Καλησπέρα σε όλους.
Πάρα πολύ ενδιαφέρον το άρθρο που επισυνάπτεις, Γιώργο.
Πέρα από όλα τα εγγενή προβλήματα του κλάδου, όπως ανεπάρκεια εκπαιδευτικών, λάθη σε βιβλία και σε θέματα, κλπ, γίνεται καταφανής και η βλάβη που προκαλεί η παρέμβαση των δημοσιογράφων, δημιουργώντας προκαταλήψεις. Μεγάλη ζημιά κάνουν στην εκπαίδευση, γράφοντας "αντιεκπαιδευτικά" άρθρα που πουλάνε. Γενικά η κοινή γνώμη είναι στραμμένη κατά των εκπαιδευτικών, οπότε διψάνε όλοι να ακούνε για την ανικανότητα και την τεμπελιά μας και οι δημοσιογράφοι άλλο που δεν θέλουν, δίνουν τροφή στο κοινό. Μα δεν καταλαβαίνουν πως επηρεάζοντας δυσμενώς τα παιδιά τους τα κάνουν εχθρικά απέναντι στους καθηγητές, και αυτό είναι σε βάρος τους; Πώς να "εμπνευστεί" το παιδί από έναν άνθρωπο που, αντιγράφοντας τους μεγάλους, τον απαξιώνει;
Κι εμείς, οι εκπαιδευτικοί, δεν τα συζητάμε τα θέματα αυτά απροκάλυπτα, ή τα συζητάμε ακροθιγώς και κρατώντας τα προσχήματα, επειδή πιθανόν σκεφτόμαστε ότι αν θίξουμε τέτοια ζητήματα, θα εκτεθούμε ή θα θεωρηθεί ότι εμείς (που τα λέμε) έχουμε το πρόβλημα, ενώ όλοι οι υπόλοιποι, που σιωπούν, είναι ικανοί και άξιοι και καταξιωμένοι. Επειδή όμως συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες, όπως λέγεται, πιστεύω ότι σχεδόν ο καθένας που διδάσκει σε Δημόσιο Λύκειο, ανεξάρτητα από τις ικανότητες, τα προσόντα και την εμπειρία του, βρίσκεται κάποια στιγμή μπροστά σε δύσκολες καταστάσεις, που είναι απόρροια της γενικότερης κατάντιας της εκπαίδευσης. Ή μήπως της κοινωνίας; Όπως και να 'χει θεωρώ ότι, όπως είπε και ο Δημήτρης παραπάνω
ΔΗΜΗΤΡΗΣ έγραψε:κάποια στιγμή χρειάζεται να γίνει ένας ΄σοβαρός διάλογος και να ακουστούν απόψεις ανθρώπων που έχουν άμεση σχέση με την διδασκαλία και όχι αυτών που σχεδιάζουν χωρίς σχεδόν ποτέ να έχουν επαφή με μαθητές.
Ας ανοίξει δημόσια ένας τέτοιος διάλογος , χωρίς προκαταλήψεις και ταμπού από το mathematica, και είμαι βέβαιος ότι θα βγούν χρήσιμα συμπεράσματα.
Κι εγώ αυτό πιστεύω. Ότι πρέπει να μπουν στην άκρη οι προκαταλήψεις και τα ταμπού και να γίνει διάλογος.
Ειδικά εδώ, όπου η μεγάλη πλειοψηφία των συμμετεχόντων είναι έγκριτοι και καταξιωμένοι εκπαιδευτικοί, οπότε δεν μπαίνει θέμα "γνωστικής ανεπάρκειας", κι έτσι θα μπορούσε να γίνει διερεύνηση του προβλήματος και ανταλλαγή απόψεων. Πάντα βοηθάνε οι ανταλλαγές, και μερικές φορές από κει που δεν το περιμένεις
Πάντως κι εμένα με αποσχολεί το θέμα διαρκώς και διαβάζω ότι θεωρητικό πέφτει στην αντίληψή μου περί αριθμοφοβίας και μαθηματικοφοβίας, όπως το βιβλίο του John Allen Paulos, από το οποίο έχω γράψει μάλιστα κι ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα
http://mathandliterature.blogspot.gr/20 ... st_21.html
Καλό βράδυ