Εξετάσεις Διορισίμων 2017
Συντονιστής: chris_gatos
- Demetres
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 8989
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
- Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
- Επικοινωνία:
Εξετάσεις Διορισίμων 2017
Αυτήν την βδομάδα γίνονται για πρώτη φορά στην Κύπρο οι εξετάσεις για εγγραφή στους καταλόγους διορισίμων. Ο αντίστοιχος δηλαδή διαγωνισμός του ΑΣΕΠ.
Επισυνάπτω την χθεσινή εξέταση των μαθηματικών για λύσεις, σχόλια, σύγκριση με τον διαγωνισμό στην Ελλάδα.
Συνολικά αυτή η εξέταση δίνει 32 από τα 100 μόρια. Έγινε επίσης εξέταση γνώσης της Ελληνικής γλώσσας η οποία έδινε 8 μόρια, και εξέταση δεξιοτήτων (ουσιαστικά γενική διδακτική) η οποία έδινε άλλα 10 μόρια. Τα υπόλοιπα μόρια είναι για πρόσθετα προσόντα. Βάζω σε hide την πλήρη μοριοδότηση:
Επισυνάπτω την χθεσινή εξέταση των μαθηματικών για λύσεις, σχόλια, σύγκριση με τον διαγωνισμό στην Ελλάδα.
Συνολικά αυτή η εξέταση δίνει 32 από τα 100 μόρια. Έγινε επίσης εξέταση γνώσης της Ελληνικής γλώσσας η οποία έδινε 8 μόρια, και εξέταση δεξιοτήτων (ουσιαστικά γενική διδακτική) η οποία έδινε άλλα 10 μόρια. Τα υπόλοιπα μόρια είναι για πρόσθετα προσόντα. Βάζω σε hide την πλήρη μοριοδότηση:
- Συνημμένα
-
- ΕξέτασηΔιορισίμων.pdf
- (261.89 KiB) Μεταφορτώθηκε 304 φορές
Λέξεις Κλειδιά:
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 13276
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
Re: Εξετάσεις Διορισίμων 2017
Ένα σχόλιο για την Ερώτηση και συγκεκριμένα το
Δίνει τη συνάρτηση και ζητάει σε πόσα σημεία δεν είναι παραγωγίσιμη.
Οι απαντήσεις τριών μαθητών είναι: Α) είναι παραγωγίσιμη σε όλο το πεδίο ορισμού της
Β) δεν είναι παραγωγίσιμη σε τρία σημεία
Γ) δεν είναι παραγωγίσιμη σε τέσσερα σημεία.
Αφού ζητάει τη σωστή απάντηση () στη συνέχεια στο επίμαχο ερώτημα λέει: "πού πρέπει να αποδώσει ο καθηγητής τις λανθασμένες απαντήσεις των δύο άλλων μαθητών;"
Παρακάτω φαίνεται η γραφική παράσταση της συνάρτησης (το σχήμα δεν δόθηκε στην εξέταση).
Εδώ νομίζω ότι δεν υπάρχει αντικειμενική απάντηση. Πώς μπορεί να γνωρίζει ο καθηγητής τι έχει στο μυαλό του ο κάθε μαθητής που δίνει μια λανθασμένη απάντηση; Ο καθηγητής μόνο εικασίες μπορεί να κάνει. Θα ήθελα να μάθω την επίσημη απάντηση σε αυτό το ερώτημα.
Δίνει τη συνάρτηση και ζητάει σε πόσα σημεία δεν είναι παραγωγίσιμη.
Οι απαντήσεις τριών μαθητών είναι: Α) είναι παραγωγίσιμη σε όλο το πεδίο ορισμού της
Β) δεν είναι παραγωγίσιμη σε τρία σημεία
Γ) δεν είναι παραγωγίσιμη σε τέσσερα σημεία.
Αφού ζητάει τη σωστή απάντηση () στη συνέχεια στο επίμαχο ερώτημα λέει: "πού πρέπει να αποδώσει ο καθηγητής τις λανθασμένες απαντήσεις των δύο άλλων μαθητών;"
Παρακάτω φαίνεται η γραφική παράσταση της συνάρτησης (το σχήμα δεν δόθηκε στην εξέταση).
Εδώ νομίζω ότι δεν υπάρχει αντικειμενική απάντηση. Πώς μπορεί να γνωρίζει ο καθηγητής τι έχει στο μυαλό του ο κάθε μαθητής που δίνει μια λανθασμένη απάντηση; Ο καθηγητής μόνο εικασίες μπορεί να κάνει. Θα ήθελα να μάθω την επίσημη απάντηση σε αυτό το ερώτημα.
- Demetres
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 8989
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
- Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
- Επικοινωνία:
Re: Εξετάσεις Διορισίμων 2017
Γιώργο, δεν ξέρω αν υπάρχουν, ή αν θα υπάρξουν επίσημες απαντήσεις. Ούτε τι οδηγίες διόρθωσης υπάρχουν.
Για τον μαθητή που έδωσε την απάντηση (Α) θα έλεγα ότι δεν γνωρίζει το κλασικό παράδειγμα συνεχούς μη παραγωγίσιμης συνάρτησης που είναι η .
Για τον μαθητή που έδωσε την απάντηση (Γ) βλέπω ένα πιθανό αλγεβρικό/λογικό λάθος που θα μπορούσε να κάνει. Ο μαθητής μπορεί να πει ότι πέραν του υπάρχει πρόβλημα στα σημεία όπου οπότε πρέπει να λύσει αυτήν την εξίσωση.
Πιθανώς να την λύσει λανθασμένα ως εξής:
(1) ή
(2) ή
Οπότε θα βρει ότι η συνάρτηση δεν είναι παραγωγίσιμη στα . Χωρίς να λάβει υπόψη τους περιορισμούς στην (1) και στην (2) βρήκε περισσότερα σημεία μη παραγώγισης από ότι έπρεπε. Επίσης, ίσως βρήκε τέσσερα επειδή ξέχασε το .
Για τον μαθητή που έδωσε την απάντηση (Α) θα έλεγα ότι δεν γνωρίζει το κλασικό παράδειγμα συνεχούς μη παραγωγίσιμης συνάρτησης που είναι η .
Για τον μαθητή που έδωσε την απάντηση (Γ) βλέπω ένα πιθανό αλγεβρικό/λογικό λάθος που θα μπορούσε να κάνει. Ο μαθητής μπορεί να πει ότι πέραν του υπάρχει πρόβλημα στα σημεία όπου οπότε πρέπει να λύσει αυτήν την εξίσωση.
Πιθανώς να την λύσει λανθασμένα ως εξής:
(1) ή
(2) ή
Οπότε θα βρει ότι η συνάρτηση δεν είναι παραγωγίσιμη στα . Χωρίς να λάβει υπόψη τους περιορισμούς στην (1) και στην (2) βρήκε περισσότερα σημεία μη παραγώγισης από ότι έπρεπε. Επίσης, ίσως βρήκε τέσσερα επειδή ξέχασε το .
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 13276
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
Re: Εξετάσεις Διορισίμων 2017
Αυτό ακριβώς είναι που με μπέρδεψε Δημήτρη, η απάντηση του (Γ). Αν έλεγε πέντε σημεία θα το καταλάβαινα, αλλά με τέσσερα; Τότε θα πρέπει να υποθέσει κανείς ότι ξέχασε κάποιο σημείο, όπως γράφεις π. χ, το . Όπως και να' ναι δεν με ικανοποιεί ένα ερώτημα που σε υποχρεώνει να κάνεις υποθέσεις.
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5284
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Re: Εξετάσεις Διορισίμων 2017
Εύχομαι καλή επιτυχία στους υποψηφίους που διαγωνίστηκαν, μετά από επίπονη προετοιμασία. Επίσης εύχομαι σύντομα να προκηρυχθούν νέες θέσεις στο ελληνικά σχολεία για να αποκτήσει νέα ζωντάνια το σχολείο μας με την ένταξη νέων εκπαιδευτικών, που χρόνια τώρα βλέπουν το όνειρό τους να χάνεται στη δίνη της κρίσης.george visvikis έγραψε: ↑Πέμ Νοέμ 09, 2017 2:53 pm(...) Όπως και να' ναι δεν με ικανοποιεί ένα ερώτημα που σε υποχρεώνει να κάνεις υποθέσεις.
Το σχόλιο του Γιώργου, μού έφερε στη μνήμη ένα αξεπέραστο μνημείο ασάφειας από ελληνικό διαγωνισμό ΑΣΕΠ:
ΕΡΩΤΗΜΑ 2ο:
Σχεδιάστε μια τρίωρη παρουσίαση των παρακάτω ιδιοτήτων ενός τριγώνου για μαθητές Λυκείου:
α) της ισότητας
β) της ομοιότητας
γ) του εμβαδού
δ) των ιδιοτήτων κοινής τομής των υψών, των διαμέσων και των διχοτόμων.
Μετά τα δικά σας σχόλια, θα παραθέσω σύνδεσμο με κριτικά σχόλια της εποχής.
-
- Δημοσιεύσεις: 789
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm
Re: Εξετάσεις Διορισίμων 2017
Οτιδήποτε αφήνεται στην "κρίση" εξεταζόμενου και διορθωτή μου μοιρίζει "μαγείρεμα". Οπότε δεν με εκπλήσσει τίποτα!!Γιώργος Ρίζος έγραψε: ↑Πέμ Νοέμ 09, 2017 4:15 pmΕύχομαι καλή επιτυχία στους υποψηφίους που διαγωνίστηκαν, μετά από επίπονη προετοιμασία. Επίσης εύχομαι σύντομα να προκηρυχθούν νέες θέσεις στο ελληνικά σχολεία για να αποκτήσει νέα ζωντάνια το σχολείο μας με την ένταξη νέων εκπαιδευτικών, που χρόνια τώρα βλέπουν το όνειρό τους να χάνεται στη δίνη της κρίσης.george visvikis έγραψε: ↑Πέμ Νοέμ 09, 2017 2:53 pm(...) Όπως και να' ναι δεν με ικανοποιεί ένα ερώτημα που σε υποχρεώνει να κάνεις υποθέσεις.
Το σχόλιο του Γιώργου, μού έφερε στη μνήμη ένα αξεπέραστο μνημείο ασάφειας από ελληνικό διαγωνισμό ΑΣΕΠ:
ΕΡΩΤΗΜΑ 2ο:
Σχεδιάστε μια τρίωρη παρουσίαση των παρακάτω ιδιοτήτων ενός τριγώνου για μαθητές Λυκείου:
α) της ισότητας
β) της ομοιότητας
γ) του εμβαδού
δ) των ιδιοτήτων κοινής τομής των υψών, των διαμέσων και των διχοτόμων.
Μετά τα δικά σας σχόλια, θα παραθέσω σύνδεσμο με κριτικά σχόλια της εποχής.
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 13276
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
Re: Εξετάσεις Διορισίμων 2017
Εδώ νομίζω ότι ο ποιητής το παράκανε. Ούτε ο ίδιος δεν ξέρει τι θέλει να πει. Όλοι γνωρίζουν ότι στα Μαθηματικά δεν χωρούνΓιώργος Ρίζος έγραψε: ↑Πέμ Νοέμ 09, 2017 4:15 pm
Το σχόλιο του Γιώργου, μού έφερε στη μνήμη ένα αξεπέραστο μνημείο ασάφειας από ελληνικό διαγωνισμό ΑΣΕΠ:
ΕΡΩΤΗΜΑ 2ο:
Σχεδιάστε μια τρίωρη παρουσίαση των παρακάτω ιδιοτήτων ενός τριγώνου για μαθητές Λυκείου:
α) της ισότητας
β) της ομοιότητας
γ) του εμβαδού
δ) των ιδιοτήτων κοινής τομής των υψών, των διαμέσων και των διχοτόμων.
Μετά τα δικά σας σχόλια, θα παραθέσω σύνδεσμο με κριτικά σχόλια της εποχής.
ασάφειες. Όπως πολύ σωστά λέει ο λαός: "Ένα κι ένα κάνουν δύο"! Τα Μαθηματικά είναι, ίσως, η μοναδική ακριβής Επιστήμη.
Δεν υπάρχουν ερωτήσεις κρίσεως, όπου ο καθένας μπορεί να εκφράσει την δική του άποψη. Ένα ερώτημα μπορεί να έχει μόνο
μία αποδεκτή απάντηση. Δεν έχει σημασία αν υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι αντιμετώπισης. Η ουσία είναι ότι το αποτέλεσμα
παραμένει το ίδιο, όποια οδό κι αν ακολουθήσουμε για τη λύση.
Εδώ όμως ζητείται τι; Ποια απάντηση κερδίζει; Προφανώς, θεώρησαν ότι οι καθηγητές είναι διαφημιστές και ο καθένας μπορεί
να σχεδιάσει μία παρουσίαση για να "πουλήσει" με το δικό του τρόπο, π.χ την ισότητα των τριγώνων ή το εμβαδόν του τριγώνου.
Το οποίο δεν το βρίσκω κακό, να έχει δηλαδή ένας καθηγητής στο μυαλό του κάποιο σχεδιάγραμμα διδασκαλίας. Απεναντίας, είναι
και πολύ χρήσιμο. Κακό είναι, όμως, να τίθεται σε μία εξέταση και να βαθμολογείται ένα ερώτημα που επιδέχεται διαφορετικές
απαντήσεις. Η σοφία όμως των ειδημόνων είναι άπειρη!
Re: Εξετάσεις Διορισίμων 2017
Κάπου διάβασα ότι ακυρλωνονται αυτές οι εξετάσεις λόγω διαρροής θεμάτων. Αληθεύει;
Γιατί πάντα αριθμόν έχοντι. Άνευ τούτου ουδέν νοητόν και γνωστόν.
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 15762
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am
Re: Εξετάσεις Διορισίμων 2017
Ενδιαφέροντα τα θέματα και σίγουρα η μοριοδότηση είναι το αποτέλεσμα προσεκτικής μελέτης.
Το μόνο σχόλιο που έχω είναι ότι, για τα γούστα μου, η εξέταση παραείναι απλή. Δεν θα ξεχωρίσει τους καλούς από τους μέτριους. Πρόκειται για θέματα (πλην του κομματιού μερί Διδακτικής) που θα ρωτούσαμε μαθητές και όχι Καθηγητές που πρέπει να διδάσκουν τα θέματα αυτά από το περίσσευμα των γνώσεών τους.
Ένα σχόλιο για την 8.
Αν ήμουν διαγωνιζόμενος τότε:
Στο α) μέρος όπου ζητά να αποδείξουμε ότι το άθροισμα των αποστάσεων σημείου από τις πλευρές ισοπλεύρου τριγώνου είναι σταθερό, αφού έγραφα λύση, θα πρόσθετα ότι το αποτέλεσμα αυτό υπάρχει στο Αρχαί της Γεωμετρίας του Αρχιμήδη, το οποίο σώζεται μόνο σε Αραβική μετάφραση. Θα καλόπιανα έτσι τους διορθωτές γιατί στο β) ερώτημα όπου ζητά να αναφέρουμε δύο δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι μαθητές στην επίλυση του προβλήματος, στα σίγουρα θα έπαιρνα βαθμό κοντά στο μηδέν! Ομολογώ ότι δεν μπορώ να βρω δύο σημεία που τα δυσκόλευαν έναν μαθητή, πέρα από το ότι "δεν έμαθε να σκέπτεται τα αυτονόητα". Δυστυχώς η Διδακτική έχει ξεφύγει από τους στόχους της και ασχολούμαστε με ήσσονος σημασίας θέματα. Εδώ διυλίζουμε τον κώνωπα αντί να ασχολούμαστε με ουσιαστικά Μαθηματικά. Καλό είναι να ξεφύγουμε από την ρηχή Διδακτική.
Το μόνο σχόλιο που έχω είναι ότι, για τα γούστα μου, η εξέταση παραείναι απλή. Δεν θα ξεχωρίσει τους καλούς από τους μέτριους. Πρόκειται για θέματα (πλην του κομματιού μερί Διδακτικής) που θα ρωτούσαμε μαθητές και όχι Καθηγητές που πρέπει να διδάσκουν τα θέματα αυτά από το περίσσευμα των γνώσεών τους.
Ένα σχόλιο για την 8.
Αν ήμουν διαγωνιζόμενος τότε:
Στο α) μέρος όπου ζητά να αποδείξουμε ότι το άθροισμα των αποστάσεων σημείου από τις πλευρές ισοπλεύρου τριγώνου είναι σταθερό, αφού έγραφα λύση, θα πρόσθετα ότι το αποτέλεσμα αυτό υπάρχει στο Αρχαί της Γεωμετρίας του Αρχιμήδη, το οποίο σώζεται μόνο σε Αραβική μετάφραση. Θα καλόπιανα έτσι τους διορθωτές γιατί στο β) ερώτημα όπου ζητά να αναφέρουμε δύο δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι μαθητές στην επίλυση του προβλήματος, στα σίγουρα θα έπαιρνα βαθμό κοντά στο μηδέν! Ομολογώ ότι δεν μπορώ να βρω δύο σημεία που τα δυσκόλευαν έναν μαθητή, πέρα από το ότι "δεν έμαθε να σκέπτεται τα αυτονόητα". Δυστυχώς η Διδακτική έχει ξεφύγει από τους στόχους της και ασχολούμαστε με ήσσονος σημασίας θέματα. Εδώ διυλίζουμε τον κώνωπα αντί να ασχολούμαστε με ουσιαστικά Μαθηματικά. Καλό είναι να ξεφύγουμε από την ρηχή Διδακτική.
- Demetres
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 8989
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
- Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
- Επικοινωνία:
Re: Εξετάσεις Διορισίμων 2017
Την Δευτέρα θα διεξάγονταν οι εξετάσεις της Φυσικής, Χημείας, Θρησκευτικών, Φυσικής Αγωγής και Πληροφορικής. Τα θέματα διέρρευσαν πριν την έναρξη των εξετάσεων στην σελίδα του Υπουργείου Παιδείας!!! Ναι μπορούμε να υπερηφανευόμαστε και για αυτό. Οι συγκεκριμένες εξετάσεις αναβλήθηκαν έγκαιρα και ορίστηκε νέα ημερομηνία για αυτές.
Το πως οδηγήθηκαν τα πράγματα εκεί είναι υπό διερεύνηση. Μια εκδοχή στην οποία υπάρχουν ακόμη αναπάντητα ερωτήματα βρίσκεται εδώ.
Υπήρχαν, που υπήρχαν αντιδράσεις εναντίον των εξετάσεων, μετά από αυτό του συμβάν αυξήθηκαν. Μάλιστα είναι πολύ πιθανό να γίνουν μαζικές προσφυγές εναντίον του αδιάβλητου των εξετάσεων.
Συμφωνώ απόλυτα! Έλα όμως που ο νόμος μιλάει γιαMihalis_Lambrou έγραψε: ↑Πέμ Νοέμ 09, 2017 10:00 pmΕνδιαφέροντα τα θέματα και σίγουρα η μοριοδότηση είναι το αποτέλεσμα προσεκτικής μελέτης.
Το μόνο σχόλιο που έχω είναι ότι, για τα γούστα μου, η εξέταση παραείναι απλή. Δεν θα ξεχωρίσει τους καλούς από τους μέτριους. Πρόκειται για θέματα (πλην του κομματιού μερί Διδακτικής) που θα ρωτούσαμε μαθητές και όχι Καθηγητές που πρέπει να διδάσκουν τα θέματα αυτά από το περίσσευμα των γνώσεών τους.
Μάλλον ήταν και αυτό ένα προϊόν συμβιβασμού ώστε να ψηφιστεί επιτέλους αυτή η αλλαγή.εξέταση στο αναλυτικό πρόγραμμα του γνωστικού αντικειμένου των δημόσιων σχολείων της Δημοκρατίας στον κλάδο/ ειδικότητα στον οποίο ο υποψήφιος υπέβαλε αίτηση για εγγραφή, με βάση τον τίτλο σπουδών που κατέχει και το σχετικό σχέδιο υπηρεσίας και η οποία μοριοδοτείται μέχρι και τριάντα δύο τοις εκατό (32%)·
Κατά την γνώμη μου, στα μαθηματικά, έπρεπε απαραίτητα να εξετάζεται τουλάχιστον και η ύλη της ανάλυσης των πρώτων δύο ετών του Πανεπιστημίου.
Μιχάλη, αν ήσουν υποψήφιος θα είχες σίγουρα πάρα πολύ ελεύθερο χρόνο για να σκεφτείς και αυτό το ερώτημα.Ένα σχόλιο για την 8.
Αν ήμουν διαγωνιζόμενος τότε:
Στο α) μέρος όπου ζητά να αποδείξουμε ότι το άθροισμα των αποστάσεων σημείου από τις πλευρές ισοπλεύρου τριγώνου είναι σταθερό, αφού έγραφα λύση, θα πρόσθετα ότι το αποτέλεσμα αυτό υπάρχει στο Αρχαί της Γεωμετρίας του Αρχιμήδη, το οποίο σώζεται μόνο σε Αραβική μετάφραση. Θα καλόπιανα έτσι τους διορθωτές γιατί στο β) ερώτημα όπου ζητά να αναφέρουμε δύο δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι μαθητές στην επίλυση του προβλήματος, στα σίγουρα θα έπαιρνα βαθμό κοντά στο μηδέν! Ομολογώ ότι δεν μπορώ να βρω δύο σημεία που τα δυσκόλευαν έναν μαθητή, πέρα από το ότι "δεν έμαθε να σκέπτεται τα αυτονόητα". Δυστυχώς η Διδακτική έχει ξεφύγει από τους στόχους της και ασχολούμαστε με ήσσονος σημασίας θέματα. Εδώ διυλίζουμε τον κώνωπα αντί να ασχολούμαστε με ουσιαστικά Μαθηματικά. Καλό είναι να ξεφύγουμε από την ρηχή Διδακτική.
Η κυριότερη δυσκολία κατά την άποψή μου είναι ότι οι μαθητές δεν έχουν δει ένα παρόμοιο πρόβλημα. Και δυστυχώς σε τέτοιες περιπτώσεις, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, δεν ξέρουν πως θα ενεργήσουν.
Μια άλλη δυσκολία για τους μαθητές είναι η εκφώνηση της άσκησης. Αν π.χ. η άσκηση έλεγε να δειχθεί ότι το άθροισμα ισούται με όπου το μήκος του εμβαδού του τριγώνου και το μήκος της πλευράς, τότε θα είχαν από κάπου να πιαστούν. Θα ήξεραν ότι πρέπει να το συνδέσουν με το εμβαδόν του τριγώνου, και αφού έχουν δεδομένες τις κάθετες ίσως αυτό να τους οδηγούσε στην λύση.
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5284
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Re: Εξετάσεις Διορισίμων 2017
Την διαπίστωση αυτή θα μπορούσαμε να την κάνουμε και στο παράδειγμα του παλαιότερου ελληνικού διαγωνισμού που αναφέρω παραπάνω.Mihalis_Lambrou έγραψε: ↑Πέμ Νοέμ 09, 2017 10:00 pm(...) Εδώ διυλίζουμε τον κώνωπα αντί να ασχολούμαστε με ουσιαστικά Μαθηματικά. Καλό είναι να ξεφύγουμε από την ρηχή Διδακτική.
Διαγωνισμός ΑΣΕΠ 2005. Διδακτική Μαθηματικών
ΕΡΩΤΗΜΑ 2ο:
Σχεδιάστε μια τρίωρη παρουσίαση των παρακάτω ιδιοτήτων ενός τριγώνου για μαθητές Λυκείου:
α) της ισότητας
β) της ομοιότητας
γ) του εμβαδού
δ) των ιδιοτήτων κοινής τομής των υψών, των διαμέσων και των διχοτόμων.
Είσαι υποψήφιος. Έχεις προετοιμαστεί. Γνωρίζεις τις στοιχειώδεις κατευθύνσεις της Σύγχρονης Διδακτικής και, βεβαίως, τις οδηγίες διδασκαλίας, τις οδηγίες του βιβλίου του καθηγητή και, έστω ότι, έχεις και μια διδακτική εμπειρία με κάποια χρόνια στην φροντιστηριακή εκπαίδευση ή έχεις δουλέψει ώς αναπληρωτής. Εννοώ ότι αναφέρομαι σε κάποιον υποψήφιο που έχει μια επαφή με την εκπαιδευτική πραγματικότητα (σε αντίθεση με τους θεματοδότες).
Διαβάζεις. Σταματάς. Τρίβεις τα μάτια σου. Τα κλείνεις και τα ξανανοίγεις (reboot το λένε οι πληροφορικοί). Μπα! δεν ήταν η ιδέα σου. Το ίδιο ξαναδιαβάζεις: Η "ισότητα", η "ομοιότητα", το "εμβαδόν" αναφέρονται ως ιδότητες (!) και μάλιστα ... ενός (!) τριγώνου. Διαγράφεις την εκφώνηση, φτιάχνεις δική σου και προσπαθείς να απαντήσεις, με την "κοινή λογική":
Πρέπει να παρουσιάσουμε αυτές τις έννοιες σε μαθητές Λυκείου (πάλι καλά που το διευκρινίζουν...).
Τι σημαίνει παρουσιάζω; Επιδεικνύω με μονόλογο ή μήπως διδάσκω, ακολουθώντας τις κατευθύνσεις της Σύγχρονης Διδακτικής; Στο "Βιβλίο του Καθηγητή" για την Ευκλείδεια Γεωμετρία, (ΟΕΔΒ, 2000), προβλέπονται: 5 περίπου ώρες για την ισότητα τριγώνων (και ορθογωνίων), 4 για ομοιότητα, 2 ώρες για σημεία τομής υψών κ.λπ. και 3 για το εμβαδόν τριγώνου. Όλα αυτά, δίχως να υπολογίζουμε τον απαραίτητο χρόνο για να εισάγουμε τις έννοιες (π.χ. ομοιότητα ή εμβαδόν) και, βεβαίως, παραβλέποντας ότι πρόκειται για έννοιες που είναι διάσπαρτες σε διαφορετικά κεφάλαια και διδάσκονται σε διαφορετικές τάξεις.
Σκέφτεσαι, τώρα: Μαζεύω μαθητές Α΄ και Β΄ Λυκείου και κάνω συνδιδασκαλία; Γιατί, όμως; Μήπως, μόνο σε μαθητές Β΄ Λυκείου θα κάνω ανασκόπηση; Γιατί, όμως μόνο αυτές τις διάσπαρτες ενότητες; Και, πώς θα συμπιεστούν όλα αυτά σε 3 ώρες; Απνευστί θα παραδίδω; Τι αξία θα 'χει αυτό; Και η "ανακαλυπτική μέθοδος"; Αποδείξεις θα διδάσκω; Εφαρμογές; Τι θα κερδίσουν τα παιδιά αν τους απαγγείλω το μισό βιβλίο (δύο τάξεων) σε 3 ώρες; Και στο κάτω κάτω τι μου φταίνε τα παιδιά;
Αυτά, περίπου, συζητήσαμε και το 2009 (... μα πώς περνάν τα χρόνια!) ΕΔΩ.
Στο συνημμένο αρχείο μπορείτε να βρείτε και την κριτική που άσκησε ο αγαπητός φίλος Νίκος Ιωσηφίδης στην εφημερίδα ΛΑΟΣ της Βέροιας, 7-4-2005).
Τότε εξέφρασα μια απορία που έμεινε απορία:
Θα ήθελα, μιλώ ειλικρινά, να δω μια πρότυπη ανάπτυξη του θέματος, από τους θεματοδότες. Μάλλον όχι! Θα ήθελα να δω τους θεματοδότες να παρουσιάζουν αυτές τις "ιδιότητες" τριγώνων σε μαθητές.
Φοβάμαι ότι ούτε τώρα, ούτε στο μέλλον θα δούμε τις "πρότυπες" απαντήσεις των ασαφών ερωτήσεων της "ρηχής Διδακτικής", (όπως εύστοχα την χαρακτηρίζει ο Μιχάλης Λάμπρου). Έτσι οι θεματοδότες πετυχαίνουν δύο στόχους: Αποφεύγουν το σκόπελο να απολογούνται για τη ρηχότητα των δικών τους απαντήσεων και, αφήνοντας ένα πέπλο μυστηρίου με τις πυθιακές τους διατυπώσεις, κάνουν πιο απόμακρη και ανέγγιχτη από τους κοινούς θνητούς, την επιστήμη τους, μένοντας στο ύψος που μόνοι τους δημιούργησαν.
- Demetres
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 8989
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
- Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
- Επικοινωνία:
Re: Εξετάσεις Διορισίμων 2017
Να αναφέρω ότι πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της εξέτασης.
Από τους που έδωσαν εξετάσεις για την ειδικότητα των Μαθηματικών, πέρασαν οι . Δηλαδή ποσοστό .
Από τους που έδωσαν εξετάσεις για την ειδικότητα των Μαθηματικών, πέρασαν οι . Δηλαδή ποσοστό .
Re: Εξετάσεις Διορισίμων 2017
Κ. Δημήτρη καλησπέρα. Θα ήθελα να μας εξηγήσετε τι εννοείται με αυτό, επειδή δεν ξέρω το σύστημα. Προσωπικά κατάλαβα ότι μόνο το 18% έγραψε πάνω από τη βάση που έθεσαν οι εξεταστές, ενώ οι υπόλοιποι κόπηκαν.
Είναι αυταπάτη ότι η νεότητα είναι ευτυχισμένη, μια αυταπάτη αυτών που την έχουν χάσει. W. Somerset Maugham
- Demetres
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 8989
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
- Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
- Επικοινωνία:
Re: Εξετάσεις Διορισίμων 2017
Ναι η βάση είναι το . Για να περάσεις πρέπει να πάρεις την βάση στην εξέταση των Μαθηματικών αλλά και στις εξετάσεις Ελληνικής Γλώσσας και Δεξιοτήτων. Αν π.χ. πάρεις στην εξέταση των Μαθηματικών αλλά στην Ελληνική Γλώσσα τότε απέτυχες. Φαίνεται όμως ότι το σημαντικότερο ποσοστό όσων απέτυχαν, απέτυχαν (και) στο γραπτό των Μαθηματικών.
Εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά αποτελέσματα. Ο κωδικός των Μαθηματικών είναι το . Εδώ μπορείτε να δείτε και γενικά στατιστικά όχι μόνο για τους Μαθηματικούς αλλά και για τις άλλες ειδικότητες.
Εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά αποτελέσματα. Ο κωδικός των Μαθηματικών είναι το . Εδώ μπορείτε να δείτε και γενικά στατιστικά όχι μόνο για τους Μαθηματικούς αλλά και για τις άλλες ειδικότητες.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες