Σχολική δραστηριότητα

Συντονιστής: ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΥΤΡΑΣ

Άβαταρ μέλους
KARKAR
Δημοσιεύσεις: 15035
Εγγραφή: Τετ Δεκ 08, 2010 6:18 pm

Σχολική δραστηριότητα

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από KARKAR » Πέμ Φεβ 25, 2021 2:52 pm

Σχολική  δραστηριότητα.png
Σχολική δραστηριότητα.png (8.68 KiB) Προβλήθηκε 536 φορές
\bigstar Στο τρίγωνο ABC , είναι : AB=AC=5 και BC=6 . Θεωρούμε σημεία S , P , T

των πλευρών AB , BC , CA αντίστοιχα , ώστε : AS=BP=CT=x . Υπολογίστε το x ,

ώστε το τρίγωνο SPT να καταστεί ισοσκελές . Είναι άραγε το τρίγωνο αυτό όμοιο με το αρχικό ;



Λέξεις Κλειδιά:
Άβαταρ μέλους
george visvikis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 13299
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am

Re: Σχολική δραστηριότητα

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από george visvikis » Σάβ Φεβ 27, 2021 12:24 pm

KARKAR έγραψε:
Πέμ Φεβ 25, 2021 2:52 pm
Σχολική δραστηριότητα.png\bigstar Στο τρίγωνο ABC , είναι : AB=AC=5 και BC=6 . Θεωρούμε σημεία S , P , T

των πλευρών AB , BC , CA αντίστοιχα , ώστε : AS=BP=CT=x . Υπολογίστε το x ,

ώστε το τρίγωνο SPT να καταστεί ισοσκελές . Είναι άραγε το τρίγωνο αυτό όμοιο με το αρχικό ;
Για την περίπτωση PS=PT. Με νόμο συνημιτόνου στο ABC βρίσκω \displaystyle \cos B = \frac{3}{5}. Με τον ίδιο νόμο στα BSP, CTP κι επειδή PS=PT έχω:
Σχολική δραστηριότητα.png
Σχολική δραστηριότητα.png (10.26 KiB) Προβλήθηκε 453 φορές
\displaystyle {x^2} + {(5 - x)^2} - 2x(5 - x)\frac{3}{5} = {x^2} + {(6 - x)^2} - 2x(6 - x)\frac{3}{5} \Leftrightarrow \boxed{x=\frac{55}{16}}

\displaystyle S{P^2} = {\left( {\frac{{55}}{{16}}} \right)^2} + {\left( {\frac{{25}}{{16}}} \right)^2} - 2\frac{{55}}{{16}} \cdot \frac{{25}}{{16}} \cdot \frac{3}{5} \Leftrightarrow \boxed{SP = \frac{{5\sqrt 5 }}{4}} (1)

Ομοίως βρίσκω \displaystyle \cos A = \frac{7}{{25}} και στη συνέχεια \displaystyle ST = \frac{{3\sqrt 5 }}{2}\mathop  \Rightarrow \limits^{(1)} \frac{{ST}}{{SP}} = \frac{6}{5}, άρα τα ισοσκελή τρίγωνα είναι όμοια.


Αργότερα θα εξετάσω την περίπτωση TS=TP.


Άβαταρ μέλους
george visvikis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 13299
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am

Re: Σχολική δραστηριότητα

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από george visvikis » Σάβ Φεβ 27, 2021 1:15 pm

\displaystyle  \bullet Για την περίπτωση TS=TP. Κρατάω από πριν ότι \displaystyle \cos A = \frac{7}{{25}},\cos B = \frac{3}{5}.
Σχολική δραστηριότητα.ΙΙ.png
Σχολική δραστηριότητα.ΙΙ.png (10.3 KiB) Προβλήθηκε 441 φορές
Με όμοιο τρόπο (νόμο συνημιτόνων στα AST, CTP) καταλήγω στην εξίσωση \displaystyle {x^2} - 10x + \frac{{275}}{{16}} = 0

κι επειδή 0<x<5, παίρνω τη δεκτή ρίζα \boxed{x = \frac{{20 - 5\sqrt 5 }}{4}}

Εργαζόμενος όπως και στην πρώτη περίπτωση βρίσκω ότι τα τρίγωνα δεν είναι όμοια.


\displaystyle  \bullet Η περίπτωση SP=ST απορρίπτεται γιατί καταλήγει σε \widehat A=\widehat B που δεν ισχύει.


Απάντηση

Επιστροφή σε “ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β'”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 17 επισκέπτες