Συγχαρητήρια στην Επιτροπή Θεμάτων; Φυσικά!

Θέματα για την Εκπαίδευση και τους Εκπαιδευτικούς
Άβαταρ μέλους
nsmavrogiannis
Γενικός Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 4125
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Συγχαρητήρια στην Επιτροπή Θεμάτων; Φυσικά!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #1 από nsmavrogiannis » Κυρ Ιούλ 09, 2017 3:41 am

Πέρυσι συνεχάρην την Επιτροπή Θεμάτων Πανελληνίων Εξετάσεων.
Τα μέλη της φετινής Επιτροπής συνέχισαν την καλή δουλειά.
Έχοντας πλέον δει όλα τα τα δεδομένα συγχαίρω και πάλι την επιτροπή.
Τα επιχειρήματα βρίσκονται σε ένα εκτενές κείμενο που για τεχνικούς
λόγους το ανεβάζω ως συνημμένο.
Μαυρογιάννης
Συνημμένα
Mavrogiannis_Panellinies 2017.pdf
(355.97 KiB) Μεταφορτώθηκε 1428 φορές


Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος

Λέξεις Κλειδιά:
Άβαταρ μέλους
S.E.Louridas
Δημοσιεύσεις: 5021
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
Τοποθεσία: Aegaleo.
Επικοινωνία:

Re: Συγχαρητήρια στην Επιτροπή Θεμάτων; Φυσικά!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #2 από S.E.Louridas » Κυρ Ιούλ 09, 2017 8:38 am

Καλημέρα.
Προσωπικά και ενυπόγραφα έχω τοποθετηθεί ευθέως στο ότι η επιτροπή εξετάσεων αυτού του τύπου θα πρέπει να αποτελείται από δύο συμβούλους που επί του πρακτέου τιμούν αυτό το κορυφαίο κατά την άποψη μου ρόλο και τρείς Μαθηματικούς που διδάσκουν το μάθημα για τουλάχιστον τρία συνεχή χρόνια όντες εν ενεργεία διδάσκοντες. Ο μύθος του πρωτότυπου θέματος με την έννοια της παραγωγής ταυτόχρονα προσωπικού θεωρήματος του κατασκευαστή (ας μου επιτραπεί να μην θεωρώ ότι μπορούν να παραχθούν με ευκολία τόσο πρωτότυπα θέματα που να μπορούν να εκληφθούν στο τέλος και σαν θεωρήματα) πρέπει να καταρριφθεί και να αντικατασταθεί από την πραγματικότητα του θέματος που στοχεύει. Δηλαδή πρώτα βάζω σαν στόχο συγκεκριμένα σημεία που θέλω να αντιληφθώ αν ο μαθητής τα γνωρίζει και μετά κατασκευάζω τον ιστό που τα συνδέει. Κρύβω λοιπόν τον ιστό και τέλος ζητώ από τον εξεταζόμενο να ανακαλύψει αυτός ιστό σύνδεσης που πιθανόν να είναι διαφορετικός από τον ιστό του κατασκευαστή του θέματος. Ενίοτε για την αποκρυπτογράφηση της εκφώνησης, άρα του ανοίγματος της διαδρομής επίλυσης μέσω βημάτων, πιθανόν να έχουν «στηθεί» και έξυπνα σημεία, ώστε να αναδειχτεί ο υποκειμενισμός του εξεταζόμενου. Αυτό είναι κατά την άποψη που έχω διαμορφώσει ως επί σειρά κατασκευαστής προβλημάτων για μαθηματικούς διαγωνισμούς εγχώριους είτε διεθνείς, συζητώντας και με διεθνείς προσωπικότητες του είδους (ΓουάΪλς, Αντρέσκου, Τόνωφ, Μπεκεάνου κτλ.) αλλά και ως συμμετέχων σε κάποια φάση στο παρελθόν ως θεματαλόγος σε διαγωνισμό προσομοίωσης του ΟΕΦΕ. Επειδή όμως τα μαθηματικά είναι επιστήμη που χρειάζεται προπόνηση από αυτή τη «κατάρα» δεν μπορεί να εξαιρεθεί και ο μαθηματικός – κατασκευαστής θεμάτων. Θα πρέπει να έχει ασχοληθεί πολύ με το «άθλημα» και θα πρέπει εκτός των άλλων να έχει έρθει σε συνεχή επαφή με πάρα πολλά και σε επίπεδο πλουραλισμού αντίστοιχα θέματα από παλαιότερους αντίστοιχους διαγωνισμούς Ελληνικούς και Διεθνείς. Συγχαρητήριά λοιπόν στην επιτροπή; Ας τα δώσουμε και με περισσή γενναιοδωρία και μάλιστα όσο με αφορά θα ήμουν και ανθρώπινα χαρούμενος αν στην επιτροπή ήταν και κάποιος συνεργάτης μου ή φίλος (έχει συμβεί στο παρελθόν), αλλά κατά την άποψη μου δεν πρόκειται με τίποτα μα με τίποτα περί αυτού. Το θέμα είναι να απαντηθεί το βασικό ουσιαστικό μοναδικό ερώτημα: Τι φταίει που τα παιδιά δεν μπορούν να αποδώσουν και μάλιστα με περίπου τέλεια θέματα; Εδώ αν πέσουμε στην λούμπα να ρίξουμε την ευθύνη τελικά στον Χατζηπετρή όπως τραγουδά και ο Λουκιανός, ως αποτέλεσμα μίας παράξενης τέχνης κυκλικής μετάθεσης των ευθυνών άρα της καθολικής πιστοποίησης της ευθύνης όλων ημών τε και υμών, η συζήτηση θα έχει μετατραπεί σε συζήτηση καθημερινής ροής χωρίς αποτέλεσμα και ίσως με στοιχεία γραφικότητας. Ας φανταστούμε δηλαδή να προσπαθεί ένας γιατρός να θεραπεύσει ένα σοβαρό νόσημα, που δεδομένα και μέρα με την ημέρα καταστρέφει, χωρίς προηγουμένως να υπάρχει διάγνωση. Φανταζόμαστε ίσως τη κατάληξη του ασθενή. Ένα είναι το ερώτημα: Ποιος φταίει που ενώ η ποιότητα των εξεταζόμενων μαθημάτων, η ποιότητα των εκσυγχρονισμένων προγραμμάτων σπουδών κτλ. (ημερίδες επί ημερίδων, ομιλίες επί ομιλιών, ειδικοί επί ειδικών, αναφορές επί αναφορών κτλ. , κτλ.) συνεχώς ανέρχεται η απόδοση των μαθητών στα μαθηματικά ακολουθεί την αντίστροφη πορεία, δηλαδή συνεχώς κατέρχεται;


S.E.Louridas

1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5194
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Συγχαρητήρια στην Επιτροπή Θεμάτων; Φυσικά!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #3 από Μπάμπης Στεργίου » Κυρ Ιούλ 09, 2017 9:02 am

Οι επισημάνσεις του Νίκου έχουν τη βαρύτητά τους, αφού συνοδεύονται με επιχειρήματα και γενικά μέσα σε αυτά κρύβεται και η ουσία.

Νομίζω ότι με κάποιες εξαιρέσεις η ΚΕΕ έκανε σχετικά καλά τη δουλειά της .Θα μπορούσε όμως αποφεύγοντας κάποιες επιλογές, τα θέματα να είναι καλύτερα . Θεωρώ πχ αστοχία το Α2(δεν υπήρχε κανένας λόγος να γίνει αυτή η επιλογή, πέραν του ότι ανοίγει διάφορα ζητήματα) και πιθανόν κάποιοι γονείς να την προσβάλουν νομικά και να κερδίσουν χωρίς δυσκολία τις απαιτήσεις σους.Επίσης το θέμα Δ είχε δομικά προβλήματα που φάνηκαν μόνο στη διόρθωση. Η προσπάθεια να αξιοποιηθούν δύο δύσκολες ασκήσεις από το σχολικό, ενσωματώνοντάς τες στο ίδιο θέμα ,έφερε ακριβώς αυτό το πρόβλημα.Κατανοώ όμως ότι αυτό είναι σε ένα βαθμό αναπόφευκτο, αφού με σχολικό μέτριου επιπέδου ασκήσεων είναι πολύ δύσκολο να συνθέσεις θέματα με καλή ροή και δυνατότητα διασποράς των μαθητών.

Το θέμα του χρόνου(και της ποσότητας των θεμάτων) σχολιάστηκε επαρκώς από το Νίκο και έτσι είναι.

Το ζήτημα που μένει ανοικτό , είναι αν το σχολικό, χωρίς να εμπλουτιστεί με 100 θέματα, θα δώσει και τα επόμενα χρόνια τη δυνατότητα να καλύψει τις απαιτήσεις των εξετάσεων.
Ήδη δύο ερωτήματα πέρυσι και δύο φέτος, έχουν σχεδόν εξαντλήσει τα ...αυστηρά και απαιτητικά σημεία του σχολικού. Μένουν ακόμα το πολύ άλλα δύο. Πχ ένα πρόβλημα και μια άσκηση . Που θα βρεθούν στη συνέχεια ασκήσεις για να παραμείνουν τα θέματα στα ίδια επίπεδα ; Μένουν τρεις λύσεις :

Α. Να φορτώνουμε τις ασκήσεις του βιβλίου με πονηρά ερωτήματα εκτός πνεύματος βιβλίου(περυσινό Γ4 ή φετινό Δ3) .

Β. Να επιστρέψουμε για τα θέματα Γ και Δ στις παλιές πρακτικές, κάτι που θα ακυρώσει όλη αυτή την προσπάθεια , κάνοντάς την να φαίνεται μια ολιγόχρονη ρομαντική αποτυχημένη απόπειρα για να φτιάξεις από τον πηλό λουλούδι .

Γ. Να επιλέγονται ή να συντίθενται κακόγουστα και αντιαισθητικά θέματα , μόνο και μόνο για να φαίνεται ότι είμαστε κοντά στο σχολικό.

Ως γενικό συμπέρασμα, θα πρότεινα στην επόμενη ΚΕΕ να αποφύγει επικίνδυνες καινοτομίες που αγγίζουν τα όρια υπέρβασης του νόμου ή καθολική στροφή στο ύφος των εξετάσεων που θα αιφνιδιάσει τους μαθητές. Το μέσο επίπεδο δυσκολίας ας μείνει εκεί που ήταν φέτος, ώστε να μην έχουμε άνοδο των βάσεων.Η αποφυγή επίσης δύσκολων θεωρητικών θεμάτων και συρραφή ετερόκλητων ερωτημάτων ήταν ένα θετικό στοιχείο των φετινών θεμάτων και αξίζει να συνεχιστεί και στα επόμενα χρόνια .

Η ΚΕΕ πρέπει να υπηρετεί τη διδασκαλία και το επίπεδο της παρεχόμενης σχολικής παιδείας , να το στηρίζει, όχι όμως να το διαμορφώνει και ενίοτε βίαια . Κανένας λόγος δεν υπάρχει να έρχεται η εκάστοτε ΚΕΕ να επιβεβαιώσει(τιμωρητικά ίσως) αυτό που όλοι ξέρουν αλλά κανένας δεν βελτιώνει, δηλαδή τα σοβαρά προβλήματα των σχολείων, τη μέτρια εμφάνιση των μαθητών στην τάξη και την επιδερμική απόκτηση γνώσης , την εγκατάλειψη της γεωμετρίας και γενικά την αδιαφορία με την οποία ο μαθητής περιβάλει το σχολείο.Με αυτό και μόνο το σκεπτικό , αν και προσωπικά θα μου άρεσε πολύ και θα το απολάμβανα , θεωρώ ότι είναι αστοχία η σύνθεση θέματος πάνω σε ένα γεωμετρικό πρόβλημα που θα έχει ομοιότητα τριγώνων. Βέβαια, είναι γνωστό, πώς αν τα θέματα εξετάσεων ήταν βατά και είχαμε 30 % αριστούχους, δεν θα βλέπαμε μαθητή στην τάξη. Εϊμαστε λαός που θέλουμε το ...γερμανό μας.

Προσοχή χρειάζεται επίσης στο θέμα Γ1, γιατί εκεί ακόμα ο μαθητής είναι κοντά στο 10 και η αυξημένη δυσκολία χαλάει τη διάθεση των μαθητών να παλαίψουν.Ίσως έτσι το ποσοστό όσων είναι κάτω από το 10 να μειωθεί λίγο(δεν ξέρω αν αυτό είναι κάποια σημαντική επιτυχία των θεμάτων, αλλά θα κάνει καλό στο μέσο μαθητή).

Προφανώς πάνω σε όλα αυτά μπορεί να γίνει εκτενής διάλογος και να υπάρξουν -σεβαστές πάντα -αντίθετες απόψεις, αλλά μέχρι τώρα αυτές τις επισημάνσεις έχω κάνει. Α! Και να αποφασίσουν καμά φορά εκεί στο υπουργείο, τα ονόματα των μελών των επιτροπών της ΚΕΕ , να δίνονται μετά την ανακοίνωση των βάσεων ή στο τέλος του χρόνου.Θα είναι πολύ καλύτερα για όλους !

( Μόλις διάβασα και το μήνυμα του Σωτήρη.Γράφαμε αυτόχρονα.Σωτήρη, καλημέρα !!!)


Άβαταρ μέλους
polysot
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2444
Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
Επικοινωνία:

Re: Συγχαρητήρια στην Επιτροπή Θεμάτων; Φυσικά!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #4 από polysot » Κυρ Ιούλ 09, 2017 1:51 pm

Νϊκο σε συγχαίρω για την υπομονή σου και το χρόνο που αφιέρωσες για να γράψεις 21(!) σελίδες. Που να διαβαστούν σκέφτηκα αρχικά, αλλά τελικά αποδείχθηκε ότι ήταν απαραίτητη κάθε γραμμή αφού βέβαια δε στέκονται αποκλειστικά στα φετινά θέματα των Πανελλαδικών, αλλά διατρέχουν σχεδόν όλη τη Μαθηματική παιδεία στην εποχή μας.

Συμφωνώ στα περισσότερα από όσα αναφέρεις με θέρμη- εξάλλου έχουν ισχυρά επιχειρήματα πίσω τους και επιπλέον πολλά από αυτά τα είχα και αναφέρει και εγώ από την πρώτη ημέρα. Με την επιφύλαξη της γνώμης μου για την καταλληλότητα των θεμάτων ως προς το θέμα του διαγωνισμού που είχα πριν βγουν τα στατιστικά. Μάλιστα, είχα θεωρήσει, διορθώνοντας, προφανώς παρασυρόμενος λίγο από το μη αντιπροσωπευτικό δείγμα του βαθμολογικού κέντρου που συμμετείχα, ότι μπορεί οι αριστούχοι να είναι ακόμα και λίγο περισσότεροι από πέρυσι. Κάτι που αποδείχθηκε λανθασμένο, αλλά βέβαια τα ποσοστά, αν και μικρότερα είναι εντελώς παραπλήσια.
Τώρα, ειδικά για όσα αναφέρεις μένω σε κάτι που έχει πολλούς παράγοντες από όσα γράφεις το 4.4:

Τα στατιστικά των εξετάσεων όλων των ετών μας θέτουν ενώπιον των
ευθυνών μας. Ας δούμε ένα στοιχείο από τα φετινά: Περίπου 15.500 εξε-
ταζόμενοι δεν συγκέντρωσαν πάνω από 5 μονάδες στις 20. Δηλαδή μετά
από περίπου 80-95 (ίσως και περισσότερες) ώρες διδασκαλίας σε ετήσια
βάση στο σχολείο δεν κατόρθωσαν να απαντήσουν σωστά στα παρακά-
τω ερωτήματα Α1, Α3, Α4β, Α4δ, Α4ε, Β1, Β2 για να συγκεντρώσουν
7+4+2+2+5+6=26 μονάδες στην κλίμακα του 100. ΄Ισως πρέπει να
ξαναδούμε κάποια στοιχεία της δουλειάς μας και να επανεντάξουμε κά-
ποιες παραδοσιακές αρχές: Ανυποχώρητη επιμονή στα βασικά, πειθαρχία,
συνέπεια.


για να προσθέσω τους εξής σημαντικότατους:
α) ΔΕΝ ενδιαφέρονται όλοι οι μαθητές για τα μαθηματικά! Ακόμη κι όσοι επιλέγουν τη θετική κατεύθυνση πολλές φορές το κάνουν γιατί μπορούν να έχουν πολλές περισσότερες επιλογές απ' ότι στη θεωρητική (ευθύνη των μαθητών και της κοινωνίας).
β) Δεν έχουν όλοι οι μαθητές την υποδομή για να βρίσκονται στη Γ΄λυκείου. Δυστυχώς, κατά τη γνώμη μου, σε αυτό οφείλεται και η πλήρης αφερεγγυότητα του Ελληνικού Απολυτηρίου Λυκείου. Εφόσον, κάποιος για να επανεξεταστεί ακόμα το Σεπτέμβριο, απαιτείται να είναι άσχετος σε τουλάχιστον 10-11 από τα περίπου 14 μαθήματά του (ευθύνη της πολιτείας). Αλλά ακόμα κι όταν το επέτρεπε αυτό το εξεταστικό σύστημα φροντίζαμε ως καθηγητές να «απαλλασσόμαστε» από τέτοιες περιπτώσεις και να προχωράμε παρακάτω (ευθύνη των διδασκόντων).
γ) Κάτι που το αναφέρεις ουσιαστικά: Δεν ενδιαφέρονται όλοι οι διδάσκοντες και δεν επιμένουν επαρκώς στα βασικά (ευθύνη των διδασκόντων).
δ) ΣΥμπλήρωση του γ) αποτελεί αυτό και για να μην υπάρχει παρανόηση της έκφρασης ...επιμονή στα βασικά...: Θεωρώ ότι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ σχεδόν ποτέ δυνατό σε ένα πλήρως ανομοιογενές τμήμα ως προς τις γνώσεις για τα Μαθηματικά, ειδικά στη Γ΄λυκείου, να παραμείνεις μόνο στα βασικά, αλλά πρέπει να δουν οι μαθητές και τις εφαρμογές τους και τις συνέπειές τους, τουλάχιστον σε κάποιο ελάχιστο εύρος, διότι αυτό είναι που θα εμπνεύσει και τους με περισσότερο ενδιαφέρον από αυτούς να προχωρήσουν την επιστήμη και να ψαχουλέψουν περαιτέρω τα Μαθηματικά. Με λίγα λόγια δεν πρέπει να μένουν πίσω και αυτοί που μπορούν και επιθυμούν να προχωρήσουν. Για όλους πρέπει να έχουμε πρόνοια. Ήταν και ένας από τους λόγους που ήμουν υπέρ μίας τράπεζας θεμάτων.

Τέλος, στο πνεύμα των παραπάνω, θεωρώ ότι τα Μαθηματικά των τεσσάρων τελευταίων τάξεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να χωριστούν σε επίπεδα βάθους: Μαθηματικά Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, IV και V, με τουλάχιστον 6 ώρες/εβδομάδα καθένα από τα επίπεδα. Εκτενής συζήτηση για το τι θα περιλαμβάνει το καθένα από τα επίπεδα μπορεί να γίνει σε άλλο θέμα. ΌΛΟΙ οι μαθητές να υποχρεούνται να περάσουν τουλάχιστον δύο από τα επίπεδα αυτά, ΟΛΟΙ να εξετάζονται πανελλαδικά τουλάχιστον σε αυτά και από εκεί και πέρα ας καθορίσει κάθε σχολή τι επιπέδου Μαθηματικά οφείλει να γνωρίζει ο κάθε μαθητής- υποψήφιός της και άρα σε ποιο επίπεδο θα εξεταστεί. Αυτό θεωρώ ότι θα συνδυάσει το διαγωνισμό που αποτελεί το αναγκαίο των πανελλαδικών εξετάσεων εισαγωγής στις διάφορες σχολές, αλλά και την ποιοτική αντιστοίχιση Μαθηματικών γνώσεων.


Σωτήρης Δ. Χασάπης

Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Άβαταρ μέλους
S.E.Louridas
Δημοσιεύσεις: 5021
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
Τοποθεσία: Aegaleo.
Επικοινωνία:

Re: Συγχαρητήρια στην Επιτροπή Θεμάτων; Φυσικά!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #5 από S.E.Louridas » Κυρ Ιούλ 09, 2017 3:39 pm

S.E.Louridas έγραψε:Προσωπικά και ενυπόγραφα έχω τοποθετηθεί ευθέως στο ότι η επιτροπή εξετάσεων αυτού του τύπου θα πρέπει να αποτελείται από δύο συμβούλους που επί του πρακτέου τιμούν αυτό το κορυφαίο κατά την άποψη μου ρόλο και τρείς Μαθηματικούς που διδάσκουν το μάθημα για τουλάχιστον τρία συνεχή χρόνια όντες εν ενεργεία διδάσκοντες. Ο μύθος του πρωτότυπου θέματος με την έννοια της παραγωγής ταυτόχρονα προσωπικού θεωρήματος του κατασκευαστή (ας μου επιτραπεί να μην θεωρώ ότι μπορούν να παραχθούν με ευκολία τόσο πρωτότυπα θέματα που να μπορούν να εκληφθούν στο τέλος και σαν θεωρήματα) πρέπει να καταρριφθεί και να αντικατασταθεί από την πραγματικότητα του θέματος που στοχεύει...

Καταρχάς όταν μιλώ για συμβούλους που τιμούν το ρόλο τους αισθάνομαι την ανάγκη να αναφερθώ σε τρία ονόματα που έχω άποψη και ειλικρινά εννοώ συμβούλους όπως ο Γιάννης Καραγιάννης, ο Γιάννης ΘωμαΪδης και πλέον ο Νίκος Μαυρογιάννης που εκτός των άλλων εργάζονται και μελετούν νυχθημερών για να ερευνήσουν και να καταθέσουν τις απόψεις τους πέραν πραγματικά των τυπικά ικανών πραγμάτων κάνοντας τη σωστή υπέρβαση.
Πριν σας καταθέσω εν ευθέτω χρόνω τα κατά την άποψη μου αίτια της καθόδου στην Μαθηματική απόδοση, σε αντίστροφη πορεία από την Δηλωμένη με με επιμονή αιτία της ανόδου των παρεμβάσεων επί της καθοδηγούμενης σωστής ή «σωστής» μεθόδου διδακτικής του γνωστικού αντικειμένου αλλά και τις ημέτερες προτάσεις όπως διαμορφώθηκαν από το δικό μου οδοιπορικό για το θέμα που συζητάμε, μου ήρθαν στο μυαλό δύο γεγονότα.
Το πρώτο είναι η αντίληψη των Άγγλων για το σωστό δικαστή. Ο Άριστος δικαστής θα πρέπει να είναι αποδεκτή προσωπικότητα, να είναι έντιμος, να είναι με ελάχιστες αδυναμίες, ή δυνατόν να είναι οικογενειάρχης, να είναι εργατικός, να κάνει θετικές υπερβάσεις και αν γνωρίζει και λίγα νομικά δεν βλάπτει,
Το δεύτερο είναι αυτό που είχε κάποτε απαντήσει ο Θόδωρος Καζαντζής σε κάποιον επώνυμο συνάδελφο που πάσχιζε να αποδείξει σε μία ημερίδα, αν θυμάμαι καλά πριν πολλά χρόνια μάλλον στην Λάρισα, την αλήθεια των λεγομένων του. Στο τέλος δεν μπόρεσε να πείσει με επιχειρήματα αφού τα γεγονότα ήταν ανακόλουθα προς τα θεωρητικά λεγόμενα και λέει στον Θόδωρο Καζαντζή: μα κύριε Καζαντζή σας δίνω τον λόγο μου ότι έτσι είναι, για να πάρει την απάντηση, έ πείτε το τόση ώρα συνάδελφε να τελειώνουμε, γιατί θα έπρεπε να φάμε τόσο χρόνο;
Θα επανέλθω για λεπτομερή σημεία επί του θέματος. Πάντως πρόκειται για τίμια θέματα ... άρα κάθε αρχή και δύσκολη ... όπως λέει και ο κυρίαρχος λαός...


S.E.Louridas

1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Άβαταρ μέλους
bokalos
Δημοσιεύσεις: 62
Εγγραφή: Δευ Ιαν 05, 2009 10:26 am

Re: Συγχαρητήρια στην Επιτροπή Θεμάτων; Φυσικά!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #6 από bokalos » Δευ Ιούλ 10, 2017 11:05 am

Επιτρέψτε μου να παρέμβω στην συζήτηση για να καταθέσω και εγώ κάποιες προσωπικές απόψεις η οποίες πιθανόν να είναι και απόψεις και άλλων συναδέλφων οι οποίοι διστάζουν να τις εκφράσουν δημοσίως. Σας πληροφορώ εξαρχής ότι είμαι απλά ένας καθηγητής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και σε αντίθεση με τους αξιόλογους συναδέλφους που διατύπωσαν παραπάνω τις έγκριτες απόψεις τους, οι δικοί μου προβληματισμοί δεν βασίζονται σε καμία μελέτη και δεν έχουν να παραθέσουν ποσοστά ή παραπομπές σε έργα άλλων.

Απλά θα πω αυτό που σκέπτομαι.

Είναι τα φετινά, περσινά,...προπέρσινα θέματα καλά;
Αν κάθε μαθητής έγραψε αυτό που άξιζε....ΝΑΙ!

Στους μαθητές μου δεν συμβαίνει αυτό συχνά :roll:
Ο εντελώς αδιάβαστος (αντι)γράφει περίπου 3-5!
Ο μέτρια διαβασμένος ( που γνωρίζει όμως μεγάλο μέρος της ύλης και μπορεί να το εφαρμόσει σε απλές μορφές ασκήσεων) γράφει 6-9!
Ο καλός μαθητής που γνωρίζει όλη την ύλη και αρκετές προεκτάσεις της γράφει 10-13!
Ο πολύ καλός μαθητής, (τουλάχιστον για τα σχολικά δεδομένα) γράφει 15+ ανάλογα με την ημέρα που θα βρεθεί, το είδος των θεμάτων που θα αντιμετωπίσει, κτλ...
Τέλος από χρονιά σε χρονιά εμφανίζονται και μερικοί εξαιρετικοί μαθητές από τους οποίους περιμένεις να δείς κανένα βαθμό στο 18-20.

Δεν θα εξετάσω αν η κλιμάκωση των βαθμολογιών ακολουθεί κανονική κατανομή ή όχι, ούτε θα επαναλάβω τους λόγους που οδηγούν τους μαθητές σε αυτά τα αποτελέσματα μιας και έχει καταντήσει κουραστικό.

Κάτι πάντως δεν πάει καλά....

Δεν είναι εξετάσεις...είναι διαγωνισμός συμπλήρωσης θέσεων.

Αυτή η έκφραση ακούγεται καθημερινά την περίοδο αυτή από αναλυτές, καθηγητές, μαθητές, δημοσιογράφους, γονείς κτλ...
Προφανώς και είναι σωστό καθώς ο στόχος δεν είναι να γράψεις καλά, αλλά όσο χρειάζεται ώστε να πάρεις τη θέση στη σχολή από τον συμμαθητή σου.
Δεν κατανοούμε νομίζω ότι οι εξετάσεις δεν αφορούν τη πρόσληψη ενηλίκων σε μια θέση εργασίας αλλά ΠΑΙΔΙΑ!
Και ένας καλός μαθητής είναι χαρούμενος και ικανοποιημένος όταν το η προσπάθεια του όλη τη χρονιά επιβραβεύεται μέσω της καλής βαθμολογίας στο γραπτό του. Ας μην αναφέρω τους μέτριους που ακόμα δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι οι εκατοντάδες ώρες μαθήματος και μελέτης που αφιέρωσαν όλη τη χρονιά αρκούσαν για να γράψουν γύρω στο 7-9. :cry:

Εδώ κάτι δεν πάει καλά...

Τα θέματα στα μαθηματικά είναι όπως πρέπει, ο μαθητής φταίει που δε γράφει καλά.

Θα μπορούσε να είναι αλήθεια...αλλά ο καλός μαθητής που γράφει 12 στα μαθηματικά γράφει πάνω από 17 στη Φυσική και τη Χημεία. Εδώ αρχίζουν τα γνωστά (τα μαθηματικά είναι το δυσκολότερο μάθημα, οι Φυσικοί βάζουν εύκολα ) τα οποία μπορεί να είναι αλήθεια για εμάς τους μαθηματικούς αλλά οι μαθητές δε το αντιλαμβάνονται ακριβώς έτσι. Υπάρχουν οι λογικοί Φυσικοχημικοί και οι κομπλεξικοί και κολλημένοι μαθηματικοί που αρέσκονται να βάζουν δύσκολα θέματα.

Επίσης εδώ κάτι δεν πάει καλά....

Σταματάω εδώ λόγω έλλειψης χρόνου. Ελπίζω να βοήθησα στην συζήτηση με τη σύντομη παρέμβαση μου.


Άβαταρ μέλους
Στέλιος Μαρίνης
Δημοσιεύσεις: 522
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 9:45 pm
Τοποθεσία: Νέα Σμύρνη, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Συγχαρητήρια στην Επιτροπή Θεμάτων; Φυσικά!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #7 από Στέλιος Μαρίνης » Δευ Ιούλ 10, 2017 4:44 pm

Η Ανάλυση του Νίκου είναι εξαιρετική, καλοδουλεμένη, με απλά λόγια επιστημονική. Αυτό δεν σημαίνει ότι συμφωνώ σε όλα όσα γράφει. Θα εστιάσω σε λίγα σημεία μερικής διαφωνίας, αφού πρώτα δηλώσω ότι και η ανάλυση του Νίκου και ο μικρός δικός μου σχολιασμός ξεκινούν με δεδομένο ότι υπάρχουν οι εξετάσεις στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σύστημα και στη δεδομένη κοινωνική πραγματικότητα, χωρίς από την πλευρά μου να αποδέχομαι όλα αυτά, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα.
Κατ' αρχάς, φίλε Νίκο, δίνεις πολύ μικρή έμφαση στο ζήτημα του χρόνου, αλλά και στις συνέπειές του. Τα όσα πολύ σωστά γράφεις δεν λαμβάνουν υπόψη και τον ψυχολογικό παράγοντα. Μόνο ίσως ένας υποψήφιος στρατιωτικός θα έπρεπε να εξετάζεται και στο αν σε κατάσταση κρίσης μπορεί να αντεπεξέλθει σε μια τέτοιου είδους πίεση. Τα πιο ευαίσθητα παιδιά, αντιμετωπίζοντας αυτό τον όγκο πράξεων χάνουν τη γη κάτω απ' τα πόδια τους. Ίδιες συνέπειες μπορεί να έχει και η απρόσμενη δυσκολία στην αρχή του Γ ζητήματος. Ωστόσο το σημείο στο οποίο θέλω να εστιάσω είναι η υποτίμηση κάποιων παιδαγωγικών αρχών στην κατασκευή ενός φύλλου εξέτασης. Πιστεύω, αν και δεν έχω επιστημονικά ερευνητικά στοιχεία, ότι αν παριστούσαμε τις ικανότητες του συνόλου των μαθητών σε ένα γνωστικό τομέα, η καμπύλη θα ήταν πολύ κοντά στην κανονική. Το να πρέπει επομένως και τα αποτελέσματα μιας εξέτασης να ακολουθούν ίδια περίπου κατανομή θεωρώ ότι δεν μπορούμε να το προσπερνάμε ελαφρά τη καρδία. Ωστόσο, ένα άλλο στοιχείο που η παιδαγωγική επιστήμη τονίζει σχετικά με ένα καλό τεστ, είναι να είναι απολύτως ξεκάθαροι και εκ των προτέρων γνωστοί οι στόχοι τους οποίους ελέγχει. Στην πραγματικότητα το αναφέρεις κατά κάποιο τρόπο, όταν περιγράφεις την αμοιβαία επίδραση θεμάτων και διδακτικών επιλογών. Στην Ελλάδα πρώτα βλέπουμε τι έπεσε στις εξετάσεις και μετά αποφασίζουμε τι και πώς πρέπει να διδάξουμε. Μάλιστα συγχαίρεις τους θεματοθέτες για τη "γραμμή" που δίνουν με τα φετινά θέματα. Τίποτε όμως δεν εγγυάται ότι του χρόνου δεν θα δούμε ξαφνικά κάποια αμβλώματα όπως αυτά που περιγράφεις εύστοχα.
Αυτά τα ολίγα για την ώρα.
ΥΓ. Με συγχωρείς για το δεύτερο πρόσωπο από ένα σημείο και πέρα, αλλά μου βγήκε αυθόρμητα και δεν θέλησα να το αλλάξω.


Κάποτε οι καμπύλες των γραφικών παραστάσεων ζωντανεύουν, είναι διαφορίσιμες γιατί είναι λείες κι όμορφες, έχουν ακρότατες τιμές γιατί αρνούνται τη μονοτονία, δεν έχουν όριο πραγματικό, αλλά μπορείς και τις φαντάζεσαι στο άπειρο και η ασύμπτωτη ευθεία είναι το καράβι που σε ταξιδεύει πλάι τους.
drakpap
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 28, 2010 6:43 pm

Re: Συγχαρητήρια στην Επιτροπή Θεμάτων; Φυσικά!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση #8 από drakpap » Τετ Ιούλ 12, 2017 10:34 pm

Αν και δεν έχω την εμπειρία σας , διαβάζοντας την μελέτη σας ήταν σαν όλα τα θέματα να ήταν εύκολα και απλές εφαρμογές της τάδε άσκησης του σχολικού. Δυστυχώς δεν έχω την ίδια άποψη και δεν θα έδινα ποτέ συγχαρητήρια σε μια επιτροπή όταν τα αποτελέσματα δείχνουν ότι δεν έγραψαν καλά τα παιδιά. Θα τόνιζα ότι υπάρχει πρόβλημα και το έχουμε δημιουργήσει όλοι. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι το 83% των παιδιών της οικονομικής δεν ξέρει μαθηματικά. Για το αν τα θέματα ήταν σωστά ναι υπήρχαν στο σχολικό άρα κανείς δεν μπορεί να πει τίποτα; Ναι άλλαξε η φιλοσοφία και θα πρέπει να ασχολούμαστε με το σχολικό βιβλίο; Τότε γιατί το ίδιο το υπουργείο έχει φτιάξει το study4exams με ασκήσεις που δεν υπάρχουν καν στο σχολικό και αντίστοιχες μεθοδολογίες τερατουργήματα όπως λέτε των βοηθημάτων. Γιατί μαθηματικοί σύμβουλοι φτιάχνουν βοηθήματα με τέτοιες ασκήσεις τα οποία πουλούν ή προτείνουν διαγωνίσματα με τέτοιες ασκήσεις δείχνοντας τον δρόμο για το τι πρέπει να ξέρουν τα παιδιά. Γιατί αυτοί οι ίδιοι σύμβουλοι δεν επιμόρφωσαν και δεν καθοδήγησαν τους καθηγητές για το τι πρέπει να διδάσκεται και τι όχι.Το δικό σας φυλλάδιο δεν περιέχει τέτοιες ασκήσεις. Δεν κάνω επίθεση αλλά όταν κάτι δεν πάει καλά δεν μπορούμε να δίνουμε συγχαρητήρια σε κανέναν. Θα πρέπει όλοι μας να δούμε τα λάθη μας και να κάνουμε το μάθημα των μαθηματικών αγαπητό στα παιδιά. Οι μαθηματικοί σύμβουλοι που προφανώς έχουν περισσότερη δύναμη απο εμάς να φωνάξουν να αλλάξει η ύλη και να μην πετσοκόβεται.(φέτος έβαλαν τριγωνομετρία στις εξετάσεις αλλά το αντίστοιχο κεφάλαιο στην β γυμνασίου σχεδόν κόπηκε) .

1) Σας τρέφω μεγάλη εκτίμηση αν και δεν σας γνωρίζω προσωπικά, συγγνώμη αν σας έθιξα με κάτι
2) Θεωρώ ότι δεν υπάρχει πρόβλημα που μπήκε τριγωνομετρική εξίσωση , γιατί ναι στα μαθηματικά υπάρχει μια συνέχεια αλλά ρωτάω μια υποθετική ερώτηση αν πέσει ποτέ θέμα ρυθμού μεταβολής με όγκο πρίσματος (γνώση θεωρητικά β γυμνασίου, με ύλη από το υπουργείο) θα είναι εντός ή εκτός ύλης όταν τα περισσότερα σχολεία δεν το κάνουν και ένα παιδί το πιο πιθανό να μην το έχει διδαχτεί.



Επιστροφή σε “Εκπαιδευτικά Θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες