Διδακτική αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών

Συντονιστής: Καρδαμίτσης Σπύρος

Γιάννης Θωμαΐδης
Δημοσιεύσεις: 46
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 14, 2009 11:15 pm

Διδακτική αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιάννης Θωμαΐδης » Πέμ Μαρ 25, 2021 7:38 pm

Διδακτική αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών
Είναι μια παλιά και διαδεδομένη άποψη ότι οι ιστορικές αναφορές στη διάρκεια του μαθήματος μπορούν να διεγείρουν το ενδιαφέρον των μαθητών για τα Μαθηματικά και να δημιουργήσουν ένα ευνοϊκό κλίμα μάθησης. Τον ίδιο ρόλο διεκδικούν και τα ιστορικά σημειώματα με τα οποία διανθίζουν πολύ συχνά οι συγγραφείς διεθνώς τα διδακτικά βιβλία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων.
Λιγότερο γνωστό είναι ίσως το γεγονός ότι το ζήτημα της διδακτικής αξιοποίησης της Ιστορίας των Μαθηματικών έχει εξελιχθεί τις τελευταίες δεκαετίες σε αντικείμενο έρευνας, με πολλές σχετικές δημοσιεύσεις, συνέδρια και μαθήματα σε προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό επίπεδο. Ένας βασικός στόχος αυτής της δραστηριότητας, εκτός από την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, είναι η χρήση της Ιστορίας για να κατανοηθεί η ανάπτυξη των μαθηματικών εννοιών και η σχέση της με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι σημερινοί μαθητές.
Με αφορμή μία διάλεξη που έκανα πρόσφατα στο Σεμινάριο Διδακτικής του τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης, επιχειρώ στο συνημμένο αρχείο να παρουσιάσω ορισμένα βασικά στοιχεία των παραπάνω εξελίξεων.

Γιάννης Θωμαΐδης
Συνημμένα
Θωμαΐδης - Διδακτική αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών.pdf
(553.18 KiB) Μεταφορτώθηκε 133 φορές



Λέξεις Κλειδιά:
Απάντηση

Επιστροφή σε “Ιστορία των Μαθηματικών”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης