Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

xyzω
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: Δευ Ιουν 24, 2019 9:06 pm

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#21

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από xyzω » Τετ Ιουν 26, 2019 12:53 pm

Christos.N και S.E.Louridas, ευχαριστώ που θέσατε ξεκάθαρα τις απόψεις σας.
Δεν νομίζετε πως χρειάζονται φωνές σε τέτοια θέματα;

Το παιδί μου έλυσε το πρόβλημα. Με ένα δικό του τρόπο, αφού κατέληξε με ισοδύναμα κλάσματα στην αναλογία 1 προς 4, έβαλε σε μια γραμμη τα πολλάπλάσια του 4, από κάτω τα πολλαπλάσια του 1 και κύκλωσε το ζευγαράκι που του έδινε άθροισμα 90. Για να φτάσει στην λύση του όμως κατανάλωσε πολύ περισσότερο χρόνο κάτι που του στέρησε τη δυνατότητα να κάνει μια δεύτερη σκέψη κάπου αλλού.

Η δική μου εμπλοκή ξεκινά γιατί το παιδί μου πήρε μέρος στις εξετάσεις. Ούτε δασκάλα, ούτε μαθηματικός είμαι. Στα πλαίσια λοιπόν της προετοιμασίας που έκανε, λύναμε προβλήματα και ασκήσεις μαζί. Συνήθως έτρωγα την σκόνη του, αλλά όταν φτάναμε σε προβλήματα που μπορούσαν να λυθουν και με εξισώσεις και αγνώστους, πάντα τελείωνα πρώτη και περίμενα...στο τέλος συγκρίναμε τα αποτελέσματα και προχωρούσαμε.Τον ρωτούσα δε να μάθω πως το έλυσε..
Εκτός από διάφορα προβλήματα και ασκήσεις που έβρισκα στο διαδίκτυο, είχαμε και δύο βοηθήματα δημοτικού, το ένα ειδικευμένο στα πρότυπα γυμνάσια και το άλλο για διαγωνισμούς μαθηματικών με δυσκολότερα θέματα. Και τα δύο με πολύ καλές ασκήσεις και προβλήματα. Επειδή φυσικά συμβουλευόμουν τις λύσεις των βιβλίων, πουθενά δεν συνάντησα παρόμοια λύση.
Οπότε η εκπληξή μου ήταν μεγάλη όταν είδα ως προτεινόμενες λύσεις τόσο ξένες προς το πνεύμα των ασκήσεων του δημοτικού. Έκανα μία αναζήτηση να βρω αντιρρήσεις αλλά φωνή πουθενά.

Γίνομαι αναλυτική για να εξηγήσω πως εδώ τίθεται και ένα θέμα ηθικής.
Στον ένα δίνουμε ένα γαϊδουράκι και στον άλλον ένα άλογο κούρσας και τους λέμε τώρα τρέξτε!
Δεν έχουμε δει τις απαντήσεις του υπουργείου Παιδείας, αλλά με ανησυχεί που κάνεις γνώστης και ειδικός δεν βγαίνει αμέσως να εντοπίσει την διαφορά! Περίμενα πολύ περισσότερες φωνές ειδικά σε εξετάσεις που έχουν να κάνουν με παιδιά δημοτικού!

Κατά την γνώμη μου, οι δύο λύσεις δεν έχουν την ίδια βαρύτητα και θα πρέπει να βαθμολογηθούν πολύ διαφορετικά.



Λέξεις Κλειδιά:
Άβαταρ μέλους
S.E.Louridas
Δημοσιεύσεις: 5445
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
Τοποθεσία: Aegaleo.
Επικοινωνία:

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#22

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από S.E.Louridas » Τετ Ιουν 26, 2019 1:35 pm

Απλά επιτρέψτε την κατάθεση ως διδάσκοντα αλλά και γονιού μίας γενική δικής μου άποψης ζωής, χωρίς να παίζει αυτή ρόλο απάντησης προς τον κάποιον:

Γενικά η απόδοση στον εκάστοτε στίβο για να είναι ισχυρή και να αντέχει στον χρόνο, και όχι να "ξεφουσκώσει", θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα της αγάπης και του χαρίσματος στο συγκεκριμένο αντικείμενο με το οποίο παλεύουμε. Το άλλο να κυνηγάμε δηλαδή στείρα το αποτέλεσμα, κοιτώντας ταυτόχρονα και την κατσίκα του γείτονα, με την ελπίδα να μας έρθει έτσι η αγάπη άρα και η ΔΙΚΗ μας απόδοση δεν ευδοκιμεί. Το να πάρει δηλαδή κάποιος ένα μετάλλιο επειδή απλά ο πεπειραμένος διδάσκων π.χ. του έπιασε το καθοριστικό SOS, όχι μόνο δεν σημαίνει τίποτα αλλά είναι και πολλαπλά κακό.


S.E.Louridas

1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
xyzω
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: Δευ Ιουν 24, 2019 9:06 pm

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#23

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από xyzω » Τετ Ιουν 26, 2019 1:57 pm

Ακριβώς στο ίδιο πνεύμα μιλάμε. Για να μην "ξεφουσκώσει" δεν πρέπει να στηρίζεται σε ένα sos θέμα και μάλιστα ουσιαστικά εκτός εξεταζόμενης ύλης. Πολύ τίμια ας πάρει το μεταλλιό του - ποτέ ντοπαρισμένος.


Amalia33
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: Τετ Ιουν 26, 2019 3:21 pm

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#24

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Amalia33 » Τετ Ιουν 26, 2019 3:55 pm

Καλησπέρα, έχω και εγώ ένα γιο που έδωσε εξετάσεις και μάλλον δεν πέρασε. Νομίζω στα μαθηματικά θα μπορούσε να πιάσει περίπου 50-55 πόντους (δηλαδή να χάσει μόνο το τελευταίο υποερώτημα) που συμφωνώ ότι δεν ήταν σωστά διατυπωμένο. Δεν πήγε ο γιος μου φροντιστήριο, αλλά καταπιάστηκε με τη βοήθειά μου με όλα τα παλιά τεστ και συνεπώς τα θέματα δεν τον ξένισαν. Όμως, η ταλαιπωρία να περιμένουν πάνω από 1 ώρα στον ήλιο του στέρησε τη φρεσκάδα να καταπιαστεί με τη δέουσα προσοχή με τις ασκήσεις. Βέβαια, το ίδιο ισχύει για όλα τα παιδάκια.

Θεωρώ, όμως, ότι τα θέματα της γλώσας και ιδιαίτερα το συντακτικό ήταν εκτός της λογικής του διαγωνισμού για το δημοτικό και ενδεχομένως και για την Α γυμν. Αλήθεια πόσα παιδιά δημοτικού μπορούν να ξεχωρίσουν μια πλάγια ερωτηματική πρόταση από μια αναφορική ή ένα κατηγορούμενο από ένα αντικείμενο; Προφανώς κάποιοι εμπνευσμένοι δάσκαλοι τα αναφέρουν, αλλά δεν νομίζω ότι καλύπτουν την αντίστοιχη ύλη με επάρκεια. Αν δει κανείς τα θέματα της γλώσσας για εισαγωγή στα πρότυπα λύκεια θα διαπιστώσει ότι είναι ευκολότερα από τα αντίστοιχα του γυμν.

Τέτοιες πρακτικές δυστυχώς βοηθούν την παραπαιδεία. Φροντιστήριο στη Ν. Σμύρνη διαφημίζει ότι πάνω από τους μισούς επιτυχόντες της Ευαγγελικής ήταν μαθητές του για τις εισαγωγικές του 2018. Από φίλους που έστελναν τα παιδιά τους φέτος, έμαθα ότι τα έχουν ξεζουμίσει τα καημένα τα παιδάκια. Μάλιστα τους λιγότερο ικανούς μαθητές τους παρακινούν να προτιμήσουν την Ιονίδειο επειδή έχει χαμηλότερες βάσεις!

Είναι μία φάμπρικα για την οποία βέβαια τεράστια ευθύνη φέρουμε εμείς οι γονείς. Κάποιοι μάλιστα ζητούν να αρχίσουν μαθήματα προετοιμασίας από την Ε δημοτικού!

Νομίζω ότι οι θεματοδότες θα πρέπει να θέτουν θέματα που εξετάζουν την κριτική ικανότητα και δεν δίνουν προβάδισμα σε όσους πάνε φροντιστήριο (στυλ καγκουρό / Πυθαγόρας). Επίσης, το γεγονός ότι το 80% των ερωτήσεων (67% των πόντων) προέρχεται από ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, δίνει μεγάλη στάθμιση στον παράγοντα τύχη. Συμφωνώ απόλυτα με την άποψη που εξέφρασε ο κ. Louridas για την εξέταση της γεωμετρίας. Είναι κρίμα που το ένα από τα δύο προβλήματα δεν ήταν στην γεωμετρία. Επίσης, καλό θα είναι το στυλ και η δομή των ερωτήσεων να αλλάζει κάθε χρόνο, ώστε να περιορίζεται η δυνατότητα των φροντιστηρίων να "υπαγορεύουν" τους εισαχτέους.


xyzω
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: Δευ Ιουν 24, 2019 9:06 pm

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#25

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από xyzω » Τετ Ιουν 26, 2019 6:20 pm

κ. Amalia33 πράγματι η ύλη στη γλώσσα είναι τεράστια και δύσκολη.
Το γεγονός ότι κάποιοι γονείς θέλουν και μπορούν να ενισχύσουν τα παιδιά τους με φροντιστήριο είναι επιλογή τους.
Βέβαια το σχολείο και μόνο θα έπρεπε να τους δίνει τα απαραίτητα εφόδια.
Αν όμως σε εξετάσεις μοιράζονται εύκολοι βαθμοί μπόνους μέσω ενός άλλου συστήματος αυτό είναι ανεπίτρεπτο.
Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, τουλάχιστον δάσκαλοι και καθηγητές που δεν υπηρετούν το παρασύστημα θα πρέπει αμέσως να εντοπίζουν και να θίγουν τα κακώς κείμενα με όποιο τρόπο μπορούν.
Καλή πρόοδο στο παιδάκι σας!


xyzω
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: Δευ Ιουν 24, 2019 9:06 pm

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#26

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από xyzω » Πέμ Ιουν 27, 2019 9:13 am

Οι απαντήσεις δόθηκαν χθες, από το υπουργείο Παιδείας.
Φυσικά περιλαμβάνονται και οι εξισώσεις.
Κάποιος πρέπει να τους πει ότι αν προσθέσουν 1-2 διδακτικές ώρες πάνω στην επίλυση εξισώσεων με περισσότερους από έναν άγνωστο θα συμβαδίζουν και με τους νόμους!

*Τουλάχιστον διόρθωσαν την αστοχία των φροντιστηρίων στη Γλώσσα που έδιναν θερμοκρασια και θερμοτητα ως ιδιες έννοιες! Ευτυχώς αυτό το είχαν μάθει τα παιδιά στην Ε τάξη.


Xriiiiistos
Δημοσιεύσεις: 216
Εγγραφή: Τρί Μάιος 15, 2018 4:36 pm
Τοποθεσία: Αιγάλεω

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#27

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Xriiiiistos » Πέμ Ιουν 27, 2019 9:24 am

S.E.Louridas έγραψε:
Τετ Ιουν 26, 2019 8:42 am


Β) Για τις εξετάσεις προς το πρότυπο Γυμνάσιο θα πρέπει κατά την εκφώνηση και ρητά να απαγορεύεται η χρήση άλγεβρας.
Aυτό μου φαίνεται πολύ καταπιεστικό. Γιατί να μην αφήσουμε τον μαθητή να την λύση με τον δικό του τρόπου; Με τον τρόπο που ίσως να τον εκφράζει και περισσότερο;


xyzω
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: Δευ Ιουν 24, 2019 9:06 pm

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#28

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από xyzω » Πέμ Ιουν 27, 2019 10:03 am

Με όποιον τρόπο θέλει να το λύσει το παιδί, απλώς να είναι ενήμερο πως μπορεί να διαλέξει μεταξύ γαϊδάρου ή αλόγου κούρσας για να φτάσει στον προορισμό του και μετά ας κάνει ότι το εκφράζει περισσότερο!
Μπορεί να θέλει να απολαύσει τη διαδρομή...


xyzω
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: Δευ Ιουν 24, 2019 9:06 pm

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#29

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από xyzω » Σάβ Ιουν 29, 2019 10:55 am

Πάλι μπαίνω να γκρινιάξω!
Στην τελευταία θέση εισαγωγής σε ένα πρότυπο γυμνάσιο συνωστίζονται 10 παιδιά.
Τώρα δε βγαίνουν τα νούμερα στα καρεκλάκια!
Δηλαδή πρέπει να πάρουν 96 και είναι 101! Μεγάλο πρόβλημα!
Δεν μπορούν να προσθέσουν 5 καρέκλες αλλά πρέπει να πουν στα παιδιά «ξέρουμε πόσο προσπαθήσατε, γνωρίζουμε ότι σας είχαμε και περιμένατε με τις ώρες την ημέρα των εξετάσεων, τώρα όμως πρέπει κάποιοι από εσάς να μείνετε απ’ έξω γιατί μας είναι εξαιρετικά δύσκολο να κάνουμε 3 τάξεις των 25 παιδιών και μία με 26, γιατί θα είμαστε παράτυποι..»
Κάποια από τα παιδιά αυτά δεν θα μπουν στο πρότυπο παρόλο που συγκέντρωσαν τη βαθμολογία εισαγωγής. Πολύ άδικο!

*Διατηρώ το θέμα ψηλά καθώς βλέπω ότι ενδιαφέρει – αν και δεν έχει τις συμμετοχές στη συζήτηση που θα περίμενα, και ούτε έχω πρόθεση να μονολογώ.. χαρακτηριστικά που με προβληματίζουν περισσότερο…


petrosqw
Δημοσιεύσεις: 40
Εγγραφή: Παρ Φεβ 01, 2019 6:46 pm

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#30

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από petrosqw » Σάβ Ιουν 29, 2019 4:22 pm

Αυτο είναι πολύ άδικο...Κρίμα για αυτά τα 5 παιδιά που προσπάθησαν και κατάφεραν με την αξία τους να διεκδικήσουν μια θέση.Και τι τωρα;Θα διώξουν τυχαία 5 παιδιά από τα 101 που πέρασαν μόνο και μόνο επειδή είναι ανίκανοι να χωρίσουν τους μαθητές σε 3 τάξεις των 25 και μια των 26;Τι να πω!Οσο παμε και χειροτερευουμε!Κριμα για τους κόπους αυτών των παιδιών!!!
Το 2014 η αδερφή μου έδωσε εξετάσεις για να μπει Ιωνιδειο(Γυμνάσιο) πέρασε εκείνη ευτυχώς
Όμως αν θυμάμαι καλά και τοτε υπήρχε πρόβλημα με τον αριθμό των εισακτέων και με τον τρόπο κατανομής τους στις τάξεις.Για Ιωνιδειο έπαιρναν τοτε 108 παιδιά αλλά σκέφτονταν να πάρουν μόνο τα 100 για να χωριστούν οι μαθητές σε 4 τάξεις των 25
Ήταν δύσκολο έλεγαν να τους χωρίσουν σε 4 των 27
Φυσικά γονείς και μαθητές διαμαρτυρήθηκαν αλλά ευτυχώς το πρόβλημα λύθηκε
Ο γιος σας για ποιο πρότυπο γυμνάσιο έδωσε εξετάσεις;


xyzω
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: Δευ Ιουν 24, 2019 9:06 pm

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#31

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από xyzω » Δευ Ιούλ 01, 2019 10:52 am

petrosqw, σκέψου και αυτό, τα παιδιά που τερμάτισαν με μισό πόντο διαφορά και δεν μπήκαν αν έμπαιναν δεν θα έμπαιναν με την αξία τους; ή και τα άλλα που είναι μερικούς πόντους πιο χαμηλά; ή ακόμα και εκείνα που κουράστηκαν ή μπλοκάρισαν ενώ είχαν τα φόντα ας πούμε; Είναι μεγάλη συζήτηση αυτή…
Στη συγκεκριμένη όμως δημοσίευση τελικά η κουβέντα γίνεται αν μέσα από την επιλογή των θεμάτων αντιμετωπίστηκαν όλα τα παιδιά ως ίσα.
Αν και εγώ πρώτη βγήκα εκτός θέματος... :roll:


christinat
Δημοσιεύσεις: 46
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 23, 2018 11:26 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#32

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από christinat » Δευ Ιούλ 01, 2019 1:46 pm

xyzω έγραψε:
Δευ Ιούλ 01, 2019 10:52 am
petrosqw, σκέψου και αυτό, τα παιδιά που τερμάτισαν με μισό πόντο διαφορά και δεν μπήκαν αν έμπαιναν δεν θα έμπαιναν με την αξία τους; ή και τα άλλα που είναι μερικούς πόντους πιο χαμηλά; ή ακόμα και εκείνα που κουράστηκαν ή μπλοκάρισαν ενώ είχαν τα φόντα ας πούμε; Είναι μεγάλη συζήτηση αυτή…
Στη συγκεκριμένη όμως δημοσίευση τελικά η κουβέντα γίνεται αν μέσα από την επιλογή των θεμάτων αντιμετωπίστηκαν όλα τα παιδιά ως ίσα.
Αν και εγώ πρώτη βγήκα εκτός θέματος... :roll:
Σαφώς τα παιδιά που τερμάτισαν είτε με μισό είτε με μερικούς πόντους διαφορά αν έμπαιναν θα έμπαιναν με την αξία τους.Συγχαρητηρια δεν αξίζουν μόνο στα παιδιά που πέρασαν αλλά και σε αυτά που προσπάθησαν...Σημασία έχει η προσπάθεια
Κακά τα ψέματα,ομως ,αφού οι θέσεις είναι συγκεκριμένες,ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και το αν κάποιος μαθητής θα βρίσκεται στους επιτυχοντες ή όχι μπορεί να καθορίζεται κιολας μόνο από μισό βαθμό διαφορά περισσότερο ή λιγότερο από κάποιον αλλον που είναι ή δεν είναι αντίστοιχα στους επιτυχοντες.
Τα παραπάνω τα λεω από προσωπική εμπειρία,αφού το 2014 είχα δώσει και εγω τέτοιες εξετάσεις,όπως είπε και ο αδερφος μου ο Πέτρος
Αυτο όμως είναι αλλο θεμα...
Όσον αφορά στα φετινά θεματα,σαφώς και δεν αντιμετώπιζαν όλα τα παιδιά ισότιμα.Καθε χρόνο γίνεται συγκεκριμένη επιλογή θεμάτων.Τα θεματα των εξετάσεων αυτών είναι πάντα δύσκολα-υπάρχουν φορές που όντως χρειάζεται και γνώση της ύλης λιγο μεγαλύτερων τάξεων για την ευκολότερη αντιμετώπιση τους-απευθύνονται σε πολύ ικανούς και προετοιμασμένους μαθητές.
Γιατί αυτος είναι ο στόχος των προτυπων γυμνασίων,να επιλέξουν και να βρουν αρκετά καλούς μαθητές
Το κατα ποσο αντικειμενική και σωστή είναι η επιλογή των θεμάτων είναι ζήτημα υποκειμενικό
Το θεμα τωρα με τους 5 μαθητές που δεν θα έχουν την δυνατότητα να φοιτήσουν στο πρότυπο γυμνάσιο που πέρασαν το αφήνω ασχολίαστο...
Τέλος πάντων,συγχαρητήρια στον γιο σας είτε πέρασε είτε δεν περασε,συγχαρητήρια του αξίζουν μόνο και μόνο επειδή προσπάθησε


Pantelis.N
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: Σάβ Απρ 20, 2019 10:00 pm

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#33

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pantelis.N » Δευ Ιούλ 01, 2019 5:30 pm

Κρίνοντας τουλάχιστον από τα θέματα για την εισαγωγή στην Α' Λυκείου αντιλαμβάνομαι ότι τα θέματα δεν είναι δύσκολα με την έννοια του ότι θέλουν βαθιά σκέψη ή περίτεχνα τεχνάσματα, αλλά απαιτούν λίγο-πολύ εξωσχολικές γνώσεις.Είναι δύσκολο πιστεύω για κάποιον, όσο ευφυής και αν είναι, να περάσει τις εξετάσεις αυτές δίχως εντατική προετοιμασία.
Αν για παράδειγμα δούμε το 1ο υποερώτημα του πρώτου θέματος ανοικτού της Α' Λυκείου θα διαπιστώσουμε ότι μία τέτοια άσκηση θα συναντήσει κάποιος στο κεφάλαιο της θεωρίας αριθμών της Β' Λυκείου κατεύθυνσης ή σε κάποια άσκηση που να προέρχεται από βιβλίο με διαγωνισμούς. Όπως ειπώθηκε και πριν το να λύσει ένα παιδί 6ης δημοτικού πρόβλημα με δύο μεταβλητές είναι πολυ δύσκολο αν δεν έχει διδαχθεί κάτι σχετικό ενώ γνωρίζει ότι ο χρόνος του είναι περιορισμένος.Φυσικά για κάποιον που το έχει διδαχθεί είναι κάτι παραπάνω από εύκολο.
Γενικά ίσως θα έπρεπε τα θέματα να είναι πιο πολύ εντός της σχολικής ύλης για να μην αδικούνται όσοι δεν είχαν την τύχη να μελετήσουν υλικό παραπάνω τάξεων.
Μία αδικία που συνέβη κατ'εμέ με τα θέματα του Λυκείου φέτος ήταν η πάρα πολύ απλή γλώσσα που είχε ως αποτέλεσμα να αδικηθούν όσοι έχουν κλίση σε αυτήν καθώς όλοι έγραψαν πολύ υψηλά... Από την άλλη δεν καταλαβαίνω γιατί υπάρχουν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.Καταρχήν είναι άδικη μόνο και μόνο η ύπαρξή τους, αφού εάν κάποιος μαθητής τις έχει προχωρήσει μέχρι ενός σημείου και δεν τις ολοκληρώσει σωστά χάνει όλη την απάντηση,κάτι που δεν συμβαίνει στις ανοικτού τύπου, και είναι πολύ άδικο να κερδίσει κάποιος μονάδες απαντώντας τυχαία, τη στιγμή που οι διαφορές για την εισαγωγή είναι πολύ μικρές...
Παρέθεσα κάποιους προβληματισμούς βλέποντας την συζήτηση και θα ήθελα να ευχηθώ συγχαρητήρια σε όσους συμμετείχαν!

Υ.Γ. Εδώ τα θέματα στα οποία αναφέρθηκα:

Θέματα:

http://depps.minedu.gov.gr/wp-content/u ... stou-1.pdf
http://depps.minedu.gov.gr/wp-content/u ... gogi-1.pdf
http://depps.minedu.gov.gr/wp-content/u ... ktou-1.pdf
http://depps.minedu.gov.gr/wp-content/u ... stou-1.pdf


Λύσεις:
http://depps.minedu.gov.gr/wp-content/u ... sa_lyk.pdf
http://depps.minedu.gov.gr/wp-content/u ... th_lyk.pdf

Edit:Διόρθωση συνδέσμων (links) και εκφραστικού λάθους.
τελευταία επεξεργασία από Pantelis.N σε Πέμ Σεπ 05, 2019 11:25 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


Mihalis_Lambrou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 12329
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#34

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou » Δευ Ιούλ 01, 2019 7:00 pm

Pantelis.N έγραψε:
Δευ Ιούλ 01, 2019 5:30 pm
Όπως ειπώθηκε και πριν το να λύσει ένα παιδί 6ης δημοτικού πρόβλημα με δύο μεταβλητές είναι πολυ δύσκολο
Καλό είναι να μην επανερχόμαστε σε θέματα που έχουν απαντηθεί επαρκέστατα στα παραπάνω.
Συγκεκριμένα, στο πρόβλημα της Στ Δημοτικού δεν χρειάζεται μεθοδολογία με δύο μεταβλητές (παραπάνω υπάρχουν δύο λύσεις χωρίς αυτή την μεθοδολογία, και εντός εμβέλειας Δημοτικού).
Το γεγονός ότι κάποιοι πρότειναν λύση με δύο μεταβλητές σημαίνει ότι αυτοί ξέφυγαν από τα όρια και όχι ότι τα όρια είναι πέρα από τον μαθητή.

Pantelis.N έγραψε:
Δευ Ιούλ 01, 2019 5:30 pm

Αν για παράδειγμα δούμε το 1ο υποερώτημα του πρώτου θέματος ανοικτού της Α' Λυκείου θα διαπιστώσουμε ότι μία τέτοια άσκηση θα συναντήσει κάποιος στο κεφάλαιο της θεωρίας αριθμών της Β' Λυκείου κατεύθυνσης ή σε κάποια άσκηση που να προέρχεται από βιβλίο με διαγωνισμούς.
Νομίζω ότι υπερβάλουμε. Η άσκηση είναι προσιτή αλλά όχι ρουτίνας. Έτσι πρέπει να είναι οι καλές ασκήσεις, ιδίως για επιλογή
μαθητών υψηλών προδιαγραφών.

Για την συγκεκριμένη το μόνο που χρειάζεσαι είναι η παραγοντοποίηση του x^2-y^2 (γνωστό από το Γυμνάσιο) και ότι
ο 13 είναι πρώτος (γνωστό από το Δημοτικό). Δεν βλέπω πρόβλημα.


Pantelis.N
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: Σάβ Απρ 20, 2019 10:00 pm

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#35

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pantelis.N » Δευ Ιούλ 01, 2019 7:45 pm

Mihalis_Lambrou έγραψε:
Δευ Ιούλ 01, 2019 7:00 pm
Pantelis.N έγραψε:
Δευ Ιούλ 01, 2019 5:30 pm
Όπως ειπώθηκε και πριν το να λύσει ένα παιδί 6ης δημοτικού πρόβλημα με δύο μεταβλητές είναι πολυ δύσκολο
Καλό είναι να μην επανερχόμαστε σε θέματα που έχουν απαντηθεί επαρκέστατα στα παραπάνω.
Συγκεκριμένα, στο πρόβλημα της Στ Δημοτικού δεν χρειάζεται μεθοδολογία με δύο μεταβλητές (παραπάνω υπάρχουν δύο λύσεις χωρίς αυτή την μεθοδολογία, και εντός εμβέλειας Δημοτικού).
Το γεγονός ότι κάποιοι πρότειναν λύση με δύο μεταβλητές σημαίνει ότι αυτοί ξέφυγαν από τα όρια και όχι ότι τα όρια είναι πέρα από τον μαθητή.

Pantelis.N έγραψε:
Δευ Ιούλ 01, 2019 5:30 pm




Αν για παράδειγμα δούμε το 1ο υποερώτημα του πρώτου θέματος ανοικτού της Α' Λυκείου θα διαπιστώσουμε ότι μία τέτοια άσκηση θα συναντήσει κάποιος στο κεφάλαιο της θεωρίας αριθμών της Β' Λυκείου κατεύθυνσης ή σε κάποια άσκηση που να προέρχεται από βιβλίο με διαγωνισμούς.
Νομίζω ότι υπερβάλουμε. Η άσκηση είναι προσιτή αλλά όχι ρουτίνας. Έτσι πρέπει να είναι οι καλές ασκήσεις, ιδίως για επιλογή
μαθητών υψηλών προδιαγραφών.

Για την συγκεκριμένη το μόνο που χρειάζεσαι είναι η παραγοντοποίηση του x^2-y^2 (γνωστό από το Γυμνάσιο) και ότι
ο 13 είναι πρώτος (γνωστό από το Δημοτικό). Δεν βλέπω πρόβλημα.
Καλησπέρα, ευχαριστώ πολύ που αφιερώσατε χρόνο για να απαντήσετε στο σχόλιό μου.

Σχετικά με την πρώτη σας παρατήρηση, δεν ανέφερα σε κάποιο σημείο ότι η άσκηση λύνεται αποκλειστικά με σύστημα.Θεωρώ όμως πως με τη χρησιμοποίηση άλγεβρας χάνει κάθε δυσκολία και θα ήταν άδικο για τους υπόλοιπους να λυθεί έτσι αφού ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές 6ης Δημοτικού.

Σχετικά με την 2η παρατήρηση, το θέμα δεν είναι σύνθετο,ωστόσω αμφιβάλλω για τον εάν οι μαθητές που δεν έχουν γνώσεις παραπάνω τάξεων γνωρίζουν για την ανάλυση σε γινόμενο πρώτων παραγόντων,καθώς δεν υπάρχει στα βιβλία του Γυμνασίου ή του Δημοτικού(διορθώστε με εάν λανθάνω).Είναι αρκετά καλό θέμα αλλά η λύση του μηχανιστική για όποιον έχει ασχοληθεί με παρόμοια και μιλώ από προσωπική εμπειρία γιατί ήταν υπόθεση λίγων λεπτών το να το λύσω την ώρα της εξέτασης...


Mihalis_Lambrou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 12329
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#36

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou » Δευ Ιούλ 01, 2019 8:26 pm

Pantelis.N έγραψε:
Δευ Ιούλ 01, 2019 7:45 pm

Σχετικά με την πρώτη σας παρατήρηση, δεν ανέφερα σε κάποιο σημείο ότι η άσκηση λύνεται αποκλειστικά με σύστημα.Θεωρώ όμως πως με τη χρησιμοποίηση άλγεβρας χάνει κάθε δυσκολία και θα ήταν άδικο για τους υπόλοιπους να λυθεί έτσι αφού ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές 6ης Δημοτικού.
Το έχω απαντήσει ήδη αυτό: Με λίγα λόγια, δεν μπορούμε να κάνουμε κριτική σε ένα θέμα επειδή υπάρχει κάποια άλλη λύση εκτός ύλης. Οι μαθητές δεν θα εργαστούν όπως "η κάποια άλλη λύση". Άλλωστε, σε όλα ανεξαιρέτως τα θέματα υπάρχει (και) λύση εκτός ύλης. Αυτό δεν σημαίνει ότι απαγορεύονται ως ερωτήσεις.
Pantelis.N έγραψε:
Δευ Ιούλ 01, 2019 7:45 pm
ωστόσω αμφιβάλλω για τον εάν οι μαθητές που δεν έχουν γνώσεις παραπάνω τάξεων γνωρίζουν για την ανάλυση σε γινόμενο πρώτων παραγόντων,καθώς δεν υπάρχει στα βιβλία του Γυμνασίου ή του Δημοτικού(διορθώστε με εάν λανθάνω).
Και αυτό το έχω ήδη απαντήσει. Οι γνώσεις που χρειάζονται για την λύση είναι στις γνώσεις που έχουν οι μαθητές από μικρότερες
τάξεις, και δεν είναι παράλογης δυσκολίας. Παράλληλα, η άσκηση δεν είναι θέμα ρουτίνας. Τέτοια οπτική στην θεματοδοσία είναι ευτυχές πλεονέκτημα όταν το ζητούμενο είναι ο καλός μαθητής.


xyzω
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: Δευ Ιουν 24, 2019 9:06 pm

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#37

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από xyzω » Δευ Ιούλ 01, 2019 9:50 pm

Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μπορεί να γίνει κριτική στην ερώτηση που δεν φρόντισε να υπάρχει ένας περιορισμός, πόσο μάλλον όταν υπάρχουν πια και οι απάντησεις που η κάποια άλλη λύση εκτός ύλης γίνεται αποδεκτή.


Άβαταρ μέλους
Al.Koutsouridis
Δημοσιεύσεις: 1161
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#38

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Al.Koutsouridis » Δευ Ιούλ 01, 2019 10:54 pm

Ο δικός μου ενδοιασμός όσο αναφορά τα θέματα είναι η ισχυρή διασύνδεσή τους με την έννοια της μεταβλητής και της κατάστρωσης εξίσωσης. Σαφώς κάθε ένα από αυτά μπορεί να λυθεί και με άλλο τρόπο και η έννοια της εξίσωσης να είναι στην ύλη της 6ης δημοτικού, αλλά πιθανόν να αποκλίνει από το σκοπό της εξέτασης.

Ας δούμε τα θέματα:

[1-8]
[9-10]

Παρακάτω είναι οι μεταβλητές και εξισώσεις που μπορούν να καταστρωθούν στα διάφορα θέματα:

2) 6x=24,  \quad 16x =;

3) 12a=72 ,  \quad 5 \times a \times a =;

4) 800+\dfrac{x}{100}800=920,  \quad x=;

5) \dfrac{y}{8} = x ,  \quad \dfrac{y+2 \times 8}{8} = ;

6)  \dfrac{1}{6} -\dfrac{1}{12} = 3x  ,  \quad  \dfrac{1}{12} +x = ;

8)  12570-12562=0,25x ,  \quad x = ;

9) a)  \dfrac{\dfrac{3}{4}}{\dfrac{7}{8}}=\dfrac{6}{x} ,  \quad x-6=;

b) Καλό ερώτημα, \dfrac{3}{8} \time x > 1 , \quad  x=;  x φυσικός.

10) έχει απαντηθεί σε προγενέστερες δημοσιεύσεις

Τα υπόλοιπα δυο θέματα είναι θέματα πράξεων.

Τα θέματα αυτά μπορεί να είναι καλά και να αναδεικνύουν το καλό μαθητή, αλλά υπάρχει ο κίνδυνος να χάσουμε μερικούς ταλαντούχους. Υπάρχει μεν υψηλή συσχέτιση μεταξύ καλού και ταλαντούχου, αλλά όχι ταύτιση πιστεύω.

Σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των προτύπων ψάχνουμε όχι καλούς, αλλά ταλαντούχους.


δ) η υποστήριξη του στόχου της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της αριστείας, με τη δημιουργία ομίλων, στους οποίους μπορούν να συμμετέχουν μαθητές από όλα τα σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσης, και η ανάδειξη, προώθηση και εκπαίδευση μαθητών με ιδιαίτερες μαθησιακές δυνατότητες και ταλέντα


Προσωπικά θα ήθελα να δω και θέματα όπως τα παρακάτω σε μια τέτοια εξέταση, έχοντας υπόψη και το γεγονός ότι τα σχολεία αυτά είναι λίγα και δεν είναι θεματικά:


Δείξτε πως μπορούμε να κόψουμε το παρακάτω σχήμα κατά μήκος των γραμμών ώστε να προκύψουν τρία ίσα κομμάτια
Screen Shot 2019-07-01 at 21.52.17.png
Screen Shot 2019-07-01 at 21.52.17.png (31.03 KiB) Προβλήθηκε 1377 φορές
Σχεδιάστε, πως με τα παρακάτω σχήματα χρησιμοποιώντας το καθένα ακριβώς από μια φορά, μπορούμε να σχηματίσουμε σχήμα, που να έχει άξονα συμμετρίας.
Screen Shot 2019-07-01 at 22.09.40.png
Screen Shot 2019-07-01 at 22.09.40.png (11.78 KiB) Προβλήθηκε 1377 φορές


Σε μια κοινότητα ανήκει ένα ορθογώνιο νησί που είναι χωρισμένο σε ορθογώνια χωράφια που ανήκουν στους κατοίκους. Ο κοινοτάρχης τους κάλεσε στο κτηματολογικό γραφείο και στην ερώτηση που τους έγινε «Πόσους γείτονες έχετε;», δόθηκαν δυο είδη απαντήσεων «τρεις» και «εφτά». (τα χωράφια είναι γειτονικά αν έχουν κοινό κομμάτι συνόρου). Για ποιο ελάχιστο αριθμό χωραφιών αυτό είναι δυνατό; Μη ξεχάσετε να δικαιολογήσετε την απάντηση.


Θέματα δηλαδή που να αδρανοποιούν πιθανόν γνώσεις μεγαλύτερων τάξεων και απλά να θέλουν φαντασία.
τελευταία επεξεργασία από Al.Koutsouridis σε Δευ Ιούλ 01, 2019 11:26 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


Mihalis_Lambrou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 12329
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#39

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou » Δευ Ιούλ 01, 2019 11:01 pm

xyzω έγραψε:
Δευ Ιούλ 01, 2019 9:50 pm
Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μπορεί να γίνει κριτική στην ερώτηση που δεν φρόντισε να υπάρχει ένας περιορισμός, πόσο μάλλον όταν υπάρχουν πια και οι απάντησεις που η κάποια άλλη λύση εκτός ύλης γίνεται αποδεκτή.
Ποιος είπε ότι δεν μπορεί να γίνει κριτική στην ερώτηση; Αυτό όμως που ξενίζει είναι η υπερβολή με επίκεντρο το γεγονός ότι ένα θέμα το οποίο
είναι εντός ορίων τυχαίνει να έχει (και) άλλες λύσεις, εκτός ύλης. Όπως προανέφερα, αλλά δεν φαίνεται να έγινε κατανοητό, όλα τα θέματα του διαγωνισμού έχουν (και) λύσεις εκτός ύλης. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ακατάλληλα. Πολύ σπάνια, πρακτικά μηδενικές, από τις λύσεις των μαθητών θα είναι με τεχνικές εκτός ύλης. Την συγκεκριμένη άσκηση, η πλειοψηφία των μαθητών είτε θα την λύσει με τεχνικές εντός ύλης είτε δεν θα την λύσει καθόλου. Πού είναι το μεμπτό; Για ανίχνευση ιδιαίτερα καλών μαθητών, είναι θεμιτή πρακτική.


xyzω
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: Δευ Ιουν 24, 2019 9:06 pm

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#40

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από xyzω » Τρί Ιούλ 02, 2019 9:38 am

Συζήτηση κάνουμε.
Δεν κρίνεται η άσκηση ως προς το αν είναι επιτυχημένο εργαλείο στην ανίχνευση ταλέντων.

Γιατί είναι υπερβολή;
Με την κοινή λογική γεννιούνται διάφορα ερωτήματα.

Βγαίνουν φροντιστήρια που προτείνουν λύση εκτός ύλης.
Ακολουθεί πολύ αργότερα το υπουργείο που συμπεριλαμβάνει τέτοια λύση στις αποδεκτές.
(Αυτό εσείς λέτε ότι γίνεται θεωρητικά γιατί όλα τα θέματα έχουν και άλλες λύσεις.)
Τελικά βγαίνουν τα αποτελέσματα και τα φροντιστήρια απαριθμούν τους επιτυχόντες τους.
Εσείς από την εμπειρία σας πιστεύετε πως ούτε ένας δεν έλυσε το πρόβλημα με εξίσωση, αν κατάλαβα καλά.
Μπορεί να έχετε δίκαιο αλλά γιατί όχι να μην υπάρχει και εδώ μια μεταβλητή;
Και όταν λέτε πλειοψηφία τι εννοείτε;
Σκεφτείτε ότι ο τελευταίος εισακτέος μπορεί να μπήκε με μισό πόντο διαφορά από τον προηγούμενο. Το θέμα βαθμολογείται με πέντε βαθμούς.

Μεμπτό θα είναι αν ένα ποσοστό πήρε 5 βαθμούς για κάτι που διδάχτηκε εκτός σχολείου αφήνοντας απέξω άλλους που δεν το είχαν διδαχτεί. Και επειδή πράγματι υπάρχουν παιδιά που από δική τους αναζήτηση έχουν ασχοληθεί με θέματα πάνω από την ηλικία τους θα πρέπει όποιος βάζει θέματα να είναι πολύ προσεκτικός προς αποφυγή παρεξηγήσεων. Τα παιδιά δεν ευθύνονται σε τίποτα.

Προσωπικά, νομίζω και για τους περισσότερους, το φροντιστήριο έχει ταυτιστεί με τους αδύναμους μαθητές όχι με αυτούς που έχουν φυσικό χάρισμα. Γιατί ένα τέτοιο ποσοστό ταλαντούχων παιδιών να πρέπει να πάει φροντιστήριο για να καταφέρει να ανιχνευτεί;


Απάντηση

Επιστροφή σε “Εξετάσεις Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης