Σελίδα 1 από 1

Διαγωνισμός PIZA

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιαν 11, 2014 10:27 am
από Χρήστος Λαζαρίδης
Νομίζω ότι είναι ο κατάλληλος φάκελλος
Σας επισυνάπτω ένα άρθρο του ερευνητή και μαθηματικού κυρίου Στρατηγάκη, με αφορμή την διεξαγωγή του μαθηματικού διαγωνισμού PIZA.
Τα λεγόμενα με προβλημάτισαν αρκετά.

Χρήστος

Re: Διαγωνισμός PIZA

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιαν 11, 2014 11:16 am
από Μπάμπης Στεργίου
Χρήστο, όντως ωραίο άρθρο για προβληματισμό . Δεν μπορώ να ξέρω ποιοι τελικά οδηγούν αυτή τη χώρα και τι πρόκειται να αποφασίσουν στο μέλλον. Πάντως για την παιδεία δε βλέπω θεαματικές καινοτομίες και αποφάσεις.

Μπορεί όμως οι παγκόσμια τάση για καλή εκπαίδευση να επιφέρει και εδώ κάτι . Η δύναμη σήμερα είναι παντού η οικονομία, αυτό που λέμε παγκοσμιοποίηση, και όσοι κλείνουν τα μάτια θα βρεθούν ουραγοί. Στο ερώτημα '' που είναι ο άνθρωπος, οι ιδέες,η αξιοπρέπεια , το αύριο ... '' φαίνεται ότι κανένας δεν θέλει να σκεφτεί,πόσο μάλλον να απαντήσει.

Μπάμπης

Re: Διαγωνισμός PIZA

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιαν 11, 2014 12:58 pm
από Christos.N
Θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση στο άρθρο αυτό ιδιαίτερα στο δίπολο εκπαιδευμένος δάσκαλος -ταλαντούχος δάσκαλος.

Πιστεύω ότι ένα εκπαιδευτικό σύστημα αναπαράγει πρωτίστως την νοοτροπία του, ο αυριανός δάσκαλος εντυπώνει μέσα του τον σημερινό δάσκαλο που υπήρξε με την σειρά του μαθητής δασκάλου. Αυτό το σχήμα λειτουργεί καθώς ο άνθρωπος είναι όν κοινωνικό και μάλιστα μιμείται συμπεριφοριστικά, η εκπαίδευση σήμερα είναι φανερό, τουλάχιστον σε εμένα, έχει την τάση της δημιουργίας καστών, π.χ.. Ο ταλαντούχος δάσκαλος είναι (θεωρείται) στις μέρες μας ένας πιστοποιημένος -μέσω της παθογένειας- του ίδιου εκπαιδευτικού συστήματος, εκπαιδευμένος δάσκαλος ο οποίος με τη σειρά του προσελκύει μαθητές που δυνητικά θα πάρουν την θέση του.
Δηλαδή υπάρχει μια συστημική ταύτιση τις ικανότητας ενός ατόμου στην αφομοίωση και αναπαραγωγή του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος, συνεπώς των γνώσεων και των στόχων που αυτό θέτει. Άρα δεν αξιοποιείται πλήρως οι ατομική δεξιότητα, ούτε το σύστημα έχει την τάση να κινηθεί σε άλλα πλαίσια δηλαδή λιμνάζει, πώς οραματιστήκαμε το μάθημα του project και που οδηγήθηκε (ποιους εκπαιδευτικούς στόχους εξυπηρετεί σήμερα);

Οι παραπάνω σκέψεις είναι συμπυκνωμένες γιατί δεν θέλω να καταχραστώ το βήμα που μου δίνεται.