Να βρεθούν οι πραγματικές λύσεις της εξίσωσης:

Συντονιστής: stranton

και
) ή (
και
) δηλαδή (
και
) ή (
και
). Θέτω
και 

, απ'όπου προκύπτει :
.
με την ισότητα όταν
. Τελικά
.Dreamkiller έγραψε:Καλησπέρα σε όλους. Αν και παρακολουθώ το forum εδώ και καιρό, μόλις τώρα κάνω την πρώτη δημοσίευση. Είμαι μαθητής της Α' Λυκείου και έχω μάθει αρκετά πράγματα διαβάζοντας τις συνήθως πολύ ωραίες λύσεις σας στις διάφορες ασκήσεις. Αλλά ας βάλω κι εγώ μία ασυνήθιστη άσκηση (την οποία βρήκα στο βιβλίο του Titu Andreescu "360 Problems for Mathematical Contests"):

mathxl έγραψε:Καλησπέρα
math_finder νομίζω έχουμε πρόβλημα στην 2η λύση μιας και δεν ισχύει 4αβ>=αβ για κάθε α,β πραγματικούς.Στους ετερόσημους έχουμε πρόβλημα.
Στην πρώτη λύση έχεις ένα λαθάκι από βιασύνη (λες ότι Δ θετική - αντί του μη αρνητική)
Φιλικά Βασίλης
Καταρχάς, Στέλιο καλωσόρισες..Dreamkiller έγραψε:Καλησπέρα σε όλους. Αν και παρακολουθώ το forum εδώ και καιρό, μόλις τώρα κάνω την πρώτη δημοσίευση. Είμαι μαθητής της Α' Λυκείου και έχω μάθει αρκετά πράγματα διαβάζοντας τις συνήθως πολύ ωραίες λύσεις σας στις διάφορες ασκήσεις. Αλλά ας βάλω κι εγώ μία ασυνήθιστη άσκηση (την οποία βρήκα στο βιβλίο του Titu Andreescu "360 Problems for Mathematical Contests"):
και n φυσικός να αποδειχθεί ότι:
ή ![\sqrt[3]{8} \sqrt[3]{8}](/forum/ext/geomar/texintegr/latexrender/pictures/a075dc418402aa10b976c5619f526a8f.png)
και
έχουν αντίθετη διάταξη, άρα
.
και x,y,z πραγματικοί αριθμοί τότε:
ή ![\sqrt[3]{8} \sqrt[3]{8}](/forum/ext/geomar/texintegr/latexrender/pictures/a075dc418402aa10b976c5619f526a8f.png)
Αυτή είναι μία ειδική περίπτωση της ανισότητας Andreescu η οποία με τη σειρά της είναι ειδική περίπτωση της ανισότητας Cauchy-Schwarz. Δύο αποδείξεις [μία με ανισότητα Schwarz και μία με επαγωγή (αποδεικνύεις πρώτα για δύο προσθετέους και μετά είναι άμεση η απόδειξη για τρεις, τέσσερις κτλ κτλ)] θα βρεις εδώ.Djimmakos έγραψε: Ανκαι x,y,z πραγματικοί αριθμοί τότε:
με τη βοήθεια της οποίας βγαίνει η άσκηση πολύ εύκολα!!