ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ(ΓΕΝ.&ΚΑΤ.)

Συντονιστές: Μπάμπης Στεργίου, m.pαpαgrigorakis, Καρδαμίτσης Σπύρος, Πρωτοπαπάς Λευτέρης, R BORIS, KAKABASBASILEIOS

konthom
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: Τετ Φεβ 17, 2010 9:38 pm

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ(ΓΕΝ.&ΚΑΤ.)

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από konthom » Τρί Μάιος 04, 2010 8:02 pm

Θα μπορούσε κάποιος να μου αναφέρει τις παραγράφους της άλγεβρας της β, όπως και των μαθηματικών κατεύθυνσης της β που είναι απαραίτητες για τη γ λυκείου(κατ.&γεν);
Απ'όσο γνωρίζω όλα της α λυκείου είναι απαραίτητα, σωστά;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!


Άβαταρ μέλους
chris_gatos
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 6827
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
Τοποθεσία: Πειραιάς

Re: ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ(ΓΕΝ.&ΚΑ

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από chris_gatos » Τρί Μάιος 04, 2010 8:36 pm

Καλησπέρα!

Νομίζω πως δε θα έπρεπε να ξεχωρίσω κάποια παράγραφο και να σου την προτείνω.

Τα Μαθηματικά έχουν αυτό τον αλυσιδωτό χαρακτήρα που για πολλούς είναι άσχημος.

Το μόνο που έχω να σου προτείνω είναι να διαβάσεις φουλαριστά την τριγωνομετρία, αν μπορείς και τα ''εκτός ύλης''

ώστε να κάνεις ένα ικανοποιητικότατο ''μπάσιμο'' στη Φυσική της Γ'Λυκείου.

Οι περισσότεροι μαθητές ''πονάνε'' στην τριγωνομετρία και τους φαίνεται εξαιρετικά δυσβάσταχτη η Φυσική.

Αυτά απο εμένα.

Καλή δύναμη!


Χρήστος Κυριαζής
Άβαταρ μέλους
chris
Δημοσιεύσεις: 1176
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 11, 2010 9:39 pm
Τοποθεσία: Τρίκαλα - Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ(ΓΕΝ.&ΚΑ

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από chris » Τετ Μάιος 05, 2010 12:11 am

Βασικά θα συμφωνήσω με τον κ.Κυριαζή-για άλλη μια φορά-λέγοντας οτι όντως η τριγωνομετρία είναι απαραίτητη στη Φυσική της Γ(το ξέρω απο πρώτο χέρι).Βέβαια δε νομίζω οτι μπορούμε να εξαιρέσουμε κάποιο κεφάλαιο καθώς οι λογάριθμοι και η τριγωνομετρια
πχ. είναι απαραίτητα σε ορισμένες συναρτήσεις ενώ οι κωνικές τομές,οι ευθείες αλλά ακόμα και τα διανύσματα(ίσως λιγότερο βέβαια)
χρειάζονται στους μιγαδικούς.Τέλος υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να συναντήσεις ακόμη και προόδους σε ορισμένες ασκήσεις λίγο πιο συνδυαστικής φύσεως.

Φιλικά Χρήστος


Στραγάλης Χρήστος
konthom
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: Τετ Φεβ 17, 2010 9:38 pm

Re: ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ(ΓΕΝ.&ΚΑ

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από konthom » Τρί Αύγ 03, 2010 9:17 am

Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας έστω και αργά! Από τη γεωμετρία α και β χρειάζεται κάτι για την γ λυκείου;


Dimitris X
Δημοσιεύσεις: 243
Εγγραφή: Τρί Ιουν 23, 2009 10:51 pm

Re: ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ(ΓΕΝ.&ΚΑ

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dimitris X » Τρί Αύγ 03, 2010 2:14 pm

konthom έγραψε:Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας έστω και αργά! Από τη γεωμετρία α και β χρειάζεται κάτι για την γ λυκείου;
Μπα......σχεδόν τίποτα....Πάλι στη φυσική θα σου χρειαστεί πιο πολύ η γεωμετρία όταν θα κάνεις για το φως με τα κάτοπτρα και τέτοια....Αλλά μη φανταστείς κάτι το ιδιαίτερο....Καμιά εντός ενναλάξ κλπ...


Άβαταρ μέλους
nsmavrogiannis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4246
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ(ΓΕΝ.&ΚΑ

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nsmavrogiannis » Τρί Αύγ 03, 2010 4:43 pm

Γεια σας
Θα ήθελα προκαταβολικά να πω ότι ατυχώς έχω προ πολλού απωλέσει την ιδιότητα του μαθητή ή του φοιτητή και αναγκαστικά ότι γράφω είναι από την οπτική γωνία της τρέχουσας ιδιότητας μου: ενός που διδάσκει Μαθηματικά.
Η γνώμη μου όσον αφορά τα προαπαιτούμενα για την κατεύθυνση της Γ' Λυκείου είναι η ακόλουθη (οι αστερίσκοι δηλώνουν προτεραιότητα, πολλοί αστερίσκοι μεγάλη προτεραιότητα)
'Αλγεβρα Α΄Λυκείου
'Ολα τα κεφάλαιια: ***
'Αλγεβρα B' Λυκείου
Τριγωνομετρία ***
Πολυώνυμα-Πολυωνυμικές εξισώσεις ***
Πρόοδοι *
Εκθετική και Λογαριθμική Συνάρτηση ***
Μαθηματικά Κατεύθυνσης B' Λυκείου
Διανύσματα ***
Η Ευθεία στο επίπεδο ***
Κωνικές Τομές - Ο Κύκλος ***
Κωνικές Τομές - Οι υπόλοιπες **
Θεωρία Αριθμών *
Η παραπάνω κατάταξη έχει να κάνει με το τι πληροφορίες πρέπει να γνωρίζει κάποιος από κάθε κεφάλαιο
α) Προκειμένου να μην έχει δυσκολίες στην κατανόηση της Θεωρίας
β) Να μην έχει δυσκολίες στην επίλυση ασκήσεων
Στα Μαθηματικά που είναι αλυσίδα θεωρητικά όλα είναι προαπαιτούμενα. Τυπικά ουδείς εξεταστής εμποδίζεται από το νόμο να ζητήσει κάτι όπου ανακατεύονται διάφορα πράγματα από την ύλη λ.χ. της Β΄ Λυκείου (κάποια τριγωνομετρική εξίσωση, κάτι από τις προόδους). Η λογική όμως υπαγορεύει να χρησιμοποιήσει λίγη ύλη από την Β' Λυκείου και μάλιστα κατά προτίμηση εκείνη που το βιβλίο της Γ΄ "προειδοποιεί" ότι ο μαθητής οφείλει να γνωρίζει.
Πέρα όμως από τις πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζει κάποιος μαθητής (αυτό που συνήθως με δυο λόγια περιγράφεται "να μην έχει κενά") υπάρχει και άλλη μια αφανής παράμετρος που συνήθως, εγκληματικά, παραβλέπεται: Είναι η μαθηματική ωριμότητα. Με δυο λόγια η ικανότητα να κατανοεί υποθέσεις και ζητούμενα, να συνθέτει πληροφορίες, να κάνει κάποιο σχέδιο απόδειξης, να ολοκληρώνει την απόδειξη, να απορρίπτει κάποιο σχέδιο που δεν υπόσχεται πολλά και να δοκιμάζει κάποιο άλλο, να μην έχει αμφιβολίες ότι όντως απέδειξε κάτι που απέδειξε κ.α. Αν και συνήθως στα θέματα των εξετάσεων εν πολλοίς ελέγχεται η γνώση πληροφοριών και διαδικάσιών συχνά πυκνά υπάρχει ένα υποερώτημα που η απάντηση του απαιτεί αυτό που ονομάζουμε μαθηματική ωριμότητα.
Και εδώ βρισκόμαστε μπροστά στο εξής παράδοξο: Ενώ από άποψη πληροφοριών ο μαθητής χρειάζεται γνώσει μόνο από την 'Αλγεβρα (Α' Και Β') και τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης (Β') γίνεται μαθηματικά ώριμος μέσω της Γεωμετρίας που οι πληροφορίες της δεν χρειάζονται. Αυτό διότι με την τωρινή διάρθρωση του προγράμματος μόνο στην Γεωμετρία έχει ένας μαθητής ελπίδες να κάνει κάποιους σύνθετους συλλογισμούς με λίγες και προσιτές γνώσεις. Αυτή η διανοητική άσκηση αντικατοπτρίζεται σε ότι άλλα Μαθηματικά ασχοληθεί αργότερα. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι διεθνώς σε σοβαρά προγράμματα Λυκείων η Γεωμετρία διαδραματίζει εξέχοντα ρόλο. Στην καθ΄ημάς Ανατολή όχι μόνο είναι παραμερισμένη από το Αναλυτικό Πρόγραμμα και την απουσία της από τις εξετάσεις αλλά κάποιοι καλοθελητές διδάσκοντες παροτρύνουν τους μαθητές να μην ασχολούνται καθόλου με την Γεωμετρία. Προσωπικά δεν ξέρω κανένα μαθητή που να αφαίρεσε την Γεωμετρία από την μαθηματική του καλλιέργεια και να πήρε πάνω από 90 στις εξετάσεις. Μπορεί να υπάρχει αλλά εγώ δεν γνωρίζω κανένα.
Φυσικά θα μπορούσε κάποιος να παρακάμψει την Γεωμετρία αν αυτό που προσφέρει προσφερόταν στην Άλγεβρα. Χρειάζεται όμως αλλαγή στο πρόγραμμα: 'Εμφαση σε αλγεβρικά ζητήματα όπου η απόδειξη διαδραματίζει μεγάλο ρόλο (ταυτότητες υπό συνθήκες, ανισότητες, επαγωγή, θεωρία αριθμών, συνδυαστική κ.α.). Γιαυτό τελειώνοντας θα συμβούλευα τους μαθητές της Α΄ και της Β' να πάρουν τα Μαθηματικά τους (και την Γεωμετρία μαζί) πολύ σοβαρά και όχι οικονομίστικα. Και να θυμούνται πως ότι δώσει κάποιος στα Μαθηματικά θα το πάρει πίσω.
Μαυρογιάννης


Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος
Απάντηση

Επιστροφή σε “ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Γ'”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης