Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
-
- Δημοσιεύσεις: 6
- Εγγραφή: Τρί Μάιος 27, 2014 1:36 am
Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Αγαπητές/τοί φίλες/οι
Στο θέμα αυτό αποκλειστικά θα συζητήσουμε τα θέματα των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας.
Τα θέματα Γενικής παιδείας 2014:
Στο θέμα αυτό αποκλειστικά θα συζητήσουμε τα θέματα των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας.
Τα θέματα Γενικής παιδείας 2014:
Επιτροπή Θεμάτων 2014
- Tolaso J Kos
- Δημοσιεύσεις: 5226
- Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
- Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Με μία πρώτη ματιά , τα θέματα φαίνονται .
Δεν παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία, οπότε κάποιος εύκολα γράφει το πολυπόθητο .
Με εξέπληξε ιδιαίτερο το θέμα Δ.
Καλή επιτυχία στους διαγωνιζόμενους.
Δεν παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία, οπότε κάποιος εύκολα γράφει το πολυπόθητο .
Με εξέπληξε ιδιαίτερο το θέμα Δ.
Καλή επιτυχία στους διαγωνιζόμενους.
Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
- Christos75
- Δημοσιεύσεις: 422
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 02, 2009 9:41 pm
- Τοποθεσία: Athens
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Σε μία πολύ πρώτη και γρήγορη εκτίμηση, μου φαίνονται και εμένα τα φετινά θέματα να κινούνται σε μία λογική βάση. Δεν βλέπω κάτι το ακραίο ή το εκτός πνεύματος.
Νομίζω ότι τα θέματα είναι καλά δίχως αποκλίσεις όπως τα περσινά.
Νομίζω ότι τα θέματα είναι καλά δίχως αποκλίσεις όπως τα περσινά.
Χρήστος Λοΐζος
- cretanman
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 4097
- Εγγραφή: Πέμ Δεκ 18, 2008 12:35 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Θέλω δημόσια να συγχαρώ την επιτροπή εξετάσεων για τα όμορφα, δίκαια και σωστά κατανεμημένα θέματα που εκ πρώτης όψεως βλέπω.
Είναι θέματα που προσωπικά νομίζω ότι ταιριάζουν για τα μαθηματικά γενικής παιδείας και χαίρομαι γι' αυτό! Χαίρομαι για τους συναδέλφους που αποτελούν την επιτροπή!
Είμαι σίγουρος ότι έτσι θα συνεχίσουν να είναι τα θέματα και για την κατεύθυνση τη Δευτέρα!
Αλέξανδρος Συγκελάκης
Είναι θέματα που προσωπικά νομίζω ότι ταιριάζουν για τα μαθηματικά γενικής παιδείας και χαίρομαι γι' αυτό! Χαίρομαι για τους συναδέλφους που αποτελούν την επιτροπή!
Είμαι σίγουρος ότι έτσι θα συνεχίσουν να είναι τα θέματα και για την κατεύθυνση τη Δευτέρα!
Αλέξανδρος Συγκελάκης
Αλέξανδρος Συγκελάκης
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Καλά θέματα χωρίς τις περσινές ακρότητες . Πιστεύω ότι θα έχουμε τις καλύτερες επιδόσεις της δεκαετίας .
Σωτήρης Στόγιας
- exdx
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 1741
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 6:00 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Αφού αποθάρρυναν τους μαθητές με τα περσινά θέματα , τώρα τους λένε να επιστρέψουν
Kαλαθάκης Γιώργης
-
- Δημοσιεύσεις: 148
- Εγγραφή: Πέμ Ιουν 03, 2010 2:43 pm
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Θεωρώ οτι τα θέματα είναι καλά - λογικά , και οι καλά προετοιμασμένοι με προσοχή στις αιτιολογήσεις μπορύν εύκολα να
γραψουν το 100.
Ελπίζω και σε ίδιας λογικής θέματα την Δευτέρα
Για τα Σ - Λ
(ι) - Σ
(ΙΙ) - Λ
(ΙΙΙ) - Λ
(IV) - Λ
(V) - Σ
γραψουν το 100.
Ελπίζω και σε ίδιας λογικής θέματα την Δευτέρα
Για τα Σ - Λ
(ι) - Σ
(ΙΙ) - Λ
(ΙΙΙ) - Λ
(IV) - Λ
(V) - Σ
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 5956
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Καλά θέματα με καθαρό Μαθηματικό και Διδακτικό στίγμα. Από ότι προσωπικά διαπίστωσα, ελήφθη σοβαρά υπ' όψη το πλαίσιο που διδάχτηκαν επαρκώς κατά τη διάρκεια της χρονιάς οι Μαθητές και αυτό είναι μία πολύ βασική παράμετρος που είμαι βέβαιος ότι θα ληφθεί υπ' όψη και την Δευτέρα.
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
- Τηλέγραφος Κώστας
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 1025
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 12:06 am
- Τοποθεσία: ΦΕΡΕΣ-ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ
- Επικοινωνία:
- cretanman
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 4097
- Εγγραφή: Πέμ Δεκ 18, 2008 12:35 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Θέμα Γ
Γ1) Η συνάρτηση είναι παραγωγίσιμη με
δηλαδή η είναι γνησίως αύξουσα σε κάθε ένα από τα διαστήματα και .
δηλαδή η είναι γνησίως φθίνουσα στο διάστημα .
Συνεπώς η παρουσιάζει τοπικό μέγιστο στο και τοπικό ελάχιστο στο .
Άρα αφού άρα και
Συνεπώς και . Αν είναι ο δειγματικός χώρος τότε . Άρα και επειδή τα ενδεχόμενα είναι ασυμβίβαστα ανά δύο άρα
Γ2) Είναι άρα από τον απλό προσθετικό νόμο έχουμε
Εάν η μπάλα που επιλέγεται δεν είναι ούτε κόκκινη ούτε άσπρη, είναι υποχρεωτικά πράσινη συνεπώς οπότε
.
Τέλος, ισχύει και επειδή άρα
άρα οπότε
Γ3) Αν είναι το πλήθος των στοιχείων των ενδεχομένων και του δειγματικού χώρου αντίστοιχα τότε σύμφωνα με την εκφώνηση έχουμε . Διαιρώντας την τελευταία με παίρνουμε τελικά
Άρα το δοχείο περιέχει μπάλες.
Θέμα Δ
Δ1) Αφού η περίμετρο του ορθογωνίου της βάσης είναι άρα αν είναι η άλλη πλευρά του ορθογωνίου της βάσης έχουμε
δηλαδή
Συνεπώς επειδή έχουμε ένα ορθογώνιο με διαστάσεις (το κουτί είναι ανοικτό από πάνω), ορθογώνια διαστάσεων και και δύο ορθογώνια διαστάσεων και , άρα η συνολική επιφάνεια του κουτιού ως συνάρτηση του είναι
Η συνάρτηση είναι παραγωγίσιμη με και ισχύει .
συνεπώς η συνάρτηση είναι γνησίως φθίνουσα στο διάστημα .
Επίσης συνεπώς η συνάρτηση είναι γνησίως αύξουσα στο διάστημα .
Άρα η συνάρτηση παρουσιάζει μέγιστο για .
Διαφορετικά
Η συνάρτηση είναι τριώνυμο δευτέρου βαθμού με άρα ως γνωστόν από τη θεωρία του τριωνύμου παρουσιάζει μέγιστο στη θέση .
Δ2) α) Είναι
Αν τότε άρα το δείγμα είναι ομοιογενές οπότε η τιμή απορρίπτεται.
Αν τότε άρα το δείγμα δεν είναι ομοιογενές οπότε η τιμή είναι δεκτή.
Άρα
β) Αν συμβολίσουμε με τη μέση τιμή των τότε από το δοσμένο τύπο έχουμε
.
Άρα η ζητούμενη μέση τιμή των είναι
Δ3) Η συνάρτηση είναι γνησίως φθίνουσα στο άρα αφού άρα
συνεπώς το εύρος των τιμών είναι δηλαδή
Όμως
άρα τα μόνα σημεία που εξαιρούμε από το δειγματικό χώρο των σημείων είναι τα και .
Συνεπώς οπότε αν είναι το πλήθος των στοιχείων του και το πλήθος των στοιχείων του δειγματικού χώρου τότε και άρα τελικά .
Αλέξανδρος
Γ1) Η συνάρτηση είναι παραγωγίσιμη με
δηλαδή η είναι γνησίως αύξουσα σε κάθε ένα από τα διαστήματα και .
δηλαδή η είναι γνησίως φθίνουσα στο διάστημα .
Συνεπώς η παρουσιάζει τοπικό μέγιστο στο και τοπικό ελάχιστο στο .
Άρα αφού άρα και
Συνεπώς και . Αν είναι ο δειγματικός χώρος τότε . Άρα και επειδή τα ενδεχόμενα είναι ασυμβίβαστα ανά δύο άρα
Γ2) Είναι άρα από τον απλό προσθετικό νόμο έχουμε
Εάν η μπάλα που επιλέγεται δεν είναι ούτε κόκκινη ούτε άσπρη, είναι υποχρεωτικά πράσινη συνεπώς οπότε
.
Τέλος, ισχύει και επειδή άρα
άρα οπότε
Γ3) Αν είναι το πλήθος των στοιχείων των ενδεχομένων και του δειγματικού χώρου αντίστοιχα τότε σύμφωνα με την εκφώνηση έχουμε . Διαιρώντας την τελευταία με παίρνουμε τελικά
Άρα το δοχείο περιέχει μπάλες.
Θέμα Δ
Δ1) Αφού η περίμετρο του ορθογωνίου της βάσης είναι άρα αν είναι η άλλη πλευρά του ορθογωνίου της βάσης έχουμε
δηλαδή
Συνεπώς επειδή έχουμε ένα ορθογώνιο με διαστάσεις (το κουτί είναι ανοικτό από πάνω), ορθογώνια διαστάσεων και και δύο ορθογώνια διαστάσεων και , άρα η συνολική επιφάνεια του κουτιού ως συνάρτηση του είναι
Η συνάρτηση είναι παραγωγίσιμη με και ισχύει .
συνεπώς η συνάρτηση είναι γνησίως φθίνουσα στο διάστημα .
Επίσης συνεπώς η συνάρτηση είναι γνησίως αύξουσα στο διάστημα .
Άρα η συνάρτηση παρουσιάζει μέγιστο για .
Διαφορετικά
Η συνάρτηση είναι τριώνυμο δευτέρου βαθμού με άρα ως γνωστόν από τη θεωρία του τριωνύμου παρουσιάζει μέγιστο στη θέση .
Δ2) α) Είναι
Αν τότε άρα το δείγμα είναι ομοιογενές οπότε η τιμή απορρίπτεται.
Αν τότε άρα το δείγμα δεν είναι ομοιογενές οπότε η τιμή είναι δεκτή.
Άρα
β) Αν συμβολίσουμε με τη μέση τιμή των τότε από το δοσμένο τύπο έχουμε
.
Άρα η ζητούμενη μέση τιμή των είναι
Δ3) Η συνάρτηση είναι γνησίως φθίνουσα στο άρα αφού άρα
συνεπώς το εύρος των τιμών είναι δηλαδή
Όμως
άρα τα μόνα σημεία που εξαιρούμε από το δειγματικό χώρο των σημείων είναι τα και .
Συνεπώς οπότε αν είναι το πλήθος των στοιχείων του και το πλήθος των στοιχείων του δειγματικού χώρου τότε και άρα τελικά .
Αλέξανδρος
Αλέξανδρος Συγκελάκης
- thanasis kopadis
- Δημοσιεύσεις: 149
- Εγγραφή: Παρ Μαρ 22, 2013 9:51 pm
- Τοποθεσία: Πειραιάς - Αττική
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Ωραία θέματα, με λογική διαβάθμιση!
«Τι είναι το μηδέν, Μπαμπά ;»
«Ο αριθμός των φτερωτών ελεφάντων που στέκονται δίπλα σου.»
«Οι ροζ ή οι άσπροι;»
«Ο αριθμός των φτερωτών ελεφάντων που στέκονται δίπλα σου.»
«Οι ροζ ή οι άσπροι;»
-
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 14, 2011 11:44 pm
- cretanman
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 4097
- Εγγραφή: Πέμ Δεκ 18, 2008 12:35 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Κώστα το ερώτημα το βλέπω μια χαρά! Είναι σχόλιο στο σχολικό βιβλίο (σελίδα 40, στο κάτω μέρος) διατυπωμένο αυτολεξεί. Μάλιστα συμφωνεί και με όσα υπάρχουν στην κατεύθυνση (αφού η συνάρτηση είναι παραγωγίσιμη σε ολόκληρο το άρα είναι συνεχής στο οπότε δεν τίθεται θέμα).Τηλέγραφος Κώστας έγραψε:Προβληματική εκφώνηση στο Α4 το α)
Αλέξανδρος
Αλέξανδρος Συγκελάκης
- Christos.N
- Δημοσιεύσεις: 2105
- Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
- Τοποθεσία: Ίλιον
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Είδαμε μαθηματικά γενικής παιδείας μετά από πολλά χρόνια, πολύ ωραία θέματα που κρίνουν σωστά το συγκεκριμένο μάθημα.
Μπράβο στην επιτροπή.
Μπράβο στην επιτροπή.
Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
- Τηλέγραφος Κώστας
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 1025
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 12:06 am
- Τοποθεσία: ΦΕΡΕΣ-ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Το θέμα είναι πως το διαβάζουμε !!!cretanman έγραψε:Κώστα το ερώτημα το βλέπω μια χαρά! Είναι σχόλιο στο σχολικό βιβλίο (σελίδα 40, στο κάτω μέρος) διατυπωμένο αυτολεξεί. Μάλιστα συμφωνεί και με όσα υπάρχουν στην κατεύθυνση (αφού η συνάρτηση είναι παραγωγίσιμη σε ολόκληρο το άρα είναι συνεχής στο οπότε δεν τίθεται θέμα).Τηλέγραφος Κώστας έγραψε:Προβληματική εκφώνηση στο Α4 το α)
Αλέξανδρος
π.χ για τους μαθητές θετικής Τεχν
Αν η παράγωγος της f΄ έχει σταθερό πρόσημο έχει τα κοίλα άνω ή κάτω οπότε Λ.
Φιλικά
Τηλέγραφος Κώστας
Τηλέγραφος Κώστας
- Demetres
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 8989
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
- Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Δεν υπάρχει πρόβλημα ερμηνείας με το Α4α και θα εξηγήσω γιατί.
Κατ' αρχάς, το καλύτερο θα ήταν να διατυπωθεί ως «... και η παράγωγος της διατηρεί πρόσημο...» για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία ερμηνείας. Ή τουλάχιστον η διατύπωση να ήταν «... και η παράγωγός της, , διατηρεί πρόσημο...» Προσοχή στα κόμματα! Πάντως και όπως είναι δεν μπορεί να ερμηνευθεί διαφορετικά διότι υπάρχει διπλός τόνος στην λέξη «παράγωγος». Για να ερμηνευθεί διαφορετικά θα έπρεπε να λέει «... και η παράγωγος της διατηρεί πρόσημο...»
Κατ' αρχάς, το καλύτερο θα ήταν να διατυπωθεί ως «... και η παράγωγος της διατηρεί πρόσημο...» για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία ερμηνείας. Ή τουλάχιστον η διατύπωση να ήταν «... και η παράγωγός της, , διατηρεί πρόσημο...» Προσοχή στα κόμματα! Πάντως και όπως είναι δεν μπορεί να ερμηνευθεί διαφορετικά διότι υπάρχει διπλός τόνος στην λέξη «παράγωγος». Για να ερμηνευθεί διαφορετικά θα έπρεπε να λέει «... και η παράγωγος της διατηρεί πρόσημο...»
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Καλά θεματάκια με διαβάθμιση.
Για το 20αρι θέλει καλή προετοιμασία.
Συμφωνώ για την ασάφεια στο Α4, μόλις το διάβασα πήγε το μυαλό μου στην f΄΄
Για το 20αρι θέλει καλή προετοιμασία.
Συμφωνώ για την ασάφεια στο Α4, μόλις το διάβασα πήγε το μυαλό μου στην f΄΄
- cretanman
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 4097
- Εγγραφή: Πέμ Δεκ 18, 2008 12:35 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Ας μη δημιουργούμε πρόβλημα από κει που δεν υπάρχει και αγχώνουμε τους μαθητές τζάμπα!Τηλέγραφος Κώστας έγραψε:Το θέμα είναι πως το διαβάζουμε !!!cretanman έγραψε:Κώστα το ερώτημα το βλέπω μια χαρά! Είναι σχόλιο στο σχολικό βιβλίο (σελίδα 40, στο κάτω μέρος) διατυπωμένο αυτολεξεί. Μάλιστα συμφωνεί και με όσα υπάρχουν στην κατεύθυνση (αφού η συνάρτηση είναι παραγωγίσιμη σε ολόκληρο το άρα είναι συνεχής στο οπότε δεν τίθεται θέμα).Τηλέγραφος Κώστας έγραψε:Προβληματική εκφώνηση στο Α4 το α)
Αλέξανδρος
π.χ για τους μαθητές θετικής Τεχν
Αν η παράγωγος της f΄ έχει σταθερό πρόσημο έχει τα κοίλα άνω ή κάτω οπότε Λ.
Καταλαβαίνω τι θες να πεις, όμως όταν τονίζουμε την τελική συλλαβή και γράφουμε "η παράγωγός της " και όχι "η παράγωγος της " τότε η λέξη αυτή αναφέρεται στο υποκείμενο δηλαδή στην " ".
Αλέξανδρος
Αλέξανδρος Συγκελάκης
- Μιχάλης Μάγκος
- Δημοσιεύσεις: 14
- Εγγραφή: Σάβ Μάιος 09, 2009 11:50 pm
- Τοποθεσία: Νέα Σμύρνη
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Ο διπλός τόνος '' παράγωγός της ...'' δεν αφήνει περιθώρια άλλης ερμηνείας
Μιχάλης
Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014
Συγνώμη που επεμβαίνω αλλά δεν πολυκατάλαβα και ένας μαθητής θετικής ή τεχνολογικής κατεύθυνσης σύμφωνα με το θεώρημα του σχολικού βιβλίου σελιδα 262 σωστό δεν θα απαντούσε ;Τηλέγραφος Κώστας έγραψε:Το θέμα είναι πως το διαβάζουμε !!!cretanman έγραψε:Κώστα το ερώτημα το βλέπω μια χαρά! Είναι σχόλιο στο σχολικό βιβλίο (σελίδα 40, στο κάτω μέρος) διατυπωμένο αυτολεξεί. Μάλιστα συμφωνεί και με όσα υπάρχουν στην κατεύθυνση (αφού η συνάρτηση είναι παραγωγίσιμη σε ολόκληρο το άρα είναι συνεχής στο οπότε δεν τίθεται θέμα).Τηλέγραφος Κώστας έγραψε:Προβληματική εκφώνηση στο Α4 το α)
Αλέξανδρος
π.χ για τους μαθητές θετικής Τεχν
Αν η παράγωγος της f΄ έχει σταθερό πρόσημο έχει τα κοίλα άνω ή κάτω οπότε Λ.
Παύλος Σταυρόπουλος
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες