ερώτηση για πρόταση λύσης από study4exams
Συντονιστής: m.pαpαgrigorakis
ερώτηση για πρόταση λύσης από study4exams
Στο 2ο κεφάλαιο στην ενότητα 4 των σημειώσεων του study4exams (http://www.study4exams.gr/math_k/pdf/MK ... 2_E4_P.pdf) στο παράδειγμα Β2i λέει πρακτικά ότι το δεν υπάρχει.
Προσωπικά πιστεύω πως δίνει την λάθος απάντηση, διότι το όριο δεν έχει νόημα καν. Είναι άκυρη η ίδια η ερώτηση, όπως πχ και η ερώτηση "ποια είναι η μυρωδιά της στο ;".
Παίρνοντας τον κατά Heine ορισμό του ορίου έχουμε ότι ένα όριο δεν υπάρχει, όταν μπορούμε να βρούμε 2 ακολουθίες οι οποίες να συγκλίνουν στο , αλλά τα να μην συγκλίνουν στο ίδιο νούμερο (ή να μην συγκλίνουν καθόλου). Συνεπώς η ερώτηση είναι άτοπη όταν το δεν είναι σημείο συσσώρευσης του πεδίου ορισμού.
Ποια η άποψή σας;
Προσωπικά πιστεύω πως δίνει την λάθος απάντηση, διότι το όριο δεν έχει νόημα καν. Είναι άκυρη η ίδια η ερώτηση, όπως πχ και η ερώτηση "ποια είναι η μυρωδιά της στο ;".
Παίρνοντας τον κατά Heine ορισμό του ορίου έχουμε ότι ένα όριο δεν υπάρχει, όταν μπορούμε να βρούμε 2 ακολουθίες οι οποίες να συγκλίνουν στο , αλλά τα να μην συγκλίνουν στο ίδιο νούμερο (ή να μην συγκλίνουν καθόλου). Συνεπώς η ερώτηση είναι άτοπη όταν το δεν είναι σημείο συσσώρευσης του πεδίου ορισμού.
Ποια η άποψή σας;
Λέξεις Κλειδιά:
-
- Δημοσιεύσεις: 3600
- Εγγραφή: Πέμ Φεβ 27, 2014 9:05 am
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ- ΑΘΗΝΑ-ΚΡΗΤΗ
Re: ερώτηση για πρόταση λύσης από study4exams
Δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρχουν απόψεις για το συγκεκριμένο θέμα.kkoudas έγραψε: ↑Τετ Μαρ 20, 2019 1:16 pmΣτο 2ο κεφάλαιο στην ενότητα 4 των σημειώσεων του study4exams (http://www.study4exams.gr/math_k/pdf/MK ... 2_E4_P.pdf) στο παράδειγμα Β2i λέει πρακτικά ότι το δεν υπάρχει.
Προσωπικά πιστεύω πως δίνει την λάθος απάντηση, διότι το όριο δεν έχει νόημα καν. Είναι άκυρη η ίδια η ερώτηση, όπως πχ και η ερώτηση "ποια είναι η μυρωδιά της στο ;".
Παίρνοντας τον κατά Heine ορισμό του ορίου έχουμε ότι ένα όριο δεν υπάρχει, όταν μπορούμε να βρούμε 2 ακολουθίες οι οποίες να συγκλίνουν στο , αλλά τα να μην συγκλίνουν στο ίδιο νούμερο (ή να μην συγκλίνουν καθόλου). Συνεπώς η ερώτηση είναι άτοπη όταν το δεν είναι σημείο συσσώρευσης του πεδίου ορισμού.
Ποια η άποψή σας;
Ειναι ξεκάθαρο ότι δεν έχει νόημα το ζητούμενο όριο.
Προφανώς λοιπόν έχει ξεφύγει από αυτούς που το έβαλαν.
Δεν θέλω να πιστέψω ότι δεν γνωρίζουν Μαθηματικά.
Re: ερώτηση για πρόταση λύσης από study4exams
Το βασικό ερώτημα είναι τι απαντά ο μαθητής σε αντίστοιχη ερώτηση πανελλαδικών;
Οι σημειώσεις του study4exams λειτουργούν και ως επίσημα πρότυπα απαντήσεων των εξεταζομένων. Οπότε ποια η επίσημη πρόταση του υπουργείου; Η λάθος; Αυτή πρέπει να γράψει ο μαθητής, για να βαθμολογηθεί σωστά;
Οι σημειώσεις του study4exams λειτουργούν και ως επίσημα πρότυπα απαντήσεων των εξεταζομένων. Οπότε ποια η επίσημη πρόταση του υπουργείου; Η λάθος; Αυτή πρέπει να γράψει ο μαθητής, για να βαθμολογηθεί σωστά;
Re: ερώτηση για πρόταση λύσης από study4exams
Έστω η συνάρτηση , με .
Το ευρύτερο δυνατό υποσύνολο του που ορίζεται η είναι το σύνολο :
. Εδώ ενώ , δεν έχει νόημα να ζητήσουμε το
αφού η συνάρτηση δεν ορίζεται όσο θέλουμε « κοντά» στο ή όπως προαναφέρθηκε το δεν είναι σημείο συσσώρευσης του πεδίου ορισμού.
Αλλά κι αυτό ακόμη σύμφωνα με συμβάσεις του σχολικού βιβλίου δεν μπορεί να ζητηθεί.
Το ευρύτερο δυνατό υποσύνολο του που ορίζεται η είναι το σύνολο :
. Εδώ ενώ , δεν έχει νόημα να ζητήσουμε το
αφού η συνάρτηση δεν ορίζεται όσο θέλουμε « κοντά» στο ή όπως προαναφέρθηκε το δεν είναι σημείο συσσώρευσης του πεδίου ορισμού.
Αλλά κι αυτό ακόμη σύμφωνα με συμβάσεις του σχολικού βιβλίου δεν μπορεί να ζητηθεί.
- Christos.N
- Δημοσιεύσεις: 2105
- Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
- Τοποθεσία: Ίλιον
Re: ερώτηση για πρόταση λύσης από study4exams
Ότι και να απαντήσει ο μαθητής δεν υπάρχει βαθμολόγηση όπως καταλαβαίνετε καθώς το θέμα είναι λάθος.
Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5561
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: ερώτηση για πρόταση λύσης από study4exams
Καλησπέρα !kkoudas έγραψε: ↑Τετ Μαρ 20, 2019 1:16 pmΣτο 2ο κεφάλαιο στην ενότητα 4 των σημειώσεων του study4exams (http://www.study4exams.gr/math_k/pdf/MK ... 2_E4_P.pdf) στο παράδειγμα Β2i λέει πρακτικά ότι το δεν υπάρχει.
Προσωπικά πιστεύω πως δίνει την λάθος απάντηση, διότι το όριο δεν έχει νόημα καν. Είναι άκυρη η ίδια η ερώτηση, όπως πχ και η ερώτηση "ποια είναι η μυρωδιά της στο ;".
Παίρνοντας τον κατά Heine ορισμό του ορίου έχουμε ότι ένα όριο δεν υπάρχει, όταν μπορούμε να βρούμε 2 ακολουθίες οι οποίες να συγκλίνουν στο , αλλά τα να μην συγκλίνουν στο ίδιο νούμερο (ή να μην συγκλίνουν καθόλου). Συνεπώς η ερώτηση είναι άτοπη όταν το δεν είναι σημείο συσσώρευσης του πεδίου ορισμού.
Ποια η άποψή σας;
Τα μέλη των επιτροπών της ΚΕΕ οφείλουν να τα γνωρίζουν αυτά τα πασίγνωστα ζητήματα και πιστεύω ότι τα γνωρίζουν.Έχουν συζητηθεί πολλές φορές. Κακώς υπάρχουν ακόμα τέτοιες παραπλανητικές και άστοχες διατυπώσεις σε ημιεπίσημα ή επίσημα site του Υπουργείου. Να ενημερώσουμε το study να το αλλάξει.
Καλό βράδυ σε όλους !
- cretanman
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 4097
- Εγγραφή: Πέμ Δεκ 18, 2008 12:35 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
- Επικοινωνία:
Re: ερώτηση για πρόταση λύσης από study4exams
Καλησπέρα σε όλους,
Πριν από μερικά χρόνια (4 ή 5 δε θυμάμαι ακριβώς) είχα εντοπίσει κι εγώ ένα λάθος σε ένα θέμα διαγωνίσματος του Study4exams. Ήταν ένα θέμα με εύρεση συνάρτησης από μία συναρτησιακή σχέση και αφού έβρισκες τη συνάρτηση, αυτή δεν ικανοποιούσε την αρχική συναρτησιακή. Με άλλα λόγια δεν υπήρχε συνάρτηση που ικανοποιούσε τις προϋποθέσεις του προβλήματος.
Τι έκανα λοιπόν. Έγραψα ένα email στο email που δίνεται στη σελίδα του Study4exams, τους ενημέρωσα για το λάθος και τους έλεγα τις μετατροπές που έπρεπε να γίνουν στην αρχική συναρτησιακή και γενικά στην εκφώνηση ώστε να μη χαλάσει τελείως η μορφή του προβλήματος και των ερωτημάτων. Η απάντησή τους ήταν άμεση και πολύ ευγενική. Διόρθωσαν το θέμα βάζοντας τη μορφή που τους πρότεινα.
Προτείνω να γίνει το ίδιο και τώρα. Θεωρώ ότι θα το διορθώσουν μόλις το δουν καθώς θεωρώ κι εγώ ότι τους έχει ξεφύγει.
Αλέξανδρος
Πριν από μερικά χρόνια (4 ή 5 δε θυμάμαι ακριβώς) είχα εντοπίσει κι εγώ ένα λάθος σε ένα θέμα διαγωνίσματος του Study4exams. Ήταν ένα θέμα με εύρεση συνάρτησης από μία συναρτησιακή σχέση και αφού έβρισκες τη συνάρτηση, αυτή δεν ικανοποιούσε την αρχική συναρτησιακή. Με άλλα λόγια δεν υπήρχε συνάρτηση που ικανοποιούσε τις προϋποθέσεις του προβλήματος.
Τι έκανα λοιπόν. Έγραψα ένα email στο email που δίνεται στη σελίδα του Study4exams, τους ενημέρωσα για το λάθος και τους έλεγα τις μετατροπές που έπρεπε να γίνουν στην αρχική συναρτησιακή και γενικά στην εκφώνηση ώστε να μη χαλάσει τελείως η μορφή του προβλήματος και των ερωτημάτων. Η απάντησή τους ήταν άμεση και πολύ ευγενική. Διόρθωσαν το θέμα βάζοντας τη μορφή που τους πρότεινα.
Προτείνω να γίνει το ίδιο και τώρα. Θεωρώ ότι θα το διορθώσουν μόλις το δουν καθώς θεωρώ κι εγώ ότι τους έχει ξεφύγει.
Αλέξανδρος
Αλέξανδρος Συγκελάκης
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 7 επισκέπτες