Νέο λύκειο-Μαθηματικά - Νέα ύλη

Θέματα για την Εκπαίδευση και τους Εκπαιδευτικούς
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5441
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Νέο λύκειο-Μαθηματικά - Νέα ύλη

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Δευ Σεπ 23, 2013 11:55 pm

Το είπαμε ότι πολλά πράγματα γίνονται τελείως πρόχειρα :

- Φυσική Α΄γυμνασίου.

- Το τρίωρο μάθημα πολιτικής παιδείας στην πρώτη Λυκείου.

- Η Τράπεζα θεμάτων και οι προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις.

Αυτό όμως που είναι τελείως στον αέρα, είναι η ύλη μαθηματικών στην Β ' και στη Γ΄Λυκείου. Αν θεωρήσουμε ότι η γνωστή αρχή του κόψε-ράψε θα συνεχιστεί τότε η καλύτερη λύση που μπορεί να διαβλέψω αλλά και να προτείνω για τη Β΄Λυκείου είναι :

ΑΛΓΕΒΡΑ :
Να μείνουν όλα ως έχουν και να προστεθεί η καμένη (ή κομένη)τριγωνομετρία( με τους νόμους ημιτόνων και συνημιτόνων)

ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ : Να μην αλλάξει τίποτα.

ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ : Η ίδια περίπου ύλη αλλά α) Να μη διδαχθεί η επαγωγή β) Να εξαιρεθεί από τις εξετάσεις η ενότητα του γινομένου αριθμού με διάνυσμα και μερικές αποδείξεις (γενική εξίσωση ευθείας και κύκλου) .

Και στα τρία μαθήματα να δοθούν ανά κεφάλαιο από 10-15 περίπου προσεγμένες ασκήσεις που θα γίνουν όλες στη σχολική τάξη και οι οποίες θα αποτελούν την περιβόητη τράπεζα θεμάτων, αφού τόσο την έχουν ερωτευθεί.

Για τη Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ και τον θετικό προσανατολισμό μια σκέψη είναι :

- Να διδαχθούν επιπλέον οι δύο ενότητες των μιγαδικών.

- Να διδαχθούν οι διαφορικές εξισώσεις.

Καμία άλλη αλλαγή και κανένα άλλο κεφάλαιο. Από τις 8 ώρες να διατίθενται οι 6 για τη θεωρία και τις ασκήσεις του σχολικού ή τις ασκήσεις της τράπεζας που αφορούν την απόλυση , ενώ οι υπόποιπες δύο θα έχουν το ρόλο ''φροντιστηρίου '', όπου θα λύνονται τα θέματα αυτής της ..Τράπεζας και από την οποία δύο ασκήσεις θα μπαίνουν αυτούσιες στις Πανελλήνιες εξετάσεις(αυτά με την προϋπόθεση ότι επιμένουν στην τράπεζα και στα σχετικά).

Για τα Μαθηματικά του Οικονομικού κλπ κύκλου θα επανέλθω άλλη στιγμή, μια και εκεί πρέπει να γίνει ειδική συρραφή από κεφάλαια που ήδη υπάρχουν σε σχολικά βιβλία.

Επαναλαμβάνω : Πρέπει να γραφούν τελείως καινούρια βιβλία, ειδικά στην Γ' Λυκείου, για τη δομή των οποίων έχω γράψει και αλλού.Διαφορετικά όλα θα μείνουν ως μια κακή ανάμηση και ο λαός μας θα γευτεί μια ακόμα απογοήτευση .

Μπάμπης


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5441
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Νέο λύκειο-Μαθηματικά - Νέα ύλη

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Τρί Σεπ 24, 2013 10:16 pm

Λοιπόν, κάτι που το ξανασκέφτηκα σήμερα και αφορά τις αλλαγές με το λιγότερο κόστος :

- Στην Α΄Λυκείου το κεφάλαιο των πιθανοτήτων να βγει εντελώς, αφού από ό,τι φαίνεται θα γίνει ολοκληρωμένο στη Γ' Λυκείου στον Οικονομικό-Παιδαγωγικό κύκλο. Αν θέλουν όλοι οι μαθητές να έχουν μια πρώτη γνώση με την ενότητα αυτή, ας διδαχθούν δυο απλά πράγματα στη Γ' Γυμνασίου.Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να κλείσουμε καλά την ύλη των συναρτήσεων(χωρίς βέβσαια αυτά που ξαναέχει το βιβλίο της Β' Λυκείου)

- Στον Οικονομικό-Παιδαγωγικό κύκλο πρέπει να διδαχθούν σοβαρά πράγματα(όχι δύσκολα) και όχι διάσπαρτες ενότητες χωρίς συνοχή και νόημα . Δεν έχω μπροστά μου το βιβλίο της παλιάς Δ΄δέσμης να το ρίξω μια ματιά για να δω αν είναι κατάλληλο.
Εϊναι το κεφάλαιο της στατιστικής που θέλει νέο γράψιμο για να ταιριάξει με την υπόλοιπη ύλη. Πάντως, για το Υπουργείο η πιο ανώδυνη λύση είναι :

- Να δώσει το ήδη υπάρχον βιβλίο και η ύλη να επεκταθεί μέχρι τη δεσμευμένη πιθανότητα(φυσικά μαζί με τη συνδυαστική)

- Να προσαρτηθεί στο βιβλίο ένα μέρος με το κεφάλαιο των πινάκων που είναι έτοιμο από την Κατεύθυνση.

Θα είναι λάθος να ξαναμπεί η παλινδρόμηση .

Δεν μου αρέσει βέβαια μια τέτοια εξέλιξη, αλλά φοβάμαι πως αν δεν γραφούν νέα βιβλία και με σωστή επιλογή ύλης, κάπου εκεί θα πάμε.


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5441
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Νέο λύκειο-Μαθηματικά - Νέα ύλη

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Πέμ Σεπ 26, 2013 5:53 pm

Αν δεν γραφεί νέο βιβλίο, βλέπετε να σώζεται ο Οικονομικός κλπ Κύκλος με συρραφές ; Εϊναι απαραίτητη η στατιστική ή αρκούν οι πιθανότητες ; Ή είναι καλύτερα να διδαχθούν κλασικά στοιχεία από την άλγεβρα και τη γεωμετρία και με λίγη ανάλυση να κλείσει το θέμα ;
Βλέπετε όμως ότι έτσι το πρόβλημα δε λύνεται αλλά διογκώνεται.Πότε επιτέλους και σε αυτή τη χώρα θα γίνονται τα αυτονόητα ;

Μπάμπης


Απάντηση

Επιστροφή σε “Εκπαιδευτικά Θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες