Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη

Συντονιστής: spyros

jasekaz0
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 20, 2020 10:44 pm

Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη

#21

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jasekaz0 » Δευ Απρ 13, 2020 4:03 pm

Tolaso J Kos έγραψε:
Δευ Απρ 13, 2020 10:39 am
jasekaz0 έγραψε:
Δευ Απρ 13, 2020 10:27 am
τι θα πει εκπαραθυρωνεται ;

Ρίχνεται απο το παράθυρο . Δηλαδή ειναι άχρηστο .
Σας ευχαριστώ



Λέξεις Κλειδιά:
Άβαταρ μέλους
rek2
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2179
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 12:13 am

Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη

#22

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από rek2 » Δευ Απρ 13, 2020 4:17 pm

jasekaz0 έγραψε:
Δευ Απρ 13, 2020 10:27 am
τι θα πει εκπαραθυρωνεται ;
Κατά μερικούς εκπαραθυρωση κυριολεκτικά σημαίνει: δολοφονώ κάποιον ρίχνοντάς τον από το παράθυρο στο κενό.

Γνωστή π.χ. με την έννοια αυτή είναι η εκπαραθύρωση της Πράγας από τον Τριακονταετή πόλεμο.

Μεταφορικά δηλώνει την αποπομπή κάποιου από αξίωμα, την παύση του.


Νῆφε καί μέμνασο ἀπιστεῖν˙ ἄρθρα ταῦτα γάρ φρενῶν
Νοῦς ὁρᾷ καί Νοῦς ἀκούει˙ τἆλλα κωφά καί τυφλά.
...
Άβαταρ μέλους
Christos.N
Δημοσιεύσεις: 2105
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
Τοποθεσία: Ίλιον

Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη

#23

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Christos.N » Δευ Απρ 13, 2020 4:50 pm

rek2 έγραψε:
Δευ Απρ 13, 2020 4:17 pm
jasekaz0 έγραψε:
Δευ Απρ 13, 2020 10:27 am
τι θα πει εκπαραθυρωνεται ;
Γνωστή π.χ. με την έννοια αυτή είναι η εκπαραθύρωση της Πράγας από τον Τριακονταετή πόλεμο.
Πολύ ωραία Κώστα :D περισσότερα για αυτό εδώ αλλά και για αυτό
rek2 έγραψε:
Δευ Απρ 13, 2020 4:17 pm

Κατά μερικούς εκπαραθυρωση κυριολεκτικά σημαίνει: δολοφονώ κάποιον ρίχνοντάς τον από το παράθυρο στο κενό.
υπάρχει μια σκανδαλώδης ιστορία εδώ στην τελευταία παράγραφο.


Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Άβαταρ μέλους
george visvikis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 13301
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am

Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη

#24

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από george visvikis » Δευ Απρ 13, 2020 5:08 pm

Christos.N έγραψε:
Δευ Απρ 13, 2020 4:50 pm
rek2 έγραψε:
Δευ Απρ 13, 2020 4:17 pm

Κατά μερικούς εκπαραθυρωση κυριολεκτικά σημαίνει: δολοφονώ κάποιον ρίχνοντάς τον από το παράθυρο στο κενό.
υπάρχει μια σκανδαλώδης ιστορία εδώ στην τελευταία παράγραφο.
Συμπτωματικά, είχα παρακολουθήσει τη δίκη αυτής της υπόθεσης στα παλιά δικαστήρια της Σανταρόζα (ήμουν πρωτοετής φοιτητής τότε).


Άβαταρ μέλους
Christos.N
Δημοσιεύσεις: 2105
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
Τοποθεσία: Ίλιον

Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη

#25

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Christos.N » Δευ Απρ 13, 2020 6:37 pm

panagiotis iliopoulos έγραψε:
Σάβ Απρ 11, 2020 11:00 am
Αφού το De l'Hospital είναι εκτός ύλης δεν μπορούν να υπολογιστούν όρια όπως το xe^{x} στο πλην άπειρο. Άμεσο
Για την κουβέντα και μόνο

Αφού για κάθε x>0 ισχύει e^x>1+x+\frac{1}{2}x^2 βλέπε σχ.Β 3ii παρ.2.7

μπορούμε να βρούμε το \underset{x\to-\infty}{lim} x e^x με χρήση των παρακάτω.

\underset{x\to-\infty}{lim} x e^x\overset{y=-x}{=}\underset{y\to+\infty}{lim} -y e^{-y}=\underset{y\to+\infty}{lim} -\dfrac{y}{ e^{y}}=\underset{y\to+\infty}{lim} -\dfrac{1}{ \frac{e^{y}}{y}}

όπου το\underset{y\to+\infty}{lim} \frac{e^{y}}{y}} υπολογίζεται εύκολα γιατί

\frac{e^x}{x}>\frac{1}{x}+1+\frac{1}{2}x,x>0 και \underset{y\to+\infty}{lim} \frac{1}{y}+1+\frac{1}{2}y=+\infty


Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Άβαταρ μέλους
Christos.N
Δημοσιεύσεις: 2105
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
Τοποθεσία: Ίλιον

Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη

#26

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Christos.N » Δευ Απρ 13, 2020 6:39 pm

george visvikis έγραψε:
Δευ Απρ 13, 2020 5:08 pm
Συμπτωματικά, είχα παρακολουθήσει τη δίκη αυτής της υπόθεσης στα παλιά δικαστήρια της Σανταρόζα (ήμουν πρωτοετής φοιτητής τότε).
αναπάντεχη συγκυρία.


Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5285
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη

#27

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Ρίζος » Δευ Απρ 13, 2020 8:23 pm

george visvikis έγραψε:
Σάβ Απρ 11, 2020 1:24 pm

Και μέσα σε όλο αυτό τον κακό χαμό, το μεγαλύτερο μας πρόβλημα είναι αν θα γίνει αποδεκτό το DLH, για να απλουστεύσουμε τον υπολογισμό των ορίων. Δεν είναι αυτό το θέμα μας. Το πρόβλημα δεν είναι η φετινή ύλη.Τα μαθηματικά υποβαθμίζονται συνεχώς στη χώρα μας. Αυτό είναι γεγονός αναμφισβήτητο. Ας εστιάσουμε λίγο πάνω σ' αυτό και ας αφήσουμε όλα τα άλλα. Στην παρούσα φάση, πολύ λίγη σημασία έχουν.
Παίρνοντας αφορμή από την προτροπή του Γιώργου, προσφέρω μια περιήγηση σε σχετικές συζητήσεις και προβληματισμούς που έχουν συζητηθεί στο :logo: τα τελευταία 10 έτη.

Ο υπομονετικός αναγνώστης θα διαπιστώσει την αγωνία των μελών του :logo: για την υποβάθμιση της Μαθηματικής Παιδείας στη χώρα μας και την πίεση που διαρκώς ασκούμε προς τους διαμορφωτές των Προγραμμάτων Σπουδών, με όση δυναμική έχει η παρέμβασή μας.
(Δεν συμπεριλαμβάνονται σχετικές συζητήσεις σχετικά με τον PISA, για τη Γεωμετρία κ.α. σχετικά θέματα).

Χρονολογικά:


2010-2013
ΑΛΗΘΙΝΑ ΣΕΝΑΡΙΑ, Απρίλιος 2010

Ας σώσουμε τον κανόνα de L' Hospital από την προχειρότητα ! Ιούνιος 2010

ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΥΛΗΣ 2010, Ιούνιος 2010


ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ, Οκτώβριος 2010


ΚΡΙΤΙΚΗ στις οδηγίες Μαθηματικών, Νοέμβριος 2010

ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013, Μάρτιος 2012

ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ; Αύγουστος 2013



2015-2016
Κριτικές σκέψεις στο Νέο Π.Σ. Μαθηματικών Λυκείου, Ιανουάριος 2015

'Υλη - υποβάθμιση των μαθηματικών, Ιούνιος 2015

Ανακοινώθηκε η ύλη, Ιούνιος 2015

Ανάθεση Μαθηματικών και σε άλλες Ειδικότητες, Απρίλιος 2016


2018-2019
Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών, Μάρτιος 2018

Μηδείς γεωμέτρης εισίτω, Οκτώβριος 2018

Η «εξαφάνιση» των Διακριτών Μαθηματικών τροχοπέδη στη σωστή μαθηματική εκπαίδευση, Απρίλιος 2019

Τουλάχιστον ως αδιάφορο ή όψιμα αγανακτισμένο δεν μπορεί κανείς να κατηγορήσει το :logo: όσον αφορά τη Μαθηματική Παιδεία μας.
τελευταία επεξεργασία από Γιώργος Ρίζος σε Δευ Απρ 13, 2020 8:38 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5561
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη

#28

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Δευ Απρ 13, 2020 8:26 pm

Christos.N έγραψε:
Δευ Απρ 13, 2020 6:37 pm
panagiotis iliopoulos έγραψε:
Σάβ Απρ 11, 2020 11:00 am
Αφού το De l'Hospital είναι εκτός ύλης δεν μπορούν να υπολογιστούν όρια όπως το xe^{x} στο πλην άπειρο. Άμεσο
Για την κουβέντα και μόνο

Αφού για κάθε x>0 ισχύει e^x>1+x+\frac{1}{2}x^2 βλέπε σχ.Β 3ii παρ.2.7

μπορούμε να βρούμε το \underset{x\to-\infty}{lim} x e^x με χρήση των παρακάτω.

\underset{x\to-\infty}{lim} x e^x\overset{y=-x}{=}\underset{y\to+\infty}{lim} -y e^{-y}=\underset{y\to+\infty}{lim} -\dfrac{y}{ e^{y}}=\underset{y\to+\infty}{lim} -\dfrac{1}{ \frac{e^{y}}{y}}

όπου το\underset{y\to+\infty}{lim} \frac{e^{y}}{y}} υπολογίζεται εύκολα γιατί

\frac{e^x}{x}>\frac{1}{x}+1+\frac{1}{2}x,x>0 και \underset{y\to+\infty}{lim} \frac{1}{y}+1+\frac{1}{2}y=+\infty
Καλή Βδομάδα σε όλους !

Χρήστο , συμπτωματικά , κάτι τέτοιο σκέφτηκα χθες σε μια παρόμοια περίπτωση με τα ημίτονα, αλλά επειδή στις εξετάσεις ίσως δεν θα θελήσουν να δώσουν ευκαιρία στον DLH παρά σε πολύ απλές περιπτώσεις, είπα να μην το βάλω σε ένα θέμα (υποερώτημα) πάνω σε αυτή τη συνάρτηση με το μερικό ανάπτυγμα της e^x , αν και είναι πολύ ωραίο.Θα ξεσπάσει γκρίνια όπως πάντα .Για αυτό η ΚΕΕ θα είναι προσεκτική.
Η παρατήρησή σου όμως σε άλλη ευκαιρία είναι πολύ καλή !
Καλή Ανάσταση !!


Άβαταρ μέλους
Christos.N
Δημοσιεύσεις: 2105
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
Τοποθεσία: Ίλιον

Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη

#29

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Christos.N » Δευ Απρ 13, 2020 9:00 pm

Μπάμπης Στεργίου έγραψε:
Δευ Απρ 13, 2020 8:26 pm

Καλή Βδομάδα σε όλους !

Χρήστο , συμπτωματικά , κάτι τέτοιο σκέφτηκα χθες σε μια παρόμοια περίπτωση με τα ημίτονα, αλλά επειδή στις εξετάσεις ίσως δεν θα θελήσουν να δώσουν ευκαιρία στον DLH παρά σε πολύ απλές περιπτώσεις, είπα να μην το βάλω σε ένα θέμα (υποερώτημα) πάνω σε αυτή τη συνάρτηση με το μερικό ανάπτυγμα της e^x , αν και είναι πολύ ωραίο.Θα ξεσπάσει γκρίνια όπως πάντα .Για αυτό η ΚΕΕ θα είναι προσεκτική.
Η παρατήρησή σου όμως σε άλλη ευκαιρία είναι πολύ καλή !
Καλή Ανάσταση !!

Κοίτα Μπάμπη αν το θέμα έχει κάποια καθοδήγηση για ότι χρειαζόταν πέρα από τις βασικές ανισότητες, δεν το βλέπω παράτυπο. Μια απλή διατύπωση στην εκφώνηση "Χωρίς χρήση του κανόνα DeL'Hospital " δεν αρκεί για να κατευθύνει;
Λέω εγώ τώρα χωρίς το βάρος ευθύνης.


Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5561
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη

#30

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Δευ Απρ 27, 2020 10:03 pm

Christos.N έγραψε:
Δευ Απρ 13, 2020 9:00 pm
Μπάμπης Στεργίου έγραψε:
Δευ Απρ 13, 2020 8:26 pm

Καλή Βδομάδα σε όλους !

Χρήστο , συμπτωματικά , κάτι τέτοιο σκέφτηκα χθες σε μια παρόμοια περίπτωση με τα ημίτονα, αλλά επειδή στις εξετάσεις ίσως δεν θα θελήσουν να δώσουν ευκαιρία στον DLH παρά σε πολύ απλές περιπτώσεις, είπα να μην το βάλω σε ένα θέμα (υποερώτημα) πάνω σε αυτή τη συνάρτηση με το μερικό ανάπτυγμα της e^x , αν και είναι πολύ ωραίο.Θα ξεσπάσει γκρίνια όπως πάντα .Για αυτό η ΚΕΕ θα είναι προσεκτική.
Η παρατήρησή σου όμως σε άλλη ευκαιρία είναι πολύ καλή !
Καλή Ανάσταση !!

Κοίτα Μπάμπη αν το θέμα έχει κάποια καθοδήγηση για ότι χρειαζόταν πέρα από τις βασικές ανισότητες, δεν το βλέπω παράτυπο. Μια απλή διατύπωση στην εκφώνηση "Χωρίς χρήση του κανόνα DeL'Hospital " δεν αρκεί για να κατευθύνει;
Λέω εγώ τώρα χωρίς το βάρος ευθύνης.
Χρόνια πολλά Χρήστο !

Θα αποφύγουν τέτοιους περιορισμούς .Σκέψου ότι και στο σχολείο τους αποφεύγουμε. Αν πχ στη γεωμετρία της Α Λυκείου βάλουμε άσκηση στις γωνίες και κάποιος ξέρει εγγράψιμα(ήλη της Α τάξης) , έχει νόημα να έχουμε βάλει βάλουμε περιορισμούς ;
Ας το λύσει όπως θέλει !

Ειδικά στα μαθηματικά δεν πρέπει να τίθενται φραγμοί τέτοιου είδους, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για εξετάσεις-διαγωνισμό, ένα μικτό δηλαδή σύστημα.

Το ότι όμως τέτοιες ασκήσεις προσφέρονται με ιδανικό τρόπο για να εναλλακτικές μορφές λύσεων, είναι γεγονός και πρέπει όσο μπορούμε να τις επιδιώκουμε.

Με αυτόν τον τρόπο βλέπουν οι μαθητές ότι και οι πιο απλές γνώσεις έχουν μεγάλη αξία. Ότι το κλασικό πάντα είναι επίκαιρο και πάντα έχει δύναμη !
Καλή βδομάδα και με το καλό στα σχολεία, έστω και με λίγους μαθητές !


Άβαταρ μέλους
polysot
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2583
Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
Επικοινωνία:

Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη

#31

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από polysot » Δευ Απρ 27, 2020 10:13 pm

ykerasar έγραψε:
Δευ Απρ 13, 2020 9:46 am
αγαπητοί συνάδελφοι, διάβασα με προσοχή αυτά που κατατέθηκαν στο διάλογο αυτό (στη σημαντική ιστοσελίδα μας). Τέθηκαν κι απαντήθηκαν ερωτήματα από διάφορες οπτικές (γωνίες). Αυτό που θα ήθελα να προσθέσω είναι ότι δεν τέθηκε το ερώτημα:
● γιατί γίνονται όλα αυτά;
● είναι θέμα ανικανότητας αυτών που τάχθηκαν γι αυτό το σκοπό;
● μήπως συμβαίνει κάτι άλλο;

Παρακολούθησα τις εργασίες του 36ου Συνεδρίου της ΕΜΕ που πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα (1-3/11/2019), με θέμα «Ο διευρυμένος ρόλος των Μαθηματικών στην επιστήμη και την κοινωνία: Προκλήσεις στον επανασχεδιασμό της μαθηματικής εκπαίδευσης». Εκεί (κατά τη διάρκεια του δεύτερου ʺΣτρογγυλού Τραπεζιούʺ), κατατέθηκαν και οπτικές που απαντούν ευθέως στο ερώτημα ʺτις πταίειʺ και, προπάντων, ʺγιατί;ʺ
Κάποτε, θα έπρεπε να αναρτηθούν κι αυτές οι οπτικές.

με εκτίμηση
Γιάννης Κερασαρίδης
κ.Γιάννη γιατί δεν βάζετε τις οπτικές αυτές να τις δούμε κι εμείς που δεν παρακολουθήσαμε το 36ο συνέδριο;


Σωτήρης Δ. Χασάπης

Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
kkala
Δημοσιεύσεις: 226
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2014 6:12 pm

Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη

#32

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από kkala » Τρί Απρ 28, 2020 11:31 am

Διάβασα με ενδιαφέρον τα παραπάνω και ήθελα να αναφέρω πάλι μια εικόνα της εποχής που οι γιοί μου πήγαιναν Λύκειο και έδιναν εισαγωγικές εξετάσεις, πριν 15-20 χρόνια. Σχημάτισα τότε την εντύπωση ότι η πλειοψηφία των μαθητών ενδιαφερόταν να μάθει όχι μαθηματικά, αλλά "συνταγές" για λύση ασκήσεων (βέβαια με κάποιο βαθμό αποστήθισης). Εύχομαι αυτή η νοοτροπία του "εύκολου" αλλά αναποτελεσματικού δρόμου να έχει περιορισθεί σήμερα, αλλά η εξαίρεση αποδείξεων θεωρημάτων από την εξεταστέα ύλη υποδεικνύει το αντίθετο. Η στάθμη των μαθηματικών δεν θα ανεβεί στη χώρα μας αν δεν αλλάξει αυτή η νοοτροπία, όσο και αν η διδακτέα ύλη (που έχει περικοπεί στα βασικά) διακοσμείται με πιο προηγμένα στοιχεία τα οποία δυστυχώς οι περισσότεροι μαθητές δεν αφομοιώνουν. Το αποτέλεσμα είναι να θεωρούν τα μαθηματικά στιγμιαία αγγαρεία και να μην χρησιμοποιούν τον μαθηματικό τρόπο σκέψης στην μετέπειτα ζωή τους (π.χ. καθορίζω το πρόβλημα - συλλέγω δεδομένα - τα αξιοποιώ/ επεξεργάζομαι - καθορίζω ορθολογικά αποτέλεσμα ή ενέργεια που πρέπει να γίνει). Εξαίρεση από το περιβάλλον των παιδιών μου ίσως αποτελεί ένας μόνο φίλος τους (που σπούδασε Φυσικός).

Σημείωση 1/5/20: Είδα την παρέμβαση του mathematica για τη νέα σχολική ύλη κλπ (συμφωνώ), αλλά δεν γίνεται αναφορά στην Ευκλείδια Γεωμετρία, η οποία παραμένει ένα παρακατιανό μάθημα χωρίς μέλλον και χωρίς να περιλαμβάνεται στις εισαγωγικές. Πιθανόν ο χρόνος διαβούλευσης να είναι εξαιρετικά μικρός για μια ριζοσπαστική πρόταση ουσιαστικής αναβάθμισης του μαθήματος, αλλά κάποια πρόταση από τώρα για ωρίμανση θα έκανε καλό, εφόσον βέβαια την πιστεύουμε. Δεν έχω διδακτική εμπειρία για συγκεκριμένη πρόταση. Σκέφτομαι όμως ότι μια μορφή κάπως απλοποιημένη θα ήταν χρήσιμη και για τις επιστήμες Υγείας (επι πλέον των μαθηματικών "στοχαστικού χώρου"), διότι η γεωμετρία είναι το πρώτο μάθημα εφαρμογής της συστηματικής λογικής σκέψης που όλοι προσπαθούμε να εφαρμόσουμε.


Κώστας Καλαϊτζόγλου
Απάντηση

Επιστροφή σε “Γενικά Μηνύματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 21 επισκέπτες