Εξίσωση με δύο αγνώστους

Συντονιστής: stranton

Dreamkiller

Εξίσωση με δύο αγνώστους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dreamkiller »

Καλησπέρα σε όλους. Αν και παρακολουθώ το forum εδώ και καιρό, μόλις τώρα κάνω την πρώτη δημοσίευση. Είμαι μαθητής της Α' Λυκείου και έχω μάθει αρκετά πράγματα διαβάζοντας τις συνήθως πολύ ωραίες λύσεις σας στις διάφορες ασκήσεις. Αλλά ας βάλω κι εγώ μία ασυνήθιστη άσκηση (την οποία βρήκα στο βιβλίο του Titu Andreescu "360 Problems for Mathematical Contests"):

Να βρεθούν οι πραγματικές λύσεις της εξίσωσης:
(x+y)^2 = (x+1)(y-1)
Άβαταρ μέλους
chris_gatos
Επιμελητής

Re: Εξίσωση με δύο αγνώστους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από chris_gatos »

Γειά χαρά dreamkiller. Το βιβλίο ομολογουμένως δεν το έχω, αλλά θα προσπαθήσω στα γρήγορα να τη λύσω...
Κατ'αρχήν πρέπει, για να έχει νόημα η εξίσωση :
(x+1\ge 0 και y-1\ge 0) ή (x+1\le0 και y-1\le 0) δηλαδή ( x\ge-1 και y\ge 1) ή (x\le -1 και y\le 1). Θέτω x+1=a και y-1=b
Παρατηρώ οτι :
x+y=a+b
Αρα η εξίσωση γίνεται :
\displaystyle{ 
\left( {a + \beta } \right)^2  = a\beta  
}, απ'όπου προκύπτει :
\displaystyle{ 
a^2  + a\beta  + \beta ^2  = 0 
}.
Όμως για το πρώτο μέλος ισχύει \displaystyle{ 
a^2  + a\beta  + \beta ^2  \geqslant 0 
} με την ισότητα όταν a=b=0. Τελικά (x,y)=(-1,1) .

EDIT: Διόρθωση κώδικα Latex!!Μα καλά, πως στην ευχή έγραφα παλιά!
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος chris_gatos την Τετ Φεβ 08, 2012 6:36 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Χρήστος Κυριαζής
Mihalis_Lambrou
Επιμελητής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou »

Dreamkiller έγραψε:Καλησπέρα σε όλους. Αν και παρακολουθώ το forum εδώ και καιρό, μόλις τώρα κάνω την πρώτη δημοσίευση. Είμαι μαθητής της Α' Λυκείου και έχω μάθει αρκετά πράγματα διαβάζοντας τις συνήθως πολύ ωραίες λύσεις σας στις διάφορες ασκήσεις. Αλλά ας βάλω κι εγώ μία ασυνήθιστη άσκηση (την οποία βρήκα στο βιβλίο του Titu Andreescu "360 Problems for Mathematical Contests"):

(x+y)^2 = (x+1)(y-1)

Καλώς ήλθες στο φόρουμ.