Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

Συντονιστής: spyros

7apostolis
Δημοσιεύσεις: 67
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 18, 2008 8:23 pm

Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από 7apostolis » Τρί Ιουν 16, 2009 1:17 pm

Καλημέρα,
πριν μερικά χρόνια σ' ένα συνέδριο Μαθηματικών στο Ρέθυμνο, ένας τούρκος συνάδελφος περιέγραψε με μελανά χρώματα το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα εκεί ΑΕΙ. Οι μαθητές, όχι μόνο πρέπει να έχουν έτοιμες συνταγές για την λύση ασκήσεων, αλλά να διαθέτουν και ταχύτητα. Με άλλα λόγια οι μαθητές δεν βαθμολογούνται για την σωστή σκέψη τους, αλλά περισσότερο για την σωστή και γρήγορη εκτέλεση "αλγορίθμων".

Παρατηρώντας τα θέματα που μπαίνουν εδώ (αλλά και αυτά που λύνουν οι μαθητές κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς για προπόνηση), μπορώ να πω ότι η διαίσθησή μου με οδηγεί στο συμπέρασμα ότι γρήγορα θα τους ξεπεράσουμε!

Πιστεύω ότι τουλάχιστον ένα θέμα στις πανελλήνιες πρέπει να εξετάζει αν ο μαθητής έχει "μαθηματική σκέψη", πράγμα που δεν μπορεί να το επιτύχει μόνο με επιπλέον ώρες μαθημάτων, αλλά με προσωπική ενασχόληση και εμβάθυνση στα μαθηματικά όλων των ετών του σχολείου(12 έτη).

Θα παραθέσω μερικά θέματα (ακριβής μετάφραση από ξένα ΑΕΙ) που κατά την γνώμη μου εξετάζουν περισσότερο αυτήν την παράμετρο και θέλουν να επιλέξουν φοιτητές για μαθηματικά-στατιστική-μηχανικούς-πληροφορική:

1)
α)Τι σημαίνει ότι ο αριθμός χ είναι άρρητος;

β)Απόδειξε με απαγωγή στο άτοπο τις προτάσεις Α και Β, όπου p και q πραγματικοί:
Α: Αν pq είναι άρρητος, τότε τουλάχιστον ένας από τους p και q είναι άρρητος.
Β: Αν p+q είναι άρρητος, τότε τουλάχιστον ένας από τους p και q είναι άρρητος.

γ) Απόδειξε με αντιπαράδειγμα ότι η πρόταση Γ δεν ισχύει:
Γ: Αν p και q είναι άρρητοι, τότε p+q είναι άρρητος.

δ)Αν οι αριθμοί e, π, eπ, e^2 και π^2 είναι άρρητοι, απόδειξε ότι το πολύ ένας από τους αριθμούς π+e, π-e, π^2 - e^2, π^2 + e^2 είναι ρητός.

2)
Α) Υπολόγισε τις συντεταγμένες των ακροτάτων της καμπύλης y=27x^{3}-27x^{2}+4.
Ζωγράφισε πρόχειρα την καμπύλη και συμπέρανε ότι x^{2}(1-x)\leq \frac{4}{27} για όλα τα x>=0.
Με δεδομένο ότι 0< α, β, γ<1, απόδειξε με απαγωγή στο άτοπο, ότι τουλάχιστον ένας από τους αριθμούς
βγ(1-α), γα(1-β) και αβ(1-γ) είναι μικρότερος ή ίσος του 4/27.

Β) Δίνονται οι αριθμοί 0<p, q<1, δείξτε ότι τουλάχιστον ένας από τους αριθμούς p(1-q), q(1-p) είναι μικρότερος ή ίσος
του 1/4.


Με το θέμα 1) οι εξεταστές ήθελαν να εξετάσουν την λογική της σκέψης και την ικανότητα κατασκευής επιχειρημάτων.
Μόλις το 30% των υποψηφίων σκόραρε πάνω από 6 με άριστα το 20!

Το θέμα 2), παρότι πολύ δημοφιλές σαν επιλογή από τους υποψήφιους, παρουσίασε δυσκολίες στο κομμάτι της εις άτοπον απαγωγής. Στο Β) ήθελαν να μπορέσει ο υποψήφιος να κάνει ανάλογες κινήσεις με το Α) ή να αυτενεργήσει.

Α. Παπαδογιαννάκης


Mihalis_Lambrou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 11346
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou » Τρί Ιουν 16, 2009 4:03 pm

7apostolis έγραψε:
Πιστεύω ότι τουλάχιστον ένα θέμα στις πανελλήνιες πρέπει να εξετάζει αν ο μαθητής έχει "μαθηματική σκέψη", πράγμα που δεν μπορεί να το επιτύχει μόνο με επιπλέον ώρες μαθημάτων, αλλά με προσωπική ενασχόληση και εμβάθυνση στα μαθηματικά όλων των ετών του σχολείου(12 έτη).
Αποστόλη, πόσο σοφό είναι αυτό που λες. Τα δε θέματα εξετάσεων που παρέθεσες είναι εξαιρετικά.

Η ανάγκη να το πω αυτό είναι ακόμη μεγαλύτερη αυτή την στιγμή γιατί μόλις γύρισα από επιτήρηση που έκανα σε μάθημα Απειροστικού Λογισμού Ι (άλλου διδάσκοντα).

Το λιγότερο που μπορώ να πω, δυστυχώς, είναι ότι είμαι σοκαρισμένος από μερικά πράγματα που έβλεπα στα γραπτά κάποιων. Σταχυολογώ ένα δείγμα:

\frac{1}{a+b} = \frac{1}{a} + \frac{1}{b} (σωστά διαβάσατε),

(a+b)^n = a^n + b^n,

ένας άλλος ήξερε λίγο περισσότερο: (a+b)^n = a^n + 2ab + b^n,

ένας βρήκε το \lim_{x\rightarrow \infty} x \frac{1}{x} κάνοντας l' Hospital (!) γιατί φαίνεται δεν βρήκε πιο γρήγορο τρόπο. Ή μάλλον, έφτασε στο άκρον άωτον της παπαγαλίας γιατί έμαθε "τις απροσδιόριστες μορφές τις αντιμετωπίζουμε με l' Hospital".

Τι να πει κανείς. Και να φανταστείς ότι μιλάμε για φοιτητές του Μαθηματικού, από 4ο έως 12ο εξάμηνο.

Περιττό να τονίσω ότι δεν είναι όλοι οι φοιτητές αυτού του επιπέδου (μέλη της Λέσχης μας που πέρασαν από το εδώ Μαθηματικό περιλαμβάνουν διαμάντια: Συγκελάκης, Κατσίπης, Κοτρώνης, Βαρβεράκης, Παπαδογιαννάκης και δεν ξέρω πόσους ακόμη ξεχνώ) . Το ανησυχητικό όμως είναι ότι το πλήθος έσχετων φοιτητών έχει ανέβει δραματικά υψηλά.

Δεν ξέρω που βαδίζουμε.

Ανησυχώ.

Μιχάλης.


Άβαταρ μέλους
Βασίλης Καλαμάτας
Δημοσιεύσεις: 199
Εγγραφή: Τρί Απρ 14, 2009 10:50 am
Τοποθεσία: Λαμία

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Βασίλης Καλαμάτας » Τρί Ιουν 16, 2009 4:41 pm

Καλημέρα... Δυστυχώς κ. Λάμπρου να περιμένετε ακόμη χειρότερα....
Κατά τη γνώμη μου το χάλι αυτό δεν έχει σχέση με το ύφος και το επίπεδο των θεμάτων στισ Πανελλήνιες ( αν θέλετε δεν έχει τουλάχιστον υψηλό συντελεστή βαρύτητας ) , αλλά με άλλα πράγματα. Ενδεικτικά αναφέρω.
1. Εξαιρετικοί μαθητές επιλέγουν την πορεία προς τα παιδαγωγικά, τις αστυνομίες, τις στρατιωτικές σχολές, στο 'βωμό' της μέγιστης πλέον εθνικής, ατομικής, οικογενειακής ανάγκης στους καιρούς που ζούμε, που έχει ονοματεπώνυμο "εξασφάλιση δουλειάς" .
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων δεν κρίνω την επιλογή των παιδιών, ούτε υποβαθμίζω το επάγγελμα του δασκάλου, του στρατιωτικού και του αστυνόμου ...

2. Παραδοσιακά το μεγαλύτερο ποσοστό των καλύτερων μαθητών επιλέγουν ιατρική και πολυτεχνείο. Με το σημερινό σύστημα μάλιστα από τη Θετική Κατεύθυνση μπορεί κάποιος να τα προσεγγίσει ταυτόχρονα.

Δυστυχώς λοιπόν το μεγαλύτερο ποσοστό των υποψηφίων που περνάνε στα Μαθηματικά τμήματα (όχι φυσικά όλοι), είναι μέτριοι μαθητές στα Μαθηματικά, έχουν χαμηλές επιδόσεις στα Μαθηματικά, ακόμη και στις Πανελλήνιες οι πιο πολλοί έχουν βαθμούς στην κλίμακα 10-14..
Στα 12 χρόνια που διδάσκω ως φροντιστής, είχα πολλούς εξαιρετικούς μαθητές στα Μαθηματικά, με γνώσεις και μεράκι για το μάθημα, οι οποίοι έγραψαν και μεγάλους βαθμούς, αλλά κανένας, μα ούτε ένας για να είναι η εξαίρεση, δε σπούδασε σε κάποιο Μαθηματικό Τμήμα.. Και το λέω με μεγάλη λύπη φυσικά.......

Φιλικά...


Υπάρχουν γέφυρες στη ζωή που περνάς και γέφυρες που καις....
papel
Δημοσιεύσεις: 806
Εγγραφή: Κυρ Απρ 05, 2009 2:39 am
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από papel » Τρί Ιουν 16, 2009 5:18 pm

Συνθετοντας ολα αυτα που εχουν οι προηγουμενοι θα ηθελα να αναφερω ποια ειναι η σκοπιμοτητα
που εξυπηρετει η αναρτηση επιστολης στο Μαθηματικο Τμημα Αθηνων με τις ακολουθες αναφορες:

1)''Το ερευνητικό έργο που επιτελείται στο Τμήμα προέρχεται από το υψηλής στάθμης προσωπικό του''


2)''Πολλοί απόφοιτοι των προγραμμάτων αυτών έχουν βρει εργασία ανάλογη των σπουδών τους.''


3)''Κάθε χρόνο προσελκύει τους ικανότερους φοιτητές ''


Η επιστολη βρισκεται στην πρωτη σελιδα της διαδικτυακης παρουσιας του παραπανω τμηματος.
Ομολογω οτι δεν καταλαβαινω την σκοπιμοτητα.
τελευταία επεξεργασία από papel σε Τρί Ιουν 16, 2009 6:35 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


"There are two types of people in this world, those who divide the world into two types and those who do not."
Jeremy Bentham
gbag
Δημοσιεύσεις: 128
Εγγραφή: Τρί Απρ 07, 2009 10:35 pm
Τοποθεσία: 39°52'41''N, 25°3'42''E

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από gbag » Τρί Ιουν 16, 2009 5:49 pm

Βασίλη Καλαμάτα,
σε πληροφορώ ότι η βαθμολογία 10-14 που ανέφερες είναι αρκετά υψηλή αν σκεφτείς ότι πέρασαν στο μαθηματικό Σάμου με 8 και στο εφαρμοσμένων της Κρήτης πάλι με σχεδόν 8.Όλοι γνωρίζουμε οτι οι περισσότεροι μαθητές εγκαταλείπουν τα μαθηματικά κατ. στα μέσα της χρονιάς αλλά παίρνουν μόρια από τα άλλα μαθήματα.
Φιλικά
Γιώργος Μ.


Γιώργος Μπαγάνης

"An idea which can be used once is a trick. If it can be used more than once it becomes a method."
George Polya and Gabor Szego
Mihalis_Lambrou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 11346
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou » Τρί Ιουν 16, 2009 6:13 pm

papel έγραψε:Η επιστολη βρισκεται στην πρωτη σελιδα της διαδικτυακης παρουσιας του παραπανω τμηματος.
Ομολογω οτι δεν καταλαβαινω την σκοπιμοτητα.
papel, δεν βρίσκω την επιστολή που αναφέρεις. Μπορείς να μας δώσεις ακριβή στοιχεία; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
papel έγραψε:
1)''Το ερευνητικό έργο που επιτελείται στο Τμήμα προέρχεται από το υψηλής στάθμης προσωπικό του''
Πως το λεει ο λαος αν δεν παινεψεις το σπιτι σου ?
Για να είμαστε ακριβοδίκαιοι σημειώνω απερίφραστα ότι το Μαθηματικό Αθηνών πράγματι έχει υψηλής στάθμης προσωπικό. Το να αιωρούνται αρνητικά σχόλια χωρίς στήριξη των λεγομένων, είναι άδικο και αντιακαδημαϊκό.
papel έγραψε: 2)''Πολλοί απόφοιτοι των προγραμμάτων αυτών έχουν βρει εργασία ανάλογη των σπουδών τους.''
Ποια ειναι τα στοιχεια που αποδεικνυουν το παραπανω?
Έχεις κανένα λόγο να αμφισβητείς το σχόλιο του Μαθηματικού Αθηνών; Έχεις στοιχεία για το αντίθετο ή μήπως απλά μεμψιμοιρείς χωρίς στοιχεία;

Όταν διατυπώνουμε αρνητικές θέσεις για ολόκληρες κοινότητες, καλό είναι να είμαστε φειδωλοί στα σχόλιά μας, εκτός αν έχουμε αδιάσειστα στοιχεία.

Φιλικά

Μιχάλης Λάμπρου


papel
Δημοσιεύσεις: 806
Εγγραφή: Κυρ Απρ 05, 2009 2:39 am
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από papel » Τρί Ιουν 16, 2009 6:34 pm

H σελιδα βρισκεται στο παρακατω συνδεσμο :

http://noether.math.uoa.gr/Faculty/anno ... tis-athnas

Αγαπητε κ. Λαμπρου δεν αμφισβητησα την επιστημονικη εμβελεια κανενος απλα δεν καταλαβαινω
γιατι καποιοι αισθανονται την αναγκη να την αναδειξουν τοσο εντονα.
Οσο για την απορροφηση των αποφοιτων των Μαθηματικων Σχολων μπορει να διαβασετε επανηλειμενα
αρθρα του Χ.Κατσικα στα Νεα σχετικα με τις προοπτικες των αποφοιτων μαθηματικων σχολων αλλα και του
πανεπιστημιακου Θ.Κατσανεβα
''Επαγγέλματα του Μέλλοντος και του Παρελθόντος: Προοπτικές επαγγελμάτων στην Ελλάδα και στις 13 περιφέρειες της και επαγγελματικός προσανατολισμός. Eκδόσεις Πατάκη.2003, 3η έκδοση''
Μια συντομη επσκοπηση του βιβλιου στο παρακατω λινκ οπου κανεις μπορει να διαβασει τις προοπτικες για τον κλαδο :
http://www.hasiakis.gr/anakoinosi2.htm

(Αποσυρω τα σχολια απο το παραπανω μυνημα αφηνοντας την ουσια)


"There are two types of people in this world, those who divide the world into two types and those who do not."
Jeremy Bentham
Mihalis_Lambrou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 11346
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou » Τρί Ιουν 16, 2009 6:56 pm

papel έγραψε:H σελιδα βρισκεται στο παρακατω συνδεσμο :

http://noether.math.uoa.gr/Faculty/anno ... tis-athnas

Αγαπητε κ. Λαμπρου δεν αμφισβητησα την επιστημονικη εμβελεια κανενος απλα δεν καταλαβαινω
γιατι καποιοι αισθανονται την αναγκη να την αναδειξουν τοσο εντονα.
Οσο για την απορροφηση των αποφοιτων των Μαθηματικων Σχολων μπορει να διαβασετε επανηλειμενα
αρθρα του Χ.Κατσικα στα Νεα σχετικα με τις προοπτικες των αποφοιτων μαθηματικων σχολων αλλα και του
πανεπιστημιακου Θ.Κατσανεβα
''Επαγγέλματα του Μέλλοντος και του Παρελθόντος: Προοπτικές επαγγελμάτων στην Ελλάδα και στις 13 περιφέρειες της και επαγγελματικός προσανατολισμός. Eκδόσεις Πατάκη.2003, 3η έκδοση''
Μια συντομη επσκοπηση του βιβλιου στο παρακατω λινκ οπου κανεις μπορει να διαβασει τις προοπτικες για τον κλαδο :
http://www.hasiakis.gr/anakoinosi2.htm

(Αποσυρω τα σχολια απο το παραπανω μυνημα αφηνοντας την ουσια)
Ευχαριστώ θερμά για τον σύνδεσμο στο Μαθηματικό Αθηνών.
Γνώμη μου είναι ότι η ανακοίνωσή τους είναι χωρίς περιττές ωραιοποιήσεις.
Την παραθέτω αυτούσια για ευκολία του αναγνώστη:

Γράμμα σε ένα υποψήφιο νέο φοιτητή του Τμήματος Μαθηματικών
Πολλοί μαθητές αυτή την εποχή απευθύνονται στο Τμήμα Μαθηματικών και ερωτούν για το πρόγραμμα Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών σπουδών του Τμήματος. Έχουν επίσης ερωτήματα για την οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών απευθύνεται σε όλους τους παραπάνω και λέει τα εξής:
1. Τα Μαθηματικά είναι μία επιστήμη με σπουδαία επιτεύγματα και εξ ίσου σπουδαίες εφαρμογές. Σχεδόν σε όλους τους επιστημονικούς κλάδους τα Μαθηματικά προσφέρουν σημαντικές υπηρεσίες.
2. Οι προπτυχιακές σπουδές είναι διαρθρωμένες σε 8 εξάμηνα (4 έτη) . Μπορεί κανείς να δει λεπτομέρειες από τον οδηγό σπουδών, ο οποίος δημοσιεύεται σε άλλο μέρος της σελίδας αυτής.
3. Το επίπεδο σπουδών είναι υψηλό και απαιτητικό, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους αποφοίτους μας να έχουν αρκετά προσόντα ώστε να διεκδικήσουν είτε άμεσα θέση εργασίας είτε θέση σε κάποιο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών
4. Στο Τμήμα Μαθηματικών λειτουργούν αρκετά χρόνια 7 κύκλοι Μεταπτυχιακών σπουδών υψηλής στάθμης. Πληροφορίες θα βρείτε επίσης στον ιστότοπο αυτόν. Πολλοί απόφοιτοι των προγραμμάτων αυτών έχουν βρει εργασία ανάλογη των σπουδών τους.
5. Υπάρχουν αρκετά είδη υποτροφιών που μπορεί να διεκδικήσει κάποιος φοιτητής, ανάλογα με την επίδοσή του.
6. Για τη ζωή, τις σπουδές και τις αρχικές δυσκολίες δείτε εδώ τις συμβουλές από τη σκοπιά ενός φοιτητή.
Το Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών είναι το πρώτο Τμήμα Μαθηματικών που ιδρύθηκε στην Ελλάδα. Κάθε χρόνο προσελκύει τους ικανότερους φοιτητές στα Μαθηματικά και φροντίζει πάρα πολύ την εκπαίδευση και στο προπτυχιακό και στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών.
Το ερευνητικό έργο που επιτελείται στο Τμήμα προέρχεται από το υψηλής στάθμης προσωπικό του.


Επίσης να προσθέσω ότι το βιβλίο του Θ. Κατσανέβα δεν είναι όλους διόλου απορριπτικό των Μαθηματικών. Αφού τονίσει τις δυσκολίες για επαγγελματική αποκατάσταση σχεδόν ΟΛΩΝ των κλάδων (γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί και σχεδόν οτιδήποτε άλλο) προσθέτει και ένα θετικό για τους Μαθηματικούς:

Οι απόφοιτοι των φυσικομαθηματικών επιστημών ευνοούνται από τη φύση των σπουδών τους, για να στραφούν, ύστερα και από κατάλληλη μετεκπαίδευση ή και εμπειρική εξειδίκευση, στον τομέα της πληροφορικής, όπου οι προοπτικές είναι ιδιαίτερα ευοίωνες.

Φιλικά,

Μιχάλης Λάμπρου


Άβαταρ μέλους
antonis_math
Δημοσιεύσεις: 108
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:18 am

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#9

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από antonis_math » Τρί Ιουν 16, 2009 7:10 pm

Καλημέρα... Δυστυχώς κ. Λάμπρου να περιμένετε ακόμη χειρότερα....
Κατά τη γνώμη μου το χάλι αυτό δεν έχει σχέση με το ύφος και το επίπεδο των θεμάτων στισ Πανελλήνιες ( αν θέλετε δεν έχει τουλάχιστον υψηλό συντελεστή βαρύτητας ) , αλλά με άλλα πράγματα. Ενδεικτικά αναφέρω.
1. Εξαιρετικοί μαθητές επιλέγουν την πορεία προς τα παιδαγωγικά, τις αστυνομίες, τις στρατιωτικές σχολές, στο 'βωμό' της μέγιστης πλέον εθνικής, ατομικής, οικογενειακής ανάγκης στους καιρούς που ζούμε, που έχει ονοματεπώνυμο "εξασφάλιση δουλειάς" .
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων δεν κρίνω την επιλογή των παιδιών, ούτε υποβαθμίζω το επάγγελμα του δασκάλου, του στρατιωτικού και του αστυνόμου ...

2. Παραδοσιακά το μεγαλύτερο ποσοστό των καλύτερων μαθητών επιλέγουν ιατρική και πολυτεχνείο. Με το σημερινό σύστημα μάλιστα από τη Θετική Κατεύθυνση μπορεί κάποιος να τα προσεγγίσει ταυτόχρονα.

Δυστυχώς λοιπόν το μεγαλύτερο ποσοστό των υποψηφίων που περνάνε στα Μαθηματικά τμήματα (όχι φυσικά όλοι), είναι μέτριοι μαθητές στα Μαθηματικά, έχουν χαμηλές επιδόσεις στα Μαθηματικά, ακόμη και στις Πανελλήνιες οι πιο πολλοί έχουν βαθμούς στην κλίμακα 10-14..
Στα 12 χρόνια που διδάσκω ως φροντιστής, είχα πολλούς εξαιρετικούς μαθητές στα Μαθηματικά, με γνώσεις και μεράκι για το μάθημα, οι οποίοι έγραψαν και μεγάλους βαθμούς, αλλά κανένας, μα ούτε ένας για να είναι η εξαίρεση, δε σπούδασε σε κάποιο Μαθηματικό Τμήμα.. Και το λέω με μεγάλη λύπη φυσικά.......

Φιλικά...
Θα μου επιτρέψετε να έχω την άποψη πως και σε άλλες σχολές υπάρχουν φοιτητές που μπορούν να συγκριθούν με τον καλύτερο κάθε μιας απο τις σχολές αυτές (τις μεγάλες), και θα μπορούσαν να είναι στη θέση εκείνων. Ακόμα και σε επίπεδο επαγγελματικής αποκατάστασης, φοιτητές μαθηματικού μπορούν να έχουν καλύτερο μέλλον με ένα καλό μεταπτυχιακό*. Το μειονέκτημα είναι πως για να βρίσκονται σε πιο χαμηλές ως προς τη βάση εισαγωγής σχολές, ίσως δεν είναι τόσο επιμελείς. Εχω την άποψη επίσης πως μένουν εξαιρετικοί μαθητές έξω εντελώς απο το πανεπιστήμιο σε κάποιες περιπτώσεις. Μπορεί το επίπεδο να δείχνει χαμηλό,ιδίως αυτό να συμβαίνει σε μαθήματα 1ου εξαμήνου, αλλα αν ήταν κακοί και ανεπίδεκτοι στα μαθηματικά ή δε τους άρεσαν, δεν θα επέλεγαν καθόλου το μαθηματικό και θα πήγαιναν παρακάτω όταν συμπλήρωναν το μηχανογραφικό τους.Θυμηθείτε πως υπάρχουν κι εκείνοι που δεν τελειώνουν ποτέ και δεν παίρνουν ποτέ πτυχίο.
*Οι απόφοιτοι των φυσικομαθηματικών επιστημών ευνοούνται από τη φύση των σπουδών τους, για να στραφούν, ύστερα και από κατάλληλη μετεκπαίδευση ή και εμπειρική εξειδίκευση, στον τομέα της πληροφορικής, όπου οι προοπτικές είναι ιδιαίτερα ευοίωνες.
ενα επιπλέον σχόλιο: "διαφήμηση" του μαθηματικού (τμήματος) δεν είναι ποιοι μπαίνουν, αλλα ποιοι βγαίνουν. Υπάρχει λοιπόν η ευθύνη των σχολείων, και η ποιότητα της β-βαθμιας εκπαίδευσης είναι σημαντικότατο θέμα,όπως και η επιλογή του τρόπου εισαγωγής, αλλα ευθύνη έχει και το κάθε μαθηματικό να κάνει το καλύτερο με και για τους φοιτητές του.


Ζήνων Λυγάτσικας
Δημοσιεύσεις: 76
Εγγραφή: Τετ Μαρ 11, 2009 9:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#10

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζήνων Λυγάτσικας » Τρί Ιουν 16, 2009 7:36 pm

Eίναι πολύ ενδιαφέροντα αυτά που επισημαίνετε.
Θα ήθελα να προσθέσω τα εξής :
1) Η καλύτερη μαθήτρια του τμήματος, η οποία συνεχώς αριστεύει στα διαγωνίσματα της τάξης και στα μαθηματικά, πήρε 7 βαθμούς σύνολο στον διαγωνισμό kangaroo. Σε μερικές δεξιότητες έχει και αρνητική βαθμολογία. Αυτό συμβαίνει και σε άλλους αριστούχους μαθητές του σχολείου μου.
Μερικοί αριστούχοι (20 στα μαθηματικά των πανελ/νιων εξετάσεων) δεν είχαν αποφασίσει την σχολή που θα ακολουθήσουν ούτε μετά το πέρας των πανελλαδικών, διστάζοντας μεταξύ των εξής συναφών σχολών .... πολυτεχνείο.....οικονομικά.... ιατρική....παιδαγωγικά ή ... φαρμακευτική!!! Όπως εύστοχα παρατηρεί ο υπο/ντης μας: αν είχαν και τζάμικο οι πανελλήνιες, θα ήταν και εκεί 20αρηδες.

2) Τα λάθη που αναφέρεις Μιχάλη, είναι ΚΛΑΣΣΙΚΑ. Έχω καταγράψει τα λάθη δύο δειγμάτων μαθητών του Λυκείου, δηλαδή δύο σειρές μαθητών απο την Α Λυκείου έως Γ Λυκείου απο το 2000 έως 2004 και 2005 έως 2008. Τα λάθη είναι τα ίδια (φυσικά είναι μέσα όλα τα λάθη που αναφέρει ο Μιχαλης) και επαναλαμβάνονται συνεχώς, δεν υπάρχει καμμία μα καμμία βελτίωση.

3) Είχα την τύχη κάποτε να παρευρίσκομαι σε μια σειρά ανοικτών συζητήσεων στην Ecole Normale στο Παρίσι με ομιλητή τον V. Αrnold με θέμα τις απαιτήσεις του τότε εκπαιδευτικού συστήματος της Ρωσίας ανα βαθμίδα εκπ/σης και τον τρόπο πιστοποίησης της γνώσης. Εν ολίγοις η όλη συζήτηση ήταν εντυπωσιακή, αλλά αυτό που κράτησα είναι ότι υπήρχε ΣΤΟΧΟΣ και επιβράβευση σε κάθε βήμα προσπάθειας. Προσέξτε όμως, και το τόνισε χαρακτηριστικά ο Arnold καθώς και κάποιοι Γάλλοι: ο αριθμός των αρίστων παρέμεινε κάθε χρονιά (περίπου) ο ίδιος. 10 άριστοι το 1940 - 10 άριστοι και το 1970. Αυτό που άλλαζε ήταν η βάση. Το 1940 για παράδειγμα ήταν 10 άριστοι σε σύνολο 30 μαθητών, ενώ το 1970 ήταν 10 άριστοι σε σύνολο 200 μαθητών. (Τα νούμερα είναι δικά μου απλά προσπαθώ να κρατήσω τις αναλογίες). Τις αναλογίες αυτές βρήκα επιστρέφωντας στην Ελλάδα. Για παράδειγμα: στην τάξη μου, δεκαετία 70, είχαμε 1-2 αρίστους σε σύνολο 18 μαθητών που είχε τότε το πρακτικό τμήμα μας. Το Βαρβάκειο σήμερα έχει 1-2 αρίστους σε σύνολο 60 μαθητών Θετικής και Τεχνολογικής κατ/νσης. Παράξενο δεν είναι?

4) Φέτος παρατήρησα, στο σχολείο μου, το εξής εντυπωσιακό φαινόμενο. Oι μαθητές γυμνασίου καθώς και αυτοί της Α και Β Λυκείου, διαβάζαν στις προαγωγικές εξετάσεις του Μαιου-Ιουνίου επιλεκτικά μόνο και μόνο αν "πήγαιναν" το μάθημα και τον καθηγητή. Χώρις φόβο και χωρίς προσχήματα. Γενικά είναι ψεύδος να πούμε ότι ΔΕΝ γράψαν γιατί ΔΕΝ διάβασαν. Απλά βαρέθηκαν να γράφουν σε μαθήματα και καθηγητές που δεν τους ενδιέφεραν. Σημειώστε ότι στο μάθημα που το "πήγαιναν" το γραπτό τους ήταν αξιοζήλευτο. Πάντως είναι καλύτεροι στο σύνολο τους απο αυτούς των 5 τελευταίων ετών.

Έχει κανείς άλλος την ίδια εμπειρία?

5) Όσο για σπουδές στα καθαρά μαθηματικά, αστειευόμενος πάντα, θα συμβούλευα μόνο τον εχθρό μου να κάνει! Είναι δύσκολες να πάρει η ευχή .... και απο χρήμα και κοινωνική καταξίωση άστα να πάν .... με το σταγονόμετρο !
Για την αναφορά του Μιχάλη στο σχόλιο του Κατσανέβα θα ήθελα να προσθέσω ότι η τάση αυτή, το να συνεχίζουν οι φοιτητές των Μaths, μετά τις βασικές σπουδές μια άλλη κατ/νση, το παρατήρησα στην Ευρώπη στην δεκαετία '80 και '90. Υπήρχαν πανεπιστήμια που άρχιζαν με 60 φοιτητές το 1ο έτος στο μαθηματικό τμήμα και απο αυτούς τελείωναν μόνον οι 10-15 το 4ο έτος. Οι άλλοι φεύγαν στον δρόμο ..... Μην ξεχνάτε ότι την περίοδο αυτοί οι περισσότεροι καθηγητές στην 2α εκ/πση στην Γαλλία και Αγγλία, δύο κράτοι που έτυχε να ζω την περίοδο αυτή, ήταν έγχρωμοι... προς το μπεζάκι.

6) Τέλος θα ήθελα να πω ότι τα σημερινά παιδιά είναι πολύ καλύτερα απο εμάς, αυτό με παρηγορεί. Είναι όμως συνθετότεροι οργανισμοί ... και για τον λόγο αυτό θέλουν περισσότερο προσοχή. Αγαπούν όπως αγαπήσαμε και εμείς άλλος τα μαθηματικά άλλος κάτι άλλο.

Διδάσκεις καλά τα μαθηματικά μόνο όταν κάνεις καλά μαθηματικά, και αυτό όταν το κάνεις είναι αναγνωρίσιμο απο όλους τους ανθρώπους και το σέβονται.

Μου έλεγε κάποτε ένας διακεκριμένος γιατρός, που τελείωσε στην δεκαετία του '30: τελειώσαμε 5 γιατροί εκείνη την χρονιά και όλοι πήραμε κάποια θέση στην επιστήμη και στην κοινωνία, αλλά μήπως και σήμερα τόσοι λίγοι δεν έχουν τις αντίστοιχες θέσεις?

Να λοπόν, είμαστε πολλοί ... ο διαφωτισμός φταίει ...


Άβαταρ μέλους
nsmavrogiannis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4244
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#11

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nsmavrogiannis » Τρί Ιουν 16, 2009 10:57 pm

Mιας και η συζήτηση όπως την ξεκίνησε ο Αποστόλης έχει να κάνει με τα θέματα των εισαγωγικών εξέτάσεων (και όχι απολυτηρίων όπως ψευδεπίγραφα ονομάζονται:Αν ένας μαθητής πάει και δώσει κόλλα στα πανελαδικώς εξεταζόμενα έχει πάρει απολυτήριο ή μήπως όχι;) θα πω την άποψη μου αν και ξέρω εκ προοιμίου ότι δεν είναι δημοφιλής: Θεωρώ ότι ένα ερώτημα στις πανελλήνιες αλλά και στις πάσης φύσεως εξετάσεις πρέπει να είναι δύσκολο. Για την ακρίβεια κτηνωδώς δύσκολο (αυτή είναι η έκφραση που προτιμώ). Ας πιάνει λίγα μόρια (λ.χ. 5% της βαθμολογίας). Και ας το γράφουν λίγοι (ας πούμε 2% των μαθητών). 'Οχι όπως τώρα όπου έχουμε συνηθίσει το φαινόμενο σε κάθε 25άδα της Θετικης να βρίσκουμε 2-3 ή και περισσότερα 100στάρια. Φέτος διαλέγοντας γραπτά για την δοκιμαστική βαθμολόγηση άνοιξα κάτι πακέτα που είδα και έπαθα να βρω ένα προβληματικό γραπτό για να αποτελέσει βάση για συζήτηση! Υπερπροπονημένοι μαθητές μπορούν να λύσουν τα πάντα αν είναι "εντός πλαισίου". Αρκετοί, όχι φυσικά όλοι, από αυτούς τους μαθητές έχουν μία κοντόθωρη τεχνική κατάρτιση που δεν τους πάει πολύ μακριά. Ένα δύσκολο έξυπνο ερώτημα "για λίγους" αν μάλιστα ήταν πάγια πολιτική σε κάθε μάθημα θα νοηματοδοτούσε διαφορετικά τις εξετάσεις. Θα απέδιδε αξία σε εκείνα τα πανάξια παιδιά που μοχθούν όλα τα χρόνια που αγαπούν ένα συγκεκριμένο μάθημα, που αφιερώνουν χρόνο και φροντίδα που με δυό λόγια είναι μερακλήδες και όχι σκιτζήδες. Το να αναγνωρισθεί η αξιωσύνη είναι πολύ σημαντικό και στέλνει ένα μήνυμα εργασίας και μόχθου προς την κοινωνία. Η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί έχουν πολλαπλούς τρόπους να διδάσκουν την κοινωνία όχι μοναχά "από άμβωνος". Φυσικά και για να μην παρεξηγούμαστε δεν εννοώ με τίποτε ότι πρέπει να αγνοούμε τα άλλα παιδιά. Το ενάντιο. Φρονώ ότι το να μην φροντίζει κατά το δυνάμενο το σχολείο να μαθαίνει στα παιδά γράμματα είναι αντισυνταγματικό. Αλλά επίσης σημαντικό είναι να προβάλλονται οι άξιοι σε όλους τους τομείς. Δεν πειράζει: ας πληγωθεί και κάποια μετριότητα. Αυτή η υπερπροστασία μιας καταναλώνουσας αλλά όχι παράγουσας κοινωνίας μόνο σε κακό μπορεί να μας βγει. Βέβαια ή επίσημη τάση όπως διαγράφεται από τους εκάστοτε κρατούντες σε πολιτικό ή συνδικαλιστικό επίπεδο δεν μου προκαλεί κανενός είδους, από τη μεριά τους, αισιοδοξία. Κατεβάζουν χρόνο με τον χρόνο τον πήχυ με βάση το δικό του μποϊ. Ωστόσο τρέφω κάποια συγκρατημένη αισιοδοξία προσβλέποντας σε μία επιτάχυνση κάποιων αφανών διεργασιών στον εν γένει εκπαιδευτικό χώρο που ίσως, αμήν και πότε, να βρούν και μία δυναμική έκφραση επαναπροσδιορίζοντας τους κανόνε του παιγνιδιού. Και για να μην αερολογώ αναφέρω μερικές νησίδες: Οι διαγωνισμοί που γίνονται ανα την Ελλάδα (Της ΕΜΕ, ο Καγκουρο και άλλοι άτυποι), οι διάφορες λέσχες ενδιαφερόντων όπου μετέχουν σπουδαίοι δάσκαλοι (λ.χ. οι λέσχες ανάγνωσης του δικτύου Θαλής και Φίλοι), κάποιοι (σύμφωνα με πληροφορίες) σύλλόγοι εκπαιδευτικών που φτύνουν την ξύλινη συνδικαλιστική γλώσσα και σκέψη ασχολούμενοι επί της ουσίας με το σχολείο τους προσπαθώντας να βάλουν κανόνες και να μην είναι χάρβαλο κ.α
Ελπίζω σύντομα να ητηθεί και στον πανεπιστημιακό χώρο η τσάμπα ασυδοσία (νομίζω ότι σε επίπεδο οργάνων αυτό έχει ήδη γίνει).
Μαυρογιάννης


Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος
Ζήνων Λυγάτσικας
Δημοσιεύσεις: 76
Εγγραφή: Τετ Μαρ 11, 2009 9:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#12

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζήνων Λυγάτσικας » Τρί Ιουν 16, 2009 11:27 pm

Με λίγα λόγια Νίκο δεν συμφωνείς με την πρόταση Μπαμπινιώτη (λιγότερη διδακτέα ύλη ...), αλλά με την επιτροπή Βερέμη που ζητά το βάθος στο γνωστικό αντικείμενο...
Συμφωνώ μαζύ σου ...


AΝΔΡΕΑΣ ΒΑΡΒΕΡΑΚΗΣ
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Δεκ 31, 2008 8:07 pm
Τοποθεσία: ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#13

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από AΝΔΡΕΑΣ ΒΑΡΒΕΡΑΚΗΣ » Τετ Ιουν 17, 2009 1:56 am

Συμφωνώ απόλυτα με την άποψη, τόσο του Αποστόλη, όσο και τα σχόλια του Νίκου, του Μιχάλη και του Ζήνωνα Αυτό που θέλω με αφορμή να αναφέρω, είναι ότι διαφωνώ με την άποψη εκφράστηκε από πολούς ότι τα φετινά θέματα ήταν τα πιο ενδεδειγμένα σαν επίπεδο δυσκολίας. Τη στιγμή που δικαιολογείται απόκλιση βαθμολογίας μέχρι 12 μόρια, δεν μπορεί να ξεχωρίζει ο απλά καλός πό τον άριστο σε μία διαφορά το πολύ 14 μορίων. Νομίζω ότι ο μαθητής με την στοιχειώδη προετοιμασία στις ασκήσεις και μόνο του σχολικού βιβλίου και χωρίς ιδιαίτερη μαθηματική ικανότητα, μπορούσε ανετα να γράψει 86 στα 100. Νομίζω ότι η ύλη θα πρέπει να περιλαμβάνει θέματα από όλο το φάσμα της μαθηματικής β/θμιας εκπ/σης (Αποστόλη πολύ μου άρεσαν τα παραδείγματα που έθεσες).Η κλιμάκωση δυσκολίας θα πρέπει να είναι τέτοια που να φτάνει σε αυτό που χαρακτηρίζει ο Νίκος κτηνωδώς δύσκολο.
Όσον αφορά γενικότερα τις επιδόσεις των υποψηφίων στα Μαθηματκά, είναι δεδομένο, ότι ένα σημαντικό ποσοστό (20 % η και περισσότερο) γράφει στις Πανελλήνιες αρκετά κάτω του 5 (με αριστα το 20) ανεξάρτητα από το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων. Παρατηρούμε έτσι το φαινόμενο να έχουμε όλο και περισσότερους αποφοίτους Λυκείου κυριολεκτικά αναλφάβητους (όχι μόνο από Μαθηματική άποψη). Αυτό το τελευταίο είναι πιστεύω και το σημαντικότερο που πρέπει να απασχολήσει όσους επιζητούν ένα καλύτερο "Εκπαιδευτικό αύριο"


Άβαταρ μέλους
Ραϊκόφτσαλης Θωμάς
Δημοσιεύσεις: 1112
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 12:01 am
Τοποθεσία: Άλιμος, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#14

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ραϊκόφτσαλης Θωμάς » Τετ Ιουν 17, 2009 3:59 am

Mihalis_Lambrou έγραψε:
papel έγραψε:Η επιστολη βρισκεται στην πρωτη σελιδα της διαδικτυακης παρουσιας του παραπανω τμηματος.
Ομολογω οτι δεν καταλαβαινω την σκοπιμοτητα.
papel, δεν βρίσκω την επιστολή που αναφέρεις. Μπορείς να μας δώσεις ακριβή στοιχεία; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
papel έγραψε:
1)''Το ερευνητικό έργο που επιτελείται στο Τμήμα προέρχεται από το υψηλής στάθμης προσωπικό του''
Πως το λεει ο λαος αν δεν παινεψεις το σπιτι σου ?
Για να είμαστε ακριβοδίκαιοι σημειώνω απερίφραστα ότι το Μαθηματικό Αθηνών πράγματι έχει υψηλής στάθμης προσωπικό. Το να αιωρούνται αρνητικά σχόλια χωρίς στήριξη των λεγομένων, είναι άδικο και αντιακαδημαϊκό.
papel έγραψε: 2)''Πολλοί απόφοιτοι των προγραμμάτων αυτών έχουν βρει εργασία ανάλογη των σπουδών τους.''
Ποια ειναι τα στοιχεια που αποδεικνυουν το παραπανω?
Έχεις κανένα λόγο να αμφισβητείς το σχόλιο του Μαθηματικού Αθηνών; Έχεις στοιχεία για το αντίθετο ή μήπως απλά μεμψιμοιρείς χωρίς στοιχεία;

Όταν διατυπώνουμε αρνητικές θέσεις για ολόκληρες κοινότητες, καλό είναι να είμαστε φειδωλοί στα σχόλιά μας, εκτός αν έχουμε αδιάσειστα στοιχεία.

Φιλικά

Μιχάλης Λάμπρου
Μιχάλη μου, (προς επικύρωση αυτών που λές) μόνο τυχαίο δεν είναι ότι ένα από τα κορυφαία (οικονομικά) πανεπιστήμια του Λονδίνου, δέχεται για μεταπτυχιακά φοιτητές από ευρωπαϊκές χώρες, Κααναδά και Αμερική με βαθμό πτυχίου 8,2 και άνω ενώ από το μαθηματικό Αθήνας, δέχεται φοιτητές με βαθμό πτυχίου 7,8.
Αυτό κάτι μας λέει.
Θωμάς
Υ.Γ
(Για να μην γράφω σε άλλο post),
Λεωνίδα (Θαρραλίδη) και Βασίλη (mathxl) σας ευχαριστώ!


Η γνώση μας κάνει περήφανους, η σοφία ταπεινούς.
Άβαταρ μέλους
nsmavrogiannis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4244
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#15

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nsmavrogiannis » Τετ Ιουν 17, 2009 7:02 am

AΝΔΡΕΑΣ ΒΑΡΒΕΡΑΚΗΣ έγραψε:διαφωνώ με την άποψη εκφράστηκε από πολλούς ότι τα φετινά θέματα ήταν τα πιο ενδεδειγμένα σαν επίπεδο δυσκολίας.
Καλή σας μέρα
Ανδρέα έχεις δίκιο. Πολλοί, ανάμεσα τους και εγώ, σπεύσαμε τις πρώτες μέρες να τοποθετηθούμε θετικότατα απέναντι στις επιλογές της επιτροπής θεμάτων. Η θετική μας κρίση αποδείχθηκε εκ΄των υστέρων πολύ γενναιόδωρη. Αφ' ενός αποδείχθηκε ότι η διακριτική ικανότητα όπως τονίζεις και εσύ των θεμάτων ήταν ως προς τους καλούς-άριστους μειωμένη. Αφ΄ετέρου όπως πληροφορηθήκαμε, αργότερα, στο mathematica ( viewtopic.php?f=6&t=1567 ) το 4ο Θέμα ήταν εισαγωγής, που δεν είναι ότι καλλίτερο μπορεί να συμβεί σε εθνικές εξετάσεις.
Μαυρογιάννης


Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5333
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#16

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Τετ Ιουν 17, 2009 9:14 am

nsmavrogiannis έγραψε:
AΝΔΡΕΑΣ ΒΑΡΒΕΡΑΚΗΣ έγραψε:διαφωνώ με την άποψη εκφράστηκε από πολλούς ότι τα φετινά θέματα ήταν τα πιο ενδεδειγμένα σαν επίπεδο δυσκολίας.
Καλή σας μέρα
Ανδρέα έχεις δίκιο. Πολλοί, ανάμεσα τους και εγώ, σπεύσαμε τις πρώτες μέρες να τοποθετηθούμε θετικότατα απέναντι στις επιλογές της επιτροπής θεμάτων. Η θετική μας κρίση αποδείχθηκε εκ΄των υστέρων πολύ γενναιόδωρη. Αφ' ενός αποδείχθηκε ότι η διακριτική ικανότητα όπως τονίζεις και εσύ των θεμάτων ήταν ως προς τους καλούς-άριστους μειωμένη. Αφ΄ετέρου όπως πληροφορηθήκαμε, αργότερα, στο mathematica ( viewtopic.php?f=6&t=1567 ) το 4ο Θέμα ήταν εισαγωγής, που δεν είναι ότι καλλίτερο μπορεί να συμβεί σε εθνικές εξετάσεις.
Μαυρογιάννης
Ύστερα και από το μήνυμα του Νίκου , σας γνωστοποιώ το πρώτο μήνυμα που έστειλα στο φάκελο των διαχειριστών για το 4ο θέμα. Το ξενόγλωσσο κείμενο της άσκησης δεν το ξαναβάζω, αφού το έχει βάλει ο Γιάννης. Δίνω τη μετάφραση της άσκησης για να δείτε ότι το ερώτημα β) είναι πιο δύσκολο από αυτό που τέθηκε ως δ) σε εμάς.

Stergiou wrote :

Με αφορμή συζήτηση με συνάδελφο στα Τρίκαλα, είδα ότι το 4ο θέμα είναι από διαγωνισμό στη Ρουμανία το Μάρτιο του 2009.Το ίδιο διαπίστωσα ότι ήταν και το 2007 ! Επειδή αυτό μπορεί να γίνει και του χρόνου , για την ώρα δεν βάζω το σχετικό μήνυμα στη δημόσια θέα, αλλά θα το έχουμε μεταξύ μας.
Δείτε τι εννοώ :Με την αλλαγή του H σε G , όλα είναι ίδια. Το δ) είναι λίγο διαφορετικό, μια και το αρχικό ερώτημα στα ρουμάνικα είναι πιο δύσκολο !
.................................................................................................
Αυτά ! Για να μην μας λένε δηλαδή ότι συνέθεσαν πρωτότυπα θέματα !Όχι ότι έχει σημασία για εμάς τους παλιούς, αλλά οι νεότεροι θεοποιούν ορισμένες διαδικασίες, όπως και μεις στην ηλικία τους.
Με αυτά που γράφω δεν θέλω σε τιποτα να μειώσω τη γενικά καλή εικόνα που είχαν τα θέματα . Αλλά είναι άλλο να φτιάξεις ως επιτροπή δυο νέα και ωραία θέματα και άλλο να επιλέξεις από τα χιλιάδες υπάρχοντα καλά θέματα δύο και να κάνεις τις εξετάσεις !

Μπάμπης
..............................................................................

H ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ

Έστω f συνεχής συνάρτηση στο [0,1] με \int _0^1 (x-1)f(x)dx = 0.Να αποδείξετε ότι:
α) Η συνάρτηση H(x)που είναι ορισμένη στο [0,1] με

H(x) = \frac {1}{x} \cdot \int_0^x tf(t)dt - \int_0^x f(t)dt για x

διάφορο του μηδενός και H(0) = 0 πληρεί τις προϋποθέσεις του θεωρήματος

Rolle στο [0 , 1]

β) Υπάρχει a \in (0,1) τέτοιο , ώστε :

\int_0^a xf(x)dx = af(a)


Άβαταρ μέλους
nsmavrogiannis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4244
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#17

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nsmavrogiannis » Τετ Ιουν 17, 2009 10:29 am

Πράγματι ο Μπάμπης είχε ενημερώσει τους διαχειριστές-συντονιστές του mathematica για το 4o θέμα μερικές μέρες νωρίτερα από το μήνυμα viewtopic.php?f=6&t=1567 (με το οποίο ενημερώθηκαν τα μέλη του mathematica)
Δεν αναφέρθηκα καθόλου σε αυτό το γεγονός μιας και θεώρησα ότι αποτελούσε αποκλειστικό προνόμιο του Μπάμπη να το αναφέρει.
Τώρα που αυτό έγινε θα ήθελα να προσθέσω ότι ο λόγος που δεν γνωστοποιήθηκε η προέλευση αμέσως είναι ότι κρίθηκε καλλίτερο να ολοκληρωθεί η βαθμολόγηση στα βαθμολογικά και μετά να γνωστοποιηθεί το θέμα. Ο Μπάμπης, προς τιμήν του, δέχθηκε αυτή την ρύθμιση και έτσι ανέβαλε την γνωστοποίηση η οποία δεν έγινε αφού προηγήθηκε το μήνυμα viewtopic.php?f=6&t=1567.
Μαυρογιάννης


Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος
johnbausis
Δημοσιεύσεις: 55
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 10:11 am
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#18

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από johnbausis » Τετ Ιουν 17, 2009 3:16 pm

Μια και επανήλθαμε στην συζήτηση για τα θέματα των εξετάσεων να δηλώσω οτι δεν γνώριζα
τα περί συμφωνίας για μη κοινοποίηση του θέματος.Και να πώ και την αλήθεια δεν βλέπω πως
θα επηρεαζόταν η βαθμολόγηση.
Τώρα για θέματα στο 4 δεν με πείραξε η αντιγραφή απο Ρουμανία οσο ότι τα ερωτήματα δεν
ήταν αυτά που θα αναδείκνυαν την κριτική ικανότητα του μαθητή.Αλλωστε παρατήρησα σε ορισμένα γραπτά
ότι κατά λάθος στο 4α υπολόγιζαν το G(2) και επειδή το εβρισκαν ισο με το G(0) στο 4γ εκαναν το Rolle
και όλα μια χαρά οπότε έχαναν μ΄νο το 4δ όπως και οι περισσότεροι.Εκεί ομως που διαπίστωσα οτι πολλοί μαθητές αντιμετώπισαν προβλημα κυρίως λόγω
εκφώνησης αφού το θέμα κατά την γνώμη μου ήταν τετριμένο και εντός "μεθοδολογίας" ήταν στο 2 θέμα.Μάλιστα σε
αρκετά γραπτά παρατηρήθηκε το εξής περίεργο φαινόμενο:το 4 θέμα άψογο και το 2 το έχαναν ή όλο
ή τα 2 πρώτα υποερωτήματα.Τελικά δηλαδή το 4δ επειδή δεν μπορούσαν να βρούν την συνάρτηση και το 2 θέμα δυσκόλεψαν
ακόμα και καλούς μαθητές.


papel
Δημοσιεύσεις: 806
Εγγραφή: Κυρ Απρ 05, 2009 2:39 am
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#19

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από papel » Τετ Ιουν 17, 2009 3:20 pm

Μιχάλη μου, (προς επικύρωση αυτών που λές) μόνο τυχαίο δεν είναι ότι ένα από τα κορυφαία (οικονομικά) πανεπιστήμια του Λονδίνου, δέχεται για μεταπτυχιακά φοιτητές από ευρωπαϊκές χώρες, Κααναδά και Αμερική με βαθμό πτυχίου 8,2 και άνω ενώ από το μαθηματικό Αθήνας, δέχεται φοιτητές με βαθμό πτυχίου 7,8.
Αυτό κάτι μας λέει.
Θωμάς
Κυριε Ραικοφτσαλη αυτο με τον βαθμο περι 7.8 των αποφοιτων των μαθηματικων σχολων πως στοιχειοθετειται
;Δεν θελω να αμφισβητησω αυτο που λετε αλλα σαν δημοσιο βημα που ειμαστε εδω θα πρεπει να στηριζουμε
τα επιχειρηματα μας σε στοιχεια.Μπορειτε να προσκομισετε ενα εγγραφο που βεβαιωνει το παραπανω γεγονος.
Πιστευω να καταλαβαινετε οτι επιχειρηματα του τυπου 'ετσι μου ειπαν' , 'ετσι εχω ακουσει' για μενα τουλαχιστον δεν ειναι επαρκη.Ευελπιστω στην συνεργασια σας για την αποδειξη του παραπανω.


"There are two types of people in this world, those who divide the world into two types and those who do not."
Jeremy Bentham
Άβαταρ μέλους
nsmavrogiannis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4244
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Θέματα εξετάσεων Γ' Λυκείου

#20

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nsmavrogiannis » Τετ Ιουν 17, 2009 4:10 pm

johnbausis έγραψε:...δεν γνώριζα τα περί συμφωνίας για μη κοινοποίηση του θέματος...
Γιάννη δεν υπήρξε θέμα καμμίας συμφωνίας. Απλώς δύο διαφορετικά μέλη του mathematica είχαν μία πληροφοιρία (εν προκειμένω εσύ και ο Μπάμπης) ότι το 4ο θέμα ήταν περίπου copy paste από ένα φετεινό διαγώνισμό της Ρουμανίας. Και οι δυό σας αποφασίσατε να μοιραστείτε την πληροφορία με τους άλλους συναδέλφους σας και αυτό να το λέμε: είναι η μεγάλη συνεισφορά του mathematica. Απλώς ο Μπάμπης Στεργίου έχοντας συγκεκριμένες εμπειρίες από τέτοια ζητήματα προτίμησε να μοιραστεί την πληροφορία και να συζητήσει το αν, πως και πότε θα κυκλοφορήσει στο mathematica πρώτα με τους συντελεστές του mathematica. Θα μπορούσε, αν ήθελε, να αναρτήσει την πληροφορία στο forum ευθύς εξ΄αρχής, μαζί με την μετάφραση των θεμάτων, ότι και να σημαίνει αυτό. Μάλιστα με τον ίδιο τίτλο του μηνύματος με το οποίο απευθύνθηκε στους διαχειριστές-συντονιστές:
θέματα 2009 : Πρωτότυπα ή παραλλαγές ;
'Εγινε συζήτηση και παρ΄όλο που εκτιμήθηκε ότι "είναι θέμα χρόνου να εντοπισθεί η πηγή και από άλλους" επίσης εκτιμήθηκε ότι καλό είναι να μετατοπισθεί η γνωστοποίηση για λίγες μέρες.
Αυτά για την ιστορία του πράγματος
Γιάννη ό,τι προηγήθηκε με τον Μπάμπη δεν μειώνει την καλή διάθεση σου να μοιραστείς μία χρήσιμη πληροφορία με τους συναδέλφοους σου.
Μαυρογιάννης


Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος
Απάντηση

Επιστροφή σε “Γενικά Μηνύματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Google [Bot] και 4 επισκέπτες