Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
-
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 14, 2011 11:44 pm
Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Ωραία τα θέματα, με δυσκολία σε αρκετά σημεία. Καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης και έγινε προσπάθεια να καλύψουν και ύλη που δεν εμφανίζεται τόσο συχνά σε Πανελλαδικές (π.χ. αντίστροφη συνάρτηση)
τελευταία επεξεργασία από nikolaos p. σε Σάβ Ιουν 10, 2017 8:38 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λέξεις Κλειδιά:
- Γιώργος Απόκης
- Διευθύνον Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 5092
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 16, 2011 7:56 pm
- Τοποθεσία: Πάτρα
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Καλημέρα σε όλους συμφωνώ για το όμορφα να προσθέσω ότι έχουν και καλή διαβάθμιση από σχετικά "νωρίς". Πολύ πιο απαιτητικά από τα περσινά
τελευταία επεξεργασία από lafkasd σε Παρ Ιουν 09, 2017 10:58 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Πολλά θέματα και αρκετά ανω του μετρίου. Τα Β4, Γ2,Γ4,Δ4 θέλουν πολυ χρόνο για να γραφτούν σωστα. Παντως το Γ2 ειναι πιο δύσκολο απο το Δ3. Δεν είχαν τι να βάλουν και ήρθαν 3 εμβαδά. Κόπηκε η αρχική και ξέμειναν απο ιδέες;Ούτε διαφορικές ούτε καν Bolzano, Rolle, ΘΜΤ. Γίνονται πιο τεχνικά και πιο "κοντα" στα γαλλικά πρότυπα. Ερχονται και "μεταρρυθμίσεις"...
-
- Δημοσιεύσεις: 303
- Εγγραφή: Κυρ Απρ 12, 2009 1:06 am
- Τοποθεσία: ΖΑΚΥΝΘΟΣ
- Επικοινωνία:
Re: Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Λίγοι μαθητές θα προλάβουν να ασχοληθούν με όλα τα θέματα και ακόμη λιγότεροι θα τα γράψουν όλα. Υπάρχει μια επανάληψη στα θέματα. Μονοτονία, ακρότατα και πάλι μονοτονία και ακρότατα. Εμβαδόν και ξανά εμβαδόν. Στο θέμα Γ , το Γ1, όπως εγώ τουλάχιστον το αντιμετώπισα, είναι δύσκολο, το Γ2 είναι πολύ εύκολο, ενώ το Γ3 είναι έξυπνο.
- Tolaso J Kos
- Δημοσιεύσεις: 5222
- Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
- Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη
- Επικοινωνία:
Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Θα μου επιτρέψετε να διατυπώσω μια γενική άποψη τώρα που τα βλέπα πιο σχολαστικά εδώ με τα παιδιά που εξετάστηκαν σήμερα.
Προσωπικά δε μου άρεσε το ότι στα θέματα Β, Γ, Δ ζητούνται συνεχώς μονοτονία, ακρότατα. Επίσης, το θέμα Δ δε μου άρεσε μιας και είχε πολλές πράξεις. Το Δ4 ήταν ένα έξυπνο ερώτημα που συνδύαζε το ακρότατο της με βασική άλγεβρα όπως σχολίασε και ο Αλέξανδρος πιο πάνω. Το θέμα Γ το θεωρώ αρκετά απαιτητικό όχι ως προς τις ιδέες τις οποίες έχουμε ( ξανά ) δει αλλά ως προς τις αιτιολογήσεις. Θεωρώ πως πολύς κόσμος θα χάσει μόρια από τις αιτιολογήσεις αυτές . Κατά τα άλλα είναι ένα πολύ ωραίο θέμα. Το θέμα Β είναι πάνω σε βασικές έννοιες των συναρτήσεων και θεωρώ πως η πλειοψηφία δε θα είχε θέμα να ανταπεξέλθει. Όσο για το Θέμα Α εξετάζει βασικά πράγματα.
Επίσης, ο χρόνος μάλλον δεν ήταν επαρκής μιας και σε πολλούς υποψηφίους ( εδώ στη περιοχή μου ) δε τους έφτασε ο χρόνος να ασχοληθούν με το Θέμα Δ.
Σταματάω εδώ και εύχομαι τύχη στους υποψηφίους.
Προσωπικά δε μου άρεσε το ότι στα θέματα Β, Γ, Δ ζητούνται συνεχώς μονοτονία, ακρότατα. Επίσης, το θέμα Δ δε μου άρεσε μιας και είχε πολλές πράξεις. Το Δ4 ήταν ένα έξυπνο ερώτημα που συνδύαζε το ακρότατο της με βασική άλγεβρα όπως σχολίασε και ο Αλέξανδρος πιο πάνω. Το θέμα Γ το θεωρώ αρκετά απαιτητικό όχι ως προς τις ιδέες τις οποίες έχουμε ( ξανά ) δει αλλά ως προς τις αιτιολογήσεις. Θεωρώ πως πολύς κόσμος θα χάσει μόρια από τις αιτιολογήσεις αυτές . Κατά τα άλλα είναι ένα πολύ ωραίο θέμα. Το θέμα Β είναι πάνω σε βασικές έννοιες των συναρτήσεων και θεωρώ πως η πλειοψηφία δε θα είχε θέμα να ανταπεξέλθει. Όσο για το Θέμα Α εξετάζει βασικά πράγματα.
Επίσης, ο χρόνος μάλλον δεν ήταν επαρκής μιας και σε πολλούς υποψηφίους ( εδώ στη περιοχή μου ) δε τους έφτασε ο χρόνος να ασχοληθούν με το Θέμα Δ.
Σταματάω εδώ και εύχομαι τύχη στους υποψηφίους.
Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
-
- Δημοσιεύσεις: 2
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 06, 2013 6:20 pm
Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Καλησπέρα και από εμένα!
Η φιλοσοφία του σχολικού βιβλίου είναι βασισμένη στα εργαλεία τα οποία έχω για να ζωγραφίσω την γραφική παράσταση συνάρτησης και να υπολογίσω στη συνέχεια εμβαδόν!Τα βασικότερα από αυτά είναι η συνέχεια,η παραγωγισιμότητα,η μονοτονία και τα ακρότατα,η κυρτότητα και τα σημεία καμπής,το σύνολο τιμών και οι ασύμπτωτες! Δευτερευόντως χρησιμοποιώ τα θεωρήματα ύπαρξης (στις περιπτώσεις όπου δεν μπορώ να βρω αρκετές πληροφορίες για την γρ.παράσταση της συνάρτησης)!Άρα τα θέματα χρησιμοποιούν περισσότερο τον βασικό κορμό του βιβλίου και λιγότερο τις ειδικές περιπτώσεις!
Η φιλοσοφία του σχολικού βιβλίου είναι βασισμένη στα εργαλεία τα οποία έχω για να ζωγραφίσω την γραφική παράσταση συνάρτησης και να υπολογίσω στη συνέχεια εμβαδόν!Τα βασικότερα από αυτά είναι η συνέχεια,η παραγωγισιμότητα,η μονοτονία και τα ακρότατα,η κυρτότητα και τα σημεία καμπής,το σύνολο τιμών και οι ασύμπτωτες! Δευτερευόντως χρησιμοποιώ τα θεωρήματα ύπαρξης (στις περιπτώσεις όπου δεν μπορώ να βρω αρκετές πληροφορίες για την γρ.παράσταση της συνάρτησης)!Άρα τα θέματα χρησιμοποιούν περισσότερο τον βασικό κορμό του βιβλίου και λιγότερο τις ειδικές περιπτώσεις!
-
- Δημοσιεύσεις: 217
- Εγγραφή: Τρί Δεκ 13, 2016 10:41 pm
- Τοποθεσία: Χανιά
Re: Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Θα ήθελα και εγώ με την σειρά μου, κρίνοντας αντικειμενικά, να αναφέρω τις απόψεις μου περί των σημερινών θεμάτων:
ΘΕΜΑ Α: Αρκετά απλή η θεωρία.
ΘΕΜΑ Β: Βασικές μεθοδολογίες, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
ΘΕΜΑ Γ: Τα Γ1,Γ2 δεν ήταν εύκολα ούτε δύσκολα. Πάλι όμως οι μεθοδολογίες είναι οι ίδιες οπότε ένα καλά διαβασμένος μαθητής δεν
θα είχε ιδιαίτερο πρόβλημα. Τα Γ3,Γ4 απαιτούσαν σίγουρα κάποια ιδιαίτερη σκέψη. Ήταν ναι μεν όμορφα, όμως κατά την άποψή μου
ξέφευγαν ελαφρός από το κλίμα της Γ λυκείου.
ΘΕΜΑ Δ: Τα Δ1,Δ2 ήταν αρκετά κουραστικά, διότι ο μαθητής είχε επαναλάβει ξανά ακριβώς την ίδια διαδικασία στα θέματα Β και Γ.
Σίγουρα υπήρχαν μερικά λεπτά σημεία που χρειαζόντουσαν πολύ προσοχή από τα οποία θα ξεχωρίσει ο καλός μαθητής από τον πολύ
καλό. Το Δ3 είναι ένα δύσκολο ολοκλήρωμα, ειδικά άμα δεν το έχει ξαναδουλέψει κάποιος. Το Δ4 πιστεύω ξέφυγε αρκετά. Πιο πολύ μου
έκανε για σπαζοκεφαλιά-γρίφο.
Παρατηρήσεις: Τα θέματα δεν ήταν κατάλληλα για τέτοιου είδους εξέταση. Ο μαθητής δεν εξετάσθηκε καθόλου στα υπαρξιακά θεωρήματα.
Ένας μαθητής ο οποίος είχε γερές βάσεις από την Β' λυκείου (τριγωνομετρία), έγραφε πολύ καλά. Ο χρόνος σίγουρα δεν ήταν επαρκής για
την επίλυση των θεμάτων, και αυτό το λέω από προσωπική εμπειρία διότι παρόλο που δεν κόλλησα κάπου, μου πήρε 2:45 ώρες.
ΘΕΜΑ Α: Αρκετά απλή η θεωρία.
ΘΕΜΑ Β: Βασικές μεθοδολογίες, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
ΘΕΜΑ Γ: Τα Γ1,Γ2 δεν ήταν εύκολα ούτε δύσκολα. Πάλι όμως οι μεθοδολογίες είναι οι ίδιες οπότε ένα καλά διαβασμένος μαθητής δεν
θα είχε ιδιαίτερο πρόβλημα. Τα Γ3,Γ4 απαιτούσαν σίγουρα κάποια ιδιαίτερη σκέψη. Ήταν ναι μεν όμορφα, όμως κατά την άποψή μου
ξέφευγαν ελαφρός από το κλίμα της Γ λυκείου.
ΘΕΜΑ Δ: Τα Δ1,Δ2 ήταν αρκετά κουραστικά, διότι ο μαθητής είχε επαναλάβει ξανά ακριβώς την ίδια διαδικασία στα θέματα Β και Γ.
Σίγουρα υπήρχαν μερικά λεπτά σημεία που χρειαζόντουσαν πολύ προσοχή από τα οποία θα ξεχωρίσει ο καλός μαθητής από τον πολύ
καλό. Το Δ3 είναι ένα δύσκολο ολοκλήρωμα, ειδικά άμα δεν το έχει ξαναδουλέψει κάποιος. Το Δ4 πιστεύω ξέφυγε αρκετά. Πιο πολύ μου
έκανε για σπαζοκεφαλιά-γρίφο.
Παρατηρήσεις: Τα θέματα δεν ήταν κατάλληλα για τέτοιου είδους εξέταση. Ο μαθητής δεν εξετάσθηκε καθόλου στα υπαρξιακά θεωρήματα.
Ένας μαθητής ο οποίος είχε γερές βάσεις από την Β' λυκείου (τριγωνομετρία), έγραφε πολύ καλά. Ο χρόνος σίγουρα δεν ήταν επαρκής για
την επίλυση των θεμάτων, και αυτό το λέω από προσωπική εμπειρία διότι παρόλο που δεν κόλλησα κάπου, μου πήρε 2:45 ώρες.
Γιάννης Μπορμπαντωνάκης
- Christos.N
- Δημοσιεύσεις: 2105
- Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
- Τοποθεσία: Ίλιον
Re: Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Η άποψη σου Γιάννη νομίζω ότι κρίνει άψογα τα φετινά θέματα συμφωνώ μαζί σου όπως με εκφράζει και το δελτίο της μαθηματικής εταιρείας. Θα ήθελα να σου ευχηθώ καλή συνέχεια στις εξετάσεις σου , όπως και καλή συνέχεια στις εξετάσεις όλων των παιδιών.Γιάννης Μπόρμπας έγραψε:Θα ήθελα και εγώ με την σειρά μου, κρίνοντας αντικειμενικά, να αναφέρω τις απόψεις μου περί των σημερινών θεμάτων:
...., μου πήρε 2:45 ώρες.
Επειδή τα θέματα είναι ξεκάθαρα πια, θέματα διαγωνισμού κατάταξης υποψήφιων σπουδαστών και όχι απολυτήριο διαγώνισμα βαθμίδας ,θέλω να τονίσω στους μαθητές ότι όλα πρέπει να τα αντιμετωπίζουν με ψυχραιμία και τίποτα δεν τελειώνει με ένα μάθημα. Καλή συνέχεια σε όλους.
Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
-
- Δημοσιεύσεις: 12
- Εγγραφή: Κυρ Νοέμ 22, 2009 10:12 pm
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Πριν μερικά χρόνια η ΕΜΕ σχολιάζοντας τα θεματα των πανελληνίων εξετάσεων είχε πει ότι καιρος είναι να ξεκινήσει διαλογος για το πού στοχεύει η εξέταση των μαθηματικών στις πανελλήνιες και αρα πώς πρέπει να είναι τα θέματα.Νομίζω μετά τα σημερινά θέματα ο διάλογος αυτός ειναι πιο επιβεβλημένο να γινει από ποτέ....
-
- Δημοσιεύσεις: 101
- Εγγραφή: Κυρ Μάιος 02, 2010 9:05 pm
- Τοποθεσία: Γερμανία
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Γενικά πιστεύω ότι τα Μαθηματικά στην εκπαίδευση πρέπει και να αγγλοποιηθούν και να ψηφιοποιηθούν.
Ο καλός στα μαθηματικά πρέπει να ξέρει και την κατάλληλη αγγλική ωρολογία πριν μπει στο πανεπιστήμιο και την κατάλληλη χρήση των υπολογιστών.
Είμαι τις άποψεις ότι το μυαλό πρέπει να καλλιεργείται για να καταλάβει μαθηματικά, και οι υπολογιστές είναι το καλύτερο εργαλείο στην σημερινή εποχή.
Και προφανώς οι εξετάσεις να γίνονται σε οθόνη υπολογιστή, όχι στο χαρτί με μολύβι ή στυλό.
Ο καλός στα μαθηματικά πρέπει να ξέρει και την κατάλληλη αγγλική ωρολογία πριν μπει στο πανεπιστήμιο και την κατάλληλη χρήση των υπολογιστών.
Είμαι τις άποψεις ότι το μυαλό πρέπει να καλλιεργείται για να καταλάβει μαθηματικά, και οι υπολογιστές είναι το καλύτερο εργαλείο στην σημερινή εποχή.
Και προφανώς οι εξετάσεις να γίνονται σε οθόνη υπολογιστή, όχι στο χαρτί με μολύβι ή στυλό.
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5283
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Όλα θα γίνουν στην ώρα τους. Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντική και η εκμάθηση της ελληνικής ορολογίας.Energy Engineer έγραψε:Γενικά πιστεύω ότι τα Μαθηματικά στην εκπαίδευση πρέπει και να αγγλοποιηθούν και να ψηφιοποιηθούν.
Ο καλός στα μαθηματικά πρέπει να ξέρει και την κατάλληλη αγγλική ωρολογία πριν μπει στο πανεπιστήμιο και την κατάλληλη χρήση των υπολογιστών.
Είμαι τις άποψεις ότι το μυαλό πρέπει να καλλιεργείται για να καταλάβει μαθηματικά, και οι υπολογιστές είναι το καλύτερο εργαλείο στην σημερινή εποχή.
Και προφανώς οι εξετάσεις να γίνονται σε οθόνη υπολογιστή, όχι στο χαρτί με μολύβι ή στυλό.
-
- Δημοσιεύσεις: 101
- Εγγραφή: Κυρ Μάιος 02, 2010 9:05 pm
- Τοποθεσία: Γερμανία
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Σορρυ για τα τυπογραφικα - ορθογραφικα λαθη. 2 χρονια εκτος Ελλαδας, πληκτρολογιο χωρις Ελληνικα, ελπιζω να καταλαβαινετε.Γιώργος Ρίζος έγραψε:Όλα θα γίνουν στην ώρα τους. Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντική και η εκμάθηση της ελληνικής ορολογίας.Energy Engineer έγραψε:Γενικά πιστεύω ότι τα Μαθηματικά στην εκπαίδευση πρέπει και να αγγλοποιηθούν και να ψηφιοποιηθούν.
Ο καλός στα μαθηματικά πρέπει να ξέρει και την κατάλληλη αγγλική ωρολογία πριν μπει στο πανεπιστήμιο και την κατάλληλη χρήση των υπολογιστών.
Είμαι τις άποψεις ότι το μυαλό πρέπει να καλλιεργείται για να καταλάβει μαθηματικά, και οι υπολογιστές είναι το καλύτερο εργαλείο στην σημερινή εποχή.
Και προφανώς οι εξετάσεις να γίνονται σε οθόνη υπολογιστή, όχι στο χαρτί με μολύβι ή στυλό.
- Al.Koutsouridis
- Δημοσιεύσεις: 1784
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Θα παραθέσω δυο τρία σοφίσματα, αλλά έχουν την σημασία τους πιστεύω
Δεν νομίζω οι Άγγλοι μαθητές να έχουν τίποτα τρομερές δυνατότητες στα μαθηματικά, θα έλεγα χειρότερες από τους αντίστοιχους Έλληνες.Energy Engineer έγραψε:Γενικά πιστεύω ότι τα Μαθηματικά στην εκπαίδευση πρέπει και να αγγλοποιηθούν και να ψηφιοποιηθούν.
Η γνώση μιας συγκεκριμένης γλώσσας για την κανόηση των μαθηματικών και στο λογικό τρόπο σκέψεις έχει μήκος μηδέν όσο και τα αριθμήσιμα σύνολα που συζητήθηκαν εδώ.Energy Engineer έγραψε: Ο καλός στα μαθηματικά πρέπει να ξέρει και την κατάλληλη αγγλική ωρολογία πριν μπει στο πανεπιστήμιο και την κατάλληλη χρήση των υπολογιστών.
Και η εξέταση του Κ.Ο.Κ. σε υπολογιστή γίνεται αλλά μόνο τον Μαϊο στην Αττική είχαμε 13 θανατηφόρα τροχαία.Energy Engineer έγραψε: Και προφανώς οι εξετάσεις να γίνονται σε οθόνη υπολογιστή, όχι στο χαρτί με μολύβι ή στυλό.
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Λυπάμαι που σας το λέω αλλά δύο χρόνια εκτός Ελλάδας δεν δικαιολογούν τέτοια τραγικά ορθογραφικά λάθη.Energy Engineer έγραψε:Γενικά πιστεύω ότι τα Μαθηματικά στην εκπαίδευση πρέπει και να αγγλοποιηθούν και να ψηφιοποιηθούν.
Ο καλός στα μαθηματικά πρέπει να ξέρει και την κατάλληλη αγγλική ωρολογία πριν μπει στο πανεπιστήμιο και την κατάλληλη χρήση των υπολογιστών.
Είμαι τις άποψεις ότι το μυαλό πρέπει να καλλιεργείται για να καταλάβει μαθηματικά, και οι υπολογιστές είναι το καλύτερο εργαλείο στην σημερινή εποχή.
Και προφανώς οι εξετάσεις να γίνονται σε οθόνη υπολογιστή, όχι στο χαρτί με μολύβι ή στυλό.
Με ειλικρίνεια απαντήστε μου πού θα βελτιωθεί το επίπεδο των Ελλήνων μαθητών αν αντί για τον όρο "παράγωγος" χρησιμοποιήσουν τον όρο "derivative"
Έχοντας υπόψη και την ύλη εισαγωγής στο επίπεδο των High Level Mathematics μπορώ να σας πω ότι η καλλιέργεια και η εμβάθυνση στο ελληνικό σύστημα παραμένει σε πολύ υψηλα επίπεδα.
Προσθέτω: μην συγκρίνετε το επίπεδο μαθηματικής γνώσης που χρειάζεται ένας υποψήφιος μηχανικός με το απαιτητό επίπεδο μαθηματικής γνώσης που συζητείται σε ένα αμιγώς μαθηματικό site . Τέλος θα ήθελα να συζητήσουμε εκτενώς και το θέμα που θέσατε σε κάποιο άλλο φάκελο σχετικά με την ταχύτητα προσέγγισης των e και π ,με χρήση υπολογιστικών συστημάτων.
ΥΓ: ένα απο τα βασικότερα προτερήματα των επιστημόνων είναι η προσωπική τους τοποθέτηση στις χωροχρονικές συντεταγμένες και η αίσθηση του μέτρου. Νομίζω ότι σήμερα επιλέξατε λάθος τοποθέτηση σε αυτές τις συντατγμένες και κινδυνεύετε να χάσετε το μέτρο , ειδικά μια τέτοια μέρα . Ευχαριστώ .
-
- Δημοσιεύσεις: 29
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 12, 2011 9:09 am
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Το Δ1 και το Δ3 ήταν από το σχολικό βιβλίο. Συγχαρητήρια στους θεματοδότες για αυτό. (Πολύ σημαντικό για μένα είναι το ότι ελέγχθηκε η υποδομή των μαθητών από τις προηγούμενες τάξεις).
Αν πέφτουν θέματα που υπάρχουν σε βοηθήματα και όχι στο σχολικό βιβλίο είναι σαν να ωθούνται οι μαθητές στα φροντιστήρια και τα βοηθήματα. Με αυτό τον τρόπο εξυπηρετούνται οικονομικά συμφέροντα.
Πρόσφατα διάβασα σε βοήθημα ότι περιέχονται σε αυτό νέα ακυκλοφόρητα θέματα ώστε να εξασκηθεί ο μαθητής στη «νέα μορφή θεμάτων» και μάλιστα γράφει ότι το σχολικό βιβλίο δεν περιέχει τέτοια ανάλογα θέματα!!!
Σοβαρά; Ποιος είναι αυτός που θα αποφασίσει ποια είναι η «νέα μορφή θεμάτων» η οποία μάλιστα δεν υπάρχει στο σχολικό βιβλίο;!;! Το εμπορικό βοήθημα;
Η μόνη ένσταση για τα θέματα από μένα, είναι ότι θα πρέπει να μπαίνουν συστηματικά προβλήματα στις εξετάσεις. Τίποτα δεν ελέγχει τη μαθηματική κατανόηση περισσότερο από τα προβλήματα. Οι μεθοδολογίες δεν είναι μαθηματική σκέψη. Είναι συνταγές. Αν τις ξέρεις τις γράφεις. Αν δεν τις ξέρεις δεν τις ανακαλύπτεις εντός του χρόνου. Με απλά λόγια πρέπει να πας κάπου να στις διδάξουν. Που άραγε;
Αυτό που θα πρέπει να συζητηθεί σοβαρά από την ΕΜΕ είναι το ποιοι πιέζουν για να μην είναι το 4ο θέμα των εξετάσεων πρόβλημα. Ποιοι προτιμούν τις μεθοδολογίες και τα συνταγολόγια; Ποιοι προτιμούν την τυποποίηση έναντι της γνήσιας μαθηματικής σκέψης και κατανόησης; Δεν είναι δύσκολο να το φανταστεί κανείς. Το σχολικό βιβλίο πάντως έχει πολύ ωραία προβλήματα που εύχομαι κάποια στιγμή να εμφανιστούν στις εξετάσεις. Κάποια στιγμή θα πρέπει να αρχίσει να διακρίνεται ο «σκεπτόμενος» και όχι ο «προετοιμασμένος».
Αν πέφτουν θέματα που υπάρχουν σε βοηθήματα και όχι στο σχολικό βιβλίο είναι σαν να ωθούνται οι μαθητές στα φροντιστήρια και τα βοηθήματα. Με αυτό τον τρόπο εξυπηρετούνται οικονομικά συμφέροντα.
Πρόσφατα διάβασα σε βοήθημα ότι περιέχονται σε αυτό νέα ακυκλοφόρητα θέματα ώστε να εξασκηθεί ο μαθητής στη «νέα μορφή θεμάτων» και μάλιστα γράφει ότι το σχολικό βιβλίο δεν περιέχει τέτοια ανάλογα θέματα!!!
Σοβαρά; Ποιος είναι αυτός που θα αποφασίσει ποια είναι η «νέα μορφή θεμάτων» η οποία μάλιστα δεν υπάρχει στο σχολικό βιβλίο;!;! Το εμπορικό βοήθημα;
Η μόνη ένσταση για τα θέματα από μένα, είναι ότι θα πρέπει να μπαίνουν συστηματικά προβλήματα στις εξετάσεις. Τίποτα δεν ελέγχει τη μαθηματική κατανόηση περισσότερο από τα προβλήματα. Οι μεθοδολογίες δεν είναι μαθηματική σκέψη. Είναι συνταγές. Αν τις ξέρεις τις γράφεις. Αν δεν τις ξέρεις δεν τις ανακαλύπτεις εντός του χρόνου. Με απλά λόγια πρέπει να πας κάπου να στις διδάξουν. Που άραγε;
Αυτό που θα πρέπει να συζητηθεί σοβαρά από την ΕΜΕ είναι το ποιοι πιέζουν για να μην είναι το 4ο θέμα των εξετάσεων πρόβλημα. Ποιοι προτιμούν τις μεθοδολογίες και τα συνταγολόγια; Ποιοι προτιμούν την τυποποίηση έναντι της γνήσιας μαθηματικής σκέψης και κατανόησης; Δεν είναι δύσκολο να το φανταστεί κανείς. Το σχολικό βιβλίο πάντως έχει πολύ ωραία προβλήματα που εύχομαι κάποια στιγμή να εμφανιστούν στις εξετάσεις. Κάποια στιγμή θα πρέπει να αρχίσει να διακρίνεται ο «σκεπτόμενος» και όχι ο «προετοιμασμένος».
-
- Δημοσιεύσεις: 12
- Εγγραφή: Τρί Ιουν 01, 2010 5:44 pm
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Σχετικά με τα Θέματα των μαθηματικών προσανατολισμού
1.Θα είχε ενδιαφέρον να γραφούν τα Θέματα πλήρως και ολοκληρωμένα από καθηγητές και να χρονομετρηθουν.(όχι περίληψη λύσεων χωρίς πράξεις )
2.Σχετικά με τα διάφορα μοντέλα ΑΓΓΛΙΚΆ ΓΑΛΛΙΚΆ κλπ. Ας βάλουμε Ευκλείδεια γεωμετρία που ακονίζει το μυαλό.
3.Με τα μεγαλεπήβολα σχέδιά περί Μαθηματικής Παιδείας διώχνουμε τους μαθητές
και τα μαθηματικά επιλέγονται σε μεγάλο ποσοστά από ανάγκη.
Συνάδελφοι ας δούμε την πραγματικότητα.
1.Θα είχε ενδιαφέρον να γραφούν τα Θέματα πλήρως και ολοκληρωμένα από καθηγητές και να χρονομετρηθουν.(όχι περίληψη λύσεων χωρίς πράξεις )
2.Σχετικά με τα διάφορα μοντέλα ΑΓΓΛΙΚΆ ΓΑΛΛΙΚΆ κλπ. Ας βάλουμε Ευκλείδεια γεωμετρία που ακονίζει το μυαλό.
3.Με τα μεγαλεπήβολα σχέδιά περί Μαθηματικής Παιδείας διώχνουμε τους μαθητές
και τα μαθηματικά επιλέγονται σε μεγάλο ποσοστά από ανάγκη.
Συνάδελφοι ας δούμε την πραγματικότητα.
- polysot
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 2583
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
- Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
- Επικοινωνία:
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
mathstudent03 έγραψε:Το Δ1 και το Δ3 ήταν από το σχολικό βιβλίο. Συγχαρητήρια στους θεματοδότες για αυτό. (Πολύ σημαντικό για μένα είναι το ότι ελέγχθηκε η υποδομή των μαθητών από τις προηγούμενες τάξεις).
Αν πέφτουν θέματα που υπάρχουν σε βοηθήματα και όχι στο σχολικό βιβλίο είναι σαν να ωθούνται οι μαθητές στα φροντιστήρια και τα βοηθήματα. Με αυτό τον τρόπο εξυπηρετούνται οικονομικά συμφέροντα.
Πρόσφατα διάβασα σε βοήθημα ότι περιέχονται σε αυτό νέα ακυκλοφόρητα θέματα ώστε να εξασκηθεί ο μαθητής στη «νέα μορφή θεμάτων» και μάλιστα γράφει ότι το σχολικό βιβλίο δεν περιέχει τέτοια ανάλογα θέματα!!!
Σοβαρά; Ποιος είναι αυτός που θα αποφασίσει ποια είναι η «νέα μορφή θεμάτων» η οποία μάλιστα δεν υπάρχει στο σχολικό βιβλίο;!;! Το εμπορικό βοήθημα;
Η μόνη ένσταση για τα θέματα από μένα, είναι ότι θα πρέπει να μπαίνουν συστηματικά προβλήματα στις εξετάσεις. Τίποτα δεν ελέγχει τη μαθηματική κατανόηση περισσότερο από τα προβλήματα. Οι μεθοδολογίες δεν είναι μαθηματική σκέψη. Είναι συνταγές. Αν τις ξέρεις τις γράφεις. Αν δεν τις ξέρεις δεν τις ανακαλύπτεις εντός του χρόνου. Με απλά λόγια πρέπει να πας κάπου να στις διδάξουν. Που άραγε;
Αυτό που θα πρέπει να συζητηθεί σοβαρά από την ΕΜΕ είναι το ποιοι πιέζουν για να μην είναι το 4ο θέμα των εξετάσεων πρόβλημα. Ποιοι προτιμούν τις μεθοδολογίες και τα συνταγολόγια; Ποιοι προτιμούν την τυποποίηση έναντι της γνήσιας μαθηματικής σκέψης και κατανόησης; Δεν είναι δύσκολο να το φανταστεί κανείς. Το σχολικό βιβλίο πάντως έχει πολύ ωραία προβλήματα που εύχομαι κάποια στιγμή να εμφανιστούν στις εξετάσεις. Κάποια στιγμή θα πρέπει να αρχίσει να διακρίνεται ο «σκεπτόμενος» και όχι ο «προετοιμασμένος».
Πίστεψα, για λίγο, ότι ήταν το δικό μου ψευδώνυμο το mathstudent03 !
Σωτήρης Δ. Χασάπης
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
-
- Δημοσιεύσεις: 133
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 04, 2013 8:24 pm
- Τοποθεσία: Αθηνα
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Καλησπέρα θα ήθελα ως μαθητής να εκφράσω την ανησυχία μου για τα σημερινά θέματα.
Πάρα πολλές πράξεις χωρίς ουσία. Αλήθεια ποια είναι η διαφορά του Θέματος Β με το Θέμα Δ1,Δ2;
Υπαρχει περίπτωση κάποιος μαθητής που μπορούσε να λύσει το Θέμα Δ1,Δ2 να μην μπορούσε να λύσει το Θέμα Β.Πραγματικα λύνοντας το Β θέμα με πλήρη αιτιολόγηση (όρια συνθετης, συνεχεια, συνεπειες θεωρηματων) μου χρειάστηκαν τουλάχιστον 6 σελίδες για την πλήρη διαπραγμάτευση του.
Επίσης τι ακριβώς είναι όμορφο όπως ειπώθηκε παραπάνω ; Γιατι εκτός του Γ4 δεν είδα κάτι άλλο ομόρφο
Επίσης τι είναι απαιτητικό οι πράξεις; Γιάτι δεν είδα να εξετάζει τίποτα άλλο αυτό το διαγώνισμα. (πλην του Γ4 και ίσως του Γ3).
Δεν μπορώ να διανοηθώ ούτε στο ελάχιστο ότι αυτό το διαγωνισμα εξετάζει μαθηματικές ικανότητες.
Βλέποντας τα πέρσυνα στατιστικά με 46,76 και 77,89(θετικής και οικονομίας) κάτω από την βάση πραγματικά είμαι απελπισμένος για τα φετινά στατιστικά και ακόμα δεν μπορώ να διανοηθώ γιατί αυτοί οι μαθητές περνάνε στο πανεπιστήμιο.
Μπορεί να ακούγεται περιέργο αλλά δεν μπορώ να διανοηθώ ότι μετα από 1 χρονο μαθηματικά κάποιος δεν μπορεί να μελετήσει μια συνάρτηση.
Κανονικά αυτό θα έπρεπε να είναι δεδομένο και να ξεκινάνε τα θέματα απο εκεί .
Δηλαδή τόσο δύσκολο η πλειονότητα των ερωτημάτων να λύνεται σε 5 γραμμες αλλά τα θέματα να εξετάζουν πραγματικά την μαθηματική ικανότητα κάποιου. Δεν νομίζω...
Πάρα πολλές πράξεις χωρίς ουσία. Αλήθεια ποια είναι η διαφορά του Θέματος Β με το Θέμα Δ1,Δ2;
Υπαρχει περίπτωση κάποιος μαθητής που μπορούσε να λύσει το Θέμα Δ1,Δ2 να μην μπορούσε να λύσει το Θέμα Β.Πραγματικα λύνοντας το Β θέμα με πλήρη αιτιολόγηση (όρια συνθετης, συνεχεια, συνεπειες θεωρηματων) μου χρειάστηκαν τουλάχιστον 6 σελίδες για την πλήρη διαπραγμάτευση του.
Επίσης τι ακριβώς είναι όμορφο όπως ειπώθηκε παραπάνω ; Γιατι εκτός του Γ4 δεν είδα κάτι άλλο ομόρφο
Επίσης τι είναι απαιτητικό οι πράξεις; Γιάτι δεν είδα να εξετάζει τίποτα άλλο αυτό το διαγώνισμα. (πλην του Γ4 και ίσως του Γ3).
Δεν μπορώ να διανοηθώ ούτε στο ελάχιστο ότι αυτό το διαγωνισμα εξετάζει μαθηματικές ικανότητες.
Βλέποντας τα πέρσυνα στατιστικά με 46,76 και 77,89(θετικής και οικονομίας) κάτω από την βάση πραγματικά είμαι απελπισμένος για τα φετινά στατιστικά και ακόμα δεν μπορώ να διανοηθώ γιατί αυτοί οι μαθητές περνάνε στο πανεπιστήμιο.
Μπορεί να ακούγεται περιέργο αλλά δεν μπορώ να διανοηθώ ότι μετα από 1 χρονο μαθηματικά κάποιος δεν μπορεί να μελετήσει μια συνάρτηση.
Κανονικά αυτό θα έπρεπε να είναι δεδομένο και να ξεκινάνε τα θέματα απο εκεί .
Δηλαδή τόσο δύσκολο η πλειονότητα των ερωτημάτων να λύνεται σε 5 γραμμες αλλά τα θέματα να εξετάζουν πραγματικά την μαθηματική ικανότητα κάποιου. Δεν νομίζω...
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2017
Μερικές παρατηρήσεις για τα θέματα:
1) ‘Eλλειψη ιδεών σε ένα πεδίο των Mαθηματικών που σφύζει από ιδέες . Kαμιά πρωτοτυπία!
2) Tα θέματα καλύπτουν ένα μικρό έως ελάχιστο μέρος της ύλης (μονοτονία - ακρότατα-καμπυλότητα -εμβαδό χωρίου (επί 2 ή επί 3 ))
Έλεος!!!
3) ‘Εμφαση στην τριγωνομετρία σε δυο θέματα , που ότι αυτό σημαίνει .
4) ‘Ενα μέρος της ύλης έχει καταργηθεί. Ας το βγάλουν από την εξεταστέα υλη για να μην ταλαιπωρούν μαθητές και καθηγητές .
5) Μια απορία: αν υπήρχε λύτης δεν είδε ότι ο χρόνος δεν επαρκούσε για τους μαθητές? Αφού χρόνος μαθητή >(χρόνος καθηγητή)x3.
1) ‘Eλλειψη ιδεών σε ένα πεδίο των Mαθηματικών που σφύζει από ιδέες . Kαμιά πρωτοτυπία!
2) Tα θέματα καλύπτουν ένα μικρό έως ελάχιστο μέρος της ύλης (μονοτονία - ακρότατα-καμπυλότητα -εμβαδό χωρίου (επί 2 ή επί 3 ))
Έλεος!!!
3) ‘Εμφαση στην τριγωνομετρία σε δυο θέματα , που ότι αυτό σημαίνει .
4) ‘Ενα μέρος της ύλης έχει καταργηθεί. Ας το βγάλουν από την εξεταστέα υλη για να μην ταλαιπωρούν μαθητές και καθηγητές .
5) Μια απορία: αν υπήρχε λύτης δεν είδε ότι ο χρόνος δεν επαρκούσε για τους μαθητές? Αφού χρόνος μαθητή >(χρόνος καθηγητή)x3.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες