Εἶναι ἄραγε νεκρός ὁ Εὐκλείδης;
Συντονιστής: spyros
- Γ.-Σ. Σμυρλής
- Δημοσιεύσεις: 578
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 14, 2012 9:47 am
- Τοποθεσία: Λευκωσία, Κύπρος
Εἶναι ἄραγε νεκρός ὁ Εὐκλείδης;
Αὐτός εἶναι ὁ τίτλος σειρᾶς ὁμιλιῶν μου μέ στόχο τήν ἐπαναφορά τῆς Εὐκλειδείου Γεωμετρίας την Μέση Ἐκπαίδευση.
Ἔχω ἀνοίξει σχετική ἐρώτηση στό mathoverflow.net:
http://mathoverflow.net/questions/152352/is-euclid-dead
ὅπου εἶστε εὐπρόσδεκτοι νά καταθέσετε τίς ἀπόψεις σας (στά Ἀγγλικά).
Ἔχω ἀνοίξει σχετική ἐρώτηση στό mathoverflow.net:
http://mathoverflow.net/questions/152352/is-euclid-dead
ὅπου εἶστε εὐπρόσδεκτοι νά καταθέσετε τίς ἀπόψεις σας (στά Ἀγγλικά).
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 15762
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am
Re: Εἶναι ἄραγε νεκρός ὁ Εὐκλείδης;
Αξίζει να δείτε το άρθρο (στα Αγγλικά) των
Gloriana González και Patricio G. Herbst
Competing Arguments for the Geometry Course:
Why Were American High School Students Supposed
to Study Geometry in the Twentieth Century?
σελίδες 7 - 34 στο
http://www.comap.com/historyjournal/pdf/Vol1No1.pdf
Μ.
Gloriana González και Patricio G. Herbst
Competing Arguments for the Geometry Course:
Why Were American High School Students Supposed
to Study Geometry in the Twentieth Century?
σελίδες 7 - 34 στο
http://www.comap.com/historyjournal/pdf/Vol1No1.pdf
Μ.
- Demetres
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 8989
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
- Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
- Επικοινωνία:
Re: Εἶναι ἄραγε νεκρός ὁ Εὐκλείδης;
Γιώργο είχε καιρό που σκόπευα να απαντήσω αλλά ξεχάστηκα.
Το πρόβλημα που αναφέρεις ότι οι μαθητές που μπαίνουν στο πανεπιστήμιο δεν γνωρίζουν τι σημαίνει απόδειξη δεν είναι μόνο Κυπριακό. Το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και στην Αγγλία ακόμη και με μαθητές καλών πανεπιστημίων.
Ο κυριότερος λόγος κατά την άποψή μου είναι ότι οι ασκήσεις που εμφανίζονται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα μαθηματικά κατά κύριο λόγο δεν χρειάζονται σκέψη αλλά γνώση συνταγών. Ο καλός μαθητής όταν βλέπει συγκεκριμένη άσκηση ξέρει σχεδόν εξ αρχής τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει και τα οποία αν εφαρμόσει σωστά θα φτάσει στην επίλυση της άσκησης.
Στην Κύπρο έχουμε και το επιπλέον πρόβλημα ότι έχουμε μαθητές που καταλήγουν στο μαθηματικό χωρίς να θέλουν να κάνουν μαθηματικά ενώ άλλοι που θέλουν και έχουν πάρει χειρότερους βαθμούς συνολικά καταλήγουν αλλού. Δεν ξέρω όμως από πρώτο χέρι πόσο σας επηρεάζει αυτό.
Η γεωμετρία όντως μπορεί πιο εύκολα να ξεφύγει από τον πιο πάνω κανόνα και για αυτό είμαι υπέρ της προσπάθειάς σου για επιστροφή του Ευκλείδη στα σχολεία. Φτάνει όμως να διδάσκεται και να εξετάζεται σωστά. Διότι και τώρα από ότι βλέπω στα αναλυτικά προγράμματα που βρίσκονται εδώ (ελπίζω να είναι τα σωστά) υπάρχει αρκετή γεωμετρία. Τουλάχιστον υπάρχει τόση γεωμετρία ώστε να βοηθήσει στην κατανόηση της έννοιας της απόδειξης και αλλά και στο να μπορεί ο καλός τουλάχιστον μαθητής να σκέφτεται και λίγο εκτός των γνωστών συνταγών.
Αυτό που κυρίως με φοβίζει είναι ο τρόπος διδασκαλίας. Όπως είναι πιο δύσκολο για τον μαθητή να λύσει άσκηση χωρίς κάποιο συνταγολόγιο είναι και πιο δύσκολο για τον καθηγητή να τον μάθει να σκέφτεται ώστε να λύνει ασκήσεις γεωμετρίας. Για να είναι πιο αρεστός θα διδάσκει μόνο πιο απλές ασκήσεις αλλά έτσι δεν θα έχουμε τα ζητούμενα αποτελέσματα. Είναι απαραίτητο λοιπόν η γεωμετρία να εξετάζεται και στις παγκύπριες εξετάσεις και μάλιστα κάποιες ασκήσεις να είναι τέτοιου επιπέδου ώστε να χρειάζεται σκέψη ώστε να λυθούν.
Επιπλέον με φοβίζει ότι είναι πολύ πιο εύκολο στην γεωμετρία να αρχίσουμε να έχουμε συζητήσεις όπως αυτήν εδώ.
Το πρόβλημα που αναφέρεις ότι οι μαθητές που μπαίνουν στο πανεπιστήμιο δεν γνωρίζουν τι σημαίνει απόδειξη δεν είναι μόνο Κυπριακό. Το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και στην Αγγλία ακόμη και με μαθητές καλών πανεπιστημίων.
Ο κυριότερος λόγος κατά την άποψή μου είναι ότι οι ασκήσεις που εμφανίζονται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα μαθηματικά κατά κύριο λόγο δεν χρειάζονται σκέψη αλλά γνώση συνταγών. Ο καλός μαθητής όταν βλέπει συγκεκριμένη άσκηση ξέρει σχεδόν εξ αρχής τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει και τα οποία αν εφαρμόσει σωστά θα φτάσει στην επίλυση της άσκησης.
Στην Κύπρο έχουμε και το επιπλέον πρόβλημα ότι έχουμε μαθητές που καταλήγουν στο μαθηματικό χωρίς να θέλουν να κάνουν μαθηματικά ενώ άλλοι που θέλουν και έχουν πάρει χειρότερους βαθμούς συνολικά καταλήγουν αλλού. Δεν ξέρω όμως από πρώτο χέρι πόσο σας επηρεάζει αυτό.
Η γεωμετρία όντως μπορεί πιο εύκολα να ξεφύγει από τον πιο πάνω κανόνα και για αυτό είμαι υπέρ της προσπάθειάς σου για επιστροφή του Ευκλείδη στα σχολεία. Φτάνει όμως να διδάσκεται και να εξετάζεται σωστά. Διότι και τώρα από ότι βλέπω στα αναλυτικά προγράμματα που βρίσκονται εδώ (ελπίζω να είναι τα σωστά) υπάρχει αρκετή γεωμετρία. Τουλάχιστον υπάρχει τόση γεωμετρία ώστε να βοηθήσει στην κατανόηση της έννοιας της απόδειξης και αλλά και στο να μπορεί ο καλός τουλάχιστον μαθητής να σκέφτεται και λίγο εκτός των γνωστών συνταγών.
Αυτό που κυρίως με φοβίζει είναι ο τρόπος διδασκαλίας. Όπως είναι πιο δύσκολο για τον μαθητή να λύσει άσκηση χωρίς κάποιο συνταγολόγιο είναι και πιο δύσκολο για τον καθηγητή να τον μάθει να σκέφτεται ώστε να λύνει ασκήσεις γεωμετρίας. Για να είναι πιο αρεστός θα διδάσκει μόνο πιο απλές ασκήσεις αλλά έτσι δεν θα έχουμε τα ζητούμενα αποτελέσματα. Είναι απαραίτητο λοιπόν η γεωμετρία να εξετάζεται και στις παγκύπριες εξετάσεις και μάλιστα κάποιες ασκήσεις να είναι τέτοιου επιπέδου ώστε να χρειάζεται σκέψη ώστε να λυθούν.
Επιπλέον με φοβίζει ότι είναι πολύ πιο εύκολο στην γεωμετρία να αρχίσουμε να έχουμε συζητήσεις όπως αυτήν εδώ.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 15 επισκέπτες