Β Ανάθεση
Συντονιστής: spyros
Β Ανάθεση
Δυστυχώς, τα μαθηματικά γυμνασίου τα πήραν Β Ανάθεση οι ΠΕ 19, 20
- Συνημμένα
-
- 140903_odigies_ana8esis_mathimatwn.doc
- (127.5 KiB) Μεταφορτώθηκε 187 φορές
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5561
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: Β Ανάθεση
Ίσως επειδή το μάθημα των υπολογιστών δεν εξετάζεται στο νέο Λύκειο στην Γ' Λυκείου σε κάποιο πεδίο. Μέχρι τώρα τι ίσχυε ; Πρόκειται για κίνηση τακτικής, αν και ίσως να δούμε και πεδίο που να έχει την πληροφορική ως προαπαιτούμενο, κάτι ως 5ο μάθημα .Geopa έγραψε:Δυστυχώς, τα μαθηματικά γυμνασίου τα πήραν Β Ανάθεση οι ΠΕ 19, 20
Μάλλον ως κάτι παρόμοιο θα έπρεπε να ζητήσουμε εμείς στις πολυτεχνικές-φυσικομαθηματικές σχολές , με μάθημα την Γεωμετρία Λυκείου( με νέο βιβλίο κλπ)
Μπ.
- chris_gatos
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 6962
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
- Τοποθεσία: Ανθούπολη
Re: Β Ανάθεση
Μπάμπη καλησπέρα. Εγώ θα ζητούσα το αυτονόητο, μετά από αυτήν την ανάθεση. Σχεδόν όλες οι σχολές Μαθηματικών διδάσκουν βασικάΜπάμπης Στεργίου έγραψε: Μάλλον ως κάτι παρόμοιο θα έπρεπε να ζητήσουμε εμείς στις πολυτεχνικές-φυσικομαθηματικές σχολές , με μάθημα την Γεωμετρία Λυκείου( με νέο βιβλίο κλπ)
Μπ.
μαθήματα προγραμματισμού Η/Υ. Νομίζω πως πλέον μπορούν να μας αναθέσουν (Β' ανάθεση) την πληροφορική.
Χρήστος Κυριαζής
-
- Δημοσιεύσεις: 551
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:46 pm
- Τοποθεσία: Κόρινθος
Re: Β Ανάθεση
Μήπως πρέπει να αντιδράσουμε ετοιμάζοντας για αρχή ένα κείμενο διαμαρτυρίας γιατί ουσιαστικά πρόκειται για υποβάθμιση του μαθήματος.
Σ τ α ύ ρ ο ς Σ τ α υ ρ ό π ο υ λ ο ς
Re: Β Ανάθεση
Συνάδελφοι έχει χυθεί τόση "μελάνι" τα τελευταία δυο χρόνια από εδώ μέσα για αυτά που συμβαίνουν στα σχολεία μας, το συμπέρασμα είναι ότι έχουν
διαλυθεί τα πάντα δεν ελπίζω σε τίποτα καλό ,είμαι πλήρως απογοητευμένος και κοιτάζω τη πόρτα της εξόδου για σύνταξη ως λύτρωση
Οι πολιτικοί έχουν διαλύσει τα πάντα όσο για τους πληροφορικάριους που θα κάνουν μαθηματικά πρέπει να βολευτούν.
Αργότερα θα τα μοιράζεστε(εγώ θα έχω φύγει) όπως τώρα οι κλασσικοί φιλόλογοι με τους φιλοσόφους και τους αρχαιολόγους τα φιλολογικά μαθήματα
οι βιολόγοι τη φυσική .
Σπύρος
διαλυθεί τα πάντα δεν ελπίζω σε τίποτα καλό ,είμαι πλήρως απογοητευμένος και κοιτάζω τη πόρτα της εξόδου για σύνταξη ως λύτρωση
Οι πολιτικοί έχουν διαλύσει τα πάντα όσο για τους πληροφορικάριους που θα κάνουν μαθηματικά πρέπει να βολευτούν.
Αργότερα θα τα μοιράζεστε(εγώ θα έχω φύγει) όπως τώρα οι κλασσικοί φιλόλογοι με τους φιλοσόφους και τους αρχαιολόγους τα φιλολογικά μαθήματα
οι βιολόγοι τη φυσική .
Σπύρος
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5285
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Re: Β Ανάθεση
Αγαπητοί φίλοι, ας σταθούμε στην ουσία του θέματος.
Πιστεύει κανείς ότι η ανάθεση της διδασκαλίας των μαθηματικών του Γυμνασίου και σε πτυχιούχους πληροφορικής έγινε με στόχο τη βελτίωση της διδασκαλίας; Αν ναι ας μη διαβάσει παρακάτω, ας ζήσει ευτυχισμένος στον κόσμο του.
Ελπίζω να μην πέσουμε στην παγίδα να στραφούμε κλάδος εναντίον κλάδου, αφήνοντας στο απυρόβλητο τον ένοχο που δημιουργεί τέτοια προβλήματα.
Κάποιοι συνάδελφοι της Πληροφορικής μπορεί να αισθάνονται ανακούφιση επειδή θα αποφύγουν τυχόν μετακινήσεις. Όμως το πρόβλημα που έτσι δημιουργείται είναι αλλού. Στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Άλλο το "ξέρω κάποια μαθηματικά, ήμουν καλός και στο σχολείο, εξάλλου πήγα και θετική κατεύθυνση" κι άλλο Διδάσκω Μαθηματικά σε ΓΥΜΝΑΣΙΟ!
Προφανώς η επιλογή αυτή είναι ενταγμένη στην πολιτική "συμπληρώνω όπως όπως τα κενά με το προσωπικό που έχω, δίχως κόστος (διορισμούς...) και δίχως να με απασχολεί η ουσία (ποιος διδάσκει τι, με ποια προσόντα και με ποια εφόδια). Απλά να φαίνεται ότι τα σχολεία λειτουργούν...".
Υπάρχει πια κανείς που να πιστεύει ότι στόχος της πολιτικής του Υπουργείου μας είναι η "αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης" που (υποτίθεται ότι) επιδιώκουν προωθώντας τη λεγόμενη "αξιολόγηση" του προσωπικού;
Θα ήθελα να δω την Ε.Μ.Ε., πανεπιστημιακούς, τους ειδικούς και κυρίως τα στελέχη της εκπαίδευσης, να αντιδρούν πρώτοι, δημόσια και να ορθώνουν το ανάστημά τους σε τέτοια μπαλώματα που υποβαθμίζουν τα σχολεία μας.
Αναρωτιέμαι π.χ. πώς ο σύμβουλος Μαθηματικών θα πάρει αύριο χαρτί και μολύβι να αξιολογήσει τη δουλιά του μαθηματικού στην τάξη, ελέγχοντας κάθε λεπτομέρεια και παράμετρο (εκατοντάδες οι σελίδες και τα κριτήρια που περιγράφουν τη διαδικασία...), όταν θα έχει σιωπήσει μπροστά στο γεγονός ότι στη διπλανή τάξη κάποια παιδιά διδάσκονται μαθηματικά από συναδέλφους της πληροφορικής που ούτε το επέλεξαν, ούτε έχουν διδαχτεί γι' αυτό, ούτε έχουν καμμία εμπειρία, αφού, κατά κανόνα, ούτε στην ιδιωτική εκπαίδευση δούλεψαν ως μαθηματικοί...
Πρέπει να αντιδράσουμε όπως μπορούμε κι όπως επιβάλλεται. Δεν συναινούμε στη διαχείρηση της μιζέριας. Προέχει να προστατεύσουμε το κύρος της Εκπαίδευσης και της επιστήμης μας.
Πιστεύει κανείς ότι η ανάθεση της διδασκαλίας των μαθηματικών του Γυμνασίου και σε πτυχιούχους πληροφορικής έγινε με στόχο τη βελτίωση της διδασκαλίας; Αν ναι ας μη διαβάσει παρακάτω, ας ζήσει ευτυχισμένος στον κόσμο του.
Ελπίζω να μην πέσουμε στην παγίδα να στραφούμε κλάδος εναντίον κλάδου, αφήνοντας στο απυρόβλητο τον ένοχο που δημιουργεί τέτοια προβλήματα.
Κάποιοι συνάδελφοι της Πληροφορικής μπορεί να αισθάνονται ανακούφιση επειδή θα αποφύγουν τυχόν μετακινήσεις. Όμως το πρόβλημα που έτσι δημιουργείται είναι αλλού. Στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Άλλο το "ξέρω κάποια μαθηματικά, ήμουν καλός και στο σχολείο, εξάλλου πήγα και θετική κατεύθυνση" κι άλλο Διδάσκω Μαθηματικά σε ΓΥΜΝΑΣΙΟ!
Προφανώς η επιλογή αυτή είναι ενταγμένη στην πολιτική "συμπληρώνω όπως όπως τα κενά με το προσωπικό που έχω, δίχως κόστος (διορισμούς...) και δίχως να με απασχολεί η ουσία (ποιος διδάσκει τι, με ποια προσόντα και με ποια εφόδια). Απλά να φαίνεται ότι τα σχολεία λειτουργούν...".
Υπάρχει πια κανείς που να πιστεύει ότι στόχος της πολιτικής του Υπουργείου μας είναι η "αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης" που (υποτίθεται ότι) επιδιώκουν προωθώντας τη λεγόμενη "αξιολόγηση" του προσωπικού;
Θα ήθελα να δω την Ε.Μ.Ε., πανεπιστημιακούς, τους ειδικούς και κυρίως τα στελέχη της εκπαίδευσης, να αντιδρούν πρώτοι, δημόσια και να ορθώνουν το ανάστημά τους σε τέτοια μπαλώματα που υποβαθμίζουν τα σχολεία μας.
Αναρωτιέμαι π.χ. πώς ο σύμβουλος Μαθηματικών θα πάρει αύριο χαρτί και μολύβι να αξιολογήσει τη δουλιά του μαθηματικού στην τάξη, ελέγχοντας κάθε λεπτομέρεια και παράμετρο (εκατοντάδες οι σελίδες και τα κριτήρια που περιγράφουν τη διαδικασία...), όταν θα έχει σιωπήσει μπροστά στο γεγονός ότι στη διπλανή τάξη κάποια παιδιά διδάσκονται μαθηματικά από συναδέλφους της πληροφορικής που ούτε το επέλεξαν, ούτε έχουν διδαχτεί γι' αυτό, ούτε έχουν καμμία εμπειρία, αφού, κατά κανόνα, ούτε στην ιδιωτική εκπαίδευση δούλεψαν ως μαθηματικοί...
Πρέπει να αντιδράσουμε όπως μπορούμε κι όπως επιβάλλεται. Δεν συναινούμε στη διαχείρηση της μιζέριας. Προέχει να προστατεύσουμε το κύρος της Εκπαίδευσης και της επιστήμης μας.
- chris_gatos
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 6962
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
- Τοποθεσία: Ανθούπολη
Re: Β Ανάθεση
Γιώργο συμφωνώ με όλα όσα έχεις γράψει.Γιώργος Ρίζος έγραψε:Ελπίζω να μην πέσουμε στην παγίδα να στραφούμε κλάδος εναντίον κλάδου, αφήνοντας στο απυρόβλητο τον ένοχο που δημιουργεί τέτοια προβλήματα.
Πρέπει να δείξουμε την αντιθεσή μας και συνολικά και ως μονάδες.
Εγώ ήδη έστειλα ως Χρήστος τη διαμαρτυρία μου με mail στην Ε.Μ.Ε. Πιστεύω πως κι άλλοι το έπραξαν.
Αν δεν το έπραξαν και το επιθυμούν πιστεύω πως δεν πρέπει να το αργήσουν.
Ίσως έτσι ωθήσουν περισσότερο για μία επίσημη διαμαρτυρία από το επιστημονικό μας σωματείο.
Καλό βράδυ.
Χρήστος Κυριαζής
-
- Δημοσιεύσεις: 23
- Εγγραφή: Τρί Μάιος 17, 2011 8:45 pm
Re: Β Ανάθεση
Και εγώ συφωνώ μαζί σας! Έστειλα τη διαρτυρία μου στην Ε.Μ.Ε. αλλά δε νομίζω ότι θα γίνει κάτι. Αύριο θα είναι στο σχολειό μας ο σχολικός σύμβουλος και θα τον ρωτήσω. Αν και οι προσωπικές απόψεις μας δεν ενδιαφέρουν το υπουργείο...
-
- Δημοσιεύσεις: 533
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 3:29 pm
Re: Β Ανάθεση
Καλησπέρα!
Έστειλα και εγώ email στην ΕΜΕ αλλά και στους συναδέλφους της περιοχής στην οποία υπηρετώ (γιατί πολλοί που υπηρετούν σε Λύκεια πιθανόν να μην ενημερώθηκαν). Ελπίζω να υπάρξει αντίδραση και εγώ από την ΕΜΕ!
Έστειλα και εγώ email στην ΕΜΕ αλλά και στους συναδέλφους της περιοχής στην οποία υπηρετώ (γιατί πολλοί που υπηρετούν σε Λύκεια πιθανόν να μην ενημερώθηκαν). Ελπίζω να υπάρξει αντίδραση και εγώ από την ΕΜΕ!
Ζυγούρης Κώστας
- Πρωτοπαπάς Λευτέρης
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 2937
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 14, 2009 12:20 am
- Τοποθεσία: Πετρούπολη, Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Β Ανάθεση
Προσυπογράφω όλα τα παραπάνω. Μήπως να κάνουμε και εμείς ένα κείμενο - ψήφισμα εδώ στο ;
Κάθε πρόβλημα έχει μία τουλάχιστον λύση!!!
Re: Β Ανάθεση
Ένα ενδιαφέρον (υποθετικό) σενάριο:
Σε ένα σχολείο υπάρχουν δυο καθηγητές πληροφορικής, ο αρχαιότερος έχει τελειώσει το ΤΕΙ Βιομηχανικής Πληροφορικής Καβάλας (6-7000 μόρια βάση κάποια έτη) και ο νεότερος έχει τελειώσει πληροφορική ΑΕΙ και έχει και 2ο πτυχίο στα μαθηματικά και έχει αναγνωρίσει και τη δεύτερη ειδικότητα. άρα είναι ΠΕ19/ΠΕ03.
Θέλουν και οι δυο να διδάξουν μαθηματικά. Ποιος προηγείται? Αν νομίζετε ότι προηγείται ο 2ος λυπάμαι χάσατε.
Σε ένα σχολείο υπάρχουν δυο καθηγητές πληροφορικής, ο αρχαιότερος έχει τελειώσει το ΤΕΙ Βιομηχανικής Πληροφορικής Καβάλας (6-7000 μόρια βάση κάποια έτη) και ο νεότερος έχει τελειώσει πληροφορική ΑΕΙ και έχει και 2ο πτυχίο στα μαθηματικά και έχει αναγνωρίσει και τη δεύτερη ειδικότητα. άρα είναι ΠΕ19/ΠΕ03.
Θέλουν και οι δυο να διδάξουν μαθηματικά. Ποιος προηγείται? Αν νομίζετε ότι προηγείται ο 2ος λυπάμαι χάσατε.
Know how to solve every problem that has been solved.
--- Richard Feynman
--- Richard Feynman
-
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 14, 2011 11:44 pm
Re: Β Ανάθεση
Εδώ είναι όλο το νόημα της "πολιτικάντικης" απόφασης που πάρθηκε.....Γιώργος Ρίζος έγραψε: ..................................................................................
Προφανώς η επιλογή αυτή είναι ενταγμένη στην πολιτική "συμπληρώνω όπως όπως τα κενά με το προσωπικό που έχω, δίχως κόστος (διορισμούς...) και δίχως να με απασχολεί η ουσία (ποιος διδάσκει τι, με ποια προσόντα και με ποια εφόδια). Απλά να φαίνεται ότι τα σχολεία λειτουργούν...".
.........................
- Χάρης Γ.Λ.
- Δημοσιεύσεις: 112
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 10:53 am
- Τοποθεσία: Κατερίνη
Re: Β Ανάθεση
Ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για τη Β΄ ανάθεση των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο
http://www.hms.gr/node/866
http://www.hms.gr/node/866
Χάρης Γ. Λάλας
___________________
___________________
- cretanman
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 4097
- Εγγραφή: Πέμ Δεκ 18, 2008 12:35 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
- Επικοινωνία:
Re: Β Ανάθεση
Μαζί με τη δυσαρέσκειά μου για την παράλογη αυτή απόφαση του Υπουργείου επισυνάπτω την ανακοίνωση - διαμαρτυρία του παραρτήματος Ημαθίας της ΕΜΕ που μου απεστάλη σήμερα το πρωί από τους εκεί συναδέλφους.
Χαίρομαι που η ΕΜΕ στην Αθήνα πήρε επίσημη θέση για το συγκεκριμένο θέμα που θίγει τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων μαθηματικών, προσθέτει ακόμη ένα λιθαράκι στην υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας του τόπου μας και βάζει τους εκπαιδευτικούς δύο κλάδων στη μέση.
Το υπουργείο οφείλει να πάρει πίσω την απόφαση αυτή περί Β ανάθεσης του μαθήματος των μαθηματικών σε καθηγητές πληροφορικής.
Αλέξανδρος
Χαίρομαι που η ΕΜΕ στην Αθήνα πήρε επίσημη θέση για το συγκεκριμένο θέμα που θίγει τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων μαθηματικών, προσθέτει ακόμη ένα λιθαράκι στην υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας του τόπου μας και βάζει τους εκπαιδευτικούς δύο κλάδων στη μέση.
Το υπουργείο οφείλει να πάρει πίσω την απόφαση αυτή περί Β ανάθεσης του μαθήματος των μαθηματικών σε καθηγητές πληροφορικής.
Αλέξανδρος
- Συνημμένα
-
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ_ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ_5.9.2014.pdf
- (58.81 KiB) Μεταφορτώθηκε 115 φορές
Αλέξανδρος Συγκελάκης
-
- Δημοσιεύσεις: 551
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:46 pm
- Τοποθεσία: Κόρινθος
Re: Β Ανάθεση
Μήπως θα έπρεπε να υπογράψουμε ένα κείμενο (π.χ. της ΕΜΕ ή και κάποιο άλλο) και να το στείλουμε στο Υπουργείο καθώς και στο ΙΕΠ γιατί μου κάνει φοβερή εντύπωση η θετική εισήγηση του;
Σ τ α ύ ρ ο ς Σ τ α υ ρ ό π ο υ λ ο ς
- nsmavrogiannis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 4455
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Επικοινωνία:
Re: Β Ανάθεση
Συχνά όταν διαβάζω απερίγραπτες ρυθμίσεις για την Εκπαίδευση βρίσκομαι σε ένα δίλημμα: Η πρώτη, θυμικά, σκέψη μου είναι ότι έχω απέναντι μου ένα σχέδιο διάλυσης της Εκπαίδευσης που έχει εκπονηθεί και εφαρμόζεται βήμα-βήμα. Σκέψη βολική: έχεις απέναντι σου ένα συγκεκριμένο εχθρό. Ωστόσο η σκέψη αυτή υπονομεύεται από μία δεύτερη, που έχει εμπεδωθεί από μία χρόνια γνώση του χώρου. Αμαρτία είναι αλλά θα το πω: Δεν τους έχω ικανούς για τέτοιο βάθος σκέψης. Ως "βλέποντας και κάνοντας" τύποι δεν είναι ικανοί για μακροχρόνια αφοσίωση σε ένα στόχο. Για πολλές ρυθμίσεις πιο πιθανό παράγοντα θεωρώ τον διαγκωνισμό συμφερόντων τις παρεμβάσεις και τα ρουσφετάκια παρά κάποιο εκ΄προθέσεως και εκ΄προμελέτης σχεδιασμό αφοσιωμένο στο να λάμψει το κακό. Βέβαια στην πολιτική τα πράγματα κρίνονται εκ΄του αποτελέσματος και εν προκειμένω η διάλυση είναι η ίδια είτε ηθελημένα είτε άθελητα.
Ποιο είναι το πρόβλημα; Στην εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια έχουν συσσωρευεθεί χρήσιμες και άχρηστες ειδικότητες (δεν μιλάω για άχρηστους ανθρώπους αλλά για τις αχρείαστες ειδικότητες τους). Αρχικά διεμβόλισαν την τεχνολογική εκπαίδευση και στη συνέχεια διαχύθηκαν στην γενική. Πολλές από αυτές ιδίως στην ζώνη ΠΕ17, ΠΕ18, ΠΕ20 προέκυψαν από κατά την γνώμη μου αμφίβολης αξίας σπουδές με αμφίβολες επιδόσεις. Και αυτό σε αντίθεση με την προφανή ανάγκη οι διδάσκοντες να είναι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και μόνον. Μαζί με τους all time classics γυμναστές και θεολόγους δημιουργούν ένα μεγάλο πλεόνασμα που εν πολλοίς υπαγορεύει και τα...ωρολόγια προγράμματα. Κάτι σαν την κατ΄οικονομίαν μαγειρική: μαγειρεύω με ότι έχω αλλά από την ανάποδη: προσπαθώ να χρησιμοποιήσω ότι έχω και δεν έχω.
Έτσι αντί τα προγράμματα να συντάσσονται με βάση κεντρικές πολιτισμικές επιλογές και εκπαιδευτικές αποφάσεις μας προκύπτουν με βάση τις ειδικότητες που έχουμε. Και προκύπτουν μαθήματα ή αναθέσεις εντελώς βλακώδεις. Ίσως κάποιοι να θυμουνται ένα μάθημα κοινωνικής ιστορίας της Αρχαίας Ελλάδας που φτιάχτηκε για να εξυπηρετήσει τους κοινωνιολόγους αλλά οι οποίοι δεν ήξεραν αρκετή ιστορία για να το διδάξουν. Η έλλειψη βασικών επιλογών φάνηκε στις πρόσφατες (από το 2010 και μετά ). Τι θα περίμενε κάποιος για το φερόμενο νέο σχολείο σε ένα περιβάλλον κρίσης; Να αναδείξει τα σημαντικά. Που κατά την γνώμη μου είναι: κατοχή της μητρικής Ελληνικής γλώσσας (άρα ενισχύεις τα Ελληνικά) , δύο γλωσσών της ευρωπαϊκής ένωσης (άρα κρατάς αναγκαστικά τους βασικούς καθηγητές ξένων γλωσσών), μίας κατ' επιλογήν γλώσσας της ευρύτερης οικονομικής ζώνης που θα κινηθεί η Ελλάδα (λ.χ. Ρώσικα, Κινέζικα, Τούρκικα) και οπωσδήποτε της γλώσσας της Πληροφορικής που εκτός από γλώσσα είναι και τρόπος σκέψης (άρα κράτας τους πληροφορικούς). Όλα μα όλα τα υπόλοιπα θα μπορούσαν να μπουν πάνω σε αυτά. Ειδικά στο Λύκειο σε ειδίκευση από την Α΄Λυκείο κιόλας. Και ότι περισσεύει περισσεύει.
Αντί αυτών άρχισαν τα κολπάκια: δίνω Ιστορία σε ξενόγλωσσους φιλολόγους, δίνω Μαθηματικά σε πληροφορικούς, στέλνω σε βιβλιοθήκες κοινωνιολόγους ή Γαλλικών και πάει λέγοντας. Φυσικά δεν αναμένω απο τους του Υπουργείου (όπου ακόμη γίνονται αμαρτωλές αποσπάσεις του τύπου "σε παίρνω από την οργανική σου θέση και υπηρετείς δίπλα από το σπίτι σου") να σκεφτούν και την άλλη παράμετρο των αναθέσεων αυτών δηλαδή την πρόκληση αδικιών: κάποιοι από κακώς εννοούμενη αλληλεγγύη ή ωμά από ρουσφέτι να κρύβουν επαγγελματική ύλη μαθηματικών για να την δώσουν στο "συνάδελφο" ή "το δικό μας παιδί" που θέλουν να κρατήσουν στο σχολείο τους.
Η β΄ανάθεση διδασκαλίας Μαθηματικών σε άλλες ειδικότητες μπορεί να γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις: όταν στην περιοχή δεν είναι αντικειμενικά δυνατόν να καλυφθούν οι ώρες από επεγγελματία μαθηματικό. Και αυτό να γίνεται, όταν γίνεται με αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή προς τον σύλλογο και αιτιολογημένη απόφαση του τελευταίου. 'Ωστε όσοι αποφασίζουν να αναλαμβάνουν και τις ευθύνες τους. Και να μπορούν οι αγωνιούντες συνάδελφοι μας που "ψάχνουν ώρες" να ζητήσουν τα ρέστα από όσους τεχνηέντως τις κρύβουν. Δύο αράδες προσθήκη στην εγκύκλιο χρειάζονται τίποτε άλλο. Αν οι του Υπουργείου εντίμως ενδιαφέρονται να λύσουν και όχι να δημιουργήσουν προβλήματα δεν έχουν παρά να τις προσθέσουν.
Εννοείται ότι προσυπογράφω οποιαδήποτε διαμαρτυρία συνταχθεί στο .
Μαυρογιάννης
Ποιο είναι το πρόβλημα; Στην εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια έχουν συσσωρευεθεί χρήσιμες και άχρηστες ειδικότητες (δεν μιλάω για άχρηστους ανθρώπους αλλά για τις αχρείαστες ειδικότητες τους). Αρχικά διεμβόλισαν την τεχνολογική εκπαίδευση και στη συνέχεια διαχύθηκαν στην γενική. Πολλές από αυτές ιδίως στην ζώνη ΠΕ17, ΠΕ18, ΠΕ20 προέκυψαν από κατά την γνώμη μου αμφίβολης αξίας σπουδές με αμφίβολες επιδόσεις. Και αυτό σε αντίθεση με την προφανή ανάγκη οι διδάσκοντες να είναι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και μόνον. Μαζί με τους all time classics γυμναστές και θεολόγους δημιουργούν ένα μεγάλο πλεόνασμα που εν πολλοίς υπαγορεύει και τα...ωρολόγια προγράμματα. Κάτι σαν την κατ΄οικονομίαν μαγειρική: μαγειρεύω με ότι έχω αλλά από την ανάποδη: προσπαθώ να χρησιμοποιήσω ότι έχω και δεν έχω.
Έτσι αντί τα προγράμματα να συντάσσονται με βάση κεντρικές πολιτισμικές επιλογές και εκπαιδευτικές αποφάσεις μας προκύπτουν με βάση τις ειδικότητες που έχουμε. Και προκύπτουν μαθήματα ή αναθέσεις εντελώς βλακώδεις. Ίσως κάποιοι να θυμουνται ένα μάθημα κοινωνικής ιστορίας της Αρχαίας Ελλάδας που φτιάχτηκε για να εξυπηρετήσει τους κοινωνιολόγους αλλά οι οποίοι δεν ήξεραν αρκετή ιστορία για να το διδάξουν. Η έλλειψη βασικών επιλογών φάνηκε στις πρόσφατες (από το 2010 και μετά ). Τι θα περίμενε κάποιος για το φερόμενο νέο σχολείο σε ένα περιβάλλον κρίσης; Να αναδείξει τα σημαντικά. Που κατά την γνώμη μου είναι: κατοχή της μητρικής Ελληνικής γλώσσας (άρα ενισχύεις τα Ελληνικά) , δύο γλωσσών της ευρωπαϊκής ένωσης (άρα κρατάς αναγκαστικά τους βασικούς καθηγητές ξένων γλωσσών), μίας κατ' επιλογήν γλώσσας της ευρύτερης οικονομικής ζώνης που θα κινηθεί η Ελλάδα (λ.χ. Ρώσικα, Κινέζικα, Τούρκικα) και οπωσδήποτε της γλώσσας της Πληροφορικής που εκτός από γλώσσα είναι και τρόπος σκέψης (άρα κράτας τους πληροφορικούς). Όλα μα όλα τα υπόλοιπα θα μπορούσαν να μπουν πάνω σε αυτά. Ειδικά στο Λύκειο σε ειδίκευση από την Α΄Λυκείο κιόλας. Και ότι περισσεύει περισσεύει.
Αντί αυτών άρχισαν τα κολπάκια: δίνω Ιστορία σε ξενόγλωσσους φιλολόγους, δίνω Μαθηματικά σε πληροφορικούς, στέλνω σε βιβλιοθήκες κοινωνιολόγους ή Γαλλικών και πάει λέγοντας. Φυσικά δεν αναμένω απο τους του Υπουργείου (όπου ακόμη γίνονται αμαρτωλές αποσπάσεις του τύπου "σε παίρνω από την οργανική σου θέση και υπηρετείς δίπλα από το σπίτι σου") να σκεφτούν και την άλλη παράμετρο των αναθέσεων αυτών δηλαδή την πρόκληση αδικιών: κάποιοι από κακώς εννοούμενη αλληλεγγύη ή ωμά από ρουσφέτι να κρύβουν επαγγελματική ύλη μαθηματικών για να την δώσουν στο "συνάδελφο" ή "το δικό μας παιδί" που θέλουν να κρατήσουν στο σχολείο τους.
Η β΄ανάθεση διδασκαλίας Μαθηματικών σε άλλες ειδικότητες μπορεί να γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις: όταν στην περιοχή δεν είναι αντικειμενικά δυνατόν να καλυφθούν οι ώρες από επεγγελματία μαθηματικό. Και αυτό να γίνεται, όταν γίνεται με αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή προς τον σύλλογο και αιτιολογημένη απόφαση του τελευταίου. 'Ωστε όσοι αποφασίζουν να αναλαμβάνουν και τις ευθύνες τους. Και να μπορούν οι αγωνιούντες συνάδελφοι μας που "ψάχνουν ώρες" να ζητήσουν τα ρέστα από όσους τεχνηέντως τις κρύβουν. Δύο αράδες προσθήκη στην εγκύκλιο χρειάζονται τίποτε άλλο. Αν οι του Υπουργείου εντίμως ενδιαφέρονται να λύσουν και όχι να δημιουργήσουν προβλήματα δεν έχουν παρά να τις προσθέσουν.
Εννοείται ότι προσυπογράφω οποιαδήποτε διαμαρτυρία συνταχθεί στο .
Μαυρογιάννης
Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος
Ηράκλειτος
Re: Β Ανάθεση
Συμφωνώ και προσυπογράφω ένα μεστό κείμενο που λέει τα πράγματα με το όνομά τους .nsmavrogiannis έγραψε:Συχνά όταν διαβάζω απερίγραπτες ρυθμίσεις για την Εκπαίδευση βρίσκομαι σε ένα δίλημμα: Η πρώτη, θυμικά, σκέψη μου είναι ότι έχω απέναντι μου ένα σχέδιο διάλυσης της Εκπαίδευσης που έχει εκπονηθεί και εφαρμόζεται βήμα-βήμα. Σκέψη βολική: έχεις απέναντι σου ένα συγκεκριμένο εχθρό. Ωστόσο η σκέψη αυτή υπονομεύεται από μία δεύτερη, που έχει εμπεδωθεί από μία χρόνια γνώση του χώρου. Αμαρτία είναι αλλά θα το πω: Δεν τους έχω ικανούς για τέτοιο βάθος σκέψης. Ως "βλέποντας και κάνοντας" τύποι δεν είναι ικανοί για μακροχρόνια αφοσίωση σε ένα στόχο. Για πολλές ρυθμίσεις πιο πιθανό παράγοντα θεωρώ τον διαγκωνισμό συμφερόντων τις παρεμβάσεις και τα ρουσφετάκια παρά κάποιο εκ΄προθέσεως και εκ΄προμελέτης σχεδιασμό αφοσιωμένο στο να λάμψει το κακό. Βέβαια στην πολιτική τα πράγματα κρίνονται εκ΄του αποτελέσματος και εν προκειμένω η διάλυση είναι η ίδια είτε ηθελημένα είτε άθελητα.
Ποιο είναι το πρόβλημα; Στην εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια έχουν συσσωρευεθεί χρήσιμες και άχρηστες ειδικότητες (δεν μιλάω για άχρηστους ανθρώπους αλλά για τις αχρείαστες ειδικότητες τους). Αρχικά διεμβόλισαν την τεχνολογική εκπαίδευση και στη συνέχεια διαχύθηκαν στην γενική. Πολλές από αυτές ιδίως στην ζώνη ΠΕ17, ΠΕ18, ΠΕ20 προέκυψαν από κατά την γνώμη μου αμφίβολης αξίας σπουδές με αμφίβολες επιδόσεις. Και αυτό σε αντίθεση με την προφανή ανάγκη οι διδάσκοντες να είναι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και μόνον. Μαζί με τους all time classics γυμναστές και θεολόγους δημιουργούν ένα μεγάλο πλεόνασμα που εν πολλοίς υπαγορεύει και τα...ωρολόγια προγράμματα. Κάτι σαν την κατ΄οικονομίαν μαγειρική: μαγειρεύω με ότι έχω αλλά από την ανάποδη: προσπαθώ να χρησιμοποιήσω ότι έχω και δεν έχω.
Έτσι αντί τα προγράμματα να συντάσσονται με βάση κεντρικές πολιτισμικές επιλογές και εκπαιδευτικές αποφάσεις μας προκύπτουν με βάση τις ειδικότητες που έχουμε. Και προκύπτουν μαθήματα ή αναθέσεις εντελώς βλακώδεις. Ίσως κάποιοι να θυμουνται ένα μάθημα κοινωνικής ιστορίας της Αρχαίας Ελλάδας που φτιάχτηκε για να εξυπηρετήσει τους κοινωνιολόγους αλλά οι οποίοι δεν ήξεραν αρκετή ιστορία για να το διδάξουν. Η έλλειψη βασικών επιλογών φάνηκε στις πρόσφατες (από το 2010 και μετά ). Τι θα περίμενε κάποιος για το φερόμενο νέο σχολείο σε ένα περιβάλλον κρίσης; Να αναδείξει τα σημαντικά. Που κατά την γνώμη μου είναι: κατοχή της μητρικής Ελληνικής γλώσσας (άρα ενισχύεις τα Ελληνικά) , δύο γλωσσών της ευρωπαϊκής ένωσης (άρα κρατάς αναγκαστικά τους βασικούς καθηγητές ξένων γλωσσών), μίας κατ' επιλογήν γλώσσας της ευρύτερης οικονομικής ζώνης που θα κινηθεί η Ελλάδα (λ.χ. Ρώσικα, Κινέζικα, Τούρκικα) και οπωσδήποτε της γλώσσας της Πληροφορικής που εκτός από γλώσσα είναι και τρόπος σκέψης (άρα κράτας τους πληροφορικούς). Όλα μα όλα τα υπόλοιπα θα μπορούσαν να μπουν πάνω σε αυτά. Ειδικά στο Λύκειο σε ειδίκευση από την Α΄Λυκείο κιόλας. Και ότι περισσεύει περισσεύει.
Αντί αυτών άρχισαν τα κολπάκια: δίνω Ιστορία σε ξενόγλωσσους φιλολόγους, δίνω Μαθηματικά σε πληροφορικούς, στέλνω σε βιβλιοθήκες κοινωνιολόγους ή Γαλλικών και πάει λέγοντας. Φυσικά δεν αναμένω απο τους του Υπουργείου (όπου ακόμη γίνονται αμαρτωλές αποσπάσεις του τύπου "σε παίρνω από την οργανική σου θέση και υπηρετείς δίπλα από το σπίτι σου") να σκεφτούν και την άλλη παράμετρο των αναθέσεων αυτών δηλαδή την πρόκληση αδικιών: κάποιοι από κακώς εννοούμενη αλληλεγγύη ή ωμά από ρουσφέτι να κρύβουν επαγγελματική ύλη μαθηματικών για να την δώσουν στο "συνάδελφο" ή "το δικό μας παιδί" που θέλουν να κρατήσουν στο σχολείο τους.
Η β΄ανάθεση διδασκαλίας Μαθηματικών σε άλλες ειδικότητες μπορεί να γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις: όταν στην περιοχή δεν είναι αντικειμενικά δυνατόν να καλυφθούν οι ώρες από επεγγελματία μαθηματικό. Και αυτό να γίνεται, όταν γίνεται με αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή προς τον σύλλογο και αιτιολογημένη απόφαση του τελευταίου. 'Ωστε όσοι αποφασίζουν να αναλαμβάνουν και τις ευθύνες τους. Και να μπορούν οι αγωνιούντες συνάδελφοι μας που "ψάχνουν ώρες" να ζητήσουν τα ρέστα από όσους τεχνηέντως τις κρύβουν. Δύο αράδες προσθήκη στην εγκύκλιο χρειάζονται τίποτε άλλο. Αν οι του Υπουργείου εντίμως ενδιαφέρονται να λύσουν και όχι να δημιουργήσουν προβλήματα δεν έχουν παρά να τις προσθέσουν.
Εννοείται ότι προσυπογράφω οποιαδήποτε διαμαρτυρία συνταχθεί στο .
Μαυρογιάννης
Νίκος Φραγκάκης 2ο Λύκειο Ιεράπετρας
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 5956
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: Β Ανάθεση
Καλημέρα:
Συμφωνώ απολύτως με την θέση της ΕΜΕ στο θέμα αυτό.
Προσυπογράφω απολύτως την Ανάλυση του Νίκου Μαυρογιάννη.
Θα ήθελα να μου επιτραπεί να δώσω για όλα αυτά έναν τίτλο για τους «σοφούς» που εφαρμόζουν τέτοια πράγματα: «Υπηρέτες μιας Αποσπασματικής Σκοπιμότητας»
Δυστυχώς υπηρετούν την απόλυτη φτηνή Σκοπιμότητα σε βάρος της πραγματικής και ουσιαστικής Αναγκαιότητας. Σε κάποιες περιπτώσεις Νίκο και ειδικά σε περιπτώσεις διαχείρισης Δημόσιων πραγμάτων ουσίας και αιχμής, όπως της παιδείας και υγείας της πατρίδας, προσωπικά θεωρώ ότι η ανικανότητα και η ανεπάρκεια θα μπορούσαν να ήταν έως και αδικήματα με ποινικές προεκτάσεις.
Απλά όταν ανατίθεται σε καθηγητή μη ειδικότητας ένα Μάθημα για να το διδάξει, εκτίθεται με Μαθηματική ακρίβεια και ο διδάσκων Καθηγητής αλλά και ο Μαθητής (αφού στη καλλίτερη των περιπτώσεων θα πάρει ημι-γνώσεις κάτι που είναι χειρότερο από την αμάθεια).
Ο Μαθηματικός π.χ. δεν είναι μόνο ότι γνωρίζει το γνωστικό αντικείμενο που έτσι ή αλλιώς είναι Αναγκαία συνθήκη αλλά το κυριότερο είναι ότι γνωρίζει την φιλοσοφία του επαγωγικού κτισίματος της Μαθηματικής γνώσης αφού ταυτόχρονα με το γνωστικό αντικείμενο αυτό σπουδάζει, αυτό βιώνει εξ’ αντικειμένου και βέβαια αυτά καλείται να μεταλαμπαδεύσει. Αν αυτό το απλό πράγμα δεν είναι κατανοητό από τους «σοφούς» που σχεδιάζουν δίκην … τότε..., τουλάχιστον αυτοί οι άνθρωποι δεν κάνουν για αυτή τη δουλειά. Ναι τα πράγματα είναι τόσο απλά.
Συμφωνώ απολύτως με την θέση της ΕΜΕ στο θέμα αυτό.
Προσυπογράφω απολύτως την Ανάλυση του Νίκου Μαυρογιάννη.
Θα ήθελα να μου επιτραπεί να δώσω για όλα αυτά έναν τίτλο για τους «σοφούς» που εφαρμόζουν τέτοια πράγματα: «Υπηρέτες μιας Αποσπασματικής Σκοπιμότητας»
Δυστυχώς υπηρετούν την απόλυτη φτηνή Σκοπιμότητα σε βάρος της πραγματικής και ουσιαστικής Αναγκαιότητας. Σε κάποιες περιπτώσεις Νίκο και ειδικά σε περιπτώσεις διαχείρισης Δημόσιων πραγμάτων ουσίας και αιχμής, όπως της παιδείας και υγείας της πατρίδας, προσωπικά θεωρώ ότι η ανικανότητα και η ανεπάρκεια θα μπορούσαν να ήταν έως και αδικήματα με ποινικές προεκτάσεις.
Απλά όταν ανατίθεται σε καθηγητή μη ειδικότητας ένα Μάθημα για να το διδάξει, εκτίθεται με Μαθηματική ακρίβεια και ο διδάσκων Καθηγητής αλλά και ο Μαθητής (αφού στη καλλίτερη των περιπτώσεων θα πάρει ημι-γνώσεις κάτι που είναι χειρότερο από την αμάθεια).
Ο Μαθηματικός π.χ. δεν είναι μόνο ότι γνωρίζει το γνωστικό αντικείμενο που έτσι ή αλλιώς είναι Αναγκαία συνθήκη αλλά το κυριότερο είναι ότι γνωρίζει την φιλοσοφία του επαγωγικού κτισίματος της Μαθηματικής γνώσης αφού ταυτόχρονα με το γνωστικό αντικείμενο αυτό σπουδάζει, αυτό βιώνει εξ’ αντικειμένου και βέβαια αυτά καλείται να μεταλαμπαδεύσει. Αν αυτό το απλό πράγμα δεν είναι κατανοητό από τους «σοφούς» που σχεδιάζουν δίκην … τότε..., τουλάχιστον αυτοί οι άνθρωποι δεν κάνουν για αυτή τη δουλειά. Ναι τα πράγματα είναι τόσο απλά.
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Re: Β Ανάθεση
αγαπητοί συνάδελφοι καλησπέρα σας,
παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον τη συζήτηση που άνοιξε στην έγκριτη ιστοσελίδα μας σχετικά με τις εξελίξεις στον τομέα της εκπαιδευτικής πολιτικής στη χώρα μας.
Ι. Απ’ όσα ειπώθηκαν συγκρατώ δύο κομβικά σημεία (με τα οποία συμφωνώ, με τη σημασία που έχουν στο συνολικό κείμενό τους), για τα οποία όμως, επιτρέψτε μου, να δώσω περισσότερα στοιχεία:
α. «…Βέβαια στην πολιτική τα πράγματα κρίνονται εκ του αποτελέσματος και εν προκειμένω η διάλυση είναι η ίδια είτε ηθελημένα είτε αθέλητα…»
Και όμως όλα ήσαν προσχεδιασμένα. Σας παραπέμπω στην: «EΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΟΣΑ (OECD) ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚH ΠΟΛΙΤΙΚH ΣΤΗΝ ΕΛΛAΔΑ», κείμενο του 1995, που προέρχεται από τον Web Server του ΥΠΕΠΘ. Η έκθεση αυτή περιέχει τα συμπεράσματα της Διάσκεψης του Παρισιού (1995) και οι “προβλέψεις” της υλοποιούνται από το 1999 και εξής. Μοιάζει με σενάριο συνομοσιολογίας, αλλά το ΥΠΕΠΘ δεν κάνει κάτι τέτοιο.
Σταχυολογώ ελάχιστα:
§§ 15,21 οι μαθητές κι οι φοιτητές αποκαλούνται πελάτες, •§24 καταργείται η μονιμότητα. Οι προσλήψεις κι μισθοδοσία δασκάλων και καθηγητών θα γίνεται από τους Δήμους, • §26 τα πανεπιστήμια να αναπτύξουν κερδοφόρες δραστηριότητες, • §35 τράπεζα θεμάτων, • §40 μαλθουσιανισμός, • §43 “αδρανείς” φοιτητές, • §45 φοιτητικές λέσχες, δωρεάν βιβλία;, • §47εξωτερικοί μάνατζερς, • §58 συγχωνεύσεις σχολείων, τμημάτων,…, • §62 κατάργηση ενιαίου προγράμματος και ενός βιβλίου, • §68 κατάργηση της Επετηρίδας, • §79 η εκπαίδευση πρέπει να συμφωνεί με την οικονομική και κοινωνική πολιτική…, • §84 οι αλλαγές να μη γίνουν απότομα αλλά σε βάθος χρόνου…, • §85 αλλαγή του Συντάγματος,……………
β. «…Πρέπει να αντιδράσουμε όπως μπορούμε κι όπως επιβάλλεται. Δεν συναινούμε στη διαχείριση της μιζέριας. Προέχει να προστατεύσουμε το κύρος της Εκπαίδευσης και της επιστήμης μας…»
Συμφωνώ να προχωρήσουμε σε δράση με πρώτη κίνηση μια γραπτή διαμαρτυρία των μελών της ιστοσελίδας μας προς το ΥΠΕΠΘ και το Παιδαγωγικό και αν δεν αξιωθούν να μας απαντήσουν να κοινοποιήσουμε τη διαμαρτυρία μας (μεταφρασμένη στα Αγγλικά) στις άλλες ξένες μεγάλες μαθηματικές ιστοσελίδες. Και …βλέπουμε…
ΙΙ. Σημειώθηκε η ανακοίνωση διαμαρτυρίας της ΕΜΕ. Σαν θέση, η συγκεκριμένη ανακοίνωση, με βρίσκει σύμφωνο, όμως από το μέχρι τώρα ιστορικό της, η ΕΜΕ τα τελευταία τριάντα χρόνια ποτέ της δεν τα κατάφερε να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων. Κάποτε η ΕΜΕ ήταν το επίκεντρο διακίνησης επιστημονικών ιδεών και συντονισμού των επιστημονικών σωματείων εναντίον κάθε αγοραίου εκχυδαϊσμού των Μαθηματικών, του Σχολείου, της Εκπαίδευσης. Αυτά μέχρι το 1983.
Ας ξεκινήσουμε εμείς, κι αν στην πορεία “προχωρήσει” δίπλα μας κι η ΕΜΕ, ο πρώτος που θα τη χειροκροτήσει θα είμαι εγώ.
με εκτίμηση
Γιάννης Κερασαρίδης
παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον τη συζήτηση που άνοιξε στην έγκριτη ιστοσελίδα μας σχετικά με τις εξελίξεις στον τομέα της εκπαιδευτικής πολιτικής στη χώρα μας.
Ι. Απ’ όσα ειπώθηκαν συγκρατώ δύο κομβικά σημεία (με τα οποία συμφωνώ, με τη σημασία που έχουν στο συνολικό κείμενό τους), για τα οποία όμως, επιτρέψτε μου, να δώσω περισσότερα στοιχεία:
α. «…Βέβαια στην πολιτική τα πράγματα κρίνονται εκ του αποτελέσματος και εν προκειμένω η διάλυση είναι η ίδια είτε ηθελημένα είτε αθέλητα…»
Και όμως όλα ήσαν προσχεδιασμένα. Σας παραπέμπω στην: «EΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΟΣΑ (OECD) ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚH ΠΟΛΙΤΙΚH ΣΤΗΝ ΕΛΛAΔΑ», κείμενο του 1995, που προέρχεται από τον Web Server του ΥΠΕΠΘ. Η έκθεση αυτή περιέχει τα συμπεράσματα της Διάσκεψης του Παρισιού (1995) και οι “προβλέψεις” της υλοποιούνται από το 1999 και εξής. Μοιάζει με σενάριο συνομοσιολογίας, αλλά το ΥΠΕΠΘ δεν κάνει κάτι τέτοιο.
Σταχυολογώ ελάχιστα:
§§ 15,21 οι μαθητές κι οι φοιτητές αποκαλούνται πελάτες, •§24 καταργείται η μονιμότητα. Οι προσλήψεις κι μισθοδοσία δασκάλων και καθηγητών θα γίνεται από τους Δήμους, • §26 τα πανεπιστήμια να αναπτύξουν κερδοφόρες δραστηριότητες, • §35 τράπεζα θεμάτων, • §40 μαλθουσιανισμός, • §43 “αδρανείς” φοιτητές, • §45 φοιτητικές λέσχες, δωρεάν βιβλία;, • §47εξωτερικοί μάνατζερς, • §58 συγχωνεύσεις σχολείων, τμημάτων,…, • §62 κατάργηση ενιαίου προγράμματος και ενός βιβλίου, • §68 κατάργηση της Επετηρίδας, • §79 η εκπαίδευση πρέπει να συμφωνεί με την οικονομική και κοινωνική πολιτική…, • §84 οι αλλαγές να μη γίνουν απότομα αλλά σε βάθος χρόνου…, • §85 αλλαγή του Συντάγματος,……………
β. «…Πρέπει να αντιδράσουμε όπως μπορούμε κι όπως επιβάλλεται. Δεν συναινούμε στη διαχείριση της μιζέριας. Προέχει να προστατεύσουμε το κύρος της Εκπαίδευσης και της επιστήμης μας…»
Συμφωνώ να προχωρήσουμε σε δράση με πρώτη κίνηση μια γραπτή διαμαρτυρία των μελών της ιστοσελίδας μας προς το ΥΠΕΠΘ και το Παιδαγωγικό και αν δεν αξιωθούν να μας απαντήσουν να κοινοποιήσουμε τη διαμαρτυρία μας (μεταφρασμένη στα Αγγλικά) στις άλλες ξένες μεγάλες μαθηματικές ιστοσελίδες. Και …βλέπουμε…
ΙΙ. Σημειώθηκε η ανακοίνωση διαμαρτυρίας της ΕΜΕ. Σαν θέση, η συγκεκριμένη ανακοίνωση, με βρίσκει σύμφωνο, όμως από το μέχρι τώρα ιστορικό της, η ΕΜΕ τα τελευταία τριάντα χρόνια ποτέ της δεν τα κατάφερε να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων. Κάποτε η ΕΜΕ ήταν το επίκεντρο διακίνησης επιστημονικών ιδεών και συντονισμού των επιστημονικών σωματείων εναντίον κάθε αγοραίου εκχυδαϊσμού των Μαθηματικών, του Σχολείου, της Εκπαίδευσης. Αυτά μέχρι το 1983.
Ας ξεκινήσουμε εμείς, κι αν στην πορεία “προχωρήσει” δίπλα μας κι η ΕΜΕ, ο πρώτος που θα τη χειροκροτήσει θα είμαι εγώ.
με εκτίμηση
Γιάννης Κερασαρίδης
-
- Δημοσιεύσεις: 551
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:46 pm
- Τοποθεσία: Κόρινθος
Re: Β Ανάθεση
Έγινε ερώτηση και στη Βουλή:
http://blogs.sch.gr/iokaragi/2014/09/15 ... %84%CE%B7/
http://blogs.sch.gr/iokaragi/2014/09/15 ... %84%CE%B7/
Σ τ α ύ ρ ο ς Σ τ α υ ρ ό π ο υ λ ο ς
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 9 επισκέπτες