Ερωτηματολόγιο για τη Διδακτική των Μαθηματικών

Συντονιστής: Καρδαμίτσης Σπύρος

evina.mar
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 20, 2017 3:40 pm
Τοποθεσία: Charters School, Sunningdale, UK

Ερωτηματολόγιο για τη Διδακτική των Μαθηματικών

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από evina.mar » Τρί Αύγ 14, 2018 4:54 pm

Καλησπέρα!
Είμαι μαθήτρια στην Αγγλία και θα ξεκινήσω την τελευταία τάξη τον Σεπτέμβριο. Το τελευταίο περίπου εξάμηνο διεξάγω μια μελέτη για να την καταθέσω ως ερευνητική εργασία σχετικά με την διδακτική των μαθηματικών. Ο λόγος που την ξεκίνησα ήταν το ενδιαφέρον μου για το πώς ο άνθρωπος καταλαβαίνει τις μαθηματικές ιδέες, λύνει προβλήματα, αποδεικνύει θεωρήματα και συνεπώς πώς θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε κάποιο εκπαιδευτικό σύστημα με βάση αυτά. Σίγουρα ένας ακόμη λόγος είναι ότι θέλοντας να σπουδάσω Μαθηματικά του χρόνου, οι εργασίες και οι δημοσιεύσεις σε φέρνουν σε μία πιο πλεονεκτική θέση στις αιτήσεις των πανεπιστημίων, αλλά το βασικό μου κίνητρο ήταν και είναι το ενδιαφέρον για το θέμα.
Πιο συγκεκριμένα έχω μελετήσει κάποιες προσεγγίσεις των μαθηματικών μέσω των νευροεπιστημόνων (κύριος άξονας της έρευνας μου είναι το theory of embodied mathematics των Lakoff και Nunez), και προσπάθησα να συνδέσω αυτές τις θεωρίες με άλλα μοντέλα της Μαθηματικής Διδακτικής που αφορούν την επίλυση προβλημάτων και την επιχειρηματολογία στις αποδείξεις. Μετά από την ανασκόπηση σε βιβλιογραφία, πήρα κάποιους μαθητές από μικρότερες τάξεις (αντιστοιχίες στο ελληνικό σύστημα είναι στ' δημοτικού και γ' γυμνασίου) και τους έδωσα προβλήματα/αποδείξεις πιο δημιουργικά και λιγότερο αλγοριθμικά και από τις απαντήσεις/προσεγγίσεις τους έβγαλα κάποια συμπεράσματα.
Σε δεύτερη φάση έδωσα ένα ερωτηματολόγιο σε καθηγητές από όλα τα κοντινά σχολεία (αρκετά μεγάλο εύρος δείγματος: περιλάμβανε απλά δημόσια, πρότυπα, ιδιωτικά και ένα σχολείο εξειδικευμένο για μαθηματικά). Δυστυχώς τα αποτελέσματα για το πώς οι Άγγλοι διδάσκουν μαθηματικά δεν ήταν ιδιαίτερα ευοίωνα-προφανώς υπήρχαν εξαιρέσεις-, μιας που δεν τείνουν να τηρούν μοντέλα διδακτικής-κάποια από τα οποία έχουν δημοσιευθεί και αποδεχθεί παγκόσμια από το 1957!!
Αυτό όμως μέσα από τη δική μου εμπειρία, ερχόμενη από την Ελλάδα και έχοντας μια σύγκριση στο μυαλό μου, ήταν ένα αρκετά αναμενόμενο αποτέλεσμα.
Κάπως έτσι μου δημιουργήθηκε το ερώτημα, αν στην Ελλάδα τα πράγματα είναι γενικά καλύτερα (από τις εμπειρίες μου στα μαθήματα της ΕΜΕ, των ΜΚΣ και στην Ευαγγελική που υπήρξα μαθήτρια σίγουρα ήταν), και για αυτό αποφασίζω να σας αφήσω ένα link με το ερωτηματολόγιο και όποιος έχει χρόνο και διάθεση και διδάσκει μαθηματικά στην δευτεροβάθμια να το συμπληρώσει.
https://goo.gl/forms/j4quEjxYVII2aARY2 (δυστυχώς το ερωτηματολόγιο είναι στα αγγλικά...)
Κάπου εδώ να διευκρινίσω πως αυτά τα αποτελέσματα δε θα συμπεριληφθούν στην ερευνητική εργασία που θα καταθέσω στα πανεπιστήμια- μιας που η σύγκριση αυτή δεν περιλαμβάνεται στους στόχους της έρευνας- και είναι ξεκάθαρα για δικό μου ενδιαφέρον και γνώση. Αν συγκεντρωθεί επαρκές δείγμα, θα δημοσιεύσω τα αποτελέσματα εδώ στο mathematica.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων όλους!


Παρασκευή-Ανδριάννα Μαρούτσου

Λέξεις Κλειδιά:
Απάντηση

Επιστροφή σε “Διδακτική των Μαθηματικών”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης