Διαίρεση με το 3
Συντονιστής: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Διαίρεση με το 3
Να εξετάσετε αν ο αριθμός , όπου ο αριθμός εμφανίζεται φορές, διαιρείται με το .
Φιλικά,
Μάριος
Φιλικά,
Μάριος
Είναι αυταπάτη ότι η νεότητα είναι ευτυχισμένη, μια αυταπάτη αυτών που την έχουν χάσει. W. Somerset Maugham
Λέξεις Κλειδιά:
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 15762
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am
Re: Διαίρεση με το 3
To το άθροισμα των ψηφίων του είναι , άρα ο αριθμός είναι πολλαπλάσιο (όχι μόνο του αλλά και) του .
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 15762
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am
Re: Διαίρεση με το 3
Αλλιώς: Ο αριθμός γράφεται ως και άρα πολλαπλάσιο του , αφού ο είναι πολλαπλάσιο του .
Ας προσθέσω ότι ο είναι πολλαπλάσιο των , οπότε και ο δοθείς είναι πολλαπλάσιό τους.
Re: Διαίρεση με το 3
K. Μιχάλη θεωρείτε ότι σαν άσκηση είναι σωστό να την εξετάζω. Το λέω αυτό γιατί την έβαλα σε διαγώνισμα και δεν την έλυσε κανείς από τα 5 άτομα του τμήματος.Mihalis_Lambrou έγραψε: ↑Τετ Δεκ 27, 2017 1:30 pmTo το άθροισμα των ψηφίων του είναι , άρα ο αριθμός είναι πολλαπλάσιο (όχι μόνο του αλλά και) του .
Είναι αυταπάτη ότι η νεότητα είναι ευτυχισμένη, μια αυταπάτη αυτών που την έχουν χάσει. W. Somerset Maugham
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 15762
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am
Re: Διαίρεση με το 3
Μάριε, νομίζω ότι είναι ωραία άσκηση.
Ίσως τρομάζει το γεγονός ότι ο αριθμός δεν έχει γραφτεί πλήρως (επειδή έχει τελίτσες στο ενδιάμεσο) οπότε ίσως έχει νόημα να ερωτηθούν την ίδια ερώτηση π.χ. για τον ή τον . Πιστεύω ότι τώρα θα απαντήσουν οι περισσότεροι.
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5284
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Re: Διαίρεση με το 3
Μάριε καλησπέρα και Χρόνια πολλά. Αν και η ερώτηση απευθύνεται στον Μιχάλη, ελπίζω ότι θα σε ενδιαφέρει και μια άλλη άποψη.
Το τι εξετάζουμε (πρέπει να) είναι συνάρτηση του τι διδάσκουμε και σε ποιον, δηλαδή εξαρτάται από τους στόχους που θέτουμε για τους συγκεκριμένους μαθητές.
Οπότε σε ένα τμήμα που έχει προετοιμαστεί κατάλληλα, έχει στόχους υψηλούς και η εκτίμησή μας είναι ότι ανταποκρίνεται, είναι καλό θέμα.
Απ' την άλλη, θυμάμαι στα χρόνια που εργαζόμουν στην φροντιστηριακή εκπαίδευση, να διδάσκουν κάποιοι (ευτυχώς λίγοι) συνάδελφοι στην τάξη στο επίπεδο των ασκήσεων της Α΄ ομάδας και την άλλη μέρα να ζητάνε σε tests οι μαθητές να λύσουν θέματα επιπέδου μαθηματικής ολυμπιάδας, απορώντας για το χάλι των μαθητών που "δεν το έχουν".
Ομολογώ ότι την άσκηση αυτή θα την προτιμούσα ως θέμα για διαπραγμάτευση μέσα στην τάξη, και μάλιστα κλιμακωτά, όπως αναφέρει ο Μιχάλης παραπάνω.
Re: Διαίρεση με το 3
Το σκέφτηκα αλλά προκύπτει το θέμα ότι θα πάνε να μου κάνουν την διαίρεση κανονικά με τις πράξεις. Το αποτέλεσμα θα είναι σωστό αλλά ο τρόπος σκέψης καθόλου γρήγορος και οικονομικός. Θα φερθούν σα λογιστές.Mihalis_Lambrou έγραψε: ↑Τετ Δεκ 27, 2017 3:31 pmΜάριε, νομίζω ότι είναι ωραία άσκηση.
Ίσως τρομάζει το γεγονός ότι ο αριθμός δεν έχει γραφτεί πλήρως (επειδή έχει τελίτσες στο ενδιάμεσο) οπότε ίσως έχει νόημα να ερωτηθούν την ίδια ερώτηση π.χ. για τον ή τον . Πιστεύω ότι τώρα θα απαντήσουν οι περισσότεροι.
Κ. Γιώργο καλησπέρα και χρόνια πολλά. Η ερώτηση φυσικά απευθύνεται σε όλους αφού παντα θέλω να ακούω διάφορες απόψεις.Γιώργος Ρίζος έγραψε: ↑Τετ Δεκ 27, 2017 6:26 pmΜάριε καλησπέρα και Χρόνια πολλά. Αν και η ερώτηση απευθύνεται στον Μιχάλη, ελπίζω ότι θα σε ενδιαφέρει και μια άλλη άποψη.
Το τι εξετάζουμε (πρέπει να) είναι συνάρτηση του τι διδάσκουμε και σε ποιον, δηλαδή εξαρτάται από τους στόχους που θέτουμε για τους συγκεκριμένους μαθητές.
Οπότε σε ένα τμήμα που έχει προετοιμαστεί κατάλληλα, έχει στόχους υψηλούς και η εκτίμησή μας είναι ότι ανταποκρίνεται, είναι καλό θέμα.
Απ' την άλλη, θυμάμαι στα χρόνια που εργαζόμουν στην φροντιστηριακή εκπαίδευση, να διδάσκουν κάποιοι (ευτυχώς λίγοι) συνάδελφοι στην τάξη στο επίπεδο των ασκήσεων της Α΄ ομάδας και την άλλη μέρα να ζητάνε σε tests οι μαθητές να λύσουν θέματα επιπέδου μαθηματικής ολυμπιάδας, απορώντας για το χάλι των μαθητών που "δεν το έχουν".
Ομολογώ ότι την άσκηση αυτή θα την προτιμούσα ως θέμα για διαπραγμάτευση μέσα στην τάξη, και μάλιστα κλιμακωτά, όπως αναφέρει ο Μιχάλης παραπάνω.
Την συγκεκριμένη άσκηση θέλησα να την βάλω στο διαγώνισμα που θα γράψουν τον Ιανουάριο ως εξής:
(α) Να βρείτε το άθροισμα των ψηφίων του αριθμού.
(β) Να εξετάσετε αν διαιρείται με το .
Προσπάθησα να σπάσω με βοηθητικό ερώτημα εν ολίγοις. Επίσης, έβαλα θέματα ασκήσεων ώστε να μπορούν να επιλέξουν και να μην λύσουν αυτό όσοι δε θέλουν.
Συμφωνώ μαζί σας. Το τμήμα είναι αδύναμο ομολογώ.
Είναι αυταπάτη ότι η νεότητα είναι ευτυχισμένη, μια αυταπάτη αυτών που την έχουν χάσει. W. Somerset Maugham
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 4770
- Εγγραφή: Τρί Αύγ 31, 2010 10:37 pm
- Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας
Re: Διαίρεση με το 3
Καλή χρονιά και χρόνια πολλά σε όλους τους φίλους.
Μια ακόμα εκδοχή για να τεθεί ένα τέτοιο θέμα σε μαθητές της Α Γυμνασίου, με δεδομένο ότι έχει διδαχθεί η επιμεριστική ιδιότητα και έχουν γίνει κατάλληλα παραδείγματα:
ΑΣΚΗΣΗ
(α) Να γίνουν οι πράξεις:
(β) Να υπολογίσετε το άθροισμα: , όπου το ψηφίο είναι γραμμένο φορές.
(β) Να εξηγήσετε γιατί ο αριθμός:
διαιρείται με το , αν καθένα από τα ψηφία εμφανίζεται φορές.
Μια ακόμα εκδοχή για να τεθεί ένα τέτοιο θέμα σε μαθητές της Α Γυμνασίου, με δεδομένο ότι έχει διδαχθεί η επιμεριστική ιδιότητα και έχουν γίνει κατάλληλα παραδείγματα:
ΑΣΚΗΣΗ
(α) Να γίνουν οι πράξεις:
(β) Να υπολογίσετε το άθροισμα: , όπου το ψηφίο είναι γραμμένο φορές.
(β) Να εξηγήσετε γιατί ο αριθμός:
διαιρείται με το , αν καθένα από τα ψηφία εμφανίζεται φορές.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες