Γνωστή σύνθεση, άγνωστη συνάρτηση (ΓΛ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ)

Σ' αυτόν τόν φάκελο καταχωρούνται, γιά περιορισμένο χρονικό διάστημα, ασκήσεις πού προτείνονται από οποιοδήποτε μέλος, αλλά η επίλυσή τους αφήνεται ΜΟΝΟ στούς μαθητές.

Συντονιστής: polysot

Άβαταρ μέλους
parmenides51
Δημοσιεύσεις: 6239
Εγγραφή: Πέμ Απρ 23, 2009 9:13 pm
Τοποθεσία: Πεύκη
Επικοινωνία:

Γνωστή σύνθεση, άγνωστη συνάρτηση (ΓΛ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ)

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από parmenides51 » Τρί Σεπ 27, 2011 8:29 pm

Δίνονται οι συναρτήσεις \displaystyle{f(x),g(x)} με σύνθεση \displaystyle{(f\circ g)(x)=4-lnx} για \displaystyle{x>0}.
(α) Να βρείτε την συνάρτηση \displaystyle{g(x)} εαν :
  • i) \displaystyle{f(x)=e^x+2}
    ii) \displaystyle{f(x)=ln(x-2)} με \displaystyle{x>2}
(β) Να βρείτε την συνάρτηση \displaystyle{f(x)} εαν :
  • i) \displaystyle{g(x)=e^x+2}
    ii) \displaystyle{g(x)=ln(x-2)} με \displaystyle{x>2}
εως 17 Νοέμβρη 2011

edit: Μείωσα τα ερωτήματα


Άβαταρ μέλους
pito
Δημοσιεύσεις: 1764
Εγγραφή: Τρί Μάιος 18, 2010 10:41 pm
Τοποθεσία: mathematica

Re: Γνωστή σύνθεση, άγνωστη συνάρτηση (ΓΛ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ)

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από pito » Δευ Δεκ 05, 2011 12:42 am

Μιας και πέρασε η προθεσμία παραθέτω μια λύση:

a) i)Αν f(x)=e^{x}+2 τότε (f(g(x))=e^{g(x)}+2=4-lnx\Rightarrow e^{g(x)}=2-lnx. Όμως e^{g(x)}>0\Rightarrow 2-lnx>0\Rightarrow lnx<2\Rightarrow lnx<lne^{2}\Rightarrow x<e^{2} (αφού η lnx είναι γνησίως αύξουσα) . Άρα g(x)=ln(2-lnx), x\in (0,e^{2})

ii)Αν f(x)=ln(x-2) με x\in (2,+\propto )τότε f(g(x))=ln(g(x)-2)=4-lnx\Rightarrow g(x)-2=e^{4-lnx}+2\Rightarrow g(x)=\frac{e^{4}}{x}+2
, x\in (0,+\propto )

β)
i) Αν g(x)=e^{x}+2\Rightarrow f(g(x))=f(e^{x}+2)=4-lnx. Τότε θέτω t=e^{x}+2\Rightarrow e^{x}=t-2. Όμως e^{x}>0\Rightarrow t-2>0\Rightarrow t>2\Rightarrow x=ln(t-2). Αλλά πρέπει x>0\Rightarrow ln(t-2)>0\Rightarrow ln(t-2)>ln1\Rightarrow t>3, f(t)=4-ln(ln(t-2)), t\in (3,+\propto )

ii) Αν g(x)=ln(x-2), x>2, f(g(x))=f(ln(x-2))=4-lnx , θέτω ln(x-2)=t\Rightarrow x-2=e^{t}\Rightarrow x=e^{t}+2 ( x>2). Έτσι f(t)=4-ln(e^{t}+2), t\in R


1. Δεν διδάσκουμε με αυτό που λέμε και κάνουμε. Διδάσκουμε με αυτό που είμαστε.
2. Ο μέτριος δάσκαλος περιγράφει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο σωστός δάσκαλος αποδεικνύει. Ο σπουδαίος δάσκαλος εμπνέει. ( Γουίλιαμ Γουάρντ)
Απάντηση

Επιστροφή σε “Ασκήσεις ΜΟΝΟ για μαθητές”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες