξετάσεις Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων
- ↳ Διάφορα άλλα θέματα εξετάσεων
- ↳ Εξετάσεις Δεσμών
- ↳ Α' Δέσμη
- ↳ Δ' Δέσμη
- Ο ΦΑΚΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
- ↳ Άλγεβρα
- ↳ Ανάλυση
- ↳ Γεωμετρία
- ↳ Στατιστική-Πιθανότητες
- ↳ Γενικά
- ↳ Μαθηματική απόδειξη & Λογική
- ↳ Σχολικά Βιβλία, Οδηγίες κ.α.
- ↳ Σχολικά Βιβλία του ΟΕΔΒ και Βιβλία Καθηγητή
- ↳ Βιβλία του Κέντρου Εκπαιδευτικής 'Ερευνας
- ↳ Οδηγίες Διδασκαλίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ.α.
- ↳ Οδηγίες Διδασκαλίας από Σχολικούς Συμβούλους κ.α.
- ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Α.Σ.Ε.Π.
- ↳ Γενική Συζήτηση - Σχόλια
- ↳ Προτεινόμενα Θέματα Μαθηματικών
- Α.Ε.Ι.
- ↳ ΑΝΑΛΥΣΗ
- ↳ ΑΛΓΕΒΡΑ
- ↳ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
- ↳ ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΙΘΜΩΝ
- ↳ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ-ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ
- ↳ ΤΟΠΟΛΟΓΙΑ
- ↳ ΑΝΩΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- ↳ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- ↳ Μαθηματική Λογική & Θεμέλια Μαθηματικών
- ↳ Ασκήσεις ΜΟΝΟ για φοιτητές
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΔΕΣ
- ↳ Βασικά Θεωρήματα, Τεχνικές και Προτάσεις
- ↳ Άλγεβρα
- ↳ Γεωμετρία
- ↳ Θεωρία Αριθμών
- ↳ Συνδυαστική
- ↳ Θέματα για Γυμνάσιο - Juniors
- ↳ Άλγεβρα - Θεωρία Αριθμών - Συνδυαστική (Juniors) - Παλαιότερες Συζητήσεις
- ↳ Γεωμετρία (Juniors) - Παλαιότερες Συζητήσεις
- ↳ Άλγεβρα - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Juniors)
- ↳ Γεωμετρία - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Juniors)
- ↳ Γενικά - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Juniors)
- ↳ Άλγεβρα - Προχωρημένο Επίπεδο (Juniors)
- ↳ Γεωμετρία - Προχωρημένο Επίπεδο (Juniors)
- ↳ Θεωρία Αριθμών - Προχωρημένο Επίπεδο (Juniors)
- ↳ Συνδυαστική - Προχωρημένο Επίπεδο (Juniors)
- ↳ Θέματα για Λύκειο - Seniors
- ↳ Άλγεβρα - Θεωρία Αριθμών - Συνδυαστική (Seniors) - Παλαιότερες Συζητήσεις
- ↳ Γεωμετρία (Seniors) - Παλαιότερες Συζητήσεις
- ↳ Άλγεβρα - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Seniors)
- ↳ Γεωμετρία - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Seniors)
- ↳ Γενικά - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Seniors)
- ↳ Άλγεβρα - Επίπεδο Αρχιμήδη (Seniors)
- ↳ Γεωμετρία - Επίπεδο Αρχιμήδη (Seniors)
- ↳ Θεωρία Αριθμών - Επίπεδο Αρχιμήδη (Seniors)
- ↳ Συνδυαστική - Επίπεδο Αρχιμήδη (Seniors)
- ↳ Άλγεβρα - Προχωρημένο Επίπεδο (Seniors)
- ↳ Γεωμετρία - Προχωρημένο Επίπεδο (Seniors)
- ↳ Θεωρία Αριθμών - Προχωρημένο Επίπεδο (Seniors)
- ↳ Συνδυαστική - Προχωρημένο Επίπεδο (Seniors)
- ↳ Διαγωνισμοί για φοιτητές
- ↳ Βασικά Θεωρήματα, Τεχνικές και Προτάσεις (Φοιτητές)
- ↳ Άλγεβρα (Φοιτητές)
- ↳ Ανάλυση (Φοιτητές)
- ↳ Γεωμετρία (Φοιτητές)
- ↳ Θεωρία Αριθμών (Φοιτητές)
- ↳ Συνδυαστική-Πιθανότητες (Φοιτητές)
- ↳ Θέματα διαγωνισμών (ΕΜΕ, ΚΥΜΕ, BMO, JBMO, IMO, Kangaroo κλπ)
- ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
- Ιστορία των Μαθηματικών
- Διδακτική των Μαθηματικών
- ↳ Διαδραστικοί & σχέδια μαθημάτων με λογισμικό
- ↳ Ερευνητικές εργασίες (project)
- Μαθηματικά Κείμενα-Μελέτες
- Εκπαιδευτικά Θέματα
- Παιδαγωγικά Θέματα
- Διασκεδαστικά Μαθηματικά
- Άρθρα αρχικής σελίδας
- Ευρετήρια θεμάτων mathematica.gr
- ΟΔΗΓΙΕΣ LaTeX - ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ - ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ - EBOOKS - ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ
- ↳ Οδηγίες για γραφή με TeX
- ↳ Πακέτα και γραφή σε TeX-κειμενογράφο
- ↳ Δοκιμές γραφής με TeX
- ↳ Χρήσιμες Μαθηματικές Ιστοσελίδες
- ↳ Χρήσιμες Ιστοσελίδες (μη μαθηματικού περιεχομένου)
- ↳ Ελεύθερα ηλεκτρονικά Βιβλία (free e-books)
- ↳ Μαθηματικό Λογισμικό
- ↳ Μαθηματικά & Τεχνολογία
- ↳ Νέες Προσθήκες
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 26 επισκέπτες