ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

Συντονιστής: spyros

Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5577
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Πέμ Αύγ 29, 2013 7:22 pm

Με την έκδοση των βάσεων κλείνει εντελώς η προηγούμενη σχολική χρονιά ! Είναι λοιπόν ευκαιρία να κοιτάξουμε μπροστά και να οργανώσουμε το νέο ξεκίνημα.
Έτσι, σε λίγες μέρες καλούμαστε όλοι μας, δάσκαλοι, μαθητές, γονείς να ξεκινήσουμε τη νέα σχολική χρονιά, δίνοντας νέα χαμόγελα, γνώση, ελπίδα, προβληματισμούς αλλά παράλληλα και ευκαιρία για νέες αναζητήσεις και περιπλανήσεις στον κόσμο των ιδεών, της επιστήμης, του ανθρώπου.
Η χρονιά αυτή, όπως διαφαίνεται, αποτελεί και την αρχή για μια νέα προσπάθεια ανασύνταξης του Λυκείου και επαναπροσδιορισμού του ρόλου του. Ακούγονται όλα αναγκαία και ελπιδοφόρα !
Πάντα οι άνθρωποι αναζητούν το νέο και πιο πολύ το καλύτερο . Όμως αυτά τα δύο δεν ταυτίζονται πάντα.Όταν ταυτίζονται, λέμε ότι προοδεύουμε, αν όμως όχι, τότε πάμε προς τα πίσω. Η ιστορική μοίρα της ανθρωπότητας δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα πεδίο όπου συναγωνίζεται το νέο με το παλιό, το καλύτερο με το καλό και το δοκιμασμένο , κι όχι μόνο. Κίνητρο και αφορμή για αυτή τη διαπάλη είναι η ανθρώπινη ιδιότητα και ανάγκη για διάκριση,για αγώνα, για δόξα και γιατί όχι για για επιρροή , για εξουσία, για συμφέρον .

Ας έρθουμε λοιπόν στο χώρο μας: Ένα νέο Λύκειο έχει δρομολογηθεί και σε λίγες μέρες θα δούμε τον επίσημο ιστό του. Μέσα στο καλοκαίρι λίγα πρόλαβα να διαβάσω, ακόμα λιγότερα να καταλάβω. Δεν σας κρύβω το σκεπτικισμό και τις επιφυλλάξεις μου, όχι γιατί το υπάρχον Λύκειο είναι το καλύτερο, αλλά διότι όλα δείχνουν πως προχωράμε στην τύχη, χωρίς σχέδιο, χωρίς πρόγραμμα, χωρίς όραμα.Όσο και να ακούγονται ευχάριστα μερικά από τα στοιχεία του νέου Λυκείου,χάνουν αμέσως τη σημασία τους , όταν εύλογα εγείρει κάποιος τα παρακάτω ερωτήματα :

- Θα γραφούν νέα σχολικά βιβλία, από ποιους και με ποια κριτήρια ;

- Έχει γίνει η σχετική έρευνα για να αποφασιστεί ποια θα είναι αναλυτικά η ύλη που θα διδάσκεται ο μαθητής σε όλα τα μαθήματα και ανά τάξη ;

- Ποιοι θα βάζουν τα θέματα των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων, πώς τα διορθώνονται και πώς θα γίνεται η προαγωγή από τάξη σε τάξη; Θα υπάρχει προσαρμογή του προφορικού στο γραπτό βαθμό ; Θα είναι κοινά τα θέματα στις προαγωγικές εξετάσεις ανά νομό ή περιφέρεια ; Πώς θα διορθώνονται τα γραπτά και πώς θα εξασφαλίζεται η ισότιμη αξιολόγησή τους ;

- Τι είναι αυτή η περιβόητη ''τράπεζα θεμάτων '' και τι ρόλο θα παίξει ; Θα είναι γνωστά τα θέματά της ή όχι ; Θα μπορεί ο καθηγητής να τα χρησιμοποιεί στο καθημερινό μάθημα ή θα έχουν επαναληπτικό μόνο χαρακτήρα ;

- Πώς θα είναι η Β' Λυκείου και πώς η Γ' ; Πόσες κατευθύνσεις θα έχει η κάθε μία από τις τάξεις αυτές και ποιες ; Πόσο καλύτερες μπορεί να γίνουν οι τάξεις αυτές σε σχέσεις με το σήμερα και πως εξασφαλιζεται αυτό ;

- Σε τι ύλη θα εξετάζονται οι μαθητές για την τριτοβάσθμια εκπαίδευση ; Στην ύλη μόνο της Γ' ή σε όλη την ύλη του Λυκείου ;

- Ποια θα είναι η τύχη της Γεωμετρίας (για να περιοριστό στο δικό μας κλάδο) στο νέο Λύκειο ;

- Θα προσμετράται ο βαθμός προαγωγής και απόλυσης στη συνολική μοριοδότηση ; Τι κινδύνους περιέχει μια τέτοια επιλογή και πώς θα αποφευχθούν ;

- Μήπως πρέπει να επανέλθει η εξέταση εισαγωγής από το Γυμνάσιο στο Λύκειο ;

Μπορεί να προστεθούν ακόμα αρκετά ερωτήματα. Τα ερωτήματα αυτά μπορούν να αποτελέσουν μια αφορμή για να παρθούν σωστές αποφάσεις ; Αλλά πάλι, αποφάσεις από ποιους ; Ρωτάται ο καθημερινός δάσκαλος να πει την άποψή του ; Ρωτούνται οι φοιτητές που πέρασαν από το σχολείο και έχουν νωπές μνήμες ή άλλοι άνθρωποι που μπορούν να έχουν άποψη , όπως οι καθηγητές των άλλων βαθμίδων, οι ακαδημαϊκοί , οι ερευνητές, οι επιφανείς Έλληνες της διασποράς ;

Αγαπητοί συνάδελφοι και φίλοι, ίσως το νομοσχέδιο που έρχεται να δώσει ευκαιρία να συζητήσουμε σε αυτό το χώρο ωραία πράγματα.Είναι πολύ εύκολο να γίνουν όλα υπέροχα και το κυριότερο να αποφευχθούν παιδαριώδη λάθη.Αν δεν βιαστούμε, μπορούμε να φτιάξουμε ένα καλύτερο σχολείο .Κάθε καινούριο έχει τις αδυναμίες του, αλλά όταν κρύβει δυναμισμό και όραμα, όλα αυτά προσπερνούνται και αντιμετωπίζονται επιτυχώς την κατάλληλη στιγμή ! Αρχίζουμε λοιπόν και εύχομαι οι απόψεις που θα εκφράσουμε εδώ να μη μείνουν μόνο εδώ , αλλά να προστεθούν στις άλλες δημιουργικές προτάσεις και να πάμε συνολικά μπροστά.

Μπάμπης
τελευταία επεξεργασία από Μπάμπης Στεργίου σε Πέμ Αύγ 29, 2013 10:00 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


batmsup1
Δημοσιεύσεις: 232
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 25, 2009 3:10 pm

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από batmsup1 » Πέμ Αύγ 29, 2013 7:57 pm

Κύριε Μπάμπη για την πρώτη λυκείου οπου θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα, έχετε κάποια νέα οδηγία που να εστάλη στο σχολείο ή ενημέρωση που φαντάζομαι θα απαντά και σε κάποια απ τα ερωτήματα που θέσατε, όπως οδηγίες διδασκαλίας, προαγωγικές εξετάσεις κλπ;


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5577
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Πέμ Αύγ 29, 2013 10:01 pm

batmsup1 έγραψε:Κύριε Μπάμπη για την πρώτη λυκείου οπου θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα, έχετε κάποια νέα οδηγία που να εστάλη στο σχολείο ή ενημέρωση που φαντάζομαι θα απαντά και σε κάποια απ τα ερωτήματα που θέσατε, όπως οδηγίες διδασκαλίας, προαγωγικές εξετάσεις κλπ;
Από Δευτέρα που θα πάμε , θα δούμε τι έχει αποσταλεί και θα σας ενημερώσω για ό,τι αξιόλογο υπάρχει.

Μπ.


Άβαταρ μέλους
parmenides51
Δημοσιεύσεις: 6238
Εγγραφή: Πέμ Απρ 23, 2009 9:13 pm
Τοποθεσία: Πεύκη
Επικοινωνία:

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από parmenides51 » Πέμ Αύγ 29, 2013 10:07 pm

μια συμβολή στην συζήτηση

το σχέδιο νόμου για το Λύκειο όπως κατατέθηκε αλλά δεν ψηφίστηκε ακόμα

μετά την δημόσια διαβούλευση εδώ


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5577
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Πέμ Αύγ 29, 2013 11:11 pm

parmenides51 έγραψε:μια συμβολή στην συζήτηση

το σχέδιο νόμου για το Λύκειο όπως κατατέθηκε αλλά δεν ψηφίστηκε ακόμα

μετά την δημόσια διαβούλευση εδώ
Ευχαριστώ πολύ !

Το έψαχνα και δεν το εύρισκα . Γενικά υπάρχουν και καλά στοιχεία σε αυτό το σχέδιο νόμου, υπάρχουν όμως πολλά που αν δεν αλλάξουν δίνουν έτοιμη δουλειά στον επόμενο Υπουργό Παιδείας να τα αλλάξει σε μια νύχτα και να πάρει εκείνος τα ''εύγε''.
Ας έρθει όμως με το καλό ο επίσημος νόμος στη Βουλή και εδώ είμαστε, αν και μέχρι τότε πρέπει να πούμε ό,τι έχουμε να πούμε, μήπως και βελτιώσουμε κάτι.

Για παράδειγμα, ο τρόπος επιλογής των θεμάτων στις γραπτές προαγωγικές εξετάσεις δεν είναι καλός.Μπορεί να γίνει πολύ καλύτερος :

- Βάζοντας κοινά θέματα ανά περιφέρεια, ή Νομό ακόμα, από ομάδα καθηγητών, κάτι που δείχνει δύσκολο οργανωτικά , ή- έστω- από τράπεζα(κάτι δεν μου κολλάει καλά με αυτή την τράπεζα, αλλά μπορεί και να περπατήσει σε μερικά μαθήματα) .

Η δυνατότητα για μισά-μισά έχει πολλές παρενέργειες . Ποιο θέμα θα βάζει ο καθηγητής και ποια θα είναι από την τράπεζα ; Φαντάζομαι πως θα είναι τα Γ και Δ, που θα έχουν μάλλον γενικό-επαναληπτικό χαρακτήρα.Υπάρχουν όμως μαθήματα που η τράπεζα έχει δυσκολίες(γλώσσα , ιστορία, θρησκευτικά κλπ).Στις πανελλήνιες μάλλον τα Α,Β θα είναι από την τράπεζα και τα άλλα από την επιτροπή. Αλλιώς δεν έχει νόημα, να είναι δηλαδή τα δύσκολα από τράπεζα και τα εύκολα από την επιτροπή. Αν είναι έτσι, καλύτερα να είναι όλα από την τράπεζα, διότι η επιτροπή είναι άχρηστη. Αν είναι στα θέματα των πανελληνίν να υπάρχει επιτροπή, τότε καλύτερα να προτείνει αυτή όλα τα θέματα.

- Βάζοντας θέματα το σχολείο, αλλά να είναι όλα από τράπεζα και η επιλογή να γίνεται το πρωί της εξέτασης.


Γενικά, αυτό το σημείο του Σχεδίου Νόμου καλό είναι να αλλάξει τελείως, διότι σίγουρα θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα.Θα αρχίσει το μπλα-μπλα και θα αρχίσουν όλοι να το ρίχνουν στον καφέ ή στα χαρτιά ποιο θέμα θα πέσει κλπ. Άσε που αυτό που λέμε κριτική ικανότητα κλπ θα πάει τελείως περίπατο !!!
Το εδάφιο Προαγωγή-Απόλυση και συμμετοχή του Προφ Βαθμού στις πανελλήνιες θέλει σοβαρή μελέτη και όχι αγκυλώσεις .

Το άλλο μεγάλο ζήτημα είναι η εξεταστέα ύλη στην Γ, αλλά αυτά τα δούμε αργότερα !


Μπάμπης


Άβαταρ μέλους
Tolaso J Kos
Δημοσιεύσεις: 5524
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
Τοποθεσία: International
Επικοινωνία:

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Tolaso J Kos » Παρ Αύγ 30, 2013 12:58 am

Μπάμπης Στεργίου έγραψε: Το άλλο μεγάλο ζήτημα είναι η εξεταστέα ύλη στην Γ, αλλά αυτά τα δούμε αργότερα !
Αχ αυτή η ύλη της Γ' ; Θα αναδιορθωθεί ποτέ; Ή θα μείνει έτσι για τα επόμενα χρόνια;
Πρέπει να αλλάξουν πολλά στη Γ'. Αλλά όλοι οι υπουργοί βαδίζουν στο λάθος μονοπάτι.

Γιατί δε ξεκινούν ανάποδα; Να ξεκινήσουν αλλαγές από το δημοτικό! Μα εκεί οφείλεται το όλο πρόβλημα. Αν ο μαθητής δεν πάρει βάσεις από το δημοτικό τι νόημα έχουν όλες οι αλλαγές που γίνονται στο λύκειο;

Οι βάσεις, οι γνώσεις που θα χρειαστούν στο μαθητή / σπουδαστή προέρχονται από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αν δεν υπάρχουν αυτές καμία άλλη δε στέκει. Και ας κάνει ο μαθητής όσα φροντιστήρια θέλει. Έρχονται παιδιά στο λύκειο χωρίς να ξέρουν να κάνουν τη διαίρεση 25.12/6.18 ή ακόμα και πιο απλές. Τι να του πεις; Τα πολυώνυμα, ή τα ολοκληρώματα και τις παραγώγους. Επίσης άριστοι μαθητές δε μπορούν να κάνουν τη γραφική της \displaystyle{y=\left|2+\frac{3}{x-2} \right|} όπως έθιξε και ο κ. Ζερβός σε προηγούμενη δημοσίευση και όλα αυτά διότι δεν έχουν κατανοήσει ορισμένα βασικά πράγματα.

Για την ύλη της Γ' (και γενικά για την ύλη του Λυκείου) εγώ θα πρότεινα:
1)Οι μαθητές να μη διδάσκονται ολοκληρώματα. Είναι πολύ προχωρημένο κεφάλαιο.
2)Να διδάσκονται οι κωνικές τομές σε συνδυασμό με απλή (έστω) γεωμετρία.
3)Να μπουν οι μιγαδικοί , όλα αυτά που είναι τώρα εκτός ύλης.
4)Να ξανά μπουν τα διπλάσια τόξα και τα συναφή τους.
5)Για την Α' Λυκείου, να διδάσκονται ανισότητες (σε πληρή μορφή, όχι αυτές τώρα που είναι), παραγοντοποίηση, ταυτότητες Euler και άλλες χρήσιμες, εξισώσεις (παραμετρικές κ.α) , συναρτήσεις. Οι πιθανότητες δε μου κάνουν για την Α' όπως επίσης και οι ακολουθίες. Ας μπουν στο βιβλίο Β΄ Λυκείου, και ας κατέβουν οι εξισώσεις καθώς και οι ανισώσεις των τριγωμομετρικών στην Α' Λυκείου, πιο πολύ εκεί ταιριάζουν.

Αυτή είναι η ταπεινή μου γνώμη. Όποιες γνώμες δεκτές.
Τόλης


Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
\displaystyle{{\color{blue}\mathbf{Life=\int_{birth}^{death}\frac{happiness}{time}\Delta time} }}
Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5361
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Ρίζος » Παρ Αύγ 30, 2013 1:49 pm

Μπάμπης Στεργίου έγραψε: (...)
Για παράδειγμα, ο τρόπος επιλογής των θεμάτων στις γραπτές προαγωγικές εξετάσεις δεν είναι καλός.Μπορεί να γίνει πολύ καλύτερος :

- Βάζοντας κοινά θέματα ανά περιφέρεια, ή Νομό ακόμα, από ομάδα καθηγητών, κάτι που δείχνει δύσκολο οργανωτικά , ή- έστω- από τράπεζα(κάτι δεν μου κολλάει καλά με αυτή την τράπεζα, αλλά μπορεί και να περπατήσει σε μερικά μαθήματα) .

(...)
Μπάμπης
Περισσότερα θα γράψω σε λίγες μέρες, θέλω όμως να παραθέσω ένα απόσπασμα από κείμενου του Γιάννη Πανάρετου (πρώην γ.γ. και υφυπουργού του Υπ. Παιδείας), με το οποίο συμφωνώ απόλυτα και πιστεύω ότι πολύ δύσκολα κάποιος θα μπορούσε να επιχειρηματολογήσει σε αντίθετη κατεύθυνση.

Πέρα από την λανθασμένη πλέον αντίληψη της ανάγκης να προσμετράται για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο η απόδοση των μαθητών της Α΄ και της Β΄ Λυκείου, η άποψη ότι χρειάζεται να υπάρχει τράπεζα θεμάτων είναι άκρως αντιεκπαιδευτική. Σε μια εποχή που όλο και περισσότερο γίνεται προσπάθεια διεθνώς, ώστε η εκπαίδευση να προωθεί την κριτική σκέψη, εμείς πηγαίνουμε ακόμη περισσότερο στα συστήματα «κονσέρβα» και μάλιστα με ημερομηνία ξεπερασμένη. Η άποψη ότι η τράπεζα θεμάτων θα μειώσει τις άστοχες επιλογές στις εξετάσεις μπορεί μεν να είναι σωστή, αλλά η ζημιά που θα κάνει η υιοθέτησή της θα είναι πολύ μεγαλύτερη. Θα καταστήσει την παπαγαλία υπέρτατο στοιχείο της αξιολόγησης των μαθητών και θα ευνοήσει ακόμη περισσότερο τις τεχνικές απομνημόνευσης.


Όλο το κείμενο ΕΔΩ


batmsup1
Δημοσιεύσεις: 232
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 25, 2009 3:10 pm

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από batmsup1 » Παρ Αύγ 30, 2013 2:26 pm

Κύριε Ρίζο νομίζω είναι καλύτερα να μην παραθέτουμε κείμενα απο άτομα που ενω κατείχαν πολιτικές θέσεις στην παιδεία δεν άλλαξαν κατι και σήμερα ασκούν κριτική. Σαν καθηγητή τον γνωρίζω αλλα σαν πολιτικό δε τον υπολήπτομαι. Μου θυμίζει τον καθηγητή Βαρουφάκη. Επομένως τα οποια σχόλια απο συμβούλους και πρωην πολιτικούς δεν έχουν πρακτικό νόημα γιατι με τα έργα τους έχουν αποδειχτεί αναξιόπιστοι.


xr.tsif
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2010
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 7:14 pm

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#9

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από xr.tsif » Παρ Αύγ 30, 2013 8:31 pm

ΔΕν ξέρω αν το προσέξατε,αλλά στη Β Λυκείου οι ώρες γενικής παιδείας γίνονται 5 (διακριτά μαθήματα ΑΛΓΕΒΡΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ μάλλον 3 - 2 ώρες)
και στην Β κατεύθυνση από 3 ώρες μειώνονται στις 2.
Επιπλέον έχουν βάλει αρκετές ώρες φιλολογικών μαθημάτων - μέχρι και φιλοσοφία. Ο Μπαμπινιώτης πιέζει πολύ φαίνεται.

Επίσης στη Γ λυκείου οι ώρες Μαθηματικών Γενικής για το Οικονομικο πεδίο και το Παιδαγωγικό είναι 8 ώρες.
Υπερβολικά πολλές θα έλεγα. Κάτι ετοιμάζουν με αλλαγή ύλης.


Γιατί πάντα αριθμόν έχοντι. Άνευ τούτου ουδέν νοητόν και γνωστόν.
Άβαταρ μέλους
Καρδαμίτσης Σπύρος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2337
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 11:14 pm
Επικοινωνία:

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#10

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καρδαμίτσης Σπύρος » Παρ Αύγ 30, 2013 9:53 pm

και μια αλλαγή επί του πιεστηρίου που λένε και οι θεοί των ΜΜΕ...

•Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή από την Α΄ στη Β΄ τάξη καθώς και από την β΄ στην Γ΄ αποτελεί: (α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και (β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας κατά διακριτό γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων Ελληνικής Γλώσσας και Μαθηματικών τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. παιδί που δεν πληροί τις προϋποθέσεις (α) και (β) επαναλαμβάνει τη φοίτηση ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση (β) κατά διακριτό ή διακριτά γνωστικά αντικείμενα μαθημάτων ή στα υπόλοιπα μαθήματα παραπέμπεται σε επανεξέταση σ΄αυτό ή σ΄αυτά.

Στην Γ΄ τάξη έχουμε παραλλαγές για να διορθώσουμε και κάποιο διαδικαστικό λάθος που είχε ο νόμος...


•Απαραίτητη προϋπόθεση για την απόλυση από τη Γ΄ τάξη αποτελεί: (α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και (β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας των μαθημάτων Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (60% - 40%) και καθενός από τα μαθήματα της επιλεγείσας ομάδας προσανατολισμού τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Παιδί που δεν πληροί τις προϋποθέσεις (α) και (β) επαναλαμβάνει τη φοίτηση ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση (β), κατά μάθημα, παραπέμπεται σε επανεξέταση σ΄αυτό ή σ΄αυτά.

Συμπέρασμα:
Έτσι από την εποχή που για να μείνεις στην τάξη έπρεπε να βάλεις μέσον, τώρα σου βάζει 7 ο θρησκευτικός στο σχολείο και πας για Σεπτέμβρη, αν δε βάλει και 9 ο μαθηματικός χάνεις την χρονιά!!! Κάτι που να εφαρμόζεται με κάποιο μέτρο και όχι με υπερβολές δεν φαίνεται να υπάρχει!!!! Ο καιρός θα δείξει πως θα εξελιχθεί η υπόθεση.


Καρδαμίτσης Σπύρος
Άβαταρ μέλους
Κώστας Μαλλιάκας
Δημοσιεύσεις: 518
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 24, 2009 9:25 am
Τοποθεσία: Ρόδος

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#11

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κώστας Μαλλιάκας » Σάβ Αύγ 31, 2013 12:01 am

Πολύ σωστοί οι προβληματισμοί σου Μπάμπη και των άλλων συναδέλφων επίσης. Για τα Μαθηματικά ο τρόπος που θα βάζουμε θέματα σε κάθε σχολείο υποψιάζομαι ότι θα αλλάξει. Καταρχήν δεν γίνεται εύκολα να είναι κοινά σε όλη την Ελλάδα και ούτε καν σε Νομούς για τον απλό πρακτικό λόγο ότι δεν γίνεται να δίνουν όλοι την ίδια μέρα Μαθηματικά αφού για παράδειγμα υπάρχουν καθηγητές που διδάσκουν σε διαφορετικά σχολεία και δεν μπορούν να γίνουν κομμάτια. Επίσης πιστεύω ότι αν δεν γίνει η κλήρωση του 50% των θεμάτων δεν μπορούμε να φτιάξουμε το πρωί θέματα για να μην υπάρχει επανάληψη και επικάλυψη ερωτημάτων. Ίσως να αλλάξει η δομή των θεμάτων και τα θέματα πλήρους ανάπτυξης να προκύπτουν από κλήρωση της τράπεζας θεμάτων που να είναι παρόμοιας δυσκολίας για να μην υπάρχουν μεγάλες αδικίες από σχολείο σε σχολείο μιας και μετράει ο βαθμός. Το υπόλοιπο 50% που θα βγαίνει από τον διδάσκοντα να είναι θέματα ανοικτού τύπου δηλαδή Σ-Λ, πολλαπλής επιλογής κτλ. Βέβαια έτσι μας αδειάζουν κάπως και δεν μας εμπιστεύονται αλλά δεν είμαι σίγουρος αν θα έχουν άδικο βλέποντας και μαθαίνοντας για θέματα που τίθονται σε εξετάσεις ... Πάντως υπάρχουν πολλά ερωτηματικά και κενά και δεν πιστεύω να τα έχουν σκεφτεί ακόμη και θα προκύψουν και άλλα. Υπάρχουν βέβαια και σωστές σκέψεις και αλλαγές στο νέο σύστημα. Είδομεν ...
τελευταία επεξεργασία από Κώστας Μαλλιάκας σε Κυρ Σεπ 01, 2013 12:47 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5577
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#12

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Σάβ Αύγ 31, 2013 9:45 pm

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν όλα αυτά που προτάθηκαν μέχρι τώρα στο σχέδιο νόμου μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη ή αν θα αλλάξουν από πολύ νωρίς, πριν ψηφιστούν ακόμα .

Η πιο απλή λύση για όλο το σύστημα του Λυκείου(πλην των κατευθύνσεων και της κατανομής ωρών, που δεν τα βάζω στη συζήτηση για να μην είναι όλα ...στον αέρα) , θα μπορούσε πάνω κάτω να περιέχει τα παρακάτω στοιχεία :

- Μέχρι και την απόκτηση του Απολυτηρίου τα θέματα εξετάσεων θα μπαίνουν μόνο από το Σχολείο και θα διορθώνονται από τον καθηγητή του Σχολείου , με την επίβλεψη πάντα του σχολικού συμβούλου .

- Για την προαγωγή ή την απόλυση θα προσαρμόζεται σε όλα τα μαθήματα ο προφορικός στον γραπτό στις 3 μονάδες.

- Ο γενικός ΜΟ να μην είναι κάτω από 10 και επιπλέον ο ΜΟ στα τρία μαθήματα (Γλώσσα-Μαθηματικά-Φυσικά) να μην είναι μικρότερος του 9 (θέλετε να γίνει 10 ή 8 ; Ας γίνει !), διαφορετικά στην πρώτη περίπτωση ο μαθητής θα επαναλαμβάνει την τάξη, ενώ στη δεύτερη θα παραπέμπεται για το Σεπτέμβριο σε όσα επιμέρους μαθήματα δεν έφτασε στο ΜΟ 10).

- Στις πανελλήνιες τα θέματα θα μπαίνουν όλα από επιτροπή χωρίς τράπεζες κλπ

- Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ο μαθητής :

α) Θα εξετάζεται σε όλη την ύλη του Λυκείου που αφορά το μάθημα (πχ μαθηματικά,φυσική, Χημεία,Ιστορία , Αρχαία ).Στα Λατινικά εξεταστέα θα είναι η ύλη των τάξεων Β' και Γ' κλπ.

β) Το 20% των θεμάτων( των 100 μονάδων δηλαδή) θα είναι από την Α' , το 30 από τη Β' και το υπόλοιπο 50 % από την Γ΄.Στα μαθηματικά 20 μονάδες θα παίρνει το γεωμετρικό θέμα(αποδεικτικό-υπολογιστικό) , οπότε αν αυτό είναι από την ύλη της Α' Λυκείου έχουμε κλείσει με την Α' , ενώ αν είναι από την ύλη της Β' Λυκείου, τότε η Α΄τάξη δίνει 20 μονάδες άλγεβρας ενώ η Β΄ δίνει ακόμα 10 μονάδες από την άλγεβρα . Αν το μάθημα έχει ύλη από δύο τάξεις, η αναλογία συμμετοχής μπορεί να είναι πχ 40-60 ή κάτι ανάλογο.
Τυχόν λεπτομέρειες αντιμετωπίζονται δεόντως.

- Η δομή των θεμάτων πρέπει όπου είναι ανάγκη , ελαφρώς να προσαρμοστεί, πχ στα μαθηματικά τα θέματα θα είναι 5Χ20 αντί για 4Χ25 .

- Θέλουν ο βαθμός προαγωγής - απόλυσης (χωρίς ή με προσαρμογές) να προσμετρά σε ένα ποσοστό 10 % στο σύνολο των μονάδων, ας προσμετρά, αφού στο σκεπτικό του νέου Νόμου είναι ο μαθητής να πηγαίνει στο Σχολείο να μάθει και όχι για να πάρει απλά ...το χαρτί του απολυτηρίου .

Τέλος πάντων, αυτά είναι σκέψεις διαφέρουν από το σκεπτικό του νομοσχεδίου και που παρόμοιες ή τελείως διαφορετικές και πιθανόν πιο καλές μπορεί να κάνει ο καθένας που γνωρίζει για χρόνια το εκπαιδευτικό σύστημα. Για την κατανομή των ωρών κλπ θα δούμε τι θα προταθεί στο επίσημο σχέδιο όταν έρθει στη Βουλή. Διαβλέπω όμως ότι θα γίνονται συνεχώς αλλαγές, διότι όπως είναι ο ...νόμος, ανοίγει πολλές συζητήσεις.
Α! Με την ευκαιρία να ρωτήσω : Τι σημαίνει το μάθημα '' Ελληνική γλώσσα και Λογοτεχνία '' στις πανελλήνιες εξετάσεις ; Θα εξετάζεται και η λογοτεχνία μαζί ;
Δεν λέω ότι κακό ή καλό, αλλά μάλλον κάτι κρύβει αυτό !


nightchild
Δημοσιεύσεις: 29
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 7:36 pm

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#13

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nightchild » Δευ Σεπ 02, 2013 10:53 pm

Να ξεκινήσω λέγοντας οτι έχω και εγώ με την σειρά μου ανάλογους προβληματισμούς με τον συνάδελφο Κ. Στεργίου στο κατα πόσο είναι "εφαρμόσιμο" το σύστημα εξετάσεων που προτείνεται.
Η μόνη λέξη που μου έρχεται στο μυαλό για να χαρακτηρίσω τον νέο τόπο επιλογής θεμάτων είναι "περίεργος". Έχουμε μια τράπεζα θεμάτων η οποία υποψιάζομαι οτι θα μοιάζει με την διαβάθμιση
των ασκήσεων που υπάρχει στον ιστότοπο http://www.study4exams.gr από όπου οι διδάσκοντες πρέπει να βάλουν το 50% των θεμάτων και τα υπόλοιπα μα είναι δικά τους θέματα.
Δεν καταλαβαίνω γιατί να υπάρχει ένα τόσο πολύπλοκο σύστημα.Αν σκοπός του υπουργείου είναι να κάνει πιο αντικειμενικό τον βαθμό του μαθητή γιο το λόγο οτι θα μετράει για την εισαγωγή του
στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τότε πιστεύω οτι μια απλή διόρθωση μεταξύ προφορικού και γραπτού βαθμού (εως 3 μονάδες από τον γραπτό βαθμό για παράδειγμα ) αρκεί για να γίνει αυτό.

Επιπλέον υπάρχουν μαθήματα που η τράπεζα θεμάτων δεν μπορώ να φανταστώ πως θα λειτουργήσει για παράδειγμα στο μάθημα την Έκθεσης όπου οι διδάσκοντες επιλέγουν ένα κείμενο και διαμορφώνουν
αντίστοιχες ερωτήσεις πάνω στο κείμενο και ένα θέμα έκθεσης πώς οι διδάσκοντες θα βάζουν το 50% των θεμάτων;

Γενικά πιστεύω οτι το Σ/Ν κινείται σε λάθος κατεύθυνση. Έχουν οι μαθητές να κερδίσουν τίποτα με την εντατικοποίηση ,και την αναπόφευκτη θεοποίηση που θα ακολουθήσει, των εξετάσεων; Έτσι θα βοηθήσουμε
τον μαθητή να κατονοήσει βασικές και απαραίτητες γνώσεις που πρέπει να πάρει στο Λύκειο;

Ακόμα όμως και υπό αυτό το πλαίσιο του νόμου μπορούν να γίνουν διορθώσεις. Πρότασή μου είναι να γίνει μια στροφή των θεμάτων αλλά και της διδασκαλίας των μαθηματικών στις εφαρμογές των μαθηματικών
(Ταχύτητα , επιτάχυνση , Προβλήματα πιθανοτήτων , Μετρήσεις εμβαδών , Γεωμετρικές κατασκευές , κτλ) όπου πια οι μαθητές δεν παίζουν με στεγνόυς τύπους, θεωρήματα και μεθοδολογίες αλλά βλέπούν στην
πράξη την εφαρμογή και την σημασία των μαθηματικών εννοιών. Κακά τα ψέματα πολύ ωραία και σημαντικά τα θεωρήματα για ένα μαθητή που ενδιαφέρεται να σπουδάσει σε ένα τμήμα Μαθηματικων αλλα για
τους υπόλοιπους που ενδιαφέρονται για κάποια άλλη επιστήμη (Φυσική , Χημεία, Πληροφορική,κτλ ) πολλές φορές αυτά μοιάζουν χωρίς ουσία, πόσες φορές έχουμε ακούσει την ερώτηση "Και εγώ Κύριε αυτό γιατί
πρέπει να ξέρω που θα το χρησιμοποιήσω;"

Τον τελευταίο χρόνο από περιέργεια έψαξα και βρήκα πληροφορίες για θέματα εισαγωγικών εξετάσεων σε διάφορες χώρες τις Ευρώπης και της Αμερικής και διαπιστώνω οτι τα θέματα εκεί είναι πιο πρακτικά
από οτι τα δικά μας .Γιατί εμείς εδώ επιμένουμε σε τόσο "θεωρητικά" θέματα; Γιατι σαν καθηγητές να μην εξετάσουμε τα παιδιά σε πιο πρακτικά θέματα που ίσως να χρησιμοποιήσουν και στην μεταλυκειακή
τους ζωη και να μην αφήσουμε τα θεωρητικά κομμάτια για τον φυσικό τους χώρο που είναι τα πανεπιστήμια;

Το θέμα δεν είναι πως θα είναι το σύστημα εξέτασης κατά την γνώμη μου αλλά το γεγονός οτι η ύλη των μαθηματικών χρειάζεται γεναία και προσεκτική αναδιάρθρωση, βασισμένη πάντα σε μελέτες από ειδικούς
με βιβλία γραμμένα και προσαρμοσμένα σε ένα νεο πλαίσιο και με κατάλληλη επιμόρφωση των διδασκόντων.


Τσαπαρικος Βασίλειος
orestisgotsis
Δημοσιεύσεις: 1751
Εγγραφή: Σάβ Φεβ 25, 2012 10:19 pm

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#14

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από orestisgotsis » Τρί Σεπ 03, 2013 12:24 am

ΠΕΡΙΤΤΑ
τελευταία επεξεργασία από orestisgotsis σε Δευ Φεβ 26, 2024 9:13 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


nikostz
Δημοσιεύσεις: 27
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 23, 2013 4:19 pm

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#15

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nikostz » Τρί Σεπ 03, 2013 7:47 am

Να πάρω μέρος και εγώ στην κουβέντα και να πω την άποψη μου πρώτον πρώτα πρέπει να κανονίση το υπουργείο τι θέλει να μάθει ο μαθητής και σε ποίο βάθος(δηλαδή την ύλη) και μετά πιστεύω πρέπει να σκεφτούν τις ώρες(αν και πιστεύω ότι πρέπει σε όλα τα μαθήματα να έχουμε και αντιπαραβολή από την καθημερηνότητας μας)
.Μετά βγάλαν την αλγοριθμική από τις εξετάσεις ένα μάθημα λογικής και όχι παπαγαλίας(νομίζω έχει συνάφεια με όλες τις σύγχρονες επιστήμες)
Συμφωνώ απόλυτα όμως με την τράπεζα θεμάτων που πιστεύω έπρεπε να υπάρχει εδώ και χρόνια ώστε ο μαθητής που διαβάζει να έχει μια βάση να ξεκινά με ένα δέκα (από την στιγμή που τα θέματα δεν έχουν πλέον το σχολικό βιβλίο σαν βάση.


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5577
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#16

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Τρί Σεπ 03, 2013 9:33 am

Να κάνουμε και μια άσκηση επί χάρτου :

Έστω ότι η τράπεζα θεμάτων για τις πανελλήνιες στα Μαθηματικά, έχει 200 θέματα(νομίζω ότι κάπου τόσα θα είναι με ύλη 8 ωρών) και από αυτά θα μπουν δύο με κλήρωση. Είναι εύκολο να γράψει ένας μέσος μαθητής αυτά τα δύο θέματα ; Προφανώς όχι !
Αν σκεφτούμε ότι με 10 θεωρήματα που έχει τώρα ο μαθητής τη θεωρία τη χάνουν ακόμα και καλοί μαθητές, καταλαβαίνετε τι έχει να γίνει με 100 ή 200 θέματα και μάλιστα αν είναι φορτωμένα με ερωτήματα όπως τα θέματα των τελευταίων ετών.Αφήστε που πολλοί γονείς θα τρέχουν στις χαρτορίχτρες να τους ''πιάσουν '' τα θέματα και όλα τα σχετικά.

Αυτό που θέλω να τονίσω με αυτή την υπόθεση είναι ότι και όλα ακόμα τα θέματα των πανελληνίων αν είναι από τράπεζα, είναι πάλι σχεδόν το ίδιο δύσκολο να γράψει κάποιος το άριστα.
Η τράπεζα λοιπόν, αυτή καθεαυτή , δεν μειώνει τη δυσκολία των εξετάσεων. Η βασική αντίρρηση με την τράπεζα είναι ο κακός σχεδιασμός , η εμφίβολη ποιότητά της, η έκτασή της, η δυσκολία , η κακή χρήση της (μισά με κλήρωση-μισά από την επιτροπή κλπ) και τελικά ο ρόλος και το νόημα που μπορεί να έχει μια τράπεζα θεμάτων όταν μιλάμε για μαθηματικά ή κριτική ικανότητα κλπ

Ας έρθουμε όμως και λίγο στην καθημερινή σχολική τάξη να δούμε τι θα γίνει .Ο καθηγητής τι θα κάνει στο μάθημα ; Γιατί να βάλει άσκηση από το βιβλίο ή ''δική '' του στον πίνακα ή στο σπίτι ; Σε ένα χρόνο όλα τα θέματα της τράπεζας θα προσαρμοστούν στο σχολικό καθημερινό μάθημα με τα ίδια ή παρόμοια ερωτήματα από την τράπεζα και μέχρι το Μάρτιο η τράπεζα θα έχει διδαχθεί όλη στο σχολείο.Αυτό δεν είναι κακό. Αλλά έτσι μπαίνει το ερώτημα : Γιατί αυτή την τράπεζα να μην την έχει ενσωματωμένη το σχολικό βιβλίο και να μην αναγκάζονται μαθητές, καθηγητές και φροντιστήρια να βγάζουν χιλιάδες φωτοτυπίες ; Αλλά επιπλέον και τα σχολικά βοηθήματα δεν θα μείνουν αμέτοχα.Θα περιέχουν την τράπεζα με αναλυτικές λύσεις και ο μαθητής με ένα βοήθημα έχει σίγουρο το 10, αν μελετήσει σωστά.Ούτε αυτό είναι κακό ! Το αντίθετο μάλιστα . Αλλά έτσι πάμε στο σύστημα του 1980 με θέματα από το βιβλίο, κάτι που εγκαταλείφθηκε για πολλούς και βάσιμους λόγους.Επομένως γιατί τόσος θόρυβος για νέο σύστημα κλπ ;

Συμπέρασμα :

Πρέπει όλα αυτά να εκτιμηθούν ανάλογα και να μην ληφθούν βιαστικές ή επιπόλαιες αποφάσεις. Η πρόταση
της ΕΜΕ ομολογώ πως με εξέπληξε για πρώτη φορά με την ωραία ανάλυση και τις τοποθετήσεις της .
Ίσως πρέπει τα μαθήματα να γίνουν 5 ή ,όπως προτείνει η ΕΜΕ, να υπάρχει δυνατότητα να εξετάζεται ο μαθητής και σε 5ο ή 6ο μάθημα αν θέλει περισσότερα από ένα πεδίο.
Αν γίνει ο σωστός διάλογος και ερωτηθούν και εκπαιδευτικοί, θα προκύψει κάτι καλό .

Μπ.


nikostz
Δημοσιεύσεις: 27
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 23, 2013 4:19 pm

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#17

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nikostz » Τετ Σεπ 04, 2013 7:26 am

Συμφωνώ απόλυτα με την ενσωμάτωση της τράπεζας θεμάτων στο σχολικό βιβλίο πάντως όπως και να έχει πρέπει να μεριμνήσει το υπουργείο να έχει πρόσβαση ο κάθε μαθητής εκτός σχολείου αυτό σημαίνει μάλλον σαν αρχή φωτοτυπίες.
Με την αύξηση ωρών μάλλον δεν θα έχουμε και άλλη ύλη αυτό σημαίνει και νέα βιβλία αν και πιστεύω θα ακολουθήσουν την τακτική των τελευταίων ετών αναμόχλευση των είδη υπαρχόντων


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5577
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#18

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Τετ Σεπ 04, 2013 9:42 am

nikostz έγραψε:..................
Με την αύξηση ωρών μάλλον δεν θα έχουμε και άλλη ύλη αυτό σημαίνει και νέα βιβλία αν και πιστεύω θα ακολουθήσουν την τακτική των τελευταίων ετών αναμόχλευση των είδη υπαρχόντων
Επειδή κάποιοι μπορεί και να διαβάζουν το mathematica , ας τονίσω ότι αν έχουν αποφασίσει οριστικά με την κατανομή των ωρών, πρέπει από ...αύριο κιόλας να ξεκινήσει διάλογος για την ύλη των τάξεων Β και Γ (κυρίως της Γκαι της Β΄κατεύθυνσης) και αμέσως μετά να ξεκινήσει η προσπάθεια συγγραφής νέων βιβλίων, στα οποία :

- Θα υπάρχει πλήρης και κατανοητή θεωρία, χωρίς κενά .

- Θα υπάρχουν τρεις ομάδες ασκήσεων , το επίπεδο των οποίων δεν θα μπορεί να ξεπεραστεί από τα θέματα των εξετάσεων.

- Δεν θα εκδίδονται βιβλία λύσεων .

- Δεν θα περιέχουν ύλη που δε θα διδάσκεται, δηλαδή το περιεχόμενο των βιβλίων θα διδάσκεται και θα εξετάζεται όλο.

Αυτό νομίζω ότι είναι το πιο απλό και αν δεν θέλουν να ξοδεύονται, να τα γράψουμε εμείς ως mathematica δωρεάν .Αν αρχίσει-δηλαδή συνεχιστεί - η τακτική του κόψε ράβε από διάφορα παλιότερα βιβλία, θα έχουμε κακή εξέλιξη, πουδε θέλω καν να τη σκέφτομαι.

Μπάμπης


nikostz
Δημοσιεύσεις: 27
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 23, 2013 4:19 pm

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#19

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nikostz » Τετ Σεπ 04, 2013 7:41 pm

Συμφωνώ απόλυτα ελπίζω κάποιος να κοιτάει από το υπουργείο και να εντστερνιστεί τις απόψεις σου.


smathss
Δημοσιεύσεις: 48
Εγγραφή: Σάβ Μάιος 16, 2009 11:23 pm

Re: ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ;

#20

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από smathss » Πέμ Σεπ 05, 2013 11:55 pm

Προτάσεις στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34
106 79 ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 3616532 - 3617784 - Fax: 3641025
e-mail : info@hms.gr
www.hms.gr

Αθήνα, 20 Αυγούστου 2013
Αρ. Πρωτ. 14814/20-8-2013

Προς τον
Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο



Προτάσεις στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

για την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Σε προηγούμενο κείμενο θέσεων της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) είχαμε τονίσει την αντίθεση μας σε υποβάθμιση των Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με τη μείωση των ωρών διδασκαλίας των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο-Λύκειο.
Όπως είχαμε τονίσει τα Μαθηματικά πέραν της φιλοσοφικής τους διάστασης, που είναι συμβατή με τις πολιτισμικές καταβολές και την κουλτούρα του Έλληνα, αποτελούν την πλέον κατάλληλη γλώσσα για την κατανόηση και μελέτη άλλων επιστημονικών περιοχών. Πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητη η παροχή συγκροτημένης και αναβαθμισμένης Μαθηματικής Παιδείας στον πολίτη.
Η Ε.Μ.Ε. υποστηρίζει πάγια τον αναβαθμισμένο ρόλο των Μαθηματικών τα οποία μαζί με τη Γλώσσα πρέπει να αποτελούν τον κορμό των Προγραμμάτων Σπουδών και να εφοδιάζουν τους μαθητές με το αναγκαίο εννοιολογικό και πολιτισμικό υπόβαθρο.
Επειδή η χρονική στιγμή που δόθηκε προς διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου δεν ήταν η πλέον κατάλληλη (διακοπές καλοκαιριού) αλλά και ο χρόνος που διατέθηκε προς επεξεργασία στο Σχέδιο Νόμου δεν ήταν αρκετός η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία δεν είναι δυνατόν να καταθέσει μέχρι σήμερα 20/8/2013 οριστικές προτάσεις πάνω στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας για τη δομή του Λυκείου και τον τρόπο εισαγωγής των αποφοίτων του Λυκείου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Για το λόγο αυτό περιοριζόμαστε σε αυτά που θεωρούμε τα πλέον επίμαχα σημεία του Σχεδίου Νόμου:
1. Τα Μαθηματικά είναι απαραίτητο να καθιερωθούν ως βασικό μάθημα για όλους τους κύκλους σπουδών γιατί αποτελούν το βασικότερο εργαλείο για την απόκτηση λογικής σκέψης και ορθολογισμού.
2. Να δίνεται η δυνατότητα στους υποψήφιους της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης να εξετάζονται σε δυο το πολύ επιπλέον μαθήματα, αν ενδιαφέρονται να επιλέξουν και δεύτερο επιστημονικό πεδίο, ανεξάρτητα της ομάδας μαθημάτων προσανατολισμού που θα επιλέξουν κατά τη φοίτησή τους στη Γ’ Λυκείου.
3. Στο προτεινόμενο πρόγραμμα σπουδών του Ενιαίου Λυκείου δεν προβλέπεται η διδασκαλία του μαθήματος «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής» ως μάθημα Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου. Για το λόγο αυτό και για την ολοκλήρωση της διδασκαλίας της ύλης των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας του Ενιαίου Λυκείου, προτείνουμε την αύξηση των ωρών διδασκαλίας των Μαθηματικών Α΄ Λυκείου από 5 σε 6 ώρες εβδομαδιαίως (3 Άλγεβρα, 3 Γεωμετρία) και στη Β΄ Λυκείου από 5 σε 6 ώρες.
4. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να περιορίσουμε την δυνατότητα των μαθητών που επιλέγουν τις επιστήμες υγείας να εισάγονται, εφόσον το επιθυμούν, σε σχολές θετικών και τεχνολογικών επιστημών. Τον περιορισμό αυτών των μαθητών σε μία μόνο δυνατότητα επιλογής σχολών υγείας ήταν ένα σημαντικό λάθος του προηγούμενου συστήματος των Δεσμών, το οποίο με επιτυχία αντιμετωπίστηκε από το ισχύον σύστημα. Με τον προτεινόμενο νόμο τιμωρείται ο μαθητής που επιλέγει το πεδίο των επιστημών υγείας, με τον αποκλεισμό του από την μεγαλύτερη ομάδα των σχολών της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τις σχολές θετικών και τεχνολογικών επιστημών. Επομένως, για να είναι δυνατή η επιλογή σχολών θετικών και τεχνολογικών επιστημών από μαθητές των επιστημών υγείας αλλά και για την κάλυψη βασικών προαπαιτούμενων μαθηματικών αναγκών των ιατρικών και βιολογικών σχολών (σύμφωνα με τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών των αντίστοιχων σχολών) κρίνεται υποχρεωτική η κοινή διδασκαλία των Μαθηματικών στο πεδίο των επιστημών υγείας και στο πεδίο των θετικών και τεχνολογικών επιστημών όπως προβλέπει το παρόν σύστημα Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό προτείνουμε να παραμείνουν, τα Μαθηματικά κατεύθυνσης στο πεδίο των επιστημών υγείας. Ενδεικτικά θα μπορούσε στην κατεύθυνση αυτή να διδάσκονται τα εξής μαθήματα: Μαθηματικά 6 ώρες κοινά για όλους, Φυσική 5 ώρες, Χημεία 4 ώρες, Βιολογία 3 ώρες και επιπλέον 2 ώρες εμβάθυνση στα Μαθηματικά για όσους επιλέξουν Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες και 2 ώρες εμβάθυνση στη Βιολογία για όσους επιλέξουν Επιστήμες Υγείας. Συνολικά 20 ώρες.
5. Επειδή από τα Παιδαγωγικά Τμήματα δεν πρέπει να αποκλείονται οι μαθητές του Α΄ και Β΄ προσανατολισμού, προτείνουμε τα Παιδαγωγικά Τμήματα να μην ενταχθούν σε καμιά ομάδα προσανατολισμού αλλά οι απόφοιτοι του Λυκείου που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις εξετάσεις για τα Παιδαγωγικά Τμήματα να εξετάζονται στα εξής μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά με θέματα Γενικής Παιδείας Α΄ και Β΄ Λυκείου, Φυσικές Επιστήμες με θέματα από τα αντίστοιχα μαθήματα της Α΄ και Β΄ Λυκείου και Ιστορία με θέματα Γενικής Παιδείας Β΄ και Γ΄ Λυκείου.
6. α) Η διόρθωση των γραπτών να γίνεται από το διδάσκοντα και ο προφορικός βαθμός να προσαρμόζεται στο γραπτό, ώστε να διαφέρει από αυτόν το πολύ τέσσερις μονάδες. β) Να γίνεται Δειγματοληπτικός έλεγχος στη βαθμολόγηση. γ) Για το αδιάβλητο της διαδικασίας των εξετάσεων η επιτήρηση των εξετάσεων να γίνεται από εκπαιδευτικούς άλλων περιοχών από αυτές που είναι το εξεταστικό κέντρο. δ) Τα θέματα των εισαγωγικών εξετάσεων να καλύπτουν όσον το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος της ύλης και από τις τρεις τάξεις του Λυκείου.
7. Η Ευκλείδεια Γεωμετρία η οποία μέχρι τώρα δεν εξεταζόταν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, θα πρέπει να αποτελεί μέρος της εξεταστέας ύλης για τις εισαγωγικές εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τα επιστημονικά πεδία στα οποία τα Μαθηματικά είναι εξεταζόμενο μάθημα.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής
Μαθηματικής Εταιρείας
Ο Πρόεδρος
Γεώργιος Δημάκος
Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών Ο Γενικός Γραμματέας
Εμμανουήλ Κρητικός
Λέκτορας Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών


http://www.hms.gr/node/733


Απάντηση

Επιστροφή σε “ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες