Σχόλια για θέματα Άλγεβρας (Τράπεζα Θεμάτων)

Συντονιστής: stranton

ΖΩΗ
Δημοσιεύσεις: 117
Εγγραφή: Τετ Φεβ 24, 2010 5:22 pm

Re: Σχόλια για θέματα Άλγεβρας (Τράπεζα Θεμάτων)

#141

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΖΩΗ » Παρ Ιουν 13, 2014 2:43 pm

Καρδαμίτσης Σπύρος έγραψε:Μέχρι αυτή τη στιγμή έχουν αποσυρθεί τα εξής θέματα
από την τράπεζα θεμάτων της Άλγεβρας:

474
479
482
494
1948
2082
2313
4828
4834
7507
7967

4815
4965
6148
6222
7522

Αν υπάρχουν και άλλα αποσυρθέντα θέματα που έχουν πέσει στην αντίληψή σας παρακαλώ να μας ενημερώσετε.
Σήμερα αποσύρθηκε και το 2305.


Ζωή
nikolaos p.
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: Δευ Φεβ 14, 2011 11:44 pm

Re: Σχόλια για θέματα Άλγεβρας (Τράπεζα Θεμάτων)

#142

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nikolaos p. » Κυρ Ιουν 15, 2014 9:59 pm

Γνωρίζουμε αν κάποιο από αυτά έχει στο μεταξύ κληρωθεί σε κάποιο σχολείο;


ΕικόναΕικόνα
dpa2007
Δημοσιεύσεις: 63
Εγγραφή: Τρί Σεπ 24, 2013 11:23 am

Re: Σχόλια για θέματα Άλγεβρας (Τράπεζα Θεμάτων)

#143

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από dpa2007 » Τρί Ιουν 17, 2014 12:11 pm

nikolaos p. έγραψε:Γνωρίζουμε αν κάποιο από αυτά έχει στο μεταξύ κληρωθεί σε κάποιο σχολείο;
Πολύ σωστή ερώτηση!
Επίσης μήπως γνωρίζουμε αν η τράπεζα θεμάτων έχει ανανεωθεί και δεν περιλαμβάνει για download τα προβληματικά θέματα;


arant
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 05, 2013 1:51 am
Τοποθεσία: Καβάλα

Re: Σχόλια για θέματα Άλγεβρας (Τράπεζα Θεμάτων)

#144

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από arant » Τρί Ιουν 17, 2014 3:43 pm

Δεν αφορά τα μαθηματικά αλλά είναι ενδεικτικό της "επιστημονικής δουλειάς" του απερχόμενου υπουργού και του επιτελείου του:
Σημερα στα Θρησκευτικά κληρώθηκε ένα θέμα με 5 ερωτήματα πολλαπλής επιλογής, και τα δύο ήταν .. όμοια! Προφανώς τους έμειναν έτσι από το copy-paste και κανείς δεν το είδε να το διορθώσουν! Μάλλον η δουλειά που γίνεται εδώ (ή ίσως και σε άλλα site, δε γνωρίζω), θα βοήθησε ''κάποιους'' σκληρά κοπιάσαντες και 'αδρά αμοιφθέντες', να μην εκτεθούν σε τέτοιο βαθμό!

Προς τους συντονιστές:
Επειδή η συμμετοχή μου στο μιτο περιορίζεται μόνο σε διαπιστώσεις-απόψεις επί της Τρ.Θεμάτων, και της λειτουργίας της, νιώθω κάπως άβολα. Δεν θα ήταν καλύτερο να διασπαστεί το θέμα σε δύο, ένα για τις λύσεις , και ένα για μια γενικότερη συζήτηση επι της Τράπεζας; Ήδη γράφονται αξιόλογες και ρεαλιστικές απόψεις, και αν είναι κάπου μαζεμένες μήπως προσφέρουν και κάτι, πέρα από μια συζήτηση.


Αργυριάδης Αντώνης
Άβαταρ μέλους
Πρωτοπαπάς Λευτέρης
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 2937
Εγγραφή: Τετ Οκτ 14, 2009 12:20 am
Τοποθεσία: Πετρούπολη, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Σχόλια για θέματα Άλγεβρας (Τράπεζα Θεμάτων)

#145

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πρωτοπαπάς Λευτέρης » Τετ Ιούλ 16, 2014 4:42 pm

Επειδή η τράπεζα προοδεύει, αφαιρέθηκαν τέσσερα ακόμη θέματα: 7518, 7529, 2052, 8458.

Τα διπλά και τα λανθασμένα δεν φεύγουν όμως με τίποτα!!!


Κάθε πρόβλημα έχει μία τουλάχιστον λύση!!!
Antonis_A
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: Δευ Σεπ 15, 2014 8:59 am

Re: ΘΕΜΑ 4ο 2047 ! Βοηθεια!!!

#146

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antonis_A » Δευ Σεπ 15, 2014 10:30 am

Αναστασης έγραψε:Γεια σας ,
Το ονομα μου ειναι Αναστασης και ειμαι μαθητης της Ά Λυκειου.
Το παρακατω θεμα επρεπε να λυσω στις προαγωγικες εξετασεις μου ομως
η μαθηματικος στο σχολειο μου ηταν καθετη οτι στο γ) ερωτημα το i) ειναι 14
και εγω οπως και καποιοι αλλοι συμμαθητες μου υποστηριζουμε πως η ερωτηση
ειναι ασαφης και θα πρεπει να παρει σωστες και τις δυο εκδοχες. Εμεις απαντησαμε
24. Σας παρακαλω πολυ μπορειτε να με βοηθησετε; Θελω να ξερω απο ειδικους ποια
ειναι η σωστη απαντηση.

Το θεμα : http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENI ... 4_2047.pdf

Σας ευχαριστω για τον χρονο σας!!!
Η σωστή απάντηση είναι 14. Δεν υπάρχει ασάφεια εκφώνησης ούτε θεωρώ ότι χρήζει φιλολογικής ανάλυσης. Το πνεύμα είναι κάπως διαφορετικό
και θυμίζει εκφώνηση ΑΕΠΠ. Στην εκφώνηση του προβλήματος αναφέρει ότι ο μελισσοκόμος συλλέγει το μέλι απο μια κυψέλη κάθε φορά. Προφανώς για μένα (*), θέλει τον μαθητή να αντιληφθεί ότι η συγκομιδή μπορεί να γίνει με οποιοδήποτε σειρά.

(*) να συμφωνήσω ότι το θέμα απέχει απο το πνεύμα των "ασκήσεων τάξης". Αυτό όμως δεν το κάνει -αυτόματα- ούτε κακό και πολύ περισσότερο ούτε λάθος.

Γενική παρατήρηση: με τα πεπατημένα θέματα τάξης, ας τα ονομάσουμε καλώς τεθημένα για να βαυκαλιστούμε λίγο, βγαίνει ο μαθητής του 20 απο την τάξη και δεν έχει την αντίληψη να λύσει ακριβώς τα ίδια θέματα με διαφορετική εκφώνηση.
Πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα το πρόσημο τριωνύμου. Τελειώνει την Α-Λυκείου (και λίγο παλιότερα την Β-Λυκείου) και ενώ μπορεί να εκτιμήσει το πλήθος των ριζών ενός παραμετρικού τριωνύμου -πιάσε το αυγό και κούρευτο στην καθημερινότητα του- δεν μπορεί να συνθέσει μια απλή δευτεροβάθμια εξίσωση για την επίλυση ενός προβλήματος που του ανακύπτει. Αφορμή για το σχόλιο, η σε προηγούμενη σελίδα παρατήρηση, ότι τα μαθηματικά δεν πρέπει να τα "φυλακίσουμε" σε μια δεξαμενή 300 θεμάτων. Απο την παρατήρηση προκύπτει ότι αρκετές φορές τους τοίχους τους χτίζουμε οι ίδιοι οι καθηγητές.


Antonis_A
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: Δευ Σεπ 15, 2014 8:59 am

Re: Σχόλια για θέματα Άλγεβρας (Τράπεζα Θεμάτων)

#147

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antonis_A » Δευ Σεπ 15, 2014 10:50 am

αφορμή για αυτό το σχόλιο η απόσυρση του συγκεκριμένου θέματος
kostas.zig έγραψε:
Γιώργος Ρίζος έγραψε: Τέλος πάντων, καταγράφω εδώ ένα ακόμα ερώτημα που με προβληματίζει:

GI_A_ALG_4_7522

ΘΕΜΑ 4
Σε έναν οργανισμό, αρχικά υπάρχουν 204800 βακτήρια. Μετά από 1 ώρα υπάρχουν 102400 βακτήρια, μετά από 2 ώρες 51200 βακτήρια, και γενικά ο αριθμός των βακτηρίων υποδιπλασιάζεται κάθε μια ώρα.
α) Πόσα βακτήρια θα υπάρχουν μετά από 6 ώρες; (Μονάδες 6)
β) Τη χρονική στιγμή όμως που τα βακτήρια ήταν 6400, ο οργανισμός παρουσίασε ξαφνική επιδείνωση. Ο αριθμός των βακτηρίων άρχισε πάλι να αυξάνεται ώστε κάθε μια ώρα να τριπλασιάζεται. Το φαινόμενο αυτό διήρκεσε για 5 ώρες. Συμβολίζουμε με \{\beta _\nu } \ το πλήθος των βακτηρίων \\nu \ ώρες μετά
Είναι ένα θέμα που δεν έχει πρόβλημα η εκφώνηση του. Που είναι γραμμένο ότι τα ερωτήματα που έπονται άλλων πρέπει να διέπονται απο τα συμπεράσματα των προηγούμενων; (άλλο αν το χρησιμοποιούμε ως πάγια τακτική).
Το β) ερώτημα είναι αυτοτελές απο όποια άποψη και αν το εξετάσουμε (και όμορφα γραμμένο για να βοηθήσει)

Δεν είδα όμως καμία μομφή ότι είναι (ήταν) πρόβλημα επιπέδου 2ου θέματος.


Άβαταρ μέλους
AMD
Δημοσιεύσεις: 61
Εγγραφή: Τετ Δεκ 17, 2014 11:14 am

Re: Σχόλια για θέματα Άλγεβρας (Τράπεζα Θεμάτων)

#148

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από AMD » Τετ Ιαν 21, 2015 1:43 pm

βλέπω το θέμα GI_A_ALG_ 4_13158 και διαπιστώνω κάποια προβλήματα. Ιδιαίτερα ενοχλητικά βρίσκω τα προβλήματα της γλώσσας.

Εκφώνηση:
Δυο φίλοι αποφάσισαν να κάνουν το χόμπι τους δουλειά. Τους άρεσε να ζωγραφίζουν
μπλουζάκια (η διατύπωση αυτή σημαίνει ότι έπαιρναν τα μπλουζάκια και πάνω σε αυτά ζωγράφιζαν) και έστησαν (μάλλον φτωχή επιλογή ρήματος) μια μικρή επιχείρηση για να τα πουλήσουν μέσω διαδικτύου.
Σε διάστημα ενός μηνός τα έξοδα κατασκευής (σε ευρώ) για x μπλουζάκια δίνονται από τη
συνάρτηση K(x)=12,5x+120 και τα έσοδα από την πώλησή τους (σε ευρώ), από τη συνάρτηση E(x)=15,5x .
α) Αν η επιχείρηση κάποιο μήνα δεν κατασκευάσει μπλουζάκια, έχει έξοδα; Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.

β) Τι εκφράζει ο αριθμός \displaystyle{12,5} και τι ο αριθμός \displaystyle{15,5} στο πλαίσιο του προβλήματος;

Ποιό κομμάτι της ύλης εξετάζεται σε αυτό το ερώτημα και σύμφωνα με ποιά θεωρία αναμένεται η απάντηση; Τα 4 μόρια του ερωτήματος είναι τζόκερ;
Τι σημαίνει στα πλαίσια του προβλήματος και πως αυτά ορίζονται;

Οι συναρτήσεις K(x),E(x) ως (γραμμικές) συναρτήσεις ακεραίων είναι αριθμητικές πρόοδοι, επομένως οι αριθμοί 12,5 και 15,5 εκφράζουν την διαφορά των αντίστοιχων προόδων.
Είναι εκτός πλαισίου αυτή η απάντηση;


γ) Να βρείτε πόσα μπλουζάκια πρέπει να πουλήσουν ώστε να έχουν έσοδα όσα και έξοδα
(δηλαδή να μην «μπαίνει μέσα» η επιχείρηση) η εντός παρενθέσεως επεξηγηματική πρόταση, σε αργκό, γιατί υπάρχει; Πρόσφερε κάτι επιπλέον στο νόημα της προηγούμενης πρότασης;

δ) Αν πουλήσουν 60 μπλουζάκια θα έχουν κέρδος; Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.

Στο ερώτημα δ) ο θεματοδότης πιθανών να εννοεί ότι το διάστημα πώλησης των 60 μονάδων είναι ένας μήνας. Αφού δεν έχει δηλωθεί με ρητό τρόπο το διάστημα, οποιαδήποτε απάντηση (θετική ή αρνητική) είναι ορθή.
Το πρόβλημα δεν είναι καλώς τεθειμένο.Εφ'όσον δεν δίνεται περιορισμός για το x μπορούμε να ισχυριστούμε ότι η παραγωγή απειρίζεται. Φυσικά δεν χρειάζεται να κάνουμε αυτή την σκέψη, όμως για να απαντήσουμε στο ερώτημα δ) -εφ'οσον συντρέχει το προηγούμενο- θα πρέπει να γνωρίζουμε τη δυνατότητα μηνιαίας παραγωγής.


Απάντηση

Επιστροφή σε “Τράπεζα Θεμάτων, Άλγεβρα A”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 14 επισκέπτες