Τράπεζα θεμάτων

Συντονιστής: stranton

Άβαταρ μέλους
Χρήστος Λαζαρίδης
Δημοσιεύσεις: 656
Εγγραφή: Παρ Ιαν 09, 2009 10:48 am
Τοποθεσία: Παλαιό Φάληρο
Επικοινωνία:

Τράπεζα θεμάτων

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Χρήστος Λαζαρίδης » Σάβ Ιουν 28, 2014 2:11 pm

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ
Στα παρακάτω παρουσιάζονται ορισμένες σκέψεις θετικές και αρνητικές για την τράπεζα θεμάτων, που φαίνεται να αλλάζει την σχολική πραγματικότητα.
Τα πρόσφατα νέα των αποτελεσμάτων της Α΄Λυκείου είναι μάλλον ανησυχητικά. Μαζί με πεπειραμένους συναδέλφους ασχοληθήκαμε αρκετά με τις ασκήσεις της τράπεζας όλων των μαθημάτων και ''προσεκτικά'' διατυπώνουμε ορισμένες απόψεις.
ΘΕΤΙΚΑ ΤΡΑΠΕΖΑΣ
• Ομοιομορφία σε όλα τα σχολεία αφού όλοι έχουν πρόσβαση στην ίδια βάση δεδομένων. Η ισοδυναμία των θεμάτων, που προκύπτουν από την κλήρωση δεν είναι πραγματοποιήσιμη, αλλά είναι δυνατόν να προσεγγισθεί. Άλλωστε ποτέ δεν υπήρχε ισοδυναμία από σχολείο σε σχολείο. Κάθε καθηγητής έχει άλλη άποψη.
• Κάλυψη προβλεπόμενης ύλης από όλους. Αποφεύγονται φαινόμενα, όπου δεν έχουν καλυφθεί σημαντικά μέρη της ύλης, που είναι απαραίτητα για τη ομαλή συνέχεια της φοίτησης. Ο νεοδιοριζόμενος καθηγητής δεν έχει να αντιμετωπίσει εκπλήξεις.
• Ποιότητα των νέων ασκήσεων. Οι ασκήσεις είναι κατάλληλες για την εμπέδωση των εννοιών. Κατά τη γνώμη μου είναι επιτυχημένες παρόλα τα λάθη που εντοπίσθηκαν.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Άμεση διόρθωση των λαθών και προσεκτικότερος σχεδιασμός της τράπεζας Β΄ Λυκείου.
Εμπλουτισμός της τράπεζας με νέες ασκήσεις, που να καλύπτουν όλη την ύλη. Έτσι αποφεύγεται η παπαγαλία και ο παράγων "τύχη". Η επανάληψη ασκήσεων με μικρές διαφορές, κατά τη γνώμη μου, δεν είναι κατακριτέα.
ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΤΡΑΠΕΖΑΣ
• Αιφνιδιασμός δασκάλων και μαθητών. Η κοινότητα δεν ήταν έτοιμη να δεχθεί ένα τέτοιο μέτρο. Προσοχή να μη γίνει το ίδιο και στην Β΄ Λυκείου. Η εμπειρία της Α΄ Λυκείου θα βοηθήσει.
• Το σχολικό βιβλίο δεν υποστηρίζει την τράπεζα. Οι ασκήσεις του σχολικού δεν έχουν σχέση με τις ασκήσεις της τράπεζας, οι οποίες είναι ανωτέρου επιπέδου και άλλης νοοτροπίας.
• Είναι δύσκολο να καλυφθεί η προτεινόμενη ύλη μέσα στο χρόνο που διατίθεται. Εδώ παίζει ρόλο και η απώλεια διδακτικών ωρών, πολλές φορές αδικαιολόγητα. Δυστυχώς υπάρχουν φαινόμενα παράδοσης πολλών ενοτήτων σε ελάχιστες διδακτικές ώρες.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Επειδή η συγγραφή νέων βιβλίων δεν φαίνεται να είναι στα άμεσα σχέδια του υπουργείου, καλό είναι να χρησιμοποιείται η εμπλουτισμένη τράπεζα παράλληλα με το σχολικό.
Για την διευκόλυνση των καθηγητών, θα μπορούσε στο τέλος της εκφώνησης κάθε άσκησης να γράφεται το κεφάλαιο ή τα κεφάλαια στα οποία αυτή αναφέρεται.
Με μεγάλη προσοχή να μειωθεί η ύλη σε όσα μαθήματα κριθεί απαραίτητο.
Χρήστος Λαζαρίδης


Ο ηλίθιος είναι αήττητος
Άβαταρ μέλους
Καρδαμίτσης Σπύρος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2338
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 11:14 pm
Επικοινωνία:

Re: Τράπεζα θεμάτων

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καρδαμίτσης Σπύρος » Σάβ Ιουν 28, 2014 7:22 pm

Στα λεγόμενα του Χρήστου προσυπογράφω και επιπλέον προτείνω:

Η κάθε άσκηση να συνοδεύεται με ένα βαθμό δυσκολίας – ευκολίας.

Για παράδειγμα να υπάρχουν για κάθε άσκηση οι χαρακτηρισμοί:

2_1 πολύ εύκολο δεύτερο θέμα
2_2 εύκολο μέτριο δεύτερο θέμα
2_3 μέτριο δεύτερο θέμα
2_4 δύσκολο δεύτερο θέμα
2_5 πολύ δύσκολο δεύτερο θέμα

Αντίστοιχοι χαρακτηρισμοί να υπάρχουν και για το τέταρτο θέμα.

Με αυτή τη διαβάθμιση το υπουργείο θα μπορεί μια χρονιά να ορίσει. Εξετάσεις άλγεβρας Α λυκείου. Το άθροισμα των κληρωθέντων θεμάτων να έχει δείκτη 6. Αυτό θα σημαίνει αυτό ότι αν σε ένα λύκειο κληρωθεί για δεύτερο θέμα ένα με χαρακτηρισμό 2_1 (πολύ εύκολο δεύτερο θέμα ) το τέταρτο θέμα θα πρέπει να έχει χαρακτηρισμό 4_5 ώστε το άθροισμα των δεικτών να είναι 1 + 5 = 6. Αποφεύγουμε έτσι να έχουμε σε ένα λύκειο δύο δύσκολα δεύτερα και τέταρτα θέματα ή το αντίστροφο. Σε κάθε περίπτωση όλα τα λύκεια θα έχουν ίδιας δυσκολίας θέματα.

Το υπουργείο με την στάθμιση αυτή των θεμάτων θα μπορεί να βγάλει στατιστικά συμπεράσματα για την επίδοση των μαθητών κάθε χρονιά και να μπορεί να υπολογίσει την επίδραση ίσως μελλοντικών πρακτικών εφαρμογής (πχ νέες μορφές διδασκαλίας, νέα βιβλία) στην απόδοση των μαθητών.


Καρδαμίτσης Σπύρος
nikolaos p.
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: Δευ Φεβ 14, 2011 11:44 pm

Re: Τράπεζα θεμάτων

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nikolaos p. » Σάβ Ιουν 28, 2014 10:54 pm

Σωστός ο προβληματισμός για χαρακτηρισμό ευκολίας - δυσκολίας στο 2ο - 4ο θέμα και το άθροισμα 6, αλλά βλέπω κάποιο πρόβλημα για τους μέτριους - αδύναμους μαθητές, που στοχεύουν να "πιάσουν" το 2ο θέμα και δεν καταπιάνονται καθόλου με το 4ο. Αν πέσει δύσκολο 2ο θέμα αδικούνται, καθώς κάποιο ποσοστό τους θα αποτύχει, ενώ και το 4ο επίσης δεν θα το γράψουν αφού ακόμη και εύκολο 4ο να είναι, γι αυτούς θα είναι δύσκολο. Αντίθετα αν πέσει εύκολο 2ο θα έχουν μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας στο θέμα αυτό, ενώ το δύσκολο 4ο δεν θα τους επηρεάσει, αφού ούτως ή άλλως δεν θα ασχοληθούν με αυτό.
Για τους καλούς και άριστους μαθητές δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί όποιος συνδυασμός ευκολίας - δυσκολίας (με άθροισμα 6) και να πέσει, θα γράψουν σύμφωνα με τις δυνατότητές τους.
Άποψή μου είναι οτι θα πρέπει ο βαθμός δυσκολίας όλων των 2ων θεμάτων να είναι όσο το δυνατόν ο ίδιος όπως επίσης και των 4ων.


ΕικόναΕικόνα
Απάντηση

Επιστροφή σε “Τράπεζα Θεμάτων, Άλγεβρα A”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης