Ο ρόλος των ΤΠΕ στη μαθηματική εκπαίδευση

Συντονιστής: Καρδαμίτσης Σπύρος

Άβαταρ μέλους
Στέλιος Μαρίνης
Δημοσιεύσεις: 536
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 9:45 pm
Τοποθεσία: Νέα Σμύρνη, Αθήνα
Επικοινωνία:

Ο ρόλος των ΤΠΕ στη μαθηματική εκπαίδευση

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Στέλιος Μαρίνης » Κυρ Φεβ 26, 2017 9:51 am

Την αφορμή για να γράψω τα παρακάτω μου την έδωσε η ημερίδα που διοργάνωσε προ ημερών η ΕΜΕ για τη διδασκαλία των Μαθηματικών στο Δημοτικό σχολείο. Δεν κατάφερα να την παρακολουθήσω από την αρχή, ώστε όσα θα αναφέρω στηρίζονται στις εισηγήσεις που ακολούθησαν τις τρεις πρώτες που δεν πρόλαβα να ακούσω. Όλες οι εισηγήσεις ήταν προτάσεις για τον τρόπο διδασκαλίας κάποιων ενοτήτων με τη χρήση πολυμέσων. Σταθερό επιχείρημα των εισηγητών για την επιτυχία της μεθόδου ήταν ότι ικανοποίησε και ευχαρίστησε τους μαθητές. Όπως ήταν εύλογο δεν ήταν δυνατό να εξαχθούν συμπεράσματα για την αποτελεσματικότητα της μεθόδου ως προς το βαθμό υλοποίησης του εκπαιδευτικού στόχου, αφού αυτό θα προϋπέθετε μια δεύτερη ομάδα ελέγχου διδασκαλίας της ίδια ενότητας με συμβατικές μεθόδους. Δεν ήταν τυχαίο ότι όλοι οι εισηγητές ήταν δάσκαλοι ιδιωτικών σχολείων. Έχω πληροφορίες ότι η αξιολόγηση των δασκάλων σε πάρα πολλά ιδιωτικά σχολεία στηρίζεται εν πολλοίς στο πόσο αξιοποιούν τον υπολογιστή, το ίντερνετ και τους διαδραστικούς πίνακες στη διδασκαλία τους.
Σε δίλεπτη παρέμβασή μου -τόσο χρόνο είχα διαθέσιμο- έβαλα ένα σπόρο αμφιβολίας για τη θεοποίηση των ΤΠΕ στη μαθηματική εκπαίδευση. Στο τέλος είχα την ευκαιρία να συζητήσω με πολλούς από τους συμμετέχοντες οι οποίοι συμφώνησαν μαζί μου.
Επειδή το θέμα είναι τεράστιο, θα κάνω μόνο μια εισαγωγή με την ελπίδα να ανοίξει στο :logo: ένας διάλογος για το ζήτημα αυτό. Ίσως προκύψουν ενδιαφέροντα στοιχεία και απόψεις που μπορούμε να τα υποβάλουμε και ως πρόταση δημιουργίας ομάδας μελέτης στην προσεχή ΓΣ της ΕΜΕ ώστε να μην εξαντληθεί μόνο σε προεκλογικές διαμάχες, αλλά να μπει και σε επιστημονικά χωράφια. Επειδή η εισαγωγή αυτή περιέχει και σχήματα, θα μου επιτραπεί να την παραθέσω σε αρχείο pdf. Ο λόγος που δεν μπαίνω στην ουσία είναι ότι ερευνητικά δεν έχω τα απαιτούμενα στοιχεία για μια ολοκληρωμένη εισήγηση.
Συνημμένα
tpe.pdf
(173.71 KiB) Μεταφορτώθηκε 114 φορές


Κάποτε οι καμπύλες των γραφικών παραστάσεων ζωντανεύουν, είναι διαφορίσιμες γιατί είναι λείες κι όμορφες, έχουν ακρότατες τιμές γιατί αρνούνται τη μονοτονία, δεν έχουν όριο πραγματικό, αλλά μπορείς και τις φαντάζεσαι στο άπειρο και η ασύμπτωτη ευθεία είναι το καράβι που σε ταξιδεύει πλάι τους.

Λέξεις Κλειδιά:
Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5283
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Re: Ο ρόλος των ΤΠΕ στη μαθηματική εκπαίδευση

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Ρίζος » Τρί Φεβ 28, 2017 1:04 pm

Καλημέρα σε όλους!

Επαναφέρω το ενδιαφέρον και γλαφυρό κείμενο του Στέλιου, δηλώνοντας ότι οι προβληματισμοί του Στέλιου είναι και δικοί μου προβληματισμοί.

Θυμάμαι τα λόγια του αείμνηστου φίλου, εκδότη Χάρη Βαφειάδη όταν έφερνε η κουβέντα κάτι σχετικά με καινοτομίες, νέες τεχνολογίες, πρωτοποριακές μεθόδους επικοινωνίας με τους μαθητές ή αξιολόγησής τους κ.α. Έκλεινε την κουβέντα ο Χάρης με την αποστροφή: "Καλά όλα αυτά, αλλά δεν είναι και για χόρταση".

Οι μόνο 10 λήψεις του αρχείου του Στέλιου, με κάνουν να φανταστώ ότι ασχολούμενοι με τα τρέχοντα, παραβλέπουμε αυτό που θα είναι στο μέλλον το "κέντρο βάρους της εκπαίδευσης".(*)

(*) Όσοι κατέβασαν και διάβασαν το αρχείο, καταλαβαίνουν τι εννοώ. 10 λήψεις ως την ανάρτησή μου. Φαντάζομαι, τώρα θα αυξηθούν εκθετικά :mrgreen:

Στέλιο, μια συμβουλή: Αν θες τα κείμενά σου να διαβάζονται, μπες σε ένα εκπαιδευτικό site και δώσε ένα πιο προκλητικό τίτλο: Π.χ. "Το πιο sos 4ο θέμα για τις φετινές εξετάσεις".


Άβαταρ μέλους
Στέλιος Μαρίνης
Δημοσιεύσεις: 536
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 9:45 pm
Τοποθεσία: Νέα Σμύρνη, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Ο ρόλος των ΤΠΕ στη μαθηματική εκπαίδευση

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Στέλιος Μαρίνης » Τρί Φεβ 28, 2017 4:16 pm

Γιώργος Ρίζος έγραψε:Καλημέρα σε όλους!

Επαναφέρω το ενδιαφέρον και γλαφυρό κείμενο του Στέλιου, δηλώνοντας ότι οι προβληματισμοί του Στέλιου είναι και δικοί μου προβληματισμοί.

Θυμάμαι τα λόγια του αείμνηστου φίλου, εκδότη Χάρη Βαφειάδη όταν έφερνε η κουβέντα κάτι σχετικά με καινοτομίες, νέες τεχνολογίες, πρωτοποριακές μεθόδους επικοινωνίας με τους μαθητές ή αξιολόγησής τους κ.α. Έκλεινε την κουβέντα ο Χάρης με την αποστροφή: "Καλά όλα αυτά, αλλά δεν είναι και για χόρταση".

Οι μόνο 10 λήψεις του αρχείου του Στέλιου, με κάνουν να φανταστώ ότι ασχολούμενοι με τα τρέχοντα, παραβλέπουμε αυτό που θα είναι στο μέλλον το "κέντρο βάρους της εκπαίδευσης".(*)

(*) Όσοι κατέβασαν και διάβασαν το αρχείο, καταλαβαίνουν τι εννοώ. 10 λήψεις ως την ανάρτησή μου. Φαντάζομαι, τώρα θα αυξηθούν εκθετικά :mrgreen:

Στέλιο, μια συμβουλή: Αν θες τα κείμενά σου να διαβάζονται, μπες σε ένα εκπαιδευτικό site και δώσε ένα πιο προκλητικό τίτλο: Π.χ. "Το πιο sos 4ο θέμα για τις φετινές εξετάσεις".
Γιώργο, ευχαριστώ. Φοβάμαι ότι ο λόγος που το συνημμένο δεν μεταφορτώθηκε από περισσότερους συναδέλφους οφείλεται και σε δικό μου λάθος. Αρχικά, με βλέποντας το εικονίδιο της επισύναψης αρχείου (στραβομάρα μου, το ομολογώ) είχα βάλει λινκ σε άλλη σελίδα που ήταν αναρτημένο. Όταν βρήκα με τη βοήθεια ενός διαχειριστή τον τρόπο, το θέμα είχε κατέβει χαμηλά και λίγοι το έβλεπαν. Χάρη στη δική σου απάντηση θα αυξηθεί πιστεύω η ανάγνωση και η συμμετοχή. Βλέπεις, κάτι τέτοιο δεν θα ήθελα να το κάνω εγώ με δικές μου νέες παρεμβάσεις, καθώς και ο κανονισμός του :logo: , αλλά και η ηθική δεν το συνιστούν. 'Ισως θα ήταν χρήσιμο να ανοίξει στο :logo: ένα φάκελλος για το θέμα της χρήσης ΤΠΕ στη μαθηματική (κι όχι μόνο) εκπαίδευση, γιατί οι συνάδελφοι που θα ήθελαν να απαντήσουν, πιθανώς χρειάζονται χρόνο για μελέτη και οργάνωση της απάντησής του. Θα πρότεινα στους υπεύθυνους του φόρουμ να φτιάξουν ένα τέτοιο φάκελλο με μια γενική εισαγωγή και το κείμενό μου να είναι μια από τις τοποθετήσεις στο φάκελλο αυτό. Γνωρίζω ότι πολλοί συνάδελφοι έχουν μεταπτυχιακές σπουδές στο αντικείμενο. Πιθανότατα οι απόψεις τους να κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση από τη δική μου. Αλλά μόνο μέσα από την αντίθεση προκύπτει πρόοδος κατά τη γνώμη μου. Η αντιπαράθεση απόψεων και ιδεών και όχι η αντίθεση ανθρώπων είναι μια από τις σημαντικότερες πηγές της γνώσης και της προόδου.


Κάποτε οι καμπύλες των γραφικών παραστάσεων ζωντανεύουν, είναι διαφορίσιμες γιατί είναι λείες κι όμορφες, έχουν ακρότατες τιμές γιατί αρνούνται τη μονοτονία, δεν έχουν όριο πραγματικό, αλλά μπορείς και τις φαντάζεσαι στο άπειρο και η ασύμπτωτη ευθεία είναι το καράβι που σε ταξιδεύει πλάι τους.
Άβαταρ μέλους
Demetres
Γενικός Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8989
Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
Επικοινωνία:

Re: Ο ρόλος των ΤΠΕ στη μαθηματική εκπαίδευση

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Demetres » Τρί Φεβ 28, 2017 10:50 pm

Το μετακίνησα στον φάκελο της «Διδακτικής των Μαθηματικών».


Απάντηση

Επιστροφή σε “Διδακτική των Μαθηματικών”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες