Συζήτηση για τη μελλοντική κατεύθυνση του φόρουμ.

Συντονιστής: spyros

Άβαταρ μέλους
stranger
Δημοσιεύσεις: 604
Εγγραφή: Δευ Ιαν 14, 2019 6:12 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Συζήτηση για τη μελλοντική κατεύθυνση του φόρουμ.

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stranger » Κυρ Μαρ 24, 2024 1:20 am

Καλησπέρα σας
Θα ήθελα να ανοίξω έναν διάλογο που σχετίζεται με την παρούσα αλλά κυρίως την μελλοντική κατεύθυνση του φόρουμ. Κυρίως προσκαλώ όσους γράφουν συστηματικά εδώ αλλά εννοείται ότι μπορεί να γράψει οποιοσδήποτε επιθυμεί αλλά παρακαλώ να υπάρχουν πειστικά επιχειρήματα και να κρατηθεί ένα επίπεδο.
Αρχικά ήθελα να πω ότι θεωρώ αυτό το φόρουμ το μεγαλύτερο και ποιοτικότερο στην ελλάδα όσον αφορά στη διάδοση και διδασκαλία της μαθηματικής επιστήμης. Γιαυτό το λόγο νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να γίνει μια κουβέντα για την μελλοντική του κατεύθυνση. Νομίζω είναι ευθύνη όλων εμάς που ασχολούμαστε συχνά με αυτό.
Αρχικά θέλω να παραθέσω κάτι που μου είχε κάνει εντύπωση. Ο όγκος των θεμάτων και των δημοσιεύσεων των σχολικών μαθηματικών είναι υπερδιπλάσιος σχετικά με τα πιο προχωρημένα μαθηματικά. Πιστεύετε ότι αυτό αντανακλά στην ανάγκη της ελληνικής μαθηματικής κοινότητας στο σύνολο της; Είναι δηλαδή το mathematica περισσότερο ένα σχολικό forum; Δεν ισχυρίζομαι ότι κάτι τέτοιο είναι κατανάγκην κακό η οτιδήποτε άλλο.
Ένας μπορεί να ισχυριστεί ότι εκπαιδεύοντας τους νέους με γερά θεμέλια σε πιο τρυφερή ηλικία η θετική επίπτωση στην ελληνική μαθηματική κοινότητα είναι μεγαλύτερη. Όμως δεν πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία στα θέματα που πραγματεύεται αυτός ο ιστότοπος; Θέλω να πω δεν υπάρχει εξίσου έως και μεγαλύτερη ανάγκη για καθοδήγηση στους φοιτητές μαθηματικών(η ακόμα και στους ερευνητές) τώρα, περισσότερο από κάθε άλλη εποχή; Καλώς η κακώς όπως είναι δομημένο το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας η ανάγκη στα ΑΕΙ είναι σαφώς μεγαλύτερη. Έκει υπάρχει περισσότερη προχειρότητα, αδιαφορία και έλλειψη κινήτρου που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί με τις συνθήκες που επικρατούν σε σχολικό πλαίσιο.
Επίσης όντας ο μεγαλύτερος σε απήχηση ιστότοπος στην ελλάδα στα μαθηματικά(κατά τη γνώμη μου) δεν υπάρχει μια ευθύνη απέντι στην μαθηματική έρευνα; Δεν υπάρχει μια είδους υποχρέωση(σε εισαγωγικά πάντα) να προάγει και μια είδους μαθηματική έρευνα; Αυστηρή υποχρέωση δεν υπάρχει για κανέναν. Να το πω αλλιώς. Δεν θα ήταν ωραίο να προαχθεί μια είδους μαθηματική έρευνα μέσα από αυτόν τον ιστότοπο; Το ταλέντο, οι γνώσεις και τα πτυχία δεν νομίζω ότι λείπουν από εδώ. Το επίπεδο είναι πολύ υψηλό. Διάθεση να υπάρχει. Τα λέω όλα αυτά τώρα γιατί παράτηρω μια πτωτική τάση του mathematica και θα ήθελα να γίνει μια κουβέντα των μελών για την βελτίωση και το φρεσκάρισμα του. Μου γεννήθηκε η ιδέα όταν δημιουργήθηκε ο φάκελος τοπολογία στα ΑΕΙ. Είπα μέσα μου. Γιατί υπάρχουν τόσοι πολλοί φάκελοι για άλλα θέματα και δεν υπάρχουν φάκελοι που να αναφέρονται στα σύγχρονα μαθηματικά; Μου φάνηκε περίεργο.
Με λίγα λόγια η άποψη μου είναι ότι ο ιστότοπος έχει κατεύθυνση περισσότερο σχολική από πανεπιστημιακή η ερευνητική. Αυτό δεν είναι κακό η καλό. Είναι αυτό που είναι. Το θέμα είναι είμαστε ευχαριστημένοι με αυτό εμείς που χρησιμοποιούμε τον ιστότοπο; Αν δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με αυτό τότε δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει τίποτα. Μπορούμε να συζητήσουμε για άλλα θέματα που αφορούν τον ιστότοπο. Απλά εγώ βάζω το πρώτο θέμα.
Ευχαριστώ.


Κωνσταντίνος Σμπώκος

Λέξεις Κλειδιά:
Mihalis_Lambrou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 15768
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am

Re: Συζήτηση για τη μελλοντική κατεύθυνση του φόρουμ.

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou » Κυρ Μαρ 24, 2024 11:15 pm

Κωσταντίνε, πολύ ενδιαφέροντα τα σημεία που επισημαίνεις. Συμφωνώ με όσα γράφεις και συμμερίζομαι τους προβληματισμούς σου.

Γράφω τις σκέψεις μου στα θέματα που εγείρεις.
.
stranger έγραψε:
Κυρ Μαρ 24, 2024 1:20 am
Αρχικά ήθελα να πω ότι θεωρώ αυτό το φόρουμ το μεγαλύτερο και ποιοτικότερο στην ελλάδα όσον αφορά στη διάδοση και διδασκαλία της μαθηματικής επιστήμης.
.
Την ίδια άποψη έχω και εγώ. Πιστεύω ότι το υλικό στο φόρουμ είναι κατά κανόνα ποιοτικό.
.
stranger έγραψε:
Κυρ Μαρ 24, 2024 1:20 am
... Ο όγκος των θεμάτων και των δημοσιεύσεων των σχολικών μαθηματικών είναι υπερδιπλάσιος σχετικά με τα πιο προχωρημένα μαθηματικά. Πιστεύετε ότι αυτό αντανακλά στην ανάγκη της ελληνικής μαθηματικής κοινότητας στο σύνολο της; Είναι δηλαδή το mathematica περισσότερο ένα σχολικό forum;
.
Ναι, πιστεύω ότι τόσο τα προβλήματα όσο και οι λύσεις που προτείνονται εδώ σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας είναι υψηλοτάτου επιπέδου και ποικιλίας. Νομίζω ότι το υλικό για την Δευτεροβάθμια είναι και πρέπει να είναι η καρδιά του φόρουμ. Εννοείται, ότι όλα τα άλλα θέματα, από το Δημοτικό, στα ΑΕΙ, στους Διαγωνισμούς, στα Ιστορικά/εγκυκλοπαιδικά θέματα και στην βιβλιογραφική ενημέρωση πρέπει επίσης να καλλιεργούνται σε γόνιμο και ευρύ φάσμα. Τα Μαθηματικά είναι εννιαία και αδιαίρετα, και ο μπαξές πρέπει να έχει λουλούδια κάθε χρώματος και ευωδίας. Θα ήταν χρήσιμο οι τομείς που δεν εκπροσωπούνται ισχυρά, να δυναμωθούν.
.
stranger έγραψε:
Κυρ Μαρ 24, 2024 1:20 am
Θέλω να πω δεν υπάρχει εξίσου έως και μεγαλύτερη ανάγκη για καθοδήγηση στους φοιτητές μαθηματικών(η ακόμα και στους ερευνητές) τώρα, περισσότερο από κάθε άλλη εποχή;
.
Σωστά. Η συνεισφορά των φοιτητών στο φόρουμ πρέπει να ενδυναμωθεί. Τώρα είναι μάλλον μικρή.
.
stranger έγραψε:
Κυρ Μαρ 24, 2024 1:20 am
Δεν θα ήταν ωραίο να προαχθεί μια είδους μαθηματική έρευνα μέσα από αυτόν τον ιστότοπο;
.
Απολύτως.
.
stranger έγραψε:
Κυρ Μαρ 24, 2024 1:20 am
παράτηρω μια πτωτική τάση του mathematica και θα ήθελα να γίνει μια κουβέντα των μελών για την βελτίωση και το φρεσκάρισμα του.
.
Και εμένα με ανησυχεί η πτωτική πορεία. Είναι κρίμα που δεν έχουμε περισσότερους μαθητές στο φόρουμ. Μπαίνουν στο φόρουμ πάρα πολλοί μαθητές όταν πραγματοποιηθούν οι διαγωνισμοί της ΕΜΕ, αλλά θα νόμιζε κανείς ότι θα συνέχιζαν να γράφουν και μετά που θα καταλαγιάσει η κατάσταση. Δυστυχώς οι μαθητές μετά, χάνονται. Τους ενδιαφέρει πιο πολύ "πότε θα βγούν τα αποτελέσματα" και "με πόσες ασκήσεις πιάνεις την βάση", αλλά η ουσία εξαφανίζεται. Θα ήταν χρήσιμο να μην τους χάνουμε. Ίσως όσοι ασχολούνται με Διαγωνισμούς ή προπόνηση θα πρέπει να ενθαρρύνουν τους μαθητές τους να συνεισφέρουν στο φόρουμ με Μαθηματικά.

Δυστυχώς και ο ίδιος γράφω αυτόν τον καιρό λίγοτερα ποστ, αλλά η σχετική ύφεση οφείλεται στο ότι έχω πολλή πίεση για τον Διαγωνισμό Καγκουρό που τώρα είναι στο μέγιστο των απαιτήσεών του. Όπως κάθε χρόνο έχω μία μικρότερη δραστηριότητα για μερικούς μήνες, υπόσχομαι όμως επαναφορά.
.
stranger έγραψε:
Κυρ Μαρ 24, 2024 1:20 am
Μου γεννήθηκε η ιδέα όταν δημιουργήθηκε ο φάκελος τοπολογία στα ΑΕΙ. Είπα μέσα μου. Γιατί υπάρχουν τόσοι πολλοί φάκελοι για άλλα θέματα και δεν υπάρχουν φάκελοι που να αναφέρονται στα σύγχρονα μαθηματικά; Μου φάνηκε περίεργο.
.
Ο νέος φάκελος ήταν εξαιρετική πρωτοβουλία. Κάθε ανάλογη προσθήκη θα ήταν χρήσιμη.


Άβαταρ μέλους
stranger
Δημοσιεύσεις: 604
Εγγραφή: Δευ Ιαν 14, 2019 6:12 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Συζήτηση για τη μελλοντική κατεύθυνση του φόρουμ.

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stranger » Κυρ Μαρ 24, 2024 11:41 pm

Ωραία!
Ας σηζητήσουμε τότε το θέμα που έθεσα. Εννοείται ότι μπορεί να συμμετάσχει στη συζήτηση όποιο μέλος επιθυμεί αρκεί ο διάλογος να είναι γόνιμος και καλοπροαίρετος.
Με ποιους τρόπους θα μπορούσε να ισχυροποιηθεί το πανεπιστημιακό κομμάτι του φόρουμ;
Με ποιους τρόπους θα μπορέσει να προαχθεί μια είδους μαθηματική έρευνα; Δεν χρειάζεται κατά τη γνώμη μου να είναι εξαιρετικά υψηλού επιπέδου, αρκεί να αντιπροσωπεύει το επίπεδο του φορουμ και των μελών του.
Στόχος του ιστοτόπου πιστεύω θα πρέπει να είναι να βοηθήσει και να προάγει την μαθηματική επιστήμη στη χώρα μας. Όχι ότι δεν το κάνει ήδη. Αλλά καλώς η κακώς όταν υπάρχει μια καλή προσπάθεια από ένα μέρος ενός συνόλου,αυτό συμπαρασύρει και τα υπόλοιπα με τρόπους που ούτε έμεις είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε πλήρως.
Για να είμαστε ρεαλιστές και σε επαφή με την πραγματικότητα δεν μπορούμε να τα αλλάξουμε όλα στην παιδεία και στην χώρα που ζούμε.
Μπορούμε να βελτιώσουμε το φόρουμ; Είναι μια καλή αρχή πιστεύω. Αυτό παρασύρει και τα υπόλοιπα. Με λίγα λόγια έχουμε κάνει αυτό που μας αναλογεί.
Επί του θέματος τώρα. Έχει κάποιος να προτείνει κάτι στο συγκεκριμένο θέμα; Κάποιος συντονιστής η διαχειριστής; Νομίζω ότι μόνο όταν κάποιος σημαντικός αριθμός μελών ευαισθητοποιηθεί μπορεί να γίνει μια αλλαγή προς την σωστή κατεύθυνση.


Κωνσταντίνος Σμπώκος
Άβαταρ μέλους
grigkost
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 3056
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 18, 2008 12:54 pm
Τοποθεσία: Ιωάννινα
Επικοινωνία:

Re: Συζήτηση για τη μελλοντική κατεύθυνση του φόρουμ.

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από grigkost » Δευ Μαρ 25, 2024 10:53 am

Καλημέρα σας.
Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που "ανοίγει" μια συζήτηση για την παρουσία/λειτουργία (παρελθούσα, τωρινή και μελλοντική) του mathematica.gr. Με αφορμή αυτήν την συζήτηση επιτρέψτε μου να αναφερθώ σε κάποια θέματα τα οποία θεωρώ σημαντικά. Ως διαχειριστής και ενεργό μέλος του mathematica.gr για 15 χρόνια, αλλά και ως ενεργό μέλος άλλων διαδικτυακών μαθηματικών φόρουμ, έχω μια αρκετά καλή εικόνα της λειτουργίας του mathematica.gr.
  1. (Ιστορική εξέλιξη των φόρουμ)
    Η περίοδος "δημιουργίας και ανάπτυξης" (1995-2010) των φόρουμ στο διαδίκτυο, παγκόσμια, βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στην εθελοντική εργασία πολλών, ικανότατων και εφευρετικών ανθρώπων, που συμμετείχαν, πολλές φορές, με μεγάλο ενθουσιασμό και αφοσίωση. Το mathematica.gr ήταν κι αυτό "παιδί" αυτής της περιόδου και αφού "βγήκε στο διαδίκτυο" μια μέρα του Δεκέμβρη του 2008, αναπτύχθηκε και, εν πολλοίς, απέκτησε την μορφή που ακόμα και σήμερα έχει από την εθελοντική εργασία μιας ομάδας μαθηματικών.
    Όμως, όπως ήταν φυσικό, αυτή η περίοδος της εθελοντικής εργασίας τελείωσε και στα κατοπινά χρόνια, μετά το 2015, η διατήρηση και η περαιτέρω ανάπτυξη των φόρουμ, παγκόσμια, απαίτησε την οικονομική στήριξη των ανθρώπων (κυρίως τεχνικών/προγραμματιστών) που συνέχιζαν να συντηρούν και να διαχειρίζονται τα φόρουμ. Σε αυτό το σημείο αρχίζει η υστέρηση για το mathematica.gr. Για τεχνικούς και άλλους λόγους δεν μετασχηματίστηκε σε έναν οργανισμό (π.χ. σε μια Μ.Κ.Ο.) όπου θα υπήρχε η δυνατότητα οικονομικής στήριξης μιας ομάδας που θα εργάζονταν απερίσπαστη στην διατήρηση και την ανάπτυξή του, αλλά συνέχιζε να στηρίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική συνδρομή. Όπως αποδείχθηκε, αυτό δεν αρκούσε για την περαιτέρω ανάπτυξή του. Χαρακτηριστικά αναφέρω την προοπτική που αντιμετωπίσαμε κάποια στιγμή στα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας του mathematica.gr, αυτό να γίνει δίγλωσσο με δεύτερη γλώσσα την Αγγλική. Το εγχείρημα απαιτούσε τεράστιες ποσότητες χρόνου και εργασίας που ήταν αδύνατον να προέρχονται από εθελοντική προσφορά, και έτσι εγκαταλείφθηκε. Το αναφέρω γιατί το θεωρώ ως ένα "κρίσιμο σημείο" για το mathematica.gr.
  2. (Συλλογικότητα)
    Ένα θέμα που προσωπικά θεωρώ πολύ σημαντικό είναι η ομαδική εργασία. Δυστυχώς, ως Έλληνες υστερούμε στην αναγνώριση της σημασίας και της δύναμης της "ομάδας". Είναι μια κουλτούρα που ακόμα, εν πολλοίς, δεν έχει "ανθίσει" στην κοινωνία μας, αλλά που σε άλλες κοινωνίες αποτελεί μείζονα δημιουργικό παράγοντα. Χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι στα αγγλικά μαθηματικά φόρουμ υπάρχει αδρή συμμετοχή των πανεπιστημιακών, ενώ η αντίστοιχη παρουσία πανεπιστημιακών -εκτός εξαιρέσεων- στο mathematica.gr ήταν ανέκαθεν μικρή. Ένα άλλο -θετικό- παράδειγμα είναι ότι τα ηλεκτρονικά περιοδικά του mathematica.gr είναι αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας. Και βέβαια, το ίδιο το mathematica.gr είναι αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας.
  3. (Δύο προτάσεις)
    Εν προκειμένω, επειδή "οι σκέψεις πρέπει να οδηγούν σε πραγμάτωση" και λαμβάνοντας υπόψιν την "τρέχουσα πραγματικότητα", παραθέτω δύο προτάσεις.
    1. Δημιουργία ομάδας με συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο: Κάποιο/α μέλος/η του mathematica.gr μπορούν με μια ανακοίνωση στα "Γενικά Μηνύματα" -ή ακόμα και μέσω των κοινωνικών δικτύων- να καλέσουν όσα άλλα μέλη επιθυμούν να συμμετάσχουν σε μια ομάδα συζητήσεων/παρουσιάσεων στο mathematica.gr με συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο (π.χ. Διαφορίσιμες πολλαπλότητες). Οι διαχειριστές του mathematica.gr μπορούμε να παράσχουμε οποιαδήποτε ενδεχόμενη τεχνική υποστήριξη.
    2. Συγγραφή άρθρων σε συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο: Είτε κάποιο μέλος, είτε μια ομάδα μελών να συγγράψει σειρά άρθρων (σε μορφή .pdf εγγράφων) με συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο (π.χ. Ερμητιανοί πίνακες), τα οποία, εν συνεχεία, να αναρτηθούν στο mathematica.gr. Και σε αυτήν την περίπτωση, οι διαχειριστές του mathematica.gr μπορούμε να παράσχουμε οποιαδήποτε ενδεχόμενη τεχνική υποστήριξη.


{\color{dred}\Gamma\!\rho\,{\rm{H}}\gamma\varnothing\varrho{\mathscr{H}}\varsigma \ {\mathbb{K}}\,\Omega\sum{\rm{t}}{\mathscr{A}}\,{\mathbb{K}}\!\odot\varsigma
Άβαταρ μέλους
S.E.Louridas
Δημοσιεύσεις: 5959
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
Τοποθεσία: Aegaleo.
Επικοινωνία:

Re: Συζήτηση για τη μελλοντική κατεύθυνση του φόρουμ.

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από S.E.Louridas » Δευ Μαρ 25, 2024 2:36 pm

grigkost έγραψε:
Δευ Μαρ 25, 2024 10:53 am
Καλημέρα σας.
Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που "ανοίγει" μια συζήτηση για την παρουσία/λειτουργία (παρελθούσα, τωρινή και μελλοντική) του mathematica.gr. Με αφορμή αυτήν την συζήτηση επιτρέψτε μου να αναφερθώ σε κάποια θέματα τα οποία θεωρώ σημαντικά. Ως διαχειριστής και ενεργό μέλος του mathematica.gr για 15 χρόνια, αλλά και ως ενεργό μέλος άλλων διαδικτυακών μαθηματικών φόρουμ, έχω μια αρκετά καλή εικόνα της λειτουργίας του mathematica.gr.
  1. (Ιστορική εξέλιξη των φόρουμ)
    Η περίοδος "δημιουργίας και ανάπτυξης" (1995-2010) των φόρουμ στο διαδίκτυο, παγκόσμια, βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στην εθελοντική εργασία πολλών, ικανότατων και εφευρετικών ανθρώπων, που συμμετείχαν, πολλές φορές, με μεγάλο ενθουσιασμό και αφοσίωση. Το mathematica.gr ήταν κι αυτό "παιδί" αυτής της περιόδου και αφού "βγήκε στο διαδίκτυο" μια μέρα του Δεκέμβρη του 2008, αναπτύχθηκε και, εν πολλοίς, απέκτησε την μορφή που ακόμα και σήμερα έχει από την εθελοντική εργασία μιας ομάδας μαθηματικών.
    Όμως, όπως ήταν φυσικό, αυτή η περίοδος της εθελοντικής εργασίας τελείωσε και στα κατοπινά χρόνια, μετά το 2015, η διατήρηση και η περαιτέρω ανάπτυξη των φόρουμ, παγκόσμια, απαίτησε την οικονομική στήριξη των ανθρώπων (κυρίως τεχνικών/προγραμματιστών) που συνέχιζαν να συντηρούν και να διαχειρίζονται τα φόρουμ. Σε αυτό το σημείο αρχίζει η υστέρηση για το mathematica.gr. Για τεχνικούς και άλλους λόγους δεν μετασχηματίστηκε σε έναν οργανισμό (π.χ. σε μια Μ.Κ.Ο.) όπου θα υπήρχε η δυνατότητα οικονομικής στήριξης μιας ομάδας που θα εργάζονταν απερίσπαστη στην διατήρηση και την ανάπτυξή του, αλλά συνέχιζε να στηρίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική συνδρομή. Όπως αποδείχθηκε, αυτό δεν αρκούσε για την περαιτέρω ανάπτυξή του. Χαρακτηριστικά αναφέρω την προοπτική που αντιμετωπίσαμε κάποια στιγμή στα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας του mathematica.gr, αυτό να γίνει δίγλωσσο με δεύτερη γλώσσα την Αγγλική. Το εγχείρημα απαιτούσε τεράστιες ποσότητες χρόνου και εργασίας που ήταν αδύνατον να προέρχονται από εθελοντική προσφορά, και έτσι εγκαταλείφθηκε. Το αναφέρω γιατί το θεωρώ ως ένα "κρίσιμο σημείο" για το mathematica.gr.
  2. (Συλλογικότητα)
    Ένα θέμα που προσωπικά θεωρώ πολύ σημαντικό είναι η ομαδική εργασία. Δυστυχώς, ως Έλληνες υστερούμε στην αναγνώριση της σημασίας και της δύναμης της "ομάδας". Είναι μια κουλτούρα που ακόμα, εν πολλοίς, δεν έχει "ανθίσει" στην κοινωνία μας, αλλά που σε άλλες κοινωνίες αποτελεί μείζονα δημιουργικό παράγοντα. Χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι στα αγγλικά μαθηματικά φόρουμ υπάρχει αδρή συμμετοχή των πανεπιστημιακών, ενώ η αντίστοιχη παρουσία πανεπιστημιακών -εκτός εξαιρέσεων- στο mathematica.gr ήταν ανέκαθεν μικρή. Ένα άλλο -θετικό- παράδειγμα είναι ότι τα ηλεκτρονικά περιοδικά του mathematica.gr είναι αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας. Και βέβαια, το ίδιο το mathematica.gr είναι αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας.
  3. (Δύο προτάσεις)
    Εν προκειμένω, επειδή "οι σκέψεις πρέπει να οδηγούν σε πραγμάτωση" και λαμβάνοντας υπόψιν την "τρέχουσα πραγματικότητα", παραθέτω δύο προτάσεις.
    1. Δημιουργία ομάδας με συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο: Κάποιο/α μέλος/η του mathematica.gr μπορούν με μια ανακοίνωση στα "Γενικά Μηνύματα" -ή ακόμα και μέσω των κοινωνικών δικτύων- να καλέσουν όσα άλλα μέλη επιθυμούν να συμμετάσχουν σε μια ομάδα συζητήσεων/παρουσιάσεων στο mathematica.gr με συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο (π.χ. Διαφορίσιμες πολλαπλότητες). Οι διαχειριστές του mathematica.gr μπορούμε να παράσχουμε οποιαδήποτε ενδεχόμενη τεχνική υποστήριξη.
    2. Συγγραφή άρθρων σε συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο: Είτε κάποιο μέλος, είτε μια ομάδα μελών να συγγράψει σειρά άρθρων (σε μορφή .pdf εγγράφων) με συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο (π.χ. Ερμητιανοί πίνακες), τα οποία, εν συνεχεία, να αναρτηθούν στο mathematica.gr. Και σε αυτήν την περίπτωση, οι διαχειριστές του mathematica.gr μπορούμε να παράσχουμε οποιαδήποτε ενδεχόμενη τεχνική υποστήριξη.
Επιτρέψτε μου ... Απλά και Σταθερά ΝΑΙ !! στη παραπάνω τοποθέτηση του Γρηγόρη.


S.E.Louridas

1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Άβαταρ μέλους
stranger
Δημοσιεύσεις: 604
Εγγραφή: Δευ Ιαν 14, 2019 6:12 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Συζήτηση για τη μελλοντική κατεύθυνση του φόρουμ.

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stranger » Δευ Μαρ 25, 2024 3:43 pm

S.E.Louridas έγραψε:
Δευ Μαρ 25, 2024 2:36 pm
grigkost έγραψε:
Δευ Μαρ 25, 2024 10:53 am
Καλημέρα σας.
Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που "ανοίγει" μια συζήτηση για την παρουσία/λειτουργία (παρελθούσα, τωρινή και μελλοντική) του mathematica.gr. Με αφορμή αυτήν την συζήτηση επιτρέψτε μου να αναφερθώ σε κάποια θέματα τα οποία θεωρώ σημαντικά. Ως διαχειριστής και ενεργό μέλος του mathematica.gr για 15 χρόνια, αλλά και ως ενεργό μέλος άλλων διαδικτυακών μαθηματικών φόρουμ, έχω μια αρκετά καλή εικόνα της λειτουργίας του mathematica.gr.
  1. (Ιστορική εξέλιξη των φόρουμ)
    Η περίοδος "δημιουργίας και ανάπτυξης" (1995-2010) των φόρουμ στο διαδίκτυο, παγκόσμια, βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στην εθελοντική εργασία πολλών, ικανότατων και εφευρετικών ανθρώπων, που συμμετείχαν, πολλές φορές, με μεγάλο ενθουσιασμό και αφοσίωση. Το mathematica.gr ήταν κι αυτό "παιδί" αυτής της περιόδου και αφού "βγήκε στο διαδίκτυο" μια μέρα του Δεκέμβρη του 2008, αναπτύχθηκε και, εν πολλοίς, απέκτησε την μορφή που ακόμα και σήμερα έχει από την εθελοντική εργασία μιας ομάδας μαθηματικών.
    Όμως, όπως ήταν φυσικό, αυτή η περίοδος της εθελοντικής εργασίας τελείωσε και στα κατοπινά χρόνια, μετά το 2015, η διατήρηση και η περαιτέρω ανάπτυξη των φόρουμ, παγκόσμια, απαίτησε την οικονομική στήριξη των ανθρώπων (κυρίως τεχνικών/προγραμματιστών) που συνέχιζαν να συντηρούν και να διαχειρίζονται τα φόρουμ. Σε αυτό το σημείο αρχίζει η υστέρηση για το mathematica.gr. Για τεχνικούς και άλλους λόγους δεν μετασχηματίστηκε σε έναν οργανισμό (π.χ. σε μια Μ.Κ.Ο.) όπου θα υπήρχε η δυνατότητα οικονομικής στήριξης μιας ομάδας που θα εργάζονταν απερίσπαστη στην διατήρηση και την ανάπτυξή του, αλλά συνέχιζε να στηρίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική συνδρομή. Όπως αποδείχθηκε, αυτό δεν αρκούσε για την περαιτέρω ανάπτυξή του. Χαρακτηριστικά αναφέρω την προοπτική που αντιμετωπίσαμε κάποια στιγμή στα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας του mathematica.gr, αυτό να γίνει δίγλωσσο με δεύτερη γλώσσα την Αγγλική. Το εγχείρημα απαιτούσε τεράστιες ποσότητες χρόνου και εργασίας που ήταν αδύνατον να προέρχονται από εθελοντική προσφορά, και έτσι εγκαταλείφθηκε. Το αναφέρω γιατί το θεωρώ ως ένα "κρίσιμο σημείο" για το mathematica.gr.
  2. (Συλλογικότητα)
    Ένα θέμα που προσωπικά θεωρώ πολύ σημαντικό είναι η ομαδική εργασία. Δυστυχώς, ως Έλληνες υστερούμε στην αναγνώριση της σημασίας και της δύναμης της "ομάδας". Είναι μια κουλτούρα που ακόμα, εν πολλοίς, δεν έχει "ανθίσει" στην κοινωνία μας, αλλά που σε άλλες κοινωνίες αποτελεί μείζονα δημιουργικό παράγοντα. Χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι στα αγγλικά μαθηματικά φόρουμ υπάρχει αδρή συμμετοχή των πανεπιστημιακών, ενώ η αντίστοιχη παρουσία πανεπιστημιακών -εκτός εξαιρέσεων- στο mathematica.gr ήταν ανέκαθεν μικρή. Ένα άλλο -θετικό- παράδειγμα είναι ότι τα ηλεκτρονικά περιοδικά του mathematica.gr είναι αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας. Και βέβαια, το ίδιο το mathematica.gr είναι αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας.
  3. (Δύο προτάσεις)
    Εν προκειμένω, επειδή "οι σκέψεις πρέπει να οδηγούν σε πραγμάτωση" και λαμβάνοντας υπόψιν την "τρέχουσα πραγματικότητα", παραθέτω δύο προτάσεις.
    1. Δημιουργία ομάδας με συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο: Κάποιο/α μέλος/η του mathematica.gr μπορούν με μια ανακοίνωση στα "Γενικά Μηνύματα" -ή ακόμα και μέσω των κοινωνικών δικτύων- να καλέσουν όσα άλλα μέλη επιθυμούν να συμμετάσχουν σε μια ομάδα συζητήσεων/παρουσιάσεων στο mathematica.gr με συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο (π.χ. Διαφορίσιμες πολλαπλότητες). Οι διαχειριστές του mathematica.gr μπορούμε να παράσχουμε οποιαδήποτε ενδεχόμενη τεχνική υποστήριξη.
    2. Συγγραφή άρθρων σε συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο: Είτε κάποιο μέλος, είτε μια ομάδα μελών να συγγράψει σειρά άρθρων (σε μορφή .pdf εγγράφων) με συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο (π.χ. Ερμητιανοί πίνακες), τα οποία, εν συνεχεία, να αναρτηθούν στο mathematica.gr. Και σε αυτήν την περίπτωση, οι διαχειριστές του mathematica.gr μπορούμε να παράσχουμε οποιαδήποτε ενδεχόμενη τεχνική υποστήριξη.
Επιτρέψτε μου ... Απλά και Σταθερά ΝΑΙ !! στη παραπάνω τοποθέτηση του Γρηγόρη.
Μήπως θα θέλατε να επεκταθείτε κάπως παραπάνω;


Κωνσταντίνος Σμπώκος
vgreco
Δημοσιεύσεις: 72
Εγγραφή: Σάβ Φεβ 19, 2022 6:22 pm

Re: Συζήτηση για τη μελλοντική κατεύθυνση του φόρουμ.

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από vgreco » Δευ Μαρ 25, 2024 4:23 pm

Mihalis_Lambrou έγραψε:
Κυρ Μαρ 24, 2024 11:15 pm
[...] Τους ενδιαφέρει πιο πολύ "πότε θα βγούν τα αποτελέσματα" και "με πόσες ασκήσεις πιάνεις την βάση", αλλά η ουσία εξαφανίζεται. Θα ήταν χρήσιμο να μην τους χάνουμε. Ίσως όσοι ασχολούνται με Διαγωνισμούς ή προπόνηση θα πρέπει να ενθαρρύνουν τους μαθητές τους να συνεισφέρουν στο φόρουμ με Μαθηματικά. [...]
Προσωπικά, η κατά το δοκούν εφαρμογή του κανονισμού του :logo: από έμπειρα μέλη, σε συνδυασμό με την α λα καρτ επιβολή του, μα και τα ιδιαιτέρως ασφυκτικά χρονικά περιθώρια που δίνονται σε εμάς τους μαθητές για την υποβολή λύσεων με έχουν αποθαρρύνει από το να συμμετέχω στο mathematica τους τελευταίους μήνες.

Πιστεύω, δηλαδή, ότι η εξήγηση που δίνετε είναι μάλλον επιφανειακή, καθώς τα αίτια της απουσίας των μαθητών από το φόρουμ πρέπει - κατά την ταπεινή μου άποψη - να αναζητηθούν βαθύτερα.


Άβαταρ μέλους
stranger
Δημοσιεύσεις: 604
Εγγραφή: Δευ Ιαν 14, 2019 6:12 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Συζήτηση για τη μελλοντική κατεύθυνση του φόρουμ.

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stranger » Δευ Μαρ 25, 2024 5:17 pm

vgreco έγραψε:
Δευ Μαρ 25, 2024 4:23 pm
Mihalis_Lambrou έγραψε:
Κυρ Μαρ 24, 2024 11:15 pm
[...] Τους ενδιαφέρει πιο πολύ "πότε θα βγούν τα αποτελέσματα" και "με πόσες ασκήσεις πιάνεις την βάση", αλλά η ουσία εξαφανίζεται. Θα ήταν χρήσιμο να μην τους χάνουμε. Ίσως όσοι ασχολούνται με Διαγωνισμούς ή προπόνηση θα πρέπει να ενθαρρύνουν τους μαθητές τους να συνεισφέρουν στο φόρουμ με Μαθηματικά. [...]
Προσωπικά, η κατά το δοκούν εφαρμογή του κανονισμού του :logo: από έμπειρα μέλη, σε συνδυασμό με την α λα καρτ επιβολή του, μα και τα ιδιαιτέρως ασφυκτικά χρονικά περιθώρια που δίνονται σε εμάς τους μαθητές για την υποβολή λύσεων με έχουν αποθαρρύνει από το να συμμετέχω στο mathematica τους τελευταίους μήνες.

Πιστεύω, δηλαδή, ότι η εξήγηση που δίνετε είναι μάλλον επιφανειακή, καθώς τα αίτια της απουσίας των μαθητών από το φόρουμ πρέπει - κατά την ταπεινή μου άποψη - να αναζητηθούν βαθύτερα.
Φίλε μου αν καταλαβαίνω καλά τι θες να πεις, κάθε είδους δογματισμός είναι άγονος.
Νομίζω ότι όλα τα μέλη θα συμφωνήσουν σε αυτό.


Κωνσταντίνος Σμπώκος
Άβαταρ μέλους
S.E.Louridas
Δημοσιεύσεις: 5959
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
Τοποθεσία: Aegaleo.
Επικοινωνία:

Re: Συζήτηση για τη μελλοντική κατεύθυνση του φόρουμ.

#9

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από S.E.Louridas » Δευ Μαρ 25, 2024 8:52 pm

stranger έγραψε:
Δευ Μαρ 25, 2024 3:43 pm
S.E.Louridas έγραψε:
Δευ Μαρ 25, 2024 2:36 pm
grigkost έγραψε:
Δευ Μαρ 25, 2024 10:53 am
Καλημέρα σας.
Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που "ανοίγει" μια συζήτηση για την παρουσία/λειτουργία (παρελθούσα, τωρινή και μελλοντική) του mathematica.gr. Με αφορμή αυτήν την συζήτηση επιτρέψτε μου να αναφερθώ σε κάποια θέματα τα οποία θεωρώ σημαντικά. Ως διαχειριστής και ενεργό μέλος του mathematica.gr για 15 χρόνια, αλλά και ως ενεργό μέλος άλλων διαδικτυακών μαθηματικών φόρουμ, έχω μια αρκετά καλή εικόνα της λειτουργίας του mathematica.gr.
  1. (Ιστορική εξέλιξη των φόρουμ)
    Η περίοδος "δημιουργίας και ανάπτυξης" (1995-2010) των φόρουμ στο διαδίκτυο, παγκόσμια, βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στην εθελοντική εργασία πολλών, ικανότατων και εφευρετικών ανθρώπων, που συμμετείχαν, πολλές φορές, με μεγάλο ενθουσιασμό και αφοσίωση. Το mathematica.gr ήταν κι αυτό "παιδί" αυτής της περιόδου και αφού "βγήκε στο διαδίκτυο" μια μέρα του Δεκέμβρη του 2008, αναπτύχθηκε και, εν πολλοίς, απέκτησε την μορφή που ακόμα και σήμερα έχει από την εθελοντική εργασία μιας ομάδας μαθηματικών.
    Όμως, όπως ήταν φυσικό, αυτή η περίοδος της εθελοντικής εργασίας τελείωσε και στα κατοπινά χρόνια, μετά το 2015, η διατήρηση και η περαιτέρω ανάπτυξη των φόρουμ, παγκόσμια, απαίτησε την οικονομική στήριξη των ανθρώπων (κυρίως τεχνικών/προγραμματιστών) που συνέχιζαν να συντηρούν και να διαχειρίζονται τα φόρουμ. Σε αυτό το σημείο αρχίζει η υστέρηση για το mathematica.gr. Για τεχνικούς και άλλους λόγους δεν μετασχηματίστηκε σε έναν οργανισμό (π.χ. σε μια Μ.Κ.Ο.) όπου θα υπήρχε η δυνατότητα οικονομικής στήριξης μιας ομάδας που θα εργάζονταν απερίσπαστη στην διατήρηση και την ανάπτυξή του, αλλά συνέχιζε να στηρίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική συνδρομή. Όπως αποδείχθηκε, αυτό δεν αρκούσε για την περαιτέρω ανάπτυξή του. Χαρακτηριστικά αναφέρω την προοπτική που αντιμετωπίσαμε κάποια στιγμή στα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας του mathematica.gr, αυτό να γίνει δίγλωσσο με δεύτερη γλώσσα την Αγγλική. Το εγχείρημα απαιτούσε τεράστιες ποσότητες χρόνου και εργασίας που ήταν αδύνατον να προέρχονται από εθελοντική προσφορά, και έτσι εγκαταλείφθηκε. Το αναφέρω γιατί το θεωρώ ως ένα "κρίσιμο σημείο" για το mathematica.gr.
  2. (Συλλογικότητα)
    Ένα θέμα που προσωπικά θεωρώ πολύ σημαντικό είναι η ομαδική εργασία. Δυστυχώς, ως Έλληνες υστερούμε στην αναγνώριση της σημασίας και της δύναμης της "ομάδας". Είναι μια κουλτούρα που ακόμα, εν πολλοίς, δεν έχει "ανθίσει" στην κοινωνία μας, αλλά που σε άλλες κοινωνίες αποτελεί μείζονα δημιουργικό παράγοντα. Χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι στα αγγλικά μαθηματικά φόρουμ υπάρχει αδρή συμμετοχή των πανεπιστημιακών, ενώ η αντίστοιχη παρουσία πανεπιστημιακών -εκτός εξαιρέσεων- στο mathematica.gr ήταν ανέκαθεν μικρή. Ένα άλλο -θετικό- παράδειγμα είναι ότι τα ηλεκτρονικά περιοδικά του mathematica.gr είναι αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας. Και βέβαια, το ίδιο το mathematica.gr είναι αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας.
  3. (Δύο προτάσεις)
    Εν προκειμένω, επειδή "οι σκέψεις πρέπει να οδηγούν σε πραγμάτωση" και λαμβάνοντας υπόψιν την "τρέχουσα πραγματικότητα", παραθέτω δύο προτάσεις.
    1. Δημιουργία ομάδας με συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο: Κάποιο/α μέλος/η του mathematica.gr μπορούν με μια ανακοίνωση στα "Γενικά Μηνύματα" -ή ακόμα και μέσω των κοινωνικών δικτύων- να καλέσουν όσα άλλα μέλη επιθυμούν να συμμετάσχουν σε μια ομάδα συζητήσεων/παρουσιάσεων στο mathematica.gr με συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο (π.χ. Διαφορίσιμες πολλαπλότητες). Οι διαχειριστές του mathematica.gr μπορούμε να παράσχουμε οποιαδήποτε ενδεχόμενη τεχνική υποστήριξη.
    2. Συγγραφή άρθρων σε συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο: Είτε κάποιο μέλος, είτε μια ομάδα μελών να συγγράψει σειρά άρθρων (σε μορφή .pdf εγγράφων) με συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο (π.χ. Ερμητιανοί πίνακες), τα οποία, εν συνεχεία, να αναρτηθούν στο mathematica.gr. Και σε αυτήν την περίπτωση, οι διαχειριστές του mathematica.gr μπορούμε να παράσχουμε οποιαδήποτε ενδεχόμενη τεχνική υποστήριξη.
Επιτρέψτε μου ... Απλά και Σταθερά ΝΑΙ !! στη παραπάνω τοποθέτηση του Γρηγόρη.
Μήπως θα θέλατε να επεκταθείτε κάπως παραπάνω;
Βεβαίως και θεωρώ υποχρέωση μου να εξηγήσω παραπάνω με χαρά μου (εκτός των τόσων άλλων σεβόμενος το ειλικρινές ενδιαφέρον σας αλλά και την επιστημονική σας κατάρτιση και τις Άριστες σπουδές σας σε ένα Κορυφαίο Αμερικανικό και διεθνούς κύρους Πανεπιστήμιο στο οποίο, εκτός των άλλων, είχα φιλοξενηθεί στην 42η Μαθηματική Ολυμπιάδα στην Αμερική (Washington) το 2001, που είχα συνοδεύσει εκ μέρους της ΕΜΕ την τότε Εθνική Μαθηματικών της Ελλάδας που και η ομάδα είχε επίσης φιλοξενηθεί εκεί. Και μάλιστα είχα την τύχει να ακούσω τότε από τον ίδιο τον Wiles την περίληψη της απόδειξης από αυτόν του last therem of Fermat κτλ.). Άρα εννοώ θεωρώ, με κάθε ανθρώπινη επιφύλαξη, ότι αν είναι αναγκαίες κάποιες αλλαγές σε ένα επιστημονικό και δη Μαθηματικό forum θα πρέπει να γίνουν πολύ προσεκτικά και βήμα-βήμα. Εννοώ λοιπόν ότι καταρχάς με καλύπτουν απόλυτα οι δύο προτάσεις που έκανε ο Γρηγόρης Κωστάκος.


S.E.Louridas

1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4770
Εγγραφή: Τρί Αύγ 31, 2010 10:37 pm
Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας

Re: Συζήτηση για τη μελλοντική κατεύθυνση του φόρουμ.

#10

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ » Δευ Μαρ 25, 2024 9:49 pm

Καλό βράδυ σε όλους τους φίλους.
Θεωρώ ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μελών, ενεργών και μη, είμαστε άτομα που επί χρόνια ασχολούμαστε με τα μαθηματικά
της μέσης εκπαίδευσης και έχουμε αφήσει τις όποιες γνώσεις είχαμε πάρει ως φοιτητές , οπότε αφού δεν τις χρησιμοποιούμε, έχουμε
πλέον δυσκολία να ασχοληθούμε με τέτοιου είδους θέματα. Για παράδειγμα, εγώ που τελείωσα το 1978, έχω την εντύπωση ότι από τότε
έχουν πολλά αλλάξει στο Πανεπιστήμιο . Μόνο οι φοιτητές του Μαθηματικού , οι καθηγητές και όσοι έχουν το μεράκι να μελετούν Πανεπιστημιακά
μαθηματικά, θα μπορούν να δώσουν τα φώτα τους πάνω σε αυτόν τον τομέα, που σίγουρα θα είναι πολύ ενδιαφέρον και για εμάς τους υπόλοιπους
να ξαναθυμηθούμε κάποια μαθήματα που κάποτε είχαμε αγαπήσει, αλλά στην πορεία τα αφήσαμε. Για παράδειγμα, η διαφορική γεωμετρία και οι αλγεβρικές δομές, που ήταν τα πιο αγαπημένα για μένα από τα φοιτητικά μου χρόνια, έχουν ήδη σχεδόν εξαφανισθεί από την μνήμη μου και πολύ θα ήθελα να ξαναέβλεπα σιγά σιγά, θέματα πάνω σε αυτούς τους κλάδους. Επίσης κάποιοι νεότεροι κλάδοι που τότε εμείς δεν είχαμε διδαχθεί, θα είχε ενδιαφέρον να τους γνωρίσουμε, αν κατάλληλα παρουσιαστούν από ταλαντούχους νέους επιστήμονες.
Μακάρι να ξεκινήσει μια τέτοια δουλειά.
Χρειάζεται προσοχή στον τρόπο παρουσίασης, ώστε να κεντρίσει το ενδιαφέρον σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος συναδέλφων.


Άβαταρ μέλους
Tolaso J Kos
Δημοσιεύσεις: 5237
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη
Επικοινωνία:

Re: Συζήτηση για τη μελλοντική κατεύθυνση του φόρουμ.

#11

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Tolaso J Kos » Παρ Μαρ 29, 2024 6:24 pm

grigkost έγραψε:
Δευ Μαρ 25, 2024 10:53 am
  1. (Ιστορική εξέλιξη των φόρουμ)
    Η περίοδος "δημιουργίας και ανάπτυξης" (1995-2010) των φόρουμ στο διαδίκτυο, παγκόσμια, βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στην εθελοντική εργασία πολλών, ικανότατων και εφευρετικών ανθρώπων, που συμμετείχαν, πολλές φορές, με μεγάλο ενθουσιασμό και αφοσίωση. Το mathematica.gr ήταν κι αυτό "παιδί" αυτής της περιόδου και αφού "βγήκε στο διαδίκτυο" μια μέρα του Δεκέμβρη του 2008, αναπτύχθηκε και, εν πολλοίς, απέκτησε την μορφή που ακόμα και σήμερα έχει από την εθελοντική εργασία μιας ομάδας μαθηματικών.
    Όμως, όπως ήταν φυσικό, αυτή η περίοδος της εθελοντικής εργασίας τελείωσε και στα κατοπινά χρόνια, μετά το 2015, η διατήρηση και η περαιτέρω ανάπτυξη των φόρουμ, παγκόσμια, απαίτησε την οικονομική στήριξη των ανθρώπων (κυρίως τεχνικών/προγραμματιστών) που συνέχιζαν να συντηρούν και να διαχειρίζονται τα φόρουμ. Σε αυτό το σημείο αρχίζει η υστέρηση για το mathematica.gr. Για τεχνικούς και άλλους λόγους δεν μετασχηματίστηκε σε έναν οργανισμό (π.χ. σε μια Μ.Κ.Ο.) όπου θα υπήρχε η δυνατότητα οικονομικής στήριξης μιας ομάδας που θα εργάζονταν απερίσπαστη στην διατήρηση και την ανάπτυξή του, αλλά συνέχιζε να στηρίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική συνδρομή. Όπως αποδείχθηκε, αυτό δεν αρκούσε για την περαιτέρω ανάπτυξή του. Χαρακτηριστικά αναφέρω την προοπτική που αντιμετωπίσαμε κάποια στιγμή στα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας του mathematica.gr, αυτό να γίνει δίγλωσσο με δεύτερη γλώσσα την Αγγλική. Το εγχείρημα απαιτούσε τεράστιες ποσότητες χρόνου και εργασίας που ήταν αδύνατον να προέρχονται από εθελοντική προσφορά, και έτσι εγκαταλείφθηκε. Το αναφέρω γιατί το θεωρώ ως ένα "κρίσιμο σημείο" για το mathematica.gr.

Συμφωνώ πλήρως με τα λεγόμενα του Γρηγόρη. Θα ήθελα απλά να επεκταθώ σε μερικά πράγματα που είπε:


1. Η phpbb (το λογισμικό του forum) δημιουργήθηκε το 2001 από τον thefin ο οποίος έχει αποχωρήσει πλέον από το project. Την διαχείριση του όλου project έχουν αναλάβει μεμονωμένα ταλαντούχοι άνθρωποι απ' όλον τον κόσμο σε εθελοντική βάση μη θέλοντας ποτέ να επιβαρύνουν την κοινότητα οικονομικά. Κατάλαβαν τη σημασία του donation κάποια στιγμή και για τον λόγο αυτό αρχής γενομένης της έκδοσης phpbb 3.2.x Rhea είχαν ενσωματώσει στο διαχειριστικό πίνακα το Viglink όπου έπαιρναν μία μικρή προμήθεια για κάθε εμπορικό σύνδεσμο που πατούσε ο χρήστης.


Το γεγονός ότι όλο το project έχει παραμείνει σε εθελοντική βάση, έχει οδηγήσει σε ένα τέλμα την ανάπτυξη του λογισμικού (αν και παραμένει το πιο δημοφιλές δωρεάν ανοιχτού κώδικα λογισμικό δημιουργίας forum) καθώς με τη πάροδο του χρόνου βγαίνουν συνεχώς μόνο updates. (Αισίως είμαστε στην phpbb 3.3.11). Ήδη από το 2018 είχε ξεκινήσει η συζήτηση για τη νέα επόχη της phpbb με το λανσάρισμα της σειράς phpbb 4.0.x και με τη δημιουργία νέου template, ονόματι chameleon, για να αντικαταστήσει το prosilver. Παρόλα αυτά 6 χρόνια αργότερα, η πρόοδος στο δεύτερο κομμάτι είναι ελάχιστη αφού τη δημιουργία νέου template την έχει αναλάβει ένας μόνο άνθρωπος.


Μάλιστα, λόγω της μεγάλης χρονικής διάρκειας που παίρνει το νέο θέμα να βγει στον αέρα, έχουν αποχωρήσει πολλά ικανότητα μέλη τα οποία έχουν χτίσει σημαντικά extensions για το λογισμικό. :( :(


2. Παράλληλα με το forum το 2008 βγήκε στο Internet το Stack Overflow (επίσημα βγήκε το 2010) το οποίο μέσα σε λίγους μήνες έγινε το πιο δημοφιλές site ερωτήσεων - απαντήσεων παγκοσμίως. Ο λόγος; Από τη στιγμή που έγινε νομικό πρόσωπο κατάφερε να συγκεντρώσει 6 εκατομμύρια δολλάρια σε fund raising και να αναπτυχθεί ταχύτατα, ανοίγοντας νέα sites και προσθέτοντας νέες λειτουργίες. Όλα αυτά προσλαμβάνοντας προσωπικό. Μέχρι το 2023 απασχολούσε 27 άτομα. Πωλήθηκε το 2021 για 1.8 δις δολλάρια.

Ίδια πολιτική χάραξε και το aops. Μέχρι το 2016 το forum ήταν στημμένο πάνω στη πλατφόρμα της phpbb η οποία περιόριζε κατά πολύ τις λειτουργίες.


3.
grigkost έγραψε:
Δευ Μαρ 25, 2024 10:53 am

(Δύο προτάσεις)
Εν προκειμένω, επειδή "οι σκέψεις πρέπει να οδηγούν σε πραγμάτωση" και λαμβάνοντας υπόψιν την "τρέχουσα πραγματικότητα", παραθέτω δύο προτάσεις.
  1. Δημιουργία ομάδας με συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο: Κάποιο/α μέλος/η του mathematica.gr μπορούν με μια ανακοίνωση στα "Γενικά Μηνύματα" -ή ακόμα και μέσω των κοινωνικών δικτύων- να καλέσουν όσα άλλα μέλη επιθυμούν να συμμετάσχουν σε μια ομάδα συζητήσεων/παρουσιάσεων στο mathematica.gr με συγκεκριμένο μαθηματικό αντικείμενο (π.χ. Διαφορίσιμες πολλαπλότητες). Οι διαχειριστές του mathematica.gr μπορούμε να παράσχουμε οποιαδήποτε ενδεχόμενη τεχνική υποστήριξη.

Αυτό είχε πέσει στο τραπέζι παλιότερα. Όμως, δύο μήνες μετά την ιδέα, η ιδέα αυτά υλοποιήθηκε από το Stack Overflaw.




Εν κατακλείδι, έχουν περάσει οι εποχές της εθελοντικής δουλειάς, υποστήριξης, εργασίας. Πλέον, για να εδραιωθεί μία επιχείρηση, ένας οργανισμός, κτλ, χρειάζεται πέρα από σκληρή δουλειά και ...χρήμα. Το mathematica έχει εδραιωθεί και το γνωρίζουν όχι μόνο Έλληνες αλλά και ξένοι. Το πρώτο κομμάτι έχει γίνει. Το δεύτερο κομμάτι, αυτό της περαιτέρω ανάπτυξης, απαιτεί χρήματα. Το λογισμικό phpbb μπορεί να κάνει παπάδες με επεκτάσεις που μπορούν να κουμπώσουν πάνω του. Πρέπει όμως κάποιος να τις γράψει και αυτό προϋποθέτει γνώσεις προγραμματισμού (php, mysql, symfony, τον εσωτερικό πυρήνα της phpbb και πολλά άλλα) καθώς επίσης πάρα πολύ χρόνο ο οποίος θα πρέπει κάπως να αμειφθεί.


Όλα τα παραπάνω με καλοπροαίρετες διαθέσεις.


Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
\displaystyle{{\color{blue}\mathbf{Life=\int_{birth}^{death}\frac{happiness}{time}\Delta time} }}
Άβαταρ μέλους
Al.Koutsouridis
Δημοσιεύσεις: 1810
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Συζήτηση για τη μελλοντική κατεύθυνση του φόρουμ.

#12

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Al.Koutsouridis » Παρ Μαρ 29, 2024 8:12 pm

stranger έγραψε:
Κυρ Μαρ 24, 2024 1:20 am
Ο όγκος των θεμάτων και των δημοσιεύσεων των σχολικών μαθηματικών είναι υπερδιπλάσιος σχετικά με τα πιο προχωρημένα μαθηματικά. Πιστεύετε ότι αυτό αντανακλά στην ανάγκη της ελληνικής μαθηματικής κοινότητας στο σύνολο της; Είναι δηλαδή το mathematica περισσότερο ένα σχολικό forum; Δεν ισχυρίζομαι ότι κάτι τέτοιο είναι κατανάγκην κακό η οτιδήποτε άλλο.
Θα έλεγα ναι, είναι περισσότερο για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση γιατί και στατιστικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν περισσότερα άτομα. Αν θεωρήσουμε ότι μεταξύ αυτών των ομάδων το ενδιαφέρον πάνω κάτω είναι ίδιο, όσο αναφορά το να συμμετάσχει κανείς στο :logo:, τότε είναι λογικό να υπάρχουν περισσότερα θέματα πάνω στα σχολικά μαθηματικά. Χωρίς να θεωρώ βέβαια, ότι είναι και θεμιτό αυτό.
stranger έγραψε:
Κυρ Μαρ 24, 2024 1:20 am
Δεν θα ήταν ωραίο να προαχθεί μια είδους μαθηματική έρευνα μέσα από αυτόν τον ιστότοπο; Το ταλέντο, οι γνώσεις και τα πτυχία δεν νομίζω ότι λείπουν από εδώ. Το επίπεδο είναι πολύ υψηλό. Διάθεση να υπάρχει. Τα λέω όλα αυτά τώρα γιατί παράτηρω μια πτωτική τάση του mathematica και θα ήθελα να γίνει μια κουβέντα των μελών για την βελτίωση και το φρεσκάρισμα του. Μου γεννήθηκε η ιδέα όταν δημιουργήθηκε ο φάκελος τοπολογία στα ΑΕΙ. Είπα μέσα μου. Γιατί υπάρχουν τόσοι πολλοί φάκελοι για άλλα θέματα και δεν υπάρχουν φάκελοι που να αναφέρονται στα σύγχρονα μαθηματικά; Μου φάνηκε περίεργο.
Με λίγα λόγια η άποψη μου είναι ότι ο ιστότοπος έχει κατεύθυνση περισσότερο σχολική από πανεπιστημιακή η ερευνητική. Αυτό δεν είναι κακό η καλό.
Θα ήταν ωραίο, ναι. Για να γίνει κάτι τέτοιο όμως, νομίζω θα πρέπει το :logo: να μεταφερθεί ή να είναι υπό την αιγίδα ενός πιο θεσμικού οργάνου, οργανισμού, ιδρύματος. Καθώς και να είναι πιο διακριτά τα θέματα πνευματικών δικαιωμάτων.

Μια πρόταση για εμπλουτισμό του :logo: με πανεπιστημιακά θέματα θα ήταν για παράδειγμα, κάποιοι καθηγητές να ζητήσουν να λυθούν οι ασκήσεις, που κατά καιρούς θέτουν στις διαλέξεις τους, στο φόρουμ.

Προσωπικά θεωρώ κύριο πρόβλημα της έλλειψης πανεπιστημιακών θεμάτων την μικρή εθελοντική συμμετοχή των φοιτητών. Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι που μπορεί να λυθεί άμεσα, αλλά μπορούν να δημιουργηθούν κίνητρα προς αυτήν την κατεύθυνση.


Απάντηση

Επιστροφή σε “Γενικά Μηνύματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 10 επισκέπτες