ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Θέματα για την Εκπαίδευση και τους Εκπαιδευτικούς
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5561
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Παρ Φεβ 13, 2015 11:05 pm

Αγαπητοί φίλοι γεια σας !!!

Δεν είναι προφανώς δικό μας ζήτημα ο τρόπος που θα λειτουργήσει την επόμενη χρονιά η Γ ΄Λυκείου στον τομέα των Κατευθύνσεων και της Πρόσβασης στις Σχολές, αλλά το θέμα είναι για όλους μας μείζονος σημασίας.

Προσπάθησα να κάνω μια εκτίμηση για τις δυνατότητες που υπάρχουν, αφιερώνοντας πολλές ώρες και κάνοντας διάφορα σχέδια. Αυτό που θα δείτε είναι το 4ο στη σειρά. Ένα σχέδιο είναι δύσκολη και πολύπλευρη υπόθεση. Δεν είναι δική μου αρμοδιότητα να κάνω μια ολοκληρωμένη πρόταση,ούτε μου ανέθεσε κανένας κάτι τέοιο,ούτε έχω κατεβάσει για το σκοπό αυτό όλα τα στοιχεία. Όλα ξεκίνησαν από την εφιαλτική προοπτική που αιωρούνταν μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου ότι μπορεί στην νέα χρονιά να έχουμε πρόχειρο βιβλίο ή να διδάσκουμε από σημειώσεις μια τεράστια ύλη , παίζοντας στην ουσία με το μέλλον των μαθητών και την αξιοπρέπειά μας. ΕΠειδή φαίνεται ότι υπάρχει κάποιος προβληματισμός για βελτιώσεις ή αναθεωρήσεις, δεν άντεξα στον πειρασμό να δω τι μπορεί να γίνει, αξιοποιώντας μόνο τα ήδη υπάρχοντα σχολικά και τη γνωστή βασική ύλη , κάνοντας μόνο ελάχιστες ή τελείως απαραίτητες παρεμβάσεις.

Δεν χωράει αμφιβολία ότι για τους περισσότερους η πιο λογική επιλογή για την ώρα είναι να παραταθεί το ισχύον σύστημα για δύο τουλάχιστον χρόνια, μέχρι να παρθούν σωστές αποφάσεις και να γραφούν νέα βιβλία, ξεκινώντας τις αλλαγές από την Α΄Λυκείου και ανεβαίνοντας προς τα πάνω.

Αυτό που επιχειρώ είναι μια προσωπική (μαθηματική) , ας την πω πρόκληση , για να δω τελικά πόσο καλύτερη θα είναι η λύση που θα υιοθετήσει το Υπουργείο από αυτή που επιχειρώ να διαμορφώσω εδώ μαζί σας.

Ήδη καταλάβατε ότι θέλω τη γνώμη σας, τόσο εδώ, όσο και με προσωπικά μηνύματα. Σκόπιμα δεν δίνω όλα τα άλλα σχέδια σε κοινή θέα ,σχέδια τελείως διαφορετικά,μερικά χωρίς μαθηματικά στον βασικό κορμό των Επιστημών Υγείας, αλλά με αναγκαία τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΙΙ για να ανοίξουν το πεδίο στις Θετικές-Πολυτεχνικές Σχολές και στις Στρατιωτικές Σχολές(Δείτε το Σχέδιο 2).
Να ξεκαθαρίσω προκαταβολικά ότι το παραπάνω σχέδιο , όσο το κοιτάζω, όλο και κάτι αλλάζω. Για παράδειγμα, αυτή τη στιγμή που το βλέπω (Σχέδιο 1) στην εικόνα σκέφτομαι ότι οι μαθητές του Θετικού-Πολυτεχνικού κύκλου Υγείας θα είναι πρακτικό, αν το επιθυμούν να μπορούν να επιλέγουν παιδαγωγικά τμήματα και μεγάλο μέρος στρατιωτικών σχολών χωρίς να είναι απαραίτητο να επιλέξουν Πέμπτο μάθημα τα Μαθηματικά ΙΙ .
Αντίθετα, στο σχέδιο 2, όπου ο κύκλος Υγείας δεν έχει μαθηματικά, εκεί προτείνω τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΙΙ να είναι υποχρεωτικά όχι μόνο για τις σχολές των φυσικομαθηματικών-πολυτετχνικών Σχολών, αλλά και για τις Παιδαγωγικές ή Στρατιωτικές Σχολές, ώστε το μάθημα των μαθηματικών να υποστεί την ελάχιστη(ή και καθόλου) υποβάθμιση.

Είναι λοιπόν προφανές ότι με την ανοχή αλλά και με την φιλοξενία που μας προσφέρει το mathematica , αυτό που προέχει είναι να διατυπωθούν σκέψεις, κάτι που αν θέλει η Πολιτεία μπορεί να το αξιοποιήσει στις αποφάσεις της ,αφού το χώρο αυτόν τον βλέπουν και άνθρωποι που έχουν σχέση με τα της Παιδείας( ΙΕΠ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ κλπ). Να πούμε επίσης ότι υπάρχουν ήδη έτοιμα(κρυφά) νέα σχολικά βιβλία, τότε όλα τα παραπάνω δεν έχουν κανένα νόημα.

Ας κάνουμε την αρχή με το παρακάτω σχέδιο και στη συνέχεια περνάμε σε εναλλακτικές μορφές. Στο κάθε σχέδιο έχω και πλήθος διευκρινήσεων, αλλά ας δούμε πρώτα το βασικό κορμό και μετά τα άλλα. Οι ώρες που θα δοθούν στο κάθε μάθημα είναι συνάρτηση πολλών πραγμάτων και θα εξαρτηθούν από το πρόγραμμα γενικής παιδείας που θα έχουμε. Όλοι θέλουμε πολλές ώρες στα μαθηματικά, αλλά αυτό σημαίνει μεγάλη ύλη και αυτό με τη σειρά του θέλει νέα βιβλία και τελικά ο μαθητής θα λυγίσει !

Τα σχέδια αυτά προσωπικά τα χαρακτηρίζω ''Κακά '' ,ώστε να ανέβει ο πήχυς, αλλά μέχρι τώρα δεν βρήκα κάτι καλύτερο.Ίσως το μόνο καλό να είναι ο χρόνος που αφιέρωσα μέσα στο ασφυκτικό διδακτικό πρόγραμμα .Με την συμβολή σας σίγουρα μπορεί να βελτιωθούν.Ελπίζω μέσα στο Σαβ/κο να βρω και άλλες τελείως πρωτότυπες λύσεις. Αυτό που όμως πραγματικά εύχομαι είναι το σύστημα που θα αποφασίσει το Υπουργείο να είναι πολύ καλύτερο από όσα θα πούμε εμείς εδώ και σε καμία χειρότερο.

Α! Να μην το ξεχάσω :

Οι ώρες διδασκαλίας που αναγράφονται δίπλα σε κάθε μάθημα είναι τελείως πρόχειρος και θέλει πολύπτυχη μελέτη. Μην δίνεται τόση σημασία σε αυτό. Επειδή όμως πρέπει ως μαθηματικοί να ...ευλογήσουμε και τα γένια μας , θέλω σε όποιο πρόγραμμα προκύψει ή επιλεχθεί , το πλήθος ωρών για τα μαθηματικά που περιέχει το παλιό αναλυτικό πρόγραμμα να μην είναι μεγαλύτερο από αυτό που θα έχουμε του χρόνου.Θα κάνω έλεγχο με τα τμήματα του σχολείου να δω αν αυτά τα σχέδια διατηρούν τις συνολικά υπάρχουσες ώρες, νομίζω όμως μάλλον πρέπει να ανεβάσω μια ώρα τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ι(κατεύθυνσης) και ίσως μια ώρα το μάθημα αλλαγής πεδίου στις 4 ώρες, ώστε το μάθημα των μαθηματικών να μην μειωθεί, δίνοντας τις ώρες του σε Φυσική και Χημεία που είναι ήδη ενισχυμένα μαθήματα.Με βλέπω λοιπόν σύντομα να επανέρχομαι με αυτή την αλλαγή.

Θα χαρώ πολύ ξεκινώντας από αυτά τα σχέδια να προκύψουν με τις απόψεις και τις αλλαγές που θα προτείνετε άλλα είτε διαφορετικά ή πολύ καλύτερα σχέδια ! Σας χαιρετώ με την ελπίδα ότι από την προσπάθεια αυτή κάτι καλό μπορεί να προκύψει. Έρως γαρ και η Παιδεία (και αύριο των ...Βαλεντίνων)!
Sxedio 1.PNG
Sxedio 1.PNG (106.31 KiB) Προβλήθηκε 5708 φορές

Ακολουθεί και το δεύτερο σχέδιο (που το είχα ετοιμάσει πρώτο) και μου φαίνεται πιο καλό από κάποια άλλη οπτική γωνία.
Sxedio 5.PNG
Sxedio 5.PNG (111.24 KiB) Προβλήθηκε 5839 φορές
Διόρθωση :

Στο σχέδιο 1(το πρώτο) ως μάθημα Επιλογής για τον Κύκλο Υγείας είναι η ΦΥΣΙΚΗ ΙΙ και όχι τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΙΙ που είχα, αφού ήδη υπάρχουν στο βασικό κορμό.Με τον τρόπο αυτό η φυσική επανέρχεται περίπου στα βασικά επίπεδα(είναι μια ώρα παραπάνω στον κύκλο 2-3) και σχεδόν όλοι οι μαθητές του κύκλου Υγείας θα πάρουν τη Φυσική ΙΙ διότι θέλουν να ανοίξουν τα πεδία 2,3 κλπ(φαίνονται στον πίνακα) παρά τις οικονομικές σχολές(Εναλλακτικά δείτε το νέο σχέδιο της 14-2-2015 σε παρακάτω δημοσίευση).

Μπ
τελευταία επεξεργασία από Μπάμπης Στεργίου σε Σάβ Φεβ 14, 2015 11:55 am, έχει επεξεργασθεί 4 φορές συνολικά.


Άβαταρ μέλους
Πρωτοπαπάς Λευτέρης
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 2937
Εγγραφή: Τετ Οκτ 14, 2009 12:20 am
Τοποθεσία: Πετρούπολη, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πρωτοπαπάς Λευτέρης » Παρ Φεβ 13, 2015 11:27 pm

Εγώ ένα σχόλιο επί της ύλης Μπάμπη:

Πως είναι δυνατό να σχεδίαζαν να περάσουν μαθητές στην Ιατρική χωρίς να δίνουν Μαθηματικά;;;

Το λάθος γινόταν παλιότερα (επί δεσμών) το διόρθωσαν επί κατευθύνσεων και εμπρός πίσω επί προσανατολισμού.

Ας ελπίσουμε ότι η νέα πολιτική ηγεσία θα δει αυτό που πρέπει να δει.

Αααα και το συνδικαλιστικό μας όργανο (ΕΜΕ) να δράσει έγκαιρα ...


Κάθε πρόβλημα έχει μία τουλάχιστον λύση!!!
Άβαταρ μέλους
Καρδαμίτσης Σπύρος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2338
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 11:14 pm
Επικοινωνία:

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καρδαμίτσης Σπύρος » Παρ Φεβ 13, 2015 11:35 pm

Το πρόβλημα πρέπει να εστιασθεί στον αριθμό των ωρών ανά μάθημα και στην κατασκευή ωρολογίου προγράμματος στα σχολεία.

Αν δοθεί και πέμπτο μάθημα σε κάθε πεδίο, θα πρέπει να γίνουν κάποιες ώρες γι αυτό το μάθημα στους μαθητές. Φυσικά τις ώρες που θα χρειαστεί το πέμπτο μάθημα δεν θα τις πάρουν από την γενική παιδεία (οι αντιδράσεις από τις συντεχνίες που διδάσκουν θρησκευτικά - ξένες γλώσσες και γυμναστικές θα είναι μεγάλες) αλλά από τα μαθήματα προσανατολισμού(λογικό αυτό). Αυτό σημαίνει ότι για παράδειγμα στο πεδίο υγείας η γλώσσα, η φυσική, η χημεία και η βιολογία να δώσουν ώρες στα μαθηματικά για τους μαθητές που θα επιλέξουν και τμήματα των θετικών σπουδών. Αντίστοιχα στο πεδίο των θετικών σπουδών θα πρέπει τα μαθηματικά, η γλώσσα, η φυσική και η χημεία να δώσουν ώρες στη βιολογία για αυτούς που θα επιλέξουν και τμήματα υγείας ή να δώσουν ώρες στον ΑΟΘ γι αυτούς που θα επιλέξουν και οικονομικές σχολές. Έχει να γίνει ένα πανηγύρι ωρών με πάρε δώσε που θα είναι πολύ έντονο και συντεχνιακό. Το δε ουσιαστικό πρόβλημα είναι αν οι ώρες του 5ου μαθήματος που επιλέγει κάποιος μαθητής είναι ίδιες με τις ώρες του μαθήματος για τους μαθητές που θα είναι μάθημα κανονικό του πεδίου τους και όχι πέμπτο. Μετά τον καθορισμό των ωρών ξεκινάει το παιχνίδι της ύλης. Τελικά ερχόμαστε στο πρόγραμμα των σχολείων όπου εκεί θα είναι το μεγάλο πατηρντί όπου οι προγραμματιστές των σχολείων και οι κατασκευαστές λογισμικών που κατασκευάζουν προγράμματα (έπαφος κτλ) θα πάθουν σίγουρα εγκεφαλικό. Γιατί όταν κάποια παιδιά σε μια τάξη θα κάνουν 5ο μάθημα το α που έχουν επιλέξει κάποια θα κάνουν 5ο μάθημα το β που θα έχουν διαφορετικά επιλέξει και κάποια δεν θα έχουν επιλέξει πέμπτο μάθημα. Αρχινάει λοιπόν το μπέρδεμα στο πρόγραμμα διότι για παράδειγμα όταν σε ένα τμήμα γίνονται τα μαθηματικά δεν θα μπορούν μαθητές από άλλα πεδία που έχουν επιλέξει το μάθημα των μαθηματικών ως πέμπτο να το παρακολουθήσουν γιατί εκείνη την ώρα θα κάνουν ένα "δικό" τους μάθημα.

Άραγε τάχουν σκεφτεί αυτά, θα τα σκεφτούν ή όταν τα σκεφτούν θα αναφωνήσουν παραμένει το σύστημα ως έχει μέχρι να φτιάξουμε καινούριο.

Πάντως σύμφωνα με τον παραπάνω προγραμματισμό του Μπάμπη θεωρώ άδικο σε μια σχολή θετικών επιστημών για παράδειγμα το μάθημα των μαθηματικών άλλοι μαθητές να το διδάσκονται 6 ή 7 ώρες και άλλοι (που προέρχονται από άλλο πεδίο) να το διδάσκονται λιγότερες ώρες.


Καρδαμίτσης Σπύρος
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5561
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Σάβ Φεβ 14, 2015 12:09 am

Άκουσα πρόσφατα ότι θέλουν να περάσουν στα τέσσερα μαθήματα. Κράτησα λοιπόν μια υπόθεση σταθερή : Τις 20 ώρες που προβλέπει ο σημερινός νόμος για το 15-16(αφαίερα τις 4 ώρες για τη γλώσσα).
Τις κατέβασα λίγο, αλλά κοιτάξτε τι γίνεται :
- Στο σχολείο μας έχουμε φέτος 5 τμήματα γενικής Χ 2 = 10 ώρες γενική.
- Τρία τμήματα κατεύθυνσης Χ 5 = 15 ώρες

Σύνολο 25 ώρες.


Με το νέο σύστημα (Αρβανιτόπουλου) τα περίπου ίδια τμήματα κατεύθυνσης(έχουμε τρία τμήματα Θετ.Προσαν στην Β' Λυκείου) θα έχουν 3Χ7=21 ώρες.
Αν προσθέσουμε και ένα-δύο τμήματα Επιλογής πεδίου πάμε στις 21+2Χ3=27 , ήτοι έχουμε μικρή αύξηση. Αυτό μάλλον δεν θα είναι πρόβλημα και θα αλλάζει από σχολείο σε σχολείο ανάλογα με το μέγεθος του Σχολείου.

Αυτό όμως το πρόβλημα λύνεται, αν κάποιος φτιάξει συνολικά το πρόγραμμα των 35 ωρών και πέρει υπόψιν μερικά σχολεία για να δει την κατανομή των μαθητών-τμημάτων στη φετεινή Β' Λυκείου.
Sxedio 5-a.PNG
Sxedio 5-a.PNG (103.72 KiB) Προβλήθηκε 5799 φορές
Οι πολλές ώρες με φοβίζουν στο εξής :
Θα διογκωθεί η ύλη και οι μαθητές θα ...λαλήσουν ! Είναι πολλές ώρες οι 8 για τη βιολογία, οι 6 για τη Χημεία, ακόμα και οι 6 για τη Φυσική.
Εκεί νομίσω ότι πρέπει το Υπουργείο να επιλέξει την εξής λύση :

Να μειώσει τις ώρες στα μαθήματα κατεύθυνσης και να αφήσει σε ζώνη το 5ο μάθημα με 3 ώρες (Σπύρο δεν κατάλαβα τον προβληματισμό σου.Το 5ο μάθημα δεν θα συγκρούεται με κανένα άλλο μάθημα. Την ώρα εκείνη όλα τα τμήματα θα κάνουν μάθημα επιλογής και καμία σύγχιση δεν θα υπάρχει). Το πρόγραμμα θα είναι πάντα δύσκολο, όχι όμως τόσο δύσκολο όσο θα είναι αν κάνουμε το σύστημα Αρβανιτόπουλου που οι μαθητές θα χωρίζονται σε 5 τμήματα με διαφορετικά μαθήματα οι περισσότεροι.

Ένα σύνολο το πολύ γύρω στις 15-16 ωρες κατεύθυνσης τα τέσσερα μαθήματα(πλην την γλώσσας) είναι αρκετά. Μετά όμως είναι απαραίτητο να αφήσουμε 2 ώρες μαθηματικά γενικής και 1-2 ώρες φυσική, ίσως και 1 ώρα Χημεία στην γενική, ώστε να μην ελαττωθεί συνολικά το ποσοστό ωρών που αναλογεί στα μαθηματικά(με το σημερινό σύστημα).

Σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να μπερδεύονται στο ίδιο τμήμα μαθητές που άλλοι δίνουν το μάθημα και άλλοι όχι. Βλέπουμε τι γίνεται με τα μαθηματικά γενικής κλπ.

Υποψιάζομαι ότι στο Υπουργείο πρέπει να μελετάνε την εκδοχή να έχουμε τέσσερα μαθήματα στην κατεύθυνση και με ένα μάθημα γενικής να ανοίγουν τα πεδία.
Τις ώρες που θα δοθούν στην κατεύθυνση δεν μπορώ να τις εκτιμήσω, ίσως να είναι εκεί γύρω στις 15. Να όμως που με αυτό τον τρόπο στα μαθήματα γενικής που εξετάζονται πανελλήνια θα γίνεται αυτό που γίνεται σήμερα και δεν μου αρέσει.
Αυτός είναι ο λόγος που λέω να βάλουμε το πέμπτο μάθημα σε ζώνη(κάτι σαν κοινή κετεύθυνση, ώστε να ανοίγουν τα πεδία και συγχρόνως, ό,τι και να αποφασιστεί, οι μαθητές του κύκλου Υγείας να κάνουν μαθηματικά(γιατί όχι 4 ωρών αντί για 2 ή 3),ωστε να ανοίγουν δίκαια θετικές σχολές(αν δεν έχουν μαθηματικά στην βασική τριάδα-Σχέδιο 2).

Θα κάνω μια νέα δοκιμή να δούμε αν μπορεί να περπατήσουν τα σχέδια 1,2 με λιγότερες ώρες, δίνοντας δύο ώρες μαθηματικά στη γενική παιδεία.Να δούμε , ...πιάνουμε τις υπάρχουσες ώρες διδασκαλίας στα μαθηματικά ;

Βάζω παρακάτω το σχέδιο 2α, (με 4 ώρες στο μάθημα επιλογής).Νομίζω ότι όπως είναι τώρα είμαστε στις ίδιες ώρες(συνολικά) με το υπάρχον σύστημα.


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5561
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Σάβ Φεβ 14, 2015 11:05 am

Πρωτοπαπάς Λευτέρης έγραψε:Εγώ ένα σχόλιο επί της ύλης Μπάμπη:

Πως είναι δυνατό να σχεδίαζαν να περάσουν μαθητές στην Ιατρική χωρίς να δίνουν Μαθηματικά;;;

Το λάθος γινόταν παλιότερα (επί δεσμών) το διόρθωσαν επί κατευθύνσεων και εμπρός πίσω επί προσανατολισμού.

Ας ελπίσουμε ότι η νέα πολιτική ηγεσία θα δει αυτό που πρέπει να δει.

Αααα και το συνδικαλιστικό μας όργανο (ΕΜΕ) να δράσει έγκαιρα ...

Λευτέρη, καλημέρα και σε ευχαριστώ για την πρώτη παρέμβαση στο θέμα αυτό !

Την εκλαμβάνω και ως τυχερή, διότι σε όλα τα θέματα που μπαίνεις πάντα βγάζουμε ωραία συμπεράσματα και αυτό δεν είναι κομπλιμέντο.

Την ίδια γνώμη έχω και εγώ και με βασανίζει πολύ αυτό το σημείο.Προσπαθώ απεγνωσμένα να δω αν μπορεί να βρεθεί λύση. Όμως με τέσσερα μαθήματα ποιο να μείνει απέξω για να μπούνε τα μαθηματικά;
Το πρώτο σχέδιο να γίνουν μαθηματικά και όχι Φυσική δεν το βλέπω λογικό. Για τη Χημεία και τη Βιλογία δεν το σκεφτόμαστε καν. Αυτό που μένει λοιπόν είναι το 5 μάθημα(ας το λέμε και ΕΠΙΛΟΓΗΣ).

Η σημερινή σκέψη, είναι πρωί ακόμα και κάνει έρχεται στο μυαλό :) , είναι η εξής και μου αρέσει :

Στον ΚΥΚΛΟ ΥΓΕΙΑΣ να είναι υποχρεωτικά και τα 5 μαθήματα. Με άλλα λόγια, την ώρα της ΕΠΙΛΟΓΗΣ ο κύκλος αυτός θα κάνει υποχρεωτικά ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΙΙ (3 ή 4 ώρες, προτείνω τελικά 4). Δεν είναι κακή σκέψη, το αντίθετο !

Με αυτόν τον τρόπο οι υποψήφιοι των Ιατρικών Σχολών έχουν ανοικτό τα πεδία :

ΦΥΣΙΚΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ- ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΕΣ- ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ -ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ - ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ κλπ


Ναι μεν τους αποκλείουμε από τις Οικονομικές και την ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ(αν προαπαιτήσουν ΑΟΘ ) ,έχουν όμως τόσα άλλα πεδία ελεύθερα.Δεν νομίζω ότι κάποιος που θέλει Οικονομικές σχολές ή Αστυνομία θα επιλέξει τον Κύκλο Υγείας. Αλλά πάλι ,αν το θέλει, θα του πούμε ότι δεν μπορεί να τα έχει όλα δικά του και σίγουρα θα έχουμε δίκαιο.

Άλλωστε και τώρα δεν έχω συναντήσει τόσα χρόνια μαθητή της Θετικής να θέλει Ιατρική και εναλλακτικά Οικονομικά.Τέλος πάντων, θα το ψάξουμε καλύτερα, διότι δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να δημιουργούμε άνισες(έστω και τυπικά) ευκαιρίες.Να πούμε όμως ότι το σχέδιο Αρβανιτόπουλο, όπως είναι σήμερα, δεν δίνει καν τις ούτε το ένα τέταρτο από τις ευκαιρίες που δίνονται με αυτό που κουβεντιάζουμε τώρα !
Επιπλέον, ικανοποιείται και το αίσθημα των περισσότερων σημερινών γιατρών που βλέπουν ότι τα Μαθηματικά είναι μάθημα που κάνει καλύτερους γιατρούς και πιο ολοκληρωμένους επιστήμονες.Ίσως από μόνο του αυτό το επιχείρημα να είναι αρκετό για να είναι υποχρεωτικά τα μαθηματικά στην κύκλο Υγείας.

Στο επόμενο μήνυμα θα αναρτήσω το σχέδιο 2 με τροποποιήσεις.Στο συνημμένο υπάρχουν και πολλές επεξηγήσεις .

Μπάμπης


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5561
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Σάβ Φεβ 14, 2015 11:26 am

Σε συνέχεια του παραπάνω μηνύματος προχωράω σε μερικές αλλαγές.Αξίζει να μελετηθούν και τα σχόλια ή οι επεξηγήσεις που υπάρχουν στο Συνημμένο.Δεν θα ήταν άσχημο κάποιες από αυτές τις ιδέεες και τους προβληματισμούς να φτάσουν και στις επιτροπές που θα πάρουν την τελική απόφαση.Εμείς τα γράφουμε έγκαιρα και όσοι από τους αρμόδιους θέλουν ας τα κάνουν μια ανάγνωση.Βλέπετε ότι το όνομα του συντάκτη δεν αναγράφεται σε κανένα σχέδιο και κανένα αρχείο.Εσείς καταλαβαίνετε τον λόγο !


ΣΧΕΔΙΟ 2-β

Sxedio 6-a.PNG
Sxedio 6-a.PNG (103.18 KiB) Προβλήθηκε 5729 φορές
Ακολουθεί ίσως το πιο καλό από τα μέχρι τώρα σχέδια που απηχεί την γνώμη όχι μόνο των εκπαιδευτικών αλλά και των ίδιων των γιατρών.
Sxedio 7-a.PNG
Sxedio 7-a.PNG (99.99 KiB) Προβλήθηκε 5729 φορές
Με αυτό τον τρόπο μόνο οι μαθητές του Θεωρητικού κύκλου παίρνουν απολυτήριο χωρίς να ακούσουν ελάχιστα βασικά μαθηματικά, όπως η παράγωγος. Όμως όλα αυτά γίνονται μόνο για φέτος, οπότε ας το παραβλέψουμε.Το ίδιο θα μπορούσε ίσως να πει και για τους θετικούς μαθητές που δεν θα κάνουν κάποιο άλλο βασικό μάθημα.

Μπάμπης
Συνημμένα
ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ - 6 .pdf
(254.72 KiB) Μεταφορτώθηκε 58 φορές


Άβαταρ μέλους
Πρωτοπαπάς Λευτέρης
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 2937
Εγγραφή: Τετ Οκτ 14, 2009 12:20 am
Τοποθεσία: Πετρούπολη, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πρωτοπαπάς Λευτέρης » Σάβ Φεβ 14, 2015 11:33 am

Μπάμπης Στεργίου έγραψε: Την ίδια γνώμη έχω και εγώ και με βασανίζει πολύ αυτό το σημείο.Προσπαθώ απεγνωσμένα να δω αν μπορεί να βρεθεί λύση. Όμως με τέσσερα μαθήματα ποιο να μείνει απέξω για να μπούνε τα μαθηματικά;
H Γλώσσα-Έκθεση Μπάμπη.

Οι μαθητές που θα πάνε για Ιατρική σίγουρα ξέρουν να μιλούν και να γράφουν (μαθητές του 18 ως 20).


Κάθε πρόβλημα έχει μία τουλάχιστον λύση!!!
Άβαταρ μέλους
Λάμπρος Μπαλός
Δημοσιεύσεις: 984
Εγγραφή: Τρί Αύγ 13, 2013 12:21 pm
Τοποθεσία: Τρίκαλα

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λάμπρος Μπαλός » Σάβ Φεβ 14, 2015 1:03 pm

Με πολλή προσοχή διαβάζω την ωραία κουβέντα.
Μόνο κάποιες απορίες να εκφράσω και κάτι να προτείνω στο τέλος.

Αν ας πούμε επιλέγω τον θετικό κύκλο, για να περάσω παιδαγωγικές ή ευελπίδων θα πρέπει να εξεταστώ και στα Μαθηματικα2 ;
Και θα είναι τόσο διαφορετικά από τα Μαθηματικά 1 και ταυτόχρονα θα επιτρέπουν στον υποψήφιο γιατρό να πάει στο Πολυτεχνείο;

Κάτι ριψοκίνδυνο. Μήπως -λέω μήπως- δεν θα ήταν και τόσο κακή ιδέα να υπάρχουν 5 βασικά μαθήματα και ταυτόχρονα η δυνατότητα
να περνά ένας μαθητής σε κάποιες σχολές με 4 από αυτά;


Λάμπρος Μπαλός
lamprosbalos81@gmail.com
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5561
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#9

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Σάβ Φεβ 14, 2015 3:30 pm

Πρωτοπαπάς Λευτέρης έγραψε:
Μπάμπης Στεργίου έγραψε: Την ίδια γνώμη έχω και εγώ και με βασανίζει πολύ αυτό το σημείο.Προσπαθώ απεγνωσμένα να δω αν μπορεί να βρεθεί λύση. Όμως με τέσσερα μαθήματα ποιο να μείνει απέξω για να μπούνε τα μαθηματικά;
H Γλώσσα-Έκθεση Μπάμπη.

Οι μαθητές που θα πάνε για Ιατρική σίγουρα ξέρουν να μιλούν και να γράφουν (μαθητές του 18 ως 20).
Λευτέρη

και σε αυτό συμφωνούμε :) , ετοιμαζόμουν να το γράψω και πριν , αλλά ξέρεις πολύ καλά ότι αυτό αν το πούμε θα βγούνε τα κάθε είδους ... Αϊδόνια και ή πατριδολάγνοι και θα μας φάνε, ως επικίνδυνους για τη χώρα.Το ότι είναι οι ίδιοι που την χρεοκοπήσανε θέλουν να το ξεχάσουμε !

Δεν υπάρχει λοιπόν τέτοια περίπτωση, οπότε μένουμε στο εφικτό.
Προτείνω όμως τη Γλώσσα να της δώσουν στις θετικές σχολές συντελεστή μικρότερο του 1, όχι γιατί η γλώσσα έχει μικρότερη σημασία στη ζωή ενός θετικού επιστήμονα, έχει όμως σίγουρα μικρότερη σημασία όταν πρόκειται για την εισαγωγή του σε μια θετική σχολή.
Εξ'άλλου δεν έχω δει και πολλούς νομικούς ή άλλους να χρησιμοποιούν καλύτερα τη γλώσσα από πολλούς διανοούμενους των θετικών σχολών.

Μπάμπης


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5561
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#10

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Σάβ Φεβ 14, 2015 3:40 pm

Λάμπρος Μπαλός έγραψε:Με πολλή προσοχή διαβάζω την ωραία κουβέντα.
Μόνο κάποιες απορίες να εκφράσω και κάτι να προτείνω στο τέλος.

Αν ας πούμε επιλέγω τον θετικό κύκλο, για να περάσω παιδαγωγικές ή ευελπίδων θα πρέπει να εξεταστώ και στα Μαθηματικα2 ;
Και θα είναι τόσο διαφορετικά από τα Μαθηματικά 1 και ταυτόχρονα θα επιτρέπουν στον υποψήφιο γιατρό να πάει στο Πολυτεχνείο;

Κάτι ριψοκίνδυνο. Μήπως -λέω μήπως- δεν θα ήταν και τόσο κακή ιδέα να υπάρχουν 5 βασικά μαθήματα και ταυτόχρονα η δυνατότητα
να περνά ένας μαθητής σε κάποιες σχολές με 4 από αυτά;
Λάμπρο, αυτό το έχω κάπου αναφέρει , όχι πάνω στον πίνακα. Οι μαθητές των κύκλων 2 και 3 πρέπει να έχουν και αυτή τη δυνατότητα όπως τη ίδια δυνατότητα πρέπει να έχουν οι μαθητές του κύκλου υγείας να μπαίνουν στην ΣΣΑΣ χωρίς άλλο μάθημα.

Σε ευχαριστώ που το επισημαίνεις, θα το γράψω και σε πιο ευκρινές σημείο(Δες το συνημμένο, παρατήρηση 14). Ίσως το έχω σε άλλο σχέδιο και που δεν έχει ακόμα ανέβει.

Δεν είναι καθόλου άστοχο , το αντίθετο , να περνάνε μαθητές σε μια σχολή μόνο με τα τέσσερα μαθήματα(Γλώσσα + 3 κατεύθυνσης). Όσοι επιλέγουν και πέμπτο μάθημα θα προσθέτουν την βαθμολογία στο βαθμό πρόσβασης με συντελεστή 1.Αν είναι προαπαιτούμενο(όπως πχ το ΑΟΘ), τότε να έχει μεγαλύτερο συντελεστή(σε βάρος πχ της γλώσσας) .Νομίζω ότι είναι εύκολο και τεχνικά.

Σε χαιρετώ και περιμένω χωρίς δισταγμό σκέψεις και ιδέες.Μπορεί να ξεκίνησα εγώ το σχέδιο, αλλά μακάρι να βρούμε ένα νέο που να το δούνε εκεί... στα κέντρα αποφάσεων και να βοηθήσει.

Μπ

*** Βάζω το Σχέδιο 2-γ συμπληρωμένο
Συνημμένα
ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ - 7 .pdf
(259.48 KiB) Μεταφορτώθηκε 71 φορές


nightchild
Δημοσιεύσεις: 29
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 7:36 pm

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#11

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nightchild » Σάβ Φεβ 14, 2015 4:47 pm

Να εκφράσω ένα προβληματισμό πάνω στο παραπάνω προσχέδιο.
Οι υποψήφιοι του 1ου πεδίου (Ανθρωπιστικές Σπουδές) θα αποκτούν πρόσβαση σε οικονομικές σχολές
αλλά δεν θα έχουν διδαχθεί καθόλου μαθηματικά, ειδικά το κομμάτι της στατιστικής πιστεύω οτι
είναι απαραίτητο για αυτές τις σχολές.


Τσαπαρικος Βασίλειος
Άβαταρ μέλους
Chris_Math
Δημοσιεύσεις: 38
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 08, 2014 8:25 pm
Τοποθεσία: Πετρούπολη

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#12

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chris_Math » Σάβ Φεβ 14, 2015 8:59 pm

Θέλω να μοιραστώ έναν προβληματισμό μου μαζί σας. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό κατ' εμέ, αλλά και κατά την κοινή λογική, που ξεκίνησε από το υπάρχον, κιόλας, σύστημα.
Κάποια από τα προσχέδια του νέου συστήματος, αλλά και το υπάρχον σύστημα, έχουν κάτι κοινό: τη δυνατότητα από διαφορετικές κατευθύνσεις - δέσμες να εισάγεται κανείς στις ίδιες σχολές. Καλώς ή κακώς (είναι άλλη κουβέντα αυτό), συμβαίνει. Δεδομένου πως είναι κατά κύριο λόγο θέμα ανταγωνισμού η εισαγωγή σε κάποιο τμήμα, δε θα έπρεπε να εξασφαλίζεται με κάποιο τρόπο η ''ισότητα'' στο βαθμό δυσκολίας των θεμάτων στα ''αντίστοιχα'' μαθήματα διαφορετικών κατευθύνσεων - δεσμών; Οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, αλλά και αυτοί της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης ''κοντράρονται'' πολλές φορές σε έναν (άνισο) αγώνα για την εισαγωγή τους σε κάποιο Οικονομικό Τμήμα, στρατιωτική σχολή κ.α. Η δυσκολία των θεμάτων στα ''αντίστοιχα'' μαθήματα (άρα κι οι βαθμολογίες που θα πετύχουν οι μαθητές, οπότε και τα μόρια που θα συγκεντρώσουν) δεν είναι ανάλογη! Μεγάλη αδικία! Ας σκεφτούμε τη δυσκολία σε Μαθηματικά και Φυσική Κατεύθυνσης σε αντιπαραβολή με τα Αρχαία και την Ιστορία Κατεύθυνσης. Δεν αβαντάρονται σαφώς οι μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, λοιπόν, με παραπάνω μόρια; Και μάλιστα για εισαγωγή σε σχολές περισσότερο θετικές, παρά θεωρητικές! Είναι ένα λεπτό σημείο, που κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να προσεχτεί πολύ σε κάθε αλλαγή που πρόκειται να γίνει. Κάπως πρέπει να εξασφαλιστεί η ισονομία.
Απόλυτα εντός θέματος τώρα, θεωρώ πως χωρίς Μαθηματικά δε θα πρέπει κάποιος να μπορεί να δηλώνει σχολές πέραν των Θεωρητικών (Ανθρωπιστικές, Νομικές, Κοινωνικές και Πολιτικές επιστήμες). Σίγουρα όχι Οικονομικές σχολές, ειδικά με Αρχαία, Ιστορία, Λατινικά, Έκθεση και Α.Ο.Θ., λόγω της ανεπάρκειας των γνώσεων που θα έχουν, εισαγώμενοι σε αυτά τα τμήματα.
Και σαν προέκταση αυτού, λόγω του φόβου των μαθητών για τα Μαθηματικά, θα φτάσουμε στο σημείο όσοι στοχεύουν σε Οικονομικές σχολές να το κυνηγάνε μέσω της Θεωρητικής - Ανθρωπιστικής Κατεύθυνσης κι όχι της Τεχνολογικής ή της Κατεύθυνσης των Οικονομικών σπουδών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.


Χρήστος Οικονόμου
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5561
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#13

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Κυρ Φεβ 15, 2015 1:23 am

nightchild έγραψε:Να εκφράσω ένα προβληματισμό πάνω στο παραπάνω προσχέδιο.
Οι υποψήφιοι του 1ου πεδίου (Ανθρωπιστικές Σπουδές) θα αποκτούν πρόσβαση σε οικονομικές σχολές
αλλά δεν θα έχουν διδαχθεί καθόλου μαθηματικά, ειδικά το κομμάτι της στατιστικής πιστεύω οτι
είναι απαραίτητο για αυτές τις σχολές.
Είναι ένα σημείο που έχει ενδιαφέρον.Όπως έχεις δει, τα μαθηματικά τα έχω προαπαιτούμενα για τις παιδαγωγικές. Για τις οικονομικές θα ήθελα να μπορεί να γίνει το ίδιο, αλλά νομίζω ότι προηγείται (για το σχολικό σύστημα) το ΑΟΘ.

Προσωπικά πιστεύω ότι πιο καλός οικονομολόγος θα γίνει αυτός που ξεκινάει τη σχολή με καλό μαθηματικό υπόβαθρο, παρά αυτός που έχει κάνει ΑΟΘ, μάθημα που για έναν φοιτητή με μαθηματική γνώση είναι δυο βδομάδες διάβασμα.

Όσα λοιπόν βλέπετε να μοιάζουν κάπως άνισα ή παράλογα -ευχαριστώ που τα επισημαίνετε- είναι γιατί αυτοί που κάνουν τις τελικές επιλογές θα λάβουν πρώτα υπόψη τις ειδικότητες που έχουν στα σχολεία και πώς αυτοί οι καθηγητές θα συμπληρώσουν ωράριο.

Το γεγονός ότι τα σχολεία φορτώθηκαν πολλές ειδικότητες με μόνο σκεπτικό την απορόφηση της ανεργείας και την αιτιολόγηση του μεγάλου αριθμού εισακτέων το πληρώνουμε τώρα !!!
Να επανέλθω στο θέμα που έθιξες :
Σίγουρα είναι καλύτερα να τεθεί για τις οικονομικές σχολές η επιλογή Μαθηματικά 2. Ας το λάβουν υπόψη οι επιτροπές.

Ευχαριστώ για την επικοινωνία και θα περιμένω να διατυπώσετε όλες τις σκέψεις σας. Δεν αναφέρονται μόνο σε μένα, αλλά σίγουρα θα πάνε και ...παρακάτω !

Μπ


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5561
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#14

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Κυρ Φεβ 15, 2015 1:46 am

Chris_Math έγραψε:Θέλω να μοιραστώ έναν προβληματισμό μου μαζί σας. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό κατ' εμέ, αλλά και κατά την κοινή λογική, που ξεκίνησε από το υπάρχον, κιόλας, σύστημα.
Κάποια από τα προσχέδια του νέου συστήματος, αλλά και το υπάρχον σύστημα, έχουν κάτι κοινό: τη δυνατότητα από διαφορετικές κατευθύνσεις - δέσμες να εισάγεται κανείς στις ίδιες σχολές. Καλώς ή κακώς (είναι άλλη κουβέντα αυτό), συμβαίνει. Δεδομένου πως είναι κατά κύριο λόγο θέμα ανταγωνισμού η εισαγωγή σε κάποιο τμήμα, δε θα έπρεπε να εξασφαλίζεται με κάποιο τρόπο η ''ισότητα'' στο βαθμό δυσκολίας των θεμάτων στα ''αντίστοιχα'' μαθήματα διαφορετικών κατευθύνσεων - δεσμών; Οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, αλλά και αυτοί της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης ''κοντράρονται'' πολλές φορές σε έναν (άνισο) αγώνα για την εισαγωγή τους σε κάποιο Οικονομικό Τμήμα, στρατιωτική σχολή κ.α. Η δυσκολία των θεμάτων στα ''αντίστοιχα'' μαθήματα (άρα κι οι βαθμολογίες που θα πετύχουν οι μαθητές, οπότε και τα μόρια που θα συγκεντρώσουν) δεν είναι ανάλογη! Μεγάλη αδικία! Ας σκεφτούμε τη δυσκολία σε Μαθηματικά και Φυσική Κατεύθυνσης σε αντιπαραβολή με τα Αρχαία και την Ιστορία Κατεύθυνσης. Δεν αβαντάρονται σαφώς οι μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, λοιπόν, με παραπάνω μόρια; Και μάλιστα για εισαγωγή σε σχολές περισσότερο θετικές, παρά θεωρητικές! Είναι ένα λεπτό σημείο, που κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να προσεχτεί πολύ σε κάθε αλλαγή που πρόκειται να γίνει. Κάπως πρέπει να εξασφαλιστεί η ισονομία.
Απόλυτα εντός θέματος τώρα, θεωρώ πως χωρίς Μαθηματικά δε θα πρέπει κάποιος να μπορεί να δηλώνει σχολές πέραν των Θεωρητικών (Ανθρωπιστικές, Νομικές, Κοινωνικές και Πολιτικές επιστήμες). Σίγουρα όχι Οικονομικές σχολές, ειδικά με Αρχαία, Ιστορία, Λατινικά, Έκθεση και Α.Ο.Θ., λόγω της ανεπάρκειας των γνώσεων που θα έχουν, εισαγώμενοι σε αυτά τα τμήματα.
Και σαν προέκταση αυτού, λόγω του φόβου των μαθητών για τα Μαθηματικά, θα φτάσουμε στο σημείο όσοι στοχεύουν σε Οικονομικές σχολές να το κυνηγάνε μέσω της Θεωρητικής - Ανθρωπιστικής Κατεύθυνσης κι όχι της Τεχνολογικής ή της Κατεύθυνσης των Οικονομικών σπουδών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Καλός και δίκαιος προβληματισμός !

Τον ζήσαμε το 2000 με τα διαφορετικά θέματα στα Μαθηματικά Θετικής και τα Μαθηματικά Τεχνολογικής.

Αυτός είναι ένας ακόμα λόγος που πρέπει τα μαθήματα επιλογής να είναι τα λιγότερα δυνατά .
Ένα άλλο παράδειγμα είναι οι παιδαγωγικές σχολές την περίοδο των δεσμών(τώρα καταλαβαίνεις και την ηλικία μου :) :) ) :

Οι μαθητές της Γ' Δέσμης(θεωρητικής) πιάναν όλες σχεδόν τις θέσεις των Παιδαγωγικών τμημάτων , αν και οι σχολές αυτές ήταν κοινές και για την Πρώτη δέσμη(Θετική), διότι με εκείνα τα θέματα(ομάδες ,δακτύλιοι, σώματα, αναλυτική, ακολουθίες , ανάλυση, πίνακες, ορίζουσες κλπ) ήταν αδύνατο να συναγωνιστείς βαθμολογικά τα παιδιά της θεωρητικής.
Να γιατί γέμισαν τα σχολεία με δασκάλ(ε)ους που δεν ξέρουν να διδάξουν ποσοστά και ανάλογα ποσά.

Συμφωνώ ότι αυτό πρέπει να προσεχθεί από το Υπουργείο, όχι μόνο για το μεταβατικό στάδιο που συζητάμε αλλά για πάντα.
Από μαθηματική-στατιστική πλευρά αυτό το θέματα λύνεται, διότι υπάρχει τύπος που εξισώνει τους βαθμούς δύο διαφορετικών κατευθύνσεων, παίρνοντας υπόψη μέτρα θέσης , διασποράς μεταβλητότητας. Αξίζει να προσεχθεί !

Στο σημερινό σύστημα δεν έχω απτά παραδείγματα περιπτώσεων που κάποιος ευνοείται σημαντικά σε μια σχολή σε σχέση με κάποιον άλλο, χωρίς να εισέλθει μάθημα επιλογής.
Ακόμα και η Θετική με την τεχνολογική είναι περίπου ισοδύναμες κατευθύνσεις, με το ζυγό να γέρνει ελαφρά προς την θετική. Για τις σχολές που ανήκουν σε περισσότερα πεδία κάποιες ανισότητες ίσως είναι αναπόφευκτες, αλλά το τέλειο δεν νομίζω να μπορεί να επιτευχθεί, εκτός κι αν περάσουμε τη βαθμολογία από αυστηρό στατιστικό έλεγχο που να λαμβάνει υπόψη την απόδοση των μαθητών κάθε κατεύθυνσης.
Προσωπικά το θέλω και θα χαρώ αν και τεχνικά αυτό είναι εφικτό, πόσο μάλλον αν το Υπουργείο το θεσπίσει.

Εκτός από την παραπάνω λύση πιο εύκολο είναι για τις σχολές που δεν είναι του βασικού πεδίου τα μαθήματα να έχουν διαφορετικούς συντελεστές με άθροισμα μικρότερο του 1(ή του 2).
Αυτό είναι και δίκαιο αλλά και πιο εύκολο τεχνικά. Γίνεται άλλωστε και σήμερα όταν οι μαθητές μιας κατεύθυνσης δηλώνουν σχολές μη συγγενικού πεδίου.
Για παράδειγμα ένας μαθητής του Ανθρωπιστικού Κύκλου που επιλέγει Μαθηματικά ΙΙ για να πάει στις Στρατιωτικές μπορεί να έχει και μια μικρή απώλεια μονάδων λόγω συντελεστών βαρύτητας, με αποτέλεσμα το άριστα να μην είναι 20000 αλλά πχ 18 000 μόρια.

Όλα μπορεί να λυθούν, αρκεί μια φορά η Πολιτεία να δει το θέμα μακροχρόνια και να επιδιώξει, χωρίς βιασύνη, να λύσει οριστικά το θέμα.

Όσον αφορά το θέμα για το μάθημα επιλογής του κύκλου 1 που θέλει να δηλώσει Οικονομικές, έχω απαντήσει στο προηγούμενο μήνυμα. Δεν χωράει εμφιβολία ότι έτσι είναι το σωστό.
Αν προτείνω τον ΑΟΘ είναι για να δοθεί μια λύση, επειδή ξέροντας την επικρατούσα αντίληψη στις ειδικότητες των καθηγητών και στις συντεχνίες δεν θα υπάρξει καλύτερη.Αν υπήρχει και έκτο μάθημα(όπως σήμερα), αυτό το θέμα θα είχε λυθεί.

Ας αποφασίσει η επιτροπή τι θα επιλέξει(μην ξεχνάμε επίσης ότι όσα υζητάμε είναι σε τελείως υποθετική βάση).Μπορεί όλη αυτή η συζήτηση να πέσει στο κενό, αλλά δεν μας πειράζει.

Ευχαριστώ για την εύστοχη επισήμανση.

Μπάμπης


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5561
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#15

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Κυρ Φεβ 15, 2015 11:08 am

Να θυμίσω όμως ότι αυτό που πρέπει η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας-Πολιτισμού κλπ να κάνει μέχρι τέλος του μήνα είναι να ορίσει με σαφήνεια το σύστημα εισαγωγής, κυρίως όμως την ύλη.Ο καιρός περνάει και πολλοί μαθητές θέλουν να ξεκινήσουν.

Το χειρότερο είναι με τους υποψήφιους των επιστημών υγείας. Να ξεκινήσουν μαθηματικά ή όχι ; Ας ξέρουν τουλάχιστον όσο πιο νωρίς γίνεται αν θα εξεταστούν στο μάθημα αυτό ή όχι.

Στο ίδιο δίλημμα είναι και οι συνάδελφοι στα φροντιστήρια που πρέπει να κάνουν τον σχεδιασμό για την ερχόμενη χρονιά. Με τι να ξεκινήσουν ; Θα έλεγα να ξεκινήσουν με Όρια-Παράγωγο .Είναι πράγματα που με τίποτα δεν θα πάνε χαμένα.

Θα περιμένουμε με αγωνία τις ανακοινώσεις σε αυτό το θέμα. Το σύστημα εισαγωγής έχει πολλούς τρόπους να λυθεί, πρέπει όμως να ανακοινωθεί σύντομα.

Μπ


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5561
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#16

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Δευ Φεβ 16, 2015 12:55 am

Για να δούμε ένα ακόμα σχέδιο(λέτε τελικά να μην γίνει καμία αλλαγή σε σχέση με το σημερινό σύστημα, πλην της τακτοποίησης της ύλης άσκοπα η προσπάθεια αυτή ; Μακάρι !!! Αυτό έχουμε προτείνει από την πρώτη στιγμή για τη φετινή χρινιά τουλάχιστον, χωρίς να σημαίνει ότι και οι άλλες λύσεις δεν είναι καλές)

Εδώ, όπως θα δείτε τα βασικά μαθήματα είναι 5 και το επιλογής 1(προαιρετικά και μόνο σε όσους να ανοίξουν οικονομικά τμήματα, ίσως και τα παιδαγωγικά(δαδασκαλικά)).

Μπορεί να μην δίνεται άμμεσα η δυνατότητα π.χ. παιδιά του Κύκλου Υγείας να δηλώνουν Φιλοσοφική(όπως γινόταν πριν με την επιλογή της Ιστορίας-κανένας πιστεύω δεν το χρειάστηκε αυτό ποτέ !!!), αλλά στο σχέδιο αυτό δίνονται δυνατότητες στον επιμελή και φιλότιμο μαθητή να επιλέξει μια σχολή που του ταιριάζει. Οι μαθητές του Θετικού-τεχνολικού κύκλου δηλώνουν όλες τις σχολές των αντίστοιχων πεδίων και με το μάθημα επιλογής τις σχολές και άλλου πεδίου,όπως δείχνει ο πίνακας.

Νομίζω ότι ήρθε καιρός να το πούμε και αυτό με παρρησία :

Δεν έχει κανένα νόημα να δηλώνει κανείς σχολές που δεν του αρέσουν ή που δεν πρόκειται να παρακολουθήσει.

Λοιπόν, ρίξτε μια ματιά, κάντε μια ανάγνωση και στα σχόλια που έχουμε στο συνημμένο και ....πάμε παρακάτω. Ελπίζω να μην μας κατηγορήσουν ότι μεροληπτούμε υπέρ των μαθηματικών(συναδέλφων και μαθήματος), διότι θα τους απαντήσουμε : Κάντε και σεις ένα σχέδιο να δούμε τι σκέφτεστε !

Και για να είμαστε όσο ποιο πολύ δίκαιοι μπορούμε :

Στο σχέδιο αυτό φαίνεται κάπως αποδυναμωμένη η ειδικότητα των κοινωνικών επιστημών. Για το λόγο αυτό προτείνω να συνεχιστεί το μάθημα της πολιτικής παιδείας –κοινωνιολογίας ή κάτι παρεμφερές στην γενική παιδεία, δύο ώρες τη βδομάδα, ώστε να αναπληρωθούν οι ώρες του ΑΟΔΕ, μάθημα που είναι άχρηστο (ρωτήστε τους ίδιους τους οικονομόλους να σας το πούνε).

Το σχέδιο αυτό σίγουρα θα βρει εμάς τους μαθηματικούς μάλλον σύμφωνους και τους άλλους μάλλον ικανοποιημένους(γιατί όχι ευχαριστημένους), όχι όμως να πανηγυρίζουν, όπως επίσης και εμείς δεν πανηγυρίζουμε, διότι ούτε κερδίζουμε ούτε χάνουμε. Αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες που θα τις τακτοποιήσουν δίκαια οι επιτροπές του Υπουργείου.

Από μεριάς διδακτικών όμως ωρών, πρέπει να μείνουν τα Μαθηματικά Γενικής στο Σχολείο. Θα το δούμε και αυτό στην ώρα του.

Α! Αν έβαλα 6 ώρες στα μαθηματικά Υγείας και 5 στη Βιολογία είναι για δύο λόγους :

- Σε πολλά σχολεία είναι δύσκολο να συμπληρωθεί η κατεύθυνση Υγείας , οπότε τα Μαθηματικά πρέπει να γίνουν μαζί με την άλλη(Θετική) κατεύθυνση, διότι αλλιώς η κατεύθυνση δεν γίνεται καθόλου.

- Πολλά παιδιά (όπως τόσα χρόνια ξέρουμε) προτιμούνε 6 ώρες μαθηματικά και λιγότερη βιολογία παρά το αντίθετο. Πάνω από 4 βιολογία είναι πάρα πολλές, τίμια πράγματα! Εδώ με τις δύο και πάλι οι μαθητές κουράζονται απίστευτα με την τόση στείρα αποστήθιση !!!
Sxedio 8-a.PNG
Sxedio 8-a.PNG (108.77 KiB) Προβλήθηκε 5209 φορές

Μπάμπης

(*Διορθώθηκαν μερικά τυπογραφικά)
Συνημμένα
ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ - 8 .pdf
(234.46 KiB) Μεταφορτώθηκε 39 φορές


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5561
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#17

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Δευ Φεβ 16, 2015 10:44 pm

Σε προηγούμενα σχέδια που προσπαθούν να πατήσουν πάνω στον νέο Νόμο με τέσσερα μαθήματα, πολλές ώρες και πολύ μεγάλη ύλη , φαίνεται καθαρά πόσο σκληρό θα γίνει το Σχολείο ,η φοίτηση και η εισαγωγή στις Σχολές , αν υιοθετηθούν . Ακόμα και τώρα που τα βλέπω,ως σχέδια και μόνο, δεν σας κρύβω ότι τρομάζω με τη σκέψη ότι ένας μαθητής θα έχει πχ 8 ώρες βιολογία (όταν με 2 ώρες που έχει τώρα κινείται στα όρια των αντοχών λόγω της αποστήθισης(παραλογισμού), 8 ώρες μαθηματικά , 9 ώρες Αρχαία και τόσες ακόμα ώρες ανά 6-άδες (σύνολο 24 με τη Γλώσσα και τα κείμενα) .

Το σχέδιο που ακολουθεί είναι μέχρι στιγμής το πιο λογικό και το πιο ρεαλιστικό σχέδιο για κάθε άνθρωπο που παρακολουθεί για χρόνια την παιδεία .Συνθέτει κάπως τον παλιό με το νέο νόμο, αφού μειώνει κατά ένα τα εξεταζόμενα μαθήματα και δίνει λίγο περισσότερο χρόνο για σωστή και σε βάθος διδασκαλία όλων των μαθημάτων κατεύθυνσης μέσα στο ίδιο το Σχολείο. Ταυτόχρονα ,αφήνει στο μαθητή το δικαίωμα να επιλέξει πολλές και συναφείς σχολές που πραγματικά είναι μέσα στις προτεραιότητές του.

Το σχέδιο αυτό είναι κοντά στο τωρινό πνεύμα και ως μεταβατική πρόταση δεν φαίνεται παράλογη, πόσο μάλλον αν κάνουμε και άλλες παρεμβάσεις που θα υποδειχθούν. Ενισχύεται ελαφρά η κατεύθυνση στη Φυσική και τη Χημεία, τα Μαθηματικά μένουν τελείως ίδια( η ύλη πρέπει να παραμείνει επομένως η ίδια, ενώ στη Χημεία και στα Λατινικά, δεν ξέρω για τη Φυσική, μπορεί να γίνει επιλογή και μερικών κεφαλαίων από τα βιβλία κατεύθυνσης της Β ' Λυκείου) .Στη Θεωρητική κατεύθυνση επίσης η ύλη πρέπει να μείνει η ίδια και οι αλλαγές(κυρίως στα Λατινικά) να είναι ελάχιστες.

Όλοι φαντάζομαι θα είναι ευχαριστημένοι ( η κατανομή ωρών μπορεί να υποστεί περαιτέρω μια μικρή επεξεργασία) , με εξαίρεση ίσως τους συναδέλφους των Οικονομικών-Κοινωνικών επιστημών για την απόσυρση του μαθήματος ΑΟΔΕ.Οι ίδιοι όμως το ομολογούν ότι είναι το ζητούμενο του μαθήματος είναι στείρα αποστήθιση και δεν προσφέρει τίποτα ειδικά στην τεχνολογική κατεύθυνση.Αλήθεια , με πιο σκεπτικό καθιερώθηκε στην Τεχνολογική κατεύθυνση και τόσα χρόνια δεν το είχα σκεφτεί ; Όμως μπορεί να δοθεί μια ώρα ακόμα σε αντίστοιχο οικονομικο-κοινωνικό μάθημα της γενικής παιδείας ή επιλογής , ώστε να υπάρξει ισοκατανομή ευθύνης και κύρους μεταξύ όλων των μαθημάτων.

Μεταξύ μας τώρα , έχω κουραστεί να βλέπω να παρουσιάζονται και να κατακλύζουν το Λύκειο εδώ και 15 χρόνια , ανάλογα με το ποιος διευθύνει το ΙΕΠ , μαθήματα όπως η Βιολογία , οι Πολιτικές επιστήμες , Διερευνητικές Εργασίες(με την απίστευτη κακοποίηση) και οι Υπολογιστές( εδώ είμαι θετικός , αλλά μην περάσουμε στις συντεχνιακές υπερβολές) , τη στιγμή που οδεύουμε στην κυριολεξία σε μαθηματικό αναλφαβητισμό..Θα αναφωνήσουμε '' Έλεος ! '' κάποια στιγμή και όχι άδικα !!!

Θα χαιρόμουν πολύ αν μπορούσε να δοθεί ακόμα μια ώρα στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης της Γ' , αλλά και οπωσδήποτε μια ώρα στην Β' Λυκείου(Προσανατολισμού), αφήνοντας όμως και στις δύο τάξης την ίδια ύλη σταθερή. Πιο πολύ θα επέμενα για την ώρα στην Β' Λυκείου, διότι ο μαθητής πλάθεται στις μικρότερες τάξεις .

Λοιπόν , θα προσπαθήσω να μην ασχοληθώ για πολύ ακόμα με το θέμα, διότι όπως διάβασα σε συνέντευξη του Αναπλ. Υπουργού , δεν περιμένουμε σύντομα λύση για το θέμα που μας ενδιαφέρει.
Sxedio 9-a.PNG
Sxedio 9-a.PNG (90.57 KiB) Προβλήθηκε 5053 φορές
Μπάμπης

(*Διόρθωση τυπογραφικών)
Συνημμένα
ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ - 9 .pdf
(221.25 KiB) Μεταφορτώθηκε 42 φορές
τελευταία επεξεργασία από Μπάμπης Στεργίου σε Τρί Φεβ 17, 2015 10:57 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5561
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#18

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Τρί Φεβ 17, 2015 10:06 pm

Εδιαφέρον έχει η έρευνα για το ερώτημα :

Πληροφορική , Χημεία ή και τα δύο ;

Δείτε τον πίνακα :
Χημεία ή Πληροφορική ; .PNG
Χημεία ή Πληροφορική ; .PNG (23.78 KiB) Προβλήθηκε 5087 φορές
Αυτός είναι ένας ακόμα λόγος που ενισχύει το τελευταίο σχέδιο εισαγωγής που παρουσιάστηκε σε προηγούμενο μήνυμα.

Μπάμπης


Άβαταρ μέλους
sakis1963
Δημοσιεύσεις: 830
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 19, 2014 10:22 pm
Τοποθεσία: Κιάτο

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#19

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sakis1963 » Τρί Φεβ 17, 2015 11:05 pm

Μπάμπη καλησπέρα,
στον πίνακα με το σχέδιο 3,
με το μάθημα ΧΧΧ ..... τι εννοείς ...... ? :lol:


''Οσοι σου λένε δεν μπορείς, είναι πιθανότατα αυτοί, που φοβούνται μήπως τα καταφέρεις''
Νίκος Καζαντζάκης
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5561
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ

#20

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Τρί Φεβ 17, 2015 11:16 pm

sakis1963 έγραψε:Μπάμπη καλησπέρα,
στον πίνακα με το σχέδιο 3,
με το μάθημα ΧΧΧ ..... τι εννοείς ...... ? :lol:
Μήπως ξέρω και γω ! Με τα πολλά Χ, μάλλον άλλα θα καταλάβουν ! Λες να υπάρχει και τέτοιο μάθημα και σε λίγα χρόνια να διδάσκεται από την Α΄Γυμνασίου μέχρι την Γ' Λυκείου :) :) ;

Μπ


Απάντηση

Επιστροφή σε “Εκπαιδευτικά Θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες