Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

Άβαταρ μέλους
mathematica
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 5:50 pm
Επικοινωνία:

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#21

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mathematica » Τετ Μάιος 20, 2015 12:55 pm

Οι πιθανότητες των ενδεχομένων "ΤΑΥΤΙΖΟΝΤΑΙ;" με το σύνολο λύσεων της εξίσωσης
τελευταία επεξεργασία από mathematica σε Τετ Μάιος 20, 2015 12:58 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία , είναι οικοδομή πάνω στην άμμο . (ΑΔ. ΚΟΡΑΗΣ)
math01141
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 12, 2009 11:22 am

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#22

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από math01141 » Τετ Μάιος 20, 2015 12:56 pm

rek2 έγραψε:Γνωρίζει κάποιος με ακρίβεια το περιεχόμενο της διευκρίνησης;;

To "ανήκουν στο σύνολο λύσεων" διευκρινησαν και ειπαν οτι ειναι το σύνολο των λύσεων


Άβαταρ μέλους
AMD
Δημοσιεύσεις: 61
Εγγραφή: Τετ Δεκ 17, 2014 11:14 am

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#23

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από AMD » Τετ Μάιος 20, 2015 12:59 pm

Και ναι (φαντάζομαι χιλιοειπωμένη ερώτηση/απάντηση) πως διορθώνεται η απάντηση στο Δ3 αν γίνει με L'Hopital;


Άβαταρ μέλους
george visvikis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 13277
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#24

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από george visvikis » Τετ Μάιος 20, 2015 1:02 pm

Αλλιώς το Γ4

Είναι \displaystyle{\overline a  = \frac{{{a_1} + {a_2} + {a_3} + {a_4} + {a_5}}}{5} \Leftrightarrow {a_1} + {a_2} + {a_3} + {a_4} + {a_5} - 5\overline a  = 0}

\displaystyle{\overline \beta   = \frac{{{\beta _1} + {\beta _2} + {\beta _3} + {\beta _4} + {\beta _5}}}{5} = \frac{{\frac{{{a_1} - \overline a }}{{{S_a}}} + ... + \frac{{{a_5} - \overline a }}{{{S_a}}}}}{5} = \frac{{{a_1} + {a_2} + {a_3} + {a_4} + {a_5} - 5\overline a }}{{5{S_a}}} = 0}

Είναι \displaystyle{{\left( {{a_i} - \overline a } \right)^2} = {\beta _i}^2{S_a}^2}. Άρα:

\displaystyle{{S_a}^2 = \frac{{{\beta _1}^2{S_a}^2 + ... + {\beta _5}^2{S_a}^2}}{5} \Leftrightarrow \frac{{{\beta _1}^2 + ... + {\beta _5}^2}}{5} = 1\mathop  \Leftrightarrow \limits^{\overline \beta   = 0} {S_\beta }^2 = 1 \Leftrightarrow {S_\beta } = 1}


Άβαταρ μέλους
rek2
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2178
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 12:13 am

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#25

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από rek2 » Τετ Μάιος 20, 2015 1:03 pm

math01141 έγραψε:
rek2 έγραψε:Γνωρίζει κάποιος με ακρίβεια το περιεχόμενο της διευκρίνησης;;

To "ανήκουν στο σύνολο λύσεων" διευκρινησαν και ειπαν οτι ειναι το σύνολο των λύσεων
Αν είναι αυτή η διευκρίνιση τότε συγκρίνουμε αριθμούς με σύνολο;(!!)


Νῆφε καί μέμνασο ἀπιστεῖν˙ ἄρθρα ταῦτα γάρ φρενῶν
Νοῦς ὁρᾷ καί Νοῦς ἀκούει˙ τἆλλα κωφά καί τυφλά.
...
perpant
Δημοσιεύσεις: 461
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 11, 2011 2:09 am
Τοποθεσία: Ιωάννινα

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#26

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από perpant » Τετ Μάιος 20, 2015 1:27 pm

Βγήκε και η ανακοίνωση της ΕΜΕ
http://www.hms.gr/node/958


Παντούλας Περικλής
Xaris Sid
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 24, 2012 6:59 pm

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#27

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Xaris Sid » Τετ Μάιος 20, 2015 1:53 pm

Καλησπέρα σε όλους .
Κατα την γνώμη μου ,ωραια θέματα , δύσκολα αλλα με την καλή έννοια ,οχι χαζοασκήσεις , έπρεπε να γνωρίζει κάποιος καλα τις βασικές μεθόδους και να τις αναπτυξει στα ζητούμενα , μου άρεσε που είχε ερωτήματα με 2 τρόπους λύσης , γρήγορο και απλό. (πχ Γ4 ,Δ3)
ΚΑΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ και καλή συνέχεια στα επόμενα!!! :coolspeak:
τελευταία επεξεργασία από Xaris Sid σε Τετ Μάιος 20, 2015 2:11 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


modestos
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 5:00 pm

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#28

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από modestos » Τετ Μάιος 20, 2015 1:58 pm

Ας μιλήσουμε τώρα ψύχραιμα περί αριστείας!!!


Άβαταρ μέλους
chris_gatos
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 6962
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
Τοποθεσία: Ανθούπολη

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#29

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από chris_gatos » Τετ Μάιος 20, 2015 2:00 pm

Θα συμφωνήσω με την Ε.Μ.Ε, απλά θα συμπληρώσω πως ακόμα και οι καλοί μαθητές στο Δ4 θα είχαν "θέμα"
αφού θέλει καλή δικαιολόγηση. Επιπροσθέτως δε θα επέλεγα τον υπολογισμό της P(A'-B') όταν οι μαθητές
δουλεύουν αφηρημένα(καθαρά προσωπική άποψη αφού το βιβλίο υστερεί παραδειγματων).
Υπάρχει βέβαια σχολικότατη λύση που θα δείτε στο δελτίο λύσεων του φόρουμ.
Καλή συνέχεια σε όλους.


Χρήστος Κυριαζής
1=object?
Δημοσιεύσεις: 41
Εγγραφή: Τρί Μαρ 24, 2009 10:51 pm

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#30

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από 1=object? » Τετ Μάιος 20, 2015 2:22 pm

Για άλλη μια χρονιά, θεωρώ πως με τα θέματα των Μαθηματικών, αδικούνται οι μαθητές της Θεωρητικής κατεύθυνσης που το επέλεξαν.
Μάλλον ο προσανατολισμός προς την Φυσική Γενικής Παιδείας έχει γερά θεμέλια. . .
Δεν εξηγείται αλλιώς, οι καλοί μαθητές που δίνουν Φυσική να βγαίνουν έξω από τα εξεταστικά κέντρα στα
πρώτα 45 λεπτά και οι αντίστοιχοι των Μαθηματικών να μην τους φτάνει ο χρόνος!!!
Ένας Προβληματισμός που θα ' πρεπε να μας απασχολήσει όλους...


liamis
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Παρ Μαρ 18, 2011 1:35 am

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#31

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από liamis » Τετ Μάιος 20, 2015 2:40 pm

Καλησπέρα σε όλους.Μία ερώτηση θα ήθελα να κάνω.Ένας πολύ καλός μαθητής μου Τεχνολογικής που έδινε σήμερα Μαθηματικά Γενικής έχει γράψει τα πάντα ολόσωστα με πολύ καλές αιτιολογήσεις εκτός από ένα ερώτημα, το Δ1.Σηγκεκριμένα δεν σκέφτηκε να κάνει Πυθαγόρειο Θεώρημα (ακόμα απορώ πως δεν το σκέφτηκε,μάλλον το σκέφτηκε αλλά μετά το μετάνιωσε) και έγραψε το εξής..

Επειδή η πλευρά ΒΓ είναι χορδή και το παραλληλόγραμμο είναι εγγεγραμμένο στον κύκλο τότε θα ισχύει ότι ΒΓ = τετραγ.ριζα[ (2ρ)^2 - χ^2] από όπου υπολογίζει το ΒΓ και έπειτα το εμβαδό του παραλληλογράμμου.

Πιστεύετε το σηγκεκριμένο θεωρείται σωστό;Είναι καμία πρόταση της Γεωμετρίας που μου ξεφεύγει;
Ευχαριστώ!!


Άβαταρ μέλους
AMD
Δημοσιεύσεις: 61
Εγγραφή: Τετ Δεκ 17, 2014 11:14 am

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#32

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από AMD » Τετ Μάιος 20, 2015 2:46 pm

ελαφρώς διαφορετική διατύπωση για το Δ4 (στο οποίο δεν βλέπω την δυσκολία)

Ισχύει: 0\le P(A) \le 1
100 - P^{2}(A-B) >1 \Leftrightarrow \sqrt{100 - P^{2}(A-B)} > 1
επομένως \frac{P(A)}{\sqrt{100 - P^{2}(A-B)}} < 1

ομοίως δείχνουμε \frac{P(A-B)}{\sqrt{100 - P^{2}(A)}} < 1

άρα \frac{P(A)}{\sqrt{100 - P^{2}(A-B)}}, \frac{P(A-B)}{\sqrt{100 - P^{2}(A)}}  \in (0,5\sqrt{2})

(*)
\,\,\,P(A-B), P(A) \in (0,5\sqrt{2}) και
από το Δ2 f(x) \nearrow , x \in (0,5\sqrt{2})

Οπότε έχουμε:
f( \frac{P(A-B)}{\sqrt{100 - P^{2}(A)}}) \leq f(\frac{P(A)}{\sqrt{100 - P^{2}(A-B)}}) \Leftrightarrow

\frac{P(A-B)}{\sqrt{100 - P^{2}(A)}} \leq \frac{P(A)}{\sqrt{100 - P^{2}(A-B)}} \Leftrightarrow

P(A-B)\sqrt{100 - P^{2}(A-B)} \leq P(A)\sqrt{100 - P^{2}(A)} \Leftrightarrow

f(P(A-B)) \leq  f(P(A))  \Leftrightarrow

P(A-B) \leq P(A), ισχύει.


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5561
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#33

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Τετ Μάιος 20, 2015 2:50 pm

rek2 έγραψε:
math01141 έγραψε:
rek2 έγραψε:Γνωρίζει κάποιος με ακρίβεια το περιεχόμενο της διευκρίνησης;;

To "ανήκουν στο σύνολο λύσεων" διευκρινησαν και ειπαν οτι ειναι το σύνολο των λύσεων
Αν είναι αυτή η διευκρίνιση τότε συγκρίνουμε αριθμούς με σύνολο;(!!)
Κώστα, καλώς τα δεχθήκαμε !!!

Μόλις το πρωί ήρθε η διευκρίνηση και πριν την δώσουμε στους μαθητές, είπα στο συνάδελφο που ήταν δίπλα μου :

Αντί να βελτιώσουν το κενό στη διατύπωση ,μέσα στην ταραχή της στιγμής που επέφερε το γεγονός ότι το ερώτημα έχει πρόβλημα, στη

διευκρίνηση το έκαναν χειρότερο. Αντί να χρησιμοποιήσουν το ρήμα ''.... αποτελούν '' ή να αλλάξουν τελείως την εκφώνηση , έβαλαν το ρήμα ''...είναι '' που είναι τελείως άστοχο .

Για τους μαθητές η διευκρίνηση θα μπορούσε και να μην γίνει. Κανένας δεν κατάλαβε μάλλον γιατί δόθηκε !!!

Από μαθηματικής πλευράς, ναι μεν έπρεπε να γίνει παρέμβαση , αλλά τελικά έγινε σημαντικότερο λάθος από αυτό που πήγαν να διορθώσουν !

Η διευκρίνηση για έναν μαθητή που ξέρει πιο πολλά μαθηματικά για την ηλικία του ήταν για μπέρδεμα( αλλά και για χαμό-γελα). Εμείς κατανοούμε

όμως την πίεση και την κούραση της επιτροπής και δεν ψέγουμε κανέναν, τη στιγμή μάλιστα που για τους διαγωνιζόμενους η διευκρίνηση μάλλον (?) βοήθησε .

Δικαιούμαστε όμως να σχολιάσουμε καλόβουλα .

Τώρα, για την αντικειμενική αξιολόγηση των θεμάτων, ας περιμένουμε να περάσουν οι πρώτες ώρες μετά το ...ατύχημα και το ξαναβλέπουμε .


Μπ


Άβαταρ μέλους
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
Δημοσιεύσεις: 704
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 17, 2009 7:07 pm
Τοποθεσία: ΚΑΒΑΛΑ

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#34

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ » Τετ Μάιος 20, 2015 2:54 pm

Τα θέματα σε doc http://christoskardasis.blogspot.gr/


Χρήστος Καρδάσης
mathfinder
Διευθύνον Μέλος
Δημοσιεύσεις: 519
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 01, 2009 11:56 pm

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#35

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mathfinder » Τετ Μάιος 20, 2015 2:57 pm

Σβήνω τη λύση , δεν ισχύει.

Μπεληγιάννης Αθ.
τελευταία επεξεργασία από mathfinder σε Τετ Μάιος 20, 2015 11:41 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


Never stop learning , because life never stops teaching.
Άβαταρ μέλους
chris_gatos
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 6962
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
Τοποθεσία: Ανθούπολη

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#36

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από chris_gatos » Τετ Μάιος 20, 2015 2:57 pm

AMD έγραψε:....(στο οποίο δεν βλέπω την δυσκολία)
Για εσάς δεν ήταν καθόλου δύσκολο. (Πιθανολογώ πως είστε συνάδελφος και όχι μαθητής γιατί δε γνωρίζω.)
Για τους μαθητές όμως; Η δικαιολόγηση που κάνατε σχετικά με το που ανήκουν οι τιμές
που συγκρίνατε θα την έχουν κάνει όπως πρέπει; Εκεί για εμένα είναι η δυσκολία του θέματος.


Χρήστος Κυριαζής
xr.tsif
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2004
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 7:14 pm

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#37

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από xr.tsif » Τετ Μάιος 20, 2015 3:02 pm

Έλεγε αρχικα ότι οι πιθανότητες των ενδεχομένων ανήκουν στο σύνολο λύσεων της εξίσωσης
και αντικαταστάθηκε ότι οι πιθανότητες των ενδεχομένων είναι το σύνολο λύσεων


Γιατί πάντα αριθμόν έχοντι. Άνευ τούτου ουδέν νοητόν και γνωστόν.
xr.tsif
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2004
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 7:14 pm

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#38

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από xr.tsif » Τετ Μάιος 20, 2015 3:23 pm

επεξήγηση.docx
(390 KiB) Μεταφορτώθηκε 238 φορές


Γιατί πάντα αριθμόν έχοντι. Άνευ τούτου ουδέν νοητόν και γνωστόν.
tdiam
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: Τετ Μάιος 20, 2015 3:13 pm

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#39

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tdiam » Τετ Μάιος 20, 2015 3:28 pm

Καλησπέρα, είμαι μαθητής της Γ' και έγραφα σήμερα Μαθηματικά.
Να κάνω δύο ερωτήσεις:

1. Η διευκρίνιση και εμένα με μπέρδεψε, πολλοί συμμαθητές μου βέβαια δεν πήραν χαμπάρι. Κατάλαβα ότι είναι λάθος, αλλά αποφάσισα να γράψω την απάντησή μου όπως στη διατύπωση της διευκρίνισης, δηλαδή "επειδή οι πιθανότητες P(A), ... είναι το σύνολο των λύσεων, τότε οι τιμές τους είναι P(A) = \frac{1}{3}, ...". Θα ήταν καλύτερο να γράψω πώς θα ήταν μαθηματικά σωστό ή έκανα καλά που ακολούθησα τη διευκρίνιση;

2. Δεν θα έπρεπε ο μαθητής στο Γ4 να αποδείξει ότι s_a \neq 0, κατ' επέκτασιν s_a > 0 ώστε να ορίζεται το νέο δείγμα;


ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Δημοσιεύσεις: 148
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 03, 2010 2:43 pm

Re: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2015

#40

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ » Τετ Μάιος 20, 2015 3:42 pm

tdiam έγραψε:Καλησπέρα, είμαι μαθητής της Γ' και έγραφα σήμερα Μαθηματικά.
Να κάνω δύο ερωτήσεις:

....

2. Δεν θα έπρεπε ο μαθητής στο Γ4 να αποδείξει ότι s_a \neq 0, κατ' επέκτασιν s_a > 0 ώστε να ορίζεται το νέο δείγμα;
Καλώς όρισες στο :logo: και καλή επιτυχία στις εξετάσεις.
Στην εκφώνιση έχει δοθεί οτι οι παρατηρήσεις a_i . i=1,..,5 είναι διαφορετικές μεταξύ τους οπότε θα είναι διαφορετικές
με την μέση τιμή τους \bar{\alpha} άρα η διασπορά θα είναι διάφορη του μηδέν


Απάντηση

Επιστροφή σε “Πανελλήνιες Εξετάσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες