ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η Ε.Μ.Ε.

Συντονιστής: spyros

ykerasar
Δημοσιεύσεις: 453
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 9:37 pm

ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η Ε.Μ.Ε.

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ykerasar » Τρί Μάιος 05, 2009 8:51 pm

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις και η ΕΜΕ
[επείγουσα έκκληση]
Σε ελάχιστες ημέρες αρχίζουν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις και η αγωνία παιδιών και γονιών ανεβαίνει στο κατακόρυφο σχετικά με το αν απάντησαν σωστά στα θέματα Μαθηματικών που τους τέθηκαν. Σ' αυτό ανταποκρίνονται άμεσα τα φροντιστήρια, διακεκριμένες ιστοσελίδες και αρκετοί μεμονωμένοι συνάδελφοι. Το καθ' ύλην αρμόδιο όργανο, δηλ. η ΕΜΕ δεν ανταποκρινόταν σ' αυτό το εύλογο αίτημα της κοινής γνώμης. Μόνο φέτος (και μετά από χαρακτηριστική καθυστέρηση ημερών) ανταποκρίθηκε μερικά στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (για τα Μαθηματικά). Συμφωνούμε πως ήταν μια καλή αρχή αν και "ανάπηρη"...
Για τους παραπάνω λόγους, κρίνουμε πως πρέπει ΑΜΕΣΑ να οριστεί, στα πλαίσια της ΕΜΕ, μια ομάδα που έργο της θα έχει να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα που θα τεθούν και να τα σχολιάσει. Οι απαντήσεις και τα σχόλια να αναρτηθούν αυθημερόν στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΜΕ.
Συνάδελφοι, η έκκληση αυτή απευθύνεται στη Διοίκηση της ΕΜΕ. Όμως, η γνώμη σας μετρά. Καταθέστε την.
Γιάννης Κερασαρίδης


k-ser
Δημοσιεύσεις: 870
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 10:22 am
Τοποθεσία: Μουζάκι Καρδίτσας
Επικοινωνία:

Re: ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η Ε.Μ.Ε.

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από k-ser » Τρί Μάιος 05, 2009 10:30 pm

ykerasar έγραψε:να οριστεί, στα πλαίσια της ΕΜΕ, μια ομάδα που έργο της θα έχει να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα που θα τεθούν και να τα σχολιάσει. Οι απαντήσεις και τα σχόλια να αναρτηθούν αυθημερόν στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΜΕ.
Γιάννη, η πρότασή σου είναι πολύ καλή και θα είναι προς τιμήν της ΕΜΕ να την υλοποιήσει.
Το εύχομαι ολόψυχα.

Οι απαντήσεις που δίνονται από τους συναδέλφους κάθε χρόνο στα ΜΜΕ
και αξιόπιστες είναι και καλύπτουν την αγωνία των μαθητών για την ορθότητα των απαντήσεων τους.
Οι απαντήσεις και ο σχολιασμός των θεμάτων όμως, που πρέπει να δώσει η ΕΜΕ,
θα είναι ένα σημείο αναφοράς για όλους μας.

Χρόνια τώρα, περιμένω μια ξεκάθαρη, α-πολιτική θέση της ΕΜΕ για τα θέματα:
Να μη φοβάται να πει το λάθος λάθος,
Να μη φοβάται να πει μπράβο στο καλό θέμα,
Να μη φοβάται να πει όχι στο κακό θέμα,
Να μη φοβάται να... μιλήσει.

Και γιατί όχι: οι συνάδελφοι εδώ, στο mathematica, θα ήταν πρόθυμοι να στείλουν ενδεικτικές λύσεις των θεμάτων στην ΕΜΕ για να τις αξιοποιήσει, μ' όποιον τρόπο κρίνει καλύτερο.


Κώστας Σερίφης
Άβαταρ μέλους
nsmavrogiannis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4203
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η Ε.Μ.Ε.

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nsmavrogiannis » Τετ Μάιος 06, 2009 12:32 am

ykerasar έγραψε:Το καθ' ύλην αρμόδιο όργανο, δηλ. η ΕΜΕ δεν ανταποκρινόταν σ' αυτό το εύλογο αίτημα της κοινής γνώμης.
Μα Γιάννη μου είχε επιλέξει να είναι αναρμόδιο.
-Αναρμόδια κήρυξε εαυτόν η ΕΜΕ στο γνωστό λάθος θέμα του ΑΣΕΠ (ζήτημα για το οποίο είναι επίσης γνωστό ότι έχεις προσωπικά αγωνισθεί)
-Αναρμόδια και στο λάθος θέμα του 1997 (=συναρτησιακή εξίσωση που δεν την ικανοποιούσε καμμία συνάρτηση)
-Αναρμόδια και στο λάθος θέμα του 2003 (=ανύπαρκτο σημείο καμπής)
Και όχι μόνο αυτό! Λειτούργησε καθαρά ως εξάρτημα του ΥΠΕΠΘ αφήνοντας ακάλυπτους διαγωνιζόμενους και συναδέλφους.
Δεν θα ξεχάσω ποτέ την στάση της ΕΜΕ το 2003 όταν Υπουργείο, κρατικοί συνδικαλιστές, "δημοκρατικές εφημερίδες", και κάποια "σαϊνια" της πιάτσας προσπαθούσαν να μας βγάλουν αγράμματους επειδή ο καθείς για τους δικούς του λόγους ήθελε να στηρίξει την λάθος λύση της επιτροπής θεμάτων. Το υπουργείο γιατί στάθμισε λάθος το πολιτικό κόστος του λάθους, οι κρατικοί συνδικαλιστές γιατί έφτιαχναν το μεροκάματο τους, οι "δημοκρατικές εφημερίδες" γιατί ήσαν ξετσίπωτα φιλοκυβερνητικές και τα "σαϊνια" γιατί όταν στις 10 το πρωϊ κατέφθαναν στο φροντιστήριο οι μαθητές τους δεν είχαν στο χέρι άλλη λύση ούτε μπορούσαν να δουν (τι να κάνουμε) το λάθος.
Η ΕΜΕ και για να είμαστε πιό ακριβείς η παρέα που μονότονα επί σειρά ετών νέμεται ένα από τα αρχαιότερα επιστημονικά σωματεία της χώρας επέλεξε αυτή την στάση για καθαρά ιδιοτελείς λόγους. Θέλαν να τάχουν για ίδιον όφελος καλά με το γκουβέρνο. Προσωπικά δεν περιμένω και πολλά πράγματα από αυτούς τους ανθρώπους. Αν ήθελαν να κάνουν κάτι θα το είχαν κάνει. Δεν το αποκλείω όμως έτσι για να δώσουμε στην ελπίδα και μία πιθανότητα.
k-ser έγραψε:Οι απαντήσεις που δίνονται από τους συναδέλφους κάθε χρόνο στα ΜΜΕ
και αξιόπιστες είναι και καλύπτουν την αγωνία των μαθητών για την ορθότητα των απαντήσεων τους.
Κώστα αυτό είναι το μόνο σημείο που διαφωνώ με όσα σωστά είπες. Την αξιοπιστία όμως δεν την έχουμε μοιραστεί όλοι εξ΄ίσου. Τα παραδείγματα και πολλά και γνωστά είναι. Ένα ανέφερα πιό πάνω.
Πάντως εμείς στο mathematica θα κάνουμε ότι μπορούμε
Μαυρογιάννης


Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος
Άβαταρ μέλους
lonis
Δημοσιεύσεις: 406
Εγγραφή: Δευ Φεβ 02, 2009 12:33 am
Τοποθεσία: Σέρρες

Re: ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η Ε.Μ.Ε.

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από lonis » Τετ Μάιος 06, 2009 7:06 am

Γιάννη, θα έπρεπε να θεωρούμε αυτονόητη την άμεση και ουσιαστική παρέμβαση της ΕΜΕ στη θεματοδοσία των εξετάσεων, τόσο με πλήρεις λύσεις των θεμάτων (ή-και: διαφορετικές λύσεις, όπου είναι εφικτό) όσο και με κριτική επί της ουσίας. Ανάλογα, θα περίμενε κανείς από ένα επιστημονικό σωματείο που διαφημίζει στα περιοδικά του μαθήματα πληροφορικής, να συντηρεί μια υποδειγματική και ενημερωμένη ιστοσελίδα με πλήθος πληροφοριών για τα μαθηματικά. Η πραγματικότητα, όμως, καταργεί τα αυτονόητα.

Συμμερίζομαι απόλυτα τις απόψεις του Νίκου. (Θα συνεχίσω το απόγευμα - φεύγω για σχολείο).

Λεωνίδας


Κάνε το θαύμα για να τ' αρνηθείς (Α. Μπρετόν - Π. Ελυάρ)
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5267
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η Ε.Μ.Ε.

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Τετ Μάιος 06, 2009 9:34 am

Γιάννη, πρόκειται για ένα αυτονόητο ζήτημα που η ΕΜΕ δυστυχώς δεν το εκμεταλλεύτηκε σωστά και πολλές φορές υπέπεσε σε σωρία λαθών , που επισήμανε ο Νίκος !
Συμφωνώ απόλυτα με την πρότασή σου ! Αλλά η επιτροπή πρέπει να είναι ψύχραιμη και να μην λειτουργήσει πρόχειρα. Πρέπει να περιοριστεί στη σωστή λύση των θεμάτων και μερικών βασικών παρατηρήσεων(εναλλακτικών λύσεων κλπ) .
Δεν είμαι σίγουρος αν πρέπει ή αν θα καταφέρει να προχωρήσει σε έγκυρο σχολιασμό των θεμάτων( εύκολα , δύσκολα, αναμενόμενα , ακατάλληλα κλπ), μια και θα υπάρχει και η πίεση του χρόνου.

Πρέπει όμως να επισημάνει τυχόν κακές διατυπώσεις , ασάφειες και λάθη, που ευχόμαστε να μην υπάρξουν. Ούτε στον τρόπο βαθμολόγησης πρέπει να παρέμβει, μια και αυτό γίνεται με ομαδικό , βασανιστικό , λεπτομερή και υπεύθυνο τρόπο στα βαθμολογικά κέντρα.

Αλλά σίγουρα οι λύσεις των θεμάτων και οι πρώτες παρατηρήσεις είναι απαραίτητο να ανακοινωθούν υπεύθυνα. Μπορούμε μάλιστα και μεις να βοηθήσουμε ηλεκτρονικά.

ΣΧΟΛΙΟ
Λύσεις και παρατηρήσεις θα κάνουμε φυσικά και μεις στο mathematica , αλλά με τις τρέχουσες υποχρεώσεις , αυτό μπορεί να μην είναι εφικτό να γίνει αυθημερόν.

Μπάμπης


Άβαταρ μέλους
Χρήστος Λαζαρίδης
Δημοσιεύσεις: 655
Εγγραφή: Παρ Ιαν 09, 2009 10:48 am
Τοποθεσία: Παλαιό Φάληρο
Επικοινωνία:

Re: ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η Ε.Μ.Ε.

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Χρήστος Λαζαρίδης » Τετ Μάιος 06, 2009 11:40 am

Γιάννη
Η ΕΜΕ, σχολιάζει τα θέματα των πανελληνίων εξετάσεων κάθε χρόνο. Τα σχόλια μεταδίδονται και από την τηλεόραση, συνήθως μέσω του γενικού Γραμματέα.
Για να μη έχεις αγωνία, σου προλέγω την ανακοίνωση, του 2009:
ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ
Απλό θέμα Θεωρίας
ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ
Απλή άσκηση, που ήθελε αρκετές πράξεις.
ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ
Απευθύνεται σε καλά περοετοιμασμένους μαθητές.
ΘΕΜΑ ΤΕΤΑΡΤΟ
Συνδυαστικό θέμα, που απαιτούσε κρτιτική ικανότητα. Στο δ) ερώτημα οι μαθητές θα αντιμετώπισαν πρόβλημα.
Φιλικά Χρήστος


Ο ηλίθιος είναι αήττητος
Άβαταρ μέλους
chris_gatos
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 6765
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
Τοποθεσία: Πειραιάς

Re: ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η Ε.Μ.Ε.

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από chris_gatos » Τετ Μάιος 06, 2009 12:13 pm

Καλημέρα. Θα ήθελα να εκφράσω τη χαρά μου, για το οτι υπάρχουν άνθρωποι, που λένε τα σύκα, σύκα και τη σκάφη, σκάφη...Επιπλέον θα είναι διπλή η χαρά μου, αν δω το επιστημονικό μου σωματείο να λαβαίνει θέση σε πολλά,των
μαθηματικών, ''τεκταινόμενα''.Εκεί μπορεί και να αλλάξω γνώμη, για την υπαρκτή, αλλά κρυμμένη, δύναμη της επιστήμης μας.
Ξέρω πως είμαι απο τους τελευταίους που θα πρέπει να μιλήσουν και να εκφραστούν για καίρια θέματα, όπως αυτά των πανελληνίων εξετάσεων, αλλά δεν παύω κι εγω να είμαι μέλος του επιστημονικού μου σωματείου, πληρώνοντας
απο το πραγματικά υστερημένο υστέρημα μου τη συνδρομή μου...Όπως και πολλοί άλλοι φυσικά είναι, τίμια , μέλη του και θα ήθελαν να δούν ενα πιο ενεργητικό πρόσωπο...
Ναι λοιπόν, ανερυθρίαστα, στην ανταπόκριση του επιστημονικού μου σωματείου σε καίρια ζητήματα που αφορούν τους συναδέλφους, τα παιδιά και τους γονείς...


Χρήστος Κυριαζής
Άβαταρ μέλους
lonis
Δημοσιεύσεις: 406
Εγγραφή: Δευ Φεβ 02, 2009 12:33 am
Τοποθεσία: Σέρρες

Re: ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η Ε.Μ.Ε.

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από lonis » Τετ Μάιος 06, 2009 11:34 pm

Μερικές σκόρπιες σκέψεις ακόμη.

Ζητάμε από τους μαθητές να απαντήσουν μέσα σε τρεις ώρες, υπό το βάρος του άγχους και της "μερικότητας" των γνώσεών τους στα όποια θέματα έχουν τεθεί. Χωρίς να έχουν την εμπειρία να αξιολογήσουν τα ερωτήματα ως προς την πρωτοτυπία (σε σχέση με όσα διδάχτηκαν), την ποσότητα των πράξεων, τις εναλλακτικές - και ίσως απλούστερες - λύσεις. Ας σκεφτούμε πόσες φορές είδαμε παιδιά να πνίγονται σε μια κουταλιά νερό σε ένα απλό ζήτημα διαγωνίσματος. Εμείς όμως, οι επαγγελματίες μαθηματικοί, οφείλουμε να εκφράσουμε γνώμη για τη δυσκολία των θεμάτων άμεσα. Με το που τα βλέπουμε. Κι όταν λέω εμείς, εννοώ πρωτίστως την ΕΜΕ, αν θέλει να είναι το καθ'ύλην αρμόδιο όργανο έκφρασης των μαθηματικών της χώρας. Αντ' αυτού, βλέπουμε κάθε χρόνο ανούσια σχόλια του τύπου που - εύστοχα και χιουμοριστικά - προέβλεψε ο Χρήστος και για φέτος. Υπάρχουν διάφοροι λόγοι γι' αυτή την κατάσταση: 1) Η ΕΜΕ θεωρεί αγγαρεία να σχολιάζει τα θέματα 2) Η ΕΜΕ δεν θέλει να χαλάσει τις σχέσεις της με τα μέλη της επιτροπής που επιλέγει τα θέματα για κανένα λόγο 3) Η ΕΜΕ δεν ξέρει να σχολιάζει τα θέματα γιατί δεν μπορεί να αποφανθεί για τη δυσκολία τους - με τι να τα συγκρίνει; 4) Η ΕΜΕ δεν μπορεί να ασχολείται με τέτοια γελοία θέματα όπως των εξετάσεων. Οι δυνατότητές της είναι για πολύ παραπάνω. (Κάπου κάπου πρότεινε υποψήφια θέματα στην προηγούμενη ιστοσελίδα της, και μάλιστα υψηλοτάτου επιπέδου, και μάλιστα παραμονές εξετάσεων.Οι πρωτόγονοι ιθαγενείς σπεύδαμε να μαζέψουμε τους καρπούς). 5) Η ΕΜΕ πιστεύει ότι οι παρεμβάσεις στη διαδικασία των εξετάσεων επηρρεάζουν αρνητικά τον ευαίσθητο ψυχικό κόσμο των υποψηφίων και μπορεί να καταστρέψουν τις επιδόσεις τους και στα επόμενα μαθήματα. Γι' αυτό το λόγο, συνεχίζει να μην παρεμβαίνει ακόμη κι όταν τελειώσουν οι εξετάσεις.

Κάθε άποψη από τις παραπάνω, θα βρει και κατάλληλα επιχειρήματα που θα δικαιολογήσουν την αδιαφορία της ΕΜΕ για τις εξετάσεις. Βεβαίως, προκαλεί εντύπωση η αντιδιαστολή με το ζωηρό της ενδιαφέρον για πιστοποιήσεις κάθε είδους, προετοιμασία για ΑΣΕΠ κλπ, όπως εκφράζεται με ποικίλες διαφημίσεις των δραστηριοτήτων της μέσα από τα περιοδικά της. Κι αυτό το ενδιαφέρον πάλι, δημιουργεί αλγεινή εντύπωση όταν συγκριθεί με την αδιαφορία για την ιστοσελίδα της - διαρκώς υπό κατασκευή και ποτέ ενημερωμένη, παρά μόνο για τις δραστηριότητες της ΕΜΕ. Ή με την εμφάνιση πολλών άρθρων στον Ευκλείδη, με τυπογραφικά και νοηματικά λάθη και τη μεταμόρφωση των κειμένων σε ακατανόητα - έχω προσωπικήν αντίληψην. Ή με την ανοχή στο εκτρωματικό βιβλίο μαθηματικών των ΤΕΕ, που "μόρφωσε" γενιά μεγάλη μαθητών - θυμηθείτε πόσουν μαθητές είχαν τα ΤΕΕ στην αρχή της μεταρρύθμισης Αρσένη.

Μέχρι εδώ, καλά. Διαλέγει ο καθένας και παίρνει άποψη, και πέρα πηγαίνει, στην τιμή και στην πεποίθησί του. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που τεθεί στις εξετάσεις λανθασμένο θέμα; Έχει δικαίωμα η ΕΜΕ να μη μιλάει; Ή μήπως είναι υποχρεωμένη να πάρει ξεκάθαρη θέση, την πρώτη κιόλας μέρα, πριν αρχίσει η βαθμολόγηση των γραπτών; Όταν ο κόσμος βοά γύρω σου, δεν μπορεί να σφυρίζεις αδιάφορος. Ούτε να αφήνεις ακάλυπτη τη μαθηματική κοινότητα, την οποία - υποτίθεται πως - εκφράζεις να διασύρεται από κάθε αγωνιούσα μανούλα: "...τελικά... τι αποφασίσατε κύριε Θαρραλίδη - ή Μαυρογιάννη, Στεργίου, Κυριαζή...; ήταν λάθος το θέμα;" Εδώ επείγει η απάντηση! Διότι η μανούλα σε ρωτάει κάθε μέρα του Μαϊου, του Ιουνίου, του Ιουλίου, του Αυγούστου, του Σεπτεμβρίου κλπ. Δεν πτοείται - και καλά κάνει. Η απάντηση, όμως, δε δόθηκε παρά μόνο στο συνέδριο της Βέροιας, το Νοέμβριο του 2003. Αφού, υποτίθεται, συσκέφθηκαν οι πανεπιστημιακοί που είχαν διαφορετική άποψη και όριζαν το σημείο καμπής αλλιώς - ποτέ δε μάθαμε τι είπαν! Μισό χρόνο μετά, λοιπόν, όταν οι πρώην υποψήφιοι μάζευαν σημειώσεις για τις εξετάσεις του Ιανουαρίου. Τέτοιος αυτοματισμός! - για να απαντηθεί ένα ερώτημα, που τα παιδιά έπρεπε να λύσουν, μαζί με τα υπόλοιπα, σε τρεις ώρες, κάποιο μελαγχολικό πρωινό του Ιουνίου... Καληνύχτα μας, αν πιστεύουμε ότι κάτι θα αλλάξει στα "άνω κλιμάκια". Αλλά, αν προτιμάτε, η ελπίδα πεθαίνει τελευταία - μάλλον, Καυκάσια, θα είναι...

Με σεβασμό σε κάθε διαφορετική σας άποψη
Λεωνίδας Θαρραλίδης


Κάνε το θαύμα για να τ' αρνηθείς (Α. Μπρετόν - Π. Ελυάρ)
Άβαταρ μέλους
Α.Κυριακόπουλος
Δημοσιεύσεις: 988
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 9:49 am
Τοποθεσία: ΧΟΛΑΡΓΟΣ

Re: ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η Ε.Μ.Ε.

#9

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Α.Κυριακόπουλος » Πέμ Μάιος 07, 2009 4:08 am

Αγαπητέ Κώστα Σερίφη.Όπως φαίνεται δεν διαβασες το παρακάτω κείμενο που είναι δημοσιευμένο και στο 'Στείλε μήνυμα΄.

Το παρακάτω κείμενο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος:31 Μαΐου 2003

……………………………………………………………………………
Ζητούσαν το αδύνατο
Συγκεκριμένα ζητούσε να δειχθεί ότι η γραφική παράσταση της συνάρτησης έχει ένα τουλάχιστον σημείο καμπής , ενώ μπορεί να μην έχει κανένα, όπως μπορούμε να δούμε σε ένα αντιπαράδειγμα.
Δυστυχώς, επισήμανε ο κ. Κυριακόπουλος, « τόσο οι ενδεικτικές λύσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, όσο και οι λύσεις σε όσες εφημερίδες διάβασα, είναι λανθασμένες. Μα δεν υπάρχει λύση», υπογραμμίζει ο έμπειρος μαθηματικός, ο οποίος αναφερόμενος στη στάση της Μαθηματικής Εταιρίας κάνει λόγο για προσπάθεια συγκάλυψης του θέματος .
«Η Ε.Μ.Ε. δεν λέει τα πράγματα με το όνομά τους, προσπαθεί να συγκαλύψει το θέμα συμβουλεύοντας τους βαθμολογητές να δείξουν επιείκεια. Θα ήθελα», καταλήγει, « ως μέλος της Ε.Μ.Ε να διαχωρίσω τη θέση μου».


Αντώνης Κυριακόπουλος
•Ο έξυπνος παραδέχεται •Ο πονηρός δικαιολογείται •Ο βλάκας επιμένει
Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 4125
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Re: ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η Ε.Μ.Ε.

#10

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Ρίζος » Πέμ Μάιος 07, 2009 8:48 am

lonis έγραψε: (...) για να απαντηθεί ένα ερώτημα, που τα παιδιά έπρεπε να λύσουν, μαζί με τα υπόλοιπα, σε τρεις ώρες, κάποιο μελαγχολικό πρωινό του Ιουνίου... Λεωνίδας Θαρραλίδης
Διαβάζω ξανά και ξανά το κείμενο του Λεωνίδα. Είμαι βέβαιος ότι το διαβάζουν και αυτοί στους οποίους απευθύνεται. Όπως και το κείμενα του Αντώνη Κυριακόπουλου και όλα τα άλλα.
Κι ελπίζω να πράξουν το καθήκον τους, έστω κι αν χρειάζεται να αισθάνονται διαρκώς στο σβέρκο τους την πίεση του Γιάννη Κερασαρίδη!

Προσφέρω ένα ακόμα κείμενο που γράφτηκε το Μάη του 2003, δημοσιεύτηκε στον Απολλώνιο 3, και προκάλεσε τη δυσφορία κάποιων, γιατί "τους αδικούσε"...
MAHS 2003.png
MAHS 2003.png (139.95 KiB) Προβλήθηκε 1767 φορές
Το πλήρες κείμενο είναι εδώ:
http://www.mediafire.com/download.php?2yymno2vzwz

Αφιερωμένο στους φίλους που συμμετείχαν σε κάποιον ΑΣΕΠ..., κι έχουν βαρεθεί να διαβάζουν βαρύγδουπες στατιστικές μελέτες από άσχετους με το θέμα δημοσιογράφους.

Καλήν ανάγνωση.

Γιώργος Ρίζος

Υ.Γ. Στο συνέδριο της Βέροιας γίναμε μάρτυρες της μοναδικής φοράς που ο Χάρης Βαφειάδης δεν συγκράτησε την οργή του και εξερράγη στη συζήτηση για τα θέματα του 2003. Νομίζω ότι έχει βιντεοσκοπηθεί η συνεδρίαση. Θα παρακαλούσα όποιον έχει στο αρχείο του το βίντεο να το αναρτήσει!


Άβαταρ μέλους
Α.Κυριακόπουλος
Δημοσιεύσεις: 988
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 9:49 am
Τοποθεσία: ΧΟΛΑΡΓΟΣ

Re: ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η Ε.Μ.Ε.

#11

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Α.Κυριακόπουλος » Πέμ Μάιος 07, 2009 2:51 pm

Αν οι πληροφορίες μου είναι σωστές, επικεφαλής της επιτροπής εξετάσεων είναι το ίδιο πρόσωπο που ήταν και το 2003, όπως και πέρυσι. Επίσης, και στη Μαθηματική Εταιρεία είναι τα ίδια πρόσωπα, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Λόγω των συγκυριών αυτών, θα ήθελα να υπενθυμίσω στους αγαπητούς συναδέλφους του mathematica τα άρθρα που είχα δημοσιεύσει τότε ( είχε προηγηθεί το κείμενο στην εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος που αναφέρω στο προηγούμενο μήνυμά μου):

1ο άρθρο ( εφημερίδα ελεύθερος τύπος:31 Μαΐου 2003
ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΗΦΘΟΥΝ ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Μερικοί που θέλουν να συγκαλύψουν το πρόβλημα των Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου (γιατί;) κάνουν λόγο για λαϊκισμό. Θα ήθελα όμως να τους ρωτήσω, αφού η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στο θέμα 4γ:
Α. Γιατί δεν δίνει μια ξεκάθαρη λύση στο θέμα αυτό (πού να τη βρει ,αφού δεν υπάρχει) αντί με αυτά που λέει να υποτιμά τη νοημοσύνη μας; ( Αλήθεια, οι καθηγητές Μαθηματικών των Πανεπιστημίων μας που είναι; Δεν έχουν γνώμη; Γιατί δεν παίρνουν θέση; Τι φοβούνται;).
Β. Γιατί με ημερομηνία 13/5/2003 έστειλε οδηγία στα βαθμολογικά κέντρα που λέει ότι αν ένας μαθητής αποδείξει ότι η δεύτερη παραγωγός σε ένα σημείο ξ του διαστήματος (α, β) είναι 0 και ότι σε κάποιο σημείο του διαστήματος (α, ξ) έχει αντίθετο πρόσημο από αυτό που έχει σε ένα σημείο του διαστήματος (ξ, β), να βαθμολογηθεί με το σύνολο των μορίων του ερωτήματος; Δηλαδή, μας λέει ότι τότε η συνάρτηση στη θέση ξ έχει σημείο καμπής που ζητεί το θέμα 4γ, αφού ο μαθητής θα πάρει το σύνολο των μορίων του ερωτήματος. Αλλά και ένας μέτριος μαθητής γνωρίζει ότι αυτό δεν αποδεικνύει ότι η συνάρτηση στη θέση ξ έχει σημείο καμπής. Δεν θέλω να πιστέψω ότι οι μαθηματικοί της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων δεν ξέρουν πότε μια συνάρτηση σε μια θέση έχει σημείο καμπής. Αλλά τότε πώς είναι δυνατόν να ισχυρίζονται τα παραπάνω;
Δεν πρόκειται λοιπόν για λαϊκισμό. Πρόκειται για το διάβασμα των μαθητών ενός ολόκληρου έτους. Πρόκειται για την τύχη των χιλιάδων μαθητών, οι οποίοι έχασαν τον χρόνο τους με το θέμα 4γ και δεν πρόφθασαν να γράψουν τα άλλα θέματα. Γι' αυτό και η πρόταση της Μαθηματικής Εταιρείας που λέει τα μισά να τα θεωρούμε ολόκληρα δεν με βρίσκει σύμφωνο. Η Μαθηματική Εταιρεία είναι επιστημονικό σωματείο και αν θέλει να μη βλάψει το κύρος της θα πρέπει να μην προσπαθεί να συγκαλύψει το θέμα αλλά να πει ξεκάθαρα αυτό που συμβαίνει, ότι δηλαδή το θέμα 4γ είναι λάθος. Μήπως το κάνει επειδή υπάρχουν μαθηματικοί στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, οι οποίοι είναι στο 15μελές Δ.Σ. της Μαθηματικής Εταιρείας; Κατά τη γνώμη μου, η μόνη λύση είναι να επαναληφθούν οι εξετάσεις στα Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.
Αντώνης Κυριακόπουλος
Μαθηματικός

2o άρθρο ( εφημερίδα ελεύθερος τύπος:31 Μαΐου 2003)
ΥΠΟΤΙΜΟΥΝ ΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΜΑΣ
Στο κείμενο που εξέδωσε στις 4/6/2003 η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) εξακολουθεί να υποτιμά τη νοημοσύνη μας. Σχετικά με το κείμενο αυτό έχω να παρατηρήσω τα εξής:
α) Με βάση την εξεταστέα ύλη, τις ενδεικτικές λύσεις και τις πρόσθετες οδηγίες της ΚΕΕ, δεν μπορεί να διορθωθεί το θέμα 4γ, αφού στις ενδεικτικές λύσεις δεν δικαιολογείται το συμπέρασμα του θέματος αυτού και η πρόσθετη οδηγία δίνει λανθασμένη λύση. Όσο περισσότερες λύσεις στέλνουν για το θέμα αυτό τόσο περισσότερο εκτίθενται, αφού το θέμα είναι λάθος και δεν υπάρχει λύση.
β) Ας δώσει η ίδια η ΚΕΕ « απάντηση επιστημονικά τεκμηριωμένη» στο θέμα 4γ και μετά να περιμένει να απαντήσουν οι μαθητές.
γ) Ποιος φόρτισε και εξακολουθεί να φορτίζει το κλίμα; Προφανώς η ΚΕΕ, που δίνει λάθος θέματα, λάθος λύσεις, λάθος οδηγίες και εκδίδει κείμενα σαν αυτό που εξέδωσε. Στο φορτισμένο κλίμα συνέβαλε και η στάση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (Ε.Μ.Ε.), η οποία, λόγω σκοπιμοτήτων (μόνο;) δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Κύκλοι της Ε.Μ.Ε. για να περισώσουν το επιστημονικό κύρος των μελών της επιτροπής ( μερικά μέλη της είναι στο 15μελές Δ.Σ. της Ε.Μ.Ε.) φτάνουν στο σημείο να διαστρεβλώνουν τα μαθηματικά, ώστε το θέμα 4γ να γίνεις σωστό. Και επειδή αυτό είναι αδύνατο, το μόνο που πετυχαίνουν είναι να εκτίθεται.
δ) Η βαθμολόγηση των γραπτών, παρά τις διαμαρτυρίες των βαθμολογητών, συνεχίζεται και θα ολοκληρωθεί, χωρίς ενιαίο τρόπο βαθμολόγησης. Η αλλοίωση των αποτελεσμάτων θα είναι πολύ μεγαλύτερη απ' ό,τι φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Ένας μαθητής ,για λίγα μόρια, μπορεί να μην εισαχθεί σε καμία από τις σχολές των πρώτων προτιμήσεών του και να αναγκαστεί να σπουδάσει κάτι που δεν του αρέσει. Το χειρότερο είναι ότι περισσότερο θα αδικηθούν οι καλοί μαθητές, Οι οποίοι στην πλειοψηφία τους αρχίζουν να γράφουν από τα πιο δύσκολα θέματα και προτιμούν να μη γράψουν τίποτα στο καθαρό παρά να γράψουν κάτι που γνωρίζουν ότι είναι λάθος
(οδηγία βαθμολόγησης).
 Αυτό που έγινε εφέτος, να δίνονται λάθος θέματα και να στέλνονται από την επιτροπή λανθασμένες λύσεις και οδηγίες, έχει γίνει πολλές φορές στο παρελθόν. Υπενθυμίζω τις χαρακτηριστικότερες περιπτώσεις:
1) 1988. Από την επιτροπή εστάλη στα βαθμολογικά κέντρα λανθασμένη οδηγία για τη βαθμολόγηση του ζητήματος 1Β και λανθασμένη απάντηση για το ζήτημα 2Β της Α΄ Δέσμης.
2) 1991. Από την επιτροπή εστάλη στα βαθμολογικά κέντρα λανθασμένη οδηγία για τη βαθμολόγηση του ζητήματος 2Β της Δ΄ δέσμης.
3) 1997. Στις λύσεις της Α΄ δέσμης που έστειλε η επιτροπή στα βαθμολογικά κέντρα υπήρχαν λάθη στα ζητήματα 2Α ,1Β και 2Β. Επίσης υπήρχαν λάθη και στη λύση του ζητήματος 3Β της Δ΄ δέσμης.
4) 2000. Από την επιτροπή εστάλη στα βαθμολογικά κέντρα λανθασμένη λύση του θέματος 4Β2 της Άλγεβρας Γενικής Παιδείας Β΄ Λυκείου.
-Δυστυχώς και η Μαθηματική Εταιρεία το 1993 δημοσίευσε στις εφημερίδες λανθασμένη λύση του ζητήματος 1Αβ της Α΄ δέσμης ( εφάρμοζαν την προσεταιριστική ιδιότητα στο εσωτερικό γινόμενο διανυσμάτων!!!) ( όλα τα παραπάνω λάθη τα έχω δημοσιεύσει στις εφημερίδες).
Για όλα αυτά δεν ευθύνονται βέβαια τα Μαθηματικά, αλλά μερικοί Μαθηματικοί. Τα μαθηματικά είναι η πιο σαφής επιστήμη. Γιατί στις άλλες χώρες δεν συμβαίνουν όλα αυτά; Για παράδειγμα στη Γαλλία έχουν το Μπακαλορεά για περίπου έναν αιώνα και όχι μόνον δεν γίνονται λάθη, αλλά αντιθέτως κάθε χρόνο εμφανίζονται στα θέματα πληθώρα πρωτότυπων και ωραίων ασκήσεων. Το ίδιο συμβαίνει και στη Μεγάλη Βρετανία, που έχουν το GCE. Βέβαια, εκεί δεν γίνονται αλλαγές κάθε λίγο και λιγάκι στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επίσης, εκεί οι εξετάσεις και γενικότερα η παιδεία δεν είναι πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Εκεί υπάρχει αξιοκρατία. Εδώ υπάρχει;
Αντώνης Κυριακόπουλος
Μαθηματικός
Υ.Γ. Μετά το 2003 γίνανε παρόμοια λάθη τόσο στις Πανελλαδικές Εξετάσεις όσο και στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ.
τελευταία επεξεργασία από Α.Κυριακόπουλος σε Πέμ Μάιος 07, 2009 5:44 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


Αντώνης Κυριακόπουλος
•Ο έξυπνος παραδέχεται •Ο πονηρός δικαιολογείται •Ο βλάκας επιμένει
k-ser
Δημοσιεύσεις: 870
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 10:22 am
Τοποθεσία: Μουζάκι Καρδίτσας
Επικοινωνία:

Re: ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η Ε.Μ.Ε.

#12

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από k-ser » Πέμ Μάιος 07, 2009 5:45 pm

k-ser έγραψε: Οι απαντήσεις που δίνονται από τους συναδέλφους κάθε χρόνο στα ΜΜΕ
και αξιόπιστες είναι και καλύπτουν την αγωνία των μαθητών για την ορθότητα των απαντήσεων τους.
nsmavrogiannis έγραψε:Κώστα αυτό είναι το μόνο σημείο που διαφωνώ με όσα σωστά είπες. Την αξιοπιστία όμως δεν την έχουμε μοιραστεί όλοι εξ΄ίσου. Τα παραδείγματα και πολλά και γνωστά είναι. Ένα ανέφερα πιό πάνω.
Α.Κυριακόπουλος έγραψε:Αγαπητέ Κώστα Σερίφη.Όπως φαίνεται δεν διαβασες το παρακάτω κείμενο που είναι δημοσιευμένο και στο 'Στείλε μήνυμα΄.
Νίκο, Αντώνη,
μη με μαλώνετε!
Όντως, η παραπάνω διατύπωσή μου δεν λαμβάνει υπόψιν της ακατανόητες, μέχρι ηλιθιότητας, συμπεριφορές κάποιων "συναδέλφων" σε περιπτώσεις κάποιου λάθους θέματος, όπως το 2003.
Είχα στο μυαλό μου συναδέλφους μαθηματικούς οι οποίοι γνωρίζουν καλά αυτό που λέει ο Αντώνης: "Τα Μαθηματικά είναι η πιο σαφής επιστήμη".
Δεν μπορείς να την μπολιάσεις με την ψευδοεπιστήμη της πολιτικής.
Δεν μπορείς να την περιορίσεις από τις ανασφάλειες και τις μικρο - φιλοδοξίες που πηγάζουν από την λανθασμένη εκτίμηση των αξιών της ζωής.

Δεν θα ήθελα όμως να μείνουμε στο φανερό λάθος της χρόνιας απουσίας της ΕΜΕ.

Νίκο, δεν μ' αρέσει η ΕΜΕ να είναι ... η παρέα!
Όλοι θέλουμε μια ΕΜΕ καλύτερη.
Εμείς είμαστε η ΕΜΕ. Διαφορετικά, δεν έχει νόημα να είμαστε μέλη της - δεν τη χρειαζόμαστε!
Κι αν, η οποιαδήποτε παρέα θεωρεί ότι είναι η ΕΜΕ.... ας τους ξυπνήσουμε!


Κώστας Σερίφης
Απάντηση

Επιστροφή σε “ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης