Σελίδα 1 από 1

Με αφορμή τις εξετάσεις της Α΄ Λυκείου

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 05, 2014 6:30 pm
από Στέλιος Μαρίνης
Αγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι, θεωρώ ότι, κατ' εξοχήν οι μαθηματικοί, έχουμε υπερεκτιμήσει τις τελικές γραπτές εξετάσεις ως μέσο αξιολόγησης και, για πολλούς, ενίσχυσης των μαθηματικών ικανοτήτων των μαθητών. Κατά την ταπεινή μου άποψη, ο βαθμός του τελικού γραπτού ενός μαθητή, εφόσον σχετίζεται με επιβράβευση ή με απόρριψη δεν έχει καμιά μα καμιά αξία από παιδαγωγική σκοπιά. Το μόνο ουσιαστικό που μπορεί να προσφέρει μια γραπτή εξέταση είναι να διερευνήσει την ανάπτυξη κάποιων τομέων της σκέψης και της ικανότητας του μαθητή, εφόσον αυτός γράφει χωρίς άγχος, με σκοπό να του υποδειχθεί τι πρέπει να κάνει για να βελτιωθεί. Α, ναι, μπορεί ακόμη να χρησιμεύσει στον διδάσκοντα να δει τις αδυναμίες της δικής του διδασκαλίας, αλλά και της ποιότητας του διαγωνίσματός του για να τις διορθώσει (πότε;).
Κάθε εξέταση ζωτικής σημασίας για τον εξεταζόμενο των ωθεί να αναπτύξει εκείνες τις "δεξιότητες" που οδηγούν στην επιτυχία. Τέτοιες δεξιότητες μπορεί να σχετίζονται ή να είναι τελείως άσχετες με τους στόχους της διδασκαλίας του μαθήματος. Συνήθως θεωρούμε ότι η επιδίωξη της επιτυχίας ωθεί στην απόκτηση γνώσης και κρίσης. Μάλλον αγνοούμε και άλλες δεξιότητες στις οποίες οι εξετάσεις ωθούν τους μαθητές, από ψυχολογικές (να μαντέψουν τι θα βάλει ο εξεταστής), έως τη δεξιότητα στην αντιγραφή.
Οι τελικές εξετάσεις, όπως είναι θεσπισμένες, και η βαθμολόγησή τους διαστρέφουν την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο παράγοντας τύχης γίνεται εξαιρετικά σημαντικός. Σε τι φυσική και ψυχολογική κατάσταση θα είναι ο εξεταζόμενος την ημέρα της εξέτασης, από ποιο κεφάλαιο θα είναι τα δύσκολα ζητήματα, πόσο τυχερός θα είναι να μην κάνει ένα ανόητο λαθάκι στο πρώτο ζήτημα με το οποίο καταπιάστηκε που οδηγεί σε αδιέξοδο και του αυξάνει το άγχος κι ένα σωρό άλλες περιπτώσεις. Μιλάω κυρίως για το μέσο μαθητή. Ούτε για τον επαγγελματία του άριστα ή τη διάνοια ούτε για το άλλο άκρο. Μου έχει τύχει ωστόσο, ακόμη και μερικοί εκπληκτικοί μαθητές να πατώσουν στις εισαγωγικές για διάφορους λόγους.
Τι γίνεται τώρα με την περιβόητη τράπεζα θεμάτων;
1. Ο εκπαιδευτικός χάνει τη δυνατότητα να προσαρμόσει την τελική εξέταση στους στόχους που έθεσε κατά τη διάρκεια της χρονιάς, μετριάζοντας τα προαναφερθέντα προβλήματα.
2. Ο παράγοντας τύχη γίνεται πολύ πιο σημαντικός (ευνόητο νομίζω).
3. Η ψυχολογική πίεση γίνεται αφόρητη για πολλούς μαθητές που δεν έχουν γερά νεύρα.
Θέτω τις πιο πάνω σκέψεις στην κρίση σας και περιμένω τις τοποθετήσεις σας.

Re: Με αφορμή τις εξετάσεις της Α΄ Λυκείου

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 05, 2014 7:24 pm
από spege
Στέλιο ο πρώτος αξιολογούμενος στη καινούρια αυτή κατάσταση είναι ο εκπαιδευτικός ,δηλαδή κατά πόσο δίδαξε αυτά που έπρεπε να διδάξει στη διάρκεια της χρονιάς και σε τι βάθος.
Μετά είναι ο μαθητής ,που θα πρέπει λίγο να κατέβουν κάποιοι βαθμοί γιατί πολύ εύκολα βάζουμε το 19 και το 20 με αποτέλεσμα να θεωρείτε πολύ δύσκολο έως απίθανο να κοπεί κάποιος και να επαναλάβει τάξη.
Σε όσα γράφεις συμφωνώ .
Αλλιώς θα μας κάτσει αυτό το σύστημα σε βάθος χρόνου όπως όλα στη πατρίδα μας συμβαίνουν και που πολλά δεν τα βλέπουμε τώρα.
Σπύρος

Re: Με αφορμή τις εξετάσεις της Α΄ Λυκείου

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 05, 2014 11:00 pm
από Μπάμπης Στεργίου
Στέλιο, Σπύρο , καλησπέρα !

Νομίζω ότι πολλές φορές έχουμε εύστοχα καταγράψει , αναλύσει και συστηματοποιήσει τα προβλήματα του γενικού Λυκείου. Το παράδοξο είναι ότι κάθε φορά που γίνεται ή επιχειρείται μια αλλαγή, εμείς έχουμε αντιρρήσεις. Και το περίεργο δεν είναι που εμείς έχουμε αντιρρήσεις, αλλά ότι τελικά έχουμε πάντα δίκαιο !!!

Ποιο είναι τελικά αυτό το Λύκειο που θέλουμε ; Μπορεί να υπάρχει ; Η Πολιτεία έχει δείξει ότι δεν το θέλει(ούτε ξέρουμε αν το έχει προσδιορίσει, αν και αυτό με τρομάζει).
Όλα σχεδιάζονται από τους πολιτικούς και από εκείνους που αυτοί επιλέγουν . Το καλό και σύγχρονο σχολείο λείπει από την πατρίδα μας. Αυτό το σχολείο θα έχει επίσης κανόνες, βαθμούς, αξιολόγηση, εξετάσεις. Τι θα το κάνει καλύτερο και πιο ανθρώπινο ;

Αν μαζέψουμε όλα τα ερωτήματα και τα μελετήσουμε σε βάθος, εύκολα θα προκύψει το νέο Σχολείο.Θέλει όμως ικανούς ανθρώπους να το σχεδιάσουν και ικανούς πολιτικούς να το θεσμοδοτήσουν . Οι πρώτοι υπάρχουν σίγουρα.

Όσον τώρα αφορά τον αρχικό προβληματισμό του Στέλιου, ενός ανθρώπου που έχει όχι μόνο σκεφτεί, αλλά έχει σταχαστικά πονέσει για την υπόθεση Παιδεία, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω. Είναι δύσκολο να προσθέσω κάτι . Πρέπει όμως αυτά να τα δουν και εκείνοι που έχουν το ...μαχαίρι και να πράξουν ανάλογα

Μπάμπης

Re: Με αφορμή τις εξετάσεις της Α΄ Λυκείου

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μαρ 06, 2014 8:11 am
από spege
Καλημέρα
Η Πολιτεία έχει δείξει ότι δεν το θέλει…
Σωστά Μπάμπη
Ας θυμηθούμε την περίφημη « μεταρρύθμιση » Αρσένη
Εξεταστικό ,αλλαγές για τα παιδιά
Διαγωνισμός ΑΣΕΠ για τους δασκάλους
Δηλαδή « μεταρρυθμίσεις » στα χαρτιά ,όχι σε υποδομές. Τίποτα άλλο δεν θυμάμαι
Τέτοιες σου κάνω και εγώ κάθε μέρα
Τώρα τι πάει να γίνει;
Πάλι εξεταστικό ,αλλαγές για τα παιδιά
Αξιολόγηση για τους δασκάλους. Πάλι τα ίδια
Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ ατόνησε όταν κατάλαβαν ότι δεν λύνεται το ασφαλιστικό πρόβλημα των ταμείων και εδώ και πέντε χρόνια περίπου σταμάτησε.
Μια από τα ίδια θα γίνει και με την αξιολόγηση
Σπύρος

Re: Με αφορμή τις εξετάσεις της Α΄ Λυκείου

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 23, 2014 1:44 pm
από tsits
Απορία ως προς την αξιολόγηση των γραπτών.
Αναφέρει ο νόμος «Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα." Τι θα συμβεί στα ιδιωτικά σχολεία αφού δεν θα υπάρχουν κρατικές επιτροπές. Είναι γνωστό τι συμβαίνει τώρα στην Γ Λυκείου με τα μαθήματα (διδάσκονται σχεδόν μόνο των κατευθύνσεων και πως γίνονται οι εξετάσεις στο τέλος της σχολικής χρονιάς).!!!!