ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ
Συντονιστής: s.kap
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ
Καλησπέρα.
Πως μπορώ να αναδιατυπώσω τις παρακάτω προτάσεις με την χρήση των ποσοδεικτών "για κάθε" και "υπάρχει";
α) Mερικοί φυσικοί είναι πρώτοι αριθμοί
β) κάθε ακέραιος αριθμός είνια ρητός
γ) Δεν υπάρχει πραγματικός αριθμός που να επαληθεύει την εξίσωση .
δ) Αν ένα τρίγωνο έχει δύο ίσες διχοτόμους, τότε είναι ισοσκελές.
Επίσης, η πρόταση " αν ενα παραλληλόγραμμο έχει ίσες διαγωνίους τότε είναι ρόμβος" είναι απλή πρόταση ή
σύνθετη πρόταση;
Ευχαριστώ πολύ
Πως μπορώ να αναδιατυπώσω τις παρακάτω προτάσεις με την χρήση των ποσοδεικτών "για κάθε" και "υπάρχει";
α) Mερικοί φυσικοί είναι πρώτοι αριθμοί
β) κάθε ακέραιος αριθμός είνια ρητός
γ) Δεν υπάρχει πραγματικός αριθμός που να επαληθεύει την εξίσωση .
δ) Αν ένα τρίγωνο έχει δύο ίσες διχοτόμους, τότε είναι ισοσκελές.
Επίσης, η πρόταση " αν ενα παραλληλόγραμμο έχει ίσες διαγωνίους τότε είναι ρόμβος" είναι απλή πρόταση ή
σύνθετη πρόταση;
Ευχαριστώ πολύ
- Demetres
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 8989
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
- Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
- Επικοινωνία:
Re: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ
Μαρία (ελπίζω να μην κάνω λάθος στο όνομα),
Η συγκεκριμένη άσκηση δεν έχει κάτι εξεζητημένο αλλά είναι απλή άσκηση κατανόησης. Φαντάζομαι θα έχετε κάνει παρόμοια παραδείγματα στις διαλέξεις.
Μπορείς να μας πεις τι έχεις γράψει ως απάντηση στο (α) π.χ. για να δούμε αν είσαι σωστή; Ποιος νομίζεις ότι είναι ο κατάλληλος ποσοδείκτης;
Η συγκεκριμένη άσκηση δεν έχει κάτι εξεζητημένο αλλά είναι απλή άσκηση κατανόησης. Φαντάζομαι θα έχετε κάνει παρόμοια παραδείγματα στις διαλέξεις.
Μπορείς να μας πεις τι έχεις γράψει ως απάντηση στο (α) π.χ. για να δούμε αν είσαι σωστή; Ποιος νομίζεις ότι είναι ο κατάλληλος ποσοδείκτης;
Re: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ
Να σε καλωσορίσουμε στο φόρουμ. Πες μας μέχρι που έχεις φτάσει, τι σκέψεις έχει κάνει κτλ για να σε βοηθήσουμε.
Σωτήρης Λοϊζιάς
- Demetres
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 8989
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
- Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
- Επικοινωνία:
Re: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ
Έχεις ένα λάθος στην χρήση του "". Στην συγκεκριμένη περίπτωση αυτό το σύμβολο δεν χρειάζεται και η σωστή πρόταση είναι
Το σύμβολο "" το χρησιμοποιούμε σε προτάσεις του τύπου "Αν , τότε " το οποίο και γράφουμε .
Δοκίμασε τώρα και τις υπόλοιπες προτάσεις.
Το σύμβολο "" το χρησιμοποιούμε σε προτάσεις του τύπου "Αν , τότε " το οποίο και γράφουμε .
Δοκίμασε τώρα και τις υπόλοιπες προτάσεις.
Re: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ
Ευχαριστώ πολύ.
Για το (β)
Για το (γ)
(δεν υπάρχει αλλά δεν βρήσκω πώς να το βάλω εδώ)
Για το (δ) που είναι μόνο λόγια πώς θα μπορούσα να το αναδιατυπώσω;
Επίσης η πρόταση που ανάφερα σε προηγούμενο μήνυμα είναι απλή ή σύνθετη;
Για το (β)
Για το (γ)
(δεν υπάρχει αλλά δεν βρήσκω πώς να το βάλω εδώ)
Για το (δ) που είναι μόνο λόγια πώς θα μπορούσα να το αναδιατυπώσω;
Επίσης η πρόταση που ανάφερα σε προηγούμενο μήνυμα είναι απλή ή σύνθετη;
Re: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ
Για το "ανήκει" χρησιμοποιούμε το \in και όχι το \epsilon. Επίσης, για το Z και το Q χρησιμοποιούμε τα \mathbb{Z} και \mathbb{Q}, αντίστοιχα.mariageo έγραψε: Για το (β)
Δύο σχόλια εδώ.mariageo έγραψε: Για το (γ)
(δεν υπάρχει αλλά δεν βρήσκω πώς να το βάλω εδώ)
(α) Η εντολή είναι \nexists, που δίνει αυτό .
(β) Ο είναι πραγματικός αριθμός.
Να γίνει λεκτική αναδιατύπωση, απλά να χρησιμοποιηθεί με κάποιο τρόπο η λέξη "κάθε" ή η λέξη "υπάρχει". Το αφήνω για να το σκεφτείς.mariageo έγραψε: Για το (δ) που είναι μόνο λόγια πώς θα μπορούσα να το αναδιατυπώσω;
Η απάντηση εδώ είναι πολύ απλή. Θα σε συμβουλέψω να ξαναρίξεις μια ματιά για το τι είναι απλή και τι σύνθετη λογική πρόταση και θα καταλάβεις αμέσως.mariageo έγραψε: Επίσης η πρόταση που ανάφερα σε προηγούμενο μήνυμα είναι απλή ή σύνθετη;
Σωτήρης Λοϊζιάς
-
- Δημοσιεύσεις: 83
- Εγγραφή: Κυρ Νοέμ 21, 2010 4:28 pm
- Τοποθεσία: Λευκωσία - Κύπρος
Re: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ
Η άσκηση που έχει θέσει η Μαρία είναι απο την ενότητα Λογική που διδάσκεται φέτος στην Β Λυκείου κατεύθυνσης στην Κύπρο.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες